***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammikuu 2010***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poksu onnittelut =)

Empuuu ootki joutunu ihanaan tulikokeeseen heti aamusta, hyvä että selvisit kunnialla :) Tääläkin oli tota nanakuun mainitsemaa ruskeaa litkua, kyllähän sitä vauvan takia mitä vaan tekee, mutta ei haittaa jos ei tarvi enää uudelleen ikinä mennä.

Mulla on neuvola takana. Käynti meni aika nopeasti ja rutiinilla. Kaikki arvot oli ok, painoa oli tullut +500g/vk ja yllätyin kun neukkutäti totesi että kohta alkaisi olla 10kg täynnä ekasta käynnistä ja maltillisesti on noussu :o Oon luullu jo pitkään olleeni 10 kg:n "paremmalla" puolella, enkä niin maltillisesti, mutta ilmeisesti kahdesta vaa'asta on tullut vähän eri lukemat ja siksi oon laskenu eri lähtöpainoa..jos nyt kukaan tajuaa mitä ajan takaa :D Vauvan pulssi oli rauhallinen 128 ja sf 31 :heart: Nyt päikkäreille!

MLL :heart: 21+5

Krisse mulla tuli heikots kohtaus kaupassa vasta viikko ovulaation jälkeen. Mietin tuolloin että mistähän se mahtaa johtua, jotenkin tunne oli tuttu. En sitä kuitenkaan yhdistänyt raskauteen ennen kuin olin tehnyt plus testin viikkoa myöhemmin

Mulla vasta 5+5 ja huimaus sekä pahoinvointi oireena jos en lepää tarpeeksi. Töissä hankalaa kun tuntee olonsa ihan vaajaa kuntoiseksi jo noin tuntia ennen ruokaa ja uudelleen iltapäivällä. Oon jatkuvasti asiakkaiden kanssa tekemisissä ja aika hektisessä hommassa. Huomenna viimeinen iltatyö, enkä nyt sitten enää vapaaehtoisesti tee kun normityötä.
Tosi iloinen oon kun varasin sen varhaisuän, vielä viikko ja 1 pv odotusta. Toivottavasti 7rvk sitten syke näkyy.

Huomenta!

Nyt on krizze lisätty listaan, sori kun vähän kesti, mut ollu vaa sellanen väsy kausi, etten oo ku lukemassa käyny.

Tosiaan, en laittanu viestiä edes neuvolakäynnistä joka oli viime viikon torstaina, kopsaanpa tuolta huhtiksista tiedot ensin.

paino 75,7 (75,4)
RR 134/85 (126/82)
pissa -.- (+.-)
Lapsivettä Normaalisti
Sikiön paino-arvio 799g
asento poikittain
liikkeet ja äänet +

Ainoa mikä tuolta tuli esiin oli, et kohdunsuu sormelle auki, joten äippälomaan asti saikulla, mikäli vauva nyt ei synny jo sitä ennen. Nyt tulevana torstaina onkin sit äippäpolilla käynti, et sielläpä sit selviää taas eteenpäin asioita. Onneksi huomenna tulee 26 viikkoa täyteen...enemmän ja enemmän vaa eteenpäin menee kuitenkin.
Mutta muistaakseni esikoiseltakin oli tyyliin 29-30 viikolta kohdunsuu sormelle auki ja synty 38+5 viikolla. Että voihan se olla kuitenkin että pitkälle menee silti. Mutta juuri mitäänhän ei saa tehdä.

Mut nyt mä lähden lopultakin sinne asettautuun kirjan pariin ja nauttiin olosta...

buam 25+6

Huomenta.

NYt tulee sit omanapanen viesti.

Neuvolassa käyty. Kaikki oli melkein ok, joten korkee aika oli päästäki. Verenpaine oli koholla kolmen mittauksen jälkeenkin. Pissassa oli kuulemma verihiutaleita ja lääkäri käski viedä näytteen labraan. Toivottavasti ei mitään vaarallista, sano vaa, ett varmistetaan asia, kun näky olevan verta. Mulla ku ei oo ollu mahakipuja eikä mitään. Muuten oli ok. Tässä sitten muut tiedot:

29+0 (22+0)

Hb 125 (-) Ei tartte kuulemma terkan mukaan syödä rautatabuja. Lopetetaan sit ku kerta luvan anto :p
RR 149/92 (142/76) Toi on se kolmas mittaustulos.
Paino 79,9 (75,8) Ei tietoo paljonko on tullu, ku ei laskenu tohon korttiin sitä, eikä jaksa nyt ite laskee.
Sf 25 (19) Kasvanu kuulemma hyvin. Näky olevan vähän keskikäyrän yläpuolella.
Syke +135 (+145)
Liikkeet ++

Kohdunkaula yms. oli ok. Kysy onko supistellu, siihen ei oikein osannu vastata mitään, mutt sanoin epäileväni. Tosin ei tietty vaarallisena pitäny, kun se ei koske jne.

Seuraavan neuvola-ajan terkka soittaa mulle. Varmaankin ton verenpaineen takia jo kahden viikon päästä on seuraava aika. Muutenki ois alkanu viikosta 30 olemaan kahen viikon välein. Ensimmäinen neuvolakäynti siis ettei kaikki menny ihan nappiin. Jee! Nytkö se ihana ja helppo raskaus on ohi ja kaikki ongelmat alkaa, mitä ei oo tähän mennessä ollu.

Tänään poksutaankin tasalukemia.

JääKyynel ja Tuittu

*POKS*

Nyt on pesty äippäpakkauksen vaatteet, töiden jälkeen viikkaan ne takas laatikkoon, joka on kyllä jo melkein täynnä muista vaatteista. Mun mielestä on kyllä ihan pojan vaatteita ne äp:n vaatteet, onhan siellä paljon valkoistakin ja muutaman ns. tyttövaate. Ei varmaankaan tarvitse enää montaa vaatetta ostaa ennen vauvan syntymää. =)

Eipä tässä ihmeempiä, toivon vaan että olisi jo viikonloppu, työmotivaatio täysi nolla.

rv26+6

:wave:

täällä sydänäänet löydetty kotidoppelrilla eilen :heart: :heart: :heart: '
jee, siellä se mun pikkuinen on, np-ultraan tasan viikko :saint:

hyvä että saii taas mielen vakaaksi :heart:

huisi + pikkuinen 10+6 (huomenna poksuu ) =)

Voi erka :hug: .

Päivittäjä :attn: . Huomasin, että mulla ei ole etusivun listalla laskettua aikaa. Se siis on 27.2. Tosin raskaus varmaan puretaan jo muutama viikko etuajassa, mutta voisi tuon lasketun ajan silti laittaa listalle. Kiitos :)

Erka Voi ei, pahoittelut! Olisitpa ollut väärässä huolinesi..:hug: :'(

Empuu Ää, voi kuinka ihanaa päästä pesemään ja laittamaan tuollainen kasa pieniä vaatteita. :)

Poksuonnittelut poksujille.

).( Itsellekin iskee pieni paniikki, kun noita tippujia on nyt taas ollut..Toisaalta mitäpä se murehtiminen auttaa? Lauantaina ja sunnuntaina oksensin vaihteeksi, jospa edes pahoinvoinnin "voimalla" jaksaa... :/ Ja pianhan se np-ultrakin on, ei edes kahta viikkoa.

pahoittelut erka ja lämmin halaus :hug: :hug: :hug:
:'(

hienoa huisi :heart: kuulumisista =)

halit kaikille muillekin hyvistä kuulumisista sekä huolestuttavista kuulumisista :hug: :hug: :hug:

mua väsyttää....

Sinimarja+Ipana

:wave: hei vaan kaikille..
Mistähän alkaisin tämän sepustukseni..? :ashamed:
Täällä siis tapahtunu aikalailla viimesen viikon aikana..

Meidän neiti, 3,5v., laski viime ke-iltana pulkkamäessä
päin puuta..eikä oo suostunu sen jälkeen käveleen.
Noh, käytin sen torstaina lekuris ja otettiin kuvat (ja
lääkärinä sama josta tein neuvolassa valituksenki).
Lekurin mukaan ei jalassa mitään vikaa, mutta sanoi vielä
pyytävänsä rtg-lääkäriltä konsultaation...
Tänään sitte soitin ja kysyin oiskos se konsultaatio jo
tullut, ni kertovat että siinä jotain epäselvää ja pyytää
lisää kuvia. Me siis menimme, kuvat otettiin ja varattiin
puh.aika oma lekurille huomiselle niinku käskettiin...
Kuiteskin puh. soi jo tänään päivällä...jonka seurauksena
tehtiin matka keskussairaalaan..jonka seurauksena neidin
jalkaa peittää violetti kipsi nivusista varpaisiin asti...!
Huokaus...oon vielä niin epäuskoses tilas ettei kiukuta,
mutta eiköhän sekin sieltä vielä tule...!

Ja sitte masun kuulumiset...eli viime torstaina kävin neuvolas
kun liikkeet tuntu hävinneen, ni sydänäänet oli hyvät ja
vauski oli pää alaspäin, jee!
Nyt siis kyljet koetuksella, mutta ei haittaa! :D
Torstaina olis eka virallinen äippäloma-päivä, jee...
Eikä oo tylsää ja yksinäistä kun neiti on täällä kotona myös,
kipsi jalassa seuraavan kuukauden näil näkymin..
Että sellasta tänne...

En nyt muista mitä muilla oli sydämellään, pahoittelen
omanapaista viestiäni...on vaan hiukan ajatukset
solmussa täl hetkellä.. :|

Voi erka pahoitteluni :hug: Se on kamalaa, miten se tunne vaan tulee. Mulla se on liiankin hyvässä muistissa. Olen todella pahoillani puolestasi :'(

Ja tinttamaaria, voi sun pientä potilasta siellä kotona. :( Tosi ikävä juttu, aatella nyt, noin pienellä kipsi jalassa, voi raukkaa :heart: Nyt vaan ensi hätään herkkuja ja hemmotteluja.

Ja HYVÄ, että vaadit sitä selvitystä. Mieti, missä tuskissa hän yhä olis, ja mahdollisia vaurioita olis voinut tyttärelles jäädä, jos et olis tiukannut hoitoa ja tutkimuksia. Perhana, että pistää vihaksi tuollainen!! Niin, mistä olet muuten valituksen tehnyt? =)

No mutta, näihin tunnelmiin.
Täällä vatsatauti helpottaa, iltaisin on yhä aika etova olo.

kreta 8+2

Huomenta!

Ihan ensiksi erkalle suuret pahoittelut, :hug: ja kanellan tiedot päivitetty.

Tänää poksun samalla tässä..Huomistä äippäpoliaikaa jännittelen, onneks on heti aamusta ni ei tarvi sit ootella koko päivää sinne menoa.

buam 26+0

Tinttamaaria ompa mukava taas lukea näistä lääketieteen helmistä :( Toivottavasti tyttösesi paranee pian.

Aloitin eilen maalaamaan meidän pikkuiselle pinnasänkyä, siitä tulee turkoosi ja päätyyn kaksi nallea istumaan puolikuun päälle. Tänään olisi tarkoitus saada se valmiiksi. Aika hieno tulee vaikka itse sanonkin =) Ollut muutenki vähän sisustusintoa, liekö alkavaa pesänrakennusviettiä? :saint: Tänään poksuu taas viikkokin, enää 8 viikkoa jäljellä? Kuulostaa hurjalta. Kohtahan tässä voi alkaa laskea päiviä :laugh: Saa nähdä koska aika alkaa madella, viimeiset pari viikkoa menee varmaan melko hitaasti synnytystä odotellessa.

MLL :heart: poju 32+0

Pitkästä aikaa täällä.

Olen yrittänyt ottaa etäisyyttä tähän raskauteen ja käyttänyt kaiken energiani jotta pystyisin olla kuin en olisikaan raskaana. Niin varma olen ollut ettei tämäkään raskaus jatku.

Tänään aamulla oli sitten se pelolla odotettu np-ultra. Itkin jo matkalla sinne ja sain yhden pienen ahdistuskohtauksenkin sairaalan ovella. Kuinka ollakkaan vatsasta löytyi päivälleen viikkoja vastaava sikiö jonka sydän sykki vahvasti. Ette uskokaan kuinka hyvä olo on nyt, tuntuu siltä että raskaudesta voi viimein alkaa nauttimaan kun siitä uskaltaa jo alkaa puhumaan ääneen.

Huisille onnittelut sydänäänistä!

Erkalle suuret pahoitteluni ja voimia tulevaan :hug:

Pinpella 12+0 ja la on nyt sitten 4.8.2010 ja kolmas tulossa ( keskenmenot 02/01, 04/09 ja 08/09)

Ihanaa pinpella kuulla ilosiakin uutisia! Olen itse kans ruvennu jännäämään,että mitäs sit jos utrassa ei olekaan kaikki hyvin.Mistä nää pelonsekaiset tunteet vaan kokoajan nousee pintaan. Pitäs kans tehä sama ja yrittää otta ns.etäisyyttä hetkeks...
Erkalle paljon :hug: ! Voimia!
primrose 7+6

erka: Pahoitteluni! :hug:

Päiviä täältäki! Nyt joutaa jotain kirjottelemaanki..

Täällä on aamu katseltu muumeja kuumeisen esikoisen kanssa.. Toissayön yski kovasti, eilen oli jo aamulämpö normaalista vähän koholla, illaksi nosti sitten kunnolla kuumeen (38,8) ja aamullakin lämpö oli vielä yli 38 :( Kovin on räkäinen ja silmät on vetiset/"kuumeiset". Toivotaan että menee piakkoin ohi.

Yö meni omalta osinki kehnosti ku neiti herätteli ähinällään ja kitinällään monet kerrat ja masuvauskikin mylläs sitten niin että en meinannu enää saada unta.. Täytyy varmaan nukkua päikkärit sitte ton typyn kanssa.

Vkloppuna kävin vähä shoppaileen. Löysinki vauskille kaikkea kivaa, mm. pinniksen reunapehmusteet, lakanat, hoitoalustan ja muutamia minivaatteita.. :heart:

Vauva tuntuu kasvaneen reilun viikon aikana hurjasti.. Sisemmällä masunahassa tuntuu varsinki iltaisin kovaa kiristystä ja venymistä. Jännäilen täällä tuleeko arpia. Esikosta ei tullu yhden yhtäkään, eikä tästäkään oo tullu vielä yhtään.. *kopkop*

Taidan lähtee keiton keittoon, jos tuolle potilaalle maistuis ees vähän..

Kellis ja Aarre 29+2

Täällä eka yö kipsillisen lapsen kanssa takana...
Pari kertaa hyppäsin metrin verran sängyssä kun
säikähdin...neiti potki jalalla unissaan seinää ja sängyn
laitaa ja meteli oli melkoinen! Muuten sujui hyvin, onneksi!
Eikä tuo potilas ole moksiskaan tuolla sohvalla piirrettyjä
katsellessa...josko tää tästä luonnistuis.. :)

MLL no mä vähän ihmettelin sun viikkoja ja melkosta
sf-mittaa viikkoihin nähden.. :laugh:
Ja eiköhän tästä samaisesta helmestä lähde toinen valitus
jahka tässä alkujärkytyksestä toivutaan... :(

Empuu kiitos tsempistä ja onnea poksuista!

kreta kiitos...
Valituksen tein ekan neuvolalääkärin jälkeen, koska kyseinen
lääkäri ei vastannut yhteenkään kysymykseen jonka esitin.
Ja papan otto sattui enemmän kuin synnytys...jonka jälkeen
vuosin verta koko päivän. Lisäks lekuri arvosteli mun ulkonäköä
ja pelotteli ihan perättömillä jutuilla...
En suostu samalle tphtorille menee enää ronkittavaks...enkä taida
suostua sille meneen enää muutenkaan!

Uusiakin oli tainnut taas tulla, tervetuloa! :heart:

Nyt palvelemaan pikku-prinsessaa... =)

Yhteistyössä