Keskenmenosta..

Hei mitä kokemusta muilla on..
Meidän pienen sydän ei enään lyönyt viikolla 12+2 ja vastas viikkoja 8+6.
Pe lääkkeellinen tyhjennys ja suurin osa tullut pois silloin mutta ti eli eilen jouduin kaavintaan kun hemoglobiini oli 80 paikkeilla.
Unohdin kysyä että täytyykö yhdet menkat odottaa vai voiko uutta raskautta yrittää heti.. ?

Mulla KM 11+6, alkio vastasi 8+3. Suunnitelmissa oli lääkkeellinen tyhjennys, mutta ei sitä sitten tarvittukaan, koska tuli itsestään ulos kaikki. Käskettiin odottaa yhdet menkat, ei kuitenkaan ehkäisty, mutta eipä ole tärpännytkään. :(

Vastailinkin jo tuonne toiselle puolelle, mutta laitan nyt tännekin.
Mun eka km todettiin ultrassa viikolla 14 ja pieni vastasi kooltaan viikkoa 11-12.

Lääkkeellinen tyhjennys epäonnistui ja meni kaavinnalla lopulta.
Sanottiin että pitäisi odottaa yhdet menkat jotta kohtu ehtii parantua kaavinnasta ja limakalvo vahvistua. Muutoin kuulemma mahdollisen tärpin mahkut vois päättyä kiinnittymisvaikeuksiin ja päätyä varhaiseen keskenmenoon.

Me ehkäistiinkin, mutta jälkitarkistuksessa lääkäri totesi kohdun olevan jo hyvässä kunnossa ja limakalvon niin vahva, että perui yrityskiellon vaikkei ekoja menkkoja vielä ollut tullutkaan.

Okei täytyy nyt sit katsoa ja mennä päivä kerrallaan.. voikohan sinne jälkitarkatuskseen mennä aikaisemmin kun 3viikonpäästä ku ei mulla ole vuotoja enään.. pientä tuhrua vaa pyyhkiessä jos silloinkaan.
Tiedän että ainut tapa miten pääsen jatkamaan elämää on uus raskaus.. mä olen jo niin montavuotta haaveillut pienestä ja nytten se multa pois vietiin:(

Ensinnäkin :hug: km:sta!!
Minulle lääkäri sanoi, että olisi hyvä odottaa ne yhdet menkat, mut kyl me alettiin yritys heti, tosin tärppiä ei näy.. :xmas:
Sul laski hb matalalle, et mä ehkä yrittäisin saada sitä ensin ylemmäs..

sukkapari Joo se laski aika lailla mutta sain sairaalassa kakspussia verta ja lääkäri sanoi että sillä pitäis nousta niin hyvin ettei rautatabletteja tarvita.. mutta aattelin nyt syödä hetken aikaan että on varmasti hyvä.
Soitin eilen sairaalaan ja kysyin että mitä oltiin kirjoitettu tiistain käynnistä ja sanoi että kohtu on hyvin supistunut jne.. no lääkäri soittaa ti pitää kysyä viellä häneltä.

Haluttais yrittää heti uutta raskautta.. ei kai se ala jos keho ei ole siihen valmis.. vai??

mm niin ma uus verikoe nii näkee onko veriarvot kunnossa.. ja ti soittaa lääkäri joten meinaan kysellä vähän että voiko uutta yrittää...
pelkää vaan että joutuu kokemaan saman... mutta siitä ei varmaan koskaan pääse eroon vaikka raskautuis myöhemminkin.. kai se pelko kuitekin on..

Kyllä se pelko siellä aina on... Mulla oli tässä tammikuussa keskeytyneessä raskaudessa kokoajan sellanen outo fiilis, niinku, etten mä oikeesti voi olla raskaana ja että jotain kauheeta tässä vielä tapahtuu, ja niinhän siinä sitten kävikin.. Silti luottavaisini mielin uuteen yritykseen, paras lääke tähän tyhjyyden tunteeseen olis uusi raskaus. Eihän se tietenkään korvaa tuota mun ensimmäistä pikkuenkeliä, aina se on mun muistoissa vaikka niin vähän aikaa sen sain pitää :(

Murmelin :paras lääke tähän tyhjyyden tunteeseen olis uusi raskaus. Eihän se tietenkään korvaa tuota mun ensimmäistä pikkuenkeliä, aina se on mun muistoissa vaikka niin vähän aikaa sen sain pitää.

Mulla ihan saman lailla ajatus.. nyt vaa on tullu menkkamaista kipua kahtenapäivänä ja vuoto vähän lisääntynyt.. onko se normaalia lääkkellisen ja kaavinan jälkeen.. siis ku lääkkeet otin viikkos itten pe ja ti oli kaavinta. ei siis tuu paljoo mutta kuitenkin ku oli 4päivää sillee ettei tullu yhtää.. voiku tää olis jo ohi..
Tietääkö joku miltä tuntuu ku kohtu pienentyy tai voiko se olla tää menkkamainen kipu tai tuntuu ku menkat alkais kohta..

Kohdun kasvu ja pienentyminen tuntuu juur sellasilta menkkamaisilta kivuilta mahassa ja selässä. Jos vuoto kovasti kaavinnan jälkeen alkaa lisääntyä, ja tulee oikeen runsaasti, niin sillon kannattaa kyllä ottaa yhteyttä sairaalaan, senhän pitäis siitä pikkuhiljaa alkaa väheneen.. Pientä vuotoahan saattaa tulla parin viikon ajan, se on ihan normaalia. Koitahan tiitu jaksella!! :hug:

Hei Tiitu. Mulla kokemusta kaavinnasta neljä kertaa. Vuoto kaavinnan jälkeen ollut niukkaa viikon, pari ja sen jälkeen ihmeesti kierto on ollut normaali. Mutta kolmannen kaavinnan jälkeen oli ongelmia. Vuoto oli jälleen niukkaa ja kesti noin viikon. Kuitenkin muutaman päivän päästä se alkoi uudestaan ja kesti taas jokusen päivän, muistan ajatelleeni vain, että kerta se on ensimmäinenkin kun kierto menee sekaisin. Kun kuukautisten aika tuli, vuosin rykäyksittäin kuin seula. Öisin kun vuotosyöksy tuli, sairaalassakin käytetyt isot yövaipat eivät riittäneet vaan patjat täyttyi verestä ja vessaan piti mennä päästämään suurimpia hyytymiä. Tästa huolestuneena menin lääkäriin ja uuteen kaavintaan, jossa otettiin viimeisetkin istukan palaset kohdusta pois. Eli tällä haluan sanoa, että jos ei nyt ihan tulehdusta ole, ongelmia saattaa ilmeta vasta myöhemminkin... Toivottavasti kuitenkaan sinulla ei ole kyse siitä ja vuotosi lakkaa pian. Muista että voit aina ottaa yhteyttä hoitajiin ja lääkäriin ja kertoa huolesi. Paranemisia!

Yhteistyössä