Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

EVO Kyllähän se hormonitaso vaihtelee päivän mittaan ja riippuen paljonko on juonut ym, aluksihan siksi juuri suositellaankin tekemään testi aamulla kun pitoisuudet on useimmilla korkeimmillaan. Eli kai testi voi ihan alussa olla vaikka negakin jos sattuu tekemään "väärään" aikaan. Toivottavasti kaikki on kunnossa!

Neiti-81 Ehkä siellä vietetään vaan rauhallista Pyhäinpäivää? Toivottavasti pikkuisilla on kaikki hyvin. Muistan kyllä esikoista odotellessa että joskus oli tosi hiljaisia päiviä, saatoin iltasella säikähtää kun en ollut varma oliko mahasta kuulunut mitään koko päivänä. Ja monena aamuna olin sydän kurkussa kun heräily kestikin vähän pidempään. Mutta varmasti kaikki tarvitsee vähän lepopäiviä, ja joskus otetaan rauhallisemmin, ei kai kukaan joka päivä jaksa jumpata ;) Vauvat kuitenkin nukkuu hirmuisen paljon syntymän jälkeenkin vielä.

mumina 10+3 (olin näköjään tuonne aikaisemman vahingossa kirjoittanut 11+0, toiveajattelua kenties.. ;))

Neiti-81 Ootko kokeillut juoda tuoremehua tai syödä jotain makeaa ja sitten mennä kyljelleen makuulle? Tällaisia vinkkejä olen kuullut neuvolasta, että sitten yleensä heräilevät. Mutta välillä vaan on hiljaisempia päiviä, kyllä siellä varmasti kaikki kunnossa on :hug:

:flower:40+0 POKS:flower:

Ei merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Jonnekin tonne alas vihloo kyllä todella paljon ja limatulppaa on irtoillut jo pidemmän aikaan, mutta ei supistele ei sitten yhtään. Eli tuskinpa meille syntyy täsmällistä herraa laskettuna päivänä. Ja lääkärien toteamukset, että syntyy ennen laskettua aikaa, eivät ainakaan pitäneet paikkaansa. Huoh. Odotellaan odotellaan...

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä tilanteisiinne =)

idylli ja poitsu, joka saisi jo syntyä:heart:

Idylli: sano mun sanoneen: maanantaina syntyy ;)

(.)
Alkoihan niitä liikkeitäkin tulla. maha on myös tehny katoamistempun, joten olisikohan kääntyneet eri asentoon etten huomaa liikkeitä? Tosi jännää, näytän kuin en olisi edes raskaana :D
Mut nyt tuntuu jonki sortin vähtäämistä, ihan erilaista ku yleensä ja .. hei tuntuu ylhäällä....? Oisko kääntyneet pt:stä rt:hen.....

EVO
mumina, olen tehnyt just aamulla nuo kaikki testit... Ei tässä kai auta muu kuin odotella. Itse ei voi vaikuttaa suuntaan eikä toiseen. On vaan hiton vaikeeta keskittyä mihinkään kun koko ajan pelkää että kohta alkaa vuoto :(
Huomenna aamulla ehkä viisaampi.

Idylli Meillä oli nuorempi vahvasti tulossa 24+2 (kanavaa jäljellä 0,5 cm ja sekin sormelle auki) eikä toiveita annettu edes rv 30 näkemisestä, kun kerran pelkillä harjoitussupistuksilla paikat kypsyivät, mutta niin vaan neiti majaili yksiössään 41+0 saakka. Olin kiitollinen kuitenkin siitä, että tyttö ei ollut sitä 400 grammaa syntyessään eikä lisäodotuspäivät olleet mikään ongelma. Kyllä se teidänkin poika sieltä ulos tulee, kun aika on kypsä.

Onnea kaikille iloisista uutisista!

Nopeasti omaa napaa:
Eilen iltapäivällä humpsahti verta housuihin ja soitin siitä paikasta naistenosaston päivystävälle hoitajalle. Kerroin että kolme keskenmenoa takana ja nyt vuotaa, viikkoja ehkä 6 max 7. Hän pyysi minua tulemaan tsekkaukseen kun on viikonloppukin edessä. Verivuotoa ei tullut kuin se yksi reilu humpsaus ja vajaa tunti siitä olin jo käynyt ultrassa (synnärillä kun osasto oli jo kiinni).
Ultrassa näkyi kaveri ja syke, viikkoja 6+.

Nytkin kyllä välillä viiltää emättimestä ja "kuplii" kohdun päällä. Täysin kivutonta siis, mutta tuntuu. Vähän niinkun suolistokuplat, mutta kohdun paikkeilla. Nyt sitten pelottaa uudet vuodot. Ei kai tässä ihan onnellinenkaan uskalla olla vaikka ultrassa toistaiseksi kaikki hyvin olikin. Olin niin toivonut huoletonta raskautta..

-iitu (6+ ?)

iitu perhanan hematooma siis jälleen! Mut älä vielä lannistu, mullahan tässä(kin) raskaudessa tuli yksi hulautuskerta ja lääkäri vielä sanoi ultratessa, että hematooma painaa sikiöpussia. Muistihan lääkäri sanoa, että silloin ei saa pistää klexanea kun vuotaa. Mä olen edelleenkin sitä mieltä, että sun olisi pitänyt saada ne kortisonit tueksi lisäksi. Mä pidän täällä peukkuja pystyssä, että raskaus jatkuu normaalisti. Tsemppiä!

Ei lääkäri puhunut mistään ettei saisi klexanea pistää! Sanoi vaan, että vuodot on suurempia nyt kun on se klexane. Mutta niinkuin sanoin, olin synnärillä ultrassa ja kuinkas paljon ne lääkärit sitten tietää varhaisraskauden vuodoista ja ongelmista... Emmie tiiä!

Tarkoittaako että ei saa pistää sinä päivänä vai ei vähään aikaan vai vai vai?
Eilen kyllä vuodon jälkeen pistin ja sen jälkeen ei oo vuotanu.. Pistänkö siis tänään vai en?

Muoks. Niin ja siis hematoomaa ei siellä eilen näkynyt... Toi lääkäri ei kyllä ymmärtänyt mun huolta niistä hematoomista, kun ne kuulemma yleensä merkkaa vaan sitä, että se sieltä sitten tulee vuotona ulos. Ja jos istukka on tiellä niin ei pääse vuotamaan ulos.. Ja minä kauhusta kankeana en juurikaan välittänyt siitä nähdystä alkiosta, vaan vaadin nähdä yleiskuvaa ja yritin kysellä kaikesta muusta mitä siellä näkyy.. Myöhemmin vasta tuli se iloinen "näinpä alkion ja sykkeen"-olo. Noh, olenhan mä niitä ennenkin nähnyt eikä se mitään ole tarkoittanut.

Viimeksi muokattu:
iitu no mutta jos ei enää vuoda/tuhruttele niin sitten varmasti voi pistää! Sehän on tosi hyvä merkki ettei enää tule mitään, superhyvä! Ei noi peruslääkärit välttis osaa hematoomaa tunnistaa, niin mulla on ainakin käynyt muutaman kerran näissä raskauksissa. Tiedän ettei se lohduta sua, että syke on nyt nähty kun se on näkynyt sulla joka kerta ja silti sykkeet aina vaan loppuneet, mut ei auta kun vaan toivoa sydämen pohjasta, että tällä kertaa raskaudella olisi mahdollisuus jatkua. Voi kun niin toivon teidän puolesta :'(

EVO
Onpa ollut raskas syksy :(
Kkm heinä-elokuussa ja nyt melkovarmasti kemiallinen, ei nuo testiviivat enää kunnolla edes silmään erotu.
Kokemuksia, miten nopeasti vuoto alkaa?... vai onkohan mussa siinäkin suhteessa jotain vikaa kun on tuo kkm taustalla.

Voi höh, EVO!!! Kumpa nyt kuitenkin olisit väärässä.. Pakko silti sanoa, että itse olin samanlaisessa tilanteessa aikanaan, ensin muutaman päivän aikana testiviivat vaaleni lähes näkymättömiin ja sitten siitä muutaman päivän päästä alkoi vuoto :/ Toivon kyllä kovasti että sulla nyt kuitenkaan en menisi näin!!

Iik jännää, jokohan Idylli on synnärillä??

Täällä on ollut ihana pyhäinpäivä. Koti siivottu ja nautittu kynttilänvalosta ja ulkoilusta ja rauhallisesta oleskelusta. Kaveri poikkesi eilen tuomassa laatikollisen omia äitiysvaatteitaan mulle lainaan. Miehen kanssa suunniteltiin tulevaa avioitumista ja mihin sitä lähdettäisiin kahdestaan juhlistamaan, ja keksittiinkin ihan huippuidea :) Kaikenkaikkiaan aika seesteinen mieli ja elämä tuntuu mukavalta <3 Pieni pahoinvointi ja iso väsymys yhä riesana, mutta nyt en jaksa valittaa yhtään mistään!

Scarleth 12+2

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EVO
EVO Pidetään nyt kuitenkin vielä peukut pystyssä, ettei kyse ole mistään kemiallisesta, vaan siellä pikkuinen edelleen pysyy kyydissä! :hug:

iitu Toivottavasti ei enää vuotele! Nyt paljon tarrasukkia vauvalle, että pysyy matkassa! :heart:

Nellielli ja pötkö 40+0 POKS! :heart: Se olis nyt laskettu aika! :) Mitään tuntemuksia ei oo, et saa nähä koska pikkunen haluaa ulos tulla.. :D

Viimeksi muokattu:
nellielli höh eikö vieläkään ole tullut lähtö :-( No, yleisin synnytyspäivä on muistaakseni rv 40+4 eikä siihen ole enää kauan.

(.) mulla on kyllä sellainen olo, että nyt se pää on kiinnittynyt. Oltiin perjantaina koko perheen voimin halloween "discossa" uimahallilla ja esikoisen painellessa omia menojaan kaverinsa kanssa, jorailin kuopuksen kanssa altaassa, hän siis sylissä kun muuten ei oikein enää viitsi sylissä paljon kannella, mutta vedessä onnistui. No hauskaa oli eikä tullut mitään kipujakaan, mut lauantai aamuna maha oli jotenkin valahtanutta taas alemmaksi eikä sen jälkeen ole enää tuntunut pään pyöritystä tuolla alhaalla. Aamulla oli tänään tosi hyvä fiilis, joten lähdin koirien kanssa innoissani lenkille. Miehelle hehkutin kun tulin, että uskomatonta mut lenkki tuntui tosi hyvältä eikä mihinkään sattunut ja pystyin kävelemään ihan normaalisti. Meni 15min ja sen jälkeen ei paljon normaalia oloa ole tuntunut, tulee jotain ihme vihlontoja mahaan mitkä vie jalat ihan alta samoin kun häpyluuhun. Oli kiva lukea esikoisen odotus-kirjaa jossa hehkutin ettei mistään muusta tietäisi olevansa raskaana kun potkuista kun mitään vaivoja ei ole. Kuopuksesta olin samoilla viikoilla maininnut, että issias vaivasi 2 päivää ja katosi. Samaa ei voi sanoa tästä raskaudesta, johtuuko nämä vaivat siitä että olen jo vanha niin kuin lääkäri ystävällisesti ilmoitti eli 32v. Vai siitä, että on niin mones raskaus... :-(

Huomenna on ultra, virallisesti viikkoja on huomenna 8+0, todellisuudessa 2-4 päivää vähemmän. Huonovointisuutta on jonkin verran, samoin väsyä, rakko vaatii tyhjentämään hiukan useammin, mutta kohdun kohdalla ei ole mitään tuntemuksia, ei edes painontunnetta. Koitan tolkuttaa itselleni, että se johtuu Lugeista (sama oli pikkusiskon raskaudessa; täysin kohtuoireeton), mutta takaraivossa kaihertaa pelko tuulimunasta tai keskeytyneestä keskenmenosta. Enää 26 tuntia ja 20 minuuttia...

tillukas mulla on myös ultra huomenna, nt- tosin.. Jostain ihmeen syystä en osaa jännittää yhtään, on vaan ihan turta olo, ihan kun ei oikein tajuaisi mikä on edessä.. No, eiköhän se paniikki viimeistään odotushuoneessa iske. Ja noista kohdun epätuntemuksista, mulla ei myöskään ole ollut mitään tuntemuksia eikä ole vieläkään, välillä on jomotellut mutta tosi harvakseltaan, eli senkin osalta paljon hiljaisempaa kuin esikoisesta.. Mutta kyllä siellä ainakin 8+0 ultrassa oltiin kasvettu ihan normaaliin tahtiin. Noh, tiedä sitten miltä siellä huomenna näyttää.

EVO Toivon kovasti että kaikki olisi kuitenkin hyvin, ilmottele tänne miten tilanne etenee.

idylli ja nellielli onnittelut lasketunpäivän saavutuksesta, eiköhän se oo nyt ihan päivien kysymys :)

iitu hyvä että vuoto loppui, toivottavasti säästyt enemmiltä säikyttelyiltä!

mumina 10+5

tillukas, ei mullakaan tuossa vaiheessa ollut kohdun kohdalla juuri mitään tuntemuksia vaikkei ollut siinä vaiheessa enää moneen viikkoon ollut Luget käytössä. Ja yhtä lailla kyllä panikoin asiasta, ja mulle täällä palstalla vakuuteltiin, että harvemmin sitä nyt mitään tunteekaan mahassa tuossa vaiheessa, paitsi ehkä ajoittaista turvotusta :) Joten enpä usko että se on sunkaan tapauksessa mikään syy huoleen!

Huih nellielli, sehän on sitten h-hetki ihan milloin tahansa! :) Toivotaan nyt, ettei ipana ala ihan ylenpalttisesti siellä mahassa viihtymään.

Iitulle tsemppihali, raivostuttavaa että pitää nyt tulla jotain vuotoja säikyttelemään. Toivotaan nyt että tilanne olisi ohi ja kaikki jatkuisi hyvin!

Idyllin kuulumisia myös edelleen odotellaan. Olisikohan mukelo jo maailmassa?

).( Täällä odottelen, että muutama päivä kuluisi ja saisi virallisesti sanoa olevansa toisella kolmanneksella :D Henkisesti iso rajapyykki sekin. Mutta hei, missä viipyy se toiselle kolmannekselle luvattu virkeys ja hehkeys??? No, nyt tuntuu ehkä että väsymys olisi aavistuksen helpottanut, mutta saattaa tietysti olla yksittäinen parempi päivä kun viime yönä sain edes muutaman tunnin keskeytymätöntä unta. Olen vieläkin ihan fiiliksissä nt-ultrasta. Ihan käsittämätöntä että näin pitkälle on päästy ilman ongelmia. Silloin plussatestin aikaan tuntui siltä, että tähän hetkeekin on jo IKUISUUS ja mitä tahansa kamalaa ehtii tapahtua ennen sitä :)

Mukavaa viikon aloitusta kaikille!!

Scarleth 12+3

"Ajoittaista" turvotusta, nyt tää täti repes nauruun! Siis Lugethan aiheuttavat turvotusta ja minä turvotan luonnostaankin alkuraskaudessa, joten maha on samaa kokoluokkaa kuin esikoisesta rv 27 ja toisesta rv 20, enkä heistäkään mitenkään piilovatsainen ollut :LOL: :LOL: :LOL: Kuvitelkaa, että minä luulen pitäväni tätä hommaa piilossa vielä ainakin huomiseen. Mieluummin kuukauden, jos vatsassa jotain on.

Minulla on siis kohtutuntemuksia ollut molemmista tytöistä ihan alusta saakka, olen muutenkin aika herkkä tuntemaan, mitä siellä osastolla on menossa. Ovuloivan munasarjankin tunnen toista viikkoa ennen ovista, kiinnittymisyrityksen noin viikkoa ennen kuukautisten alkua.

Neuvolaan en ole vielä soittanut. Jos huomenna kaikki on hyvin, kaipa sinnekin pitäisi jossain vaiheessa soittaa. Nt-ultra olisi sitten se seuraava odotettava asia, mutta seuloihin emme osallistu, kuten emme aiemminkaan.

On kyllä mahtavaa, että kohta tällä listalla kuuluu vauvauutisia! Ne on aina yhtä ihania!

malttamaton Ei oo tullu lähtöä ei.. : / No, mut odotellaan! :) Ehkäpä joku päivä! Onneks ny olo ei oo mikään kauhee, et silleen ihan hyvä olo on.. :)

Tsemppiä ultraan meneville! Toivottavasti kaikki on siellä hyvin! :heart:

Nellielli ja pötkö 40+1

nellielli: 3 päivää ja sitten lähtö tulee!!! :)

(.) Yök! Mulla tuli tänään keltaista paksua limaa ja heräsi ajatus olisiko voinut olla limatulppaa?! Esikoisesta mulla limatulppa tuli kokonaisena housuihin laitoksella ollessa n 4cm kohdalla auki, se oli kyllä ihan tulppamallinen ja siinä oli mukana kaikki maailman värit. Kuopuksesta en havainnut koko limatulppaa. Netistä luin, että voi olla kirkasta, kellertävää, punaista tai ruskeaa se limatulpan lima ja lähteä myös osissa...

Tervetuloa uusille ja toivottavasti kaikki menee nyt hyvin loppuun asti :heart: ....

En ole jaksanut tai ehtinyt kirjoitella kun olen lueskellut näitä juttuja tabletin varassa niin ei kuitenkaan mitään pitkiä tarinoita jaksa kirjoitella.

Itsellä loppui kontrollikäynnit kun vauva kasvoi niin hyvin, eli mahassa kaikki ok :) ... nyt tämä on vain odotusta että vauva syntyy. Pahimmat huolet on takana päin, mutta edelleen sitä on huolissaan jos vauva ei liiku ja näin loppuvaiheessa liikkeet on lähinnä möyryämistä ja venyttelyä. Ihanaa että sitä on pääsyt näin pitkälle ja synnytys on kohta edessä... ja koko sydämestä toivon samaa kaikille tällä palstalla oleville. Kukaan muu ei voi ymmärtää tätä huolen määrää raskauden aikana kun keskenmenon on kokenut, itsellä se hirveästi helpottanut missään vaiheessa vaikka sitä kuvitteli niin. Mä kiitän että mä olen ollut tuossa kasvukontrollissa ja sitä kautta kurkkinut vauvaa kerran kuukaudessa ja saanut varmuuden että kaikki on ok.

Ipna 39+1

Hui miten jännää! Täällähän on tulossa vauvauutisia ihan näinä päivinä! Iiks! Muakin alkoi jännittämään että minä päivänä kenelläkin tulee lähtö synnärille :)

Kiitos kaikille tsempeistä! Vuotoja ei ole perjantain jälkeen tullut ja toivottavasti ei tuliskaan. Huomenna mulla on lääkärille soittoaika ja kysyn vähän hänen mielipidettään noista. Mulle on yksi lääkäri sanonut, että "terve raskaus ei vuoda verta" ja järjestäen kaikki muut ovat sanoneet että alkuraskauden vuodot on ihan normaaleja...
Ja viikon päästä tiistaina ultra. Toivotaan vaan, että silloinkin on vielä kaikki hienosti :)

-iitu (6+?)

iitu onpa ollut tyhmä kommentti lääkäriltä! Mulla on kuitenkin ollut 7:stä raskaudesta 4:ssä varma hematooma ja näistä siis puolet siis kuitenkin jatkunut normaalisti. Erona vaan on ollut, että noissa kahdessa olen syönyt sitä kortisonia ja niissä on tullut molemmissa vain 1 hulautus kerta, kun noissa 2:ssa keskenmenneessä hulautukset ovat jatkuneet melkein jatkuvalla tuhruttelulla. Toivotaan nyt parasta, että edelleenkin viikon päästä masussa näkyisi ihana pieni syke ja elämän alku olisi jatkanut normaalia kasvuaan :)

nellielli&idylli&ipna: nyt joku tosi toimiin ja synnyttämään, hus hus!

Limatulpasta Esikoisesta ei ole moisesta haisuakaan, meni ensin vedet, synnytys käynnistyi muutamaa tuntia myöhemmin sairaalassa oksitosiinilla ja kaipa sitä limaakin jossain vaiheessa meni. Toisesta limatulppaa tuli rv 20-26, sitten ajoittain ja kunnolla synnytyksen aikana (olin suihkussa avautumassa, siksi näin hyvin, mitä tulee). Aiemmin limatulppa oli kirkasta ja toooooooodella venyvää, synnytyksessä se oli kellertävää, mutta aina se oli vain sellaista epämääräistä limaa, ei siinä mitään muotoa ollut. Limatulppaahan tulee aina, jos kohdunkaulalla tapahtuu muutoksia.

(Jos jollekin tulee supisteluja, vaikka vain harjoitussupistuksia, ns. pienillä viikoilla ja samassa yhteydessä vessakäynnillä tuntee, että pyyhkiessä on liukasta, on hakeuduttava lääkärille ja sairaslomalle!!)

Kyllä teistä jokainen kohta pääsee tositoimiin :heart: Ikimuistoisimmat kokemukseni ovat olleet tyttöjen syntymät. Jos raskausaikaa ei olisi, voisin synnyttää vaikka kerran kuussa, on se niin hienoa hommaa :)

Viimeksi muokattu:
Nopea ) . ( päivitys kyllähän se huoli nosti sitten kunnolla päätään iltaa kohden, en saanut dopplerilla mitään kuuluviin, vaikka hienosti lauantaina sydänäänet vielä löytyivät. Kokeilin nyt aamulla uudestaan, yhä hiljaista. Täytyy toivoa että pieni on vaan onnistunut johonkin piiloon sujahtamaan... Voi olla että kokeilen vielä ennen kun lähdetään lääkäriin. Mutta nyt kammottaa ultraus entistä enemmän.. Noh, yhden aikaan tiedän tuomion. Voi apua!

mumina 10+6

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä