Iltaa!
Tääl on tänään tapahtunutkin ( ja pikkasen eilen.......).
Eilen siis mul oli mielessä se mun sokeritasapaino ongelmat ja menin apteekkiin jupisemaan. Jotain "idiootti -pissaan -laitettavia -liuskoja" niil oli johon mä sanoin et ei noi oo mua varten oikeen (ne olivat siis vaan aamu virtsasta katsottavia), kun mä haluun sellaset pelit et voin päivän mittaan mittailla itse ja tarkistaa milloin nousee korkeeksi ja mistä ruuista... :/ Sit se mies meni takahuoneeseen ja toi sellaisen koti koneen mulle.
Siinä paketissa oli sit se koje ja 25 liuskaa (eli niin monta testii voi vaan ottaa). Se sanoi et jos saan sellaisen pitkäaikaisen sairaus lapun sit synnytyslääkäriltä, niin se lisä liuskat ovat sit ilmaisii, muuten ne tulee maksaa hunajaa... Se sit antoi sen paketin ilmaiseksi mulle! Olin aivan iloissani!!!!!!!!!! =)
Sit menin neuvola tarkastukseen aamulla.
Virtsa ok, mun verenpaine 110/70, sf 31, Tirrin sydän 120, liikeitä hyvin jne eli kaikki hyvin.
Sit se kysyi miten mä voin johon sanoin et hyvin, MUTTA ne hitsin sokerit ovat taas sekaisin. Sanoin mun lääkärille et en mene kolmanteen uusinta kokeeseen sinne sairaalaan vaikka lappu tuli. Selitin miks mun mielestä se on typerää. Selitin miten Suomessa tehdään jne... Taisin pitää kunnon palopuheen. Se kysyi et sainko kutsun ruokavalio neuvontaa, johon sanoin et en saanu ja vaikka olisinkin saanut en sinne menis... Sanoin et viimeks ei sieltä kunnon neuvoi tullut jne jne (vali, vali, vali.....)
Sit sanoin et oon hommannu sen koneen ja aion kotona tarkkailla asiaa ja et tarttisin sellaisen pitkäaikais sairaus lipun. Mun neuvola lekuri sanoi et ne eivät tuu sellaista antaa, kun ruokavaliolla kurissa pidettävä raskausdiabetes ei oo pitkä aikainen sairaus (totta). Sit se sanoi et mitä jos hän ottais multa kerran viikossa veri testin ja sit ehkä jos ei mitään ilmaannu, niin vähemmän myöhemmin. Eli se sit katsoi mun pissasta liuskalla sokrut ja se oli puhdas. Sit otti verikokeen. Tulokset se aikoo laittaa tietokoneelle, josta siel sairaalassa näkevät sit et hommaa seurataan ja et kaikki on kunnossa. Eli ei enää rasitustestejä mulle!!!!!!!!!!!
Oon tosi iloinen siis. Mua ei haittaa mennä mun lekurille 5min kerran viikossa antaa se näyte. Se kun on mun matkan varrella töihin jne. Eli oon niin helpottunut!
Sit se sanoi et mun ei tarte kotona mittailla, tuo on nyt tarpeeksi. Eli aion viedä huomenna sen kotipaketin takaisin sinne apteekkiin ja kiittää niiden ystävällisyydestä. Joku toinen saa sit sen joku kerta omakseen.
Eli ihanaa kun rupesivat vihdoinkin kuuntelemaan. Inhoon kauheesti et täytyy asettua poikittain vastaan ja melkein korottaa ääntään et alkavat kuuntelemaan. Mut joskus se tosiaankin ainoastaan tehoaa...:ashamed:
SS Halvalla siis oot tilaillu. Millaisii tilailit??? Olishan se hienoo itsekin tehdä jos osais ja olis aikaa... Mul ei ainakaan onnistuis. Jos anoppi auttaa tossa asiassa niin mukavaahan se on. Tai ainakin on sillo mukavaa jos ne ovat ihan hyvii.....
Toive Meil oli eka turvakaukalo sellainen mikä tuli rattaiden kanssa. Se oli helppo nostaa rattaista autoon jne. Pieni se on, tosiaankin ihan passeli sinne 8kk asti. Kevyt kannettava jne... Sen jälkeen oli käytössä sellainen raskaampi istuin, jota ei tosiaankaan kannella... Nyt on kolmas istuin ja neiti on 4v...
Talvivaatteista en osaa sanoo mitään....... :ashamed: Mä en ainakaan oo oikee tyyppi tohon kommentoimaan... :ashamed: