***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa :wave:

Onnittelut hyvistä ultakuulumisista Sinimarja :flower:

MLL Kiitos kiitos :)

Käytiin sit hakemassa tänään sen pinnasänky, patja ja reunapehmusteet. Hoitoalusta jäi vielä kauppaan. Meillä tulee vaipanvaihto tapahtumaan ton arkkupakastimen päällä, se jää tähän tulevaan lastenhuoneeseen joka tapauksessa, kun ei se oikein tonne kolmanteen makkariin mahdu mihin tää tietokone viedään. Ton sängyn + tykötarpeet maksaa meille avokin vanhemmat, joten siitä ei meidän rahapussi köyhtyny kuin pariks päiväks. Ois kyllä patja ja pehmusteet ite maksettu, mutt väen väkisin koko paketin maksavat. No itepähän tietävät mitä haluuvat maksaa :) Tapetit jäi vielä katsomatta, mutt äkkiähän nekin hommaa, koska lasikuitutapetti todennäkösesti tulee. Nyt pitäs sit alkaa haalimaan vaippaa, tuttipulloa, rasvaa yms. pientä tavaraa. Niitä ei oo vielä hankittu ollenkaa.

Oltiin sit tänään perhevalmennuksessa (toinen kerta), käsitteli vanhemmuutta. Siellä tulikin täysin uutta tietoa lapsen sukunimestä. Oon aina luullu, ett jos ei ole naimisissa ja isä tunnustaa isyytensä niin lapselle tulee automaattisesti isän sukunimi. Ei se näköjään niin menekkään vaan sen saa valita vaihtaako sen sukunimen sit isän sukunimen mukaan. Nyt meillä on avokin kans uus kädenvääntö tiedossa, kun minulla on kuitenkin ei niin yleinen sukunimi kuin avokilla. Avokki ei myöskää lämpene ajatukselle, ett ottas minun sukunimen jos naimisiin mentäs ;) Saapi nyt nähä kui tän tulevan pienokaisen sukunimen kans nyt käypi :laugh:

Eipä tänne muuta ihmeellistä. Huomenna ois taas iltavuoro edessä.

JääKyynel ja Tuittu 31+0

kiitoksia ultraonnitteluista ! :) :hug:

kyllähän tässä kivi vierähti sydämeltä, että sen pienen siellä vihdoin näki ihan elävänä :heart:
kyllä tuo pikkumies on kyl niin höpsö :heart: se on koko illan puhunu vauvajuttuja, mä en saa nyt huutaa, ettei vauva pelästy ja ala itkee masussa, en saa syyä väkeviä karkkeja ku vauva ei tykkää.... :D ennen nukkumaanmenoa huokaisi hän: ihanaa äiti kun hän saa VIHDOIN olla isoveli :heart:

kyllä tässä itellä on koko päivä menny ihan oman navan ympärillä. :ashamed:
onnittelut vaan muillekin palstakavereille hyvistä ultrauutisista :heart: :flower:

Sinimarja +Meidän Ipana :heart:

jääkyynel mäkin oon tota sukunimi asiaa miettiny. haluisin vauvalle mun sukunimen koska mulla on niin harvinainen nimi mutta mies ei oikeen sille lämpene ja mä en haluis vauvalle sen sukunimeä kun sillä on niin yleinen nimi :/ enkä kyllä ottais sen sukunimeä itselleni jos ja kun naimisiin mentäis.. no onhan tässä vielä hetki aikaa miettiä.. luulen kyl et miehen suvulta tulis sanomista jos vauval olis mun sukunimi.

Heippa!

Täällä olisi yksi mukaan haluava. Olen 32v toista lasta odotetaan, la 31.7.2010 ja esikoisemme on syntynyt 07/07, synnäri on PHKS, 1 keskenmeno takana 6/09.

Ekassa neuvolassa terveydenhoitaja ehdotti että haluaisinko päästä pian lääkärineuvolaan jotta ultralla katsotaan onko kaikki hyvin, ja silloin jo löytyi sydämensyke ja kyllä olo silloin helpotti. Np-ultrassakin jo käyty ja siellä myös niskaturvotus ja seerumiseula antoi tuloksen ettei poikkeavaa ole ja sydämensykkeet löytyi. Seuraava neuvola on ma ja rakenneultra 17.3. Maha on jo sen verran pullahtanut esiin että kai siellä joku asuskelee. Kyllä sitä vain huoli aina nousee kun jotain outoa olossa on kun on keskenmeno takana. Alkaisipa ne vauvvelin liikkeet jo tuntumaan, että voisi olla varma että kaikki masussa on hyvin.

äippä-77+möhis 14+3

äippä-77 Tervetuloa mukaan! :wave: Sinullahan on ihan hyvät viikot jo. Eiköhöhän niitä liikkeitäkin ala tuntumaan, kun joitakin viikkoja odottelet. :)

Omaan napaan ei ihmeitä. Taitaa olla tämän päivän jälkeen 13 työpäivää jäljellä. :) Väsyttää ihan sikana melkein koko ajan. :/ Seuraava neuvola olisi vajaan kahden viikon kuluttua. Olen nyt vähentänyt herkuttelua, toivottavasti näkyy positiivisesti painonnousussa.

Päivänjatkot kaikille! :wave:

rv29+1

Heips,

Minäkin haluaisin ilmoittautua joukkoonne. Olen 33-v ja kolmatta lasta odotetaan. La olisi 18.9. Taustalla tuulimunat 12/03 ja 5/09, kohdunulkoinen 8/08 ja keskenmeno 1/09. Lapset ovat syntyneet 05 ja 07. Tätä kolmatta ollaan siis yritetty huonolla tuurilla jo 1,5 vuotta. Niin kuin varmaan tiedätte, niin tälläkin kertaa huolehtii ja murehtii koko ajan miten tämä raskaus sujuu.

Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisianne, mutta tänään sain hyviä uutia ultrasta ja uskaltaudun esittäytymään. Ultrassa siis nähtiin tänään syke sekä sunnilleen viikkoja vastaava pikkuinen :) Kylläpäs tuntuikin mukavalta. Edelleen pelottaa, sillä vuosi sitten sain keskenmenon rv11, vaikka viikolla 7 oli myös nähty jo syke. Toivon tosiaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin ja saataisiin meidän perheeseen uusi vauva syyskuussa.

Viivariina ja pikkuruinen rv7+5

Heippa pitkästä aikaa!
Kävin tässä jokin aika sitten vaan ilmoittautumassa tänne, mutta enpä ole mitään sen jälkeen kirjoitellut. Eilen kävin yksityisellä (kun julkiselle ei päässyt) varhaisultrassa ja siellähän se pienen pieni ihmisen alku näkyi! Sydän löi hyvin ja kokokin oli viikkoihin sopiva :heart: :heart: Oli todella helpottavaa tietää, että vatsassa todella on joku. Vielä kun se jokin olisi elossa seuraavassa ultrassa, niin olisi vähän toivoa saada tällä kertaa vauva syliin asti.

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Eelis 8+1

äippä-77 tervetuloa meillähän on sama synnäri :)
ja tervetuloa myös eelis ja viivariina :flower:

eipä tänne mitään uutta paitsi et kävin tänään parturissa ei ole enää 20cm juuri kasvua :D ja nyt on koko alaruumis järkyttävän kipeä niin pitkästä istumisesta :(

Nanakuu ja mönkerö 32+4

tervetuloa viivariina ja äippä77 =)
onnittelut ultrakuulumisista eelis :flower:

ultran mukaan voisin tänään poksua 12+0 jee :D
neuvolan laskujen mukaan voisin poksua vasta huomenna :D
äitipoli sanoi että heillä on vielä käytössä 10päivää, eli jos la heittää enemmän kuin 10pv ultrassa niin sit vasta muutellaan la:ta. piahkoin kuulemma muuttuu siihen viiteen päivään. neuvolan la on 20.8. vaikka ite laskin 21.8. nettilaskurien mukaan. mulle sopii toi 20.pv, helppo muistaa ja kiusoitella isäntää kun sorsastus alkaa silloin. no, multa se ainakin jää väliin tänä syksynä...

:wave: Sinimarja ja Muksu 11+6 tai 12+0 :heart:

Tervetuloa uudet :flower:

Tällä hetkellä täällä ei ihmeempiä. Ens viikolla neuvola, joten sitten varmaan enemmän asiaa. Rakenneultra myös lähestyy, ihanaa :heart: toivottavasti kaikki on kohdallaan ja voi vain ihastella pikkuista ruudulta.

Ihanaa, että tänne on taas tullut uusia! Tervetuloa minunkin puolestani ja onnea oikeen kovasti :flower: :heart:

Itsellä alkaa ajatukset kääntyä jo synnytyksen puolelle ja tuleekin kirjoteltua enempi tuola omassa kuukausipinossa missä on porukka samoissa ajatuksissa..Mulla oli taas eilen illalla paljon supistuksia, 2-10 minuutin välein muutama tunti. Alan olla aika väsynyt tähän kipuiluun ja vaikka toisaalta olen varma, ettei nuo supistukset vielä synnytykseen viittaa niin kuitenkin sitä tulee kyttäiltyä kelloa ja laskeskeltua ja ihmeteltyä. Vajaa pari viikkoa synnytystapa arvioon ja jos sielä ei ole paikat alkanu vielä edes pehmenemään näillä oloilla niin saattaa hyvin olla että nitistän jonkun :kieh:

Mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaahan paksusti :wave:

MLL :heart: aktiivipallo 34+3

Tervetuloa vaan uudet! :flower:

kanella on saavuttanu jo hienon rajapyykin,
täällä vajaa 2vkoa samaan...

MLL myös täällä alkanu supistukset oleen päivittäinen
riesa, neuvolalääkäri vasta puolentoista viikon päästä
ni selviää onko aiheuttanut etenemistä..
Neuvolan mukaan pää ainakin ruvennut jo laskeutuun alaspäin,
jonka johdosta kävely alkaa oleen ajoittain tuskaisaa..
Mun puolesta sais kans kuukauden sisään jo tupsahtaa...

) )).
Täällä saatiin eilen kipsi pois! :D
Voiko kauniimpaa musiikkia olla äidin korville, kuin oman lapsen
nauru ja ilakointi kylvyssä..?! :heart:
Nyt seurataan vuoden välein jalan luutumista ja kasvua, toivotaan
että kaikki sujuisi kuitenkin hyvin jatkossa!!!
Ja kävelemään saattaa neiti lekurin mukaan ruveta jo ensi viikolla,
sitä odotellessa siis..

Täällä tosiaan neuvolatätin mukaan pää laskeutunut ja painaa
lantion seutuun...ja vaikeuttaa siis kävelyä ja lonkat jumittaa,
naksuu ja paukkuu! Ei lainkaan kivaa..
Jotenkin ei kyllä jaksais odottaa että sieltä maailmaan tupsahdetaan,
toivon mukaan aiemmin kuin esikko (42+2 käynnistettynä)!

isäntä se taas lähti reissuun ja ollaan ihan kahdestaan (ei uutta)
neidin kanssa. Ajattelin uhmata taas kieltoja ja raijata neidin ja
rattaat kohta vähän ulkoilemaan...päähän täällä sisällä rupee
hajoileen kun monta vkoa oltu vaan, millon katottu tellua tai
pelattu pleikkaria tai muuta...eletään ja puhutaan kohta vain
piirrettyjen kieltä.. :laugh:

Eipä kai tässä sen kummempaa...eiku vaatteet päälle ja pihalle!

Terveisin; mökkihöperöt

Ihan uteliaisuutta kyselen, et tehäänkö muille
synnytystapa/kokoarvio ja ultraus vielä?
Mullekkin muistaakseni esikosta tehtiin tuolla
synnytyssairaalassa, mutta nyt ei ole tiedossa
mitään...pelkkä lääkärintarkastus neuvolassa ja
sitten itse synnytys jossei mitään ilmene..
Johtuuko vain siitä että toka kyseessä...?

Tinttamaaria meilläkään ei ole kun neuvolassa lääkärintarkistus ja siinä kai käsikopelolla arvioi vauvan kokoa ja synnytyskanavaa (vai mikä nyt onkaan..). Jossei siinä ilmene mitään erikoista niin seuraavaksi mennään sairaalalle synnyttämään. Esikoisestakin näin. Ilmeisesti kuitenkin käynnin polille ultraan saa aika helposti vinguttua, jos ei ole sielä rakenneultran jälkeen käynyt.

heippa kaikille pitkästä aikaa! eipä ole tullut käytyä kirjoittelemassa,sillä kone hajosi, no mutta saatiin korjattua. Eipä täällä omaan napaan oikeastaan kuulu uusia, raskausoireet ovat olleet poissa jo melkeen kaks viikkoa, ei siis yksinkertaisesti mitään,mutta toissa perjantaina kävin ylimääräisen käynnin neuvolassa ja ultrasivat jten sillon ainakin kaikki oli ok pikkuisella :heart: lohduttivat että jos tämä olisikin poika sillä tytöstä oli niin voimakkaat oireet, sitä melkeen asuin vessassa.. mutta eikai sillä sukupuolella oikeasti ole väliä, kaikki raskaudethan ovat vaan niin erillaisia,samalla ihmiselläkin.

Paljon en ole vielä kerennyt lukemaan teidän aiempia kirjoituksia,joten en osaa näin äkkiseltä kommetoida,mutta palaan taas pian,kunhan olen lukenut viime aikaisia kuulumisianne. Sen huomasin että muutamilla alkaa olla pian LA käsillä,joten heille paljon onnea :flower: ihana saada vauva-uutisia sitten :heart:

Heipat!

Täällä pikainen poksahdus, ja epävarmuus... taas vaihteeksi.
Eli, jännittää ihan hirveästi, että vieläkö mahassa on elämää.

Hämmentää, ettei ole sinne np-ultraan tullut kutsua vielä. Missä vaiheessa teille on se tehty?? Muistaakseni sain kutsun esikon kanssa hyvissä ajoin ja se tehtiin viikoilla 12+4 tai jotain... Mulla tulee ens viikolla se 12 täyteen ja mitään kutsua en ole saanut. Lisäksi olen menossa siihen seerumiverikokeeseen tms., joka pitäisi tehdä 10.-12. viikoilla... Mulla on kyllä niin diipadaapa terkka täällä, etten ihmettele vaikka olis jäänyt lähettämäti tietoja. No huoh... Pitäis varmaan soitella sinne.

No, täällä kuitenkin poksuu 11 viikkoa täyteen, aika jännää! Kohta on se 12 täynnä, toivottavasti :ashamed: Mä oon niin epäluuloinen.

Mut palaan paremmalla ajalla, siiheksi mukavaa viikkoa kaikille!

kreta 11+0

Yhteistyössä