Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Scarlth Ihanaa äippäloman odottelua! Kyllä se vaan on mahtava tunne jäädä kotiin pesänrakennuspuuhiin, varsinkin jos töissä on ollut viime ajat hektistä menoa.

Marlin Mulla on myös esikoinen syntynyt 42+0 käynnistettynä, ensimmäiset supistukset sain kalvojen puhkaisun jälkeen synnytyssalissa. Eli kyllä tämä odottelu on ihan tuttua puuhaa ja alusta asti olen ollutkin varma, että muutoin kuin pakon edessä ei tämäkään mukula synny. Silti tässä alkaa hieman olemaan jo kypsänä koko touhuun! Ja totta kai mä olen salaa toivonut, että kuitenkin käynnistyisi itsestään.. Toivottavasti teillä lapset osaavat pitää hyvin salaisuuden! Itselle oli kaikista vaikeinta kertoa tuolle esikoiselle raskaudesta, kun mietin, että miten hitossa selviän sitten siitä, jos vauvaa ei tulekaan. Mitä silloin voi sanoa kaksivuotiaalle isosisarukselle? No, onneksi oli turha huoli :)

heinis1 tervetuloa :flower:

(.) Se olis sitten 41+4. Tiistaina yliaikaiskontrolliin, joskos sitä pikku hiljaa alkais jotain tapahtuakin täällä suunnalla.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Tervetuloa kaikki uudet, kiva saada lisää plussanneita ketjuun!

Onnea myös hyvistä ultrauutisista!

Fujin pahoittelut menetyksestäsi. :hug: Muiden tapaan suosittelen todella tuota odottajien ketjua, siellä ymmärretään täysin sinun tilanteesi koska jokainen tuon ikävän surun on kohdannut. Itse sain todella paljon uskoa tulevaisuuteen omien keskenmenojen jälkeen.

kwaidan Tsemppiä viimeisiin päiviin, enää muutama päivä maksimissaan ja vauva on maailmassa!

Marlin aika ylläri tuo isäsi veto, kurja että lapset kuulivat tuolla tavalla. Toivottavasti osaavat vielä pitää salaisuuden.

Scarleth ihanaa äippäloman odottelua! Jotenkin kuulostaa ihanan houkuttelevalta, vaikka en mikään kodinhengetär yleensä olekaan. Kai tämä raskaus alkaa vaikuttamaan... :)

Pahoittelut hiljaiselosta ja jos unohdin jonkun. Yritän parantaa tapani ja vierailla täällä useammin. :)

(.) Täällä myös yksi parantumaton paperinkyttääjä, ei siitä vaan pääse mihinkään. Pahinta on juuri tuo valkkarin lorahtelu, varsinkin bussissa istuessa iskee paniikki. Siellä kun ei housuja voi kiskoa nilkkoihin tarkistaakseen tilanteen. :D Mun pieni mieli kehittää joka kerta verenvuodon tai lapsiveden tihkumisen syyksi ja sitten kun vihdoin pääsen kiskomaan ne housut alas, on kyseessä valkkari. Turhauttaa tämä panikointi. :mad:

Täällä pahoinvointi taitaa vihdoin olla ohi *koputtaa puuta*. Tilalla kestoväsymys ja ilmeisesti kovat kasvukivut. Alkoivat perjantaina ja pelästytti aika tavalla. Yleensä on ollut sellaista repäisykipumaista mutta nyt sellaista sukkapuikkomaista tökkimistä nivuseen ja häpyluuhun. Voiko jo nyt olla liitoskipuja? Mahaa ei ole ollenkaan vielä, aivan pienenpieni kumpu on havaittavissa.

Onneksi viikon päästä on neuvola, pääsen kuuntelemaan sykettä. Ja enää 5 viikkoa rakenneultraan ja puoliväliin, jihuu! Ehkä tämä panikointikin helpottaisi vähitellen, kovin on voimia vievää hommaa. :ashamed:

zapata 15+0 POKS
 
Ensimmäiset hankinnat tehty! Sovittiin kaupat vaunuista ja turvakaukalosta+telakasta. Oli todella siistikuntoiset ja edulliset! Yhdellä olleet (tai vaunut kahdella, mutta toinen ei suotunut hetkeäkään niissä olemaan, joten käytännössä yhdellä). Kuntonsa puolesta ne vois myydä mulle jopa uutena, en kyllä huomais eroa. Oli vielä tuttavalta, niin uskalsi kaukalonkin ostaa käytettynä, on sen verran tarkka ihminen kyseessä. Vaunut on vm. 2007, Emmaljungan Duo Edget ja kaukalo vm 2010, Maxi-Cosin Pebble+familyfix-telakka. Olen kyllä niin innoissani näistä! :) Vielä pitäis hommata pinnis ja hoitopöytä. Ja ja ja ja kaikki muu! Äitiyspakkauskin tulee varmaan ensiviikon aikana, joten kohta pääsee hiplaa niitäkin :)

Mulle on varmaan tulossa hiiva. Tai emmä tiedä. Yleensä kyllä tunnistan sen herkästi, mutta nyt olen vähän kahden vaiheilla. Valkovuotoa on runsaasti, mutta kuuluukin kai olla. Nyt se on vaan muuttunut kellertävämmäksi kuin ennen. Mutta on täysin hajutonta eikä klönttejäkään ole. En oikein tiedä pitäiskö hakee hiivalääkitys vai ei. Onko tää hiiva vai ei. Äh. Mun neuvolantäti on vielä tän alkavan viikon lomalla, enkä mitenkään haluais soittaa sille tuuraajalle.


-iitu 26+5
 
Voi ei, kiitos kaikille. Olette ihania. Vähän uusi olen ollut tällä foorumilla, toiveikkaana aloittelin syyskuisissa odottajissa, josta sitten hyppäsin tänne ja nyt löytänyt tuon kuumeilijoiden ketjun (kiitos vinkistä!).

Tulee niin toiveikas olo kun lukee tätä teidän ketjua, niin monilla maha kasvaa eli meilläkin on mahdollisuudet :)

Toivotaan, että pääsen muutaman kuukauden sisällä kirjoittelemaan teidän kanssa odottajan näkökulmasta, siihen saakka kuumeilen tuossa vinkkaamassanne ketjussa :)
 
heinis1tervetuloo ja onnea kovasti:heart: itse odotan kans niin että menis nää viikot nyt vauhdilla eteenpäin. Ajattelin tänään soittaa neuvolaan ja kysyä sitä varhaisultraa. Kai siellä ehkä jo jotain näkyis kun tänään rv7.. jokseenkin sekava olo kyllä tän raskauden suhteen. Oireita on enemmän ku ikinään aikaisemmissa raskauksissa mutta oma pää ei anna iloita kuitenkaan vaikka haluais ja se on ärsyttävää : / On vahva olo kuitenkin et kaikki on kunnossa mutta kova on pelko uuteen km:eek:on tai että se on jotain muuta kuin normi raskaus. Kyllä nää on oikeita piinaviikkoja :eek:
No jos saisin sen vu ajan niin vois siellä käydä.
p.ö.m.p.p.i.s rv7
 
iitu85 ihana kun olet päässyt jo hankkimaan vauvalle tavaroita :heart: ittse ei vielä uskalla ajatella niin pitkälle.
fujin kyllä se nyytti sinullekin vielä saapuu. Tuo ketju on kyllä ollut hyvä tuki ja siellä on saanut purkaa oloaan :) tsemppiä kovasti jatkoon :hug:
kwaidan jaksamista viimeisiin päiviin :hug:
 
Hei kaikille. Olen viettänyt palstahiljaisuutta pitkään, ollut kai jopa taikauskoinen, että jotain pian sattuu jos liikaa innostun asiaa miettimään, raskautta siis. Eli en ole tännekään kirjoitellut, lukenut tosin olen melkein joka päivä eli hengessä olen mukana kaikkien tilanteissa. :)

Perjantaina oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin, mikä helpotus! Arvelin istukan olevan etuseinässä koska liikkeet tuntuivat niin vaimeina ja suht myöhään ja niinhän se olikin. Olin ajatellut nyt ottaa kiinni mennyttä aikaa ja kommentoida huolella teidän kuulumisia, mutta tästä tulee sittenkin omanapainen viesti. :/
Vaikka rakenneultran jälkeen olo helpottui, uusi pelko iski heti päälle, nimittäin melko kipeät supistelut alkoivat viikonloppuna. Ei mitenkään säännölliset ja ehkä n. 6/päivä, mutta eihän supistusten vielä pitäisi kipeää tehdä!!! Kummaa on se, että niitä tuntuu tulevan vain levossa?!? Viikonloppuna tosin oli esikoisen syntymäpäivät, joita juhlittiin kolmena päivänä ja valmistelin niiitä koko loppuviikon. Saatoin siis olla menossa aamusta iltaan, ehkä sekin vaikutti. Mutta en voi olla rennosti, vaan pelkään valtavasti, että tällekin vauvalle käy jotain.. :(

Kysynkin siis onko teitä muita supistellut näin varhaisilla viikoilla (20 ->) ja onko neuvottu tekemään jotain toisin? Olen koittanut juoda tarpeeksi vettä ja levätä mahdollisuuksien mukaan. Ja soitan tänään neuvolaan joka tapauksessa. Olen kummissani mitä tehdä, edellisissä raskauksissa ei supistellut ennen h-hetkeä.

Pahoittelen omanapaisuutta, tulen kommenttien kanssa uudestaan kunhan vähän rauhoitun. :)

KattiKoo ja tyyppi 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Taike80
Heippa Liittyisin seuraan :)) Lauantaina pläjähti tikkuun hetkessä tummanpunainen viiva . Ja laskuri sanoo 4+6 ja laskettuaika olsi 26.11
:) Toista odotan ja km oli tammikuussa 2012.
ja sairaala taitaa olla HYS
Tänään kilautan klo 12 ekan neuvola ajan niin ja asun mäntsälässä .
Ihanaa vihdoinkin olla täällä <3
 
Viimeksi muokattu:
Jospa minäkin näin alkuviikoilla jo liittyisin mukaan. Ekan hailuran plussan sain lauantaina kp25 ja tänään 4h pidätyksestä jo selkeämpi plussa, joten kai se on uskottava. Ensimmäistä odotellaan, tm todettiin 12/12 ja kaavinta tehtiin 1/13. Laskurin mukaan nyt olis 3+6 ja LA olis 4.12. ja paikkana HYS.

Neuvolaan soittelen varmaan jo tällä viikolla tai viimeistään heti pääsiäisen jälkeen.

Taru 3+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Taike80
Tervetuloa taru:flower:
Mä en tie mikä mahtaa mun sairaala olla,. :eek:

Ja mkertokaan odottajat mites pitkälle teille on annettu ensimmäinen neuvola aika? tälle laitettiin ens kuun loppuun melkein,. vaikka pyysin että haluan sen aikaisemmin,. ja toivoin ojpa ultraakin aikaistettavan mut tämän sijaisen mukaan tämä ei olisi mahdollista :eek: siis miten niin ei ole????

Toivoin myös tiuhempaa tapaamista mutta sekään ei kuulemma ole mahdollista kuin sitten ehkä ykstyisellä tasolla,. ja hinta arvioksi heitt ultraan yksityisellä (koska he eivät sitä voi aikasemmin ns määrät,.. 200e??
Kertokaan naiset kokemuksia,..Ja asun siis ,mäntsälässä. Uudi tulokas enkä tiiä menosta tai paikoistakaan juuri mitään :)
 
Taike80 en osaa varmaksi sanoa, mutta olisko sulla HYS tai Porvoo? Mäntsälähän kuuluu HUS:n alueeseen, eli käsittääkseni periaatteessa mikä vaan HUS:n synnäri on vaihtoehtona...

Ekassa raskaudessa eka neuvolaterkkari tais olla jossain 5+ viikolla ja neuvolalääkäri 8+3, jossa siis ultrattiin ja todettiin tuulimuna. Nyt jos saisin ajan tuonne huhtikuun puolen välin jälkeen, niin silloin olis viikot 7+. Viimeks oli terkkarin kanssa alustavasti puhetta, että uudessa raskaudessa olis mahdollista jättää eka terkkakäynti väliin ja mennä hieman aiemmin lääkärille. Toivottavasti tän raskauden terkka olis yhtä ihana ku viimeks! Tuli varta vasten mua moikkaamaan, kun tiesi että oon menossa lääkärille ja soitti vielä perään ja sanoi, että soita tai tule käymään jos haluat jutella!
 
  • Tykkää
Reactions: Taike80
Tervetuloa ja onnittelut uusille! :flower:

Taike80 Yleensä ensimmäisen neuvolakäynnin saa rv 7-10 paikkeille, huolimatta siitä, oliko taustalla km tai ei. Eihän siellä perusneuvolassa valitettavasti saa mitään sen kummempaa "todistetta" raskauden kulusta, jos neuvolassa ei ole käytössä ultraa, kun sydänäänetkin kuuluvat yleensä vasta rv 12+ jälkeen. Neuvoloissa on tosiaan paljon erilaisia käytäntöjä, riippuen missä päin Suomea mahtaa asua ja millaiset laitteet ja resurssit omassa neuvolassa on. Ultria ei ole läheskään kaikkialla ja ylimääräistä lähetettä synnytyssairaalaan voi olla vaikea saada pelkästään km-taustan takia. Tässä pinossa osa on päässyt varhaisultraan omassa neuvolassa (myös allekirjoittanut) ja osa ei. Yleensä kunnallisen kautta vu:aan pääsee ainoastaan siinä tapauksessa, että uusi raskaus on alkanut suoraan km:n jälkeen ja näin ollen raskauden kestoa voi olla vaikea määrittää. Vu on parempi tehdä kuin antaa lähete Np-ultraan, joka sitten voi huonolla tuurilla sattua liian varhain/myöhään. Mutta jos ei omassa neuvolassasi ole mahdollisuutta ultraan, niin yksityisellä semmoinen maksaa siinä +- 100 € kieppeillä, riippuen paikasta ja lääkäristä. Mitään lisäkäyntejä neuvolassa en ole itse saanut km:sta johtuen, mutta terkka on kyllä sanonut, että jos kovasti huolettaa, voi tulla kuuntelemaan sydänääniä jne tarvittaessa. Tsemppiä alkuviikkoihin sinulle :heart:

(.) Päivät ne sen kun matelee. Huomenna yliaikaiskontrolli. Joskos tämä vielä maaliskuun puolella syntyisi.

41+5
 
Itku :( Tänään kovia menkkajomotuksia ja pientä veristä vuotoa... Yksityisellä ultrassa löydöksenä pienehkö sikiöpussi (1-2 mm liian pieni), ei sikiökaikua ainakaan vielä. Kohdunsuu oli kyllä ainakin toistaiseksi kiinni. Olo on ihan masentunut, odottelen vuodon yltymistä :(

Stellini 5+4
 
kwaidan Aa, niin just. Että kokemusta on. Harmillistahan se toki on, kun antaa ootattaa. Mutta onneksi huomenna sulla on se ya-kontrolli. Ja eiköhän ne huomenna sitten käynnitelekkin :) Meillä nuo yhteiset lapset on 2½v ja 4v. Sillon kun mulla oli ku, niin lapset tottakai kysy että miksi olin sairaalassa, enkä sitten jotenki osannu ruveta valehteleen. Sanoin että äitillä oli vauva semmosessa putkessa, mikä on tuolla masussa, ja että se vauva piti ottaa pois kun ei voi siellä kasvaa. Vanhempi "ymmärsi" mitä kerroin, mutta ei osannu tietenkään ajatella asiaa niinkuin me aikuiset. Nuorempi ei sitten etes oikein ragoinu mitenkään. Että jos nyt sattus jotain tapahtuun, niin luulen että ei nuo lapset osaa surra ollenkaan, ihmettelevät vaan että miksi näin.

zapata Kiva kuulla sinustakin välillä :) Olit niin aktiivinen silloin tuolla kuumeilijoiden puolella, että oot jääny mieleen. Ei ne lapset ainakaan tänään ollu vielä pk:ssa mitään puhunu, ja voi olla että eivät asiaa etes niin ajattele, jos ei puhuta mitään :) Toki tietävät vauvasta, mutta pitää koittaa pitää matalaa profiilia.

Taike80 Mulla on tässä raskaudessa eka neuvola vasta kahen viikon päästä, eli 11+4. Mutta kyllä se yleensä aikasemmin on, niinku kwaidankin tuossa kirjotteli :)

stellini Voi, jospa se ois vaan jotain ihan harmitonta vuotoa :hug: Mullekin lääkäri sano viikolla 6+1 ultrassa, että sikiöpussi on viikkoihin nähden liian pieni. 7+5 kävin sitten yksityisellä tuon takia kun asia vaivas, ja siellä se pieni oli kehittyny ihan normaalisti. Kysyin sitten siitä sikiöpussin koosta, ja sano että se on jokaisella erinlainen, toisilla isompi ja toisilla pienempi. Silloin pitää huolestua jos alkio ei oo kasvanu normaalisti. Saitko kontrolliaikaa ultraan?

Tervetuloa uusille plussaajille. Kovasti tarrasukkia kaikille matkaan.

Luin kyllä kaikkien viestit, mutta nyt en millään jaksa ruveta kaikille kirjotteleen :ashamed:

Marlin ja murunen 9+4
 
Tervetuloa uudet, mukavaa saada lisää porukkaa pinoon! Kovasti tarrasukkia toivon kaikille mukaan ja uskoa piiiiitkiin piinakuukausiin. Niin kuin joku täällä sanoi, tässä tilanteessa olevat ymmärtää että todellinen piina alkaa vasta plussauksesta.

stellini Toivottavasti vuoto olisi jotain ihan harmitonta alun tuhrua ja kaikki masussa olisi hyvin. :hug:

tillukas Kiitti maitohappo vinkistä, koska minä olen myös miettinyt onko mulla hiiva vai ei. Kun ei ole ikinä ollut niin en oikein tiedä mitä odottaa. Varmuuden vuoksi kipaisen huomenna apteekin kautta.

Marlin kuumeilijoissa olin tosiaan aktiivinen ja tarkoitus oli olla sitä myös tällä puolella. Jos nyt olon kohennuttua jaksaa hieman paremmin pysyä jutuissa mukana. :)

Luulen kans et teidän dlapset ei välttämättä muista koko asiaa, tai sitten ne möläyttää jossain todella huonossa tilanteessa uutiset. :)

kodehu Kyllä se lapsi vielä tässä kuussa syntyy! :) Toivottavasti huomisessa kontrollissa tulisi hyviä uutisia.

Minäkään en ole saanut mitään extrapalveluja kahden km:n jälkeen. Ajattelin kyllä kysäistä ensi viikolla että olisiko mahdollista tulla kuuntelemaan sydänääniä vähän tiheämmin. Ajattelin ensin itse hankkia dopplerin mutta tiedän että panikoin jos en löydä sykettä, joten parempi käydä osaavalla henkilöllä kuunteluttamassa.

(.) Ihan kun tuo vatsa alkaisi vähitellen kasvamaan. Aamulla ennen vessassakäyntiä on selvä kumpu kun rakko työntää kohtua eteen, mutta muuten aika piskuinen on. Taitaa olla taaksepäin kallistunut kun ei vaan näy. Tällaisella tapilla luulisi tulevan esiin aika äkkiä, tosin vararengastakin on hieman kerääntynyt peittämään. :) Kyllä tämä elämä alkaa vähitellen voittamaan, vaikka vielä viime viikolla olo oli mitä hirvein. :)
 
Tervetuloa Taru81 ja Taike80!

stellinille voimia epävarmuuteen. Tosiaan nuo varhaisraskauden ultrat ovat kyllä kaikkinensa niin tuurin kauppaa, ettei niistä ennen voi sanoa mitään, kun näkyy syke ja sittenkään aika vähän, kun mitat voivat heittää helposti jonkun millin, jolloin puhutaan iässä viikoista.

Ja kwaidanille tsemppiä huomiselle. Kohta kuullaan likat vauvauutisia! :heart:

(.) Kävin viime viikolla toisessa sokerirasituksessa. Minut on jokaisen lapsen kohdalla rasitettu kahteen kertaan, kun olen ollut itse sokerivauva. Bmi on aina ollut lähdössä ok, mutta tuo oma syntymäpaino kuulemma altistaa. Yhtäkaikki, nyt on kuudes puhdas sokerirasitus takana. Kamalasti sitä tulosta joka kerta jännittää, vaikka aina on kaikki arvot olleet kunnossa.

27+3 (jestas, kun aika juoksee!)
 
Viimeksi muokattu:
Tarkistakaahan kaikki tuota etusivun synnytyssairaalaluetteloa! Itse löysin sieltä kaaaauan sitten suljetun synnytysosaston (Vakka-Suomen aluesairaala), jonka poistin. Onko tuolla muita käytöstä poistuneita?
 
taru81 ja taike80 onnea kovasti:heart:
stellini elä vielä huolestu.. voi olla nuin aikasessa vaiheessa ihan ultraajasta kiinni onko oikeen kokonen vai ei... ja vuorokin on normaalia alussa vaikka tiiän että varmasti järkyttää tässä vaiheessa kipu ja vuoto.. kovasti tsemiä ja toivotaan et pieni kestää matkassa :hug::heart:

Soitin tänään neuvolaan ja siellä oli ihana täti kun kerroin että haluaisin kovasti käydä tilanteen tarkistamassa kun on viiltokipuja ja muuta ollut joka voi olla tietty ihan normaalia mutta pelottaa silti. Niin sain huomiseks vu ajan..ja arvatkaa alkoko nyt pelottamaan enemmän jos siellä ei olekkaan kaikki hyvin : / no huomenna se selviää apua...
 
Kiitos kaikille :)

Vuoto ja kipu loppuivat, pelko ei : / Ihanaa pömppis että pääset neuvolan kautta vu:aan! Mä tänään paniikissa soitin neuvolaan josta käskivät soittaa äitiyspolille josta käskivät mennä terveyskeskukseen josta menin yksityiselle...
 
Moikka kaikille! :wave:

Heh, olin koko ajan ollut siinä uskossa ja luulossa, että olen itseni tähän ketjuun jo ilmineerannut mutta enpä ollutkaan.. :) "Keskenmenon jälkeen kuumeilevat" -ketjussa pyörin ja kirjoittelin ja luulin siirtyneeni jo tänne, mutta näköjään olen vain käynyt lueskelemassa teidän muiden kuulumisia.

Nyt ymmärrän, kun jotkut kirjoittelivat jossain anteeksipyydellen, kun eivät ole JAKSANEET tehdä muuta kuin silloin tällöin muiden kirjoituksia lukaista...kokonaisvaltainen väsymys ja lähes 24/7 kuvotus (ei yhtäkään oksennusta, luojan kiitos!!!) kesti n. 1,5kk ja alkaa vihdoin olla taakse jäänyttä elämää! Tänään kävin pitkästä aikaa (11.2. viimeeksi ja silloinkin yrjöt kurkussa) pilateksessa ja työmatkapyöräilyä aloitan taas pikkuhiljaa, siihen ei voimia ole ollut.

Osa teistä on tuttuja nimimerkkejä kuumeiluketjusta :) Koska tekstiä on niin hurjasti niin en nyt erikseen kenellekään kommentoi, toki yleisesti toivottelen ONNEA kaikille plussanneille, voimia ja jaksamista kaikille epätietoisuuden kanssa painiskeleville ja kovasti myötätuntoa (uudelleen) menetyksen kohdanneille! Joku kyseli, miksei neuvolaan voi päästä hetinyt niin olen samoilla linjoilla kuin kwaidan ja muut; neuvolassa ei ensimmäisellä kerralla saa oikeastaan MINKÄÄNLAISTA varmuutta siitä, onko raskaus ylipäänsä olemassa - siellä keskitytään vain perustietoihin ja -mittauksiin. Toki joissain neuvoloissa on ultrat ja joissakin niin huippulaatuiset, että voidaan tehdä varhaisultra - mutta mielestäni se on kyllä extraluksusta :) Itselläni (olen ensisynnyttäjä) oli eka neuvola H 9+1 ja silloin ääniä kokeiltiin kuunnella mutteivät kuuluneet - en tosin itse uskonutkaan niiden vielä noilla viikoilla kuuluvan. En uskonut, että tänäänkään lääkärineuvolassa kuuluisi (varsinkin, kun lääkäri totesi minulla olevan taaksepäin kallistunut kohtu..) mutta niin ne vain kuuluivat :)

Sikiön liikkeistä vielä, mielestäni on TÄYSIN normaalia jos ensisynnyttäjällä ne liikkeet alkavat tuntua vasta siellä H20+... Joten, vaikka jänskättää ja (syystäkin) huolettaa ja pelottaa, niin malttia ja rauhaisaa odottelua vaan.. :)

Rivin voi laittaa (ja synnytyssairaalaa en halua "julkisesti" ilmoittaa, jos kukaan ei siitä pahastu?):

25.9. -- rupeltaja -- 30v. -- kkm 10/2012 -- 1. lapsi

rupeltaja 13+5
 
Kysynkin siis onko teitä muita supistellut näin varhaisilla viikoilla (20 ->) ja onko neuvottu tekemään jotain toisin? Olen koittanut juoda tarpeeksi vettä ja levätä mahdollisuuksien mukaan. Ja soitan tänään neuvolaan joka tapauksessa. Olen kummissani mitä tehdä, edellisissä raskauksissa ei supistellut ennen h-hetkeä.
KattiKoo: mulla tuli ekan kerran supistelua juurikin tuossa aika tasan puolivälin paikkeilla. Ei mitään kivuliasta, mutta ykskaks vaan huomasin illalla nukkumaan mennessä mahan olevan ihan kivikova. Aamullakin vielä tunsi, että jotain omituista on ollut tekeillä. Noita sitten tapahtui siinä pienen ajan sisään muutamana päivänä, ja sitten ne loppui pitkäksi aikaa, kunnes seuraavat vastaavat taisi olla vasta aika lähellä 30-viikkoa. Neuvolassa ei otettu niihin pahemmin kantaa mutta toki käskettiin ottaa rauhallisesti jos niitä alkaa enemmän tulla. Rakenneultrassa käytiin juuri noihin aikoihin, ja ultraajan mukaan harjoitussupistuksia alkaa monellakin jo tuossa vaiheessa satunnaisesti olla. Ilmeisesti ei syytä huoleen elleivät ne muutu säännöllisiksi ja kipeiksi, näin ainakin itse ymmärsin neuvolan ja äitiyspolin puheista. Vielä nytkin nuo supistelut on mulla erittäin satunnaisia.

Täällä kärsitään flunssaa, hankalaa kun ei voi oikein ottaa mitään oikeasti toimivia yskänlääkkeitä. Yritän pärjäillä kamomillateen ja hunajan voimin :) Onneksi työaamuja on tämän jälkeen kaksi, niin mahtavaa ettei jaksa edes pieni sairastelu harmittaa!!

Scarleth 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Vähän väliä olen käynyt täällä katselemassa joko pömppis olisi tullut kertomaan ultrakuulumisia!

Mulla tosiaan vuodot ja kipu loppui eilen, tänään ihan aamusta tuli vähän vaaleanpunaista ja kipu ollut tänään paljon lievempää kuin eilen, enemmän aaltoilevaa kun eilen sattui koko ajan. Jospa tämä tästä... Ykstyinen gyne laittoi lähetteen ä-polille koska vaikka sikiöpussi kohdussa näkyikin, ei kuulemma voi 100% varmasti sulkea kohdun ulkoista pois. Sinne siis odottelen nyt aikaa...

Stellini 5+5
 
Viimeksi muokattu:
stellini Toivottavasti saat pian ajan polille :) Hyvä että vuoto loppunut.

Jokohan kwaidan on tositoimissa :heart:

).( Täällä tänään ollut hieman kuvottavaa oloa jälleen. Mutta ei kyllä paljon. Toisaalta ihan kiva, niin tietää että on raskaana ;) Muuten kun ei oireita ole. Nuo meijän lapset on niin ihania. Poika 4v ei millään usko että mulla on vauva mahassa, sanoo vaan että "ei äitillä mittään vauvaa oo mahassa". Tyttö 2½v taas sitten on ihan tohkeissaan "äitillä on vauva massussa" ja sitten tulee näyttään mun mahaa :D Jouduttiin tänään luopuun meidän kissasta : / Miehelle puhkes allergia, niin eipä siinä muu auta. Harmittaa niin suuresti, kun ei se kerennyt olla meillä ku 3kk : / No, mun veljen kaveri otti sen, niin jos kova ikävä iskee, niin voipi käydä kattoon :)

Marlin ja murunen 9+5
 

Yhteistyössä