Keskenmenon jälkeen plussanneet - syksy 2011 ->

Tillu: Oisko ollu Mykkäsen Anu, sillä ainakin punanen tukka. Itekin sen verran tuolla polilla saanu hypätä että tuntee jo useamman lääkärin. Oma suosikki siellä on kyllä ehdottomasti se ylilääkäri Huuskon Mauri. Se sattu mulle ensimmäisen keskenmenon jälkeen ja siinä on kyllä ihminen oikeassa ammatissa. Osasi jotenkin valita oikeat sanat. Sitten kun olin osastolla tyhjennyksessä niin kiertävänä lääkärinä oli Mularin Katariina niin se ois ekan cytotec satsin jälkeen päästäny minut kotiin mutta Huuskon Mauri tuli ja sano että eikä mitään ku uus satsi lääkettä ja hän haluaa ultrata ennen kotiinpääsyä että jos on yhtään vielä jäljellä niin tehdään kaavinta saman tein. Jäi semmonen olo että halus oikeasti loppuun asti hoitaa kunnialla.
 
Syysmyrsky :hug:, helppo sanoa, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun itte on kans niin herkillä, että yks poikkipuolinen sana saa itkemään ihan satasta, ja toi oli kyllä TÖRKEETÄ siskolta! Sen miehestä ny puhumattakaan. Ja hei, monille tulee 30kg raskauden aikana, sitäpaitsi masukuvista muistan, että sähän oot niin pieni pirpana, että kai nyt hitto vieköön ton verran on täytynykkin tulla painoa kun lasket sinne vauvan ja lapsivedet ja istukan ynnä muun roinan joka on nyt ihan syystä "ylimäärästä". PAH, sanon minä!

Rakenneultra tosiaan oli tänään ja kaikki oli hienosti niinkun pitääkin. :heart: Suurella todennäkösyydellä tyttöä meille lupailtiin. Mitään poikaan viittaavaa ei näkyny, vaikka saatiin ihan ok kuva haaruksista, joten kai se vaan on niin, etteivät voi 100% tyttölupausta antaa. Sanoikin lääkäri, että jos vehkeet näkyy niin siitä ei vauva enää tytöks muutu, mutta tytöiksi veikkaillut voi joskus harvoin yllättää. :D Kontrolliultra pitäs käydä rv28 kun nyt oli istukka vielä aikalailla kohdunsuulla, vaikka takaseinässä virallisesti kiinni onkin. Tyttönen myös viihtyi tällä hetkellä perätilassa. Tayssissa mua ny ultraavat jatkuvasti sen RADIn takia, joten eiköhän ne tuu kontrolloitua. Koko vastas päivälleen viikkoja, joten ei oo ainakaan vielä sokerit kasvatteneet.

Neuvola oli heti perään ja paino oli tippunu, verenpaineet laskenu ja hemppa hyvä. Tätikin totes, että ilmeisesti olen niitä naisia, joille raskaus sopii ja oon elämäni kunnossa. :LOL: Toivottavasti jatkuu sitten seuraavankin puolikkaan tämä tunne. Kelan paperit sain ja niitä pitäs laitella eteenpäin. Kauhukseni vaan kuulin, että vuoden 2011 verotuspäätös tulee vasta joskus huhti-toukokuulla, joten joudun hakemaan edellisen 6kk tuloilla, koska 2010 oon vielä ollu opiskelija.

Onnellinen Naive, ukko ja Sissi 21+5
 
syysmyrsky :hug: Inhottavaa ja törkeää käytöstä siskoltasi! Kuulostaa vähän siltä ettei edes ajatellut tarkemmin, mitä suustaan päästeli! Ja tosi harmi toi insuliinilääkitys :( Tsemppiä!!

Naive onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttöveikkauksesta!!

rakenneultrakuulumisia Uutiset oli hyviä :heart: Papunen vastasi viikkoja 20+0, eli oli ottanut päivän kiinni np-ultran mittoihin verrattuna. Eli tänään siis poksutaan jo puolivälin kunniaksi: POKSPOKS =) Pienin mitta (HC) vastasi viikkoja 19+6 ja suurin (AC) 20+2, eli kaikilta mitoiltaan oli sopusuhtainen viikkoihin nähden. Ei paljoa halunnut itseään esitellä ja sydäntä saatiin ultrailla pitkään, että kaikki näkyi. Sukupuoliveikkauskin saatiin: tytöltä tuo Papunen vaikutti. Kauan kätilö jalkovälinäkymiäkin yritti metsästää, mutta toinen oli koko ajan vähän huonossa asennossa senkin suhteen. Mutta mitään pippeliin viittaavaa ei saanut näkyviin ja sanoi, että häenstä ainakin noilla näkymillä tytöltä vaikuttaa. Isille vähän sulattelemista, kun oli ihan varma pojasta ;) Perätilassa tuo meiänkin pikkunen viihtyi. Aika samanlaiset kuulumiset siis mulla kuin Naivellakin :D Mutta nyt on kyllä niin helpottunut ja onnellinen olo!

Sanmar + superpapunen 20+0 (POKS!) :heart:
 
Siis ei hitto vie flikat!!

Nyt se iski tajuntaan! Mä tosiaan olen raskaana ja meille tosiaan tulee kesäkuussa vauvva o_O huiiiiijj! :D :LOL: ..tein siis tänään ekan isomman oston, kun sain aivan naurettavan halvalla, ostin kaksi kaukaloa / telakkaa ja yhden Gracon turvaistuimen. Kattelin niitä sitte siellä takapenkillä ja tajusin, "Helvetti, mä oon oikeesti raskaana!" :D Jännä fiilis..

Onnea ultrakuulumisista Sanmar ja Naive! :) Ja onnea tyttölupauksesta :heart: Ihanaa :)

Täällä rakenneultra lähenee, 30 pv olis H-hetki, hiukan jo jännittää.. :)

Emby^ ja nökö 17+4
 
Syysmyrsky Höh, tosi törkeetä käytöstä todellakin perheenjäseneltä! :|

Sanmar82 ja Naive Onnee hyvist ultrakuulumisista! Ja voi isi parkaa! Täälläki sama tilanne, mies odottelee poikaa, mut saapi nähä. =) Itse täytyy vielä jännitellä sitä se 4 päivää!!!!!! Eli ikuisuus!! :D Katos meil onki tasan viikko eroa viikois jos sielki poksutaa tänään, vai onks toi karkauspäivä vaikuttanu asiaan. =)

Päivät kulkekaa vähä nopeammin, tääl ressataan jo kamalasti! Ens tiistaina ku sais nähä onks kaikki edelleen hyvin ja sais vihdoinki mielenrauhan täällä!! :headwall:
Anteeks jatkuva avautuminen, mut ehkä tääl porukka ymmärtää hyvin. :ashamed:

Missy 19+0
 
hei.en ole nyt käynyt täällä koska aattelin ensin käydä ultrassa ja kertoa sit kuulumiset.aluks kaikki näytti olevan hyvin ja viikkoja on 7 mutta lääkäri sitten sanoi yhtäkkiä että ei täällä löydy sydäntä.olin todella järkyttynyt ja sanoin että totta kai se on siellä mutta kun ei.joudun menemään ensiviikolla uudelleen ja jos ei näy raskaus keskeytetään.... :/ lääkäri käski varautumaan siihen että raskaus keskeytetään.hän sanoi ettei näe toivoa tässä tilanteessa ikävä kyllä yhtään.olen aivan surun murtama.itkenyt niin paljon ettei jaksa enää itkeä.... :( on todella paha olla...
 
Voi Hallansuru! :hug: Onko mitenkään mahdollista että raskaus ei olisi vielä niin pitkällä ja siksi sykettä ei ollut? jaksamisia. Piinaava viikko sinulla edessä. Tiedän itse tunteen kun viikon ajan luulin tuulimunaa kohdussa kantavani. Toivotaan että uutiset ois kontrolliultrassa parempia.
 
Moikka kaikille!

Täällä ollaan onneksi edelleen yhtenä kappaleena, eikä vuotojakaan ole nyt pariin päivään näkynyt(lukuunottamatta eilen aivan olematonta ruskeaa tuhrua, jonka juuri ja juuri erotti)
Oireita kyllä löytyy, kun tissit vaihtelevasti kipeenä, mahajuilintoja alkanu olemaan nyt enemmän, hiukset edelleen rasvoittuu tosi nopeesti. Ja nyt on alkanu olemaan välillä pahanolon aaltoja. Saa oikein oksua pidätellä.
Sain hcg arvot justiinsa. torstaina oli otettu siellä äippäpolilla ja sillo arvo ollut reilut 18000 ja kävin sit eilen otattamassa arvon terveyskeskuksessa ja uusi arvo oli 21294, eli hoitajan mukaan hienosti on jatkanut nousuaan.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tällähetkellä hyvin voivat Tillu&Hippu 6+0 POKS!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
syysmyrsky voi kamala mitä päästi siskos suustaan!!! :hug: Eihän noin voi kukaan sanoa!!! Siis ei mitään käytöstapoja, junttimaista meininkiä! Pistää oikein vihaks sun puolesta! :kieh:

sanmar ja naive ONNEA ihanista ultrakuulumisista ja tyttölupauksista!!! Tytöt on ihania. :heart:

Hallansuru voi ei, toivottavasti ei ole sitä mitä pelkäävät. Ehkä tosiaan raskaus olisikin jotenkin ihan alussa... Mullahan ei ainakaan näkynyt selvää sykettä ultrassa rv 7+ jotain. Et älä luovu vielä toivosta!!

Oma olo on epäilevä, et en vaan usko että tää on oikeesti totta... pelottaa. :/ Kunhan vaan tulis äkkiä se eka ultra ja kumpa siellä näkyisi jo munuaiset. Sitten voisin ehkä uskoa että tämä on totta.

Mut ällöttää, väsyttää, turvottaa, palelee... sitä normaalia. Nyt saunaan.

EM & ötökkä rv 9+5
 
Kauanhan sitä huoletonta oloa kestikin ultran jälkeen. Tänään on taas semmonen fiilis ettei tuolla mahassa enää mitään kasva. Valkovuodon seassa edelleen hieman rusehtavaa ja beigeä vuotoa, välillä ei mitään ja äsken oli taas ihan pikkasen. Eilen illalla pistin dopplerinkin tilaukseen. Vaikka aina vannonut että sitä en tilaa. Jospa sillä sais sydänäänet kuuluviin.
 
Täällä kaikkien läskijuttujen jälkeen suunta on taas ylöspäin,eilen salilla joku nainen sano et oon kovin pieni ja pirteä vielä viikkoihin nähden. ;) tais mielistellä.

hallansuru iso voimahalaus sinne :hug:

Ja sanmar ja naive ihania ultrakuulumisia :heart: näitä on aina niin kiva lukea! Onnea myös tyttölupauksista :)

Emby Mä kans muistan joka kerta ku yritän nousta tuolta meen löhöjenkkisängystä et oon raskaana :D ku meinaa suoni aina katketa päästä siinä ähinässä :D

Tillu Kyllä se siitä kun pääsee vaan pieni vauhtiin :) Pian oot jo herraties kuin pitkällä ja ihmettelet et mihin aika on hujahtanu :)

Sanle Meille tilattiin doppleri heti ekan neuvolan jälkeen,noin viikolla 12 alko kuulumaan äänet niin että ne oikeesti erotti. Siitä eteenpäin ne vaan vahvistuu kokoaika. Kyllä sillä on helpotettu oloa lähes rv25 asti kun liikkeitä ei tuntunut. Kannatan kyllä!

Elinamaria Koska sun nt-ultra on? Vissiin pari kolme viikkoa pitää vielä jännittää :/ Toivon mukaan kaikki hyvin tällä kertaa! :heart:


(.) Mihin ihmeeseen tää aika oikein menee. Neuvolassa kun sanottiin et jos vauva lähtee kasvamaan sokereilla niin käynnistetään etuajassa. Nyt kauhea paniikki et ehdin tekeen kaiken ennen sitä :D varsinkin kun ei jaksais mitään. Eilen lähti rv 29 käyntiin ja meillä ei oo vielä mitään vaikka tiedän et saadaan siskolta kaikki.
 
Hallansuru :hug:

Sanle mä oon ollut kans sellanen joka vannoi ettei dopleria tilaa ja voin kertoo et ennen liikkeiden tuntemista se oli mahtava juttu :) Ei harmita yhtään et sen ostin! Ja kyllä sillä vieläkin joskus tulee leikittyä :)

Tillu
hyvinhän sulla on hcg noussut :)

(.) Mulla oli lääkärineuvola perjantaina ja hiukan siellä säikähdin kun lääkäri otti sf mittaa niin paineli tosta navan kohdalta ja alkoi itellä kylmän hiki nousta otsalle kun kohdun pitäs olla jo paljon ylempänä. Sit se sano et hän vähän liikuttaa vauvaa ja velloi mahaa ja niin se kohdun pohja saatiin nouseen siiihen missä pitikin olla. Vauva vaan makasa poikittain alavatsalla ja veti kohtua sivuille päin sen vuoksi. Sf mitta oli 26 mikä on hiukan keskikäyrän yläpuolella. Liikkeistä oon ollut huolissani kun ei vaan tahdo tuntua mut kyl mulle taas vakuutettiin et on normaalia kun on istukka etuseinäässä ja toiset vauvat saattaa muutenkin olla jo kohdussa rauhallisia eli on toivoo et tää pikkunen sit osaa nukkuakin ulkomaailmassa :)

Häpyluukivut on niin kovat et tekee mieli itkee iltasin ja selkäranka naksuu aina kun nousen ylös. Tartten kohta varmaan rollaattorin avuks et pääsen eteen päin :D Kävelyllä yritän käydä ainakin joka toinen päivä vaikka se kipuna kostautuukin ja uimassa koitetaan käydä lasten kans kerran viikossa niin päästään pulimaan kunnolla. Outoa olla vedessä kun tuntuu ettei edes olis raskaana kun vesi vie kaiken painon mahasta.. Mut sit kun nousee altaasta ylös niin karu todellisuus iskeekin vastaan :whistle: Enkä siis valita negatiivisessa mielessä, menköön vaikka jalat alta kunhan vauva vaan pääsee täysaikasena ja elävänä maailmaan :)

Champion ja Martti 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille taas!

Elinamaria Tääl ymmärretään oikein hyvin jännitys. Täällä myöhäsen keskenmenon riski suurempi ku normisti ja siks ressataa jatkuvasti. Mieski oli iha allapäin. Kävin eilen päivystyksessä selkäkivun takia, vaikka toka ultra onki nyt tiistaina. Onneksi kaikki oli hyvin ja toivotaan että sielläkin on! :heart:

Tillu Hienoa että siellä arvot ovat nousseet hyvin! :)

syysmyrsky Siellä ollaan jo ihanan pitkällä viikoissa, hienoa! :D

Sanle Peukut on täällä pystyssä! Itellä lähestyy tuo rv. 20 ja 21 et jännitys vaa nousee korkeemmalle, joten ymmärrän tuon tunteen oikein hyvin vaiks pidemmällä oonki. Mulku enneaikane synnytys takana(rv.25) ja sit keskenmeno rv.21, et itelki tulee välil epävarma olo.

Eilinen selkäkipu kyllä säikäytti pahanpäiväsesti ja oli valkovuotooki pitkäst aikaa, mut totesivat päivystyksessä ainaski asioiden olevan kunnossa. Joten nyt vaa enää 2 päivää ni saa nähä vielä pikkuisen kuulumiset siinä ultrassa!!

hallansuru Iso halaus sinne :hug: ja peukut pidetään sinnekipäin pystyssä!

Champion Siellä ollaa ihanan pitkällä! Ja eiköhä ne liikkeet ala tuntuu ku vauva tuosta viel vähä kasvaa vaiks istukka eessä onki. :heart:

Missy 19+2
 
Huomenta!

Täällä eka kerran tutustuttu posliinikaveriin oikein lähietäisyydeltä tälle aamua.. Tulipa siinä norjankielen kurssi suoritettua pikana.. No olkoon tämä kuitenkin hyvä merkki,kun noissa km raskauksissa ei tota pahoinvointia ole ollut.
Veristä vuotoa ei oo näkyny, mut aina ku jotenki ponnistelee tulee sellaista ruskeeta tuhrua pikkuisen. Hieman huolettaa.

Tillu&Hippu 6+2 :heart:
 
Heippa!

Täällä on nyt sitten erikoislääkäri/rakenneultra takana ja kaikki oli hienosti!!!! :D Vastasi viikoilta 20+0, mikä on kans hienoa! :D Täällä ollaan ihan yhtä hymyä.
Sainpas nähä vaavin ekaa kertaa 4D:nä ja kyl noi laitteet vaa näyttää kaiken nii selkeesti! Sano että harvoin voi sanoa ees 99%sti mut ny kuulemma näkymä oli nii hyvä ja monest kulmast kattoi, että tyttöhän sieltä ois tulossa!! JEEEEEEEEEEEEEEEE :LOL: :D
Vaikka toisaalta täytyy nyt vähä rauhoittua, ku yleensä mul tän viikon jälkee ne "ongelmat" ilmenee. Mut nyt kyllä toivotaan että tuo lanka auttaa ainaski sinne turvallisille rv 24 yli.

Missy 19+4
 
hallansuru, voi ei :'( Olen tosi pahoillani, erityisesti tästä viikon odotuksesta, se on aivan kamalaa, olen itse ollut kolme kertaa samassa tilanteessa. Voimia ja halauksia! Tulethan kuitenkin kertomaan kontrolli-UÄ:n näkymät, jos jaksat :hug:

Missyllä, Sanmarilla ja Naivella oli kivoja ultrakuulumisia, joten niistä nyt kootusti onnittelut :) :flower:

Ja Embyllä potkuja, ihanaa :heart:

Omaa napaa:
Pahoinvointi on virallisesti saapunut. Avauduin miehelle eilen, että "ei tästä mitään tule, ei mulla ole edelleenkään mitään pahoinvointia" ja niinpä vain samana päivänä alkoi kuvottaa. Tänään on etonut jo oikein kunnolla, välillä piti iltapäivällä ottaa sängyn päällä lukua kun yökötti niin reippaasti. Että pahoinvointibileet pystyyn vaan. Jee...? :x

Kävin eilen myös töissä näytillä ja ilmoitin töihinpaluupäiväni, joka on maaliskuun lopulla... Pomo varmaankin pissii hunajaa kun kuulee, että olenkin (mahdollisesti) jäämässä äitiyslomalle taas elokuussa, heh heh.

No, ei mennä asioiden edelle, alkuraskauden UÄ on maanantai-iltana, silloin selviää pääseekö tästä synnärille vai kaavintaan... Ultraan on enää 117 tuntia, mutta kuka tässä laskee :whistle:

Panacea 6+0?
 
ElinaMaria sanoit että sinulla ei näkynyt sykettä/sydäntä 7 viikolla?? onko se oikeesti mahdollista.kuinka menettelit? näkyikö sitten myöhemmin? eli toisinsanoen onko minulla toivoa.... :/

ja iiiiso kiitos teille kaikille jotka olette muistaneet täällä minua ja tukeneet :hug: halaus teille kaikille :) kiitti kaikesta tueasta ja lohdusta.

tulen kertomaan teille tänne ensiperjantain jälkeen mikä oli tuomio.
 

Yhteistyössä