Keskustellaan provoilla/vastauksilla niihin (ei tosikoille) OFFICIAL!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Alkuun kerron, että siirryin tänne kaksplus saan (jos joku tunnistaa) vauva palstaa karkuun. Koitin ja sainkin pitkiäkin sekä surullisia keskusteluja otsikon aiheesta tehtyjä. Monta.

Mutta Vauvapalstan moderaattori, ei ymmärtänyt että huumorin kukka on kaunis. Eli jokainen ketju meni poistoon, päätin tulla siis tänne karkuun.

Mutta aloitetaan varsinainen ketju alkuhöpinöiden jälkeen, kerron siis tilanteeni alla.

Eli minulla on seuraava, ikävä tilanne päällä:

Pitäisi tänään pitää nuoren valmistujaisjuhlat meillä. Se vaikuttaa nyt kuitenkin mahdottomalta. Mies on piereskellyt sohvan piloille. Ja syönyt kaikki juhlaruuat, vain salaatti on jäljellä.

Anoppi on pällepäsmäri, joka puuttuu joka helavatan asiaan. Miehen mokat (sohvan pilaaminen, juhlaruokien syöminen) ovat taatusti aihe, joka on sitten minun vikani taatusti päivällä. Suurin osa sukulaisista riitelee keskenään.

Nuori tahtoisi, että koko suku kutsutaan. Eli ketään ei voi tiputtaa poiskaan. Viime sukujuhlissa oli vain mm ruoka sota, kun kaikki olivat paikalla... Huoh, mitä tekisitte? APUVA? Osaako kukaan auttaa? Neuvoja? Vinkkejä? Ihan mitä vain nyt? En jaksa enää:(
 
vierailija
Mä en nyt usko koko kirjoitusta. Kyseessä on pakko olla vitsi. Tai sitten joku on tullut palstalle juotuaan liikaa olutta tai viiniä..

Jos kuitenkin ap on täysin tosissaan, niin sanon jotain mitä en olisi ikinä uskonut sanovani. Eli kerrankin jonkun anoppi on oikeassa!

Luoja. Kauhea ajatus kyllä, mutta asia on näin. Jos teidän sukunne järjestää ruokasotia teillä kun nuori valmistuu niin huh huh. Ja sen lisäksi mies piereskelee sohvan piloille sekä tarjoiluna on vain salaattia niin anoppi on syystäkin miniään pettynyt.

Säälin ap anoppiasi silloin. Uskomatonta kyllä, mutta jonkun anoppi on kerrankin oikeassa. Tosin epäilen yhä tarinaa, vauva palstalla moderaattori ei ole tiukka, kaikkihan sen tietävät?

Oletko ap kaiken huipuksi juovuksissa siellä? Osanottoni nuorelle ja anopillesi.
 
vierailija
Mielipiteitä asiaan seuraavaan asiaan, olen melko hämilläni nyt. Kuulin miehen puhelinkeskustelun vahingossa, mies oikein hehkutti kaverilleen onneaan. Oli niiiiiin mahtavaa, kun mies pääsi kertausharjoituksiin pakoon minua, lapsia ja kotitöitä. Mitä vttua tästä pitäisi ajatella? Jätänkö tuon sian vai annanko mahdollisuuden selittää?
 
vierailija
Minun ongelmani on perhettäni ja erityisesti minua vainoava anoppi. Se kuvittelee jopa, että kuuluu jotenkin perheeseemme, siis oikeasti.

Koittaa mm tunkea meille rahaa, haluaa nähdä ja hoitaa lapsia. Soittanut jopa itkien miehelleni, että haluaa nähdä tämän ja lapsenlapset.

Siis eiväthän meidän lapsemme ole anopille mitään sukua edes. Perheemme on yksikkö, eikä anoppi todellakaan kuulu siihen.

Vinkkejä, miten päästä sitkeästä anopists lopullisesti eroon?
 
vierailija
Olen tavannut Juha Sipilän. Oli ja on oikein mukava mies, vaikka palstalla sitä on joskus mollattu. Syistä, joita en käsitä. En käsitä, tajuattehan!? Juha on hieno, selkärankainen mies. Näen hänet tulevana pääministerinä taas, hänessä on sellaista suoraselkäistä johtaja ainesta.

T nimimerkki Minna- Maaria S.
 
vierailija
Siis onko sun nuori nyt ihan terve? Ootko miettinyt miksi hän haluaa koko suvun ja kaikki kummin kaiman tutut paikalle, eikä vain painu ulos Hietsuun tai vetäydy omaan huoneeseen ja laita ovea lukkoon, niinkuin meidän normaali nuori! Kyllä mä nyt kulkee huolestuisin tosta nuoresta, käytte kyllä nyt jossain juttelee.
Entä anoppi sitten. Kun se tulee käymään seuraavan kerran, niin laitat sille kahviin rauhottavaa. Niitä on nykyään tosi hyvän makuisiakin! Voit pakkaa sille isoon termariin vielä viikon annoksen sitä samaa kahvia.
Kokeiltu on ja hyvin toimii :) Että tsemppiä sinne vaan teillekin, hyvin se menee.
 
vierailija
Selvästikin sun nuori, sun mies ja teidän suku tykkää ruokasodista. Hengitäpä nyt syvään, ei mitään syytä vetää hernettä nenään. Nykyäänhän kaikki voi pitää just semmoset juhlat kuin haluaa. Otat nyt vaan ittees niskasta kii, käyt halaa sitä sun ihanaa miestä ja kiität kun antoi vinkin parempiin juhliin, jotka kyllä muistetaan.

Laitat viime hetken viestin kaikille kutsutuille että teemana on ruokasota. Osa voi vaikka ottaa sinistä ja keltaista asua päälleen (kaukaisemmilta sukulaisilta niitä ainaki yleensä löytyy, lätkäkisojen jäljiltä nyt ainakin) niin saatte autenttisuutta siihen meininkiin.

Juhlakalulla on kuule sit hupaisa muistella myöhemmin miten salaatit ja dippiporkkanat vaan sinkoili - ai että! :D Oi sitä nuoruutta!
 
vierailija
Alkuun kerron, että siirryin tänne kaksplus saan (jos joku tunnistaa) vauva palstaa karkuun. Koitin ja sainkin pitkiäkin sekä surullisia keskusteluja otsikon aiheesta tehtyjä. Monta.

Mutta Vauvapalstan moderaattori, ei ymmärtänyt että huumorin kukka on kaunis. Eli jokainen ketju meni poistoon, päätin tulla siis tänne karkuun.

Mutta aloitetaan varsinainen ketju alkuhöpinöiden jälkeen, kerron siis tilanteeni alla.

Eli minulla on seuraava, ikävä tilanne päällä:

Pitäisi tänään pitää nuoren valmistujaisjuhlat meillä. Se vaikuttaa nyt kuitenkin mahdottomalta. Mies on piereskellyt sohvan piloille. Ja syönyt kaikki juhlaruuat, vain salaatti on jäljellä.

Anoppi on pällepäsmäri, joka puuttuu joka helavatan asiaan. Miehen mokat (sohvan pilaaminen, juhlaruokien syöminen) ovat taatusti aihe, joka on sitten minun vikani taatusti päivällä. Suurin osa sukulaisista riitelee keskenään.

Nuori tahtoisi, että koko suku kutsutaan. Eli ketään ei voi tiputtaa poiskaan. Viime sukujuhlissa oli vain mm ruoka sota, kun kaikki olivat paikalla... Huoh, mitä tekisitte? APUVA? Osaako kukaan auttaa? Neuvoja? Vinkkejä? Ihan mitä vain nyt? En jaksa enää
Ihan ensimmäisenä opettelisin yhdyssanat. Muu tulee sen jälkeen kuin itsestään.
 
vierailija
Voi kauhee, hanki elämä! Aika pienestä kyl valitat. Sullahan on kaikki siis iha superhyvin.
Mulla kuule mies ei vaan piereny sohvaa entiseks, vaa lisäks yks ilta siirsi kännipäissään jääkaapin takapihalle, rikko vessanpytyn ja lisäks sit heräsin sen ko. juhlapäivän aamuna siihen kun meillä oli iso reikä makkarin seinässä ja pirun kylmä. Sillon oli tosi sateinen alkukesä. Oli kuulemma kokeillu mimmoset ilotulitukset vois olla makeet juhlaan.
Ja mähän siis nukun kun tukki, kun mulla on nykyään sen verran hyvät noi unilääkkeet. (Joku voi ehkä tästä mut tunnistaaki - Lelle hei, ei sit nimiä!)
Niin siis sitä mä vaan tarkoitin sanoa että ap vois kyl vähä kattoo peiliin ja miettiä miten hyvin teillä sentää asiat on! Sullon sentään mies ja juhlat tulos ja kaikkee. Kaikilla ei ees oo mitää sukulaisii tai edes seinää katon alla. Jesarilla vaan vedetty pahvii siihen, jo kolmatta vuotta. Ttu että on ollu kylmä talvella. Röökitki jäänyt ostamatta ku piti sijottaa peittoihin. Nykyää me nukutaa kaikki seittemän kuudella untuvapeitolla samas sängyssä ja takit päällä talvisin. Että on sulla kuule asiat siis tosi hyvin!
Älä yhtää ttu valita.
 
vierailija
Alkuun kerron, että siirryin tänne kaksplus saan (jos joku tunnistaa) vauva palstaa karkuun. Koitin ja sainkin pitkiäkin sekä surullisia keskusteluja otsikon aiheesta tehtyjä. Monta.

Mutta Vauvapalstan moderaattori, ei ymmärtänyt että huumorin kukka on kaunis. Eli jokainen ketju meni poistoon, päätin tulla siis tänne karkuun.

Mutta aloitetaan varsinainen ketju alkuhöpinöiden jälkeen, kerron siis tilanteeni alla.

Eli minulla on seuraava, ikävä tilanne päällä:

Pitäisi tänään pitää nuoren valmistujaisjuhlat meillä. Se vaikuttaa nyt kuitenkin mahdottomalta. Mies on piereskellyt sohvan piloille. Ja syönyt kaikki juhlaruuat, vain salaatti on jäljellä.

Anoppi on pällepäsmäri, joka puuttuu joka helavatan asiaan. Miehen mokat (sohvan pilaaminen, juhlaruokien syöminen) ovat taatusti aihe, joka on sitten minun vikani taatusti päivällä. Suurin osa sukulaisista riitelee keskenään.

Nuori tahtoisi, että koko suku kutsutaan. Eli ketään ei voi tiputtaa poiskaan. Viime sukujuhlissa oli vain mm ruoka sota, kun kaikki olivat paikalla... Huoh, mitä tekisitte? APUVA? Osaako kukaan auttaa? Neuvoja? Vinkkejä? Ihan mitä vain nyt? En jaksa enää
Liialliset pierut
Liiallinen suolikaasun muodostuminen liittyy tavallisesti ruoan laatuun. Ne ruokalajit, joiden kuidut ja muut imeytymättömät hiilihydraatit kulkeutuvat paksusuolen bakteerien ravinnoksi, ovat tutkimuksissa lisänneet suolikaasun määrää. Näissä kokeissa kaasun ja päästöjen määrä lisääntyy kaikilla, myös niillä, jotka eivät kärsi liiallisista pieruista, mutta liiallisesta kaasusta kärsivillä ilmaantuu enemmän vaivoja.

Jos ilmavaivojen syyksi epäilee jotakin ruokalajia, se jätetään pois ja seurataan, vähenevätkö vaivat. Tällöin on otettava huomioon, että kaasua lisäävä ruokalaji ei vaikuta heti syömisen jälkeen. Ruoan kulku paksusuoleen kestää monta tuntia, joskus puoli vuorokautta.
 
vierailija
Alkuun kerron, että siirryin tänne kaksplus saan (jos joku tunnistaa) vauva palstaa karkuun. Koitin ja sainkin pitkiäkin sekä surullisia keskusteluja otsikon aiheesta tehtyjä. Monta.

Mutta Vauvapalstan moderaattori, ei ymmärtänyt että huumorin kukka on kaunis. Eli jokainen ketju meni poistoon, päätin tulla siis tänne karkuun.

Mutta aloitetaan varsinainen ketju alkuhöpinöiden jälkeen, kerron siis tilanteeni alla.

Eli minulla on seuraava, ikävä tilanne päällä:

Pitäisi tänään pitää nuoren valmistujaisjuhlat meillä. Se vaikuttaa nyt kuitenkin mahdottomalta. Mies on piereskellyt sohvan piloille. Ja syönyt kaikki juhlaruuat, vain salaatti on jäljellä.

Anoppi on pällepäsmäri, joka puuttuu joka helavatan asiaan. Miehen mokat (sohvan pilaaminen, juhlaruokien syöminen) ovat taatusti aihe, joka on sitten minun vikani taatusti päivällä. Suurin osa sukulaisista riitelee keskenään.

Nuori tahtoisi, että koko suku kutsutaan. Eli ketään ei voi tiputtaa poiskaan. Viime sukujuhlissa oli vain mm ruoka sota, kun kaikki olivat paikalla... Huoh, mitä tekisitte? APUVA? Osaako kukaan auttaa? Neuvoja? Vinkkejä? Ihan mitä vain nyt? En jaksa enää
Ota hetki itsellesi hyvä lähimmäinen.
Yläkerran isäntä kyllä auttaa.
 
vierailija
Liialliset pierut
Liiallinen suolikaasun muodostuminen liittyy tavallisesti ruoan laatuun. Ne ruokalajit, joiden kuidut ja muut imeytymättömät hiilihydraatit kulkeutuvat paksusuolen bakteerien ravinnoksi, ovat tutkimuksissa lisänneet suolikaasun määrää. Näissä kokeissa kaasun ja päästöjen määrä lisääntyy kaikilla, myös niillä, jotka eivät kärsi liiallisista pieruista, mutta liiallisesta kaasusta kärsivillä ilmaantuu enemmän vaivoja.

Jos ilmavaivojen syyksi epäilee jotakin ruokalajia, se jätetään pois ja seurataan, vähenevätkö vaivat. Tällöin on otettava huomioon, että kaasua lisäävä ruokalaji ei vaikuta heti syömisen jälkeen. Ruoan kulku paksusuoleen kestää monta tuntia, joskus puoli vuorokautta.

Siis mikä sullon niinku toi koulutus? Kaiken maa ilman keittiö lääkärit tänne kirjottaa. Liialliset pierut johtuu vain ja ainoastaan pavuista, niistä vihreistä pitkistä. Yritä ny jo vihdoin ymmärtää tää!!!!!

Tää on varmaan se sama kurjottaja, joka laittaa nää pieru viesrit joka ketjuyn ja luulee olevansa joku Tietäjä tai jotain sit ihmiset menee ja ostaa jotain pieru lääkettä ja lääke firmat vaan rikastuu ja ilma tuhotuu niin wttä mitä siihen sanot hä!!!!!
 
vierailija
Musta toi ubikinoni on tosi hyvä. Sillä lähtee pierut kun saharaan, jos sallitte sanaleikin! Se auttaa kans väsymykseen (nukun nykyään vaan kolme tuntii yössä ja oon tosi pirteä koko ajan) ja reumaan ja peräpukamiin ja D-vitamiinin puutteeseen ja nenäverenvuodotkin on loppuneet melkein kokonaan. Suosittelen ap:llekin! ♥
 
vierailija
Alkuun kerron, että siirryin tänne kaksplus saan (jos joku tunnistaa) vauva palstaa karkuun. Koitin ja sainkin pitkiäkin sekä surullisia keskusteluja otsikon aiheesta tehtyjä. Monta.

Mutta Vauvapalstan moderaattori, ei ymmärtänyt että huumorin kukka on kaunis. Eli jokainen ketju meni poistoon, päätin tulla siis tänne karkuun.

Mutta aloitetaan varsinainen ketju alkuhöpinöiden jälkeen, kerron siis tilanteeni alla.

Eli minulla on seuraava, ikävä tilanne päällä:

Pitäisi tänään pitää nuoren valmistujaisjuhlat meillä. Se vaikuttaa nyt kuitenkin mahdottomalta. Mies on piereskellyt sohvan piloille. Ja syönyt kaikki juhlaruuat, vain salaatti on jäljellä.

Anoppi on pällepäsmäri, joka puuttuu joka helavatan asiaan. Miehen mokat (sohvan pilaaminen, juhlaruokien syöminen) ovat taatusti aihe, joka on sitten minun vikani taatusti päivällä. Suurin osa sukulaisista riitelee keskenään.

Nuori tahtoisi, että koko suku kutsutaan. Eli ketään ei voi tiputtaa poiskaan. Viime sukujuhlissa oli vain mm ruoka sota, kun kaikki olivat paikalla... Huoh, mitä tekisitte? APUVA? Osaako kukaan auttaa? Neuvoja? Vinkkejä? Ihan mitä vain nyt? En jaksa enää
Tää ei nyt oikein liity tähän, mutta mistä sä ostit sun sohvan? Se vaikuttaa tosi hyvältä jos mieskin on viihtynyt siinä niin paljon että on jo pilalla. Siis se sohva, ei mies. Mä haluun samanlaisen, siis sohvan mielellään. Tai kaksikin meille mahtuisi. Mieluiten ruskeita tai ainakin tosi tummia.
Niin että mistä kannattais etsiä? Kaupungilta en oo ainakaan vielä löytänyt. Tällä alkais jo olla aika kiire, niin että auttakaa, jos tulee joku hyvä paikka mieleen, mistä niitä sais?!
 

Yhteistyössä