Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Päivä kerrallaan eteenpäin. Rinnat ja maha kutisee kiitettävästi, mutta nyt olen kovasti touhunnut huushollia järjestykseen ja vähän jo niitä vauvajuttujakin laittanut valmiiksi, jos tästä tulee lähtö sairaalaan niin on edes vähän saanut ite laitettua. Kolmannen kohdalla mun äiti laittoi kaiken valmiiksi, kun pötköttelin sairaalassa ja se harmittaa vieläkin. Ei saanut nyysätä ja laittaa edes vaatteita lipastoon :( Nyt sitten teen sen hyvissä ajoin etukäteen!!! Hommasin jo 56cm toppapuvunkin. :heart:

Isäntä tekee 12 tuntista työpäivää, joten lähinnä vaan nukkuu kotona ja minä olen oikeasti ihmetellyt miten oon niin väsynyt ja uupunut. Kolmen pojan ohella hoitelen kolme koiraa ja kaiken sen muun oheistoiminnan. Ei aina tajua huomata kaikkea!! :D Niin, ja töissäkin olen vielä pari viikkoa ellei tosiaan tule lähtöä sairaalaan.

Luin jostain, että mitä pahempi raskauspahoinvointi sitä sitä suuremmalla todennäköisyydellä ei tule keskenmenoa. Eli me pahoinvoinnin kanssa kärsivät voidaan ehkä vähän huokasta helpotuksesta. :x

johnu ja Helmi 23+1
 
Viimeksi muokattu:
malttamaton Sitä mäkin ihmettelen, mut otin ohjat omiin käsiini ja siirsin neuvolaa muutamalla päivällä.. :) nyt olis sit neuvola 22+2..et sillon pitäis jo kai todistus saada.. :)

Rakenneultra olis nyt sit keskiviikkona!!! En malta edelleenkään odottaa! :) Ainoo, et oon nyt saanu niskani ihan sairaan kipeeks..päätä särkee toista päivää ihan tauotta..lääkeitä ny koittanu syödä, jos ne alkais jossain vaiheessa auttaan..lääkärissä kävin ja kirjoitti mulle niitä para-tabseja lisää..ja laitto lähetteen fysioterapeutille..jospa se auttais..hyvä puoli on, että sain sairaslomaa tän viikon! ei tartte töissä kituuttaa!

Nellielli ja pötkö 20+1
 
Sanmaria mäki kaipailen. Varmaan on jo nyytti sylissä. Toivottavasti siellä on kaikki kunnossa.
Yhtenä kappaleena vielä ollaan. 28+2 nyt viikot menossa ja sairaalassa rötkötys jatkuu. Tänään piti lääkärin ultrata,vaa ei oo mitään kuulunu. Ei supistele ja tulehdusarvot onneksi pysyny hyvänä.
Alkaa olla niin kauhea koti-ikävä,että tekis mieli karata täältä. Fyysisesti olo ihan hyva,mut henkisesti alan olla loppu.. 47 päivää nyt maannu eristyksessä kaikesta rakkaasta. 26vrk olis siihen rv32 tilanteeseen ja sit ei kuulemma olis enää paniikkia vauvan puolesta..

Tillu&Hippu 28+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Täällä tosiaan nyytti sylissä :heart: Tyttö päätti syntyä 8.6. klo 17.45 rv 41+1, painoa 3950g ja pituutta 51cm :heart:

Tyttö on pitänyt niiiin kiireisenä, ettei ole ollut aikaa edes päivittää tänne kuulumisia. En ois uskonutkaan kuinka paljon tuo pieni ihminn työllistää :) Kaikki on niin uutta ja outoa, että yhtäkkiä hän on täällä ja toisesta pitäisi osata pitää huolta. Sairaalassa oltiin neljä päivää, kun pienen paino laski liikaa, eikä päästy sen takia niin nopeasti kotiin. Imetys ei oikein lähtenyt kunnolla sujumaan, kun tuo meidän neiti on niin malttamaton, jos on nälkä niin ruokaa pitäisi olla just ja heti, yhtään ei malttaisi odottaa ja etsiä nännistä hyvää otetta. Nyt ollaankin jouduttu antamaan lisämaitoa, että paino nousisi. Melkoista rumbaa tämä osa imetys, kun siihen imetykseen itsessään saa menemään aikaa ja sitten päälle saa melkein aina antaa pullomaitoa. Lisäksi pullojen pesu, maidon pumppaaminen rintapumpulla, että pysyisi "tuotanto" jotenkuten yllä.

Mutta on tuo niin rakas ja pitkän odotuksen jälkeen on ihan uskomatonta, että vihdoinkin tuo nyytti on kotona! Synnytys alkoi edellisenä iltana lapsiveden tihkumisella, yöllä tulivat supparit ja 17.45 neiti siis syntyi. Muuten synnytys oli ihan ok kokemus, mutta mulla iski lopussa aivan sairas lonkkasärky, johon ei auttanut edes epiduraali (jotai sain kolme kertaa). Aina kun tuli supistus ja olisi pitänyt ponnistaa, niin lonkkaan sattui niin, ettei ponnistamisesta tullut mitään. Ilmeisesti tytön pää painoi laskeutuessaan jotain hermoa. Lopulta supistuksetkin alkoivat oksitosiinitipasta huolimatta heikkenemään ja päädyttiin auttamaan toinen imukupilla maailmaan. Tuo imukuppi ja epparin leikkaus eivät tuntuneet oikeastaan miltään enää siinä vaiheessa, vaan oli ihana helpotus, kun omat voimat alkoivat loppua. Isä oli ihanana tukena synnytyksessä ja on aivan hullaantunut vauvasta. Unissaankin höpöttelee "isi tässä" juttuja ;)

Emby onnea sinne nyytistä :heart:

Neiti-81 ihana nähdä sua taas täällä puolella!! Mitkä viikot sulla nyt on menossa? Toivottavasti saat pysyä täällä nyt loppuun asti! Tahmaiset tarrasukat sinne!!

Tillu hienoa, että siellä ollaan vielä yhdessä kasassa! Varmasti henkisesti rankkaa tuo makaaminen, mutta palkinto on varmasti kaiken vaivan arvoinen :heart: Nythän aletaan olemaan jo aika lähellä niitä "turvallisia vesiä". Kovasti tsemppiä sinne!

nellielli onnea potkuista!! On ne vaan niin ihania :heart:

Kuka haluaisi ottaa listan päivittämisen vastuulleen? Minä vetäydyn tytön kanssa taka-alalle, mutta eihän teidän kuulumisia voi olla seuraamatta ;) Teen päivitykset tähän asti, mutta jos joku tekisi uuden pinon, niin saataisiin tämä jatkumaan?

Sanmar ja rakas Papunen 10vrk :heart:
 
Voi IHANAA Sanmar!!!! Viimeinkin on sun pitkä odotus päättynyt ja pikkuinen saapunut kotiin! ONNEA IHAN VALTAVASTI!! :heart:
Meidän taustat huomioon ottaen voin vain kuvitella sitä onnen tunnetta,kun sen pikkuisen lopultakin syliin saa. Ihan tuli kyyneleet silmiin-niin onnellinen oon sun puolesta. :heart:
 
Kiitos Tillu :heart:

Oli se aika uskomaton fiilis, kun pieni nostettiin ekaa kertaa rinnalle :heart: Vielä synnytyksen aikanakin oli sellainen olo, että saadaankohan sittenkään peintä syliin elävänä, ei siis uskaltanut silloinkaan täysin luottaa siihen, että pitkä odotus vihdoin päättyisi, mutta niin vaan päättyi kerrankin siihen elävään omaan nyyttiin!

Toivon niin sulle Tillu kaikkea hyvää ja sitä, että teidän nyytti jaksaisi pysyä masussa turvallisille päiville ja saisitte tekin niin pitkään odotetun rakkaan syliinne!
 
Sanmar, onnea nyytistä:heart:
Ihanaa :heart:

Mulla viikkoja 5-6, sillä välillä, eli riskiviikkoja mennään, mut olen päättänyt että tämä raskaus onnistuu :D
Päivä kerrallaan :heart:

Hienoa et TILLU on kasassa vielä :heart:
 
Onnea sanmar :heart:

tillu hyvä että ootte vielä yhtenä! Voimia sinne!

Meille kans tänään laitettiin rajaksi rv32,sinne ois koitettava vähintään päästä. Valkuaiset pissassa noussu edelleen ja verenpainelääkitystä nostettiin. Munuaislääkäri väläytti että 6 viikkoa ois vielä tarkotus päästä,sitten käynnistys tai sektio,sillo ois rv 34. sen yli tuskin pääsen kun ne valkkarit vaan nousee mitä pidemmälle mennään. Ja tietty muut myrkytyksen oireet tulee.
Poitsulla kaikki ihan hyvin,nyt tarvii vaan kasvaa. Torstaina on äippäpoli,katotaan mitä ne siellä sanoo. Vuodelevossa pitää nyt olla ettei tule rehkittyä liikaa ja nostettua paineita sillä. Muuten olossa ei valittamista!

Jaksuja kaikille!

Kaktuspiikki ja tyyppi 28+2
 
Tänään käyty neuvolalääkärillä. Painoa oli tullua aika reippaasti ja vähän sanomistakin tuli, mutta kun en oo saanu liikkua mihinkään niitten suppareiden takia ja huono olokin vaivaa nii pitää yrittää syödä sitä mikä maistuu. Tänään siis tosiaan oli jo aika kovia supistuksia, kippuraan jo veti mutta onneks loppuivat. Lääkäri tarkisti kohdunsuun ja kiinni oli ja kaulaakin jäljellä reilusti. Helpotti! Ultras myös ja pojan paino-arvio nyt tasan kilon, vastas hyvin viikkoja. Oli myös kääntynyt raivotarjontaan mikä oli mulle kyllä todellinen yllätys. :D Oon koko ajan luullu että pojan pää on tossa tissien alla mutta se olikin pylly! Toivotaan nyt että ymmärtää pysyä oikein päin kun isosiskonsa meni ihan omia menojaan mahassa ollessaan ja oli miten sattuu aina ja lopulta vissiin unohti kääntyä ja jäi perätilaan! :D
Lääkäri sano että mitään syytä huoleen ei oo, kaikki näyttää oikein hyvältä. Kirjotti joka tapauksessa saikkua 2 viikkoa ja sen jälkeen mulla alkaakin kesäloma, eli lomalla ollaan nyt! Sano että vois mennä töihin mutta jos on kipeitä supistuksia nii ei laita mua sinne. Ihanaa, en suoraan sanottuna oo edes kaivannu töihin. Oon niin poikki välillä kun supistelee eikä mitään jaksa tehä. Kuumakin on koko ajan ja pissittää jatkuvasti. En tiiä on niisku jo niin alhaalla että painaa rakkoa.

No kuitenkin vauvalla ja mulla kaikki ok ja nyt nautitaan lomasta. Torstaina mökille ja juhannuksen viettoon. Hääjärjestelytkin on jo hyvällä mallilla eikä tarvii siitäkään stressata.

Hauskaa ja turvallista juhannusta kaikille!

Riikka&Niisku 27+0
 
Sanmarille paljon paljon onnea, ihanaa! :flower:

Ja Tillulle tsemppiä sinne sairaalan pedille. Ikävä tilanne, mutta kun nyytti on sylissä, niin kaikki unohtuu :)

Omaa napaa... Oon häärännyt tänään koko päivän ulkona istuttamassa pensaita ynnä muuta ja nyt on alavatsassa tosi ikävä tunne - paineen tunnetta ja ehkä hiukan supistelee. Kait se menee ohi ja tuli vaan rehkittyä liikaa, mutta silti pelottaa hiukan. Täytynee kai vaan jättää kaikki hiukankin fyysisempi puuhailu. Muilla kokemuksia?

idylli 20+2 :heart:
 
Heivaan naikkoset.

Kyl on arki iskeny päin kasvoja ja kovaa.. Mun mielestä jotenkin yllättävän rankkaa ja outoa ja uutta tää perhe-elämä.

Nökö ei nuku öisin.. Syö ja ihmettelee, hiukan kiukuttelee.. Syliin nukahtaa, mutko laitat sänkyyn, ni alkaa huuto.. Olen VÄ-SY-NY. Onneks mies on aivan ihana, kultanen apu :heart: :heart:

Perjantaina tosiaan kotiuduttiin. Huomenna tulee neuvola naikkonen käymään..
Tikit sain tänään pois..

Synnytystarina on täällä kyl niin tylsä ja tuikitavallinen sektio, et aikalailla turha sellasta tänne rustata. Helvetin outoa olla täysin sielun ja ruumiin voimin leikkauspöydällä, mut mitään et tunne o_O Haluat siirtää jalkaa, mut ei kykene..
Mies sai leikata napanuoran hoitohuoneessa, kun lääkäri oli jättäny sen verran pitkän pätkän sitä :) Ihan hieno ele.

Hyvin on toivuttu. Henkisesti toipuu tästä kaikesta ehkä.. öö.. jaa-a..
..en ymmärrä miten ihmiset lähtee tähän rumbaan aina uudelleen ja uudelleen. Mut, kai tää kaikki unohtuu tai jotain.. Tällä hetkellä sellanen olo, et tämä riittää mulle. Nyt on kaikki se mitä olen aina toivonu :heart:

Oikein ihanaa kesää naikkosille :cool: ja Onnea Sanmar! :)

Emby^ ja Nökö 9pv :heart:
 
emby: tsemppiä arkeen!! Tuo on luultavasti mulla edessä tämän tulevan vauvan kanssa, meillä kun nuo 2 edeltävää ovat olleet superhyperhelppoja vauvana. Nukkuivat, söivät ja möllöttivät tyytyväisenä aina. Mä muutes nukutin pinniksessä ihan alussa imetystyynyn "ympäröivänä" eli että vauva oli kosketuksissa koko ajan johonkin, vähän niin kuin sylissä. 1 kk iästä asti selvinneet yhdellä yösyötöllä eivätkä kumpikaan ole kertaakaan vielä herännyt yöllä ilman etteivät olisi jatkaneet samantien unia. Rintamaito riittänyt ja kiinteistä kelvannut aina samantien kaikki, imetyksestä siirtyneet 10kk iässä suoraan piimään ilman mitään pullorumbaa. Mutta olen siis yrittänyt ennakoida kaikki mahdolliset vaivat, aloittanut laitokselta maitohappobakteerit, että auttaisi sitten masua kestämään d-vitamiinin paremmin. Sitten molemmilla on käynyt muutaman kerran vyöhyketerapeutti kotona hieromassa ehkäisemässä mahavaivoja. Niitähän ne vauvat useimmiten kitisee, vielä kun virheenä ihmiset antaa joka inahdukseen tissiä, niin suolisto on käymisvaiheessa koko ajan ja maha vaivat pahenee. En tarkoita yleistää, mutta itse vaan huomannut kaveripiirissä...Mutta tällä hetkellä olen vielä pilvilinnossa ja kuvittelen, että lapsieni helppous on johtunut tiukasta rytmistä (vauvan ei tarvi arpoa mitä seuraavaksi tapahtuu), mutta epäilen suuresti että tulen putoamaan korkealta ja huomaan, että kaikki on sattuman kauppaa ja meille on vaan sattunut 2 helppoa ja seuraava varmistaa, että jää viimeiseksi ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emby^
nellielli Tsemppiä rakenneultraan!

Tillu79 Jaksuja makaamiseen. Ihanaa että olette vielä yhtenä kappaleena. Toivottavasti Hippu pysyy yksiössään vielä pitkään.

Sanmarille Paljon onnea tytöstä! :heart:

kaktuspiikki Jaksuja makaamiseen. Toivottavasti lääkkeet auttaisivat.

Riikka90 Hyviä hääjärjestelyitä. Muista lepäillä välillä.

idylli Jotkut ovat supistusherkkiä. Itselläni on tuo vika että jos rehkin liikaa niin supistelee aika ikävästi. Runsaan veden juominen auttaa toisinaan.

M1n1 ja toukka 10+4
 
Sanmar, sylintäydeltä Onnea sinulle ja koko perheelle! :flower: Ja kiitos palstaseurasta, aika pitkä matka kuljettiin mutta onneksi se saatiin näin onnellisesti päätökseen. :)

kitikat, paljon Onnea sinullekin! :heart:

Embylle myös isot Onnittelut vauvasta! :flower:

Vauva-arki tosiaan yllättää, yllätti minutkin vaikka olin sen kertaalleen jo kokenut, vaan autuaasti unohtanut. Nyt kun poika on kohta 4 kk alkaa vähitellen arki rutinoitua ja helpottaa, kun toinen viihtyy pieniä aikoja jo itsekseenkin. Meilläkin oltiin osaimetyksellä 2 kk ja se oli melkoista rumbaa. Sitten poika lakkasi syömästä rintaa ihan itse.

Onnellista odotusta teille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra ohi ! Kaikki kunnossa ei mitään poikkeavaa löytynyt... ihanaa ! Sukupuoli ei varmuudella selvinnyt mutta kätilö sanoi että älä nyt vielä tyttöjen vaatteita poiskaan laita. No mulla on seuraava äitiyspoli käynti jo parin viikon päästä kun esikoinen oli pienipainoinen viikkoihin nähden niin tutkitaan vähän tarkemmin.

ipna 19+3
 
Onnea Sanmar ja Emby vauvojen maailmaan saapumisesta :) !

Piti tulla tänne kurkkimaan mitä kuuluu ja Tillu on näemmä onneksi vieläkin yhdessä osassa ja Kaktuspiikillä on kanssa lepäilyä edessä. Toivon teille molemmille voimia ja jaksamista ja et kaikki menis hyvin!

Neiti-81 sulle toivon erityisen paljon et vauva pysyis matkassa. Oot kokenut jo niin monta menetystä ettet ansaitse enää yhtään niitä joten pysyköön tämä pieni nyt matkassa :)

).( meillä on mennyt hienosti vaikka yksin tässä oonkin ollut lasten kanssa. Poika on rauhallinen ja hyväntuulinen ja alusta asti nukkunut yöt hyvin. Nyt on viikon verran nukkunut päivisin muuallakin kun sylissä ja etenkin vaunuissa tuntuu uni maistuvan toisinaan. Isoveli ja isosisko auttelee paljon veikan hoidossa ja oon nauttinut niin paljon tästä ajasta. Kyllä tuo vauva vaan on niin ihana :heart: Mies on ollut kaks kertaa kahden viikon lomalla pojan syntymän jälkeen joten isäkin päässyt hiukan poikaan tutustumaan. Syyskuun puolesta välistä onkin sit kotona ensin isyysloman ja sit kesälomansa virallisesta työstään ja sit kuukauden töissä ja sit jää isäkuukaudelle eli saadaan sit olla paljon perheen kesken :)

Champion ja poitsu 10vko 6 päivää
 
JIHUU!!! Maksa-arvot ja sappihapot olivat laskeneet viitearvoihin!!! Olivat jopa alempana kuin ekassa verikokeessa. Kyllä helpotti! Kolmen viikon päästä uudet verikokeet, ja sokerirasitus, mutta siihen asti saa olla rauhassa ja viettää kesälomaa.

Olen aivan onnesta soikeena!! :D

johnu ja Helmi 23+4

P.S Mukavaa juhannusta kaikille!
 
Tervehdys!

Ja ensimmäiseksi hyvät juhannukset kaikille!

Ajattelin uskaltautua mukaan, jos vaikka tällä kertaa kyytiläinen pysyisi matkassa. Taustalla kaksi keskeytynyttä keskenmenoa (viimeisin 2/2012) ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Keskenmenon jälkeen tärppi kävi toukokuussa ja plussa ilmestyi testiin kesäkuun alussa. Nyt laskurin mukaan 5+4.

Ei juuri mitään oireita, mikä vähän hämmentää ,mutta en taida olla ainoa. Ainoa tämänhetkinen 'oire' on matkalta saatu turistiripuli, jonka takia kävin tänään labrassa. Toivottavasti ei ole mikään pahempi pöpö.

Keskenmenojen jälkeen aika lailla päivä kerrallaan asenne, pakko jollain tasolla varautua pahan varalle, mutta toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin tällä kertaa.

:heart: Tuuliannaliina
 
Tervetuloa Tuuliannaliina! Toivotaan että nyt odotus päättyy paremmin!

Täällä oli tänään neuvola ja kaikki ok.
Paino +700g, viikkonousu 167g, yhteensä tullut nyt 7,7kg
rr 124/81
hb 138
kohdunpohjan korkeus 30
ja terkkari vielä ultralla tarkisti että pää on alaspäin, kun tää on niin kovin liikkuvaista sorttia että viime viikolla oli vielä poikittain.

Seuraava neuvola-aika sitten vasta 4vko päästä jolloin on viimeinen lääkärinneuvola, sitten saa hieman painoarviotakin.

Apua enää 8vko laskettuun, tää on mennyt niin älyttömän nopeeta. Vastahan mä plussasin. Pitää varmaan ruveta laittelemaan juttuja valmiiksi. Pikkuvaatteet sain jo pestyä laatikkoon ja ostettua kaukalon. Pinnis pitäs roudata vielä makkariin ja nuorin poika siirtää/opettaa nukkumaan isoveljen kans samaan huoneeseen ennen vauvan syntymää.

Sanle ja masukki 32+0
 

Yhteistyössä