Keskenmenoriski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle kaikki sanoivat että käytännössä viikolla 10. :) ja epävirallisen virallisesti viikolla 12 kun kaikki elimet ovat kehittyneet.
Mielestäni olet silti aika lailla voiton puolella. Suurin osa keskenmenoista tapahtuu viikoilla 4-6 muistaakseni ja sen jälkeen jyrkkä lasku tai nousu siis..

On sulla jo ihan hyvät viikot ja jos ultrassa kaikki ollut hyvin niin eiköhän sitä voi jo huokaista :)

Toisaalta kun on jo viikolla 28 niin edelleen tulee pelkotiloja että mitä jos kaikki ei menekään hyvin :/

Olen kuullut puhuttvan että 9rv on kriittisin.. Onko jollain tietoa tästä? Ja eikö tuo 12vko perustu siihen että ennen on tuohon aikaan ultrattu ensimmäistä kertaa, jolloin on selvinny tuulimunat yms keskeytyneet keskenmenot

Mulla 2 keskenmenoa viikoilla 11+4 ja 11+5. Ar-ultrat normaalit. Mutta minä olenkin aikamoinen poikkeus, sillä jos ar-ultra on normaali ja mullakin oli silloin viikkoja 8+4, niin km-riski oli muistaakseni 1,5% luokkaa, eli tosi minimaalinen.

Mun kaikki keskenmenoni (paljon) yhtä lukuunottamatta ovat tapahtuneet viikoilla 6-10. Mutta vissiin ei kaikilla ihan yhtä hankalaa näiden asioiden kanssa kuin minulla. Huokaissut ekan kerran olen vasta +12viikoilla.

Mulla yksi onnistunut raskaus takana, ja yksi tm joka selvisi nt-ultran aikoihin. Onko sulla Blue tutkittu mistä keskenmenot johtuvat? Mulle lääkäri sanoi että km-riski on nyt enää jotain 5% luokkaa. Vähän lääkärikohtaista nuo prosentit vissiin.. Tekayn sivuiltakaan en enää löytänyt km-taulukkoa

Mulla yksi onnistunut raskaus takana, ja yksi tm joka selvisi nt-ultran aikoihin. Onko sulla Blue tutkittu mistä keskenmenot johtuvat? Mulle lääkäri sanoi että km-riski on nyt enää jotain 5% luokkaa. Vähän lääkärikohtaista nuo prosentit vissiin.. Tekayn sivuiltakaan en enää löytänyt km-taulukkoa

Jotain pientä tutkittiin mutta ei syytä selvinnyt varsinaisesti, enkä lähtenyt tutkituttamaan tarkemmin kun tisin että kyllä se aina jossain vaiheessa se raskaus loppuun menee. Eiköhän kaikki sinulla mene ihan hyvin. Keskity nyt vaan ajattelemaan positiivisesti äläkä googleta mitään taulukoita. :)

Olen kuullut puhuttvan että 9rv on kriittisin.. Onko jollain tietoa tästä? Ja eikö tuo 12vko perustu siihen että ennen on tuohon aikaan ultrattu ensimmäistä kertaa, jolloin on selvinny tuulimunat yms keskeytyneet keskenmenot

En ole kuullut tuollasesta. Mulla on yks keskenmeno juuri noilla viikoilla. Jotain 9-10 viikon välillä. Tarkkaan ei ollut tietoa.

Mutta, mutta... valitettavasti on niin, että se raskaus voi mennä kesken missä vaiheessa tahansa, vaikkei siitä tietyn rajan jälkeen enää puhutakaan keskenmenona vaan kohtukuolemana. Riski tietysti pienenee ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mutta ei siinä paljon prosenttiluvut paina, kun omalle kohdalle sattuu.

Onko sulla jotain erityistä syytä pelätä keskenmenoa vai miksi kyselet? Kaikesta huolimatta kannattaa lähteä siitä, että kaikki menee hyvin ja pitää vain itsestään mahdollisimman hyvää huolta. :hug:

[QUOTE="vieras";27892612]En ole kuullut tuollasesta. Mulla on yks keskenmeno juuri noilla viikoilla. Jotain 9-10 viikon välillä. Tarkkaan ei ollut tietoa.

Mutta, mutta... valitettavasti on niin, että se raskaus voi mennä kesken missä vaiheessa tahansa, vaikkei siitä tietyn rajan jälkeen enää puhutakaan keskenmenona vaan kohtukuolemana. Riski tietysti pienenee ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mutta ei siinä paljon prosenttiluvut paina, kun omalle kohdalle sattuu.

Onko sulla jotain erityistä syytä pelätä keskenmenoa vai miksi kyselet? Kaikesta huolimatta kannattaa lähteä siitä, että kaikki menee hyvin ja pitää vain itsestään mahdollisimman hyvää huolta. :hug:[/QUOTE]

Olen lukenut mm. Tekayn sivuilta että rv10 loppuu alkion kehitys viikko, ja siitä eteenpäin on kyse sikiöstä. Ja justiinsa jossain keskustelupalstoilla myös puhuttu että rv9 olisi herkin kehitysvaihe. Mutta mene ja tiedä, täällä utelenkin että missä vaiheessa suurin km-riski on ohi

Olen tuo vieras, jolla 2 km viikkoilla 11+4 ja 11+5.

Keskenmenojen jälkeen tuleva raskaus ultrattiin viikolla 8+3 ja Tekay oli ultraaja :) Hän sanoi tuolloin, että km-riski on 1,5% luokkaa sen jälkeen. Eikä se kesken ole mennytkään ja viikkoja kohta 36 :)

Yhteistyössä