***Keskenmenon jälkeen plussanneet maaliskuussa***

Tällähän on oikein iloisia asioita luettavana :D

Ihana näin kun tuolla pinossa missä mennään näin alkuraskaudessa on niin paljon kuitenkin vielä pelkoa ja jännitystä raskauden jatkumisen suhteen ja ikäviäkin uutisia tulee.
Itsellekkin tulee väkisin paniikki :ashamed:

Meillä oli eilen ulrta.Ja siellä pikkuinen sydän sykki :heart:
Koon puolesta oli pienempi kuin olisi odottanut 5,6mm ja vastasi viikkoja 6+1 vaikka piti olla n.7. Ja minhän heti tuosta huolestuin...mut lääkäri oli kyllä ihan hyvän ennusteen kannalla ja sanoi et ei välttämättä ole heti päässyt kunnolla kiinnittymään ja kirii sitten kasvussa.
Kovasti nyt toivotaan et pysyy matkassa mukana.
Vaikka kyllä helpotti nähdä että siellä masussa joku on.Ja tuntuu niin hassulta et se joku niin pieni on jo nii tärkeä ja rakas.Ei malttais millään odottaa et näkis sen taas.
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

tulin poksumaan :) POKS POKS 18+0

vesirokkokaranteeni lusittu. yritän unohtaa murehtimisen vauvan mahdollisista vaurioista vesirokon takia. supistelee kun oon hermoillu niin paljon.

voikaahan paksusti!

:wave:
 
Ainaskii ens alkuu nosto!

Ja sitten tervetuloa expot :flower: Toivottavasti kaikki kohdallasi menee hyvin.

MLL tsemppiä hurjasti, vaikkakin saattaa olla jo niin, että vauva on kivasti jo kainalossa =) Ihanaa! Sitä odotellessa ....

Ja Sinimarja, mä voin vain kuvitella miten kovasti olet stressannut. Koeta jaksella, voimia kovasti. :hug: Tällä hetkellähän et asialle mitään voi, ja tuleva näyttää onko vahinkoa päässyt käymään, ja todelle koko sydämestäni toivon, että kaikki olisi kohdallasi hyvin :heart: Mitä lääkärit ovat sanoneet? Mutta, vaikka vielä ei voi mitään tehdä/tietää, niin voin hyvin kuvitella, ettei tunne sitä tiedosta vaikka järki sanoo toista! Siksipä, voimia!

Täällä ei ole ihmeempiä. Mulla on nla ens tiistaina. Liikkeitä olen tuntevani päivittäin, välillä mietin, että mahtaako ne olla ilmakuplia, mutta mutta... Viime yönä näin unta, että olin nlassa ja siellä kuunneltiin sydänäänet, jotka kuulostivat todella raakileilta ja tietysti huolestuin... Noh, tiistaita odotellessa.

Mulla tuli toissa yönä supistus :eek: Pikkuinen pallo meni ihan kivikovaksi ja tuntui melko häijyltä. Onneksi jäi siihen yhteen eikä ollut kivulias. Täytynee siitäkin kysellä nevolassa.

Minä haluan kuumeisesti tietää sukupuolen, mites muut? Mun on jotenkin pakko saada tietää, jotta osaa henkilöidä tuon maha-asukkaan. Samalla kuumeinen nimien miettiminen alkaa. Tytölle olisi miljoona, mutta pojalle en keksi yhtään sopivaa tai mua miellyttävää. Tai keksin, mutta mies sanoo heti, että ei... Pojalle tykkäisin Kalle-nimestä, mutta mies saa siihen (yllätys) heti mielleyhtymän tähän kuuluisaan eroottiseen lehteen... Eli jos on hyviä nimiehdotuksia, niin tänne vaan!

Nyt menen syömään, lähdetään mimmin kanssa uimaan!

Voikaahan paksusti Daamit!

kreta 16+5
 
MLL
Nopsaa sairaalasta ilmottelen, että eilen illalla syntyi poika. Taisi tulla joku 7h kestoksi yhteensä josta ponnistus 20 min. Pojan mitat 4610g ja pituutta 54cm, että eipä se koon perusteella käynnistys sitten ihan metsään mennyt :D Nyt tutustellaan toisiimme, kovasti poika yrittää imeä ja muuten on aivan ihana :heart:

MLL :heart: pojun pullero 1 päivä
 
Onnea MLL:lle isosta pojasta :heart: :)

Myös minulta tervetulotoivotukset expotille

Sintsulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Meillä oli 8 viikolla n. viikon pienempi kuukautisista laskien ja nt-ultrassa enää 3 päivää pienempi, kovasti oli siis kirinyt kiinni. :)

kreta :wave: Joo täällä on yksi, joka jännittää sukupuolta kovasti. Viikon päästä maanantaina on jo onneksi rakenneultra, iik. Mies tosin on vieläkin ihan pessimisti, ja odottaa suurin piirtein vain huonoja uutisia, eikä vieläkään ole oikein kellekään voinut kertoa.. :ashamed:

Hyvät viikonloput kaikille! :flower:

zanz 19+1
 
MLL Oikeen paljon onnea :flower: Teille syntyikin oikein potra poika :heart:

zanz-helpottavaa kuulla et muilla on ollut ekassa ultrassa samoin.Sitä ku oikeesti pelästyy pientäkin eroavaisuutta :ashamed: Vaikka sanoihan se lääkärikin et on ihan ok vaikka oliki pienempi...

Mä haluaisin kans niin tietää kumpaa me odotetaan.Ja siihen tietoon menee vielä monta viikkoo.Ku tekis niin mieli mennä jo ostelee kaikkii vauva juttui :p Ja mä haluun ostaa ihan joko tytölle tai pojalle vaatteita enkä niin et sopii kummalle vaan.

Mun mies on kailottanut jo kaikille.Ku ei se malta olla hiljaa vaikka puhetta oli et kerrotaan sitte aikasintaan ku on viikoi se 12.Mut ei se haittaa...
Lapsille ei olla vielä kerrottu.
 
Hejssan!

Ilmoittautuisin mukaan pinoon=)

Olen siis nainen, pian 35v. Odotan neljättä lastani.

Raskaushistoriani:
KM 3/97 (rv7), synnytys 4/98 (41+1), synnytys 9/99 (39+3), KM 1/08 (rv7) synnytys 1/09 (40+2), TM 7/09 (rv 10+6), KM 1/10 (rv5) Nyt raskaana ja viikot 8+3 (alkuraskauden ultran mukaan... 8+6 ed. keskenmenon/kuukautisten mukaan). Lasketuksi ajaksi merkattu 27.10. Seuraava ultra on ensi tiistaina ja neuvolalääkäri keskiviikkona...

Jänskättää ja pelottaa, kuinka uskaltaa nauttia ja iloita raskaudesta. Tämä lapsi tulee olemaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä viimeiseni. Elän uusioperheessä, jossa siis tuleva vauva minun ja mieheni toinen yhteinen. 2 isompaa lastani ovat minun ensimmäisestä liitostani ja miehelläni on aikaisemmasta liitostaan 4 lasta myös. Eli uusiosuurperheellistä elämää vietämme =)

Tässä esittelyni lyhykäisyydessään.

rakuuna
 
rakuuna Onnittelut raskaudesta ja tervetuloa mukaan, lisäsin sut jo tuonne etusivun listaan. :wave:

kreta Oisko sulla ollut harjoitussupistus tai ns. ennakoiva supistus? Ne on ihan vaarattomia, jos eivät siis satu. Mulla alkoi kans olemaan niitä joskus ennen puoliväliä, vähenivät jossain vaiheessa, tai sitten niitä ei enää huomaa niin hyvin kun mahalla on kokoa. Kannattaa terkalle kuitenkin mainita niistä, mullekin sanoi, että ei niitä olisi hyvä kamalasti olla. :)

Me haluttiin kans ehdottomasti tietää vauvan sukupuoli. Eihän sillä loppupeleissä mitään merkitystä ole, mutta jotenkin helpompi ajatella tulevaa perheenjäsentä, kun tietää onko tulossa tyttö vai poika. Ja hankintoja voi tosiaan tehdä enemmän tietylle sukupuolelle. Meille "luvattiin" poikaa ja olen tuohon lupaukseen luottanut. On vaan alkanut viime viikoina tuntumaan, että entäs jos...:snotty:

Sinimarja Nyt hermoilu seis, ei tee hyvää vauvalle eikä sinulle. :hug: (Helppo mun sanoa) Toivon kovasti, että vauvalla olisi kaikki mainiosti sairastamastasi taudista huolimatta. :heart:

sintsu päässyt jo näkemään pikku-kyytiläisen. :heart: Tai no ei siellä tainnut vielä paljon muuta näkyä kuin jumputtava sydän. Muutaman viikon kuluessa alkaa erottumaan jo raajatkin. :) Muistan hyvin, kuinka viime syksynä ultrassa rv9+6 meidän vauva näytti NIIN isolta, mittaa oli vähän päälle 3cm. :D

(.) Flunssaa meinaa pukata. :snotty: Aamu ja päivä meni akvaariohommissa, saatiin myytyä tuo meidän allas pois ennen muuttoa. Loppupäivä kaupassa käyden, telkkua katsellen ja otinpa tuossa päikkäritkin illalla. Pää meinaa olla jumissa. Muuten olo on ok, kuten tuonne omaan odotuspinoon kirjoitinkin, mikäs tässä masua kasvatellessa vielä kuukauden päivät. Ei ole mikään kiire synnyttämään, vaikka haluaisin kokea synnytyksen pian ja saada vauva syliin :D Saisi pysyä kuitenkin mahassa viikoille 39+, ja todennäköisesti pysyykin. :heart:

Viikonlopunjatkot kaikille! :wave:

rv35+3
 
Oikein paljon onnea MLL :heart: :flower:

Tervetuloa uudet :flower:

Me selvitettiin esikoisesta sukupuoli, joka loppupeleissä meni väärin. Kyllä oli synnytyssalissa hämmästys suuri. Kätilökin ihmetteli, että oliko lapsi väärää sukupuolta tai jotain. Siihen kiireesti selitettiin, että eihän toki, ei sillä väliä mutta kun muuta lupailtiin niin ollaan vähän hämmästyneitä.

Täällä ei rakenneultrassa automaattisesti kerrota sukupuolta, riippuu lääkäristä. Mä olisin antanut kertoa mutta lääkäri, joka mulle tällä kertaa sattui ei sitä kertonut. Eikä oikeestaan niin väliäkään. Olishan se kiva tietää mut en aio yksityistä ultraa sen takia maksaa. Esikoisesta se tieto oli jostain syystä tärkeämpi.

Omaan napaan ei kuulu tällä hetkellä mitään eritystä. Lääkärineuvola seuraavaksi mutta siihen on vielä kaksi viikkoa aikaa. Vauva jumppaa mahassa välillä todella ahkerasti ja sitten on hiljaisempia päiviä, jolloin alkaa huolestuttaa mutta kaipa on ihan yleistä, että aktiivisuus vaihtelee.

JFJ rv 25+2 (viimeksi tais mennä viikot väärin)
 
Hei rakuuna ja tervetuloa :D

Mä luulen kans et tämä lapsi taitaa jäädä meillä kuopukseksi.Joten pitää nauttia nyt ihan täysillä :D
Mä haluisin mennä sinne 4d(?) ultraan ku sitte ei enää voi sitäkään kokea.On vähän haikeeta kuitenkin ajatella et ei enää ikinä.Meitä vaan alkaa olee jo sitten aika moinen poppoo kasassa ja vilskettä ja vilinää riittää joka päivälle =)

Meillä on eka neuvola huomenna.Miehellä on vapaa päivä niin mä ajattelin sen raahaa sinne mukaan.Sitte meneekin pitkä aika ennen kun on seuraavaa ultraa tai neuvolaa.
Mitenköhän ne tuolla neuvolassa laskee nyt sen raskauden keston? Tuon ultran mukaan 6+4 vai kuukautisten mukaan 7+4 ku jos tuon vikan mukaan niin ultra olis hiukan aikaisemmin :p Tai jos mä vaan sanon et käytiin siellä varhais ultrassa ja kyllä siellä joku oli enkä puhu päivistä mitään...

Sinsu ja unelma
 
Sukupuolesta piti viel laittaa sen verran et mulle ei oo suostuttu kertomaan kumpi on tulossa vaikka olen sitä kysellyt :kieh:
Esikoisesta ei kysytty mut muista ei oo suostuttu kertomaan.Mut kai ne yksityisellä sitten ainakin kertoo...

Vaikka mulla on ihan tyttö-olo ja aikaisemmin mun aavistukset on osuneet oikeeseen.Joten ehkä meille on tyttö tulossa :D
 
MLL onnittelut! perästä tullaan :p

torstai yönä tulin osastolle ja täällä oon nyt lepäilly.. huomenna lääkärit päättää käynnistetäänkö vai lähdenkö taaaaas kotiin.. kunpa käynnistäisivät.. eilen tuli supistuksiakin kivasti käyrille :)

enjaksanut muiden tekstejä nyt lukea :ashamed:

tänään poksuu viikotkin 39+0
 
Täällä taas...jos joku muistaa :wave: :D Eli olen entinen Erka nykyinen Jääräpää :wave: . Minullahan oli km tammi-helmikuun hujakoilla ja kaavinta oli 4.2.2010. Sen jälkeen raskaustesteillä testasin ja varmistin ettei enää km aiheuta plussaa testiin ja valkoinenhan se liuska sitten jo pian olikin. Tulin vain kurkkimaan ja vähän kyselemään! Siis tänään dpo10 ja pregent stickillä sekä one step sofitestillä punaiset haamut testiajan sisällä. Nyt mietinkin että toivottavasti mun hormonit olis kuitenkin tarpeeksi tasaantuneet tuosta km:sta että kestäis uuden raskauden ettei menis heti taas kesken... Viimekuukautisethan olivat ihan oudot ja tässä kierrossa ollut outoa tiputtelua kahteen otteeseen... Niin että ei aavistustakaan missä kunnossa limakalvot ovat kun en siellä jälkitarkastuksessakaan ole käynyt (sairaalasta silloin kaavinnan yhteydessä sanoivat ettei tartte jälkitarkastusta tai hcg-mittausta yms.) Silloin kun lääkäriltä kysyin niin vastasi että yhdet kuukautiset piti odottaa ennen uutta yritystä mutta neuvolasta sanoivat että kahdet... mulla siis nyt ollut vain yhdet enkä tiedä mihin tuo kahdet perustuu? Kuinka nopeasti te olette raskautuneet km:n jälkeen? Pikkuisen...tai vähän enemmänkin pelottaa jos olen liian hätäisesti liikkeellä. Toivon kuitenkin että plussani vahvistuu ja pääsen sitten joskus taas takaisin tähän pinoon :D
 
jääräpää Voi kun pääsisit taas odottajien joukkoon! :) Meillä meni niinkin kauan kuin lähes vuosi, että uusi raskaus alkoi km:n jälkeen. Useammat plussaa varmasti nopeammin. Toivotaan, että viiva vaihvistuu. Ilmoittele sitten tietojasi KUN listalle haluat. ;)

rv35+5
 
jääräpää Toivottavasti viiva vahvistuu kunnon plussaksi d :) b ja pääset tänne masua kasvattamaan :heart:

Meillä oli eka neuvola tänään ja sokerit heti plussalla |O Varasin sitten ajan sokerirasituskokeeseen :$ Yök! Se on sitten kahden viikon päästä...Mä olen aika varma et arvot ei ole hyvät ja vähän ihmetyttää et mitäs sitten?

Kiva jos tämä raskaus on jo alusta asti seurantaa ja kaiken laista hoitoa vaativaa.Niin taitaa olla koko porukalle aikamoinen koitos.Nuorimmaisen syntymän kohdalla sentäs vaivat alkoivat vasta loppupuolella...Vaikka on siellä ultrassa aina kiva käydä :)

Neuvolan laskuri antoi viikoiksi 7+6 jota vähän ihmeteltiin mut ultrassahan se kesto sitten tarkemmin selviää. Eikä siihen ole enää pitkä ku pitäis olla kuulemma viikoilla 10-12.

empuuuVoihan se vauva yllättää ja syntyä jo parinviikonpäästä :D Äkkiä se aika kuitenkin menee ja ihan pian teillä on jo nyytti kotona :heart:

Meillä enää n.32 viikkoa siihen |O :D Tuntuu niin pitkältä ajalta kun miettii et meidän vauvan pitäisi syntyä ensi talvena.Ja tämäkään talvi ei tunnu loppuvan koskaan.
 
jääräpää Toivottavasti viivat vahvistuisivat. :) Meillä kesti vajaan puoli vuotta tulla uudestaan raskaaksi. Ja se tuntui ikuisuudelta...

Empuuu Onhan sulla jo ties kuinka paljon viikkoja. Muistaakseni sä olit suurin piirtein samoilla viikoilla kuin mä tällä hetkellä silloin kun pääsin tähän pinoon ja nyt sulla on jo ensi kuussa la.

Onkohan nanakuulla jo vauva? =)

Johan tässä kerkesikin olla hetken aikaa taas helpottunut. Mahassa on ollut tosi hiljaista, enkä iltaisin ole tuntenut mitään liikkeitä. Päivän aikana nyt jotain tuntuu, mutta tokihan tuostakin pystyy paniikin kehittelemään ja murehtimaan. Kai tuolla silti kaikki ihan hyvin on, välillä pitää levätäkin... :/

Miten paljon teillä on kasvanut rinnat raskauden aikana? Mun täytyi ostaa heti plussauksen jälkeen kuppikoon isommat rintsikat ja nekin on ollut hetken aikaa jo pienet. Nyt ostin jo e-koon liivit, niin mietityttää kuinka isoiksi ne oikein kasvaakaan ja mihin mä joudun niiden kanssa imetyksen aikana...

zanz 19+3
 
Piti alkaa täältä kysäisemään kun tuntuu ettei taas saa minkäänlaista mielenrauhaa asian suhteen... Eli olen plussannut suoraan keskenmenon jälkeen tulleesta kierrosta eli menkkoja ei kerennyt tulla laisinkaan välissä. OIreet on olleet tosi paljon voimakkaammat kuin tuossa kesken menneessä raskaudessa mutta eilen aamupäivän ajan mulla kävi tosi kipeesti tuonne alamahaan. Tuli aina sellainen kova pisto joka kesti ehkä minuutin ja vähän ajan päästä taas uudestaan. Merkkaakohan se uutta km:ää vai missä määrin noita kipuja kuuluu alkuraskauteen. Viikkoja saattas olla se 6+ jotakin.

Onko teillä ollut paljon kipuja kaikki mennyt kuitenkin sitten ok vauvan kanssa? Ultraan odotellaan aikaa, mutta tuntuu et pitäis saada jokin varmuus tilanteeseen nythetipaikalla... Niin ja ei siis sellaisia menkka/supistuskipuja vaan sellainen terävä vihlaisu tai pisto.
 
Tervehdys piiiitkästä aikaa! Täälä tullut harvemin käytyä,enemmän tuolla omassa kuukausipinossa :ashamed:

Uusille tervetuloa puolestani myös! :)

MLL : Onnittelut pojasta! :flower: :heart:

Empuuullakin alkaa jo maali häämöttään, pian saat sinäkin pikkuisen syliisi!

Täällä odotellaan kuumeiseti rakenneultraa,joka on ens kuun 16.pv... Mieli on malttamaton, sukupuoli aiotaan kyllä kysyä, pääsee sitten pikkuisia vaatteita ostelemaan.
Vointi on kyllä ollut mitä parhain koko raskausajan, edelleen jaksaa käydä jumpassa ja väsykin iskee vasta illalla kun istahtaa sohvalle...

Yritän käydä täälläkin enemmän, nyt aamupuuron keittoon :)

Marsa & Nyytti 16+5
 

Yhteistyössä