Keskenmenosta..

Niinpä sitten kävi että keskenmeno tuli rv 5+6. Aivan yllättäen alkoi kirkas verinen vuoto, mitään kipuja ei ollut koko aikana.Vuoto ei edes mielestäni ollut mitään kovin runsasta, en käyttänyt sidettä, mutta vuoto ei tullut edes päälyhousujen läpi kuin yhden kerran pieni läikkä. Tänään kävin sitten gynekologilla, joka sanoi että kohtu on puhdistunut eikä kaavintaa tarvita. Itsestäni tuntuu että eikö sitä verta ym. olisi pitänyt tulla enemmänkin ja pidempään kuin kaksi päivää? Miten muilla? Kuinka luotettavasti lääkärit näkevät ultralla kohdun puhtauden?

Tämäkin lääkäri suositteli että odottaisimme ne yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Kysyin syytä ja hän sanoi että ei siihen oikeastaan ole muuta syytä kuin käytännölliset syyt eli uuden raskauden laskeminen on helpompaa kun tietää milloin kuukautiset ovat olleet . Minä kun olen saanut sen käsityksen että keskenmeno tapahtuu helpommin, jos raskautuu uudelleen aika lailla heti keskenmenon jälkeen, ennen kuukautisia. Olenko ymmärtänyt täysin väärin?

Kuinka helposti teillä on tärpännyt heti keskenmenon jälkeen ja miten raskaus on jatkunut? Itse ajattelen että en kyllä rupea minkään ehkäisyn kanssa nyt pelittään ennen kuukautisia, tärppää jos tärppää... :)
 
Minulla km rv 6+3. Lääkäri vain teki sisätutkimuksen ja totesi kohdunsuun olevan kiinni eli kaiken olevan kunnossa. (?) Jälkivuoto mulla kesti viikon.

Minä olen myös ymmärtänyt että km:n riski on suurempi jos ei odota yhtia kuukautisia, sillä kohdun limakalvo ei ole toipunut kunnolla ja alkion voi olla vaikea kiinnittyä.
Itse tulin heti km:n jälkeen raskaasti (kun sehän käy usein niin helposti km:n jälkeen), mutta kesken meni heti tokalla viikolla. :(
Kantsis ihan varmuuden vuoks venata ainakin ne yhdet menkat. Ei se ole kovin pitkä aika kuitenkaan.
Vaikka onhan toki niitä joilla raskaus heti km:n jälkeen onnistunut loistavasti.
Tsemppiä sulle! :hug:
 

Yhteistyössä