**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

SusSoo
Herkkupeppu :wave: kyllä mä taidan soitella sinne neuvolaan. Mä vaadin todellakin päästä verikokeisiin, jossa selvitetään ettei kyseessä ole hepatoosi. Luultavasti mun pitäis osata sanoa sille neuvolatädille mikä verikoe se nyt sitten on... Viimeksi hcg-arvon mittaukseen kun halusin päästä, niin se tätönen oli ihan pihalla siitä että millaisella verikokeella sitä muka mitataan. Käskin katsoa mun omista vanhoista tiedoista sen verikokeen "koodin" :whistle:

Mä googletin tuosta hepatoosista ja kovasti kyllä oireet viittaisivat siihen :eek: Varsinkin kun moni kirjoittaa kutisevansa erityisesti yöllä. Mulla on kädet ja jalat tosiaankin ihan jo mustelmilla siitä raapimisesta :/

Eipä muuta...

Sussoo ja SV 23+3
 
Anteeksi etukäteen omanapa :ashamed:

(.) Vaikka ultrasta on nyt tasan viikko, niin huoli on taas jo suuri. Haluaisin käydä joka päivä ultrassa varmistamassa, et pienellä kaikki on hyvin, mutta eihän mulla rahat sellaiseen riitä.
Tulevana perjantaina on se päivä Tammenterholla, jolloin Toukka kuoli. Mietityttää kokoajan, selvitäänkö tästä tällä kertaa.
Pelottaa, enkä uskalla siitä miehelle puhua, kun on saanut jo tarpeekseen mun Toukka-itkuista.
Onkohan edes tervettä pelätä jatkuvasti?

pinkkimieli ja tammenterho 8+3
 
Iltaa mammat!!

Onnea Kaalle ja Rouvalle!! :flower: :flower:

On:

Eilen tuli täyteen 8+0 kivaa kivaa!!!
Tänään luin jostain ( Tiedä häntä pitääkö paikkansa) että alkio alkaa jo nyt aistia jotain masun ulkopuolisia juttuja.... Jos näin on niin on tää alkio saanut tänään sitten aistittavaa kerrakseen sillä hallilla yritettiin kaikin kevätjuhlaliikkein ja huudoin saada Tepsi jatkoon.... hukkaan kyllä meni nekin huudot mutta ainakin hauskaa oli....toivottavasti myös masu-asukilla =) .... ja ajattelin kyllä siellä hallil et on tää pahoinvointikn varmaan ainakin hiukan korvienkin välissa koska tuolla kaiken jytinän keskellä olo ei ollu yhtään niin huono ku kotona, paitsi sillon ku joku löyhytteli pitsaa mun nenän edessä...

Jäi mietityttämään itseä tuo voiko alkio nyt jo aistia jotain mut kyllä tais olla se väite tuulesta temmattua, en ainakaan mitään se suuntaista löytänyt enää....samapa tua =)

 
AAM
pinkkimieli nää alkuviikot on sitä helkkarin jossittelua ja arvailua ja haparointia :( mutta mun mielestä parasta mitä sä voit tehdä on ottaa iisisti ja yrittää olla ajattelematta koko asiaa sillä tavalla että joka päivä alkaa sanoilla onko tänään sitten taas menetys jos tuntuu että jotai lorahtaa housuun vähän enempi.. ja sit ei ookaan mtn siellä. Tai joku vihlaisukipu alhaalla ? heti ajattelee pahinta kun se voi olla ihan normi kohdunkasvukipu :)

tuntui itsestä ja varmasti kaikista täällä samalta että haluaisi ultralaitteen himaan tai vähintään joka vihlaisusta mikä sinne tulee niin kipittää polille mutta se on raaka totuus että jos se tulee ulos niin perusteellisempaa on vialla jos näinkin aikasin käy ikävästi :(
sad but true.
ELI yritä olla positiivisin mielin ja aloita päivä ajattelemalla, ihanaa olen raskaana vielä seuraavat X kk ja päivää ja oireet welcome :D :hug:
niin siihen kysymykseen että onko tervettä pelätä jatkuvasti niin .. no mtnkään et voi km: oon vaikuttaa suurimmassa osissa tapauksia joten ei olis mun vastaus mutta.. minkäs mielelleen/päälleen teet :hug: ... ainahan sitä ajattelee omalle kohdalleen pahinta ja on niin varma kun käynyt jo aikaisemminkin.
Ja Toukan sureminen.. tietysti saat ja pitääkin surra ja mun mielestä sä voit siitä puhua jos sun oloa se helpottaa, et jumakauta voi padota sisälle sun tunteita. Miehet ei vältysti ymmärrä mutta kyllä tukea pitää kuite :| mun mies oli kans et no "siin se oli?" , mie itkut silmissä siin veriset tuhrut paperissa ja suunnilleen "hötväleelle" hautaa kaivamassa mutta.. ei sille voi mtn kun ihmiset niin eritavalla suhtautuu asioihin. Toiselle suuri ihme voi olla niin arkipäiväinen asia. En nyt kuite tarkoita että miehesi olisi mikää tunnehirviö mutta ei ne oikeesti näitä asioita samalla tavalla tietysti koe ja "kanna" ja "odota"..

tulipas purkua.. taitaa mullakin vuoden takaisesta keväisestä tm:stä olla jotai vielä hampaankolossa.. 04/08 kävi mulla siis 6+3 viikolla :(

:hug:
 
SusSoo, joko soittelit neuvolaan? Mulla otettiin ainakin maksa- ja sappiarvoja niillä verikokeilla (en muista enää oliko muita).

Voi hine... Kunnon yöunet takana ja pää ihan tyhjä... En yhtään muista mitä olin tulossa jakamaan teidän kanssa :LOL: Mies muistaa mainita, että raskaus pienentää aivoja 5%... On kuulemma niiiiiiin totta... Dementia iski, taas :kieh: :ashamed:

HP & Pikkuinen 27+5 (viikon päästä lääkärinla, pääsee ultraan!!!)
 
rouva77 ihanaa että ultrassa kaikki oli hyvin! :heart: Onnea!

Danjuska mä en kaiken lisäksi voi sietää sen kaakaorasva hajua! Siltikin oli muka pakko käyttää sitä! En siis normaalistikaan käytä tuoksuvia rasvoja! Kaikkea sitä pitää kokeilla. :headwall:

Pitääkö huolestua jos mahaa särkee? Nyt on esim. melkein koko aamun särkenyt. Eilen olin loman jälkeen ekaa päivää töissä. Vauva on myös koko aamun ollut ihan hiljaa kun normaalisti liikkuu just tälleen aamulla.

Tänään poksutaan ihan uusille kymmenille!

Päksäkkä 20+0 POKSIS
 
huomenia!

pinkkimieli alkuvaiheessa pelko on kyllä koko ajan läsnä... :hug: Mutta muista että tuossa vaiheessa ei mitään voida asialle tehdä, jos siellä jotain on vialla. Koita keskittyä ajattelemaan positiivisia ja iloisia ajatuksia. Ja kyllä ne keskenmenot on ihan yhtä pahoja miehellekin, tosin miehet eivät koe sitä hormonimylläkkää mikä naisia siinä kohtaa.. ja niinkuin AM sanoi niin mies ei samalla tavalla tunne ikinä raskautta kuin nainen. Koita sinäkin ymmärtää miestäsi, mutta ilman muuta saat surra jos siltä tuntuu. Mutta nyt olisi aika olla iloinen!! :) Teille on tulossa lapsi! :) Ja ajattele vaikka niin että siellä se on niin kauan kunnes toisin todistetaan. Jaksuja! :heart:

HP mä NIIN ymmärrän tuon... :LOL: vauva on syönyt mun aivoista sen 50 %. Mä en kykene puhumaan muista asioista kuin raskaudesta, vauvasta tai hankinnoista.... tai synnytyksestä. :D :D Ja ajatus tökkii, sanat ei tule ulos, tavarat on väärillä paikoilla.... :LOL:

päksäkkä ei tarvii huolestua.... mullakin on ollut kaikenlaisia särkyjä. :) sitten jos kipu on oikeasti kovaa tai tulee vuotoa rajusti tms. voi huolestua... :D Musta tuntuu että jokainen uudenlainen kipu raskauden aikana saa mut miettimään et onkohan tää normaalia ja arvaa mitä - tähän mennessä kaikki on ollut normaaleja kipuja!!! :LOL:

Sini ja Päksäkkä onnea puolivälistä!!! :D :D :heart:

(.) shoppailupäivä edessä!!! :D :D :p
Ja täälläkin poksutaan!

EM ja iso-D 33+0 POKSSS!!! :D :D :heart:
 
Hei, josko tännekin pinoon varovasti uskaltautuisin, sain eilen tietää raskaudesta, ja viikkoja nyt 5+3. laskettu aikana menee 21.11.09. Viimeisin keskenmeno tapahtui lokakuun lopulla 2008, eli 4 kk km:sta tärppäsi uudestaan... edellinen raskaus eteni viikoille 12+4, eli viel ehtii tapahtua, ennenkuin voi huokaista... jos pikkuinen saa olla matkassa loppuun asti.

Kuiskaten 5+3
 
pikkuihra: meillä myös miehen kanssa kumpikin lopetettiin (taas kerran) polttaminen.. Ei oo helppoo, mut on se sen arvoista :heart: Täällä mä syön koko ajan karkkia , ja lipitän teetä. Helpottaa oloa kun on suulla jotain tekemistä :D
 
Kuiskaten onnea matkaan! :flower:

öö, en muista mitä muuta piti kommentoida... (jotain oli kyllä äsken mielessä) kaikille mahdollisimman rentoa ja mukavaa odotteluaikaa!

Kävin neuvolassa tänään. Kaikki oli hyvin. Täti vaan kehui joka asiaa! Nyt mä sitten leijun, kun mikään ei ole pielessä. Painostakin sanoi, että se on noussut maltillisesti, vaikka onhan mulle tullut jo 9 kiloa. Tuntui, että se kehui joka asiaa vaan, että mulle tulis parempi mieli. Koska tää odottelu on ollut kuitenkin psyykkisesti tosi vaihtelevaa. Mutta hyvä niin, koska mieli on nyt hyvä. :) Ja tänään viikkoja meillä on 29+5. :heart:
 
Heips! (taas tunkeudun tänne.........)
Kiitti kaikille "ihana-vauva"-kommenteista! On se ihana ihan oikeesti ja sellasii ihanuuksia siel teillä masuissa kasvaa. :heart:
Tsemppii tupakoinnin lopettajille. Itse tupakoin paljon. Ajattelin aina et tupakoin niin kauan kun maistuu hyvälle. Lopussa ei maistunut, vaan vitutti koko tapa (vuosi sitten). Olen niin onnellinen et oon pysynyt erossa tupakasta ja en aio koskaan aloittaa uudelleen. Haluan hengittää raitista ilmaa ja nähdä lapseni kasvavan aikuisiksi. Jos minä pystyin siihen, niin pystyy muutkin.
Danjuska unohdin sanoo viimeks et täällä suositellaan et kiinteet aloitetaan vasta 20 vkon ikäisenä. Tuosta huolimatta Tirri veteli viime yönä unta palloon suorilla 20.00-07.00. Mullakin on nyt niin erilaisen levännyt olo kuin normaalisti. :D

NP ja Tirri tasan 3kk
 
SusSoo
Kuiskaten :flower: onnea plussasta.

Herkkupeppu :wave: joo, soittelin aamulla neuvolaan. Menen vasta huomen aamuna sinne verikokeisiin kun olin ehtinyt syödä tänään ennen kun soittelin neuvolaan. Yllätyin neuvolan asiallisuudesta tällä kertaa. Kun mainitsin sanan kutina, ehdotti heti verikokeita. Saapahan jo huomenna iltapäivällä tietää maksa-arvot. Jotenkin kuitenkaan en epäile hepatoosin mahdollisuutta, vaan tämä kutina on varmaan jotain muuta :)

Mun muistista ja tarkkaavaisuudesta tämä raskaus on myös vienyt osan :xmas: Töissä en edes enää kehtaa sanoa hukanneeni ja etsiväni jotain... mulla kun alkaa olla joka päivä jokin tärkeä asia hukassa; yleensä joko avaimet tai kännykkä :xmas:

Sussoo ja Suloinen 23+4
 
Kuiskaten tervetuloa!! ja ONNEA!! :heart: :flower: Jos haluat että laitan sut listalle niin tarvittais sellasia tietoja kuin että synnäri, ikä ja LA ja milloin oli KM. :)

Pikkuihra b:)d tsemppiä ja mielenlujuutta kovasti tupakoinnin lopettamiseen!!

s-anttu ihanaa että olet hyvällä mielellä ja että neuvola meni hyvin. :)

tulipas sitten tuhlailtua vähän rahaa... :whistle: mut kaikkeen tarpeelliseen. Nyt on vähän moraalinen ostoskrapula mut ehkä se siitä tointuu huomiseen mennessä kun pitää mennä taas toisen kaverin kanssa ostoksille... :D :D

EM ja Dee 33+0 :heart:
 
Kuiskaten tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta! :flower:

Mä kanssa tsempitän tupakoinnin lopettavia! Niin mä tein itsekin melkein heti plussan jälkeen. Aluksi meni pari päivässä sitten pari viikossa ja lopulta ei yhtään. Tosi nopeesti pääsin irti. Poltin ennen tosi paljon. Mä en lupaa että olisin loppuelämän polttamatta mutta onneksi mun mieskin lopetti joku aika sitten. Helpottaa kun kumpikin on polttamatta. Mä nään edelleenkin unia että poltan ja sitten mulla on hirveän huono omatunto!

Sini onnea poksuista! Nopeesti aika on mennyt! Kumpikohan meistä kerkiää lopulta ensin? :heart:

Mun masusärky on semmoista ahdistavaa koko ajan särkee särkyä! Mutta tänäänkin oli aika rankka päivä. Kävelin töihin ja takas. Yhteensä noin 5 kilsaa ja sitten olin liikkeellä koko päivän ja nostelin raskaita laatikoita. Onneksi huomenna on vapaapäivä niin saa vähän levättyä!

EM onnea sullekin poksuista!

Päksäkkä 20+0
 
Kiitos Allusmamma ja ElinaMaria kun yritätte lohduttaa ja kannustaa. Itseäni alkaa välillä raivostuttamaan tämä oma pessimistisyyteni, enkä jaksaisi enää Toukkaa itkeä, kun pitäisi iloita nyt Tammenterhosta. Mutta pessimisti ei pety. Viimeksi en suonut ajatustakaan mahdollisuudelle, et kesken menisi ja kuinkas kävikään. Sydämeen sattui niin s......sti ja tultiin alas korkeelta ja kovaa.

pikkuihra WAUTSI WAU!!! Mä onnistuin lopettaan viime keskiviikkona ja myönnän, et vieläkin tekeemieli mennä partsille pössäkälle, mut kun sitä ei oo niin ei voi mennä. Nyt yritän kovasti ukkoa kannustaa lopettamaan, kun haisee mielestäni pahemmalle kuin tuhkakuppi =) Niin ja pussata sitä ei tee mieli ollenkaan.

Kuiskaten Onnea plussasta ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan :flower: :flower: =) =)

(.) Lankesin sitten ostamaan dopplerin huuto.netistä. Hintaa ei ollut kuin 45?, vaik on ihan käyttämätön kapine.
Kaverin massusta (rv 18+4) kuunneltiin ääniä tietty heti, jotta varmistettiin toimivuus. Itseeni en arvaa vielä kokeilla, kun tiedän, ettei mitään luultavasti vielä kuulukaan.

pinkkimieli ja tammenterho 8+4
 
Koita pinkkimieli ajatella, et kummiski suurin osa km:n kokeneista kokee seuraavan ihan hyvin menevän raskauden. Koita siis olla murehtimatta kun mitään syytä ei ole :hug:

Tylsänä kopioiden kerron neuvolalääkärikuulumiseni..

rv 37+4

Paino +817g/vko eli nyt tullu yhteensä 8,8kg jo!
Turvotus +/-
Hemppa oikein hyvä, 126 vaikken oo rautaa enää syöny! =)
Sf 32cm
Sykkeet +, 165
Kohdunsuun tilanne melko tavanomainen. Tavallista pehmenemistä tapahtunu ja kohdunkaula lyhentyny, mutta suhteellisen kiinteä kohdunsuu.
Pissa puhdas
Mutta verenpaineet oli sit 141/94, odottamisen jälkeen 138/99 eli alapaine tykkäs sit noustakin.. Lääkärikin mittas sit viel uudelleen ja yläpaine oli hitusen laskenu, et jotain yli 130 (ei sanonu tarkasti), mut alapaine edelleen yhdeksänkympin yläpuolella. Lääkäri siis sano aika ympäripyöreesti noi tiedot.. Mutta kuulema proteiinien löytyminen pissasta on se pääasia mitä tarkkaillaan, ni ei määränny mitään sit noihi paineisiin.

Eli kaikki hyvin :heart:

Tosin ku kävelin neuvolaan (noin 1km) ni loppumatkasta mulla tuli ihan mieletön kipu etureisiin ja polviniveliin.. Hyvä, et pääsin ees sinne neuvolaan. Oli niin kipeet taas et ei siit kävelystä oikeen mitään tullu. Iha pieniä sipsutusaskelia otin ja nekin ison työn ja tuskan takana. Mut pääasia et sinne pääsin :LOL:
 
:wave: huomenta naiset!

Kuiskaten jaksamista pahan olon kanssa! :hug:

suukkiksella omituisia kipukohtauksia.... toivotaan ettei tuu uudestaan. :)

päksäkkä mä lopetin polttamisen ekan plussan jälkeen silloin kertaheitolla. En oo päivääkään katunu... nyt oon ollu polttamatta kohta 1 ½ vuotta ja silti välillä näen unia jossa poltan tupakkaa. En enää niin usein mutta vielä syksyllä tosi paljon. Mä luulen että se tapa on niin pinttynyt alitajuntaan että se tunkee unissa esiin!! Mä poltin noin 10 tupakkaa päivässä ennen ekaa plussaa. Niissä unissa muistan että olin raskaana ja poltin ja kauhistelin ittekseni, että enhän mä voi polttaa ku oon raskaana... sitten kun heräsin niin olo oli huojentunut että HUH se olikin vaan unta. :)


Kaunis mutta kylmä päivä! B) Tulis jo pian lämpöiset ilmat...


Mä valmistaudun taas shoppailupäivään.... :whistle:

EM & Miss Dee 33+1 :heart:


**********************************************
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
**********************************************

KUKA OLIS SEURAAVA PINON PÄIVITTÄJÄ?!
Voisin luovuttaa vastuun seuraavalle kun alkaa nuo
viikot täälläkin pian huveta... :D

**********************************************
:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
**********************************************
 
Huomenta kaikille!

EM mullakin on sellanen helpottunut olo kun en oikeasti ole polttanut! Nyt tietenkin harmittaa että on koskaan edes aloittanut mutta turha sitä on miettiä. Hauskaa shoppailupäivää! Niin ja musta ei kyllä ole päivittäjäksi. Nää tietokoneet ei ole mun juttu!

Kuiskaten tsemppiä pahanolon kanssa. Mulla ei pahaa oloa olllutkaan missään vaiheessa ja ruoka on maistunut vähän turhankin hyvin! Mikään ruoka ei ole tehnyt pahaa ja sen kyllä huomaa. :LOL:

Aurinkoista päivää kaikille!

Päksäkkä 20+1
 

Yhteistyössä