~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Uusille tervetuloa taas:heart: Mieltä lämmittää kun pinoon tulee uusia plussanneita:heart:

( . )
Eilen oli neuvola ja mullapa oli protskut plussalla.. verenpaine onneks ok, mutta tää turvotus on nyt kyl taas pahentunut merkittävästi ja olo tosi tukala. Ens viikolla neuvolaan uusiks, katotaan pissa ja paineet, mulla myrkytys ollu esikoisesta niin herkästi seurailevat ettei tämä tästä nyt sitten pahene...

niin vetämätön olo ollut eilisillasta et huh. Nyt vaan tarttis vielä tsempata itseensä jaksamaan nämä viimemetrit. Flunssa ei taho helpottaa ollenkaan
valivalivali:ashamed::D
saanko jo vähän valitella?:D
sf mitta oli komeat 38cm: ei mahoton, mutta kyl se jo tuntuu

Mulla siis ollu isoimmillaan yhdestä sf 35 rv 41+4 :D :D et tää on oikeesti aika komea :D tai tuntuu sille... :D

Täytyy mennä sängyn pohjalle, kauhee olo :/ Toivottavasti petraa pian!

T:Neiti+prinsessat 36+5
 
Kwaidan Kiitokset tsempeistä! Helpottavaa kuulla, että jollain muullakin ollu samanlaista. Äitipolilta sanoivat, että voin mennä sinne näytille jatkossa jos liikkeitä ei liikeseurannassa tule riittävästi.

Sanniz ja Neiti-81 Tsemppiä vikoihin viikkoihin.

Tervetuloa kaikki uudet!

Itse oon kamalassa flunssassa ja tuntuu kyllä melko kurjalta yskiä. Onko mitään vinkkiä miten yskänpuuskia saisi hillittyä kun kaikki lääkkeet tuntuu olevan kiellettyä?

Hanne_ ja Hippu 28+4
 
Hei muuten multa voi ottaa tuolta synnytyssairaalasta pois tuon H:n nimittäin Naistenklinikan remontin takia varsinaista Kättärin Haikaranpesää ei ole keväällä ollenkaan :/ Onneksi päästiin edes esikoisesta sinne synnyttämään ja perhehuoneet ja valmennukset ja kaikki.
Nyt vaan jännittää miten kaikki käytännössä menee jos ruuhka on paha. Jossain kaavailtiin että esimerkiksi synnytyssaliin ei pääse ennen kun on totisin tosi kyseessä. Ensimmäisellä kerralla synnytys kesti kaikkiaan 49 tuntia, että varsinaista syöksysynnytystä en odota tälläkään kertaa, mutta entä jos otankin liikaa varman päälle ja viivyttelen niin kauan että on liian myöhäistä päästä saliin synnyttämään tai tai... Joutuuko sitä sitten samaan saliin ponnistamaan monen muun kanssa? Ai kauhea jotenkin alkoi stressaamaan koko juttu, vaikka onhan tuohon vielä aikaa.. Mistähän näihinkin voi edes kysellä vastauksia!

t. maailman omanapaisin mumina 22+6

muoks. Enkä älynnyt edes toivottaa uusia tevrtulleeksi! Eli: Lämpimästi tervetuloa :) Ihanaa että noin paljon uusia tällä puolella!
 
Viimeksi muokattu:
Heissan,
Kaipa mä uskallan tulla tännekin kirjoittamaan. :) Lauantaina tein testin ja plussaahan se näytti. Nyt vaan toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana. Minulla siis kaksi perättäistä alkuraskauden keskenmenoa, joten tätä raskautta varjostaa menetyksen pelko. Te ainakin ymmärrättehän, jos joudun lähtemään pinosta pois. Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin ja pikkuisella paljon tarrasukkia mukana.
:)
niin ja tietoni ovat
LA 4.10 Marsilio 31v/2.lapsi/km09/12 ja 11/12/HYS
(En saanut vaihdettua väriä tällä iPadillä)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Uskaltaisinkohan mä tänne kuitenkin kirjottaa... nuo kuukausi ym. pinot saa vielä odottaa.

Taustaa kotona temmeltää 3 poikaa -tammi06, -helmi09 ja -joulu10 syntyneet ja pilven reunalta katselee yksi poika -kesä07 jonka jouduin luovuttamaan raskain sydämin rv23 vaikean aivojenkehityshäiriön takia.
Viime syksyllä päätettiin yrittää vielä sitä viimeistä palleroa <3 joulukuussa plussasin ekasta yrityksestä, mutta alusta asti olin sitä mielta, ettei kaikki ole ok -> 19.12. alkoi vuoto ja kivut ja kättärillä todettiin tuulimuna joka oli itsekseen lähtenyt vuotamaan pois rv6+2. Testi näytti negaa jo 10 päivää keskenmenosta.
Ajatuksena oli odottaa ensimmäiset kuukautiset, mutta joku on päättänyt toisin. Plussasin tämän uuden raskauden 30 päivää keskenmenosta <3 viime viikonloppuna oli oviksesta 18-19 päivää ja digitestiin pärähti välittömästi teksti "raskaana +3" Ensimmäisen vahvan plussan tein DPO 13-14. Joten jospa tämä nyt olisi oikea raskaus, oireita on enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja testi tosiaan plussalla aikaisemminkin kuin koskaan.

Täytyy tutustua ketjuun paremmin jossain aikaa...

Orchidx2............. RK (geneettinen keskeytys) 07, TM 12/12 ...... laskettu aika joskus syyskuussa........... 4. (5.) lapsi ....... synnäri myöhemmin
 
  • Tykkää
Reactions: kodehu ja Neiti-81
Ho-hoo! Johan tänne lappaa uusia ovista ja ikkunoista! Varsinainen plussapuhuri on nyt käynyt. Tervetuloa!

Hanne Olen itsekin saanut edellistä odottaessa lääkäriltä reseptilääkkeen, jota otin nukkumaan mennessä. Päivällä vielä kestin sen yskän, mutta kun yöllä en saanut nukuttua yskältä... Lääkkeettömänä vaihtoehtona kehotan kokeilemaan raakaa valkosipulia iltapalla. Ja halutessaan aamupalla toinen kynsi. Yllättävän tehokas, mutta närästää.
 
Heippa!

Samassa plussapuhurissa myös minä änkeän pinoon mukaan. Eilen varhaisultrassa nähty sydämensyke ja viikkoja vastaava papu. En ole tätä ennen uskaltanut tälle puolelle kuin lueskelemaan. Kovasti toivon että tämä tyyppi saadaan kotiin asti.

Tiedot pinoa varten:

14.9. -- zapata -- 31 v. -- kkm 6/2012, kem 9/2012 -- 1. lapsi -- NKL


zapata 7+5
 
Ihanaa :heart: uusia taas orchid, marsilio, zapata! Onnea hirmuisesti! Pitikin marsilio onnitella sua tuolla kuumeilupuolellakin mut unohdin :)

ORCHID, oisko sulla tuplat tulossa kun hormonit nousee noin...? Mä plussasin suoraan varhaisen km:n jälkeisestä kierrosta viimeks ja tuplathan siellä sitten oli :whistle::heart: Sitä sitten jännäämään :D

(.)
Liekö mun lähtö lähellä... yöllä heräilin napakoihin suppareihin (tuli tosi harvakseltaan, mut heräilin niihin ja nukahdin kyl sujuvasti aina takaisin :D )
Nyt aamulla alamaha on ollu kipee ja suolityhjeni aamutuimaan:x mikä on kyllä mulle tosi harvinaista.. nooh... kattellaa.
Nyt ei kyl supistele yhtään...:D
kivaa kytätä kaikkia merkkejä nyt sit:LOL:

Mulla aikasemmat synnytykset nopeita niin vähän jäskättää kun tuota matkaa on 50km:ä et kuhan ei kovin kiire tulis.... :)

T:Neiti+Prinsessat 36+6
 
Onnea uusille!

Neiti-81 toivottavasti prinsessat nyt päättää, että ovatko syntyäkseen vai eivät :D

Tänään rakenneultra. Keskittyminen töihin on aika lailla nolla. Jännittää, että tässäkö vaiheessa jotain katastrofaalista sitten tapahtuu. Vaikka aika lailla samat tuntemukset on kai olleet muillakin, mitä ketjua taaksepäin muistelen.
 
EVO
Tervetuloa uusille! Mukavaa että pääsitte tälle puolelle <3

Muutaman tunnin päästä lähtö np-ultraan. Kyllä jännittää....
Oon kyllä dopplerilla kotona mielestäni sydänäänet löytänyt eli joku siellä on mutta se että onko kaikki kunnossa on tietty eri juttu.
Onneks mies ehtii mukaan ja saatiin tytölle hoitaja siks aikaa.

evo 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Huiiih, tervetuloa kaikki uudet plussanneet, varsinainen aalto täällä käy :wave: :flower: +++

Täydentäkäähän tietojanne etusivulle sitä mukaan, kun niitä tulee. Ja jatkossa päivittäjän työtä helpottaa kovasti, jos viitsitte laittaa omat tietonne suoraan etusivun mallisesti valmiissa rimpsussa, ettei tarvitse tekstin joukosta poimia ;) Vaan onnistuneehan se näinkin, toisiksi viimeinen työpäivä käynnissä ja työinto on.. Noh.. Voitte vain arvata :D Eli palstailu sopii mainiosti tähän mielentilaan!

muminalle tuosta Naikkarin remontista, eli kyllä vaan valitettavasti tulee vaikuttamaan kaikkiin Helsingissä ja pääkaupunkisudulla synnyttäviin. Mulla on ystävä töissä Haikaranpesässä ja hänen puheista olen päätellyt, että henkilökuntakin on vielä aika pihalla, mitä remontti tulee tarkoittamaan heille. Eli tässä vaiheessa voi olla lisätiedon saaminen juuri keneltäkään melko haastavaa. Luulen, että tilanne konkretisoituu vasta sitten, kun remontti oikeasti alkaa. Senhän on kaiketi pitänyt alkaa jo viime syksynä, mutta aikataulut venyneet ja paukkuneet, eikä kukaan osaa varmaksi sanoa, milloin se oikeasti alkaa. Itse olen yrittänyt henkisesti varautua siihen, että Kättärillä saattaa olla remontin takin herkästikin sulku päällä ja sitten pitää lähteä synnyttämään Jorviin tai Porvooseen. Onneksi ei ole ensimmäinen kyseessä, sillä siinä vaiheessa varmasti kestäisi epävarmuutta vielä vähemmän. Itse saatan ehtiä Haikaranpesään synnyttämään vielä maaliskuussa tai oikeastaan mulla ei ole väliä missä se synnytys tapahtuu, kun tuttu kätilö on tulossa kuitenkin hoitamaan homman :) Eli fyysistä Haikaranpesää enemmän arvostan siellä työskentelevien kätilöiden ammattitaitoa ja uskon ja toivon pääseväni hyötymään niistä, vaikka perhehuone tai ammesynnytys jäisi puuttumaan ja osastolla olisi ruuhkaa. Mitään yhteisiä synnytyssaleja ei Kättärille ole tulossa, vaan Haikaranpesän perhehuoneita on muutettu saleiksi, jotta sisään saadaan enemmän porukkaa samaan aikaan. Myös kaikista valmennuksista ja tutustumiskäynneistä luovutaan ja info siirtyy nettiin. Mutta eiköhän me nämä vauvelit pihalle saada remonteista huolimatta, kunhan yritetään pitää mieli avoimena ja luottaa sairaalan (oli se sitten mikä tahansa) henkilökunnan ammattitaitoon :heart:

(.) Huomenna alkaa loma! Ja helmikuu :eek: Ja tänään on neuvola. Jipii. Kaikki tuntuu olevan mallikkaasti.

kwaidan 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Kwaidan Ihanaista mammalomaa! :heart:

Kodehun
puolesta jännään, vaikka ei sunkaan rakenneultrassa mitään jännättävää ole :) Eiköhän siellä ole kaikki hienosti!

Neiti-81: Voi että, kyllä lähtö vaan lähenee. Meinaakohan tytöt tulla kertalaakista vai huijaako vielä pidempäänkin noilla napakoilla supistuksilla. Siinä sitä nyt on tarkkailtavaa. Saatko helposti vanhemmat lapset hoitoon ja miehen lähtövalmiiksi? Sairaalakassi on varmaan ollut pakattuna jo pidempään? :)
 
Neiti-81: Voi että, kyllä lähtö vaan lähenee. Meinaakohan tytöt tulla kertalaakista vai huijaako vielä pidempäänkin noilla napakoilla supistuksilla. Siinä sitä nyt on tarkkailtavaa. Saatko helposti vanhemmat lapset hoitoon ja miehen lähtövalmiiksi? Sairaalakassi on varmaan ollut pakattuna jo pidempään? :)
Kaipa tää nyt härnäilee vaan... ei meinaan kyl oo sit yön jälkee supistellu yhtään...:D

kröh, meillä on vähän sellanen tilanne että mun vanhemmat asuu ulkomailla, tulevat sunnuntaina, eikä oikein muita ole... yks kaveri on luvannu tulla jos lähtö tulee. Isommat lapset menevät tänään isälleen ja ovat viikonlopun, että sinänsä olis ihan ok ajoitus jos nyt viikonloppuna tulis lähtö, tarttis vaan yhelle saada hoitaja...

sairaalakassi on edelleen pakkaamatta :D En oo kyl ikinä etukäteen pakannu:ashamed: Ku loppuviimeks ei sinne mukaan niin kauheest tartte..... :D mut oon kyl kattonu kotiintuonti vaatteet yms hollille et jos tulee lähtö, niin isäntä voi sitten hakiessaan meitä sairaalasta helposti ne tosta pakata.

Alkais ny ees jotain tulppaa vuodella ni ois jotain jännättävää/bongailtavaa :D :D
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista! Niitähän oikein satelee :)

Neiti-81, Mä jännään sun puolesta! Hirmuisesti tsemppiä loppumetreille! :)

Täällä voidaan ihan hyvin, ruokakin maistuu jo ehkä hiukan paremmin, mutta etova olo ei lähde...

serenade 5+5
 
Heipat kaikille :)

Mut voi lisätä kans tuonne listoille
5.10 -- zannukka -- 36v. -- kkm 10/12 -- 5. lapsi -- OYS


Elikkäs iltatähteä täällä ollaan puuhailtu viime kesästä asti ja koin keskeytyneen keskenmenon 10/12 :( Ehdittiin käydä alkuraskauden ultra ja np ultra ja kummassakin kaikki oli hienosti. Kuitenkin tuon np ultran jälkeen jotain tapahtui ja aloin tiputtelemaan verta. Lääkärineuvolassa rv 13 sydänääniä ei enään saatu kuulumaan. Seuravaalle päivälle sain ajan Keskusneuvolaan jossa todettiin sikiö menehtyneeksi, lapsivesi oli mennyt ja sikiö jo pahasti maseroitunut. Mitään selkeää syytä keskenmenolle ei löytynyt mutta kaulan alueella oli ollut turvotusta.

Nyt sitten 29.1 plussailin ja aika sekavin tuntein tässä mennään. Ensimmäinen neuvolakäynti vasta 28.2. En halunnut ultraan vaikka olisin päässyt nyt jo aikaisessa vaiheessa. Jotenkin tuntuu helpommalta että ei edes näe masuasukkia jos ei täläkään kertaa päätä matkassa pysyä. Toisaalta olo on myös samalla toiveikais tämän uuden raskauden osalta :)

zannukka 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt ehtisin kirjoittaa enemmän. Hauskaa, että meitä uusia tuli kerralla monta lisää. Tää palsta on senkin puolesta kiva, että voi seurata monessa eri raskauden vaiheessa olevia, musta se on kiva juttu. :)

Eilen neuvolassa kuulin sydänäänet ja ehkä pahin paniikki tässä vaiheessa on takana. Mulla on vielä piinailtavaa ainakin viikolle 18 asti, koska edellinen kkm todettiin silloin, enkä usko että pystyn olla ajattelematta sitä. Neuvolassa sovittiin jo suoraan, että käyn kahden viikon päästä taas kuunnelluttamassa sydänäänet. Tuntui jotenkin liian pitkältä ajalta odottaa 5 viikkoa seuraavaan neuvolaan, varsinkin kun tässä vaiheessa ei vielä liikkeitä tunne. Viimeksi sikiö ehti olla hengettömänä pari viikkoa, koska oli kesäloma-aika eikä uudelleensynnyttäjän tarvinnut niin tiuhaan käydä. Nyt en millään haluaisi kokea samaa. :/ Siksi käyn mieluummin ylimääräisiä kertoja sydänääniä kuuntelemassa.

Muuten olo alkaa olla hyvä, pahoinvointi on jäänyt pois ja väsymyskin pikkuhiljaa. Varsinaista turvotusta ei ole eikä painokaan ole noussut, mutta housut ei silti meinaa mennä kiinni!! Tulispa kevät ja kesä pian niin voisin kulkea pelkässä maximekossa elokuuhun asti. :D Sukkahousut ja farkut tuntuu nyt todella puristavalta vaihtoehdolta.

Oletteko ottaneet/ottamassa influenssarokotusta? Otin sen eilen ja toivon samalla ettei muutkaan meidän porukasta sairastuisi.

Mukavaa torstaita toivottelee KattiKoo 13+1 (pitää miettiä tuota työnimeä, sitä ei vielä ole :) )
 
Kattikoo: Ymmärrän huolesi, mulla myös kkm rv17+2, joka ehti olemaan kuolleena 1-2viikkoa. Mun piti ainakin päästä sen rajan yli, että uskalsin hengähtää. Ja edelleen kuuntelen sydänääniä päivittäin, se pitää turhan huolehtimisen loitolla. Noh, tai jos luet muutamia sivuja taaksepäin, niin huomaat että mulla on aina joku muka-huoli :D
Mutta suosittelen silti lämpimästi kotidoppleria. Mulla on sykenäytöllinen, joka on kyllä vähän huuhaa, kun näyttää sykkeiksi välillä mitä sattuu. Mutta se Angelsoundsin halvin malli, nyt tarjouksessa 34e, on kuulemma toimiva laite myös. Jäi vähän harmittamaan, että itse "törsäsin" sen 20e enempi, että sain sykenäytön millä ei tee mitään :D

-iitu 19+2
 

Yhteistyössä