*** Keskenmenon jälkeen plussanneet lokakuussa***

snowball Hienoa et asiat oli hyvin ultrassa. Toivotaan et se pallukka kans katoaa.
Hienoa et on kontrolli, aivan varmuuden vuoksi.
katherine RT on tosiaankin et takaraivo on edellä. Jos noin neuvolakorttiin merkattiin, niin se on hyvä juttu! :heart:
ElinaMarialle mukavaa viikonloppua, vaikka mies onkin poissa. ;)
(.) Täällä oli taas tällainen päivä:
Kiire siis..........
Nyt kintut ylös. Riittää.
Laitoin muuten uuden kuvan profiiliin. Tuntuu et masu ei oo paljoo nyt kasvanut. Kai se kuitenkin on. Ainakin on korkeemmalla kuin viimeisessä kuvassa.

NullPoints ja Tirri 29+1

Miun eka masukuva :heart: Vkolta periaattees jo 15+1 mut täst lähi otan aina tasavkoina kuvia ni olkoon tuokin 15+0 vaiks vähä ehtiki mennä jo toisen pvän puolelle :D Pömppis mul o aina ollu (kauheesti turvotusta, en oikee tiiä miks, pienest asti ollu) mut pientä muutosta ny ollu tuos alamasussaki. Ny pystyy jatkos sit seurailee tuota, et kuin noppeesti masu kasvaa ja mitä tahtia =)

SS Ihan selkee vauvamasu sulla on!
Ekakshan se mulla ainakin oli turvotusta, mutta noilla viikoilla sit alkoi kasvaa. Kivaa on seurata todellakin masun kasvua. Kasvupyrähdys mulla oli sillo joskus rv16-18 ja sen jälkeen on ollut hidasta tappavaa tahtia....
Onneksi olkoon masusta!!! :LOL: Se alkaa olla todellisempaa sinullakin kun masu kasvaa ja liikkeitä alkaa tuntua!

NP

SS Nopeaan on tosiaankin aika mennyt: tuntuu et vasta plussasit! ;) Mulla oli kans muutama perhosen lento masussa ja sit ei mitään. Sit tulivatkin kovempina ja kovempina. Nyt on sellaista "vääntelyä", ei vissiin mahdu enää potkii hulluna.... :ashamed:
Tuli tossa mieleen et oli sillon tosi outoo kun neiti oli syntynyt ja ei enää liikkeitä tuntunut masussa. Eli sama juttu on sit eessä... Jännä miten asioihin tottuu...
Missä kaikki muut ovat??? Vissiin masujaan kasvattelemassa ja kaikki ok?
Mua vaan närästää. Iltainen närästys on muuttunut koko aikaiseksi närästykseksi. :/ Ei viittis maitotuotteita nauttia liikaa kun sokrut niillä nousee ja Rennietä en haluis ottaa kans... Oon jotenkin lääkkeitä vastaan... sit vasta kun on PAKKO. Vissiin on pian pakko....
Paitsi synnytykseen menen kyllä lääkehuumeessa, oli sit sektio vai normaali... :x
Juupa juu... Hiljenen taas. Jos sain hommii tehtyy. Pyykkikone tulee pyörii koko päivän jne.
NP

Heipparallaa!

Mulla alkoi nyt virallinen äitiysloma, niin se aika vaan menee. Mietin tässä että, olen voinut ihan ok oikeastaan koko tämän raskauden, pikkuvaivoja (suonenvetoja ja ah yök suonikohjuja) mutta ei mitään ihmeempää. Hartiat on jumissa tasasesti kun on tuo nukkuminen kylki-kyljelle painotteista. Että saa olla siitä onnellinen, nyt vielä tämä loppurutistus kun sujuis mallikkasti aina maaliin asti.

Kaveri masussa on kovin vilkas akrobaatti! Edelleen hilluu siellä oikeestaan jatkuvasti, yöt on menneet ihan ok, ehkä kerran herään ja käyn vessassa.
Saas nähä minkälainen tyyppi sieltä luoksemme saapuukaan. Maha kasvaa ja kasvaa ja onkin musta ISO. Minäkin päivitin profiiliin uuden kuvan.

Ens viikolla on taas neuvola ja sitten sairaalan äitiyspolin lääkäriaika ma 3.11. jota kyllä jo odotan kuin kuuta nousevaa, täytyy myöntää.
silloin tietty ultrataan mikä on kivaa kun näkee vielä vauvan. Mulla on molemmat lapset olleet perätilassa ja päädytty sektioon, mikä nytkin on sitten edessä. Tuolloin katsotaan vaan miten vauva voi, minkä kokoinen, miten vanha haava/arpi ja sit annetaan se leikkauspäivä! Hui, siks se alkaa kummitteleen....ei oo enää kauheen kauaa!
Olen neuvolantädin kanssa laskenut ja pähkäillyt ja tullut siihen tulokseen,
että kuukausi vielä täällä odotellaan.joskus oikeinkin kärsivällisesti ja toisinaan jo lasken päiviä.
;=)

Nyt luen teidän kuulumisia lisää ja kommentoin sitten lisää.

ah, ihanaa oon saanut olla ihan yksin, isi on lasten kanssa ulkona, musa soi ja karkkia välillä syön, oon laittanut lasten toppa/talvivaatteet järjestykseen vintiltä kaappiin.
Sain kaikki jopa mahtumaankin!

palaillaan

äitiyslomalainen pamuk ja kolmonen

Suukkiksella söpö massu! :heart: Musta tuntuu että mullakin on jo vähän... :p ehkäs laitan masukuvan tiistaina kun viikot poksuu. :D

Pamu K onnea äippäloman alkamisesta!! :flower:

NP:lle jaksamista sen närästyksen kanssa. Ei kuitenkaan turhaan kannata kärsiä kun on olemassa lääkkeitäkin. :) Mä kyllä tajuan tuon ettei mielellään mitään lääkkeitä syö mutta jos oma olo on huono niin anna mennä vaan. :)

(.) Äsken tuli punertavan ruskeaa tuhrutteluvuotoa vessassa käydessä... :/ En kyllä jaksaisi siitä huolestua kun ei mitään kipuja ole havaittavissa... vai mitä mieltä olette? :D täällä on niin paljon aina kaikkia tuhruttelutarinoita että en edes enää huolestu! :LOL:

EM ja Dodo 10+5 :heart:

Sunnuntaita!

Sateinen sellainen on täällä päin menossa..
Syy löhötä neljän seinän sisällä! Lomaviikko on vierähtänyt tosi vauhdikkaasti ja huomenna pitäisi taas töihin lähteä.. Mutta enää viisi viikkoa töitä jäljellä+muutama "hajapäivä", sitten alkaa loma ja äitiysloma. Ihanaa.
Aamukampa esiin..

Nullpoints, SuukkoSuulle ja PamuK oli laittaneet masukuvia, niitä on aina niin kiva katsella. Itse en ole ottanut ainuttakaan, varmaan pitäisi niin muistaa sitten helpommin jälkikäteenkin millainen pallo sitä on ollutkaan.

PamuK:lle onnittelut äippäloman alkamisesta. Ei oo sulla enää pitkä aika! Tuosta hartiakivusta tuli muutes mieleen, että mulla auttoi sellainen niskaa tukeva tyyny. Oon aina nukkunut kyljellään ja niskat oli välillä TOSI jumissa. Sen jälkeen ei ole ollut, kun hommattiin noi tyynyt. Auttaa, vaikka oli ihan tuollaiset halpisversiot.

Whisnefkalle ja Snowballille onnittelut ultrista!

Herkkupepulle tervetulotoivotukset!

Loma on tosiaan mennyt vauhdilla. Käytiin kavereita moikkaamassa Helsingissä ja oli tosi piristävää. Vauveli ei ollut moksiskaan autossa istumisesta. Vielä jaksaa ihan hyvin ajaakin. Parasta reissusta oli, että ostettiin vaunut!!! Uskaltauduin noin isoon hankintaan.. Näin huutiksessa juuri ennen reissua Gessleinin Swing-fi malliset yhdistelmät, joita olen kytännyt. Sellaiset on ollut tarkoitus hankkia niiden hyvien maasto-ominaisuuksien vuoksi. Täällä kun tarvitaan sellaiset kärryt, millä kulkea hangessa ja ei niin hyvillä hiekkateillä. Käytiin katsomassa vaunuja ja kun olivat miltei uuden veroiset ja takuutakin yli vuosi jäljellä, niin ostettiin sitten ne! On ollut vaikeuksia pitää näppejä niistä erossa.. Tässä Vaunuaitan sivuilta niistä kuva, paitsi että meillä on kova kantokoppa.. (Jos saan liitettyä..) http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/gesslein/swing-fi/swingfinvariduelli/ Noi vaunut on ainoa iso hankinta, mitä vauvalle pitää (piti) tehdä, muuten kaikki tarvikkeet on valmiina (ennestään esim.pinnasänky, vanna jne.). Kavereilta saadaan turvaistuin, tai itse asiassa kahdelta kaverilta turvaistuimet, niin saadaan molempiin autoihin. (Toinen on sellainen telakkasysteemi.) Vaatteita ehtii sitten myöhemmin hommata.. Kauhea kynnys oli kyllä tehdä noin iso hankinta, jotenkin sitä on edelleen niin varuillaan.

Nyt on iskenyt joku huolivaihe taas muutenkin päälle, että onkohan vauvalla kaikki hyvin.
Ei kai tämä lopu ikinä.. Oli aika pitkään ilmeisesti pää ylöspäin ja potki alas, joten liikkeet ei niin hyvin tuntuneet. Nyt on kääntynyt ja potkuja satelee, tuntuu tosi selkeästi. Tosi vilkas kaveri on kyllä. Eli ei noiden liikkeiden suhteen tarvitsisi ainakaan huolehtia.

Ei muuten yhtään auta tuota hermoilua se, että olen löytänyt uuden tv-sarjan.. MTV3faktalta tulee sellainen Synnytyssairaala-ohjelma, onko joku muu katsonut? Se tulee vielä joka päivä.. Oon ihan koukussa!

Mulle on tullut lisäksi ihan hassuja huolenaiheita, esim.lantionpohjan lihakset. Tai ei kai se nyt ihan hassuakaan ole huolestua, mutta meni taas vähän yli tuo huoli niiden totaalisesta "lörpsähtämisetä" raskauden aikana ja kävin ostamassa sellaisen jumppasetin
Kaikkea tää raskaus teettääkään..

Jep, nyt taidan kellahtaa taas selälleni tuonne sohvalle naistenlehden kanssa
Tämä koneella istuminen käykööt päivän urakasta.. Täytyy ottaa lomasta kaikki irti!

Luminia rv25+2

Huomenta.

Onnea Pamu et alkoi se "loma" vihdoinkin. Mukavia hetkiä sinne ja rentoutumista!

Ihana masu sulla on! :heart: Täytyy sanoa et vaikka viikkoja jo sulla onkin aika paljon ja varmasti alkaa kokoa olemaan, niin silti on napakan näköinen masu.

Sulla ei tosiaankaan oo kauaa enää. Jännä miten ne kaikki vauvat ovat sit noin perätilassa viihtyneet. Onko tuohon jotain syytä? Eivät mahdu vaan toisin päin? Mielenkiinnosta vaan, kun taitaa olla oma lehmäkin taas ojassa...........

ElinaMaria Jos toi närästys pahenee, niin on joo Renniet otettava. Yritän nyt vaan kestää... Miten on sun tuhruilun kans??????????????????
Totta on et se on yleistä, mut kuitenkin ei normaalia.... :ashamed: Loppuiko se? Kaikki ok? Sulla alkaa olla jo viikkoja ja nyt tollasen lykkäsi... :headwall:
Luminia Onnea ostoksista!!!! Siellä siis valmistaudutaan jo. Eikä oo ees paljoo töitä jäljellä (en oo kade en.... :headwall: ).
Lantionpohjien lihaksiin katsii tehdä esim tietokoneella istuessa niitä liikkeitä. Mul ei ainakaan eka raskaus sen kummemmin tehny tuhoja. Riippuu tietty ihmisestä. Tosiasia on se et kannattaa jumppailla, ku ei ne virtsan karkailu ongelmat oo hauskoja jos ne saa........ :eek:
Ei se huolehtiminen lopu koskaan, niin se on...

(.) Oli kiireinen viikonloppu vierailemassa ja vierailijoiden kans seurustellessa. Harvinainen silleen kun mieskin oli enemmän vapaalla...
Lauantaina kaupan tungoksessa rupesin miettii et miten sitä tulee jaksamaan jouluostosten kanssa? Siis ihmispaljous sai mut ahdistuneeksi ja kiukkuiseksi. Sit mul tulee olemaan aikas iso maha, eli en varmasti jaksa.... Eli muillekkin kysymys: Miten raskaus muuttaa sun jouluun valmistumista??? Tiedän et joillakin on vauva jo sit ja jotkut ovat vasta alussa, mut aiotteko ostaa tavarat aikaisin?????????
Mä luulen et mun on mentävä pian ostaa kaikki lahjat, ku oli niin ahdistavaa se lauantainen. Ei minusta tuu olee niihin jouluruuhkiin mitenkään. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Toinen toteamus tältä viikonlopulta on se et ne liitoskivut katos viime viikolla. Neuvola lääkäri totesi silloin perjantaina et pää voi olla ylhäälläkin, mut ei ollu varma... Sit eilen kävin mun kaverin luona tarkastuttaa asiaa. Niinhän se taas on et Tirri on taas pää ylös!!!! Eli on taas vaihtanut asentoa. Ei siis kovin kauaa viihtyny toisin päin... :eek: Katsotaan vaihtaako taas pian asentoa, mut nyt on noin asia..........
Sit kuunneltiin sydäntä ja meidän neiti pääsi kans kuuntelemaan sykkeitä. Se oli aivan haltioissaan et kuulee siskonsa/veljensä sydämen sykkeet. Oli aivan ihana tilanne. :heart: :heart: :heart:
Jaksuja kaikille!

NullPoints ja Tirri 29+4

Mite noiden lantionpohjalihasten oikea laita on? Ku oon kuullu, et liian löysät ei oo hyvät mut et jos on liian treenatutkin ni voi sen vuoks revetä synnytyksessä tai jotenki olla haittaa.... Mul o hyväs kantimis ne, mut en tiiä kui paljo niitä sit uskaltaa reenata jos liian hyväs kunnos olevatki on huonot?

NP no eipä sitä tuhrua tullut kuin eilen aamulla kerran pyyhkiessä. :) Et en jaksa siitä huolehtia... mä luulen et mulla saattaa olla hiivaa joka ehkä aiheuttaa sen. :snotty: Siis mulla ei koskaan ole ollut hiivaa niin en oo ihan varma... :LOL:

Jouluostoksista... no mulla ei vielä sillon oo kovin isoo mahaa mut mä oon herkkä saamaan huimauskohtauksia kuumassa ja tungoksessa, niin mä luulen kans et mä hoidan ne sillai ajoissa ne ostokset. Niin ja jos en oo töissä niin voin hoitaa ne arkipäivinä kun ei oo ruuhkaa. VOI KOHTA ON JOULU! Kivaaaaaaa...... :xmas: :xmas: :xmas:

Suukkis... jaa-a. Mä en kans kyllä tiiä. Ja mistä tietää et ne on hyvässä kunnossa? :p Mä oon yrittäny niitä treenejä joskus missä pitäis pidättää sitä jännitystä joku 5 sekkaa ja ei se meinaa pysyä. :LOL: Ehkä mä en oikein hallitse sitä vaan... vielä ei ainakaan ole koskaan tullut pissa housuun. :D

(.) Siivouspäivää pukkaisi.... :$ Mä sain keittiöön radion. Vitsit kun on kivaa touhuilla siellä ja kuunnella radioo samalla! :D Pienistä asioista sitä onkin iloinen. :saint:

EM ja Dodo Augusta 10+6 :heart: (viikko np-ultraan!!!)

helou tännekkin =)

oi, täällä puhe jo joulusta :xmas:
itse tykkään joulusta ja minusta on kiva antaa lahjoja :D mutta en tykkää yhtään siitä kauheasta kiireestä ja stressistä minkä jotkut ihmiset siitä tekevät.
mutta lahjat pyrin ostamaan suht hyvissä ajoin joka vuosi.

odotan jo että päästään poistun kans laittamaan joulua ja leipomaan :D

ElinaMaria: toivotaan että vuoto täysin harmitonta!

Orchid: oo miten ihanalta sinun 4d kuulosti!! :D

muillekkin ultrassa käyneille (snowball ja Whisnefka) onnittelut!!

kenelläs oli närästystä?? itsellä sitä oli ihan alku viikoilla ja nyt palannut.. etenkin itaisin toisinaan tosi ällötys olo..

masu kasvanut viikossa valtavasti! ja olo muuttunut vähän kömpelöksi.. sen lisäksi tavarat ei pysy kädessä :headwall: ja muisti pätkii :whistle: mitähän tämä on ihan raskauden lopussa sitten :eek: :LOL:
viime yönä vauva alkoi potkimaan hupsuna ja tokis itä oli jäätävä kuuntelemaan.. onneks poika nukkui pitkään tänä aamuna niin sai äitikin levättyä ;)

mut eipä nappulaa väsyttänyt.. lähdetään ruuan laittoon niin on valmista kun mies tulee töistä.. ois ollut enemmänkin kommeintoitavaa mut paremmalla ajalla sitten..

danjuska ja toukka 17+2

Kiitos tervetulotoivotuksistanne =)

NullPoints, kiitos päivittelyistä (siis listan :LOL: ) ja meidän lapset on 6v, 4,5v ja 2,5v.

Tässä on jotenkin omituinen olo, kun on niiiin onnellinen ja sitten koko ajan pelkää km:a :snotty: Neuvolaan pitäisi soitella, mutta taas tänään soittoaikana unohdin koko jutun :ashamed:

hp 5+4

Heippa mammaset!

Aah...nyt olen päässyt mieheni luo B) Olen ihan pilvissä! Vieläkään en meinaa tajuta että tää mamma saa nyt vain olla! Ei tarvitse mennä piiiiitkääään aikaan töihin ja nyt todellakin saa antaa itselleen aikaa rentoutua. Kunhan tuo marraskuu tuolta koittaa niin sitten saa jo alkaa tehdä vauvalle hankintoja :D Viikotkin poksui jälleen eilen, jei! Olen täällä nyt purannut tavaroita ja tutustunut uuteen kotiin paremmin. Koirakin on yllättävän hyvin sopeutunut tai sitten ei ole hänkään vielä oikein snaijannut ettei täältä hetkeen tulla takasin Suomeen =)
Anoppi ja appi lähti tänään takaisin Suomeen ja ottivat meistä kuvia. Siitä huomasinkin, että hei, mullahan on aika söpönen tuo vauvamasu! Ei sitä paljon enää piilotella :D Tällee kun katsoo sitä itse pää alaspäin se näyttää hyvin pieneltä muttei todellakaan sitä enää ole. Mini on muutenkin jälleen antanut taas parastaan. Edellisiltana koko vatsa tärisi ja heilui kun Mini pisti oikein vauhdiksi. Sain jopa vähän napattua pienestä kantapäästä kiinni, söpöä =) Taisi vauvelikin olla onneissaan kun päästiin isukin luo! Täällä oli jotain juttua isyyspakkauksesta...Mun piti luovuttaa se vasta isänpäivänä, mutta annoin sen jo aiemmin. Mies oli aika tyytyväisen oloinen ja eilenkin lueskeli mukaan tulostettuja humoristisia lappuja mitä tulostelin netistä =) Uskomatonta, että kahden viikon päästä alkaa virallinen äippäloma! Onhan siitäkin vielä ikuisuus laskettuun aikaan, mutta onhan sekin jonkin sortin etappi jälleen :D
Kaikille paljon jaksuja ja kasvatelkaa masujanne hyvillä mielin! Palaillaan naiset!

Onnellinen Toive81 ja kultarakas Mini 29+1 :heart:

iltaa arvon ihanaiset Naiset!

mahtavaa Toive,on päässyt kotiin! varmasti ihanaa. Nauti nyt vaan kaikin keinoin ja kasvattele onnellisena odottajan masua lisää. Minäkin tein esikosta isyyspakkauksen ja hän sai kaivaa sen kotoa piilosta kun lähti synnäriltä ekan kerran isinä kotiin. tykkäsi kyllä kovasti. =)

kiitos kaikille masukehuista, piristivät mieltä kun eilen jo osan luin, oli meinaan semmone supistelupäivä, että hohhoijaa! :| sanoin miehellekin ett onnneks on sunnuntai!

joku kyseli jotain sektiosta? muistanko väärin? tai pelkäsi sitä...tai jotain...voi räkä kun en muista, pitänee lueskella vielä pinoa, tämä on niin ihanan aktiivinen, ett viestejä tulee semmoseen tahtiin ettei kerkiä vastaamaan...kysykääpä uudestaan! Minä ainakin voin vastailla.

UUSILLE MUNKIN PUOLESTA, TASAPUOLISESTI, TERVETULOA KAIKKI IHANAAN PINOOMME! :flower:

NullPoints, kysyit perätilasta.
Ekan kohdalla lääkit sanoi, ett on vaan ns. huonoa tuuria, joka sadas lapsi on perätilassa. Toka raskaus paljastaa jos on muuten sitten taipumusta tms. (kaksiosainen kohta esim. jota mulla ei ole) mutta ilmeisesti tuo lantion, lantioluiden ja kohdun malli on semmoinen, että lapset viihtyvät perätilassa. Esikkoahan koitettiin kääntääkin, häntä koitin myös alakautta synnyttää...kunnes ekana tarjoutuvana osana olikin KANTAPÄÄ!
Toka lapsi, tyttö, kääntyi vasta viikolla 36+ rt->pt! Ei kait sit halunnut olla veljeänsä "huonompi".
Tämä kolmonen on nyt ollut rt koko ajan, huomenna neuvola ja sit katotaan taas. olo on kyllä mulla helpompi, eli veikkaisin liikkeistä yms. ett on edelleen rt.
Mahani on kyll oikeesti aikas napakka! Veikkaisin itekin, ett joku tuossa lantiossa on joka vaikuttaa kohtuun, mulle jää ihan noiden lantioluiden kohdalle semmoset kuopat, ja koko maha kaikkinensa törröttää tossa edessä! Takaapäin musta ei edes huomaa ett odotan! Lantio kuvattiin magneettikuvauksessa ja siellä pitäis olla tilaa, laiha lohtu kun kaverit ei pää eellä maailmaan halua. No ihan sama miten kuhan vaan hengissä tulevat luoksemme!

Eilinen oli aikas väsyttävä päivä miljooninen supistuksineen, niin tänään kävin jo tunnin lenkilläkin! Jännästi vaan päiväkohtaset erot on huimat edelleen.
jees, viikot poksuu ja tosiaan huomenna neuvola!
palaillaan siis... :wave:

Pamuk rv35+0! :whistle:

Kaa
Ajattelin kysellä täältä samanhenkisiltä tyhmän kysymyksen; missä vaiheessa pelko raskauden puolesta alkoi helpottaa? Ja nyt tarkoitan juuri sitä pelkoa, ettei kaikki ole kunnossa ja "sikiö on menehtynyt, ihan varmasti!" ?

Kysymys johtuu huomisesta neuvolasta. Minulla on huomenna rv 19+0 ja neuvola seitsämän viikon tauon jälkeen. Viime viikkoon asti olin aika huoleton, mutta nyt on taas todella kova pelko siitä ettei kaikki ole kunnossa. Suoraan sanottuna, olen "ihan varma" että pikkuinen ei ole enää hengissä. Olen yhden yönkin valvonut ja hölmösti miettinyt sitä miten asian sitten miehelle kerron. Ymmärrän, ettei tässä ole mitään mieltä ja olen ihan höperö ( :D ) mutta milloin tämä helpottaa?

Kaa ja Natiainen 18+6

Mä olin aika varma ja huoleton tästä raskaudesta koko ajan. Iha harvoin hetkittäin tuli olo, et josko sittenkään. Sit varhaisultran jälkeen 7+1 vkolla oli oikein luottavainen olo. Ennen np-ultraa kerran tuli huolestunu olo mut sen jälkee ollu todella luottavainen :)

Heippa kaikille!

Kaalle voisin sanoa saman vastauksen kuin Pamu k, että sitten ehkä vähän kun vauva alkaa liikkumaan. Mutta huomannut olen, että koko ajan jotain uusia huoli-ajatuksia vaan putkahtelee. Ei enää niin paljon että menetämme vauvan, mutta siitä että jotain on pahasti pielessä..

Noista lantionpohjanlihaksista vielä, kun EM ja Suukkis niistä puhui.. En ole kuullut että lantionpohjan lihaksista olisi haittaa synnytyksessä, eikä siitä mainittu neuvolassakaan, mut tuon jutun olen kuullut vatsalihaksista. Meillä noi lihakset testataan neuvolassa lääkärikäynnillä mutta voi sen puristusvoiman testata itsekin. Raskauden aikana lihasten perusjännitys kuulema vähenee, siihen vaikuttaa hormoonit ja että kohtu painaa alaspäin ja tuottaa pitkäaikaista painetta. Jos aloittaa jumpan jo raskausaikana, niin tunnistaa ne lihakset helpommin synnytyksen jälkeen ja sit on ehkä helpompi jumpata. Mua infottiin myös, että helpottaisi toipumista synnytyksestä ja itse synnytystä voisi auttaa, kun noi lihakset esim. auttaa vauvan päätä kiertymään oikeeseen asentoon synnytyksessä. Ja tietty ehkäsee sitten kohdun, emättimen ja virtsarakon laskeumaa ja virtsankarkailua. Mulla oli ekalla lääkärikäynnillä lihakset ihan hyvässä kunnossa, mut hyvin sai näköjään aivopestyä :LOL: Ja näkeepähän sitten seuraavalla lekurikäynnillä, onko jumpasta ollu mitään hyötyä kun joku toinenkin testaa.. :LOL: :LOL: :LOL: Et tässä tämmönen infopläjäys teillekin..

Toiveen kirjoituksesta tuli niin hyvä mieli, onpa ihanaa että olet päässyt miehesi luokse! Minikin on selkeästi riemastunut isän seurasta! Nauttikaahan kovasti yhteiselosta!

Nyt laittamaan tenavat nukkumaan..

Luminia 25+3

Odotan myös noita kunnon liikkeitä, varmasti helpottaa kun voi kommunikoida eri tavalla vaavin kanssa ja ilmoittelee olemassaolostaan :heart: Lääkärit ovat vakuutelleet, että pelot vähenee, kun aikaisemman km:n rajapyykki on ohitettu - itselläni 20+0, johon tuntuu olevan vielä pieni ikuisuus. Olen varsin huolettomalla mielellä, onneksi vain harvoin iskee epäusko. Mutta täytyy kyllä myöntää, että vauvatavaroiden ostamista tuskin pystyn harkitsemaankaan vielä tämän vuoden puolella :|

Viikko viikolta tämä pieni käy rakkaammaksi :heart: Toivottavasti pystytään kaikki nauttimaan raskaudesta täysillä, ennemmin tai myöhemmin! :hug:

Ihania pieniä ja suuria vaavimasuja havaittavissa =)

Voih, tässä väsymystilassa äippäloma kuulostaa niin luxukselta,
Onnea Pamu K :flower:

Häipyy jääkaapille....

Oxford 15+0

Nimra
Hei kaikille :wave:

Olen ollut nyt vähän aikaa poissa, kun on ollut tätä muuta puuhaa :( ja aika ei oikein ole riittänyt ja täytyy myöntää, että paha turvotus on iskenyt eikä oikein tahdo mihinkään enää kyetä :(

Mä olen nyt kärsinyt viikon verran suunnilleen sellaisista todella napakoista kivuista tuolla kohdunsuulla ja sitten menkkajuilintaa ja mahan vellomista... :x joten olen ollut jokseenkin tuolla vuoteen omana sen ajan mitä ei ole tarvinnut kotia laittaa.. :whistle:

Kyllä olis ihanaa, jos ei tuo olo olisi ihan näin tukala, mutta kestettävähän se on :D

Mies on ollut nyt työssä kohta 3 vko putkeen ja mä yksin kotona.. ja tehnyt jo ehkä vähän liikaakin, kun järjestykset vaihtunut ja yksin siirrellyt noita painavia huonekaluja :ashamed: Mies ja äitini jo hiukan "ärähti" ettei sais tehdä, mutta ketäpä tämä itsepäinen "pässi" uskoo :LOL: :LOL: Toisaalta eihän se kovin terveellistä ole :snotty:

Ikkunat on vielä pesemättä, kun ei paista aurinko... niin en viitsi pestä, kun olis mukava nähdä, että millaiset rannut sinne ikkunaan jää ..ei tarvii sit sataan kertaan pestä |O

Huomenna olis neuvola.. ja mua PELOTTAA, kun musta tuntuu, että maha ei ole kasvanut ollenkaan ja paino vaan NOUSEE :eek: |O Siis mitähän mahtaa terveydenhoitaja sanoa..

Perjantaina mennään äidin kanssa hakemaan kaupasta vaippakankaita ja se sit ompelee ne meille valmiiksi ... Toi tuossa vähän aikaa sitten kassillisen sideharsoja :D ne pitäis vielä vaan pestä, että imukyky olis "kohdallaan" =) ja kai se sit ostaa vielä tuohon pinnikseen patjan, kun siitä niin puheli :snotty:

Perjantaina lähdetäänkin miehen kanssa "liesuun" tuonne Artjärvelle missä on myrskybongareiden syystapaaminen ja saas nähdä siellä ihmisten reaktiot, kun tän mahan kanssa siellä ährystää :LOL: :LOL: Voi siis nukkuminen olla muillakin hiukan hukuksissa, kun mä käännyt, huokailen, heilun, valitan, ähkin ... :whistle: Kun ei tahdo asentoa löytyä.., mut jospa se pari yötä menis.. ?

Onnea vaan uusille tulokkaille ja ihanaa, että Toive oli päässyt miehensä vierelle :heart: Ihanaa aikaa teille sinne!!!

Mulla alkaa nuo liikkeet vähentymään, mutta siis niitä tulee.. ja ne on enemmänkin sellaisia työntöjä jotka on tosi tuskallisia.. :x mut kestän, kun se kertoo aina, että kaikki on kunnossa :D

Nyt on taas mentävä, anteeksi suuri oma napaisuus :ashamed:

Nimra + Masun Venyttäjä 33+2

SS Kinkkisen kysymyksen laitoit kehiin......
Kuten ElinaMaria sanoi niin voi olla hankala tietää millon ovat noi lihakset ok ja milloin ei... En edes ajatellut et vois olla "liian treenatut". Voihan se olla tietty jos on super treenattu tyyppi, et voi olla noinkin? Tuntuu vaan et sellainen on se käsitys et harvalla olis noin treenatut? Ja vaikka olisi treenatut, niin kai nekin periksi antaa? Mulla ei oo hajuakaan....
Yleisesti ottaen ON se ongelma et noi lihakset sit ovat heikot. Varsinkin raskauden loppupuolella ja sit tulevissa raskauksissa. Mulle on sanottu et täytyy treenata. En oo mitenkään "treenattu" muuten, joten tuo on tehtävä. Ei oo ollu ongelmia vielä, mut täytyy yrittää ettei tuliskaan.
Tietty asia on erikseen et jos on ahtaat paikat muuten ja tosi joustamaton "haitari". Tuo voi olla perinnöllistä jne ja ei treenauksen tulosta...
herkkupeppu Ihanassa iässä on noi sun lapset. Varmasti tulevat auttamaan kun uusi pienokainen tulee maailmaan. :heart: Meidän neiti on sit melkein 4,5v ja innolla odottaa et voi auttaa. ;) Ei noiden neuvola vierailuiden kans kai oo niin kiire? Tietty sinne on joskus mentävä, mut turhaan varmaan on mennä liian aikaisinkaan. :wave:
ElinaMaria Hienoo ettei sen kummemmin tullu vuotoo. Hiiva yleensä tietää: paksumpaa valkovuotoo ja pimpsa arka/kutittaa... Se on yleistä kun on raskaana... :headwall:
Minä en ihmettele vaikka alkaiskin pyörryttää tungoksessa. Se voi olla todellista varsinkin ku on raskaana.... Juu. Pakko on ne lahjat pian ostaa...

Danjuska Mua närästää. :ashamed: No jaksetaan sen kans olla. Ruisleipä on pahin ja tee......

Toive Ihanaa et oot vihdoinkin miehesi luona.
Oot tuota odottanutkin kauan! Kiva et koirakaan ei oo järkyttynyt muutosta! Onnea koko perheelle!
Pamu Niin ajattelin tosiaankin et onko se kohdun muoto jotenkin vaikuttava asia, vai onko koko asia vaan sattumaa et tulee noin monta PT:a. Itse kun en tajuu miks Tirri tosiaankin tykkää olla noin päin, kun neiti oli jo aikaisin pää alas... Outoo on.

Kaa Liikkeet tosiaankin antavat varmuutta et kaikki on ok. Olen kuitenkin huomannut et kun ultroista menee aikaa, niin alkaa taas huolettamaan et onkohan kaikki hyvin. Normaalia on tuo huolehtiminen. Toivotaan et sulla olisi kaikki hyvin. Oletko tuntenut jo miten liikkeitä?
Oxford Sä oot kans jo noin pitkällä. Pian alkaa ne liikkeet varmasti tuntumaan ja masu kasvaa sielläkin varmasti.

Nimra Tsemppii huomiselle!!!!!! Kaikki on varmasti hyvin! :heart:
(.) Omaa napaa ei oo sen kummempaa. Kovasti on Tirri taas masussa heilunu. Eli suomeksi: potkinu virtsarakkoa. :x Töissä ovat kaikki stressaantuneita. Yritän olla rauhallisella mielellä, mut muiden stressaantuminen on tarttuvaa......

NullPoints ja Tirri 29+4

Yhteistyössä