***Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa***

Keskiviikkoa :wave:

Nyt se mies lähti sinne leirikouluun, parinsaan kilsan päähän :'( Perstaina tulee takaisin. Muutenkin alkaneet yöunet nyt viimeaikoina olemaan huonompia (loppuajan hormooneistako kyse, kun vessassa en käy yöllä?), nyt en varmaan saa pariin yöhön unta olleskaan kun mietin että entäs jos tulee lähtö :xmas: :ashamed: :snotty: Nimittäin sen äippäpolin ja sisätutkimuksen jälkeen ihan kivasti alkanut olla painetta alakerrassa ja vihlomista ja vaikka mitä. Ja vaikka supparit onkin kivuttomia, niin se paineentunne niitten aikana alkaa ihan varmana hermostuttaa... NO niin, pitäkää nyt peukkuja että pysyn koossa nää pari päivää, sitten saa tulla ihan millon vaan!

Ihania massusia teillä, pitäisi löytää se kameran piuha niin laittaisin omanikin :) Oikeestaan pitäisi ottaa uusikin kuva, kun luulen että maha on nyt kanssa laskeutunut!

Ouh, nyt tuli aika omaa napaa :ashamed:

stoppis 37+2

Heippatirallaa!
Ultrakuulumisia, Pienen pieni Toivo, löytyi kohdusta ja syke oli voimakas. Tällä hetkellä kaikki siis hyvin. Sain seuraavan ultran 2vkon päähän. Lääkäri ehdotti sitä itse, että pääsen kurkkaamaan mitä Toivolle kuuluu. Minun taustalla pääsee ultraan useita kertoja, jos äidistä siltä tuntuu. Arvatkaapa menenkö!?

Hienoa mymmyryy, onnea Toivosta :heart:

Täällä oli tänään mielenkiintoinen neuvolakokemus.. lääkäri oli joku ihme rekkalesbohihhuli :kieh: puheli siitä miten ihmisten pitäis olla karvasia luonnon määräämään mukaan ja kohdunsuuta tarkastellessa heitti kivan huomautuksen 'Ohhoh onpa sulla piukat paikat' :LOL:

Näin täällä....omanapaista tällä kertaa :headwall:
Hyvin voidaan muuten ja kotona on kiva olla :heart:

Tini+Pingu rv 25+0 *POKS*

Tervetuloa Luce!!

Juuri oikean pinon valitsit, täällä jokainen ymmärtää toisiaan

Ja täällä saa jakaa ajatuksia ja tuntemuksiaan niin keskenmenosta kuin meneillään olevasta raskaudesta siihen liittyvine pelkoineen ja ajatuksineen

Ja kaikkea muutakin maan ja taivaan väliltä =)

Amira se vaan kokonaisena siellä vielä sinnittelee, samoten kuin Repakin! Peukkuja pidän teille naiset!!

Nimra: Meillä se veriseulontakoe otettiin rv 10+jotain, ja täällä meilläpäin lääkärit pitivät tosi tarkkana sitä että se koe otettaisiin rv 10+, eli siis periaatteessa rv 11. Että silloin se olisi luotettavin. Toki neuvolasta saadussa lähetteessä sanottiin että se pitää ottaa rv 10-13 mutta neuvolatätikiin painotti tuota rv 10+.
Ja np-ultra on ollut sekä enkelin aikana että nyt rv 12+3 ja silloin on samalla saanut verikoetuloksenkin

Merkkasko ne sun neuvolakorttiin niskaturvotusta?? Täälläpäin raja on 3,0mm että jos on sen yli, niin sitten ehdotetaan lisätutkimuksia (lapsivesipunktiota). Toki tuo raja on täällä siis yli rv 12+ otetulla mittauksella, täällä ei tehdä np-ultraa vielä rv 11, mutta jos joudutaan tekemään, niin tuo raja on matalampi, en tarkalleen muista, mutta olisko se jotain 2,0mm

Äitee2: Voi kuinka hyvä etteivät supistukset olleet tehneet muutoksia kohdunsuulle

Hyvä kun sulla oli näyttää se ruokapäiväkirja
ja sillä lailla sait kätilölle luun kurkkuun

Oi ihanaa!!
Tuhannesti onnea poikavauvoista!!

Onko Irtosoralla jo parempi mieli? Toivottavasti!

Hormonit heittelee täälläkin aina välillä...

Marleenalla oli ikäviä uutisia

Täällä niin kovasti toivon ettei vointi pahemmaksi menisi. Onneksi pissa oli puhdas!

Pikkutiikeri: Oi sullakin viikkoja jo noin paljon! Onnea siitä ystäväni!

Joo se niska-hartia-rintakipu oli kyllä jotain aivan kamalaa... Pelotti nauraa ja hengittää syvään kun ei vaan onnistunut

Ajattelinkin että kunhan tuo käsittelykipu tästä lakkaa niin varaan uuden ajan... Kiitos huolenpidosta

Tsemppiä ultraan!!

Ite varauduin enkelin aikana niskaturvotukseen ja veriseulontakokeen hälyttävään vastaukseen, mutta yllätykseksi selvisikin silloin että ne oli ok, mutta vauvalla oli vartalossa jonkin verran turvotusta, mikä monesti viittaa vakavaan sydänvikaan

Siitähän se odottelu ja pelkääminen sitten alkoi ja vasta siitä vajaan 10 viikon päästä rakenneultrassa nähtiin sydämen kunto

Silloin meidät laitettiin heti lapsivesipunktioon, jonka tulokset osoittautuivat normaaliksi...

Tässä raskaudessa np-ultraan mennessä pelkäsin eniten juuri tuota vartalon turvotusta, mutta luojan kiitos sitä ei ollut, ja muutenkin tulokset olivat normaalit. Niskaturvotusta oli 1,7mm (täällä raja 3,0mm)

Jos turvotusta on tai verikoe hälyttää, niin yleensä laitetaan lapsivesipunktioon jos vanhemmat haluavat, mutta sen voi tehdä vasta rv 16 lähtien, joten tuo odottelu on sitten piinaavaa. Ystäväni joutui siihen kun niskaturvotus hälytti, eli ultra tehtiin rv 12, ja lapsivesipunktio tehtiin rv 16, ja vastauksia joutuivat odottelemaan 3 viikkoa. Onneksi tulos oli kuitenkin normaali. Meidän ei enkelin aikana tarvinnut odottaa punktion vastausta kuin 2 päivää, koska tilanteemme oli niin kriittinen

Jossakin tapauksessa tehdään istukkatutkimus, mutta en tiedä mitkä ovat syyt siihen. Se voidaan ymmärtääkseni tehdä aiemmilla viikoilla kuin lapsivesitutkimus.
Toivottavasti sait jotain selkoa sepustuksestani

Joo joidenkin ihmisten logiikka on käsittämätöntä...

Mä ite sorruin poikamme hautajaisten aikaan ajattelemaan itsesäälissäni, että ehkä mä olisin niin huono ja paha äiti, että sen takia meille ei annettu elävää lasta...

Mutta hyvin pian tajusin että tuollaisella ajattelutavalla teen hallaa vain itselleni. Poikamme kuolemalla on varmasti jokin tarkoitus, jos se ei ole meille vielä selvinnyt, niin kyllä se joskus selviää. Ja samoten ajattelen keskenmenostakin

Stoppikselle voimia!!

Toivotaan ettei vauva lähde vielä syntymään kun mies ei ole lähettyvillä. Yritä keksiä jotain kivaa tekemistä että aika kuluisi nopeempaa. Vaikka leffoja tai jokin hyvä kirja

Mymmyryy: Onnittelut vauvan hyvästä voinnista!! Tosi mahtavaa!! Taidat olla ihan 7.taivaassa

Hyvä juttu että säkin pääset useemmin ultraan kuin normaalisti.
Muistan tuon super-hyper-mahtavan tunteen kun on varma keskenmenosta, mutta sitten
pienen sydän siellä jumpsuttaakin!

Tämä vauva on säikäyttänyt meidät niin monta kertaa kun vuodon ja kivun kera oon ultraan mennyt, mutta onneksi kaikki hyvin. Nyt Mymmyryy nauttimaan olosta!!

ON: Heh, meidän yksi koira tuli äsken pihalta sisälle, ja sen suupielessä roikkui päiväkakkara!

Nauroin,
että olitpa sä ajattelevainen kun tuot mulle kukkia...

Koira oli vähän että häh?

Vauvalla on joku sisustusvimma menossa! Mönkii masussa niin että välillä toinen puoli masusta tuntuu olevan tyhjillään, ja toinen puoli on ihan muodoton möhkäle

Pahoinvointi on helpottanut, mutta väsy vaivaa....

:MyAngels ja niin rakas rv 19+5

Jospa sitä nyt sais aikaiseksi esittäytyä, en olekaan kun vasta tuolta joulukuusta lähtien taustaillut ja lueskellut teidän juttuja :LOL:

Keskenmeno mulla siis 07/07 rv 12 ja nyt odotellaan esikoista syntyväksi 19.8 :heart: Tänään jäin lomaan asti saikulle, kun on kohdunsuussa tapahtunut muutoksia :| Aamulla olo oli vielä surkea, mut nyt jo sellanen olo, et enköhän mä osaa kotonakin olosta nauttia(..ainakin hetken..)

Oviili ja Tiitus 27+1

Ui miten ahkeria kirjoittajia täällä on! Täysi työ että pysyy perässä teidän kuulumisissa. =)

Kiitti kaikille jotka vastas mun tulehduskyselyihin. Ei mulla kyllä tulehduksen oireita ole, jos sitä tuhruvuotoa ei lasketa. Täytyypä seurailla vain ja ensi tiistaina on lääkärille aika, siellä sitten selviää varmasti, onko mun masussa oikeasti jotain kasvamassa... Nyt sitten mietin että mitenkäs ei pahoivointi vielä ole alkanut??? Aiemmilla kerroilla tähän mennessä on jo kovasti kuvottanut. :/

Moni teistä on jo jännittävän lähellä synnytystä, onnenpotkuja synnärille lähettelen täältä ainakin Amiralle, Repalle, stoppikselle ja marleenalle. Viimeiselle myös voimia, toivotaan että raskausmyrkytys ei pahaksi mene. :hug:

Ja Äitee saa poikia, ihanaa! =) :flower: On tosiaan toisilleen sitten kaverit aina. Ja tappelukaverit! :D

Pikkutiikeri, kiitos kun valaisit mua tuossa tulehdusasiassa. Ihan uutta oli mulle tuo, että bakteerikanta voi heitellä raskauden aikana. Täytyyhän sitä aina vähän nuuhkia tuota vuotoa, ja ei kai se koskaan hyvälle haise...??? :LOL: Mut jos ei kuitenkaan ihan oksettavalle, niin eiköhän kaikki ole ok. Hiivaa en ainakaan epäile, joskus olen senkin sairastanut ja se tosiaan kutiaa aika lailla. Niin, ja onnittelut sulle pikkutiikeri 12 viikon virstanpylväästä, täältä perässä tullaan... =) Tsemppiä ultraan, toivotaan että kaikki on hyvin. Varmasti jännittää mennä, voin kuvitella kuinka itsekin hermoilen ens viikolla kun ultraan on meno... Ja samaa mieltä olen, että tyhmää ajatella niin että ei ansaitsisi lapsia jotka menettää. Mikshän minäkin oisin nuo kaksi ansainnut ja parhaani mukaan hoitanut, ja sitten kolme menetin??? Niitäkö en sitten ansainnutkaan enää??? Käsittämätöntä logiikkaa. Pyh!

Ihanaa, kun mymmyryyn Toivo löytyi ultrassa! Onnea!! :heart: :heart: Ja hienoa, että pääset aina halutessasi ultraan. Itse ajattelin toivoa samaa, minullakin kun on noita ikäviä kokemuksia kolme takana. Mutta katsotaan nyt ensin onko tämä niistä neljäs vai joko siellä jotain kasvaa oikeasti...

Lucelle tervetuloa minunkin puolestani. Tämä on tosiaan ihana pino...

Myangels sai koiralta kukkia. :LOL: Fiksu eläin teillä! Mulla on muuten kans ollut aina vauva enemmän toisella puolella, siis noilla kahdella kertaa kun olen loppuraskauteen asti päässyt. Toinen puoli tuntunut ihan tyhjältä ja toisella puolella iso möykky. Ihan muodoton maha. :D Teidän enkelivauvan tarina koskettaa aina. Mutta hän on muistoissanne, ja onneksi nyt on tulossa hänelle pikkuveikka tai sisko.

Tiniillä hassu lekuri. :D Kaikenlaisia tuttavuuksia sitä tulee raskauden myötä.

Oviili uusi myös, tervetuloa. Sullahan on jo pitkällä raskaus. Toivottavasti kohdunsuun ei ala vielä kypsymään liikaa. Hyvä että pääsit saikulle!

No tulipa tässä nyt asiaa. Kerrankin oli aikaa istua koneella vähän aikaa. :D

Tuulis , rv 7+

Heips!

Ei toivoa että tää mamma ois mihinkään sairaalaan päässyt |O

Stoppis,mulla oli tosi synnyttävä olo sen rv 36 sisätutkimuksen jälkeen,varmaan eniten tänä aikana...jomotti jne...mutta tuloksenhan kaikki tietää :kieh: Toivotaan että sinunkin pikkuinen siellä pysyy sen leirikoulun ajan :heart:

Mymmyryylle onnittelut iloisista ultrakuulumisista,kiva kun pääset niin pian uudestaan =)

MyAngels: Meitin kutvonen on ollut koko ajan mieltynyt mun oikeaan puoleen ja nyt kun se on jo iso roikale,niin tekee välillä oikein kipiää kun punkee väkisin koko olemuksensa oikealle ja vasen on ihan tyhjää täynnä :D Et jos teidän vauvalla on sama pakkis :p

Marleenalle tsemppiä :hug: Voi kun ei äityis mikskään pahaks myrkytykseksi... :/

Tinii: Aika jännä lekuri...mistähän noitakin aina piisaa :LOL:

Äitee,onnittelut tulevista pojista :heart:

Nimra,meillä oli np ultra 11+6,luulis että olisivat kertoneet jos sen turvotuksen mittasivat...näkyykö nla kortissa mitään merkintöjä?

EevaRouvasta kiva kuulla taas :wave:

Tapsu,ihanan pikkuinen masu,mulla oli melkosen iso jo tuolloin,mut sit tää kasvu jotenkin tasaantu....ei tää mun mielestä nyt mikään mahti oo =)

Ja sokerina pohjalla.. Tervetuloa meidän pinoon Luce ja Oviili,joista jälkimmäinen jo voiton puolella :heart: Molemmille ihanan onnellista odotusta :heart:

Ja sit oma napaliinos... eilen neuvola ja kaikki oikein mainiosti. Perjantaiksi tosiaan sain poli ajan ja silloin katotaan milloin tää karviainen savustetaan ulos jos ei nyt tajuu aiemmin tulla =)
Jotenkin helpottaa että jotain ees tapahtuu...saadaan tietää toi tilanne tuolla alhaalla jne.
Vointihan mulla edelleen kohtuu hyvä. Painaahan tää etureppu kun synti ja silloin tällöin jomottelee ja jaloissa ihme kramppeja,mut ei tää nyt mitenkään ylen tuskasta oo...pahinta on tää valmiustilassa oleminen,joka kylläkin on nyt muuttunut levolliseksi perjantain odotteluksi.
Oonkohan ainoo kuka ei oo vieläkään tuntenut yhtäkään kunnollista supistusta näille viikoilla :p

Yks ilonaihe mulla kyllä on...ei yhtäkään raskausarpea!!! B)

Repa ja kutvis joka pitelee kaikin voimin kohdun seinistä kiinni :LOL: rv 41+1

Päivällä kävin koneella ja yhtäkkiä iski että Repasta ei tainnu olla havaintoja, tulin katsastaan tilanteen uudestaan ja täällähän sinä =) Tsemppiä kutvosen ulos maanittelemiseen ;) samoin myös Amiralle. Ja voimia niihin loppurutistuksiin siellä synnärillä!!

Tervetuloa kaikki uudet ja :heart: onnittelut iloisista uutisista! Lucen jo päivitinkin listaan mutta mymmyryy sekä oviili, laittakaahan tietojanne niin lisäilen teidätkin listalle =)

Tuolla navan takana vaan istuskellaan EDELLEEN...voe apua, näinkö sitä sit mennään kohti sektioo :eek: täytyy vielä toivoa että poju päättääkin tulla normaalisti alakautta :p
Nyt täytyy mennä iltapalan laittoon ja sit katsomaan millaset diilit se trump on taas keksiny..hyvä sarja!

Gatsu ja Elvis the meditoija rv33

Repa!Ihanaa, kohta, ihan kohta teillä on vauva! Siis viikko max! Tosin tiedän, että sekin on pitkä aika, esikoinen meni 10 päivää yli ja ne ylipäivät oli PITKIÄ! Mutta siis eipä mullakaan ollut yhden yhtä kipeää supistusta ennen synnytyssalia ja raskausarvet pamahtivat mulle n. viikolla 40, siihen asti selvisin silloin ilman. Toivottavasti sulle ei tulisi ollenkaan, ei ne nättejä ole, mutta nyt ei enää näy mitään, että onneksi ne häviää! :) Tsemppiä loppumetreille, perässä tullaan!

vain omaa napaa(taas kerran)
eilen neuvola, ja kaikki hyvin.éi täti ajatellut tän olevan vielä tulossakaan ulos :kieh:
huomenna katsomaan taas vastasyntynyttä laitokselle, ja oma aika senkun pitenee.

repa etkö sä jo usko, että säolet niillä viikoilla että sun pitää olla aina tavoitettavissa tai käydä ilmoittelemassa tilanne, muuten kaikki luulee että se on menoa ;) mäkin ajattelin et nyt se on päässy lähtee. mut ei enää kauan(inhottava lause),oikeesti

amira ja stoppis kohta teilläkin on omassa rauhassa olo kielto lähellä. muistakaa vastata sukulaisten kaikkiin puheluihin, ettei yleinen paniikki leviä ;) jänittää teidänki puolesta, mutta supistukset voitte vielä lähettää repan kautta mulle.

elinamaria :hug: ei ole sanoa, joilla lohduttaa.

terveisin joka kerta yhtä hikoileva ja kypsä ruispala ja terminaattor3 39+4

Huomenta mammat! :wave:

Äiteelle onnittelut pikkuherroista :heart: :heart: Ja ettei ollut alakerran tilanne pahentunut! Nyt taitaakin poikavaltaus olla tulossa, kun sieltä tulee kaksin kappalein, sitten eikös ruispalan terminator ollut poika ja Gatsulla on kanssa ja meillä... Kutvosesta ei tainnut olla tietoa, entäs miten Amiralla ja marleenalla? :D

mymmyryy onnea sykkeestä :heart: Ihanaa että pääset useammin katsomaan että pieni on kunnossa, niin ei tarvitse koko ajan panikoida!

Myangels eihän mulla tekemisen puutetta ole, siitä nuo tenavat pitää huolen... :whistle: LÄhinnähän noita öitä pelkäsin että miten saan nukuttua ilman miestä ja miten tulee vatvottua synnyttämään lähtemistä... MUtta viime yö meni ainakin ihan hyvin, otin tytön viekkuun enkä hermoillut yhtään vaikka en ihan tosi hyvin nukkunutkaan ;) Vielä yksi yö :D

oviili tervetuloa joukkoon! =) Sulla onkin jo hyvät viikot, mutta otahan rauhallisesti ettei alakerrassa tilanne vielä pääse liian pitkälle :hug:

Myös Lucelle tervetuloa ja onnea jos en vielä ole toivotellut (kun olen omiani voivotellut :ashamed: ) =)

Repa mulla alkaa tosiaan muistuttaa teikäläisen olemisia... :whistle: Tänä aamuna heräsin pöksyt ihan märkinä :eek: (siis ei mitään pikkulänttiä vaan se koko vahvistettu osa) Että sitä limaa nyt sitten alkaa esiintyä lisääntyvissä määrin... kai se on alettava käyttää jotain suojia... Joo, mutta teikäläisen esimerkkiä seuraten - ollaankohan tässä nyt menossa sitten käynnistykseen rv 41 :kieh: No sulla ei ainakaan nyt enää mene montaa päivää :hug: Saattaahan ne pe vaikka aloitellakin jo käynnistämään - sulla kun kuitenkin on jo paikat auki, niin senkun vaan kalvot puhki niin siitä lähtee :wave: Voi miten jännää :hug:

Gatsu onko teillä kääntämisestä sitten ollut puhetta tai että mahtuuko syntymään peppu edellä? Toivottavasti ei tarvitsisi leikata :hug:

Ruispala nyt on mulla vähän olo rauhoittunut, mitä nyt tuota limaa pukkaa, joten uskon että tää kyllä pysyy koossa vielä hyvän aikaa - joten ei tarvi vielä jännätä mun puolesta ;) Mun supparit on kivuttomia, mutta ota koppi jos haluat paineentunnetta :LOL: Kyllä säkin kohta pääset :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Joo, siis niinkuin tuli todettua, niin pahimmat vihlonnat sun muut on nyt rauhoittuneet, joten en enää usko että lähen synnyttämään leirikoulun aikana :D Mutta ei silti viiti nyt hirveesti rehkiä ennen kun mies tulee takasin... sen jälkeen voi ruveta vaikka lenkkeileen ja niitä ässiä puuhailemaan :whistle:

stoppis 37+3

Millonkas Amira on ollut linjoilla? :wave: Joko sitä ollaan tositoimissa? :wave:

*muoks* Ollut toissapäivänä tuskaisena täällä viimeksi! TAitaa olla nyt kyllä vauva sylissä =) =) =) :heart: :heart: :heart:

No niin,nyt miä sit kuuliaisesti ilmottaudun heti aamutuimaan :saint: :D

Stoppis,tervetuloa lima kerhoon,kuulostaa ERITTÄIN tutulle :x Sulla on onneks vielää hyvää aikaa päästä ajoissa tositoimiin... et pidetään peukkuja jotta ei tarvihe ihan näille viikoille vartoa =)

Juu,huomenna sit saa kuulla miten hommassa edetään,vähän jänskättää... Hiukan oon pettynyt ajatukseen että en omin avuin saiskaan pikkuista pihalle :ashamed: Mutta toivon todella että pelkällä kalvojen puhkasulla selvitään jos näin käy...

Nyt täytyy syödä aamupalaa ja ruveta taas kehittelemään jotain tekemistä päivälle B)

Repa ja sitkä sissimme kutvonen rv 41+2

Moiks kaikki,

aamulla kirjoittelin pitkän tekstin, joka sitten hävisi taivaan tuuliin. :kieh: :kieh:
Lyhyesti siis...

Amira on ilmeisesti nyyttiä hakemassa?

Onnea hyvistä ultrakuulumisista mymmyryy. Mulla tuota tuhrua esiintyi pitkin alkuraskautta. Ja pientä selittämätöntä verenvuotoa on edelleen silloin tällöin. Tietenkin sitä joka kerta säikähtää ihan julmetusti.

Uusille tervetuloa porukkaan. Tämä mamma lähtee nyt nauttimaan intialaista sapuskaa. Nam nam.

Jemima 30+4

Hei!

Täällä ikionnellinen Pikkutiikeri, joka oli tänään niskapoimu-ultrassa. Taas kädet hiessä ja sydän hakaten astelin huoneeseen sisään, mutta sen jälkeen olikin yksi elämäni ihanimmista hetkistä.

Kaikki siis mitä parhaimmalla tolalla. Niskaturvotuksen sai hädin tuskin mitattua, neuvolakorttiin merkkasi vain miinuksen, mutta sanoi että jos nyt jonkun lukeman tahdon, niin olisko 0,3-0,4mm. Mitään vartaloturvotusta ei ollut, ja nenäluukin näkyi. Lääkäri sanoi myös, että on niin harjaantunut että pystyy melko varmasti erottamaan myös neljä sydänlohkoa, ettei sitäkään tarvitsisi rakenneultraan saakka miettiä.

Kauhea meininki Toivolla oli, kieppui ja pyöri ja heilutteli. Kivoja kuvia tuli 5 kpl, yhdessä heiluttaa niin että sormet erottuvat, yhdessä on suu auki kun juuri nielaisee lapsivettä ja yhdessä ojentaa jalan oikein pitkäksi. Pituutta oli 68,2mm, eli jalkojen kanssa alkaa olla jo kymmensenttinen jässikkä, ja ihan oikean ihmisen näköinen! Viikkoja oli ultran mukaan 13+2, mutta ei alettu vaihtamaan laskettua aikaa.

Eilen pohdiskelin kaikennäköistä, ja ymmärsin yhtäkkiä, että viimeiset puolitoista vuotta mä olen keskittynyt raskauteen. Siis raskaaksi tulemiseen, sen loppumiseen, taas tulemiseen ja sitten raskaana pysymiseen. En ole oikeastaan kertaakaan ihan todella pysähtynyt miettimään, mitä siitä seuraa, siis mitä tapahtuu synnytyksen jälkeen. En ole jotenkaan ehtinyt, kun olen niin ollut kiinni tässä raskaudessa ja sen odottamisessa ja sittemmin pelkäämisessä.

Viime yönä sitten näin sellaista unta, että oltiin tultu kotiin synnytyslaitokselta. Synnytyksestä en mitään muistanut, mutta siinä pieni Toivo pötkötteli meidän sängyllä, ja alkoi tuhertaa itkua. Aloin imettää sitä ensimmäistä kertaa elämässäni (niinpä, en tiedä miksi vasta silloin, mutta ei kai se ole nyt olennaista), ja se oli paras tunne ikinä! Heräsin aamulla postin tuloon, ja ihan pienen hetken kuvittelin että vauva makaa vieressäni ja imee rintaani. Herätessäni kyyneleet valuivat poskilleni.

Kyyneleet valuivat myös ultrassa, ja nyt ensimmäistä kertaa ihan oikeasti ymmärsin (saattaa kuulostaa kamalan tyhmältä, mutta yksinkertaisuudessaan näin) että se pieni ihme on todella minun sisälläni, ja siitä kasvaa oikea ihminen, ja se on minun lapseni, osa minua, enemmän kuin mikään muu. Nyt on kyllä ensimmäistä kertaa ihan todella helpottunut ja onnellinen olo.

Pikkutiikeri ja rakas Toivo 12+3 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Heippa! Saanko liittyä mukaan? Olen sellainen tapaus, että esikoinen on hurjana haaveena ja olen saanut kaksi perättäistä keskenmenoa, molemmat rv6+5 ja 6+3. Pillerit hylkäsin viime vappuna (2007). Nyt olen kolmannen kerran raskaana ja alku on jo ollut tilanteita täynnä! Plussattuani vuosin silloin tällöin enempi ja vähempi. Hcg kuitenkin nousi ja viime viikolla ultrassa näkyi elävä alkio vastaten oikeita viikkoja 6+4.
Noh, viikonloppuna oireet väheni huomattavasti (lievä kuvotus, rinnat arat, väsy) ja alkuviikosta olinkin varman ettei tästä taaskaan mitään tule. Viime yönä koin kauhun hetkiä kun kohtu alkoi kouristelemaan ja vuosin runsaasti verta kera hyytymien! Tänään mennessämme mieheni kanssa ultraan olin varma että huonoja uutisia taas. Mutta elävä alkio hyvällä sykkeellä vastaten jo 7+5 mikä on henkilökohtainen ennätys! =) Itkuhan siinä pääsi helpotuksesta ja järkytyksestä. Huolestuttavaa on se, että mun epäiltiin jo ekassa ultrassa odottaneen aluksi kahta josta toinen tuhrutti aluksi ulos. Nyt se varjostuma taitaa ollakin verihyytymä joka nyt vuotaa runsaana. Keskenmenoriski on siis edelleen suuri mutta positiivista on se että kaiffa on sinnikkäästi pitänyt kiinni tähänkin asti. Ja rukoilen että pitää jatkossakin :) Ensi torstaina jälleen ultra niin taas ollaan viisaampia. Hyvin nöyränä ja erittäin kiitollisena jatkan eteenpäin päivä kerrallaan.
Sain onneksi sairaslomaa loman alkuun asti niin ei tarvitse töissä pelästyä vuoto ryöpsähdystä! Tänne uskalsin tulla kun lupasin vauvakuume puolella siirtyä heti jos tämän päiväisessä ultrassa löytyy elävä muru.

-Huojentunut Toive81 ja ennätykselliset 7+5 =)

Huh, kuinka paljon taas tekstiä... enhän mä pysy perässä vaikka yrittäisinkin... =)

Mymmyryy ja Pikkutiikeri aivan ihania uutisia teillä! Onnea molempien ultrakuulumisista! On se hurja tunne, kun saa vahvistuksen että pikkuisella on kaikki hyvin. Pikkutiikerillä varmasti pikkasen helpottaa, kun np-ultra onnellisesti ohi. Ite jännäsin sitä ainakin hurjan paljon.

Toive81 Tervetuloa vaan mukaan! Sullakin valitettavan raskas historia takana ja tässäkin raskaudessa jo kovasti huolta. Pidän kovasti peukkuja, että pikkuinen sinnittelee ja kaikki menee tällä kerralla hyvin. Haleja!

Amira? Taitaa olla jo haikaran luona käymässä?

Repa Jännät ajat sullakin, eiköhän se pikkuinen pian ole valmis tulemaan maailmaan. Peukkuja pidän.

Äiteellä jänniä uutisia! Onnea poikalupauksesta!

Oviilille ja Lucelle myös tervetulotoivotukset.

MyAngels Onpas teillä hassu koira! Koskas sulla oli se rakenneultra? Kovasti elän mukana kun te olette joutuneet kokemaan niin kovia. :hug:

Täällä tuli käytyä tiistaina neuvolalääkärillä, kun halusin poissulkea, ettei vatsan kiristys/epämiellyttävä olo ole johtanut mihinkään kohdunsuun pehmenemiseen tai vastaavaan. Olo on ollut ihan hyvä tällä viikolla, enkä ole edes varma onko minulla edes vielä ollut supistuksia vai voisiko vatsatuntemukset johtua kohdun nopeasta kasvusta.

Lääkärillä otettiin kaikki infektionäytteet ja ne olivat puhtaat. Hiivaa epäili olevan, vaikka mitään oireita ei ole ollutkaan. Nyt olenkin hieman kahden vaiheilla, hoitaako vai eikö hoitaa. Mutta kohdunsuussa ei onneksi ollut tapahtunut mitään. Syke oli hyvä ja vaavi liikuskeli koko ajan. SF-mitta oli komea 22 ja viikkojahan myös 22! Neuvolalääkäri halusi ottaa kontrolliin ensi viikolla, joten sinne sitten taas viikon päästä.

Saa nähdä miten tämän vatsan kanssa pärjää myöhemmin, kun nyt on jo niin valtava. Painoa oli tullut 8 kg alusta, eli aikasta paljon. Ja SF-mitta taitaa kulkea omaa ylä-ylä-käyräänsä. Onko muita iso vatsaisia? Ennustaakohan vauvan kokoa, vai johtuneeko rakenteista?

Olivia ja pikkuinen (rv 22+0)

augh, ei kykene hallitsemaan tätä kaikkea infoa, mitä tänne on putkahtanut poissaollessani :D

myangels kiitos kysymästä, on mieli kohentunut, shoppailin vähän ;) :LOL:

huikkailen aika omanapaisesti nyte, sortsit: lisäsin profiiliin parin viikon takaisen masukuvan. töissä on nyt hyvästit heitetty, oli mukava lähtöjätskitys järjestetty lahjoineen :)

uusille tervetuloa ja onnea plussasta, kaikille uudehkoille malttia&uskoa hyvään, h-hetken jännääjille hermoja! koettakaas nauttia täysin rinnoin&mahoin myös kesä-keväästä!

irtis ja paidanvenyttäjä 28+1

Auts, selkä väsynyt, maha painaa ja väsyttää...Siinä mun loppumetrien oireet. Selkä tosiaan väsyy liiasta istumisesta tai seisomisesta ja alkaa tuo mahakin olla jo aika iso, vaikkei vedä vertoja lainkaan esikoisen odotusajalle.

Tänään oli neuvolalääkäri ja viikkoja 36+1. Kokoarvio tänään 2600g ja kilon kuulemma ehtii kerätä laskettuun aikaan ja mikäli menee yli (kuten esikko), on luultavasti aika lähellä 4kg, kuten tuo esikoinen oli 10 päivää yliaikaisena. Kohdun suulla EI MITÄÄN! Kuten ei esikoisestakaan. Paikat kiinni, kovat, kypsymättömät...Nice to know. :kieh: Ja kuulemma mielellään ei kyllä käynnistellä, mikäli yli menee, koska eka oli sektio ja käynnistys kai aiheuttaa repeämisriskin arville tms?

Vaikea uskoa, että sitä on jo näin loppumetreillä...huh huh!

Yhteistyössä