keski-suomen kuumeilijat!

Lueskelin jostain, että hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy 6-7 päivää ovulaation jälkeen. Toiset kokee tänä aikana kipua, toiset ei tunne mitään. Pitääpäs viikonloppuna tutkailla, että tuntuuko miltään. :) Jännää. Mä nimittäin kyllä tunnen aika vahvasti kropallani kaikki mahdolliset.

Mum: Kerrohan, jos testailet jo viikonloppuna. Plussatuulia sinne!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mulla on jo yli viikon ollut kuukautisten alkamiseen liittyviä oireita.. tosi omituista. Niitten pitäis alkaa vasta reilun viikon päästä. vatsa tosi turvonnut ja nipistelee, alaselkä kipeä ja yhtenä yönä heräsin poltteluun alavatsassa. Viikon verran on tullut sellaista kirkasta limaa vessassa käydessä. Toivon hurrrjasti että olisi tärpännyt. Vielä pitäisi malttaa ennen kuin alkaa testailemaan.. :)
 
Mahan jomottelu jatkuu...Katsotaan nyt sitten mitä se tarkoittaa vai tarkoittaako mitään?

Mandy81
, kyllä kerron jos päädyn testaamaan. Nyt kyllä tuntuu siltä etten malttaisi odottaa, mutta ajattelin että jos testaisin sunnuntai aamuna, sillä eihän maanantain työpäivästä tule yhtään mitään jos mannantai aamuna testaan.
 
Voi vitsi, kaikilla kuulostaa lupaavalta :) toivottavasti plussia pärähtelis oikein olan takaa!!
Mä laskeskelin että jos tässä kierrossa tärppää,niin testaan just muutamaa päivää ennen työpaikan pikkujouluja..ja toki rupesin miettimään jo sitäkin miten selitän juomattomuuteni..hui..ei ehkä oo ajankohtasta tosiaankaan tollasta miettiä..mutta minkäs teet kun on tällanen pöhkö :D ..
Paljon taas kuullut vauvauutisia, tosi onnellinen oon tuttujen puolesta..mutta jostain kuitenkin kumpuaa pieni haikea ajatus, että voi kunpa meillekkin..mies ollut onneksi ihana ja lohdutellut :heart: ...on tää elämä hassua.
Nyt tää lähtee saunoon, palataanhan taas :wave:
 
Kerrohan elviiru sun kiertopäivät ja yrityskerta, niin saan lisättyä ne listalle. Päästään jännittämään sunkin puolesta. :)

Mulla on taas sellanen tilanne, että voisin testa aikaisintaan just ens perjantaina, jolloin on mun työpaikan pikkujoulut. Kp 26 on silloin. En tiiä mitä teen.

Mulla ei oo ollu mitään ihmeitä oireita. Eilen luulin, että mahaan sattui, mutta saattoi olla mielikuvitusta. Mutta odotellaan..
 
No empä malttanut odottaa vaan testasin jo tänään, 4 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, ja testi kyllä vilkutti tiimalasin kuvaa piinaavan pitkään, siis monta minuuttia! Ja sitten tuli teksti "ei raskaana". Mutta katsotaan nyt vielä, sillä eihän testi näin aikaisin näytä raskautta kuin reilu puolille raskaana olevista.

Mahan jomotus jatkuu ainakin, ja aika voimakkaana. Olen melko varma että menkat alkavat tällä kertaa ajoissa.

Mutta siis aika jännä, miten tunteet heittelee kun testiä tuijottaessani melkein pelkäsin että olen raskaana, ja kun en olekaan niin petyin. Siis täh?! Miten kummassa aloin ajatella, apua, olenkohan raskaana, koska sitähän tässä yritetään että olisin raskaana!
 
Noh, vielä on toivoa mum. Ehkä parin päivän päästä testi näyttää ihan muuta. Pidetään peukkuja! :) Ehkä tuo tunteiden heittely on joku suojelumekanismi. Yrittää olla toivotamatta, ettei pety. Tai jotain...

Itselläni on tänä iltana - ja parhaillaankin - ollut ihmeen heikko olo. Saunassa vatsassa alkoi heittää ympyrää ja rupes heikottamaan. Alavatsaa juilii. Haluisin tietää mistä se johtuu, mutta en uskalla silti edes toivoa. Vatsatautiakin on kait liikkeellä. Mutta toivottavasti mulla se ei oo sitä.

Kuinkas muut keskisuomalaiset voi? Onko oloja?
 
soikku-83
mum84.......26/29-35........yk 1............kolmas haaveissa
Mandy81................20/28............yk 1............esikoinen haaveissa
Hensku00..............17/28............yk 4............esikoinen haaveissa
marleena-84...........7/28-30........yk 4............pikkukakkonen haaveissa
wippii......................4/28.............yk 4............esikoinen haaveissa
nöttiäinen................?/?
elviiru.......................?/?.............yk 1............esikoinen haaveissa


PLUSSANNEET

päärynärouva
 
Mandy Mulla oli clearblue digitaalinen testi, se on kai ainut joka voi näyttää raskauden 4 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Tilasin netistä seuraavaa kiertoa varten pari tavallista testiä, en tässä kuussa viitsi enää testailla turhaan, vaan odottelen tuleeko siihen tarvetta. Digitaalinen testi maksaa siinä 14? kieppeillä kappale. Ja oli ihan pirun ärsyttävää kun se vaan vilkutti ja vilkutti tosiaan todella pitkään ennen tuloksen antamista.

Meillä tytöt katto just dalmatialais elokuvaa telkkarista ja molemmat parkuivat kun on vähän liian jännä tuon ikäisille. Täytyy käydä laittamassa sänkyyn ja lukemassa satu. Ihanaa, kun nukkumaan laittaminen sujuu nyt helposti, ei tarvitse jäädä nukuttamaan.

 
Minulla tosiaan yk 1 menossa ja tänään kp 20/33--> Eli tosi epäsäännöllinen kierto... :( Tänään on ollut ällöttävä olo koko illan ja maha kuin jalkapallo. Reilun viikon päästä uskaltaudun vasta testailemaan. Vaikka oireita on, niin tuntuu vaan mahdottomalta että jo ensimmäisen yk:n aikana tärppäis.. Mut eihän sitä koskaan tiedä!
 
Huomenta vaan kaikille! Töihin pitäis kohta startata :S innostaa taas valtavasti...
Mandy81; pikkujoulut on joulukuun puolenvälin paikkeilla, tarkkaa päivää en äkkiseltään muista..mutta menkkojen pitäis alkaa 10.päivä...jos sattuis plussa tuleen, niin en haluis sitä ihan vielä sillon kertoo :| ..noh, ehkä tuo selviää sitten.

Mukavaa sunnuntaita kaikille :) .
 
Huomenta vaan. Täällä on sunnuntai aamu alkanut perinteisesti, eli mies livisti ajoissa kalaan, minä aloitin päivän lämmittämällä leivinuunia, siivoamalla ja pesemällä kaikki keittiön kaapit, pesemällä pyykkiä. Ruuaksi tein jauhelihakeiton ja päivä jatkuu pyykkien viikkauksella ja pesemisellä, vessan siivoamisella. Mutta iltapäivällä päästään miehen kanssa kahdestaan raxiin syömään, mies sai eilen syntymäpäivälahjaksi kaksi vapaalippua elokuviin, ja kaksi raxin lahjakorttia :p nam nam!

Mutta nyt menen jatkamaan hommiani, joita onkin niin paljon, ettei melkein edes huomaa mahakipua ennenkuin pysähtyy.
 
soikku-83
mum84.......27/29-35........yk 1............kolmas haaveissa
elviiru....................21/33.............yk 1............esikoinen haaveissa
Mandy81...............21/28............yk 1............esikoinen haaveissa
Hensku00..............18/28............yk 4............esikoinen haaveissa
marleena-84..........8/28-30........yk 4............pikkukakkonen haaveissa
wippii.....................5/28.............yk 4............esikoinen haaveissa
nöttiäinen................?/?


PLUSSANNEET

päärynärouva
 
Heips. Nyt ollu vähän hiljasta ainakin mun osalta ku vaikea vielä sanoa noista kiertopäivistä ja samalla koko kierrosta mitään...

Mutta voi päivittää että toista eläväistä toivotaan. Eli pikkukakkonen haaveissa.
Nyt en vaa tiiä mitä tässä odottelis ku jälkivuodon jälkee ei oo tullu viel menkkoja mutta raskausoireita kyllä on alkanu löytymään...

Ku oli tarkotus oottaa ne ekat menkat ja sitten alkaa yritys mutta jos täs on niin käyny ni ei tätä kyllä voi vahinkonakaan pitää.

No joo, mut pvä kerrallaan. Katellaan... :whistle:

mum84 sulla alkaakin oleen piinavko käsillä.
Plussapuhureita kaikille!! +++++++ :whistle:
 
soikku-83
mum84.......27/29-35........yk 1............kolmas haaveissa
elviiru....................21/33.............yk 1............esikoinen haaveissa
Mandy81...............21/28............yk 1............esikoinen haaveissa
Hensku00..............18/28............yk 4............esikoinen haaveissa
marleena-84..........8/28-30........yk 4............pikkukakkonen haaveissa
wippii.....................5/28.............yk 4............esikoinen haaveissa
nöttiäinen................?/?..............yk 1............pikkukakkonen haaveissa


PLUSSANNEET

päärynärouva
 
Mä palailin tänään pohjanmaalta takas Jyväskylään. Perjantaina hirvipeijaisissa ja lauantaina laitettiin hiehoja navettaan. :) Tänään vietettiin pikkusiskon synttäreitä. Ihan vauhdikas viikonloppu siis takaana. Nyt taas ehtii tutkailla kroppaa ja etsimällä etsiä raskausoireita. :)

mum84: Sulla on jo isoja tyttöjä! Saat heistä jo hyviä apureita seuraavan vauvelin hoitoon. :) Koita vielä kestää muutama päivä, niin pääset testaamaan uudestaan. Plussatuulia!

elviiru: Meillähän näyttää olevan sama kiertopäivä menossa. Jännää! Otettaisko molemmat tästä ekakierrosta jo plussat?! Oispa hienoa. Vaikka mä oon kyllä ajatellut, että lapsenteko on hieman haastavampaa..ettei ihan eka kerrasta tärppää. Mutta toivotaan!

wippii: Jos tulee plussa ennen pikkujouluja, juo vaivihkaa alkoholittomia oluita/siidereitä. Kaadat tuoppiin, niin kukaan ei tajua. :) Mä en kyllä itekään tiiä mitä teen pikkujoulujen kans... Viis päivää aikaa miettiä.

nöttiäinen: Mä lisäsin sulle yk 1. Olen nyt ehkä tyhmä, mutta... Mitä on jälkivuoto? Ehkäisyn poisjättämisen jälkeinen vuoto? Pidän kovasti peukkuja, että olis jo tärpäänyt. =)

Mä arvon, että viitsinkö testata jo kiertopäivänä 26.. Sit jos on nega, menee pikkujoulut läskiksi. En tiiä. Ehkä odotan ainakin perjantain yli ja ehkä viikonlopunkin.. Jos vaan maltan. Pitää miettiä.
 
soikku-83
mum84.......28/29-35........yk 1..........kolmas haaveissa
elviiru....................22/33.............yk 1..........esikoinen haaveissa
Mandy81...............22/28............yk 1..........esikoinen haaveissa
Hensku00..............19/28............yk 4..........esikoinen haaveissa
marleena-84..........9/28-30........yk 4..........pikkukakkonen haaveissa
wippii.....................6/28.............yk 4..........esikoinen haaveissa
nöttiäinen................?/?.............yk 1..........pikkukakkonen haaveissa


PLUSSANNEET

päärynärouva
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
nöttiäinen: Mä lisäsin sulle yk 1. Olen nyt ehkä tyhmä, mutta... Mitä on jälkivuoto? Ehkäisyn poisjättämisen jälkeinen vuoto? Pidän kovasti peukkuja, että olis jo tärpäänyt. =)

Jälkivuoto on synnytyksen/keskenmenon jälkeinen vuoto.
Eli mulla raskauden keskeytys viime kuussa rv:llä 18+0 sikiön vakavien poikkeavuuksien vuoksi, synnytin enkelivauvan.
Eli jälkivuoto on loppunut, menkkoja sen jälkeen ei oo kuulunu. Nyt keskeytyksestä kuukaus, että menkkojen kuuluis kai pian tulla.. Jos ei sit kierto veny tai jotain muuta. Yleensähän tällasten tapahtumien jälkeen kierto voi olla mitä vaan normaalin ~ muutaman kk:n väliltä.. Kai.

Mutta antaa olla toi yk 1. tuolla vaikka ei tässä vielä mitään olla yritetty. Yritys olis tarkotus alottaa "kunnolla" menkkojen jälkeen jahka ne vaan tulis kuvioihin eka.

Mutta kattellaan, pvä kerrallaan.....
 
nöttiäinen :hug: tuli ihan surullinen mieli kun luin viestiäs, voimia sinulle!! :hug:

Mites teillä muilla on viikko alkanut? Mä aattelin mennä tänään vähän kattelemaan jo joululahjoja :xmas: miehelle jotain kivaa =) Muuten tänne ei ihmeempiä, oviksesta ei vielä ole ollut oireita, mutta odotan sitä pitkälti tuonne kp20 jälkeen :) Voi kun tässä kierrossa ei joutuisi pettymään, sitä pelkään kuitenkin :ashamed: Paras joululahja kyllä ois jos tässä jouluksi plussais! :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

 
Laskekskelin tuossa, että edellinen kierto oli 28 päivää. Mahaa on särkenyt tänäänkin ihan kauheasti, aamupäivä oli pahin. Tänään oli fyysistä työtä koko päivän töissä, siis tavallista enemmän. Olen kyykkinyt ja kanniskellut koko päivän.

Tilasin tosiaan lauantaina netistä kaksi testiä, niiden pitäisi tulla huomenna. Mutta odotellaan nyt, voi olla ettei ole välttämättä huomenna aihetta testailla.

Meinasi tänään mennä hermo kaverini lapseen. Olen sitä mieltä, että vielä 3v. ja alle sen voi päästää suustaan ihan mitä sattuu, tietenkin vanhempien tulee puuttua siihen jos sanoo jotain sopimatonta, mutta kaverini tokaluokkalainen poika päästelee suustaan välillä aikamoisia loukkauksia ja törkeyksiä. Esim. jos minun lapseni haukkuisi syntymäpäivälahjansa jonka saa, niin saisi kyllä kunnon kurinpalautuksen, mutta toisin on heillä. Äiti vain katsoo vierestä eikä sano mitään. On myös kerran jäänyt varastamisesta kiinni kun varasti meiltä ja vanhemmat käytännössä syyttivät meitä siitä, tai vikahan ei pojassa siis ollut :kieh:
 

Yhteistyössä