Keskenmenon jälkivuodosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkupeppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

herkkupeppu

Jäsen
21.04.2007
857
0
16
Eli meillä todettiin keskiviikkona keskeytynyt keskenmeno (rv 15+0) ja torstaina syntyi tämä pikkuinen sitten. Nyt jälkivuoto on ollut vaaleampaa, mutta iltapäivällä alkoi mahaan sattumaan ja äsken tuli karmean kokoiset hyytymät...

Onko muilla ollut samantapaista? Pitäisiköhän käydä päivystyksessä? Juuri nyt en jaksaisi sinne lähteä, kun lasten kanssa pitäisi mennä. Nyt ei satu enää mihinkään, paitsi sydämeen :'(

Auttakee minuu, en tiedä miten tällaseen tilanteeseen pitäisi suhtautua...

Mulla tuli keskenmeno rv 10+2 elokuussa06.
Välillä aina jälkivuoto oli vähäisempää, ja sitten välillä tuli aika kovia kipuja (varmaan jälkisupistuksia). Kipujen aikana sitten tuli yleensä enemmän vuotoakin.
Niitä kipuja kesti noin viikon keskenmenon jälkeen.
Mulle sanottiin että jos viikon jälkeen vielä tulee kovia kipuja, tai aiemmin muuttuvat sietämättömän kovaksi, niin pitäisi mennä lääkäriin.
Ja jos vuoto alkaa haisemaan tai nousee kova kuume, niin sitten lääkäriin.

Pahoittelut keskenmenosta :hug:

Todennäköisesti loput kohtuun jääneet tuli vain ulos. ...siitä tulee hirveät kivut, kun kohtu yrittää työntää sitä tavaraa sieltä ulos (mulla oli kaavinta, joten pääsin siinä mielessä helpolla, mutta kohtuun jäi pieni määrä jotakin ...kenties istukkaa... ja viikon sahas vuoto edes ja takasin, aina kivun myötä koveni vuotokin. Sit viikon kuluttua tuli aivan hirveät kivut hetkeksi ja vikat hyytymät ja limakalvoklöntit ulos. Siitä lähti homma parantumaa eli vuoto väheni reilusti ja kivut myös.).

Oothan ottanu särkylääkettä? ...jos kipu vielä palaa, ota molempia: ibuprofeiinia ja paracetamolia. :hug:

Hei!
otan osaa,voimia sinulle!
itselläni oli viime kesänä keskenmeno rv 12 ja hyytymiä tuli lähes viikon verran ja sen jälkeen vielä viikon vuosi muttei enää hyytymää.eli luulen että kuuluu asiaan,mutta jos vuoto haiskahtaa pahalle tai on erittäin kova mahakipu niin kannattee tietty mennä lääkäriin.

Kiitos teille, taidan ajan kanssa katsoa miten tää etenee. Ei haise tms, ja kipulääkettä otin joten en ole ihan varma loppuiko kivut kokonaan vai sen ansiosta.

Mulla käynnistettiin toi keskenmeno ja sairaalasta ei meinannut päästä pois kun seurasivat vuodon kehittymistä. Kaavintaa ei tehty, lääkärikään ei tutkinut vaan gynekologi katsoi päältä. Siinä lääkepöhnässä en ajatellut sen tarkemmin, mutta mikähän merkitys tuolla katsomisella oli? Siis sen verran raotti housuja että näki siteen etuosan... :/

Alkuperäinen kirjoittaja herkkupeppu:
Kiitos teille, taidan ajan kanssa katsoa miten tää etenee. Ei haise tms, ja kipulääkettä otin joten en ole ihan varma loppuiko kivut kokonaan vai sen ansiosta.

Mulla käynnistettiin toi keskenmeno ja sairaalasta ei meinannut päästä pois kun seurasivat vuodon kehittymistä. Kaavintaa ei tehty, lääkärikään ei tutkinut vaan gynekologi katsoi päältä. Siinä lääkepöhnässä en ajatellut sen tarkemmin, mutta mikähän merkitys tuolla katsomisella oli? Siis sen verran raotti housuja että näki siteen etuosan... :/

Oliskohan se vain tarkistanut että jälkivuoto ja sen määrä näyttää normaalilta..
Mulla tais tulla niitä "kipukohtauksia" kerran tai pari kertaa päivässä muutamana päivänä putkeen. Ja vuoto kesti n. 2vkoa yhteensä.

Mulla kurkittiin pöksyyn, jotta näkivät, paljonko vuotoa tulee ja mistä se koostuu..

Tuota ibuprofeiinia mulle suositeltiin ihan muutamaksi ylimääräiseksikin päiväksi (siis vaikka ei niin ois enää sattunutkaan), kun se estää tulehdusta. Eli syö sinänsä huoletta, viikossa ei ehdi sillä tehdä vielä mittään pahaa (tosin sain itse sitten lopulta reseptin vatsaystävällisempään lääkkeeseen). Ja tosiaan, jos alkaa haista tai kuume nousee, kipaise lääkäriin. Itse kävin kyllä ihan tuon kovan kivunkin vuoksi tarkistuksessa, mutta ei ollut tulehdusta taustalla.

Yhteistyössä