*** Keskenmenon jälkeen plussanneet lokakuussa***

:attn: Nostellaan vähä. :attn:
SS Aikooko siis sun anoppi tehdä kestoja? Hienoo on et monet muutkin ovat noista kestoista kiinnostuneita. Minä kun rupesin kyselee sillo viikkoja sitten et onko kukaan muu hommaan rupeamassa, niin luulin et melkeen tuun olee ainoo...... Ne kun eivät oikeen oo olleet muodissa ja täällä päin tuun olee outo lintu asian kanssa...

(.) Nyt alkoi taas uusi viikko yhdessä kasassa.
Vähiin varmaankin tosiaan menee ennen kuin loppuu........

NullPoints ja Tirri 31+0
 
Kaa
Jotenkin kummallisesti vaan tämä pinoo vetää puoleensa... =)

Joten ehkäpä pinoudun tähän sitten "ihan aikuisten oikeesti". Eli hieman taustatietoa; tuleva äiti 30v, ensimmäinen lapsi tulossa. Vuoden sisällä kaksi keskenmenoa (11/07 ja 05/08, tämä raskaus plussattiin sitten 07/08 :heart: ). Aviomies löytyy ja nelijalkainen karvakasa. LA on 17.3.2009.

Koko viime vuosi on ollut ylä- ja alamäkeä vuorotellen, nyt on menossa sitten hyvä kausi. Kävin tiistaina rakenneultrassa, jossa kärrynpyörää heitti oikein hienorakenteinen, viikkoja vastaava, vahvasykkeinen ja vahvaliikkeinen pikkuinen. Kaikki kymmenen varvasta ja kymmenen sormea päästiin laskemaan ja sydämen suonet meni niinkuin pitääkin. Siis kaikenkaikkiaan kaikki oli juuri niinkuin pitääkin. Nyt vasta olo on huojentunut, viime tiistaihin asti olin huolissani ja pelkäsin kaikkea mahdollista tulevaa. Nyt on kevyt olo ja alan pikkuhiljaa nauttia tästä raskaudesta. Ja uskallan jo ajatella tulevia hyvällä mielellä. Näin se elämä heittelee.

Näillä sanoilla sitten vetäydyn miettimään sitten kaikkea kirjoittamaani... :D :D

Kaa ja Natiainen 20+2
 
Tervetuloa joukkoomme Kaa!!! :flower: Muistan kun kävit kyselee peloista jne. En nyt silleen ajatellut asiaa sen kummemmin, mutta en nyt ihmettele ainakaan kun näin noi sun tiedot. Suakin on viety tukka putkella. :(
Ihania uutisia olet nyt kuitenkin saanut ultrasta! :flower: :heart: =) Mites sulla ne liikkeet tuntuu nyt? Ovatko vahvistuneet?
Minä lisäilen sun tiedot tonne myöhemmin kun oon tauolla. Mukavaa et tunnet itsesi kotoisaksi tääl meiänkin pinossa. ;)
EM Sul on siis kiva anoppi! Mä en oo ees sanonu mun anopille....... saa nähdä mikä ihmettely siitä nousee... :x Muutamalle erehdyin sanoo, joten nyt oon hiljaa. :| Innostuksella kuuntelen kyllä minkälaisia ihmiset tekevät, vaikka aionkin mennä samalla tapaa kuin SS eli nettikaupan kautta. :ashamed:
:heart: Kaikille!
 
NP juu ainaski se aiemmi puhu, et jos tekis ku eka opettelis :heart: Et en tiedä sitten. Mut pittää viel kysästä =) Ja postareide hinnal ny oon saamassa muutaman vaipan muualtaki ja oon ostelluki niit ja imuja jo :heart: Eli mie oon ainaski iha hurahtanu siihe ajatukseen :LOL:
 
Kaa: Tervetuloa tänne ja ihanaa, että ultrassa tuli hyviä uutisia. Mulla on myös 2 keskenmenoa takana, joista toinen keskeytynyt. Meiltäkin löytyy karvakasa :D Ala ihmeessä vaan nautti odotuksesta! Mä olen ollut rv30 asti pelko persuuksissa enempi ja vähempi vaikka kaikki hyvin ja vasta nyt voin tunnustaa, että odotus on ihanaa. Kun asiaa oikein mietin niin en vain enää jaksa pelätä kun millekään asialle en juuri mitään itse voi jos jotain on tapahtuakseen :ashamed: Mutta kiva että päätit liittyä meitin pinoon oikein virallisesti! Täällä on mahtava henki! :)

ON: Ilma on ihan persuuksista:tuulee ja sataa ja oikein masentava keli :kieh: Koirakaan ei suostu nokkaansa ulos laittamaan, mikä sopii kyllä mulle oikein hyvin.

Meidän pitäis ukon kanssa alkaa miettitään turvakaukaloa...Millaisia teill on tai ootte ajatellut ostavan? Mietittiin vain, että kannattaako nyt alkuu ostaa sellanen irrotettava turvakaukalo joka kulkee sitten aluksi näppärästi mukana autosta ulos. Se menisi ehkä n.8kk ikään asti. Vai ostaisitteko suoraan sellasen mikä menee syntymästä asti vähän vanhemmallekin lapselle? Tuntuu, että näistäkin (kuin vaunuistakin) on ihan liian monta vaihtoehtoa markkinoilla. Menee pieni pää ihan pyörälle ja vielä kun pitää sekin hommata täältä vieraasta maasta tällä kielipäällä :LOL: Miksei voi olla vain muutama mistä valita niin helpottaisi kummasti :D

Joku varmaan huomasikin kun olin tehnyt aloituksen talvivauvan vaate hankinnoista...Mulla on oikein ihana epämääräinen lista mitä kandee ostaa ja olen ihan pää pyörällä. Tekisi vain mieli mennä kauppoihin ja vain heitellä koriin vähän sitä sun tätä :D Lähinnä olen ulalla mitä kokoa oikeasti kannattaa näin aluksi ostaa ja kuinka paljon...Vinkkejä otan edelleen mielelläni vastaan vaikka siihen aloitukseen. On varmaan tippunut jo pois etusivulta....

Mutta jatkoja ja kuulemisiin =)

Toive81 ja Mini 30+4
 
Iltaa!
Tääl on tänään tapahtunutkin ( ja pikkasen eilen.......).

Eilen siis mul oli mielessä se mun sokeritasapaino ongelmat ja menin apteekkiin jupisemaan. Jotain "idiootti -pissaan -laitettavia -liuskoja" niil oli johon mä sanoin et ei noi oo mua varten oikeen (ne olivat siis vaan aamu virtsasta katsottavia), kun mä haluun sellaset pelit et voin päivän mittaan mittailla itse ja tarkistaa milloin nousee korkeeksi ja mistä ruuista... :/ Sit se mies meni takahuoneeseen ja toi sellaisen koti koneen mulle.
Siinä paketissa oli sit se koje ja 25 liuskaa (eli niin monta testii voi vaan ottaa). Se sanoi et jos saan sellaisen pitkäaikaisen sairaus lapun sit synnytyslääkäriltä, niin se lisä liuskat ovat sit ilmaisii, muuten ne tulee maksaa hunajaa... Se sit antoi sen paketin ilmaiseksi mulle! Olin aivan iloissani!!!!!!!!!! =)
Sit menin neuvola tarkastukseen aamulla.
Virtsa ok, mun verenpaine 110/70, sf 31, Tirrin sydän 120, liikeitä hyvin jne eli kaikki hyvin.
Sit se kysyi miten mä voin johon sanoin et hyvin, MUTTA ne hitsin sokerit ovat taas sekaisin. Sanoin mun lääkärille et en mene kolmanteen uusinta kokeeseen sinne sairaalaan vaikka lappu tuli. Selitin miks mun mielestä se on typerää. Selitin miten Suomessa tehdään jne... Taisin pitää kunnon palopuheen. Se kysyi et sainko kutsun ruokavalio neuvontaa, johon sanoin et en saanu ja vaikka olisinkin saanut en sinne menis... Sanoin et viimeks ei sieltä kunnon neuvoi tullut jne jne (vali, vali, vali.....)
Sit sanoin et oon hommannu sen koneen ja aion kotona tarkkailla asiaa ja et tarttisin sellaisen pitkäaikais sairaus lipun. Mun neuvola lekuri sanoi et ne eivät tuu sellaista antaa, kun ruokavaliolla kurissa pidettävä raskausdiabetes ei oo pitkä aikainen sairaus (totta). Sit se sanoi et mitä jos hän ottais multa kerran viikossa veri testin ja sit ehkä jos ei mitään ilmaannu, niin vähemmän myöhemmin. Eli se sit katsoi mun pissasta liuskalla sokrut ja se oli puhdas. Sit otti verikokeen. Tulokset se aikoo laittaa tietokoneelle, josta siel sairaalassa näkevät sit et hommaa seurataan ja et kaikki on kunnossa. Eli ei enää rasitustestejä mulle!!!!!!!!!!!

Oon tosi iloinen siis. Mua ei haittaa mennä mun lekurille 5min kerran viikossa antaa se näyte. Se kun on mun matkan varrella töihin jne. Eli oon niin helpottunut!
Sit se sanoi et mun ei tarte kotona mittailla, tuo on nyt tarpeeksi. Eli aion viedä huomenna sen kotipaketin takaisin sinne apteekkiin ja kiittää niiden ystävällisyydestä. Joku toinen saa sit sen joku kerta omakseen. ;)
Eli ihanaa kun rupesivat vihdoinkin kuuntelemaan. Inhoon kauheesti et täytyy asettua poikittain vastaan ja melkein korottaa ääntään et alkavat kuuntelemaan. Mut joskus se tosiaankin ainoastaan tehoaa...:ashamed:
SS Halvalla siis oot tilaillu. Millaisii tilailit??? Olishan se hienoo itsekin tehdä jos osais ja olis aikaa... Mul ei ainakaan onnistuis. Jos anoppi auttaa tossa asiassa niin mukavaahan se on. Tai ainakin on sillo mukavaa jos ne ovat ihan hyvii.....

Toive Meil oli eka turvakaukalo sellainen mikä tuli rattaiden kanssa. Se oli helppo nostaa rattaista autoon jne. Pieni se on, tosiaankin ihan passeli sinne 8kk asti. Kevyt kannettava jne... Sen jälkeen oli käytössä sellainen raskaampi istuin, jota ei tosiaankaan kannella... Nyt on kolmas istuin ja neiti on 4v...
Talvivaatteista en osaa sanoo mitään....... :ashamed: Mä en ainakaan oo oikee tyyppi tohon kommentoimaan... :ashamed:
 
NP Hieno homma!! Joo joskus pitää vaan osata vaatia asioita.. muakin varoteltiin että uskalla vaan valittaa ja vaatia niin saat mitä haluat ja tarvitset. :) Vähän ärsyttäväähän se on mutta kai se mun vaan pitää opetella olemaan tiukkana... voi olla että lapsen kanssa joutuu siihen myös. :LOL: Juu ja mulla on ihan loistava anoppi. :) Tullaan tosi hyvin toimeen ja ollaan läheisiä. Siks mä uskallankin sanoa sekä anopille että äitille et jos menee höösäys yli... :D

(.) taas siippa on reissussa viikonlopun... töitä töitä. Mitäköhän keksis? :whistle:
 
Hyvää huomenta naiset !

Harmaata...sateista...vaan ei yhtään pitkäveteistä.. ;) Tänäänhnä on boogy-ilta...halloween :whistle: aiotteko jotenkin "huomioida" ? minä en muuten kuin ehkä kaivan varastosta kurpitsalyhdyn ja laitan kynttilän sisään :) niin ja tietysti teen miehelle kepposia ja syön itse karkkia =) !

Olen aloittanut nyt äippäloman!! vaikka virallisesti se alkaa kahden viikon päästä, mutta lääkäri ja minä olimme sitä mieltä että nyt on aika jäädä kotiin ottamaan iisisti, paikat sen verran kovilla tuolla alhaalla...ja fyysisesti henkisestä puhumattakaan työni on....öh, raskasta ison vatsan kanssa..varsinkin kun tuo nukkumatti ei vieraile säännöllisesti meillä selkä ym. kipujen takia... kerrassaan upea fiilis nyt!! luvan kanssa rennosti kotona........ :saint:

kaa lämpimästi tervetuloa!!! siis virallisestikin :hug: muistankin sinut tuolta km:n jälkeen kuumeilevista... hienoa kerrassaan että noin upeat ultrauutiset saitte mukaanne ja kevätkäärylettä odotatte!! :flower: :flower: onnea!!!!!!!!!!

elinamariaa hieman kadehdin tuossa anopin asiassa... :ashamed: ihanaa kun sulla noin läheiset välit!! tulee vaan mieleen että itelläkin vois olla paremmin...toki mun täytyy itseä kattoo myös peiliin..anoppi ja appi on aika jees kaikenkaikkiaan, mutta tuppaavat puuttumaan esim. mieheni isyysloman pituuteen ja meidän lainanmaksuihin ( oikei, vaikka ovatkin takaajia, mutta olemme hoitaneet lainamme aina moitteettomasti!! )
nuo on sellasia asioita jotka täytyy vaan sanoa niille..tiedän...mutta mielestäni se on enempi mieheni tehtävä..ja hän kyllä sanookin, tosin se päästää mielummin toisesta korvasta sisään ja ulos eikä ota niistä paineita niin ku mä...miten voisin oppia häneltä.... :x

toive turvakaukalo me saatiin kaverilta 15 ekellä ja menee vaan just kork. 6-7 kk asti...sit hankitaan uusi. mietin kyllä totakin, vaikka onkin hyvä ystävä, tai sen sisko siis... niin onko se varmasti turvallinen koska emme kuitenkaan tiedä satavarmasti ettei ole pudonnut mistään tms... mun mielestä en löytänyt siitä edes niitä turvamerkintöjä mitä nykyään pitäis löytyä....... :whistle:
ja tämä on asia jossa ei passaa pihistellä...täytyy funtsia tarkkaan.....

eilen oltiin perhevalmennuksessa ekaa kertaa... oli ihan jees, vaikka jutellaankin kotona aika paljon parisuhdeasioista ym.. joten siel ei mitään uutta tullut...paitsi kiva nähdä uusia naamoja :D

jaa..nyt täytyy antaa muillekin palstatilaa..

kathe ja kulta 31+6 tai 32+4 ( joo pitäskö jo luopua kahdesta ajasta pikkuhiljaa..toinen menkkojen mukaan toinen ultran..)
 
tervetuloa minunkin puolesta, virallisesti Kaa,
muistan minäkin sinut! ONNEA! :flower: :wave:

sataa...sataa...sataa... miten voi oikeesti koko ajan tulla vettä?!! mälsää ja saa jo tosiaan laittaa keksijähatun päähän että mitä tehtäis lasten kanssa...ulos voi tietty mennä sadekamoissa mutta eipä sielläkään oikeen tuntia kauemmin viihdy, mitä siel sit tekis?
ja kun on niin märkää niin tulee silti kylmäkin...blaah.
no kohta lähdemme kylään! jee!!!

mun oma äiti on ollut meillä pari päivää, ihanaa! on tehty ruokia pakkaseen ja leivottu.
lapsillekin vähän erilaista kivaa.

mulla on yöt menneet nyt sit ihan plörinäksi, kaveri masussa on edelleen (onneks) aktiivinen akrobaatti ja vetää jotain yöjoogagin, että nuku siinä nyt sitten. Onneks liikkuu ja muuten kaikki ok mutta tietty tuppaa väsyttämään.

juu, viikonloppu alkaa! Kivaa ohjelmaa on tiedossa, saa nähä mitä kaikkea vielä ite jaksaa mutta pääasia että isi on meidän kanssa, eikä tarvi mennä hänen töihin. Oli tossa pari päivää reissussakin niin johan tässä koko perheellä on ollut ikävä.

viikonlopun jälkeen koittaa maantai!!! :eek: kyllä, minua jännittää! maanantaina siis se äitipolinkäynti.

no tässäpä näitä, palaillaan taas!

G: meillä on kans ollut ekana käytössä kaukalo vauvalle ja sit semmonen istuin jossa meidän kolmevuotias istuu edelleen, nyt käännettynä menosuuntaan. Britax two way elite on molemmilla lapsilla nyt. on tykätty, perusistuin.

Pamuk ja kolmonen rv 37 :whistle:

*--> uusi kuva profiilissa, sf 33 cm! :D
 
Pamu k IHANA masu!!! =) Ja kiitos turvakaukalo vinkistä :) Me varmaan kans päädytään ensin turvakaukaloon ja siitä sitten istuimeen.

Hei tuli tässä mieleeni, että kun ollaan saatu meidän nyytit ulos masusta niin missäs sitä juttua jatketaan??? Eli missä rakkaat MyAngels, Eliisa80, Miikkis ja kaikki muut nykyään jutustelevat??? Onneksi tulevat välillä kertomaan kuulumisia miten vauvan kanssa menee.

Toive81 ja kantapäitään(?) esittelevä Mini 30+5 :heart:
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa kaikille!
Mulla olis esittää yks kysymys ja ajattelin, et täältä jos mistä saisin siihen parhaiten vastauksen. Eli miten eroaa kuukautiset ja km toisistaan? Tarkoitan tässä lähinnä ton vuodon osalta. Tai siis alkaako km yleensä aina ruskehtavalla tuhruvuodolla ja mites sit ne menkat alkaa? Joo, ja onhan mullakin noi menkat joskus ollu, mut siitä on suoraan sanottuna niin kauan etten muista miten ne alkaa.. Auttakaa, please!
Niin, ja syy miks kysyn on se, et tän viimesen km:n jälkeen piti odottaa yhdet menkat, mut sattu pieni vahinko.. meni kortsu rikki.. ja nyt en tiedä olenko raskaana vai onko mulla nyt alkamassa menkat vai onko tää taas km. Muutama testi on tehty ja tosi haalean haaleaa viivaa on näyttäny (just nippa nappa silmällä nähtäviä ). Kiitän mahdollisista vastauksista!
 
Nirtsu jos sulla on varhainen km niin se ei välttämättä eroa mitenkään menkoista... kyllä mun käsityksen mukaan km vuoto on runsaampaa kuin normi menkkavuoto, mut sekin on niin yksilöllistä. :|

Jos sulla on haaleita viivoja tullu nii saattaa olla että sulla oli sellainen biokemiallinen raskaus...eli hedelmöitys tapahtuu mutta alkio ei kiinnity. Ei kai sun auta muu ku vähän seurata tilannetta, eli jos vuoto on ihan tosi niukkaa ja sitä tulee vaan muutaman päivän niin voihan ne olla sellaiset valemenkat ja olisit raskaana. Tee sit uus testi jos tuntuu et tarvii... mut toi kemiallinen raskaus saattaa olla mahollinen kun kohtu ja limakalvot ei oo vielä toipunut edellisestä raskaudesta kunnolla... :|

Tämä on siis vaan mun höpinää, mitään lääketieteellistä pohjaa ei näillä tiedoilla ole. :)

TSEMPPIÄ!

EM ja Dodo 12+3
 
Nirtsu niin teitkö sillon testin km jälkeen, et onko hormonitaso laskenu jo tarpeeks? Ettei viivaa tulis edellisen km jälkeen? Ja useimmiten km vuoto on paakkuista ja hyytymiä on seassa, mut ei todellakaan aina. Myös kivuliaammat voi usein olla, mut esim. mulla meni kesken vkolla 8+5 menkoist laskien eikä sattunu juurikaan fyysisesti ku ehk kerran kouristi. Ja vuoto alkoi vaaleanpunaisella tuoreella verenvuodola. Eli ei siihe oikeen mitään yleispätevää "kaavaa" ole :| Mut toivotaan, et sul pian tärppäis!
 
Joo, on testi tehty km:n jälkeen ja näytti kyllä silloin negaa.. Toivottavasti tää nyt olis sit ne menkat kuitenkin. Ei siis sillä etteikö raskaus olis toivottu, mut ne yhdet menkat sais kyllä olla tässä välissä ainakin.
 
Nirtsu joo no sit se on varmaan kemiallinen jos viivat on tullu testiajan sisään ja niis ollu vähänki väriä. Tosin voitha sä raskaanakin olla, tuli mullaki sillo vuotoa vähäsen. Tee uus testi jos ei kunnolla menkat ala =) :hug:
 
Nirtsu Kiva kuulla sinustakin! :heart: tosin harmi et näissä merkeissä. Siis jos on aikainen km, niin varmasti on hankala tietää et oliks se sitä vai menkat sit. Tosin jos testi on haamuillut, niin vissiin on aikainen km. Toinen juttu on sit se et mulla tuli esim valemankat Tirrin kans. Siis ihan normaali vuoto 4 päivää ja normaali määrä.... Eli tollastakin voi käydä... Enkä arvannu mitään ennen kuin ultrassa tosiaankin meni LA uusiksi.... Ehkä sun kannattais testata uudelleen, kun se vuoto heikkenee. Aivan varmuuden vuoksi. :heart: :heart: :heart:

NullPoints ja Tirri 31+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Nirtsu Kiva kuulla sinustakin! :heart: tosin harmi et näissä merkeissä. Siis jos on aikainen km, niin varmasti on hankala tietää et oliks se sitä vai menkat sit. Tosin jos testi on haamuillut, niin vissiin on aikainen km. Toinen juttu on sit se et mulla tuli esim valemankat Tirrin kans. Siis ihan normaali vuoto 4 päivää ja normaali määrä.... Eli tollastakin voi käydä... Enkä arvannu mitään ennen kuin ultrassa tosiaankin meni LA uusiksi.... Ehkä sun kannattais testata uudelleen, kun se vuoto heikkenee. Aivan varmuuden vuoksi. :heart: :heart: :heart:

NullPoints ja Tirri 31+1
Joo, täytyy varmaan vielä testata uudestaan vuodon loputtua.
 
tervehdys kaikille =)

toive tuolla kerhon puolella me jutskaillaan,että sinne sitten vaan heti kun ehtii =) aikas hiljastahan siellä välillä on kun tää vauva-arki on aikas kiireistä, mutta kiva kuitenkin että on paikka mihin voi tutuille kirjootella
ja tässä samalla voin huhuilla kaikkia vauvaantuneita sinne kunhan ehditte =)

täällä alkaa taas olla monet loppusuoralla, jännitettävää riittää, jaksamista loppuaikoihin kaikille

ja uusille kaikille hurjasti onnea koko matkalle =)

meillä sujuu arki edelleen hyvin, neidillä on tosi säännöllinen rytmi jo ja yrittää kovasti kääntymistä ja on oppinut jo nauraa hekottelemaan ääneen :D

ihanaa vaikkakin sateista syksynjatkoa kaikille

Eliisa ja Enni 3kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja toive81:
Pamu k IHANA masu!!! =) Ja kiitos turvakaukalo vinkistä :) Me varmaan kans päädytään ensin turvakaukaloon ja siitä sitten istuimeen.

Hei tuli tässä mieleeni, että kun ollaan saatu meidän nyytit ulos masusta niin missäs sitä juttua jatketaan??? Eli missä rakkaat MyAngels, Eliisa80, Miikkis ja kaikki muut nykyään jutustelevat??? Onneksi tulevat välillä kertomaan kuulumisia miten vauvan kanssa menee.

Toive81 ja kantapäitään(?) esittelevä Mini 30+5 :heart:
Minäkin kaipaan kovasti MyAngels, Eliisa80, Miikkis, aurinkoenergiaa, heppujen viestejä ja kuulumisia!!! :attn: :attn:
 



*George Carlinin ajatuksia ikääntymisestä. *
(Kertakaikkisen upeaa tekstiä


IKÄÄNTYMISESTÄ
Ainoa ajanjakso elämässämme
jolloin pidämme vanhenemisesta,

on silloin kun olemme lapsia.

Jos olet vähemmän kuin 10-vuotias,

olet niin innoissasi vanhenemisesta

että ajattelet ikääsi murtolukuina.




'Kuinka vanha olet?'* *

*'*Olen neljä* ja puoli!'*

(Et ikinä tule olemaan

kolmekymmentäkuusi ja puoli.)

Olet neljä ja puoli ja ihan kohta viisi!

Siinä on koko jutun juoni.



Teini-ikäisenä sinua ei pidättele enää mikään.

Hypit seuraavaan mahdolliseen numeroon,

tai jopa parin numeron ylitse.



'Kuinka vanha olet?'

'*Ihan juuri* 16!'

(Voisit sanoa 13 mutta ihan kohta olet 16!)

Ja sitten tulee elämäsi paras päivä...





*Tulet *21 vuoden ikään.

Jopa sen sanominen on kuin pieni seremonia:

*TULET 21 VUODEN IKÄISEKSI. *

*JESSSS!!!*




Mutta sitten täytät 30.

Oho, mitä oikein tapahtui?

Ihan kuin olisit hapanta maitoa!

(Hän täytti ja meidän piti heittää hänet pois.)

Enää ei ole hauskaa. Olet vain hapan möykky.

Mikä on vinossa? Mikä on muuttunut?




*TULET* 21-vuotiaaksi,* TÄYTÄT* 30 vuotta,

ja sitten* LÄHESTYT* neljääkymmentä.

(Ohhoh! Painahan jarrua, kaikki on luisumassa käsistä!)

Ennen kuin huomaatkaan,* SAAVUTAT* 50 ja kaikki

mistä ikinä unelmoit, on mennyttä.

*

Mutta odotas!!!*

Sinä* SELVIYDYT* kuusikymppiseksi.

Etpä olisi uskonut!



Sinä siis* TULET* 21-vuotiaaksi,* TÄYTÄT* 30,

* LÄHESTYT* neljääkymmentä,* SAAVUTAT* 50

ja *SELVIYDYT* kuusikymppiseksi.


Olet saavuttanut jo sellaisen vauhdin,

että *TÖMÄHDÄT* seitsemäänkymmeneen!

Sen jälkeen elämä onkin jo päivä kerrallaan -meinikiä.

Tömähdät jopa keskiviikkoon!



*Pääset* kahdeksalle kymmenellesi ja

jokainen päivä on täydellinen ympyrä:

TÖMÄHDÄT lounasaikaan;

päivä TÄYTTÄÄ 16:30 ;

SAAVUTAT nukkumaanmenoajan.

Eikä se siihen pääty.





Yhdeksänkymppisenä alat kulkea takaperin;

'Olin *IHAN JUURI* 92.'



Sitten tapahtuu outoja.

Jos sinusta joskus tulee satavuotias,

tulet uudelleen lapseksi.

'Olen 100 ja puoli!'




Tulkoon sinusta terve 100 ja puolivuotias!

*

KUINKA PYSYÄ NUORENA?*



1.* Heitä mielestäsi turhat numerot.*

Niihin kuuluvat: ikä, pituus ja paino.

Anna lääkärisi huolehtia niistä.

Siitähän sinä hänelle maksat.




2.* Pidä vain iloluontoiset ystävät.*

Hapannaamat saavat sinutkin masentumaan.



3.* Jatka oppimista.*

Opettele tietämään enemmän tietokoneista,

käsitöistä, puutarhanhoidosta, mistä tahansa.

Älä ikinä anna aivojen laiskotella.

"Joutilas mieli on paholaisen työkalu."

Ja paholaisen nimi on Alzheimer.




4.* Nauti pienistä asioista.*



5.* Naura usein, pitkään ja äänekkäästi*.

Naura kunnes joudut haukkomaan henkeäsi.



6.* Joskus kyyneleet vaan tulevat.*

Kestä se, sure ja jatka elämää.

Ainoa ihminen joka on kanssamme elämämme

loppuun saakka, katsoo vastaan peilistä.

ELÄ niin kauan kuin olet elossa.



7.* Ympäröi itsesi asioilla joita rakastat*,

olipa se perhettä, lemmikkieläimiä, muistoja,

musiikkia, kasveja, harrastuksia, mitä tahansa.

* Kotisi on turvapaikkasi.*



8.* Pidä huolta terveydestäsi:*

Jos se on hyvä, säilytä se.

Jos se on häilyvä, paranna sitä.

Jos et voi itse sitä parantaa, hanki apua.





9.* Älä tee matkoja syyllisyyteen.*

Tee reissu ostoskeskukseen,

tai toiseen kaupunkiin,

tai jopa toiseen maahan.

Mutta älä mene sinne

missä syyllisyys asuu.




10.*Jokaisen tilaisuuden tullen:*

*kerro rakkaimmillesi *

*että rakastat heitä. *



*
JA MUISTA AINA*:
Elämää ei mitata

hengenvetojen määrällä,

vaan niiden hetkien määrällä,

jotka saavat

henkemme salpautumaan.






Ellet lähetä tätä vähintään kahdeksalle

ihmiselle, niin *mitä sitten*.

Mutta jaa tämä kuitenkin jonkun kanssa.

Meidän kaikkien pitäisi elää

täyttä elämää joka päivä]


 

Yhteistyössä