*Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2010-2011* (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

:hug: Repalle, nuo ovat aina raskaita päiviä....

Tömpsis: yksi etappi nyt takana ja toivottavasti vatsakivut eivät enää säikyttele!

Pepppioliinalle voimia ja toivotaan että vauva pysyy masussa vielä vähän aikaa, hyvät viikothan sullakin jo alkaa olla. Ainakin meillä synnytysvalmennuksessa sanottiin että esim. jos kovasti supistelee, 34 viikon jälkeen voi jo syntyäkin, tavoitteena tietysti 37.

Taffo olet sinäklin jo lähellä h-hetkeä

BM, joko olet synnärillä....

Mä en, paitsi eilen illalla meinasin lähteä kun vauva oli hiljaisempi. Lähti sitten liikenteeseen kyllä lopulta klo 23 (siihen asti oli vieraita ja yrittelin kovasti tökkiä hereille vaivihkaa....). No, aamulla taas hiljaisempi, yleensä liikkuu aamulla ja illalla kovasti, mutta on nyt kyllä tässä päivän mittaan liikkunut ihan ok. Täytyy tarkkailla ja lähteä kyllä tarvittaessa käymään näytillä.

vappupommi 41+4 - äitipoliaikaan 43 tuntia -
 
Oioioioioi!!! Ihan kohta tulee vauvauutisia!

Repalle voimia, samoin Peppioliinalle. Aina ei kaikki mene niinkuin olisi toivonut ja näin loppuraskaudessa muutoinkin suuri vastoinkäyminen tuntuu vieläkin suuremmalle.

(.) Sup-sup-supistelee. Harkkareita ja mini-avaavia. Eli sellaisia, jota tasan tarkkaan tekee jo jotain, mutta ovat vielä kissanraapaisuja varsinaisiin synnytyssuppareihin nähden. Ajoittain jomottaa kuin kuukautisissa. Pannahinen vaan, kun kohdunsuu nousi raskauden alettua pian niin kauas, etten sitä vieläkään tavoita. Lääkärineuvolaahan mulla ei ole enää tiedossa, jos ei tule mutkia matkaan, polikäynti 34+0 kuittasi sen. Ja neuvolassa on "vain" terkkari, joten hänkään ei sisätutkimusta tee.

35+0
Nyt alan jo pikkuhiljaa innostua, että tällä kertaa me saadaan vihdoin se vauva <3
 
Nyt tulee vaan omaa napaa,anteeksi:

Huoh,taas paineet noussut nyt 161/104,th laittoi lähetteen synnärille,odotan soittoa sieltä,tänään ei ainakaan kuulunut,saas nähdä tuleeko sitä ikinä. Toivoisin NIIIIN kovasti että synnytystä ei tarvitsisi käynnistää.Ahistaa.Plaah.Ei kuitenkaan MITÄÄN oireita että saattaisi tulla lähtö lähiaikoina,vaikkakin HyytiKyppynen on ollut jo kiinnittyneenä 3 vko:a.Ei taida olla toivoa " luomu " käynnistymiseen.

Hyviä vointeja kaikille.

Taffo ja HyytiKyppynen 39+6
 
Taffo:hug: Tiedän ton toiveen luomusynnytyksestä,mut ei se käynnistyskään välttämättä oo loppujenlopuiks huono vaihtis...mulla meni tosi nopeaan ja kivuttomasti esikoisen synnytys käynnistyksellä. Toivon sulle kuitenkin luomukokemusta ja alhasempia paineita...jaksamista.

Poliuutisia...kokoarviossa käyty ja nyt painoa 2800g,arveli et olis samaa kokoluokkaa syntyessään kuin isoveljensä eli 3400g hujakoilla:) Eli varsin keskiarvomittanen kaveri. Poika on edelleen,näky vehkeet varsin hyvin:D Kypsymistä hiukan tapahtunut,1cm auki,kohdunsuuta 1,5cm ja pehmeä... kontrolliajan anto 14.2 jos sitä ennen ei oo tullu,katotaan käynnistyspäivää sillon. Kuulema viikkoa enempää ei ootella. Sokerit hyvät,mut mittaillaan loppuun asti. Paineet oli yllättäen parhaimmat ähänasti,pissa puhdas ja käyrille anto pien niin kovasti monoo,ettei ainakaan rauhalliseks voi moittia:D

Repa ja säynävä 36+3
 
Repa:Ihania uutisia :heart:

Taffo::hug:

tillukas::) Kyllä se vauva tulloo, usko pois!

ON:Täällä oltiin eilen sairaalassa käyrillä kun vauva ollut laiskempi kuin yleensä. Niinhän siinä kävi, että siellä antoi sitten mallikkaasti liikkeitä :) Pääasia, että voi hyvin. Samalla ultrasivat ja painoarvio oli eilen 38+6 3250g eli siro vauva tulossa.Sisätutkimuksessa ei mitään mieltä avartavaa ja vauva pääkin kuulemma vielä heiluu vaikka neuvolassa väittivät sen kiinnittyneen aikoja sitten. Ja edelleenkään ei ole mitään kipeitä supistuksia, ei edes eilinen kipeä sisätutkimus ärsyttänyt. Eli ei ennen laskettua ainakaan luulis syntyvä, valitettavasti. Mulla alkaa vaan maltti loppua :D

Toive81 ja Sintti POKS 39+0
 
Toive,Siroa neitosta povaa,mikäs siinä,tulee sutjakkaasti ulos:D Tilannehan voi muuttua yhdessä yössä jos rupee opikein supisteleen... mut malttia nyt;)

Miä oon edelleen erittäin asennoitunut siihen et käynnistykseen mennään...toivon et paikat kypsys vielä tästä siiheks et olis sit helppo rasti. Tänäänkin olo taas mitä mainioin vaikka tuli touhuiltua ties mitä...noh,pientä jomottelua mut ei siis mitään ihmeitä:)

Repa ja säynävä 36+4
 
:heart::heart::heart: vaan kaikille!

Just pääsin vasta kotiin, joten nopeasti ilmottelen sen mahdottoman onnellisen uutisen: Putti-poika syntyi sunnuntaina 16.1. klo 14.25 vaiherikkaan mutta erittäin hyvän synnytyksen ja imukuppihaasteen kera ja palaan takuulla kertomaan synnytyksen vaiheet teille! Painoa tuli puntariin 3670g ja piiiiiiiiitkä poika oli 54cm, joten ei ihme että on potkut tuntuneet takakyljessä asti loppuun saakka :)

Oon tiiättekö niin onnellinen :heart: Tosiaan, tarkempia yksityiskohtia piakkoin!

BM ja Putti jokseenkin 5 päivää
 
Hurjasti ONNEA BM,vihdoinkin ihania uutisia!:flower::heart::flower:Tarinaa odotellessa...

Kiitos kaikille tsemppaajille!:hug:

Eilen ä-polilla taas kontrollissa.Painoarvio nyt 3700 g,kaikki ok.Prot pisussa ja paineet edelleen koholla ( paras tulos 152/101 ).Toksemia testit rajoilla,maanantaina aletaan käynnistelemään jos ei tule itse ennen sitä.Eilen alkoi kätilön tekemän hieman rajumman sisätutkimuksen jälkeen supistella ja valvoinkin puoli kolmeen yöllä mutta siihen ne sitten loppui ja tänään on tullut vaan muutama masun kiristys.Toivottavasti tulisi vko:nlopun aikana...

Anteeksi omanapailu,väsy ja v*tutus.

Taffo ja HyytiKyppynen 40+3
 
Onnea BM ja pieni :heart:
Taffolle tsemppiä käynnistykseen, ellei sitten ole jo tositoimet hoidettu viikonlopun aikana :) :heart:

Mulla oli tänään nla-lääkäri, ja oon kyllä taas niiiiiiin pettynyt :/ Koko homma oli viidessä minuutissa ohi, mitään kokoarvioon viittaavaakaan ei tehty ja typerä kohdunkaulakin on ihan entisissä mitoissaan :headwall: Mua jaksaa tosissaan hämmästyttää jatkuvasti, ettei mulle tehdä synnytystapa-arviota ä-polilla, vaikka on tämä diabetes. Mutta että nla-lääkärikään ei tee sitä! Ei edes sisätutkimuksen yhtyedessä vähääkään katsonut niitä lantion mittoja. Ja kaiken kruunasi sitten tämä: "mä luulen että tää täällä alhaalla on pää". No kiitos, tämän verran olisin ihan itsekin osannut jo päätellä... Täytyy siis elätellä toiveita, että vauva ei ole mahdottoman kokoiseksi paisunut ja että lantiossa riittää tilaa. Sf-mitan perusteella ei kuulemma ole pelkoa isosta vauvasta, mutta mä olen ainakin oppinut, että sf-mitta ei läheskään aina korreloi vauvan koon kanssa! :headwall::headwall:

Mutta muuten kaikki hyvin siis, kohdunkaula kolmessa sentissä, mutta pehmennyt ja ulkosuu sormelle auki. Viikon päästä tulee täysiaikaisuus täyteen, ja silloin alkaa meillä vauvanhäätötalkoot, joka tarkoittaa siistiä kotia, tyytyväistä miestä, lämmintä saunaa ja vadelmanlehtiteetä. Mikäs siinä :)

Perin juurin harmistunut Kätsy ja Möyriäinen 36+0
 
Täälläkin neuvola takana. Sf- mitta 34,5cm, pissa puhdas, paineet ok, liikkeet ++, syke 138-147 (ensin oli liki 190 kun täti kokeili että kuinka päin tämä pikkunen on eikä muistanut että mulla pitää ensin kuunnella sydänäänet kun tämä pikkunen villiintyy niin kovasti tuosta painelusta) ja RT.
Sain taas noi sokerin mittaus vehkeet kotia ja pitää nyt tää viikko mittailla, jos kaikki arvot ok niin voi lopettaa mutta jos menee 2 tai useampi arvo yli niin jatkaa vielä viikko. Sain myös tehtäväkseni alata laskemaan noita pikkusen liikkeitä, noh, tänään tuli 10 liikettä täyteen 15 minuutissa.
Sf-mitta mulla tosiaan menee nyt hieman yläkäyrän yläpuolella, terkkari meinas että mikäli ens viikolla lääkärissä mitta menee edelleen yli sen käyrän niin lekuri laittaa luultavasti lähetteen mammapolille jossa sitten katotaan vekaran painoarvio kunnolla ja ilmeisesti aletaan miettimään että käynnistetäänkö ennen LA:ta vai onko sektio edessä..
Tajusin siis että tässä ei välttämättä ole enää kuin 3vko kun pikkuinen on maailmassa jos sektioon tai käynnistykseen päädytään esim. viikolla 38. Alko jotenki ihan jännittämään.

Sasuma ja taapero 35+1 :kiss:
 
Paljon onnea pienestä pojasta BlondeMonsoon:heart:

Kätsy todella outoa jos sinulle ei tehdä synnytystapa-arviota tuossa tilanteessa. Minä olen luullut, että se tehdään automaattisesti jos on diabetes :confused: Käsikopelolla kun saa niin epätarkkoja arvioita vauvan koosta ni kyllä pitäisi ultrata, höh.

Kirjoittelin varmaan n. kuukausi sitten sen ensimmäisen ja ainoan viestin tänne :ashamed: Päivät kiitää ohi niin nopeasti ja tosiaan en ole mikään aktiivinen kirjoittelija koskaan ollut... Minulla alkaa äitiysloma virallisesti 19.3., mutta tänään tuli pomo ilmoittamaan että jäänkin sitä ennen vuosilomalle jo 21.2. :O Minulla on 20 lomapäiväää käyttämättä ja kaupunki ei niitä suostu maksamaan. Rahalla olisi ollut kyllä todellakin käyttöä, mutta ihan hyvä näinkin. Maha on meinaan jo aikas iso vaikka viikkoja vasta 26+6. Ylipainoa on meinaan todella reippaasti. Välillä ottaa jo koville lasten pukeminen töissä kun maha on tiellä ja joutuu painua niin kumaraan että tekee pahaa. Supistelu on kuitenkin helpottanut vaikka päivittäin muutama kivuton tuleekin. Nyt siis vain neljä viikkoa enää töitä =)

Tänään oli neuvolalääkäri. Painoa tullut kokonaisuudessaan n. 3 kg mikä on minulle tosi vähän verrattuna edellisiin raskauksiin. Tosi tosi hyvä jos ei enää paljon lisää tuliskaan kun ylimääräistä n 30 kg muutenkin. Ruoka ja makeat maistuu kyllä liiankin hyvin, joten todella ihme, että painoa ei ole tullut tuon enempää. sf-mitta ihan yläkäyrällä 27 cm ja niin ollut viikolta 19 lähtien. Rakenneultrassa vauva oli kyllä ihan normaalin kokoinen, mutta eipä tuota sf-mittaa voikaan käyttää vauvan koon arviointiin, näin olen ymmärtänyt. Toisaalta iso vauva, tai semmonen reilu nelikiloinen ei pelota kun vaivatta tullut lähes nelikiloinen ulos aiemmin. Sokerirasituksessa tuli myös käytyä ja siinä kaikki arvot oli oikein hyvät.

Se lääkäri kuunteli vauvan sydänääniä navan alta oikealta puolelta ja kuului minun korvaani aika heikosti. Ihan hyvät sydänäänet totesi lääkäri. No vauva ei siinä paljon liikkunut kuten ei myöskään kotimatkalla ja uteliaisuudesta kuuntelin kotona heti omalla dopplerilla. No sieltä samasta kohtaa kuului ne heikot viuh viuh äänet ja sitten vasemmalta navan alta napakat äänet. Ihmettelin kun lääkäri ei yhtään liikutellut sitä anturia vaan piti paikallaan. Terkkari aina etsii sen kohdan mistä ne hyvät äänet kuuluu. Ei tämä nyt niin tärkeä juttu ollut mutta jotenkin jäi vaivaamaan kun jo viikolla 15 kuului napakammat äänet neuvolassa kuin nyt tänään. Tuota kotidoppleriahan ei kai saisi kovin usein käyttää ja vähällä käytöllä se on minulla ollutkin. Tai no kerran viikossa korkeintaan kuuntelen. Viime aikoina kerran kahdessa viikossa. On niin rauhallinen kaveri kyydissä että välillä on pakko kuunnella.

Onkon täällä kellään tuota kotidoppleria ja jos on ni kuinka usein käytätte?

Nyt pitää lähteä lumitöihin kun täällä etelärannikolla on ainakin lunta tullut ihan kiitettävästi tänään ja yöllä tulee varmaan lisää. Eipä tässä muuta kuin ihania talvisia odotuspäiviä kaikille :wave:

syyslaulu ja epeli 26+6
 
Kätsy,Jaahas,semmonen meininki teillä. Kyllä täälä automaattisesti kokoarvioon polille joutuu/pääsee kun on rd,sf mitta ei tosiaan kauheesti kerro koosta mitään: /Ei sillä että se koneen arviokaan lähellä totuutta aina olis,mut saahan sillä jotain käsitystä onko iso vai pieni:) Hyvä että kuitenkin pientä kypsymistä tapahtunut siellä alaosastolla,parempi kuin ei mitään:)

syyslaulu,kiva kuulla sinustakin..tai teistä;)

Mulla on varsin haluton olo,mikään ei nappaa...paitti synnytys,mut sitä tuskin on nyt saatavilla tähän hätään:D Veetuttaa toi lumisade,kun pitäs huomena rattaiden kans lähtä neuvolaan kun miehellä aamuvuoro enkä saa lapsenlikkaa...autoo ei ole. Tänään koko päivä jomotellu selkää ja muita raajoja,edellis yönä heräsin pariin otteeseen kun oli niin tukala olla. Toisaalta kiva et ees jotain tuntemuksia on mut sit kun pitää suurin osa päivästä olla pojan kans kaksin ja pinna on lyhyt,niin harmittaa eikä tahtos jaksaa. Kaikista eniten täs ottaa kupoliin kun en usko luonnolliseen synnytyksen alkuun omalla kohdallani,niin tuntuu et tää on ns.turhaa kärvistelyä käynnistyspäivään saakka|O

Repa ja säynävä 37+2
 
Kolmas kerta toden sanoo...

Siis mä olen yrittänyt kirjoittaa tänne kuulumisia pariin otteeseen, mutta ei ole onnistunut. Olen saanut kyllä välillä tuonne toiseen ketjuun kirjoitettua.

Nyt kun näyttää lupaavalta niin äkkiä turisen kuulumiset sen enempiä ehtimättä kommentoimaan muiden tekstejä. Palaan siihen hommaan mahd pian...

BM Onnea hirmuisen paljon pojasta! Täälläkin odotellaan synnytystarinaa...

Kätsy Minäkin ihmettelen tuota, ettei synnytystapa-arviota tehdä :O Onpa kerrassaan omituista!! Pitäisköhän sun sitä vielä erikseen kysyä?

Peppioliinalle kovasti voimia!

Taffo82 kuulumisia odotellaan :)

Voi, nyt ei muuta kiireessä kommentoimaan tosiaan.

Mutta omat kuulumiset: Täällä kaikki hyvin. Paitsi ne muutamat pikkuseikat joista kohta pääsen valittamaan ;) Mutta rakenneultrassa oli kaikki oikein hyvin, tyttö siellä näytti olevan ja niin myös vastasi ultraaja kun kysyttiin. Katsotaan sitten pitikö paikkansa, vaikka on kyllä jo hyvin erikoista, jos tuosta pojaksi muuttuu noilla tuntomerkeillä :)

Mä oon ollut vaihteeksi ihan sairaan väsynyt. Syykin taisi löytyä kun hb oli laskenut 144 -> 114. Mulla esikoisen aikaan lähtöhb oli 166 ja vikassa neuvolassa 128. Mulle ihan uutta tuo lasku. Raudat kehiin siis piti heittää. Lisäksi oon ihan kamalan kiukkuinen. Tai en kiukkuinen vaan saatan yhtäkkiä ihan mitättömästä asiasta kiihtyä sekunnin murto-osassa nollasta sataan. Se on ihan kauheeta. Mä oon kyllä viime aikoina ollut tosi karmea kotona. Toivottavasti menee pian ohi. Tästä on kyllä keskusteltu ja kai mua yritetään ymmärtää... :ashamed:

Liikkeet on tuntuneet jo pitkään ja näkyvätkin päälle päin, mikä helpottaa oloa kummasti kun ei ehdi pelkäämään niin usein, että jotain on sattunut. Istukka mulla on edessä, mutta siitä huolimatta yllättävän hyvin tuntuu.

Sitten vielä sellaista vaivaa, että alaselkä kipeytyy ihan älyttömän herkästi, jos pitää seistä pitkään paikallaan tai kävellä. Lisäksi välillä repii johonkin tonne kankkujen sivuihin niin että meinaa olla vaikea liikkuakaan. Onpas hehkeetä.

Mutta kaikesta huolimatta nautin ihan täysillä tästä raskaudesta!

Ihanaa päivää kaikille! Toivottavasti nyt olis nää yhteysongelmat tähän ketjuun ohitse ja pääsen hyppäämään kyytiin, vaikken mikään superaktiivinen kirjoittaja olekaan ajanpuutteen vuoksi. Luen kyllä tiiviisti.

-Catalia ja HyaSintti 23+5
 

Yhteistyössä