*** Keskenmenon jälkeen plussanneet lokakuussa***

Voi hyvänen aika miten teillä tulee juttua :D Siis hyvällä tavalla :kieh: En taas muista puoliakaan, mitä piti kommentoida. On tässä hiukkasen väsymystä ilmassa ja muutenkin hömelö olo, kun ei oikein ruoka maita. Mahakin on jo pullahtanut (tosin muutama liikakilo näyttää jo valmiiksi siltä, että olisin raskaana viidennellä kuulla)...

Missä vaiheessa olette kertoneet esim sukulaisille raskaudesta? Me ei kerrota varmaan vielä piiitkään aikaan, jos kaikki menee hyvin. Kesällä km:n jälkeen tuli niin typeriä kommentteja ja anoppi muutenkin veti pohjat, ettei oikeasti tee edes mieli kertoa. Ja jos vielä saa valittaa, niin eilen anoppi kävi pyörähtämässä tuolla meidän raksalla ja ei tarvii hetkeen taas miettiä heille menemistä, oli sen verran ilkeät kommentit. Miksi me ei osata tehdä mitään oikein eikä hoitaa lapsia??? :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Joka asia pitää kommentoida, ihan vaikka pimeässä ulkona oleminen (siis siellä raksalla on pimeetä, ei ulkovaloja vielä ja illallakin ollaan) :headwall:

hp rv 5+5
 
Huomenta!!!


Herkkupeppu Mä oon varmaankin hitain kertoja sukulaisille........... :x
Esikoisen aikaan kerrottiin kun olin rv10; 1 KM: just oltiin sanottu muutamalle (ei vielä vanhemmille); 2 KM en ees itte tietty et olin raskaana (joten ei kenellekään) ja nyt alettiin kertoo rv12.... Eli hidasta toimintaa.
Jotenkin mulla vaan on aina ollut sellainen olo et haluun varmistaa et kaikki on ok ennen kuin rupeen puhumaan ja noiden km:jen jälkeen tuntuu et se on ollut ihan fiksu idea. Mun mutsi kun suree kaikkea kauheesti, joten jos siltä säästää pari harmaata hiusta, niin hyvä. Muutenkin mun vanhemmat alkavat olla aika vanhoja, joten en jaksa niitä rasittaa huonoilla asioilla. Ekasta km:sta äiti tietää ja tosi surulliseksi se sen veti. Joten toisesta en sit viittiny sanoo. :x
Sulla taitaa olla rasittava anoppi? Voi noin ollakin. Mistä se oikeen valittaa???
Mä oon ainoo "miniä ehdokas" (miniä siis nyt), jonka anoppi on jotenkin huolinut. Mun taktiikka mun anopin kans on se et pysyn sen jaloista pois niin paljon kuin mahdollista. :LOL: Harvoin häntä näen, joten kaikki menee hyvin.
Esikoista odottaessa (eka lapsenlapsi hänelle) tuntui et se olisi halunnut tietää joka asian jne eli oli tosi aktiivinen. Nyt se on ottanut tosi rauhallisesti, mitä nyt alussa oli tosi innoissaan. Nyt kun tosiaankin sil on jo 2 lastenlasta, joten se ei vissiin oo niin mielen päällä. Ihan hyvä vaan et rauhassa saadaan olla. Ainut asia anopissa on se et se on tosi lapsirakas ja hyvä lastenlastensa kanssa, joten auttaa jos apua tarttee. Muutenkin nauttikoon olostaan, eihän hän ikuisesti elä vanha kun alkaa olemaan.... :ashamed:
Hyvää päivän jatkoa kaikille!

NullPoints ja Tirri 29+5
 
Huomenta

Vein esikoisen hoitoon, ja nyt pitäisi pestä pyykkiä ja lukea tenttiin vähintään 100 sivua. Veto on poissa; mulla on joku tosi lievä syysflunssa joka näkyy lähinnä väsymyksenä ja nenän tukkoisuutena. Tai sitten se on vaan raskausoire sekin :)

Anopeista on täällä puhuttu. Mun anoppi on tosi intensiivinen tapaus, niin hyvässä kuin pahassa. Leikkii ihan sataprosenttisen keskittyneesti esikoisen kanssa, mutta tekee myös asiat ihan oman päänsä mukaan - ainakin silloin, kun en ole näkemässä.
Ja sillä on tosi ärsyttävä tapa omia esikoinen, esim. kaupassa jos käyn sovituskopissa ja lapsi jää mummin kanssa, on aivan varmaa, etteivät enää ole edes kyseisessä liikkeessä, kun tulen ulos. Ja kännykkäänhän ei anoppi vastaa, eli sitten saan kahlata ostaria läpi etsimässä lastani... Joskus on oikeasti aika paniikki tullut, vaikka olenkin tiennyt, että mummon hoivossa se lapsi on. Mun mielestä tuollainen on ihan silkkaa vittuilua, mutta minkäs teet, anopin mielestä hän vaan tekee palveluksen kun vie lapsen hetkeksi "pois jaloista".
Moni varmaan tykkäisi hirveästi kun on anoppi joka on aina valmis auttamaan tarvittaessa, mutta itseä se vähän välillä ärsyttää, kun olen tottunut pärjäämään oman porukan kesken. Joskus mietin olenko tosi epäreilu kun en erityisesti vaali mummon ja lapsenlapsen yhteyttä, mutta sitten anoppi taas tekee jotain, mikä saa multa hihat palamaan, ja otan etäisyyttä pitkäksi aikaa.

Oma vointi on ihan hyvä, mitä nyt supistelut alkavat olla välillä aika napakoita. Esikoinen tulee lähes joka aamuyö viereen nukkumaan, ja käpertyy jalat kippurassa mun mahaa vasten. Se saa aikaan ihan hirveät supistelut, kun toinen lapsi potkii ulko- ja toinen sisäpuolelta. Täytyy neuvolassa kysellä, josko saisin lääkäriajan jo jonnekin rv33-34 tienoille, niin tietäisi vähän sitä kohdunsuun tilannetta.
Esikoisesta oli rv34+4 kohdunsuu pehmeä ja kanavaa jäljellä 0.5cm, ja siitä tasan neljän viikon päästä lapsi syntyikin jo. Tuolloin otin lääkärin käskystä aika rauhallisesti viimeiset viikot, mutta nyt siihen ei ole mahdollista, koska on tuo supervilkas esikoinen kaitsettavana. Viimeistään joulukuun puolivälissä hän jää hoidosta pois, eli rv36 eteenpäin olenkin sitten päivät pitkät lapsen kanssa kahdestaan (tietty mies myös, silloin kun ei ole töissä). Saa nähdä kestääkö kohdunsuu sitä actionia enää, vai tuleeko lapsi ulos jo ennen joulua :whistle:

Nyt niitä hommia tekemään, anteeksi näin omanapainen viesti!

Tuttiritari 28+5
 
Kaa
Kiitos kaikille kommenteista.

Olo helpottui tänään. Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki oli hyvin, niin minulla kuin natiaisellakin. Eli syke oli tasainen 140 ja liikkeitä oli, paljon. Ei malttanut pysyä paikoillaan anturin alla. Ihan niinkuin mammansakkin, jatkuvasti karkaamassa kameroilta ja vastaavilta. Liikkeitä ei siis ole ollut vielä. Tai siis en ole tuntenut niitä vielä itse. Kohdussa tuntuu illalla sellaisia "sydämensykäyksiä" ja ilmakuplien puhkeamisia, olisivatkohan nen niitä paljon puhuttuja liikkeitä. Sikiö (vai onko naurettavaa sanoa jo vauva?) kun on aina sykkeenmittauksessa ja ultrassa ollut todella liikkuvainen. Nyt on hyvä olo.
 
heips

Pamu: Minä taisin joku aika sitten sanoa että sektiota pelkään.. jopa paljon enemmän kuin itse synnytystä :whistle:

Ihanaa että Toive on päässyt kotiin oman kultansa luo!! :D

NullPoints:
Jep ruisleipä meikäläiselläkin yks pahimmista sillon ihan alku raskaudesta.. ja se kun oli oikeestaan ainut mikä meni alas :LOL: nyt kestää syödä sitä jo hiukan paremmin onneksi. se on vaan niiin hyvää :p
Itse en teetä juo justs en takia kun alka korventaa.. sen sijaan kuuma viinimarja mehu passaa mulle =)

Nimra:
Huomiselle tsemppiä!
Eikö sinun ois oikeesti itselles tehtävä selväks mikä noista hommista ois hyväks ja mikä huonoks jos olosikin noin tukala?? ja niin kuin itskkin epäilit niin onko tuo kaikkien huonekalujen nostelu ja raahaminen hyvästä... ei ne hommat sieltä karkaa ja varmasti joku tulis kaveriks niitä huonekaluja siirtelemään. Ihan aiheesta ovat sulle vähän "ärähteneetkin".
toki itsekkin siivosin esikkoa odottaessani vielä saman päivän aamuna kun synnärille lähdettiin mutta kohtuuden rajoissa...

täällä potkut alkaneet tuntua entistä selvemmin ja voimistuneet eilisen ja tämän päivän aikana :D tähän asti tuntunut vain kun olen ollut pitkällään mutta nyt tuntuu jo muutenkin :heart:

jaahas.. ovelta kuului että "äiti minä en saa unta.. saanko tulla köllöttelmään teijän sänkyyn.." joten menen nuuskuttelemaan tuota poikaa vähäks aikaa ja lähdetään sitten ruuan laittoon. lepäsi kuitenkin vajaan tunnin verran vaikkei uni tullutkaan..

danjuska ja toukka 17+3
 
terppa!

juu täällä kans se neuvola takana ja kaikki ok. tulee aina jälkeenpäin niin huojentunut olo.
täti kovasti kehui mun vointia/arvoja ja masuakin, voih meinas ihan tulla itku...jotenkin ihan häkellyin moisesta. :ashamed:
vaavin sykkeet siinä 130 molemmin puolin. verenpaineet edelleen matalat, ett välillä voi vähän heittää päästä, minkä nuo sit selittääkin. tämä kolmonen on tosiaan edelleen ja toivottavasti pysyykin rt.
on meinaan olo NIIN paljon helmpompi kuin perätilavauvan kanssa.
sf mitta jo 31 cm! ;) hui! (ja on muuten ihan sama kuin kahdesta aiemmasta näillä viikoilla)

danjuska , sektiosta, minähän kans pelkäsin sitä enemmän kuin mitään muuta! yritin siis perätilaa synnyttää alakautta koska sektio kuulosti paljon pahemmalta vaihtoehdolta!
no yritykses tosiaan jäi kun meinas se jalka tulla vauvalta ekana maailmaan ja mun puolesta tuli lääkärin sektiopäätös siinä samassa. kaikki meni hyvin eikä se niin kamalaa sitten ollutkaan, tässä tapauksessa kuitenkin se turvallisempi vaihtoehto.
mua auttoi se kun ajattelin, että en voi asiaan enää vaikuttaa, olen muiden käsissä ja pakko niihin on luottaa. onhan synnytys muutenkin sellainen, menee siten kun menee ja siihen on vaan antauduttava mukaan. ja yksilökohtaistahan kaikki on, miten sitten synnyttääkään, on hyviä ja helppoja hienoja synnytystarinoita kun kaikki menee kuin oppikirjasta ja sitten niitä jossa ns. kaikki menee pieleen...on hyviä sektio kokemuksia ja ihan kamalia. Mulle on jäänyt ihan hyvä mieli, toipuminen on ollut nopeaa mikä on auttanut minua henk koht ehkä eniten.
Onko sun poika sitten syntynyt miten? kun tuota sektiota mietit?

Nimra, juu nyt vaan ihan rauhassa siellä! Jos on tekemisen puute ja tylsää lähde kävelylenkille! Raitis ilma tekee hyvää, kävely on hyväks muutenkin ja ajatukset lähtee lentoon.

sain ruokittua täällä olevan jengin joten nyt pikku huili itsellekin.
neiti nukahti ehkä sekunnissa :heart:

ens viikolla uus neuvola.
palaillaan
:wave:
 
Nimra
Moi,

Joo ollaan täällä ihan rauhassa ja ei noi huonekalut nyt tyhjänä ihan niin paljoa paina ja kyllä mä teen sen mihin tiedän järkevästi pystyvän... välillä vaan tulee sellaisia kipuja ja nehän tähän kuuluu :D Ei nyt mitään sellaista mitä ei oikeasti kestäisi ja mistä voisi kuvitella, että olis kovin vakavaa, mutta ymmärrän että pitää ottaa rauhallisesti ja nyt turvotuksen varmasti maailmanmestarina :LOL: on pakko rauhoittua, kun ei kävely oikein suju eikä saa sormia nyrkkiin, kun turvottaa - kamala vaiva :snotty: mutta teen sille sen minkä voin =)

Tänään siis neuvolassa... Enpä olekaan hetkeen noin pelännytkään!!!! |O |O

Siis ensin puhuttiin siinä olosta ja otettiin paineet ym...ja puhuttiin vielä vähän enemmän ja sit sanoi, että nyt sitten kuunneltais :heart: No, minä marssin tyynen rauhallisesti pedille ja housut alas ja paita ylös :whistle: ja sit doppler-tutka päälle ja geelit masuun B)
Noh,... siinä kuunnellaan ja kuunnellaan, että täältä kyllä kuuluu vuih viuv, mutta kunnon "kopsetta" ei nyt löydy.. :'( Siis, mä olin että WHAT ??!??! Justhan se potki ja mättäs!! Prkl, ei voi olla totta... Siis meillekö kävi nyt näin ?? Noh, kävi hakemassa sitten toisen terkkarin ja laittoi tutkan erikohtaan (toiselle puolelle vatsaa!!!) niin johan kuului kopse ja 150 oli syke - Siis jessus prkl, että mä olin jo käynyt ne kauhu-skenariot läpi... |O |O Kamala tunne, kun ei ääniä heti löytynyt ja tiesin, että kyllä siellä mielestäni liikutaan :eek:
Noh, siinä sit kuunneltiin ja sit terkka totesi, että katsellaanpa ihan ultralla (joka on vanha ka***) ja ai että miten kauniilta KultaMuru siellä näytti ja oikein päin siellä oltiin :heart:

Tässä nämä muut tiedot:

Paino: +550g/vko (yhteensä nyt, 11,2 :eek: )
Verenpaine: 128/76
Hemoglobiini: 132
Sf-mitta: 32,5 (laskenut yläkäyrän yläpuolelta (hiukan) alapuolelle)
Tarjonta: UÄ-Rt
Syke: 150
Liikkeet: ++

(käynnillä oli muuten terkkana kätilö-opiskelija... niin arvatkaa miten tuo doppler-tutka asia KAUHISTUTTI :eek: :eek: )

Lääkäri onkin sitten parin viikon kuluttua... ja kysyin, että mites täällä tehdään tuo tarkistus, että painoarviota ja mietitäänkö/tarkistetaanko että mahtuuko vauva normaalisti tulemaan niin eipä kuulemma enää oikein muuten katsellan kun käsin masus päältä ja sit tutkimalla kädellä lantiota :eek: :eek: Mua HUOLETTAA sillä olen kuitenkin rd-odottaja ja mua kyl vaivaa jos tulee yli-iso... :ashamed:

Noh, ehkä tämä tästä.. kohta tulee mieskin kotiin :D Leivoin eilen kahvileivänkin valmiiksi hänelle - pipari-appelsiinileivoksia :p

Oikein ihanaa päivää kaikille :wave:
 
Heipsan!
Juu, vilkasta on ollu taas keskustelu! Mukavaa. =)

Tänään on näköjään ollut neuvolapäivä, aika moni on näköjään käynyt! Ja kaikki on saaneet hyviä uutisia, onnea niistä :flower:

Pamullahan on hienot sf-lukemat, vautsi! Tosi napakalta se sun massu noinkin isoksi tosiaan näyttää!

Kaallakin hienoja uutisia ja vilkas vauveli. Kyllä minä ainakin olen kutsunut masuasukkia vauvaksi koko ajan =) Omissa ajatuksissa kun se on koko ajan meidän rakas vauva ollut olkoonkin kuinka pieni vain :heart: Ja kyllähän nuo sinun tuntemukset liikkeiltä kuulostaa!

Herkkupeppu kyseli sukulaisille kertomisesta. Mekin pitkitettiin kertomista jonnekin viikon 10 tienoolle, sitten kerrottiin ekana minun vanhemmille. Seuraavalla viikolla oli pakko kertoa aika isolle kaveriporukalle, kun oli tulossa sellainen kaveriporukan urheilureissu jonka takia asia oli pakko kertoa. Ei olisi menneet mitkään selitykset läpi. Vaikka hirvitti jo kertoa, tuntui tosi aikaiselta. Oli juuri ja juuri 11 vkoa täynnä.

Nullpoints taisi jutella joulusta jo. Muistankohan oikein kuka se oli.. :eek: (Pää tuntuu tosi hataralta nykyään, unohtelen ihan kaikkea!) Olen aina ollut tuon joulun suhteen tosi viime tipan ihminen, mutta kai se on tänä vuonna ryhdistäydyttävä! Ne ruuhkat ei tosiaan houkuta! Onneksi pääsen jo marraskuun puolella lomalle, jos sitten alkaisi ajattelemaan joulujuttuja.. Tosi paljon ihmiset suunnittelee jo pikkujouluja, meilläkin on jo neljät tiedossa (joo, ja kuski on selvillä..) Ja kaupassa oli jo joulukalentereita! Iiks.

(.) Harmittaa, että jumppa jäi väliin tältä illalta. Koira herätti viiden aikaan, sai jonkun hepulin alakerrassa ja haukkui täydestä sydämestään. Sitten ei enää uni tullut :kieh: Tämä viikko on töiden suhteen ihan älyttömän raskas ja joudun ottamaan vielä moneksi illaksi töitä kotiinkin. Kun pääsin tänään töistä, tuntui että sydän hakkasi tuhatta ja sataa ihan väsymyksestä. Totesin, että vaikka kuinka harmittaa, niin jätän jumpan väliin. Jos tulisi parempia kelejä, niin pääsisi edes ulkoilemaan, se piristäisi.
Karmea makeanhimo on myös iskenyt päälle (hyvä yhdistelmä tuon liikunnan vähenemisen kanssa..) ja Nimran mainitsemat pipari-appelsiinileivokset sai kyllä veden herahtamaan kielelle!!! :p Slurps, pitäneepä leipoa joku päivä!

Illan jatkoja
toivottelee
Luminia 25+4
 
tuttiritari :eek: Mä oon sanonu suoraan mun anopille ja omalle äidille että sitten kun lapsi tulee niin mä hätistän teidät luudan kanssa ulos jos menee hössötys tai neuvominen yli... :LOL: mut ihan kamalaa toi että karkaa sun lapsen kanssa!!! Harmillista että ei välit anoppiin toimi. :/

Hienoa Kaa että kaikki oli hyvin. :) ja samat sanat Nimralle. HUH! varmaan säikähdit!

(.) Minä taas toivon että pääsis töihin... :ashamed: ainakin hetkeksi kun sitten lapsen kanssa saakin olla kotona pitkään. Vielä ei ole natsannut... vähän aikaa vielä etsiskelen mutta kohta alan lopettamaan. En enää marraskuun loppupuolella ainakaan aio etsiä aktiivisesti töitä. sitten se tuntuisi jo tyhmältä mennä ison mahan kanssa työhaastatteluihin... :D

EM ja Dodo 11+0 (POKS!!!!) :heart:
 
Nimra
ElinaMaria Mä olin siis aivan shokissa :kieh: |O Kun musta liikkeet tuntui koko ajan, mutta sydänääniä ei missään!!! :eek: :eek: Olin jo siis epätoivoinen, mutta löytyi, Onneksi :heart:
 
Iltaa!
Tuttiritari Onpas sulla anoppi kans tapaus... Tuli tuosta mieleen et monet anopit varmaan haluavat omia kaiken: "minun poika ja minun lapsenlapsi", kun me naiset sit eletään (hoidetaan jne) niiden ihmisten kanssa. Tuskin nyt kukaan tahtoo päin naamaa sanoo et "minun mies ja minun lapsi"... (eli näpit irti) :LOL:
Voi olla siis hankala tilanne. :(
Sulla supistelee aikalailla Tuttiritari. Voi tosiaankin olla et avaudut aikaisemmin kuin viimeks. Mä en avautunut esikoisen takia ennen h-hetkee enkä oikein silloinkaan... (3cm) eli ei taida mulla tulla tollasta ongelmaa... Ei auta muu kuin ottaa sun niin rauhallisesti kuin vain pystyt. Hankalaahan se varmasti tulee olemaan jos on pieni joka juoksuttaa... :whistle:
Kaa Hienoo et kaikki oli hyvin.
Toivotaan et toi antoi nyt mielen rauhaa ja et ne liikkeetkin pian alkavat tuntuu kunnolla. Noi kuplimiset ovat niitä ekoja liikkeitä, mut niitä voi olla tosiaankin joskus hankala metsästää.

Danjuska Hienoo et liikkeet tuntuvat paremmin! Siellä treenaillaan ahkerasti.

Pamu Onnee hienosti menneestä neuvolareissusta. Ei ihme et kehuivat sun masuu, ylpeenä voit sitä kannella kun se onkin hieno pakkaus.

Nimra Luojan kiitos kaikki oli hyvin....
Taisi sillä harjoittelijalla olla vielä aika paljon harjoittelemista. Huh, huh. Tuo kyllä nostais kylmän hien pintaan oli miten oli...............

Luminia Niin menevät ajatukset jouluun jo...
Harmittaa silleen et en pääse suomalaisia jouluruokia nauttimaan.
Joka toinen joulu siellä ja joka toinen täällä. Paitsi et nyt tulee kaksi peräkkäin täällä.
Huono oon laittaa jouluruokaa, kun ei kaupoista saa kaikkii tavaroita. :headwall: Sit jouluksi muutenkin kummassakin paikassa mennään mummolaan ja on ruuat pöydissä, joten en oo oppinu/jaksanu laittaa täällä erikseen. Mieli tekisi laatikoita. Varsinkin lanttulaatikko olisi hyvää...
Ehkä pitäis vaan ettii ohje jostain ja tehdä sitä. Ja olla sit sanomatta anopille et sille ei tulis paha mieli......
ElinaMaria Toi on hankala juttu ku masu kasvaa ja duunia pitäis etsii... Tietty jos on joku määräaikainen sijaisuus jne niin ok, mut voi tosiaankin olla vaikeeta saada vakipaikkaa. Tsemppii sulle kamalasti tuohon.

Tuosta tuli mieleen miten ne meni sulla ne työhommat SuukkoSuulle?
Täällä vaan sitä samaa kuin eilenkin. Jotenkin vaan odotan et tulis pian viikonloppu. Viime viikonloppu kun meni liian nopsaan.
Illan jatkoja...

NullPoints ja Tirri 29+5
 
Tervehdys rakenneultrasta. Kaikki kai OK? Lääkäri vähäpuheinen, mutta selkeesti mukavampi kuin nt-ultrassa. Sillä tais olla sillon krapula. :whistle: Pallopää siellä potki ja heilutteli kovasti, sydän jumpsutti ja kaikki raajat ja elimet oli kohdallaan. Sukupuolta lääkärisetä ei osannut vielä sanoa. Painoarvio oli 330g. Istukka on edelleen takaseinässä, osittain kohdunsuun päällä. Mutta mitään ongelmia ei tuosta ole vielä ollut. Ja ilmeisesti ultrataan viel kolmannekin kerran, kun lääkäri sanoi, että istukan tilanne vielä tarkastetaan seuraavassa ultrassa. En sitten tiedä, että onko kolmas ultraus täällä ihan normaali juttu, vai tekevätkö vaan ton istukan takia. Mutta ihan kiva jos vielä saa kurkata sinne massuun. =)
Paineet oli ok, pissi puhdas. Heppa laskenut edelleen, nyt vaan 105, eli rautalisää täytyy hakea apteekista. Painoa tullut 365g/viikko, eli ekasta mittauksesta lisää 5,6 kg... :ashamed: Ranteiden ja sormien kivusta ei osanneet sanoa mitään. Tosin eipä ne ole nyt ollutkaan reiluun viikkoon niin kipeet kun aiemin.
Mitäs rautavalmistetta olette käyttäneet, siis ne jotka sitä ovat tarvinneet?
Liikkeitä tuntuu aina välillä, ihan selkeitä tömähdyksiä. Oikeen säikähdän ja hätkähdän välillä kun tumahtaa. Aika hauskaa. :heart:
Hyviä vointeja kaikille!! :flower:
 
Oikein aurinkoista huomenta
siis tosiaan vasta äsken nousin ylös. No olen toki aamulla vienyt poitsun päiväkotiin, mutta ihan jatkoin yöunia sen jälkeen. Ei ollu tarkotus ihan näin myöhään nukkua, mutta minkäs sille mahtaa kun uni velkaa syntyy, vauva pyörii mahassa aina yöllä sellasta vauhtia ettei nukkumisesta tuu mitään... lisää ON -osiossa


Pamu onnittelut äippäloman aloituksesta, on se vaan ihana etappi
oi kun sulla ihanan näkönen masu
miten voiki olla noin napakan näkönen... hieman kade kun oma masu paisuu ku pullataikina


Toiveelle ja Minille onnittelut isin luokse pääsemisestä
mukava, että koiratkin on kotiutunut hyvin. Nyt vaan odottelette synnytystä ja pientä omaa kultaanne kainaloon tuhisemaan


Nimra kuinka ihmeessä sä jaksat muutella järjestystä itekses, tai sitten meillä on jotain ihan ihme painavia huonekaluja ku en edes imuroidessa jaksa sohvaa liikuttaa yksin
mulla on kyllä kanssa hirvee kodin sisustus/järjestys into päällä, joutuu vaan tuo ukkokulta vähän auttelemaan...
Systeriä pyysin auttamaan syksyisessä ikkunan pesussa
kun ei tunnu siltä, että ite pystyis


herkkupeppu kyseli sukulaisille kertomisesta... mun äiti hoksas rv9 mun silmistä, että mä odotan (sama juttu muidenkin raskauksien kohdalla) ihme noita
, ukko sitten meni heti kertomaan omille vanhemmilleen, etteivät huonommalle jää
mistä tuli vähän sanottua sille. Rv11 jouduttiin lähtemään ukon serkun häistä päivystykseen veren vuodon takia, sillon selvis miehen veljille. Yhdelle serkulle kerroin ku oltiin käyty kontrolliultrassa rv19 ja toinen serkku äkkäs mesestä rv22... kaikki muut on vielä onnellisen tietämättömiä koko asiasta
enkä ajatellu kertoa ennen joulua tai ristiäisiä... eli ite saavat nähdä
On tullu niin ihme kommenttia niiltä Onni enkelin syntymän jälkeen, että päätin pitää omana tietonani
No enpä mä kyllä kertonu esikoistakaan ku vasta rv24 ku oli mun synttärit, ja enkelin raskauden ne näki mun häissä rv20... tulipas pitkä selostus :p

tuttiritari ai sullakin on kouluhommia... mun pitäis vääntää tässä oppari valmiiks ennen joulua
jestas ku voi olla pää tyhjä aina ku tulee sen aika


Danjuskalle onnittelut potkujen voimistumisesta, kyllä se vaan ihmeesti rauhottaa ku tuntuu pitkin päivää toisen liikkeet


Nimra huh mikä säikähdys, on kyllä vielä pitkä matka tuolla harjoittelijalla edessä
onneks kaikki oli kuitenkin hyvin


Riine onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Joulu oi mä oon niin joulu ihminen :xmas: mä tykkään ostaa joululahjat aina kyllä etukätee, inhoon sitä ruuhkaa. Mutta jouluvalmistelut kotona tykkään aloittaa ajoissa. Kynttilät rupee palamaan jo heti marraskuussa, mutta jouluvalot kuuluu mun 5.12. ohjelmistoon
Mun mielestä on ihana kuurata koko koti joulukuntoon, ja leipoa joululeivonnaisia ja tehdä jouluruokaa. Onneks taas tänä jouluna on rutkasti aikaa, mä aion olla sairaslomalla koko joulukuun
ei mitään aikomusta raahautua töihin enää itsenäisyyspäivän jälkeen...


Täällä kanssa yks joka pelkää sektiota ihan kuollakseen :wave: taitaa vähän johtua mun ihan yleisestä sairaalakammosta :ashamed: mulle viimeks puhuttiin paljon tuosta sektio pelosta koska jätkä oli vielä rv36 peppualaspäin. Täytyy vaan toivoa, etten siihen joudu... :/

Hankinnoista ollu puhetta, oon ostanut vain hoitotason kirppikseltä, sellasen jonka saa seinälle kiinni ettei vie lattiapinta-alaa, ja mä luulen, että se saa riittää
esikoisen jäljiltä on kaikki muu tallessa ja ihan sama kumpi tulee vaatteita löytyy. Kestovaippoja tulee sitten ostettua ku vauva on syntynyt ja näkee mitkä sopii. Tosin mä löysin maanantaina ku Ideaparkissa kävin aivan ihanan ja meillä ihan ku tehdyn hoitopöydän, mistä saa hoitotason pois jolloin jää pelkka lipasto... mutta en tiiä raaskinko sitä ostaa. Ite oon niin pitkä, että sängyllä en jaksa vaippoja vaihdella, että tarpeen olis mutta saisko tohon nykyisen lipaston päälle jotain tekastua


ON Olo on pikkasen parempi, vaikka vielä kaverin tilanne painaakin mieltä. Mun kaveri odottaa kolmattaan, ja on np-ultrasta lähtien saanut huonoja uutisia
oma enkelin odotus tulee niin mieleen, varsinkin kun jos kaikki olis menny hyvin olis hän nyt 1v
Tällä viikolla pitäis ihan lopullisesti ratketa, joutuuko myös mun kaveri keskeyttämään raskautensa, kuten minä...

Hulluja tuntemuksia saa tämä raskaus aikaan, mun oli ihan pakko käydä päivystyskäynnillä neuvolassa ku tuli ihan olo, että lapsivesi tipahtelee pois
yritin kyllä itelleni vakuuttaa ettei se sieltä mihinkään lähde, mutta kun tuossa yks ilta piti käydä vessassa 5min välein ja aina sitä pissaa riitti...
no neuvolassa näytti pissanäyte leukkareiden olevan koholla, mutta labra koe oli puhdas. Tulipahan taas käytyä neuvolassa
Oma tukala olo kyllä vähän selitty tuon reissun yhteydessä... painoa oli tullu kahdessa viikossa 1400 g


rv 23+6
paino +700g/vko (yhteensä +9kg)
RR 129/78 ja 114/77
hb 135 (ilman rautalisää)
sf 22
vettä normaalisti :)
tarjonta rt
syke 145/150 :heart:
liikkeet ++

kaikki siis hyvin ja tuon jälkeenhän oli vielä se 4D ultra :heart:

Närästys näyttää vaivaavan muitakin, toisina päivinä ihan siedettävä mutta toisina päivinä ihan kamala
Iskias kipu on häipynyt
liekö liikunta auttanut... väsy on kamala kun ei saa yöllä nukuttua toisen mellastaessa koko ajan. Mutta muuten täytyy sanoa, että todella mahtava olo
pystyy kävellä ihan normaalisti ja jaksaa olla töissä (tosin nyt syyslomalla) kohta rupee kyllä maha olemaan sen verran tiellä että ei sekään onnistu... :p

Vauva on ihan kamalan vilkas, ei kyllä tarvii mitään liikelaskentaa tehdä ku toinen pyörii ku karuselli pitkin päivää
Nyt on jo tunnistettavissa hänen nukkuma-ajat
aamupäivällä on melkein parin tunnin hiljanen hetki, ja iltapäivällä kanssa toinen hiljanen hetki... toivottavasti nyt älyää jossain vaiheessa sen yönkin olla rauhassa


Ens viikolla neuvolalääkäri, onkin sitten ensimmäinen tässä raskaudessa. Saa nähdä onko mitään tapahtunut, pieniä harjotussuppareita on tuntunut jos oikein ahertaa mutta ei mitään kipeitä.

Jaa-a opparia pitäis tehdä, mutta ulkona on niin kaunis päivä ja viimestä lomapäivää vietän tässä tällä erää, että taidan pistää nenän ulos ja käydä kävelyllä


Oikein mahtavaa syyspäivää kaikille masun kasvattajille

Orchid ja pikku Rumpali 25+0 POKS!


*MUOKS! Lisäsin profiiliin uuden kuvan tältä päivältä*
 
NP, sillonha se yks työnantaja pyörs sanansa eikä ottanukaa mua töihin (eikä maksanu palkkaakaan oikein.. en juuri jaksa sitä enää miettiä, ne ol täysiä k***päitä ). Eli ny oon sit kotona ja Staffpointin kautta joskus teen keikkahommaa :)
 
moiks

vääsyttääää |O
viime yö meni aika penkin alle.. en nukkunu ite eikä nukkunu poika.. eikä kyllä mieskään..

Pamu: Poistun synnytys meillä meni ihan ok:sti.. hyvän kokoinen vauva oli, 4250g ja joitakin tikkejä joutuvat mulle laittamaan.. mutta ihan hyvät fiilikset jäi tuosta ja en oikein tiedä edes miksi tuota sektiota mietin/pelkään.. kai sen takia että vaikka osittain luotan etttä vauva mahtuu tulemaan normaalisti niin km opetti että mitä tahansa voi sattua ja kai varaudun pahimpaan.. tai jotain :whistle: en edes itsekkään ihan varmaksi tiedä ;)
Kun vaikka kuinka ajattelen että vauva mahtuu kyllä aika varmasti tulemaan niin voihan mitä muuta tahansa sattua että joudutaan sektio tekemään.. mut niinhä se varmaan on että jos siihen pisteeseen menee niin sitä on vaan luotettava lääkäreihin ja kätilöihin.

ElinaMaria:
Toivottavasti sinua lykästäisi töitten suhteen!!

Riine hyvä että ultrassa kaikki ok.

Herkkupeppu: Meillä minun porukat sai tietää jo ennen rv10.. tuon 10 viikon jälkeen.. ja reilu viikko sitten levisi tieto hieman laajemmalle, mitä kyllä ihmettelen.. kuitenkin mummonikin tiesi asiasta ja tahtoo laulaa tämmöset asiat onnellisena jokaisele ;)

Luminia
: No jopas koiraa.. mitähän sitten oli näkevinään??
Tsemppiä raskaan työviikon keskelle! :hug:
Meillä tuo pentu oli sitten meidän kyläily reissun aikana vetänyt rasiallisen pikkuleipiä menemään.. eniten ärsyttää että oli pöydältä ottanut.. tai siis kiivennyt kun ei pöydälle muuten yllä :headwall: |O mikään ei ärsytä eläimissä niin paljon kun se jos varasteleevat pöydältä! onneksi tuo vanhempi rajansa tietää.. ainut kerta kun on jotain varastanut niin on kun autossa oli avonainen marenki pussi.. oli pentu ja jätettiin autoon siksi aikaa kun käytiin ärrällä.. oli syönyt pussillisen sitten marenkeja sillä aikaa :whistle:
mut tämä mäyriksen sekoitus yrittää kyllä kaikki temput viimeiseen asti ja kokeilee kaiken mahdollisen mitä saa tehdä ja mitä ei..

NullPoints:
Itse tunnustaudun kans että olen aika huono tekemään jouluruokia.. ja kun aina ollaan kotikulmilla joulu vietetty niin siellä on valmiit sapuskat.
Kiva ois oppia tekemään mut ei niistä tule niin hyviä :p
Mikään ei vetänyt lapsenakaan vertoja mummon tekemälle maksa- , lanttu- ja porkanalaatikolle! Surullista että hän on nyt kokonaan vuodepotilas ja dementoitunut :'( Kaikki tapahtui niin äkkiä..
Mut kyllä äiti ja anoppikin osaavat tehdö makoisia ruokia. mut mummun tekemissä oli vana joku maku ero. käytti tieten paljon voita, siirappia jne :D

okei.. jos koittas saada jotain aikaseks..

danjuska ja toukka 17+4
 
STAUKKI!

Täällä on ahkeria kirjoittajia :saint: itekin olin aiemmin..nyt töiden jälkeen niin väsy ettei jaksa kun sohvalla maata ja kommunikoida kultasen kanssa......... :saint:
maanantaina oli neuvola, joten laitanpa minäkin hieman sieltä kuulumisia:

30+2 rv
600g / painoa viikossa
turvotus: jep
rr 118/83
hemppa 114 vaikka syön rautaa!
kohdunpohjaN KORKEUs 30
tarjonta: rt
syke 158
liikkeet ++

oiekin ihana tämä uusi terkka mulla, lähdin loistavalla fiiliksellä! ennen aina jäi päällimmäiseksi epävarmuus tunne.. se oli inhottavaa :|

nyt täytyy mennä maate..en tiedä... koko ajan menkkajomotus päällä ja selkää vihloo...onko nt niitä supisteluja sitten jo..? vai mitä lie.....

Kathe ja kulta 30+4
 
Iltaa!
Olette tosiaankin olleet ahkeria. Hienoo!!!

Riine Onneksi olkoon kivasti menneestä ultrasta. Ja hyvistä liikkeistä!
Toivotaan et se istukkakin nousee, niin ei se sit tuota ongelmia...
Orchid Jaksamista sinne sen opparin kanssa.
Hienosti sullakin siel menee. Ihanaa

Jännä miten monilla on sektiopelko. Mua se ei pelota, kun sen on jo kerran menny läpi ja kaikki meni ok. Ei tosin pelottanut se esikoistakaan odottaessa. Muistelen et menin aika avoimin mielin tilanteeseen, eli normaalia synnytystähän odottelin, mut toisin siis meni.
Jos mua joku pelottaa, niin on se et alakautta yrittäisin ja paikat repeis niin et pa**a-sankon kans joutuu loppu elämänsä olemaan. Onhan se varmaan tooo-osi harvinaista et noin pahasti käy. Parilla tutulla repes aika pahasti, et molemmat joutuivat fysioterapeutille... Toiselle sattui hoitovirhe ja toisella se oli oma moka... Eli tuo mua pelottaa..........

Tietty sektiossa on se asia et on todellakin toisten armoilla, mikä itsessään voi pelottaa. Ei auta kun vaan luottaa toisten ammattitaitoon ja toivoo parasta.
SS No jopas oli!!!!!!!!!!! :eek: :eek: :eek: Ehkä on tosiaankin parempi et se meni mönkään jos ne tuollaisia olivat... On se kumma minkälaisia työnantajia tosiaankin löytyy...
Niitä vissiin on enemmänkin. Muutama sellainen on omalle kohdallekin sattunut joita ei kiinnosta mitkään työntekijöitä koskevat säännökset jne... Juu parempi on sellaisia ilman. ;)
Danjuska Ihania teiän koirat... halusivat herkutella :LOL: Onhan se tietty et säännöt saa olla niillekkin. Mua meiän kissoissa ärsyttää se et ne menee makailemaan "kiellettyihin paikkoihin" jos ovi on jääny auki... Eli vaatekasat ja -kaapit, erityisesti puhtaat pyykit kiinnostaa......... :headwall: Ja ne tietää et väärin ne tekevät, mut ei... :headwall:
Onneks siis on joku muukin heikohko noiden jouluruokien kanssa!
Kyllä osaan muuten ruokaa tehdä ja oon muutenkin ihan kätevä muiden hommien kanssa, mut tosiaankin jos valmiiseen pöytään aina istuu, niin ei siinä opi.............. :ashamed:
katherine Kiva et sattui mukava terkka. Sullakin on vaavi jo rt
ja muutenkin kaikki ok... Ihan saan ihmetellä tuleeko Tirri siis kääntyy.....
Omaa napaa Ei sen kummempaa. Kiire duunissa
ja sit jouduin yhen tosi rasittavan asiakkaan kans keskustelee sata kertaa......... |O Ei ees ollu hermot menossa, mut sen verran mehut vei kuunteleminen ja asioiden selostus, et on tosi väsy olo...
Muutama viikko tätä paniikkirallia ja sit helpottaa.............

NullPoints ja Tirri 29+6
 
Huomenta.
Täällähän taas tekstiä...ja juttuja...

Mutta sehän täs on pääasia et kaikilla pääpiirteittäin menee ihan hyvin. :) Mitä nyt supistelee...ja kipuilee joka paikassa...mut sehän on se pääasia et pienillä on kaikki ok.

Joulusta moni puhunut...Mä tykkään joulusta ja kynttilöistä ja kuusentuoksusta ja joulusaunasta. :heart: Mut en nii kauheesti lämpene sille paketti hössötykselle...ku itelle se on tärkeintä et koko perhe on koossa ja saa viettää laatuaikaa yhdessä...ja isäntäki on kerranki tekemättä mitään hommia ja saa rentoutua.Syödä hyvin ja sillee :)
Mut nyt mä päätin et otan ajoissa noi joulupaketti hommat...kun jos tuo meijä mötkyn pötkylä syntyyki joulukuun alussa niin kun tähän tietoon tapahtuu,ni en mä rupee pienen vauvan kanssa pörräämään tuol ruuhkissa sen enempää ku joulu ruuat sitten.Että tässä marraskuun aikaa pitäs hoitaa sekin puoli sitten valmiiksi...pluss loput vauvan vaatteet jne laittaa ja tuo remontti saada valmiiks ja kämppä järjestykseen....on tässä tekemistä..huh huh...ku kerkiis vaa kaikki enne joulukuun alkua...hoh hoijaa...siin o hastetta...yläkerrasta puuttuu viel osa maalauksesta(joka on mun harteilla... )Ja sitten sähköt ja lattia laminaatti plus kaikki listat...sit ei muutaku roudaamaan muksujen sängyt ja kaik sinne ja verhot jen paikalleen...Sit pitäs ostaa muksuille uuet patjat ja itelle uuet patjat ku siirrytään isompaan sänkyyn...(nyt 120) sit 160 cm...ja ylös verhotangot...ja verhot ja kaikki...ja tuo uus oma huone sisustaa...hmmh...nii ja sit mulla o meijä sängyn rungon hiominen ja petsaaminenki viel....
KYL o tekemistä...ku vaa nyt sit kerkii joka paikkaan...Nii ja sit pitäs tehä kunno remontti siivouski...ja laittaa vauvan kamppeet omille paikoilleen... :snotty:
siin onki...ei käy aika pitkäks... :p

Musta tuntuu et mu maha o pienentyny....!!!! :eek:
Muuten maha voi hyvin ja pikkunenki ku myllestä ni hianosti... :) Mä tunnen pikkusen osia mahan läpi silleen ku pönkää...vinekeen tuntusta. ;)
Olokin on ihan jees...lukuun ottamatta noita hemmeti heitteleviä sokereita.Johon meinaa mennä täky...mielenkiinto koko touhuun...ku vaik kui yrittää pitää itteesä kurissa ni eeheei..silti ne heittää...ja vaikka kui pistän enenmpi ni ei.
ens vkolla ois neuvola ja äippäpoli...ti neuvola ja to poli...saas nähä mite meil o kasvettu.Tuntuu et täl ruoka määrällä ei pikkunen voi päästä kasvamaan...mut hmmh...koskaa ei voi tietää...
Vkoloppuna isäntä lupas et käytäs ostamassa istuin...jee jee..mä pääsen ostoksille :)
vähän mä ootan...Pikku pyykkiä oon pessy jo jonki verran...ja viel ois...hmmh...

Pitäs rueta leivinuunin lämmitykseen...ni palataan... :wave:

daizz 28+6
 
hyvää aurinkoistakin päivää kaikille!

Pitää alkuun kommentoida suukkosuun juttua työnantajista..tai itellä pikemminkin pomosta ( työnantaja sattuu oleen eri ) että niitä on monenlaisia, juu!! itellä kokemusta hyvistä ja huonoista...nyt vähän kommenttia jälkimmäisestä... hain tänään saikkua ihan tän polttelun vuoksi, jonka terkka totes supisteluksi heti alkuunsa, niin pomo siihen syytä peräämään kun ilmotin saikusta..siis oikeastaanhan se ei edes kuulu sille jos todistus löytyy... sillä on ollut sellanen asenne kyllä aina, joten mitenkään henk.kohtasesti en aio ottaa tätä...

kurjia kommentteja se on aiemminkin heitellyt kaikista jotka ei myös pää kainalossa tule töihin!! mutta onneks työkaverit on aivanihania kaikki!! =)

nyt siis lepäilen, maanantaina lääkäri jos se vaikka kirjottais jo loppuajan kokonaan s-lomaa... :whistle: no, kolme viikkoa ois vielä jäljellä ollut ennen virallista ÄIPPÄlomaa :p

täällä niin järkky nälkä että täytyy jatkaa later, nyt kun on taas aikaa "olennaiselle" :saint:

ai juku..daizzin uuninlämmittelyt kuulosta ihanalta! että jollain on vielä oikea leivinuuni!! =) nam..mitä siellä valmistuukaan........... :p

kathe ja kulta 30+5
 
Katherine...meil on tommonen isohko leivinuuni ja vanhan puuhellan yhistelmä hässäkkä tuvan nurkassa.Leivinuuni tosin on hieman pienennetty siitä mitä oli joskus aikonaan.Siel tulee esim jouluks ihan sika ihana kinkku...ihan jotai muuta ku sänköuunissa.Plus sitte jouluks esim laatikot ja karjalanpaisti ja kaikki uuni ruuat yleensäkki..esim kana ón ihan huippua ku sen leivinuunissa paistaa... :p :p Tää meijä ihana torppa on 100 vee vanha hirsinen mökki...Ni kyl tämmösis on leivinuunit ja ihan erit ku nykyleivinuunit. :D
Just vedin hiilet pois...ja kohta pellit kii...sit vois jotai uunii tyrkätä...mut mitäs mä keksisin...

Meil tätä taloa lämmitetään puulla ihan noijen kautta...viime talvenakaan tainnu sähköpatterit olla päällä ku lasten huoneessa...sielläki vaa kylmimmät yöt/päivät...
 
Heips!

daizzilla onkin puuhaa riittämiin... :D teet vaan yhden asian kerrallaan, sillähän se alkaa sujumaan. :) Älä nyt liikaa kuitenkaan huhki ja stressaa!

Katherine varmaan tekisi jo mieli äippälomalle... no pian se tulee!! Annat piupaut pomon idioottikommenteille!!

Orchid no varmasti herättää vanhat muistot ja tunteet pintaan tuo sinun ystäväsi tilanne. Mutta sinä jos kuka osaat olla oikein tukena hänelle jos sen pahimman ratkaisun joutuu tekemään. :hug:

Danjuska eipä oikein meinaa maittaa tuo työnhaku enää... :ashamed: tässä alkaa jo ajatukset pyörimään niin tämän raskauden ympärillä, että en ainakaan enää osaa valehdella kenellekään tästä. :snotty: eikä YHTÄÄN inspiroi kirjotella hakemuksia jne. :headwall: kai mulla on taas motivaatio työnhakuun ihan hukassa. :/ Kyllä mä päätin että nyt vielä tämän kuun ja vähän ensi kuuta etsiskelen aktiivisesti töitä mutta sen jälkeen annan kyllä olla. eihän kukaan palkkaa minua kolmeksi-neljäksi kuukaudeksi? ellen löydä jotain sopivia määräaikaisuuksia...

(.) mä oon ihan hulluna satsumoihin! :LOL: Syön niitä ihan koko ajan!! voiks niitä syödä liikaa? :eek: Olo on hyvä, mitä nyt aamuisin vieläkin vähän oksettaa tai iltaisin. :) Sais jo loppua se paha olo. :x Mutta masua näkyy jo! Ja musta se on ihan ihmeellistä kun vasta 12. viikko menossa! :eek:

EM ja Dodo 11+2 :heart:
 
EM...Juu tekemistä on..En mä oo sillaai ressiä ottanu muutaku kaik pitää vaa saaha joulukuunalkuu mennes hyvälle mallille et ei kämppä oo sitki viel sekasi ku vauva pääsee kotiin.Sit pitää olla matot jo lattialla ja paikta ojennuksessa..Ei se mitään tuo sisustus homma on mun mieleen...mä tykkään...ja kun vaan ois nii paljo rahaa...Mietin tuos viel et ois ihanaa saaha tapetit vaihettua meijä huoneesee...joku älypää valinnu sinne siniset tapetit...ennen mua.Sininen ku tulee mulla itellä korvista...ruskeeta kiitos mulle ;) Mut taitaa tapetointi jäähä keväälle...Mä kun haluun meijä huoneeseen tumman ruskeeta mustaa ja kultaa...sävyinä... :whistle: Yläkertaan muksuille tulee sit pirteetä pinkkiä tumman lilaa limee ja turkoosia...semmonen pojan ja tytön värien yhistelmä...
Ku vaa löytäsin ihanan verhokankaan tai vaikkapa valmiit paneelit sinne...
Uunipuuroa tein toissä yönä...muksut ei tykänny...oli hyvää isäntä ennekaikkee tykkäs... :p
 

Yhteistyössä