Viikolla 7+ kävimme (lapsettomuushoitojen takia) ultrassa, jossa näimme sykkeen. Menimme 12 viikon ultraan, jossa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Käsitin, että kehitys oli loppunut viikolle 8, mutta kohtu kai edelleen kasvanut eikä mitään oireita keskenmenosta ollut. Ystäväni oli muutamia kuukausia sitten saanut lapsen ja hänen raskaus oli ollut täysin oireeton eli en siksi osannut epäillä, että jokin olisi vialla. Olin vain helpottunut, että viikko 12 oli täynnä. Omat oireet olivat viikolle 7 kestänyt pahoinvointi sekä yleinen turvotus.
Sain ultran tehneeltä kätilöltä kohtua pehmittävän (?) lääkkeen ja seuraavana aamuna tulin osastolle. (Sain valita lääkkeet tai kaavinta.) Sain ensimmäiset lääkkeet klo 8 emättimeen sekä seuraavat kielen alle sulateltavaksi (yht. 5 x/pv). Kipuja ei juurikaan ollut koko päivänä, mutta alkuyöstä n. klo23kohtu alkoi supistelemaan ja tyhjenemään. Olen aina miettinyt, miltä synnytyskivut tuntuvat ja oletan, että sain tästä hieman esimakua. Lääkäri sanoikin, että tiedät kyllä, kun tyhentyminen alkaa ja kipu oli huomattava, mutta mielestäni siedettävä, koska olin siihen "henkisesti asennoitunut". (Lääkkeet päivän aikana: aamulla hoitajan antamana burana+joku muu perussärkylääke, illalla pyysin samat varuilta yötä vasten. Silloin ei kuitenkaan vielä ollut kipuja. Kun tunsin selkeästi, että nyt alkaa tapahtua, pyysin vielä voimakkaamman särkylääkkeen.)
Sain ohjeet odottaa (ainakin) yhdet kuukautiset ennen seuraavaa yritystä, mutta sen jälkeen heti, kun olemme itse henkisesti valmiita, voimme yrittää uudestaan. Nyt keskitynyt omien hormoonitoiminnan tasapainottamiseen sekä yleiseen lepoon. Vaikka en leikkauksessa ollutkaan, tajusin, että aikamoinen myllytys tuo varmaan elimistölle oli. Ja toisaalta, mitä väsyneempi fyysisesti olen, sitä isompi minun tunnevuoristorata on. Tapahtuneesta huolimatta, katsomme positiivisesti tulevaisuuteen ja haluamme yrittää uudestaan heti, kun mahdollista. Voimia kaikille saman kokeneille.