***Keskenmenon jälkeen plussanneet joulukuu***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miut vois varmaan poistaa tuolta listoilta roikkumasta.

En vaan jaksa uskoa että meille mitään vauvaa annetaan, mies sanoo pessimistiksi mut itte sanon olevani realisti. Ja eikös sitä sanotakin että pessimisti ei pety...

Oon varmaan hulluksi tulossa näiden ajatusteni kanssa, en vaan jaksa enää juosta neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä harva se kerta...

Onnellisempaa odotusta toivottelen teille muille ja hyvää joulua! :wave:

Adelade 17+6

Aappa Suuri voimahalirutistus! :hug: Palaa niin elävästi mieleen omat kokemukset.. :(

Adelade Et varmasti ole yksin ajatuksies kanssa. Mun alkuodotus oli ihan samaa. Ravasin tuon tuostaki neuvolassa sykkeet tarkastamassa. Onneksi siellä mun huoli otettiin tosissaan, eikä sitä millään muotoa vähätelty. Voin luvata että huoli alkaa sitä mukaa helpottaa, kunhan liikkeet alkavat tuntumaan ja muuttuvat säännöllisiksi! Siihen ei sinunkaan kohdallasi mene enää montaa viikoa! Jaksuja! :heart:

).) Mua on väsyttäny aivan julmetusti viimeaikoina ja muutenki aivan saamaton ja vetämätön olo koko aika.. :( Eikä tuo tietty ihmekään.. Matala hb ja matala verenpaine kun ei oo oikein kiva yhdistelmä... :( (hb 98, rr103/50jotain).. Onneks ei oo enää ku kaks viikkoo töitä ja sit ois 2vkon joululoma! Ihanaa!!

Sain maanantaina neuvolasta KELA:n paperitki, jotka kävin sit eilen jo palauttelemassa ja äippälomanki työnantajalta anomassa, joten onpahan nuoki hoidettuna alta pois! :)

Kellis ja Aarre 22+2

buam Vaihdatko mulle synnäriksi Kätilöopiston. Kyllästyin rukoilemaan diabeteshoitoa Naistenklinikalta ja siirryin Kättärille. Ei ainakaan voi huonommaksi hoito mennä, Naikkarilla kun sitä ei saanut lainkaan.

Poks!! Taas kerran :D Tällä kertaa täysaikaisuus saavutettu!! Huh, kuinka viikot hupenee.. Kun vain jaksaisi tehdä vielä jouluostokset ja viimeiset hankinnat vauvalle niin sitten alan huilailemaan synnytystä varten ihan kotosalla. Oman kokemukseni mukaan kun synnytys käynnistyy paremmin levolla kuin raatamisella.. Äitini tulee tänne avuksi 15 päivän jälkeen ja lupasi olla meillä synnytykseen asti :D Ihanaa!!

Adeladelle tsempppiä!! Tuttuja ajatuksia siellä, meilläkään mies ei oikein voinut ymmärtää mun realistista ajattelua, mutta nythän meillä on melkein jo nyytti sylissä. Vaikka vieläkin pelkään pahinta.. :hug: :hug:

Vernis ja Baby-J rv 37+0 :heart: POKS!!!

Heips! Nyt pelkkää omaa napaa, kopioin omasta odotuspinosta...

Ultrassa ja kaupungilla käyty. Meille tulee POIKA! :heart: Kaikki näytti olevan pienellä hienosti, sydämessä ei näkyviä vikoja, aivot normaalit jne. Mitään tarkkoja mittoja ei oikein saatu, mutta reisiluu, olkavarsi (muistaakseni) ja pää kasvoivat samaan tahtiin, mikä oli tärkeintä. Pikkuinen vastasi paria päivää isompaa, mutta niin tuo on tehnyt muissakin ultrissa. :) Pituushan on näillä viikoilla hieman päälle 20cm, painoa sanoi olevan noin 350g. Olikohan se pään halkaisijamitta, joka on nyt 4,77cm. Kovasti tuo nenää kaivoi, jalat oli välillä ristissä niin kuin kädetkin. Saatiin peräti seitsemän kuvaa mukaan, mitä ihmettelin. Ultraus kesti noin 20-25min, eikä tunnu että olisi jäänyt jotain puuttumaan, vaikka oli suht. nopea. :)

Stockalta ostin yhden bodyn ja kahdet sukat, poikavauvalle tarkoitettuja - oli ihan pakko. Päästiin myös testaamaan niitä vaunuja, mitkä ostamme, oli ihanat. :heart:

Empuuu ja Elmer 20+1 (mies kelpuuttaa tuon ehkä toiseksi nimeksi, jes)

Mua on nyt alkanu vähän harmittaa, että jos jääkin mun osaltani kaikki vaaleanpunaiset hömpötykset kokonaan väliin. Typeräähän se on niin miettiä, sanoin jo äitillenikin, että tulisi sittenkin kaksoset, tyytö ja poika, niin saisi kaiken :D Mutta voi pojat, kyllä tätä viikaria jo niin rakastetaan ja odotetaan, ihanaa, että sai etukäteen tietää niin vauva on paljon todellisempi :heart: Siinähän sitten ihmetellään jos se onkin tyttö kun syntyy :laugh: Yritin aluksi asennoitua, että voi olla väärässäkin ultra, mutta ei sitä vaan muista ja osaa aina ajatella että entäs jos.. :)

Niin, eihän sitä tiedä jos meidänkin pojalta katoaa pippeli synnytyseen mennessä. :laugh:

Tässä vielä kuvaa

2duk1f6.jpg

:heart:

Tää on sitten tänään käyny lääkärillä noiden hiivattien lonkkakipujen kanssa.
No, eli mullahan nää liitoskivut on vaivanneet ihan urakalla jo parisen viikkoa, mut nyt ne on alkanee vaikuttaan ihan tosissaan jo unenlaatuun ja oloon oleellisesti, kun untakaan ei saa. Yössä tulee nukuttua vain pätkittäin ja heräilen tämän tästä kipuihin. Tänään oli sit pakko nöyrtyä ja soittaa neuvolaan ja luojan kiitos et soitin, enkä menny töihin.
Siinä ollessa lääkärillä tuli muutama supparikin, ei kipeitä ja niitä on muutamia nyt tullukkin, mutta ylläri pylläri....
Multa on paikat lähtenee pehmenee. Kanava ei oo lyhentyny, eikä mitään, mut pehmentynee ne on. Siitä sit lähtö äippäpolille ja sielläkin sitten mutka käyty, sama todettu sieltäkin. Joten nyt 2 viikkoa saikkua, joka jatkuu kyllä, mut tuollon 2 viikon päästä on uus aika äippäpolille. Mut tuumasivat lääkärit, että ei mitään toiveita enää töihin, että saikkua riittää äippälomaan asti ilmeisesti.
Eli nyt oon samassa tilanteessa ku MLL, oottelen viikkoa 24 ku kuuta nousevaa, enneko voin huokaista....

Päivittelen nuo jutut listaan sit illemmalla kun enemmän aikaa tässä koneella...

Sukkapari juu, olen mie. Oon kokeillu neljää erilaista tyynyä ja eri kovuusasteilla. Tällä hetkellä parrain tyyny on vanha imetystyyny, se tukee jotenki just oikeille kohille, mut hankalaahan se nukkuminenkin on sen kanssa...
Mut kai tää tästä..viimestään sit ku myy on pihalla...

POKS!! Ja Joulukuuta pinoon!!!

Adelade: :hug: samoja tunteita koettu täälläkin. Ei se pelko ole mulla kadonnut vieläkään... hieman uskoa tietysti valaa nämä saavutetut viikot. Jaksuja sinulle! JA TOTTA, kunhan alat tuntemaan potkut säännöllisesti niin se jo vähän helpottaa! HALEJA!

Vernis: Täällä ollaan! :wave:

(.)= Täysiaikaisuus saavutettu!! En olisi ikinä uskonut kun huhtikuussa testiä tehtiin... :saint: Nyt sitten seuraava kysymys... Mikä on supistus?? Eipä ole tähän mennessä tullut yhtäkään.... siis harkkasuppareita on muttei kipeitä.. Muitakaan kolotuksia tai tuntemuksia ei ole ollut... Vauvalle tulee tietysti joku kamala koliikki, kun äiti on saanut olla ihan ilman mitään kolotuksia... toivottavasti ei!
Lääkärin mukaan vauva ei ole vielä tulossa vähään aikaan. Ei ollut kiinnittynyt tms... Tunteeko sen kiinnittymisen vai tapahtuuko se vaan?
No, ei sen vauvan vielä tarvitse tullakaan. Tässä on niin paljon puuhaa vielä ja kaikki laittamatta. Ei meillä ole mitään hoitopöytääkään vielä, APUA!!! Kaikki pienet vaatteet on muovilaatikoissa kun ei ole lipastoakaan... Tässähän kerkee tulla vielä PANIIKKI!

tsemppiä kaikille ihanaisille ja onnea vauvautuneille ketä en ole onnitellut vielä!!! :flower: :flower: :flower:

J 37+0

buam: Yritähän nyt lepäillä.. :hug: Yhdellä tutulla kävi niin että kovastiki alko jo suppaileen ja paikat valmistautuun tässä vaiheessa.. Oli yhen pätkän osastollaki vuodelevossa, ettei pikkanen viel syntys, vaan sit ku annettiin lupa jo tulla, ettei estellä (muistaakseni viikkoja oli jotain 34) niin vauva päättiki viel pysyä masussa ja meni muistaakseni muutaman päivän yliki.. :laugh: Mut ainahan tietty kannattaa pelata mielummin varmanpäälle..

).) Täällä ihana, rauhallinen aamu takana :heart: Lapset leikkii niin kivasti keskenään ja lyhyt työpäivä näin perjantain kunniaksi (9.30-14.30), jeij!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kellis ja Aarre 22+4

Ihanaa kuulla Julietasta!! Älä huoli sitä kiinnittymistä. Meillä esikoinen ei kiinnittynyt lainkaan, mutta silti syntyi rv 40+5. Vauva vain laskeutui vähän alaspäin rv 39. Ei kaikilla vain kiinnity lainkaan.
Supistukset tulee ehkä vähän tiukemmiksi loppua kohden, tuntuu samalla sellaista painetta alapäässä. Mutta ensimmäinen todella kipeä supistus tuli vasta kun synnytys alkoi ihan oikeasti. Ja älä huoli siitäkään, sitä synnytys supistusta et voi kyllä olla huomaamatta :D Muistan miettiineeni samoja juttuja esikoisen loppuraskaudessa ja pelkäsin etten tajua koska pitää lähteä synnärille :D No ei kyllä sitten jäänyt lainkaan epäselväksi koska se aika koitti.
Tällä kerralla kivuliaampia suppareita on riittänyt kuukauden verran.. mutta vauva edelleen tosi ylhäällä, paikat kyllä jo pehmeät ja kohdunkaula lyhentynyt.

buam vaan nyt lepäilee siellä kaikessa rauhassa. Mulla muuten auttoi liitoskipuihin kun lämitin kauratyynyn ja laitoin sen alapäätä lämmittämään kun menin nukkumaan. Jos sellaisen omistat niin suosittelen kokeilemaan. Tai sitten jotain muuta lämmintä sinne :D
Mulla on 3 tyynyä jalkojen välissä, että pystyn nukkumaan..

Vernis ja Baby-J rv 37+1 :heart:

Vernalis: Juu, en mä huolissani olekkaan. =) mielelläni pitäisin vauvan masussa ensi vuoden puolelle. Tai sitten viim viikkoa ennen joulua. Joulun pyhinä ei haluta synnyttämään, koska kukaan ei sitten tulis tän kaverin synttäreille sitten, niin eikä ihan vuoden vikana päivänäkään. :D Niin siis vähän salaa näin toivotaan, mutta tulee kun on tullakseen. Oikeasti sillä ei niin väliä, kunhan tulee ja on terve!

Joo niin minäkin ajattelin että vois ens vuoden puolella vasta syntyä tämäkin. Mutta nyt on olo jo niin karmea että tämä voisi jo tulla vaikka uloskin.. Eipä nämä hirveästi lupaa kysele. Ja anoppi on sitä mieltä että tämä syntyy vasta 1 tammikuuta.. :laugh: Niin ja mies ei ole antanut tälle lupaa ainakaan vielä syntyä vasta viikkoa ennen joulua, aikaisintaan.. =)

Mutta tuntuu tosiaan vieläkin aika hullulta että kaiken sen alun epätoivon jälkeen me täällä jo höpistään synnytyksestä :D Enpä olisi silloin kanssa uskonut että tämä vauva syntyy ihan oikeasti :) Silti vieläkin pelottaa jos jotakin sattuu.. :| Pettymykset ja suru on kyllä tänne jättänyt ikuisen jäljen, mutta kai se on ihan normaalia..

tänään alkoi sitten 25 viikko.. huh en olis koskaan uskonut silloin heinäkuussa kun tein testin että päästään näin pitkälle ja että saan ostaa vaalean punaisia vaatteita.. :) <3
Meille siis sanottiin 4d ultrassa että 100%tyttö on.. <3
Sitä vain sit tänään kun käytii ostoksilla ja ostin muutaman vaalean pun vaatteen mietin että entäs jos se onkin sit poika.. mutta kaipa se lääkäri on siitä sit varma kun sanoi että 100%... :)

Voih mulla on tullut itseni kanssa pieni kriisi.. rakastan masua mutta muuten koko kroppa tuntuu ihan kauheelta.. huoh.. tuntuu etten halua katsoa peilistä...kaikki muut raskaana olevat ovat niin kauniita <3

tiitu ja nella rv24+0

Kai tääkin nyt kertoo tänne että plussa on sitten totta keskiviikon haamuilun jälkeen digitaalinen näytti raskaana viikkoja 1-2 :heart:

josko tällä kertaa pikkuinen pysyisi mukana :snotty:

olo on epäuskoinen ja ihmeellisen skeptinen , mutta kait normaali reaktio keskenmenon jälkeisen plussan jälkeen :heart:

eli ihan vaan menkkojen mukaan laskettu aika osuu 13.8

Täällä huhuilee entinen palstalainen :wave: En tiedä muistaako minua kukaan, mutta ainakin Vernalis ja Julietta ovat tuttuja nimiä :) Teille molemmille hurjasti tsemppiä loppuraskauteen! Pian teillä on jo pikkuiset tuhisijat sylissänne

Vuosi sitten elimme jännittäviä aikoja, kun joulutonttua odotimme. Poika syntyi laskettuna päivänä 18.12. ja jouluksi pääsimme kotiin. Nyt meillä on suloinen ja touhukas pikkupoika suurena ilona raskaan menetyksen jälkeen. :heart:

Toivotan teille kaikille ihanaa joulukuuta ja uskoa siihen, että tällä kertaa kaikki onnistuu :heart:

Terkuin, surusydän ja ipana (pian 1v.)

Aappa Voimia vielä kerran! :hug:

MLL Se kakku oli kyl hyvää, vaikka itse kehunkin ;) :p

Kellis Hui, sun arvothan on tosi matalat. Itelläkin rr ennen raskautta tosi alhanen, mut nyt on onneks noussu normi lukemiin, ei enää huimaakkaan niin kauheesti.

Vernis onnea täysiaikaisuuden saavuttamisesta! :heart:

Empuuu onnittelut poikalupauksesta! :heart: Itekin ootan kovasti rakenne uä:tä. Ihania kuvia!!

buam Olipa hyvä, että kävit näytillä :hug: Nyt kovasti vain lepoa :hug:

Julietta onnea sullekin täysiaikaisuudesta!! :heart:

tiitu Sullakin ne viikot vain menee eteenpäin, justiinhan plussasit :) onnea tyttölupauksesta! :heart: Saisko 4D-kuvaa?? :D

huisille onnea plussasta! kovasti vauvaliimaa matkaan! :hug: Me ollaankin oltu jossain samassa pinossa tuolla kuumeilijoissa, jos oikein muistan :)

Surusydän ihana kuulla näitä onnellisia tarinoita :)

Täällä ilmeisesti ensimmäisiä liikkeitä tunnettu :D Mahassa on sellanen tömps tömps-tunne ollu pari kertaa, mut se vain häviää ihan liian nopsaa. Välillä on sellasta elohiiren tuntuista kuplintaa. Jospa nää alkaa toistuun useemmin ja kovemmin, niin voin varmoiksi liikkeiksi niitä sanoa :)

Alisa & Hippu 15+4

Alkuperäinen kirjoittaja buam:
Sukkapari juu, olen mie. Oon kokeillu neljää erilaista tyynyä ja eri kovuusasteilla. Tällä hetkellä parrain tyyny on vanha imetystyyny, se tukee jotenki just oikeille kohille, mut hankalaahan se nukkuminenkin on sen kanssa...
Mut kai tää tästä..viimestään sit ku myy on pihalla...

jeps.. mul oli itellä kans tuossa joskus rv 20 paikkeilla ja etenki 30 paikkeilla ihan tuskasta, kun issias vaivas. Ei meinannu käveleen päästä, mut sit yks yö se vain helpotti.. ilmeisesti vauva paino jotain hermoa ja kun vaihto asentoa kipukin helpotti. Ota vain reisulsti yöksi 1g Panadol et saat nukuttua. Särkylääke on pienipaha sen rinnalla, et ei sais nukuttua.
Itekki oon joutunu nyt taas ottaan useampana iltana Panadolin et pääsen nukkumaan, ku jalkoja särkee/repii..

Mä oisin jo niin valmis synnyttään. Alkaa turhauttaan ku on monta viikkoa jo ollu valmiina lähtemään. Ei oikein pysty mihinkään kauemman lähteen enään.. tai fyysisen kunnon puolesta pystys, mut ei oikein uskalla. Ku kaupungille on meiltä 100km matkaa ja oon menossa OAS:n synnyttään, eli pitäs ajella tuo 100km takasin + kotoa 50km. Täs sit kässehtiny ja leiponu pakastimeen, mut ku seki alkaa olla jo niin täynnä et kohta ei kantta saa kiinni muuta kuin paalinnarulla.

sukkis ja änkyrä vauva 39+6

Yhteistyössä