*Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2010-2011* (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Onnea Viuhtikselle ja Peppioliinalle :flower:

( . )
Vähän omaa napaa:
Tänään tuli sitten käytyä siellä mammapolinna näyttäytymässä. Ei mitään uutta. Käyrillä olin jonkin aikaa mutta ei supistuksen supistusta ainakaan siinä ajassa. Lääkäri teki ultran ja antoi painoarvioksi 3700g. Meinasin pyörtyä sillä 2vko sitten se oli 2700g. Sisätutkimus tehtiin myöskin. Muistaakseni lääkäri sanoi että kahelle sormelle oli auki ja kanavaa jälellä 1,5cm. Te kokeneemmat, sanokaapas nyt mulle että onko mulla vielä toivoakaan että pääsisin pian synnyttämään? Lekuri sano että hän on nyt tahalteen kovakouranen että josko se alkais vaikka näillä konsteilla käynnistymään itestään mutta eipä tässä nyt ole supistuksia tullut tms. :( Ens viikolla uudestaan jolloin sitten mietitään sen käynnistyksen ajankohtaa ellei ole rakkaus pakkaus siihen mennessä syntynyt.

Sasuma ja rakas :kiss: 40+1
 
SASUMA: Mulla on noi lapset aina visusti pysyneet kohdussa. Toista häädettiin lääkkein liki toista vkoa ennen kuin syntyi (r.myrkytyksen takia käynnisteltiin vkolla 38, syntyi 39+2) Silloin oli sormelle auki ja 2cm kanavaa kun aloitettiin, ja kun vedet meni niin olikin paikat kiinni:O Oli mukula päättäny että hän ei lähde mihinkään. No, 5 tunnissa nollatilanteesta olikin tyttönen jo maailmassa...

Kuopuksen kanssa menikin sitten ilman myrkytyksia mutta vkolla 41 alkoi jo vähän vituttaa.... :D 41+3 oli tilanne, että kohdunsuu oli 3 cm auki ja kanavaa 1,5cm (ja kun tutkittiin niin oli myös kovakourainen täti kyllä ihan tarkotuksella).. Kyllä kokeilin kaikkee nännihieronnasta jalkojen hierontaan ja siivoamisesta lenkkeilyyn. Kyllä, hölkkäsin vielä silloin muutaman kilometrin ja kiroilin.
Arvatkaa supistiko? No ei..:D:vampire:
Sitten 41+4 luovuin toivosta ja päätin etten tee enää mitään, jääkööt sinne pentele:D ja illalla alkoi kevyet supparit... yöllä tuli lähtö ja synnärillä olinkin ylläriksi jo 6cm auki ja tunti siitä oli jo lapsi maailmassa :D 41+5 siis saatiin kuopus vihdoin ulos :)

Pointtina siis: mulla ei kyl mikään kotikikka auttanut, toivosta luopuminen taisi olla ainoa mikä käynnisti :D Mulla kun oli tullu viel kiitettävät 30kg siihen massaa ni olo oli aika tukala...

Tsemppiä viimeisiin päiviin! Toivottavasti pian tulee lähtö:heart:

).(
Täällä poksuu huomenna 7 vkoa. Taitaa olla pisimmälle ehtinyt nyt, joten toivoa on, vuotoja ei ole ja raskausoireitakin on.:heart:
Ultra on viikon päästä, ja sen jälkeen taidan neuvolaan soitella jos siellä kaikki hyvin :)

T:Neiti+Kihuli 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille piitkästä aikaa! Ahkerasti olen käynyt täällä lukemassa mutta kirjoittelu on jäänyt..: /

Onnea kaikille vauvautuneille!:flower:

Täällä raskaus sujunut kaikinpuolin kivasti, paino ei meinannut alkuun nousta jonka takia vauvan kasvua hieman seurailtiin. Mutta hyvin on vaavi kasvanu, viime viikon lääkärineuvolassa painoa vaavilla oli jo 2,5kg. Lisäksi saatiin tyttölupaus=)

Katjahei rv 36+4
 
Onnea Peppioliina ja Viuhtis!!


).( Niinhän siinä kävi, että meille syntyi pikku prinsessa 28.2. rv 41+0. Synnärille lähdettiin 26. päivä vedenmenoepäilyn vuoksi, mutta ei se vettä ollut. Vauvan sykkeet oli kuitenkin niin korkealla, että jäin osastolle tarkkailuun yön yli. Sunnuntaina aamuyöstä alkoivat ennakoivat ja välimatkan vuoksi jäin osastolle odottamaan synnytyksen alkua. Illalla seitsemän aikaan sanoin, että vauva syntyy yöllä. Synnytys alkoi puoli kymmeneltä ja heti yhden jälkeen kiukkuinen tyttö oli sylissä. Kauratyynyllä ja suihkulla pärjäsin puolille öin, paraservikaali ehti olemaan parin supistuksen ajan (pyöristi pahimman terän pois, mutta jätti kyllä kivun hyvin) ja sitten meni vedet ja alkoi ponnistus. Ilkein kipu tuli minusta siinä vaiheessa, kun koitin saada nenää ulos, olin ihan varma, että nyt repeää koko pyrstö. Mutta niin se vaan pimu tuli jälkiä jättämättä ja nyt on olo sen mukainen! Ei tullut edes nirhaumaa, johtuisiko siitä, että oli grammalleen esikoisen kokoinen.

Niin, ne mitat: 3520g ja 50 cm.

Maanantaiaamulla aamupalan syötyäni ristin käteni ja kuiskasin "kiitos". Yhä uudestaan ja uudestaan. Vedet vain valuivat silmistä ja kiitin. Eiköhän Hän ymmärtänyt noinkin vähillä sanoilla, mitä minä tarkoitin. Vieläkin sydän laulaa kiitosta ja ylistystä sitä, että vihdoin odotuksemme palkittiin. Meille piti vaan ensin opettaa nöyryyttä, mutta palkkio nöyryyden ymmärtämisestä on mitä suurin!

Kiitos tytöt myös teille, olette ollut valtava tuki tässä matkalla!

Iki-onnellinen tillukas, mies ja prinsessat 3v ja 4vrk
 
Onnea Tillukas :heart: Kirjoitit tosi kauniisti!

Samat ajatukset on ollut monta kertaa, kun tuota tuhisijaa katselee. Ei ollut helpoin mahdollinen reitti perheeksi, mutta tässä sitä nyt ollaan :)

Kätsy ja pieni pojan palleroinen, ikää reilut kaksi viikkoa (Ja painoa alimmasta mitatusta lukemasta tämänhetkiseen +800g :D )
 
Tillukkaalle onnittelut :flower:

( . )
Eilen kauppareissulla tuli parikin oikein kunnon supistusta, ajattelin että ihanaa jos nää nyt jatkuu niin illalla vois lähtee laitokselle. PAH! Kestiköhän ne jotain puolisen tuntia ja tyyntyivät. Nyt sitten ollut vaan tuo alavatsa kipeänä. Tänään tuli aamusella 1 napakka supistus ja siihen sekin sitten jäi.
Huomenna ä-polille yliaikaiskontrolliin ja luultavasti varataan aika käynnistykseen. Ite uskon käynnistyksen tapahtuvat tiistaina tai keskiviikkona, saas nähdä :)

:wave: Sasuma ja rakas :kiss: 41+0
 
Heip, nyt on eka etappi saavutettu. Eilen kävin ultrassa, viikkoja 11+0 -11+2 riippuu minkä tahon mukaan lasketaan. Sydämen syke löytyi, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Nyt sitten koitetaan vaan selvitä eteenpäin. La on syyskuun lopulla!

kitikat ja pieni matkalainen
 
no niin... nyt sitä ollaan sitten vauvaannuttu =) poikavauvaa tuli maanantai aamuna maailmaan 4.24 ja kokoa herralla oli 3440g ja 50cm pipo 34,5cm :heart:

Synnytyksestä sen verran että en ikinä olisi voinut kuvitella kenenkään synnyttävän noin helposti!! kello 2 heräsin veden menoon ja kaikki kävi niin nopeasti, että sairaalassa en kerennyt olemaan kuin alle tunnin ja pudendaalipuudutuksen kerkesin just ja just saada ja sitten kaikki oli jo ohi. Yhtään repeämää ei tullut joten yhtäkään tikkiä ei tarvittu ja olo oli 5 minuuttia synnytyksen jälkeen ihan normaali, pysty istumaan jne... :D

oikein onnellisia ollaan, tosin koliikkivaivat alkoi jo laitoksella, kuten esikollakin, joten rankat 3-4 kuukautta on todennäköisesti edessä, mutta ihana se on siitä huolimatta :heart: :heart:

T: miiak ja onni
 
kitikat3 onnea!

Omaa napaa: eilen tuli käytyä äitipolilla kontrollikäynnillä..Kaikki ok, kohdunkaula reilut 4cm ja suljettu, vauva kasvaa hyvin ja kaikki oli niinku pitikin :) seuraava kontrolli parin viikon päästä, katotaan sit uusiks toi kohdunkaula, ja varmaan sovitaan loppuraskauden käynnit, verikokeet ja kaikki mahdollinen. Tuntuu hassulle kun nyt niin kovin tarkkaan seuraavat tilannetta kun on eka raskaus joka on ongelmitta sujunut :D mutta hyvähän se vaan on, niin ei tule yllätyksiä.

Harhis ja Eemeli, 26+4
 
Ensimmäisenä onnittelut muillekin vauvaantuneille! :heart:
Ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! =)

Ja sitten: Meille syntyi naistenpäivänä, 8.3. prinsessa. Painoa tytsyllä oli 3745g, pituutta 51,5cm ja PY 34cm :)

Maanataina tosiaan oli se kontrolli jossa lekuri teki sisätutkimuksen ja sai sitten hulautettua vedet siinä samalla lattialle. Siitä sitten sainki mennä heti synnytyssalin puolelle. Reilun vuorokauden ikäisenä tytteli joutui tehovalvontaan kun tulehdusarvot olivat nousseet. Aloittivat siellä sitten antibioottikuurin. Eilen päästiin kotiin :) :heart:

Sasuma ja prinsessa 4vrk :kiss:
 


Tosi monta vauvaa tullut sen jälkeen kun viimeksi kerkesin tänne! Onnea sasuma, miiak, tillukas, Peppioliina ja Viuhtis!

Tervetuloa Hjannah, ja kitikat3:lle onnittelut ultrakuulumisista :)

Täällä raahaudutaan eteenpäin otsanahkaa rypistämällä, univelka painaa kun puolitoistavuotias jatkaa sarjatulena korvatulehduskierrettä putkista huolimatta (toinen on jo tukossa ja uusi putkitusaika + mahd. kitarisan poisto tulossa lähiaikoina). Nyt raukka on taas kuumeessa ja korva, se tukkeutumaton siis, vuotaa märkää ihan solkenaan, kolmas päivä antibioottikuuria menossa... Höh :(

Päivän piristys taas oli tänään kun äkkäsin kolmevuotiaan olohuoneesta raapustelemasta kynällä tyynyyn, nappasin kynän pois ja sanoin tiukkaan sävyyn, ettei tyynyyn saa piirtää. Poika katsoi takaisin paheksuvasti ja sanoi: "En mä piirtänyt, mä vaan kirjoitin siihen." :D

Panacea 25+6
 

Yhteistyössä