**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

Tupakoinnista, mäkin lopetin joskus viime vuoden tammikuussa kun raskauduin edellisen kerran. Hui, se oli välillä vaikeaa. Varsinkin kun mies poltti silti. Mietin alussa, että alan heti polttaa uudestaan kun vaan saan. En sitten alkanutkaan, välillä kyllä vieläkin tulee sellainen olo, että vois mennä röökille, mutta ei enää tosissaan tee mieli. 2004 lopetin kans kerrasta ja silloin mieskin lopetti, silloin se oli helpompaa. Aloitettiin sitten kuitenkin uudestaan silloin, kun tuli km... Oon polttanut aika paljon jostain 15-16 vuotiaasta asti. Nyt toivon, etten ala savulliseksi enää koskaan... :) Mulla auttoi olla polttamatta, kun etsin kaikkee tietoo netistä, mitä kaikkee pahaa se tekee sikiölle. Tiesin tietty muutenkin, mutta kun teki mieli mennä ulos, meninkin tietokoneelle katsomaan faktatietoja. :)

Toivottavasti löytyis joku innokas päivittäjä. Musta tuntuu, etten mä osais. Ja tuntuu myös, että viikot loppuu mullakin. Vaikka pitäishän niitä olla vielä edessä, nyt kun on 29+6... :heart:

Kuiskaten jaksamista pahaan oloon... :hug:

heipat

Kuiskaten: Onnea ja tervetuloa mukaan!

Tupakoinnin lopettajille paljon tsemppiä!!
Itse lopetin kun aloin poikaa odottamaan.. ja poika kohta 3v4kk... tosin voin myöntää että "viihde" polttaja edelleen olen (tai siis en tällä hetkellä kyllä ;) ).. siis ne kerrat kun on baarissa tuli tässä välissä käytyä niin tulee poltettua. mutta muuten meillä ei polteta ollenkaan.
Hassua että joskus edelleen tulee joku tilanne missä tekisi mieli tupakkaa, mutta ei onneksi tee mieli ylivoimaisen paljon.

Labrassa aamulla käyty ja pe soitan neuvolaan tuloksista.. sanoivat kyllä labrassa että saattaa jo huomenna näkyä vastaukset joten saatan jo huomenna oman mielenrauhan takia soitella ja kysellä onko tulleet.
Viime yö meni pyöriessä.. jalkoja särki, paha olo ja sitten pyöri päässä että entäs jos ne valkuais arvot on liian korkeella ja joudun sairaalana ja ja ja.. :headwall:

vähiin käy päivät (tai viikot |O ) kun vaan päättäis tämä asukas syntyä.
Viikonloppuna oiskin hyvä tulla kun sisko tulee kyläilemään niin ois sitten poikaa vahtimassa ;)

danjuska ja vilma 39+4

Mistä lie johtuukaan, mutta mulla on jotenkin sellainen tunne, että vauvan alkuja olisikin kaksi :p no, viikon päästä se kai selviää, kun olis ultraan aika!

Mulla on tosi vahvat raskausoireet, aiemmissa raskauksissa ei tälläsiä ole ollut! Nännit on kuin tulessa, mua huimaa, väsyttää, kuvottaa,mahaa vihloo kovasti, turvottaa..Aivan järkky olo :eek: ja viikkoja vasta jotain 5+4!

*muoks* hämää myös, että eka haamuplussa tuli jo n. dpo 6-7 ja kunnon plussa jo dpo 10 !

Danjuskalle hermoja ja tsemppiä viimeisiin rutistuksiin!!! :hug: :flower: :heart: IHAN pian teillä on lapsi sylissä!! :D

pinkkimieli, heinämassu ja suukkis mäkin mietin silloin aluks että mitä jos ois kaks... mut nyt kun on tässä vaiheessa niin oon erittäin kiitollinen että on vaan yks. :D Mitä mun selkä sanoiskaan jos siellä olis kaks vauvaa? :eek: :LOL:

ei vaan, kyllähän siitä selviäis mutta mielummin yks kerrallaan kiitos. :D

Heinis ehkä sulla oliskin tuplat! ;)

Eikös ne sano että heti keskenmenon jälkeen munasarjat toimivat jotenkin tehokkaammin hormonien johdosta? Mullakin oli kaks keskenmenoa peräkkäin, ja tää raskaus sai alkunsa ilman kuukautisia välissä :p

Saas nähdä, mutta jännä tää tunne kuitenkin on :D

Iltaa. Kävin sitten kirpparilla, ja matkaan tarttui yksi ihana odotusfarkkuhame ja kokomekko, kesää ajatellen... en siis aio keskenmenon pelon vaikuttaa tähän odotukseen, vaikka se toki taustalla kummittelee kokoajan, kun edellisestä vasta se 4 kk. Eli eteenpäin mennään päivä kerrallaan, ja uskallan vähän ajatella tulevaakin...

Kuiskaten, tervetuloa täältäkin :flower:

ON... Täällä ihmeellisiä selkäkipuja... Melkeinpä joka ilta sattuu yhteen tiettyyn kohtaan, ja pahimpina se tuntuu "samalla" kohdalla edessä, tuossa kylkiluiden alla. SIlloin ei oikein pystyis olemaan muuta kuin pitkällään, eikä se yleensä onnistu :eek: |O Täytyy ens viikon lääkärissä siitä puhua, on aika tuskasta välillä.

No niin, valittamiseksi meni taas... Tänään poksuu!

HP & P :heart: 28+0

Se on kulkaa rv 15 ja alakerrassa kaikki hyvin.

Aika oudolta kyllä tuntuu, kahden keskenmenon jälkeen olin kyllä niiiin varma, ettei tule vauvaa kolmannestakaan, mutta ehkä se pitää alkaa ajattelemaan, että vauva ON tulossa?

Meillä nuo ihanat vanhemmat tyttölapset ovat kyllä nyt niiiin intona tästä asiasta. Oikein mietin, että onpa ihanaa, että saavat (ehkä ) kokea tämän noinkin isoina. Nuorempi, 7v herää joka aamu ja tulee ensimmäisena taputtelemaan maahaa, kun vaavi on siellä. Ton tunnistaa ton alemman osan tästä mun ihrasta sellasena kovana köntsänä. Isompi tiesi, että eilen oli lekuri ja se sitten ennen koulua vielä soitti, että olihan se hengissä. Tais olla oikeesti huolissaan, kun olen aikaisemmista keskenmenoista maininnut. Toivotaan, että syksyllä saamme sen rikkauden perheeseen, että pääsevat olemaan ihania isosiskoja!!!

Muuten olo on ok. Ei ehkä ihan niin paljoa enää väsytä... Jumpassa oon käyny, paino edelleen alle lähtöpainon. (400g, mut kuitenkin... :kieh: ). Vaakaa kyttään kyllä ihan sairaalla tasolla, joka aamu käyn. Voi kun sais pidettyä raskauskilot kurissa... Jumppa menee ihan ok, mutta ei se enää sillai kivaa ole kuin ei-raskaana. Varsinaisesti ei satu, eikä kolota, mut ei vaan oo kivaa. Mutta pakotan itseni jatkamaan, niin kauan ku voin. Äitiyspöksyjä käytän jo hiljalleem , kaikki normihousut painaa ja maha on tollanen muodoton ihrakasa. Välillä tuntuu, että töissä joku vilkuilee mahaa... Mut ei ne viel kehtaa kysyä, voisin olla vaan läski. :LOL:

Röökin kanssa kamppaileville, ERITYSET tsempit!!! Se on todella hienoa jos onnistutte!!! Olen nähnyt, että vaikeaa se on.. Ja koittakaa pysyä jatkossakin erossa, moni väittää, että ei haise, mutta kyllä te vaan haisette (sori)!!!! Tsempatkaa, jaksakaa, ja olkaa hyvä esimerkki tulevalle jälkikasvulle!! :hug:

Hyviä vointeja jahyviä ilmoja meille kaikille!!!!

:heart: :heart: :heart: :heart:

Tittiditiiditii tänään tuli 30 viikkoa täyteen!!! :heart: =)

Nyt yritän ajatella positiivisesti. Nythän on tosi hyvät mahdollisuudet selviytyä hyvinkin, jos syntyis. Viikonloppuna mennään ostelee tarvikkeita. Vaunuja, sänky ja sellasta.

Mäkin mietin silloin alussa, että jospa olis kaks. Olishan se ollut kivaa, mutta taitaisin vaan oikeesti pelätä enempi, kun silloin olis suurempi riski kuitenkin kaikkeen. Hyvä näin. Luulen, että saa olla väsynyt yhdenkin kanssa. :) Ihan tyytyväinen olisin varmasti oli sitten yks tai kaks tai kolme. Joku 8 vois kuitenkin jo säikäyttää. :)

Onnellista odottelua vaan kaikille! =)

mä jännitän kamalasti sitä ens viikon ultraa!! Eka neuvolakin on ens viikolla. Sais mennä tää aika nyt vähän nopeemmin.

Mä luulen että osa mun karmeesta olosta johtuu flunssasta, kurkku on kipee ja korvat lukossa |O

Jänniä asioita olen huomannut--makeaa ei tee yhtään mieli, ja makkarat on nyt yksi ällötyksen aiheuttaja..Aiemmissa raskauksissa makkaraa olen himoinnut oikein, nyt en kykene edes ajattelemaan että söisin esim nakkeja. Oikein mitään ei teksi mieli, väkisin joutuu syömään.Kahvia vain edelleen tekee kamalasti mieli, ja sitten närästää kun sitä juo :D

Mulla on vallan tylsää, mies lähti työreissuun, ja lapset on mummolassa. Pitäis siivota, mutta ei jaksais muuta kuin istua ja haukotella! Odotan innolla toukokuun alkua, häämatka lähenee lähenemistään! Ihanaa päästä Thaimaan aurinkoon löhöämään ja miehen kanssa viettämään aikaa KAHDESTAAN! Mitenhän sitä osaa olla kun ei ole noita nelivuotiaita paimennettavana, varmaan komentelen miestä sitten :LOL:

herkkupeppu jos ne on supistuksia? Ku eikös ne voi yhtälailla selässäkin tuntua.. Toivotaan, et menevät pois=)

Täällä olo edelleen hyvä! Turvotusta ei ole juurikaan, ainoastaa sen verta, et sormukset ei mee sormiin. Tai et en viihti niit sormiin survasta. Jalat ei olleskaa oo enää puupökkelöt. Eli jospa se turvotus johtu osittain siit ripulistakin, sillä sekin on mennyttä aikaa!! Ja sillo varmaa oli joku pöpö vkon verra ensi ja sen jälkee masu ärsyynty vaa noist rautatableteista. Eli täällä voidaan edelleenkin mainiosti :heart: Lukuunottamatta niit jalkakramppeja, jotka kieltämättä on aika kivuliaita.

Tänää neuvolas kokoontuu imetystukiryhmä! aiheena "Riittääkö maitoni? Onko sitä liikaa?" Taidan sinne raahautua ku muutoin rupee pian harmittaan, ettei menny!=)

Ja huuleen pomppas ihanasti sit huuliherpes. Voi kuinka rattoista :LOL: Mitähä mie ny muka ressaisin.. Ku usein tulee sillon jos stressaan jotain. Mut ny must tuntuu, et mikkään ei stressaa/jännitä. Jospa hormonimuutokset muutoin saa ton aikaan et tuli taas.

Tätiki soitti pitkäst aikaa.. Sano et pittäis kassiaki pakata jne ku lähtö voi tulla millo vaa.. Nii kai.. Mut ko ei must tunnu yhtää siltä! Ni en mie sit osaa pakata ees.. Ku varmaa menee viel kolmisen vkoo :xmas:

SS/ mytty 37+6 HUOMEN poksuu taas!! :eek:

AAM
woodoo ihana kuulla että kaikki kuosissa, kyllä noita hyviä uutisia on mahtava lukeakin :) :hug: :heart: ja sun tytötkin innossaan, muy bien...

heinis :kieh: flunssat pois :attn: *heittää sademöhkötanssit* häämatkalle :p hmm.. ihanaa kuule siellä tuskin tulee miestä komenneltua, kunhan pitää sut tyytyväisenä :D :LOL:

s-anttu jestas sullakin poksuu noi isoissa jo ! jumakauta aika se vaan rientää !! :xmas:

SS nyt se kassi valmiiks voi kuule tulla äkkilähtökin meidän viikoilla.. :D

Am & hippunen 37+4 --> huitelee neuvolaa kohti.. päivitys piakkoin :heart:

Allusmamma: Mä oon kyllä lähiaikoina komennellu tuota miestä liikaakin, vaikka reppana on yrittäny kaikin keinoin mut pitää nytkin tyytyväisenä :LOL: no, ehkä se sit on eri juttu kun ollaan lomalla 11 vuorokautta!!Ei pyykkiä, ei siivoomista, ei tiskaamista, ei uhmaikäisten kanssa taisteluita :D

heippati

pikaisesti..

Woodoo: Ihanaa kun viikkoja alkaa lla sullakin noin paljon plakkarissa ja kaikki mennyt hyvin =)

Heinämassu:
Mulla kans tökki alkuraskaudessa makea ja kaikki leikkele makkarat.. (paitsi savunauta) mussutinkin alkuunsa vaan ruisleipää jossa oli kurkkua, juustoa ja savunautaa :whistle:

Kuiskaten: ihana asenne! Luottavaisesti vaan eteenpäin, :hug:

Itsellä olo ihan syvältä.. en ole koko viikkona nukkunut yhtään yötä kunnolla ja alkaa tuntua |O pääkipu vaan lissäntyy, pahaolo on jotain järkkyö ja jalat kuin tukit ja tuskilla yöt. ei kiva. mutta eihän tässä ois kun pari viikkoa korkeintaan.. minäkö negatiivinen :whistle: jos olo ei ois tämä niin ois ihan sama millon tulee.. mutta kun oma olo täysin syvältä niin toivoisin että tulis mahd.pian.

labra tulokset onneksi puhtaat että kaippa nämä kaikki oireet ja vaivat ihan vaan raskaudesta johtuvia eikä onneksi mitn myrkytystä..

danjuska ja vilma 39+5
... ja kohta poksuu, eikä tietoakaan :whistle: ..

Hui, danjuskaha onki jo noi pitkällä! Toivot. syntys pian ni oloki paranis :heart:

AM eiiii kai se voi äkkilähtö tulla.. Ku just tiistaina lääkäri sano, et kohdunsuun tilanne kuten pitääkin.. Et tavallista pehmenemistä tapahtunut ja kohdunkaula lyhentyny mutta kohdunsuu suhteellisen kiinteä.. Ja esikkoa vast oottelen.. Ni en mie jotensakaan usko et lähtö tulis viel pariin vkoon :D Et eiiii täs hätiä mitiä vielä... Jos sitä pakkailis tos parin vkon päästä :xmas:

Yhteistyössä