Keskenmenon jälkeen uusi raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarnila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jarnila

Vieras
Hei!

Millaisia kokemuksia teillä on keskenmenosta ja sen jälkeisestä uudesta raskaudesta? Miten nopeasti uusi raskaus onnistui?

Esikoinen sai alkunsa suurinpiirtein ajatuksesta, nyt asiat tuntuvat hieman jännittävimmiltä...

Minä uskaltauduin yrittämään seuraavan kerran vasta neljän kuukauden päästä keskenmenosta ja sittenhän tärppäsi heti! Aikaisemminkin olisi voinut tietenkin onnistua, mutta oma suru ja pelko siitä, että jos käykin uudestaan samanlailla pistivät odottamaan.
Onnea matkaan!

Minulla meni hormonit aivan sekaisin keskenmenosta. Vuoden aikana km:n jälkeen tuli vain kahdet kuukautiset. Sitten tärppäsi, siis vuosi keskenmenosta niin olin uudelleen raskaana. Keskenmenon jälkeinen raskaus on ollut kaikista rankin henkisesti. Menetyksen pelko oli kova.

Tänä vuonna 2 km. Huhtikuussa ensimmäinen, sitten heinäkuussa tärppäsi uudelleen ja syyskuussa jälleen km. Aika raskasta ollut henkisesti toipuminen, varsinkin tämän toisen jälkeen. Toivotan jaksamista kaikille km kokeneille ja voimia uuteen yritykseen :hug: :hug:

Mulla oli vaikea raskaus vuonna 96 ja toisen kerran uskallettiin yrittää vasta toissa vuonna, eli oli aika monta vuotta välissä. Seitsemän.. No onneksi viime vuonna saatiin terve tyttö ja ehdittiin siinä välissä tehdä kaikkea muuta paljon, mm. matkustella ! Kannattaa yrittää uutta raskautta vasta kun kokee olevansa siihen valmis henkisesti ja fyysisesti, kerätä voimia. :)

Yhteistyössä