**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

SusSoo
Barbapörrö :wave: tervetuloa pinoon!

EM :hug: tuo liikenteessä oleva vatsapöpö on ihan kamala :x Meillä lapset oksensivat molemmat viisi päivää eli siis meillä oltiin 10 päivää putkeen vatsataudissa. Nuorimmalta tippui kilon verran paino ja esikoiselta 1½ kiloa. Molemmat lapset on muutenkin pienikokoisia ja esikoinen varsinkin on laiha kirppu, joten tyttöä alkoi tulla jo ihan sääli. Nyt parannuttuaan neiti syö, syö, syö ja syö :D Ihana katsoa kun lapselle ruoka kelpaa ja se vielä pysyy sisälläkin. Toivottavasti pian päihität tuon vatsatautipöpön! Meille aikuisille ei pöpö tarttunut ja toivottavasti ei enää tulekaan *koputtaa puuta* :headwall: (ei parempaakaan koputushymiötä löytynyt).

Sussoo ja Suloinen 21+1 :heart:
 
hyvvää naistenpäivää!

meikäläinen saanut viettää sen synnärillä... aamulla klo 7-8 alkoi niagara vuoto, soitin synnärille -ei muuta kuin näytille. eikös puhelun jälkeen vuoto niukentunut -ihme!
olin sairaalassa n.klo 9 ja pois pääsin klo 15. aikas monta tuntia tuli käyrässä maattua.
vuodon syy ei selvinnyt. beibe voi hyvin. pissa puhdas. tutkivat jopa mahdolliset peräpukamatkin vaikka koitin sanoa että sellainen vuoto ei voi tulla peräpukamista. nooh uskoi vasta tutkittuaan. klo 15 aloin itse puhua pois pääsystä ja tällä kertaa pääsinkin, mutta seuraavalla kerralla tod näk en pääse.
sanoin lääkärillekin että tämä on vihoviimeinen kerta kun olen raskaana, alkaa hermo mennä. aina kun menee vessaan saa jännittää että mitä sieltä tällä kertaa tulee. ja suppareita ollut ihan hillittömästi viime päivinä. ja voi pojat kun ne sattuu selkään ja reisiin, muistuttaa elävästi mikä olisi vielä edessä. mutta kiusaisivat vain kerran sitten kunnolla eikä viikkokausia kestävää toimintaa. äst
muut raskaudet olleet niin helppoja ja nyt sitten otetaan takaisin oikein urakalla.
tiputtelee yhä, mutta ei mitään aamuiseen vastaavaa joten kattellaan tilannetta.

em voimia! kamala tauti!!!

ja onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille!

barbapörrölle onnittelut plussasta!

iltsu & beibe
 
Sain ukon viimeinkin hereille klo 17.00. Nukkui sitten kunnon unet. On se vaan niin ärsyttävää, kun itteekin väsyttää, mut ei halua kaunista päivää tuhlata nukkumalla. Varmaan painun taas ite pehkuihin jo klo 21 ja ukko valvoo niin myöhään, et huomenna taas vaikeeta nousta töihin. No yrittipä tuo hyvitellä tekemällä ruokaa, mut mulle ei nyt maistu mikään ja sekin tomaatti minkä söin laittoi mahan sekaisin, eikä ihan vähää.

anteeksi omanapa

pinkkimieli ja nimetön 6+2
 
SusSoo
Iltsu-natsu :hug: varmaan säikäytti moinen vuoto :| Onneksi sait olla synnärillä tarkkailussa ja kaikki on hyvin! Nyt vaan lepäilet, niin pian se huhtikuukin sieltä tulee.
 
AAM
iltsu :heart: :hug: voikun vaava jaksaisi olla siellä kohdunlämmössä tovin tosiaan.. relasti vaan.

Oksutautinen EM ja muut tautiset.. :hug:
juu ne käy voimille noi ylenantohommat.. oli sit alkupahoinvointia, keskellä tai lopussa...:x
hyvä että Sussoon porukoilla on päästy jo siitä yli.. elämä voittaa :D

barpapörrö :hug:

täällä mahankasvatusprojekti vauhdissa kasvatetaan sitä lakulla jota ostin maalaismarkkinoilta Kannelmäestä ja sit käytiin itiksessä eilen siellä uudessa prismassa ko kerta auki oli.. tsiisus sitä ihmisryysistä.. :headwall: oli taas niin viimoinen vaihtoehto oikeesti no meni pari tuntia eilisestä, mitä sitä muutakaan naistenpäivänä ois tehnyt ko touhottanut :D :LOL: :flower: <-- siitä meille vaikkakin näin myöhästyneenä.. :ashamed:

am & hippunen 35+0 rätspoks :heart:
 
herkkupeppu meillä sama ongelma. meinaa hermo tosissaan mennä...!!! :headwall:

kiitos kaikille haleista.
koitetaan ottaa iisisti. juottivat mulle makeaa mehua synnärillä, jota en normaalisti edes juo, siinä ei sitten ollut muuta tekemistä niin vetäsin sitä koko puoli litraa. beibe taisi saada jonkin sortin sokerihumalan -potki ja huitoi koko illan ihan hulluna :D

voikaahan paksusti!

iltsu
 
Pepulle lohdutusta:

MÄ voitan sotkukisan. Tänä aamuna olin lähdössä töihin / viemään lasta koululle kun hups tulikin mieleen, että autonavain on toisessa autossa ja toinen auto miehen työpaikalla. ARRGHH!! Vara-avainta etsimään. Lopputulos: Eteisessä, Tuulikaapissa, keittiössä ja makkarissa KAIKKI kaapit vaan revitty auki, eli viskottu tavarat lattialle. JA ei merkkiäkään vara-avaimesta. Eli, vois sanno, että onni on sillä, joka kotiovestamme sisään pääsee uimatta tavarameren läpi.

Hyvä puoli: Joutuupa järkäämään kamat ku ne taas takasin laittaa. Huono puoli: 40 ? köyhempi olen ku piti turvautua taksiin jotta saisin lapsen uimahallille (koulun kyytin ei kerenny) ajoissa ja itseni töihin. Vara-avainta ei löytynyt.

Opetus: Pitäkää vara-avaimet tallessa!!!

:LOL: :LOL: :LOL:

w rv11-12

Iltsulla ollut kovat paikat, paljos sulla onkaan viikkoja? huhhuh, sais joku laittaa kyllä noi hanat tuolta kiinni!!! Ihan kokonaan ja meiltä kaikilta!!
 
woodoo mulla on ( piti käydä tekaylla laskemassa ... ) 35+0 ultran mukaan ja virallisen mukaan 33+4.

tämähän ei ollut ensimmäinen verinen päivä vaan olin viime viikon ke-to yönä samasta syystä tyksissä. ja välipäivät tullu vaaleanpunaista vuotoa ja suppareita. huolestuttaa toki, mutta kai tohtorit tietävät mitä tekevät. näin viime yönä jo painajaisia että beibe kuoli kohtuun. :eek: nooh, ehkä tämä tästä.
20 pvä meille on varattuna Tampereen kylpylään pidennetty viikonloppu, ja tietysti maksettukin jo on. ans kattoo kuinka käy, saa mies lähteä lasten kanssa ja minä jään lähelle synnäriä ;)

iltsu
 
Hyvät viikothan sulla iltsu jo on, muutama viikko vielä ni beibe onkin ihan valmis. Hienoa.

Ja tintille piti siis vastata, että mulla oli noin 7+ viikolla 3 päivää töhnää pöksyissä ja paperissa, ja uudestaan noin 9 parin pvän ajan. Toivotaan että jäät tänne, että sullakin vaan elimistö falskaa vanhuuttan. Vaikka sä oot vissiin nuori, mutta mä oon päättäny, että mulla se johtuu vanhuudesta.

:hug:

 
kiitos sympatiasta kaikille. :hug: Nyt näyttää elämä jo hiukan valoisammalta. Tänä aamuna saatu kauhottua vähän puuroa nassuun ja omenamehua. Jos vähän ajan päästä kokeilis laittaa jotain lisää masuun. :/

Tais mennä ohi päivässä. Onneksi.

iltsulle :hug: kylläpä on inhottavia vuotoja! Mutta hyvällä mallilla sulla noi raskausviikot on jo, muutama viikko vielä niin vauvahan saapi tulla.

barbapörrö onnea ja tervetuloa! Lisäilen sinut listaan. :flower: :heart:

(.) oon tällä viikolla huomannu selkeesti miten erilaiksiksi vauvan liikkeet on muodostunu. Välillä tekee melkein kipeetä kun se tuolla muljuu. :D

EM ja Dodoliina 30+6 :heart:
 
Jaahas, taas tulen tälle puolelle varovaisin mielin..Eka haamu saatu perjantaina, ja tänään Gravidan-testillä varmisteltu plussa. Saas nähdä jos tää kolmas kerta nyt putkeen toden sanoisi. Keskenmenovuodon alkamispäivästä laskettuna nyt olis rv 4+2 menossa, mut ovulaatio on todennäköisemmin ollut vasta myöhemmin, eli joku 3+ on nyt todennäköisemmin kyseessä. Laskeskelin että oviksen mukaan tulis vasta to-tai pe tuo rv 4 täyteen..Mut mennään nyt ultraan asti tuon vuodosta lasketun mukaan. Siitä tuli lasketuksi ajaksi 15.11

Heinis ja toukan alku..
 
AAM
voi heinis :heart: lämpimääkin lämpimämpi :hug: :flower:
nyt paremmalla onnella.. joko ois kolmas kerta todenhetki ? :)


EM odotas ko oot tässä 5 viikon päässä :whistle: ja siihen liikkeisiin se vatsanahkan todellinen huomaaminen ko venyy kun pikkutyyppi siellä harrastaa joogaa :D sen nilkan ympärille sais melkein jonkun narun sidottua jo ;) niin "ulos" sieltä vatsasta melkein tullee.. |O

am & hippunen 35+1 (tai tää mikään hippunen enää oo kolossi pitäis muuttaa nimeks) :xmas:
 
Allusmamma: todella toivon että nyt oltais onnekkaita ja että kaikki menis hyvin loppuun saakka :heart:

koko ajan pitää tota testiä käydä tuijottelemassa, ei meinaa todeks uskoa..Ollaan näköjään erittäin hedelmällisiä kun kerran kuussa raskaus alkaa :p Kun vaan jatkuiskin...Alkaa väsyttämään jo tää jatkuvassa alkuraskaus olotilassa oleminen, ja sit taas keskenmenon kourissa pyöriminen :|
 
Eli 27v, esikoinen, TAYS, km 12/08, la näillä näkymin 29.10. Ultra on torstaina, joten siellähän tuo sit varmaan tarkentuu, että missä mennään. Ei kerenny olla kun yhdet menkat km jälkeen, joten kierrosta vaikea sanoa.

Pahoinvointia täällä on lisääntyvässä määrin. Että raskaanaolevalta alkaa olo tuntua.

Barbapörrö ja Sisu 6+4 :heart:
 
Barbapörrölle ja Heinikselle tervetuloa ja onnea. Barbapörrö taisit olla tuolla kesäkuun pinossa aiemmin, jäi nimi mieleen kun barbapapat on niin söpöjä. Osanotot siis keskenmenon takia. Toivottavasti nyt raskaus etenee paremmin! Heinämasullekin samat sanat! =)
Iltsu-natsulle jaksamista vuodon kanssa ja toivottavasti vauva pysyy vielä hetken sisässä!
ElinaMaria hyvä, jos näyttää että oksutauti on jo ohi! Se voi olla niin kamalaa... :x

Mulla menee raskaus ok. Nyt vaan pari päivää tullut vuotoo, joka haisee lapsivedelle, niin aattelin soitella huomenna äitipolille, tarvisko sitä jotenki testata. Sitä vaan tulee tosi vähän ja välillä tulee ihan normi valkovuotookin. Ja koko raskauden ajan on tullut tosi vetistä ja ihmeellisen hajuista vuotoo, joka on kuitenki ollut ihan normaalia. Mulla alkoi vaan enkelivauvan syntyminen ku meni lapsivedet ja tuli tulehdus tai toisin päin, niin varmaan olis hyvä tietää onko tuossa nyt sitä lapsivettä jo. Sitä vaan tulee vaan joskus, niin entä jos sitä ei tuukaan sillon kun sitä testattais? No eipä sille voi paljon mitään tehä, ku ootella. Viikkoja on vasta 27+4, niin kyllä toivois että tulis vähän lisää niitä...

Tänään tuli äitiyspakkaus. :) Kauheen isoilta ne vaatteet vaan näyttää, mutta niin kai ne onkin.
 
SusSoo
Heinämassu :flower: toivon koko sydämestäni, että kaikki menisi nyt hyvin. Tiedän tuon tunteen, että on raskaana koko ajan... :/ Kun otetaan pois raskaanaolokuukaudet ja keskenmenoista johtuneet vuotokuukaudet, niin viime vuonna "normaaleja" kuukausia mulla olivat vain helmi- ja maaliskuu sekä heinä- ja syyskuu.

s-anttu :wave: aika hyvät hermot sulla, jos epäilet sitä lapsivettä tihkuneen jo pari päivää. Mä olisin varmaan jo singahtanut näytille.

Sussoo ja Suloinen 21+2 :heart:
 
iltoja

heinämassulle
tervetuloa! toivotaan että pikkuinen pysyy tällä kertaa mukana loppuun asti, :hug:
Myös Barpapörrölle tervetuloa ja vauvaliimaa mukaan jos en ole jo toivottanut =)

Kiva kuulla että meidän talo ei ole ainut jossa tavarat ei pysy paikoillaan :kieh:
illasta jo luovutin ja sanoinkin että en tasan kerää leluja olohuoneen lattialta enää |O just kun saatiin ne kerättyä kertaalleen niin poika tuli ehtimään krokotiiliään ja kippas koko laatikon uudelleen nurin.. ja sitten hirveetä kyytiä vessan lavuaariin uittamaan sitä otusta.. (jonka seurauksena vessakin lainehti :whistle: :kieh: ) välillä kävi vaan läpimärän paitansa heittämässä pois. no okei, olin hyvilläni että edes hetken sai olla ihan rauhassa tänä iltana.. jätkällä virtaa ja kujeita ollut tänään niin paljon että en enää osannut illasta kun nauraa hysteerisena sille.. mahaa ihan kivisti kun sain viimein naurun loppumaan ja pokan pitämään. poika nautti tilanteesta kun äitillä oli hauskaa ;)
oho.. tulipa aiheen vierestä :whistle:

S-anttu: Toivottavasti kaikki olisi hyvin, :hug:
jospa pikkuinen vielä pysyisi masussa. onko ollut suppareita??

Hyvä kuulla että EM jo parempana! :hug: Itse sairastin oksennustaudin tuossa kuukausi sitte ja oli aivan kamalaa vaikka sitä ei kestänytkään kun puoli vuorokautta :x

Iltsulle
jaksuja vuotojen kanssa, :hug: onneksi kuitenkin viikkoja jo ihan hyvin kasassa jos sattuu että päättää pikkuinen aikaisemmin pois tulla. mutta joka hetkihän on plussaa tässä vaiheessa.
toivotaan että pääset rentoutumaan kylpylään! =) Mites muuten saatko uida vielä silloin?? itsellä tuli uintiokielto kun piakat alkaneet pehmetä ja aueta.. ja ärsyttää tosi paljon kun uinti varmasti tekis hyvää mutta eipä kehtaa ottaa riksiä että tulehdus tulis.
Vaikka voihan hotellissa rentoutua toki muutenkin =)

omaan möhköön ei mitään uutta.. tänään taas ollut kivuliaampi pv.. vauva painaa alas ja kun liikkuu niin tuntuu kuin rakko räjähtäisi.. myös muuten alapäässä ollut kipuja vauvan liikkuessa ja liman eritys jotain aivan kauheeta :x (sori halusitte varmaan tietää :ashamed: ) masu aika ajoin tosi kireä ja epämukava olo mutta mitään kipeitä suppareita ei ole ollut.
En ottanut tälle viikolle sitä neuvolaa joten viikon päästä sitten taas päivitystä "virallisiin" tietoihin.

noh, eiköhän meikäläisen palstatilan vieminen jo riitä tällä erää :whistle:

danjuska ja vilma 37+2
 
Joo, mä oon aika rauhallinen. Oon pelänny tässä koko ajan liian aikaista synnytystä, mutta tää asia ei vielä erityisesti huoleta... Koska sitä nestettä on tullut ihan todella vähän, eli pakko siellä on vettä olla ja oon mitannu kuumetta, joka ei ole noussut. Tulehdusriskihän olis tietty suurempi. Vauva liikkuu ja kuuntelin sydänäänetkin varmuuden vuoksi. Supistuksiakaan ei oo tullut ollenkaan. Ei sitä nestettä tuu ku ihan välillä, enkä varmaan ees tajuis sitä, jos en olis lapsivettä aiemmin nähny(haistanut). Mutta soittelen huomenna sinne, josko ne haluis tehdä jotain. Pitää toivoo, että pysyis sisällä vielä muutaman viikon. Mieluiten ainaki 10!
 
Huomenta kaikille!

Heinämassulle paljon onnea! Toivottavasti tällä kertaa on parempi onni! :heart:

Viimeiset koulutehtävät tehty. Pari päivää koulua tällä viikolla ja sitten se on ohi! Onneksi perjantaina alkaa loma! Sit voi keskittyä muuhunkin kun tehtävien tekemiseen!.

Pitää vielä hioa huomista esitystä ennen töihin lähtöä joten palaillaan loppuviikosta! :wave:

Päksäkkä 18+0 POKSIS
 
Barbapörrö, heinis kiva pääsitte tänne, ja mitenhän se tinttis? Voi kun sinäkin pysyisit!!!

Hei tosta vedestä, s-anttu.... Ehdottomasti huomenna (tänään) yhteys sinne. Mulla tihkui (itse koin että vähän normaalia enemmän vuotoa) ekasta ja en sitä oikein tajunnut /osannut ajatella ja kun sitten terkkari pakotti mut laitoksella ni sain kyllä aikamoisen saarnan siitä, että jos epäilee vettä ni pitää mennä. Ei mullakaan kuumetta eikä muuta ollut (vielä ) mutta käyrillä oli jo jotain hieman pielessä ja sinne jouduin jäämään. Hyvinhän kaikki meni, että ei sillä, ite vähän sitten synnytyksen jälkeen sairastuin kun tulehdus iski, mutta ei kannata vähätellä, suoraan vaan sinne tarkistamaan tilanne!!! Mulla oli viikkoja hyvin silloin jo, alettiin jopa sektiolla uhkamaan jos ei ala tullla ulos (6pvää oli tihkunu), muta onneksi tuo tajusi tulla sitten. Pari tuntia oli armonaikaa, jos ei lähe käyntiin ni mennään saliin. Tais pelästyä ku lähti tulemaan.

Hei, arvatkaa missä se vara-avain oli? No siinä meidän vara-avain laatikossa, missä kaikkia vara-avaimia pidetään. Vitja et oon sokee, mukamas sen katoin eilen sata kertaaa!!!! Vähän mies illalla pottuili. :xmas: :xmas: :xmas:


Päksäkälle onnea koulujutuista, mulla ois yks esee ku pitäis tässä pariin viikkoon tehdä, kun nyt pysyis hereillä.... Vaikeeta on.


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
heipsan keikkaa...

danjuska en uskalla enään uimaan mennä. kysyin viikko sitten neuvolassa mielipidettä uimiseen eikä uskaltanut enään lupaa antaa. joten vähemmillä murheilla pääsee kun pysyttelee poissa altaalta -vaikkakin totta että mieli tekisi. emmeköhän me keksi Tampereella muutakin tekemistä, ideapark, särkkis.. oiskohan muita paikkoja?

(.) eilen jälleen tyksissä... :headwall: tsekkaisivat pissan viikko sitten neuvolassa, sunnuntaina tyksissä ja molemmat sticsillä puhtaat. olivat su pistäneet varmuuden vuoksi kuitenkin labraan ja eilen sitten kuulin että oikea megatulehdus pissassa :eek: lupasivat soittaa jos siellä olisi jotain tosin epäilivät että tuskin on... tulehdus aiheuttaa supistuksia ja supistukset verenvuotoa. tosin lääkäri oli sitä mieltä että vastaava vuoto kuin mulla on ei voi johtua pelkästään tulehduksesta, mutta oli niin mieltä helpottavaa saada vihdoin ja viimein edes jonkinlainen syy tilanteeseen. pakko myöntää että lasken aika paljon tällä hetkellä tuon antibiootin varaan ja toivon että beibe saisi kasvaa vielä kuukauden masussa.
voi olla että tipahdetaan vielä korkealta kun ja jos vuoto jatkuu antibiooteista huolimatta.
saatiin myös miehen kanssa eilen puhdistettua ilmaa joten fiilis kaiken puolin parempi. miesten niin vaikea asettua samaan asemaan raskaana olevan naisen kanssa. sitä on itse siinä tapahtumien keskipisteessä ja itku hyvin herkässä, hormoonit jyllää jne... välillä sitä vaan kaipaa toisen syliin ja sanoja että kaikki järjestyy eikä ole yksin kaiken kaaoksen keskellä.
nyt suuntaan ikeaan ostamaan vauvalle pinniksen patjaa ja kaikkea muuta "tarpeellista" mitä kärryihin hyppää :D

Iltsu & beibe
 

Yhteistyössä