Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

miss_piggy Mieki kauhistelin viime nvlakäynnillä puntaria.... kilo tullu viikossa ja saa nähä nyt keskiviikkona liekkö taas kilo tullu...:S Mistähän sitä tulee kun samalla tavalla syö ku aikasemmin... :( No jospa tää vaaveli tajuis tulla kohta meiän tykö niin ei tarviis pelätä nuita kilojen tulemisia enään :)

p.ö.m.p.p.i.s rv 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
p.ö.m.p.p.i.s , mulla se painon lisääntyminen taitaa kyllä olla ihan omaa syytä, ku tosiaan oon vähän semmonen perso herkuille :D Toisaalta oon vähän antanu itteni lipsua terveellisestä ruokavaliosta mukamas tänä raskauden nojalla, että on lupa syödä :LOL: Noh, koitan kuitenki liikkua joka päivä väh. sen 30 min, muuten olisin varmaan vielä plösömmässä kunnossa.
 
Olihan siellä pikkuinen jokin :) Sykekin löytyi. Arvioi että olisi 6+5 eli mun tiedot ois
La 3.7. / Pölö- / km 01/13 / 1.lapsi

Alaselkä mulla on välillä kipuillu, mutta mitä luultavammin, se kuuluu kuulemma asiaan. Ääk, te ootte täälä keskustellu kuinka on painoa tullut jne.. Mä oon ihan mahdoton näitten ruokahimojeni kanssa. Normaalisti syön suht terveellisesti niin nyt himoitsen vaan mäkkärin roskaa, pizzoja, sipsejä jne ja kaikesta mitä normisti söisin alkaa jo ajatuskin etomaan :x .. Toivottavasti tätä ei kestä kauaa, muuten puntarilukemat tulee olemaan tähtitieteellisiä.. Siskoni kyllä lihoi 30-40 kiloa kun odotti kaksosiaan ja melkein saman verran taas kun ootti nuorimmaistaan. Apua, toivottavasti näis asiois ei oo geeneillä mitään tekemistä :O Sisko kyllä palautu 1-2 vuodes normiin.. Apuja himoihin siis kaivattaisiin?
 
Yleensä kaikki valittelee kovaa väsymystä raskauden aikana, mutta minä olen ollut pari päivää ihan ylipirteä. Ei väsytä töissä yhtään, eikä ole tarvetta päikkäreille. Aamulla herään aina liian aikasin tai en muuten vaan saa kunnolla nukuttua. Eiköhän se väsymys jossain vaiheessa ala vaivata. Lievät jomotukset on jatkuneet alavatsassa ja ollut myös myös kutinan ja kihelmöinnin tunteita. Joo ja nännit aristaa hieman. :D Himoja ei erityisemmin vielä ole. Ei niitä kyllä ehtinyt viimeksikään tulla kun 6+6 todettiin keskeytyneeksi.

Ärsyttävää muuten kun en saa ääkkösiä toimimaan tällä sivustolla puhelimella. Mistä lie johtuu...

Syssy^^ 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaudun tänne myös kurkkimaan :)

Eli tietoja La 21.7 -- pauliinak -- 23 -- km 6/2013-- 2. lapsi -- K-HKS

Viikkoja siis 4+1 aamulla tein testin. On niin sekavat tunteet... Jotenki tuntuu väärältä tulla tänne vielä haaveilemaan lapsesta jos menee taas kesken.. Viime raskaus päättyi siis ihan alussa keskenmenoon.. Koitan ajatella positiivisesti, toivotaan parasta ja pelätään pahinta, ei kai muukaan auta :)

Mulla on noita oireita yllättävänkin paljon näin alussa, ensimmäisestä lapsesta ei ollut kyllä näin aikaisin tai sitten niitä ei osannut tiedostaa. Kauheen väsyny koko ajan ja mielialat vaihtelee koko ajan ja pahoinvointiaki on ollut, mitään ei pysty syömään kun on koko aika huono olo... Enpä olis uskonu että näistä oireista osais olla näin onnessaan, se tekee tän raskauden todemmaks, jos sitä pikku hiljaa viikkojen kuluessa uskaltais iloita raskaudesta täysin rinnoin :heart:
 
Pölö: Et ole ainoa mäkki pizza himoines :D Täällä toinen

Kaikille uusille : Tervetuloa!

).( mulla on ihan järkyttävät liitoskivut, jotka heijastuu häpyluusta oikean polven sivuun. Joudun ottamaan jalasta kiinni, kun välillä tuntuu, että reisi repeää :( Ihan järkyttävän inhottava tunne, joka on jokapäiväinen vieras nykyään. Onneksi tiistaina on neuvolalääkäri, meinaan kysästä hältä, että onko tää ihan oikeesti tälläistä vai onks mulla joku veritulppa :D Väsymyskään ei ole väistynyt mihinkään, päinvastoin.

Joosukka ja MiniMuru 12+6 / 13+1 (mä en nyt yhtään tiedä minkä mukaan mun pitäis näitä viikkoja laskea, menkkojen, neuvolan vai ultran)
 
Neuvolassa tänään käyty ja kaikki ok. Painoakaan ei ollu tullu yhtään viime kerrasta wou! :) Ens viikolla ois se suuri odotettu laskettu aika... voisit tulla jo :) Katotaan miten pahasti menee ylitte. No ens viikolle vielä neuvola varattiin ja siellä lupas kattoo vielä tuon kohdunsuun tilanteen ja sano et voiaan vähän ärsytellä sillon paikkoja josko lähtis synnytyskin käyntiin. Vähän alkaa malttamaton meininki olla :)

Noh odottelua odottelua....

p.ö.m.p.p.i.s rv 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: pauliinak
Ihanaa ku ketju kasvaa, tervetuloa uusille! :heart:

Joosukka Tsemppiä oireiden kanssa, jotku on kyllä tosi kurjia : /

Noista oireista, heräsin yöllä kauheeseen oikeanpuoleiseen kylkikipuun joka koski siis ihan tuolta reunasta : / ja sama jatkuu, mutta ei niin kovana paitsi kävellessä, onkohan ihan normaalia? : /

Miwwi 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Pölö, Syssy, pansku ja eltsu :) Olikohan siellä muitakin vielä, ketä en oo muistanu toivottaa tervetulleeksi. No tervetuloa kovasti kaikille :heart:

Pömppis sulla alakaa siellä olleen tooooooosi jännät paikat jo :D

(.) Täällä viime viikolla kävin lääkärineuvolassa ja oli joku tuuraaja siellä. Ärsyttävä nainen, jutteli siinä terkan kans mun asioista niinku en ois paikalla ollukkaan, kurkkas kohdunsuun tilanteen ja tuumas vaan että kiinnihän tämä on, mutta ei merkannu neuvolakorttiin yhtään mitään siitä :( Jäi tosi kakka maku siitä käynnistä kyllä. Muuten kaikki olikin niinku pitää, verenpaineet ok ja painoakin on tullu koko raskuden aikana vaan 6,5 kiloa lisää.
No tiistaina mulla olikin sitten aamusta sokerirasitus ja käry kävi :( 2 tunnin arvo oli 8,8 ku ois pitäny olla 8,6. Nyt sitten oottelen aikaa ravitsemusterapeutille. Tiistaina oli myös ultra ja siellä onneksi katottiin se kohdunsuun tilanne uuestaan, paikat on kiinni mutta täysin pehmeät, kanavaa käsikopelolla 3 cm mutta ultralla katottuna se oli lyhentyny 4,5 cm:stä 3,5 cm:iin. Eli jotakin ne nuo joka iltaiset supistukset tuolla kuitenkin saa aikaan, onneksi ei kuitenkaan tuon hurjempaa muutosta vielä :) A-vauva oli päättäny kääntyä kans nyt raivotilaan, mikä on ihan loistava juttu. Siellä ne nyt sitten kumpikin köllöttelevät päät alaspäin "lusikassa" :ashamed: :LOL:
Sitten tuon RaDin lisäksi muita ei niin hyviä uutisia. B-vauvalla on istukan puolella virtauksissa jotain hämminkiä, virtaukset välillä liian suuret ja mulla onkin huomenna aamusta kontrolliultra sen takia ja sitten katotaan jatkosta, että alkaako tässä jo tiuhempi äippäpolilla ravaaminen sitten. Painoa kuitenkin molemmilla asukeilla tulee tasasesti ja hyvin A 1038g ja B 1057g eli kilon rajakin on jo rikki :) :heart:

Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille :)

zannukka ja Hinku&Vinku 28+3
 
Mulla on aivan uskomattoman voimakkaita oireita :O Tissit on ollu tosi herkät nyt ihan jatkuvasti, mahassa juilii vähän väliä, mutta ei enää niin kovasti kuin viikonloppuna.. Ja nyt on ollut parina päivänä ihan mahoton nälkä tai enemmänkin heikotus, jos ei syö 3h:n välein! Aivan siis alkaa tärisyttää ja syön kyllä ihan hyvin aina, ettei pitäisi siitä olla kiinni..

Ja nyt minusta jo tuntuu että tavallisesti näppyinen naamani alkaa parantua pikku hiljaa, niin teki myös esikoisen raskausaikana. Se on ihan huippua, koska mikään ihonhoito ei tunnu vaikuttavan, johtunee ihan vaan hormooneista sekin ja hcg saa sen tasoittumaan :D hassua. Eli pitäs olla jatkuvasti raskaana tai imettää, että ois virheetön iho ;)

Jotenkin on nyt ihan semmoinen varmakin tunne, että tämä jatkuu loppuun asti, mutta en lähde vielä tunteen vietäväksi, koska eihän tuota ole ultrallakaan vielä todettu normiraskaudeksi.. Väitän, että keskenmeennessä aavistelin ettei se tule jatkumaan, mutta helppohan se on näin jälkeen päin sanoa. Mutta ei se kuitenkaan yllättänyt ja järkyttänyt silloin neuvolassa kun sykettä ei enää näkynytkään. Kai sitä osasi varautua..

No katsellaan, aion tehdö CB-digin tuossa jossakin vaiheessa, jotta nähdään että ainakin hormooni lisääntyy, kun Sofi One Step -testissä viiva oli vielä selkeästi haaleampi kuin kontrolli, silloin viime perjantaina..

-pansku- (ja kunnes toisin todistetaan) 4+5

Muok. Tein testin ja heti tuli "Pregnant" ja hetken päästä "2-3" :) kyllä se vain nousee!
 
Viimeksi muokattu:
Pansku, täälläkin tuli tehtyä kolmas digi tiistaina ja sinne pärähti 3+. Kyllä toi vaan helpottaa, kun jotain edistymistä näkyy.

).( Sit lisää omaa napaa. Tänään kävin neuvolassa ja kyllä näköjään säästetään sit isosti, ei ylimääräistä ultraa toki jos np-ultra on liian ajoissa niin sit uusitaan, raskaana olevat eivät saa varustelainaamosta SI-tukivöitä, kyselin kun mulla lantioliitos on alkanut ilmoitella itsestään. Viimeksi liitoskivut alkoi vkolla 17 ja keskenmenneessäkin lantioliitoskipuili etenkin rasituksessa. Mut neuvolassa yritti kuunnella dopplerilla syketti ja tosi lyhyen hetken ajan sai 177 sykkeet :heart: - tosin en tiiä onko toi joku virhe, kun mulla noita viikkoja on vielä aikasta vähän.

MammaLa 5+5 oviksesta, 9+6 neuvolan mukaan.
 
miss_piggy
Mulla oli tiistaina neuvolalääkäri ja kaikki ok. Sf-mitta oli 26, syke vauvalla 140+, hemppa oli 129(rautalisän saa lopetaa) ja verenpaine ok. Painoa tullut yhteensä koko raskausaikana lisää noin 8kg. Influenssarokotteen otin samalla.

Mulla oli nuo sokerirasituksen lukemat 0h 5.2 (raja 5.3), 1h 9.5 (raja 10) ja 2h 7.5 (raja 8.6). Eli aika hilkulla, mutta kuitenki ok :)

Eipä tänne sitten muuta. Huomenna taas paukutaan.

27+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moikka!

Tervetuloa kaikille uusille, tietä olikin useampi, ihanaa! :) kovasti pidän peukkuja, että kaikki sujuu teillä loppuun asti hyvin, ainakin kirjoitustenne perusteella on fiilis hyvä ja sehän on mahtavaa :)

Tulin nyt sitten poksumaan pitkästä aikaa, tänään täysiaikaisuus saavutettu! Eli 37+0,ihan hurjaa, en oikein vielä ymmärrä tätä! Yhtäkkiä aika vaan mennyt tosi nopeasti, ja laskettuun aikaan vain kolme viikkoa! Vointi on onneksi aika hyvä, mitä nyt asiaan kuuluvia kremppoja kuitenkin: selkä- ja lantio kipeät, närästää, yöunet pätkittäisiä kun herään pissalle ja kylkeä kääntämään jne. Mutta kaiken kaikkiaan raskaus sujunut loistavasti ja helpommin kuin osasin toivoakaan. Isoveljet pusuttelevat mahaa ja juttelevat pikkusiskolle, ihanat.

Viikolla käytiin äitiyspolilla kokoarviossa, kun kuopus oli melkein 4,5kg syntyessään ja juuttui hartioista kiinni, sai sitten solisluun murtuman ja hermovaurion. Noh, tällä kertaa ei tunnu siltä, että olisi jättivauva tulossa, eikä ultrankaan mukaan siltä näyttänyt, jes! Eli keskikäyrällä kasvaa vauva, kuten sf-mittakin, mikä tarkoittaisi lasketun ajan aikaan n 3,5kg. Sen kokoinen oli esikoinen syntyessään, eikä synnytyksessä ollut mitään suuria ongelmia, joten lupaavalta kuulostaa. Js olisi vaikuttanut isolta, olis synnytys käynnistetty ennen laskettua aikaa, nyt siihen ei näytä olevan tarvetta. Saatiin kuitenin varmuuden vuoksi kontrolliaika joulukuun alkuun, niin katsotaan minkä kokoiselta vaikuttaa silloin.

On tämä vaan jännää, vaikka jo kolmatta kertaa näin pitkällä ollaan. Kun ei koskaan tiedä, milloin synnytys lähtee käyntiin ja miten. Kyllä se vaan jo pyörii mielessä vähän väliä :) kotona alkaa vauvan tavarat ja vaatteet olemaan paikoillaan, vielä pitäis vähän siivota ja laittaa ruokaa pakkaseen että lastenvahdilla on sitten tarpeen mukaan helppo saada nuo kaksi ruokittua. Isovanhemmat on valjastettu valmiustilaan ja tulevat sitten lasten seuraksi kun jotain alkaa tapahtumaan... En kyllä usko, että ennen laskettua tulee, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Vauva on onneksi suht vilkas ja liikkuu säännöllisesti, niin ei ehdi välissä huolestua (ainakaan kovin paljon).

Huh, nyt kun lapset päikkäreillä on kyllä pakko itse mennä vähän pötkölleen, että jaksaa vielä iltapäivän ja illan touhuta. Parhaiten sitä jaksaa, kun saa vähän kävellä, vähän seistä, vähän istua ja vähän makoilla, liian paljon jotain näistä niin kroppa protestoi kyllä jo...

Vikaahan hyvin!

Miirabell ja tyttömaha 37+0 (hui!)
 
Sokerirasituksesta selvitty kunnialla. Paastoarvo 4, Yhden tunnin arvo 5,6 ja kahden tunnin arvo 4,5. Eli oli jopa hiukan matalat sokerit. Litku oli hirveää ja onneksi sitä testiä ei näillä arvoilla tarvitse toistaa.

Huomenna poksutaan, ihanaa 26+6.
 
Tääkin tulis pitkästä aikaa ilmoittautumaan että yhes koos ollaan edelleen. Vointikin ihan ok, mutta toki jo malttamattomana odotan että pääsen pikkuisen tapaamaan. Miirabell sanoi hyvin, että kun sopivasti saa seistä, liikkua, istua ja pötkötellä niin on kaikkein paras olo. LA lähestyy huimaa vauhtia, ensi torstainahan se jo on! Muuttaakohan meille ihan oikeasti terve, pieni vauva jo ihan pian?! Vaikea uskoa todeksi vieläkään!

Tervetuloa kaikille uusille ja hirmuisesti tsemppiä matkaan!

Ammiina ja pikkupeikko 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Tervetuloa kaikille uusille!! Onnea kovasti plussauksista :heart:

Täällä viime yö vietetty osastolla kun verenpaineet karkas.
Toksemialabrat ja pissa puhtaat eli ei johdu raskausmyrkytyksestä tuo verenpaineen nousu. Mistä lie mutta verenpainelääkitys aloitettu ja paineet aleni sillä niin hyvin että pääsin jo tänään takas kotiin. Ensi viikolla sitten kontrollikäynti lääkärillä äitipolilla.

Vauvalla kaikki hyvin, napavirtaukset ja kaikki kunnossa, joten ei tuo verenpaine onneksi ole vaikuttanut istukan toimintaan. Miulla itelläni on vaan ihan järkky turvotus, tukalaa.. Vauvan painoarvio tällä hetkellä 2900g, keskikäyrällä kasvaa joten noin 3,5kg mötkylä sitten laskettuun aikaan pitäis olla. Ei onneksi jättiläisvauvaa ole tulossa!

Equus ja SaimaSulevi 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Moi.. Varovasti kurkin tälle puolelle. Sain positiivisen tuloksen lahjasoluhoidon jälkeen verikokeesta viime torstaina 14.11 (hcg 351). Takana mulla on useita keskenmenoja joista viimeisin 06/2011 vk12+2. Yhtään elävää lasta ei ole. Varhaisultra meillä on 5.12 ja ainakin siihen saakka aion elää vielä toinen jalka tiiviisti lapsettomien puolella. Mutta toiveissani täällä :)

Muokattu: muut keskenmenot oli 2005 (vk8+?), 2006 (vk5) ja 2008 (vk7+?).
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti tulin Zannukalle kommentoimaan, että toivottavasti napavirtaukset B:llä kuitenkin sen verran ok, että saavat viellä ainakin sen 7 viikkoa köllötellä yksiössään.

).( Ei nuita häpyliitos/suonikohju juilimisia kummoisempaa. No oksennus lentää ainakin kerta päivään :D Ja väsymys on ihan jäätävä. Kai tässä jo jollain viikolla 13+jotain huidellaan jo..ei jaksa laskea :D
 
(.) Täällä kontrolliultrassa käyty ja nyt virtaukset oli kaikki niinku pitääkin, ilmeisesti viimeksi napanuora oli vaan mutkalla ja siksi virtaukset heitteli niin kovasti. Nyt tosin ultria alkaakin olemaan n. 2 viikon välein kun viikkoja niin palijon jo, eli ens viikolla taas ultraan meno ja sitten varmaan sen jäläkeen seuraava onkin jo äippäpolilla :) Lastenteholla käytiin tutustumassa monikkovalmennuksen tiimoilta ja voi kun siellä oli pieni 4 päivän ikäinen vauva joka oli syntny rv 31, painoa vaan 1200g. Teho tosin oli tosi viihtyisä paikka ja siellä oli rauhallinen ja seesteinen ilmapiiri, joten itellekki tuli hyvä fiilis käynnistä. Ei ahista enään niin palijon se, että jos vaikka sattuvat asukit tulemaankin ennenaikojaan ulos ja sinne joutuvat sitten hetkeksi.

Täällähän on jo monella jännät paikat ku LA ihan kohta, jännittää teijän puolesta ihan hirvittävän palijon :) Tsemppiä teille viimesiin päiviin ja viikkoihin :heart:
Kaikille muille mammoille kans hyviä vointeja :)

zannukka ja Hinku&Vinku rv 29+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heippa!

Vieläkö tänne mahtuu sekaan? :)

Olen 27-vuotias, 5-vuotiaan tytön äiti. Keskenmenoja ollut tyttären syntymän jälkeen 5kpl. Viimeisin km oli tammikuussa 2013 rv 17+3. Mitään syytä keskenmenoille ei ole löydetty. Nyt kokeillaan lääkityksenä Klexanea, eli pistän joka päivä vatsaan verenohennuslääkettä. Toivotaan, että siitä on apua!

Tätä raskautta ultrattu jo neljä kertaa. Tostaiseksi kaikki ok, mutta sehän ei paljon vielä lohduta kun edellinen meni kesken niin myöhäisillä viikoilla. :/

Kiva olisi päästä porukkaan mukaan. :)

Mangona & Tiitiäinen rv 11+5

LA 1.6.2013 -- Mangona -- 27 -- km 5x vuosina 2009-2013 -- 2.lapsi -- OYS
 
Ihanaa kun koko ajan tulee uusia tovereita tänne! :heart: Onnea onnea onnea!

Täällä kaikki valmista vauvelia varten ja nyt sitten vaan odotellaan. Jotenkin toivoisin käynnistystä etteivät laske +2 viikkoa yliaikaiseksi vauvaa. Tämähän tietenkin riippuu nyt ihan tilanteesta, vauvasta ja miun verenpaineesta. Tai jos meijän vauva tuliskin ihan itekseen ennen yliaikaisuutta.

Nännit on jäätävän kipeet, olen pitänyt fleecelämmittimiä liiveissä. Uskon että kylmä ilma tekee kivun. Kauhistuttaa miten tissit reagoi sitten vauvan synnyttyä, kun muutenkin on näköjää arat kylmälle. Pitänee neuloa villaiset lämmittimet, niistä voisi olla hyötyä :) Tai neulon kunhan saan nää sormet yhteistyöhaluiseks. Rannekanavaoireyhtymä vaivaa edelleen, on vaivannut jo monen monta viikkoa. Yölastoilla oireet pysyvät miedompina, saan yölläkin nukuttua (miinus vessakäynnit) etten herää sormien kipuun ja puutumiseen. Päivällä jonkun pienen näprääminen ja esim. väärässä asennossa kirjan pitäminen/syöminen yms puuduttavat sormia ja oikean käden keskisormi on vissiin kestopuutunut. Mutta parempi on nyt noiden lastojen avulla, siitä olen hurjan tyytyväinen :)

Tuleva jännittää ja synnytys mietityttää. Pitää vaan pitää avoin mieli ettei ala pelottamaan.

Equus ja SaimaSulevi 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä