Keskenmenon jälkeen plussanneet Joulukuussa

Keskenmenon jälkeen plussanneet:



NIMI..........IKÄ.......SYNNÄRI.....KM.............MONESKO

MARRASKUU 2007:

1.11
Viivin.......................38v......LUS........KM 03/06..................2.

16.11
Vimpula05ja07........32v......KYS........KM 11/06 ja 01/07.....2.

JOULUKUU 2007:

9.12
Riikkuli................29v.....TYKS.....KM 03/07.....2.

28.12

Enkuli.................27v.......KYS.....KM 03/07.......1.

HELMIKUU 2008:

25.2
Vinja..................28v.....PHKS....KM 02/06 ja 02/07....2.

MAALISKUU 2008:

5.3
Sipuli..................24v......PHKS.......KM 12/06....3.

13.3
OIkukas.............23v.....Kättäri....RK 06/03 KM 05/05 TM 01/07....1.

16.3
Ninni78..............29v.......TYKS......TM 05/07.....3.

HUHTIKUU 2008


22.4
Puella................40V.......OYS........KM 05/07....4.

24.4
Mymmelis.........................LS......KM 05/07 ja 07/07...1.

26.4
Mimmuli82.........25v......SEKS.......KM 06/07.....2.
PulttiBois...........25v.......NKL........KM 02/07.....3.

TOUKOKUU 2008


13.5
Beccy.................33v.......Jorvi.......KM 06/07.....2.
Repa..................27v.......KOKS.....KM 02/07......1.

24.5
SatuA................28v........NKL........KM 03/07.....3.

26.5
Hiidi...................28v......Kättäri.....KM 05/07.....3.

KESÄKUU 2008:

3.6
Amira.............................VKS........KM 06/07.....2.

7.6
Marleena83......24v.......SATKS.....KM 07/07......1.

8.6

Dulle.................32v.......SATKS.....KM 07/07......1.

9.6
Stoppis..............29v........KYS.......RK 07/07.....3.

17.6
Tuutikki.............23v........EKKS......KM 02/07......1.

18.6
Wiivi84.............23v.......KOS........KM 09/06......2.
EevaRouva.......27v.......NKL........KM 07/07......2.

27.6
Vio-la............................................KM 07/07......1.


HEINÄKUU 2008:

1.7
SatuKa..............30v........................KM 05/07.....1.ja 2.

6.7
MargeSimpson...25v.........PHKS...KM 07/06,10/06...4.

18.7
Äitee2................28v.........EKKS....KM 06/07......3. ja 4.

23.7
Adrian-80..........................KPKS..........................1.
24.7
Gatsu................25v..........TAYS....KM 06/07........1.

24.7
Minda...............24v...........SEKS....KM 07/07........3.

ELOKUU

7.8
Perämaan emäntä.............KYS.....KM 06/07.......3.
Eliisa80............27v............TAYS...KM 05/07 ja 09/07....3.

8.8
Aurinkoenergiaa...27v......KAKS....KM 06/07.......3.

13.8
Irtosora............35v......................KM 08/07.......1.

SYYSKUU

1.9
Katjuska-78.......29v........SAS.......KM 11/07.......3.

SYNTYNEET

Viivin 07.11.2007....50cm.....3610g.....

Vimpula 17.11.2007...50cm...3504g....



Ja linkit edellisiin keskusteluihin:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805193
http://keskustelu.kaksplus.fi/t877205

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Siinä meiän joulukuun pino!
Mulla jäi varmaan joitain tietoja päivittämättä, ni et jos oisitte niin muruja kellä uutta tietoa ja kertoisitte tälle hajamieliselle mammalle uudestaan!

Nyt sänkyyn huiliin huomista työpäivää varten!!
Mukavaa joulukuuta kaikille ja :hug:

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+5
 
Nyt löytyy tiedot!!!
Raskausajan dementia on löytäny tiensä mun päähän...
Jotenkin ihan muistin et sun tiedot on siellä kun oot jo kuitenki ollu jo aika kauan porukassa mukan =) Sori vielä!!

:heart: :Ninni ja masussa myllertävä Kirppu 24+5
 
Heippistähei!

Täällä sitä töistä kotiutuneena päiväunivalmiudessa ollaan :wave:

Liikkeitä ei edelleen tunnu,kusella saa juosta tuon tuosta,en tiedä kuvittelenko,mutta tuntuu että on päiviä jolloin kohtu painaa rakkoa enemmän kuin normaalisti :/ Niinkuin esim.tänään...

Verenpainemittarinkin olen ottanut käyttöön (tilasin siis hobbyhallista omronin mittarin) kun ne paineet näytti taas mun silmään ikäviltä siellä neuvolassa. Mutta niinhän se on että ei täällä kotosalla näytä sinnepäinkään,paljon alhaisemmat. Eli kai se sitä valkotakkipainetta on :D

Nyt nukkumaan,pitäs jaksaa vielä miehen vanhemmille syömään tänään... :)

Hyvät viikonloput :heart:

Repa ja kutvonen rv 16+4
 
Eilen kävin siellä ultrassa ja siellä näkyi kahdet pienet sydänäänet :heart: :heart: joten kaksosia tässä odotellaan kuten olostani ehkä jotain aavistelin,LA pysyi vielä samana mutta np ultrassa sitten tarkentuu et pysyykö tossa samassa edelleen.

Tuplasti onnellinen Äitee ja Sisut 7+1
 
Tuplasti onnea, ihanaa!!! :hug:
Koitan nyt saada ton listan päivitettyä, jos edelleen jää joltakin tietoja puuttuun ni :attn:-kyltit pystyyn mua varten =)

Tulin just töistä kotiin, nyt taas vapaata torstaihin asti, ihanaa, kunhan ne supparit ei vaan tulis takasin, haluisin jaksaa töissä vielä koko tän kuun.

Hauskaa illanjatkoa kaikille!!!
Mä alan tekeen mäti-smetana-sipuli täytettä uuniperunoille :D

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+6
 
Repa mulla on kans ollut tuota valkotakki-verenpainetta, erityisesti esikoisesta oli, sitten siihen seuraavissa raskauksissa vähän tottui, mutta se yläpaine on vähän reaktiivinen kuten neuvolatäti sanoi :D Mutta alapaineet on olleet hyvät näissä jälkimmäisissä (esikosta oli vissiin niin ujännää, että nekin oli koholla :LOL: )

Äitee pitäisköhän mun nyt sanoa, että mitäs mä sanoin... IHANAA :heart: :heart: :hug: Suuret tupla-onnittelut :D :flower: Vau, oikeesti!!! :hug:

Tänne ei ihmeempiä. Toissapäivänä sain taas sauna-päänsärkyä ja se kehvelihän jäi päälle ja eilinen oli yhtä hedaria, lopulta viime yöksi otin tonnisen panadolin jolla tuo sitten talttui viimein. En taida uskaltaa mennä nyt saunaan, muu perhe meni jo - pitää vissiin suihkuun tyytyä :/

stoppis 12+5
 
onnea äitee2!! :D en osaa muuta sanoa.. VAU!!
:flower:

me täällä miehen kanssa vietetään hyvin ansaittua viikonloppu vapaata yhessä.. jäkistä oltiin kattoos,nyt saunaan ja sitten yhessä syömään :heart: ihanaa yhteistä laatuaikaa :D

marleena83 ja vinski 13+1
 
Kiitoksia onnitteluista :flower:

Stoppis niinhän sie sanoit ja nyt se on pakko uskoa.

Olo on pikkasen tasottunu nyt vaan paha olo iskee heti jos ruokailu väli venähtää liikaa ja juominen jää vähiin,joka toinen päivä enää nukun päikkärit joten elimistö alkaa pikkuhiljaa tottua ajatukseen kaksosraskaudesta.

Äitee ja Sisut 7+2
 
Ninnille kiitos huolenpidosta, tässäpä mun tiedot; Itse olen 25v. ja esikoinen tulossa :heart: synnäri on TAYS, LA olis laskurin mukaan 24.7.07. Keskeytynyt km oli 6/07..kauhee kun jännää toi eka ultra..

Äiteelle ja Sisuille kaksinkerroin onnea odotukseen, ihana yllätys!

Kiitos kaikille kun toivotitte tervetulleeks =) kun nyt sais pysytellä täällä puolen onnelliseen loppuun asti :heart:

Meillä oli firman pikkujoulu eilen ja hyvin tuli väisteltyä alkoholia vaikka viinapaukkua tuotiinkin nenän eteen, kävin hakee tiskiltä vettä eikä kukaan huomannu mitään.
Oireita ei vieläkään oo ihmeemmin, etomista hetkittäin, arat nännit ja suoli tukossa..kävin jo hätäpäissäni ostaan neljännen testin mut päätin olla tekemättä,eiköhän se tulos ole jo tarpeeks monta kertaa nähty :LOL:
 
varovasti kurkin tänne jo, aattelin etten heti tänne ryntää mutta kun täällä on kaikki tutut niin pakkohan se on =)

eli lauantaina plussasin ja tänään vielä varmistin ja tuli kontrolliviivan kanssa yhtä vahva viiva :D olo on uskomattoman onnellinen ja samalla pelottaa enemmän kun koskaan ennen, mutta pakko yrittää uskoa että nyt kaikki menee hyvin

eli tiedot on ikä 27, kolmas tulossa, sairaala tays ja km 5/07 ja 9/07

oireita ei kauheesti vielä ole jotain pientä sillon tällön, mutta mulla yleensä alkaakin vasta 6-7 viikolla, ois vaan kiva et ois joku selkee merkki mistä huomais =)

mitäs mieltä ootte, uskallanko luottaa tohon fastest liuskaan vai pitäiskö vielä tehdä joku apteekin testi? tuntuu vaan niin uskomattomalta

nii la olis kai 7.8.-07 ja nyt 4+4 (voi kun vähän vasta =) )
 
Onnittelut Äiteelle! :heart: :flower: :flower: :heart:

Joko multa on menny jotain ohi,tai sit Riikkuli on jakautumassa...Toi ohi meneminenki on ihan mahollista,ei jostain syystä kaikkee tajuu.Arki jutuista hyvänä esimerkkinä pyykinpesu,se voi unohtua! :ashamed:

Meillä meinas pienelle tulla ihan kunnon masupuruja,annoin jopa disfatylia,mut vaan pahenivat.Perjantai yönä oltiin vaille yks kylvyssä niitten takia.Rentoutu siellä ni sängyssä kuulu vaan kaks rääkäsyä ja sit untenmaille.Asiaa tarkemmin mietittyä tajusin,et olin alkanu juomaan useemman kupin kahvia päivässä...rajotin takas kahteen kuppiin ja aloin litkimään gefiluksia.Nyt on mahavaivat historiaa,kaks täysin itkutonta päivää takana.Ei oikein taho tajuta näitä juttuja heti,ku eka oli ns pullovauva ja tää on pelkkä tissitakiainen. ;)

Välillä tulee itkeskeltyä omaa riittämättömyyttään,esikoinen väliin muistaa osottaa,et äiti o ihan paska...En välte kelpaa yhtään mihinkään ja sit kuitenki ku vien päikkäreille,ni jätkä on onnesta soikeena!Ne miehet...

Pitäs tänään soitella niistä ristiäisistä,viime viikolla oli se isyydentunnustus...Ukko vielä tän ja ens maanantain kotona,sit alkaski opettelu arkeen,kauhulla odotan...Isompi hoitaa veljee yliaktiivisesti,silmät tarvittas selkäänki!

Nyt aamupalalle,muut nukkuu vielä,ihana rauha.

Vimpula ja pikku-ukko 16 pv
 
Eliisa ihanaa nähdä sut täällä!!!!!! :heart: :hug: Onnea hirmuisesti!!! :flower: :D Ja se on ihan sama millä testillä olet tehnyt, kun kerta viiva on vahva! (ilmeisesti juttua on ollut haamujen paikkansapitävyydestä joillain testeillä, mutta siitähän sulla ei ole kyse!) Tosi kiva saada sut joukkoon! Kaikki menee tällä kertaa hyvin! :hug:

Mä oon vieläkin ihan VAU tosta Äiteen kaksosuutisesta :D Sulla sitten massu kasvaa kohta kohisten!

Gatsu niinhän sitä alkuun kaipailee varmistusta.. mitäs meinasit tehdä sille testille sitten, jemmaat seuraavaan tulokkaaseen parin vuoden päähän? :D :wave: :whistle:

Vimpula kiva kuulla teidän vauva-arjesta :) Nauttikaa!

Niin tosiaan, missä on Riikkuli!!!! Nyt on oltava tosipaikat, kun ei ole kuulunut!!! Jännää! =)

Eilen oli samat viikot kun synnytin pienen edellisessä raskaudessa. Joten nyt ollaan yksi päivä pitemmällä. On aina kiva aloittaa uusi viikko isommalla numerolla :) Huomenna menen kuuntelemaan ne sydänäänet, saisi luvan jo kuulua!

stoppis 13+0
 
kiitos stoppis :hug: ihan tuli kyynelet silmiin ihanasta tervetulotoivotuksesta, ihanaa päästä taas yhdessä höpöttelemään =)
onnea huomiselle =)

ja kaikille rauhallista joulunodotusta
nyt täytys alotella siivousta =)
 
EevaRouva Ensimmäistä odotellaan, kiitos vain kysymästä!

Ninni78 Meidät voipi laittaa listalle, vaikken LA:ta osaa tarkoin sanoa, mutta luulen sen olevan 23.7 tietämillä. 17.12 on eka ultra, sitten tiedetään tarkemmin. Synnäri on luultavasti Keskipohjanmaan keskussairaala, lyhenteestä en tiedä, osaako joku auttaa?

Tupla-onnittelut Äiteelle kaksos-uutista ja Eliisa-80 plussasta!

Adrian-80 ja Kuuno 6+5
 
Täällähän minä.... |O Mukavaa joulukuuta naiset. Nyt vissiin ois mun vuoro jakaantua tässä kuussa... :LOL: kasassa olen edelleen, mutta mutta, edistystä tässä on sen verran, ett tällä hetkellä kärvistelen supistusten kera... :D

kaikille plussanneille kovasti onnea ja
tervetuloa tänne puolelle!!! :flower: :wave:

Niin, tosiaan, perjantaina imuroin ja se käynnisti sellaisen vatsakivun, että piti ihan kaksinkerroin olla... no, sitten soitin jo äippäpolille. Käski mut suihkuun ja lepäämään ja jos kivut ei lakkaa niin synnärille. Tietty ne lakkas kuin seinään. koko viikonloppu menikin sitten aivan mainiosti supistelematta. Olen voinut hyvin ja nukkunut aivan mielettömän hyvin. :D No, viime yönä heräsin sellaisiin polttoihin, että luulin lähdön koittaneen. Siis ihan kunnon supistuksiin...poltti aivan jumalattoman paljon alamahaa ja selkää... Ne kesti semmoisen vartin ja herätin jo miehenkin, ett nyt tuntuu oikeelta... Vielä mitä? Siihen ne loppui. :LOL: Mutta koska olen periksiantamaton herätin miehen aamulla klo kuusi ja käskin vähän pehmitellä paikkoja... Nyt sitten on taas ollut näitä "erilaisia" supistuksia enemmän ja vähemmän säännöllisesti... Parhaimmillaan oli 5 minuutin välein, mutta nyt näyttää taas hiipumisen merkkejä!!!! :kieh: Mä en enää jaksa yhtään odottaa, mä haluan synnyttää...

Vimpula: Mimmoisia ne sinun supparit sitten oli, kun lähtö tuli? Ajattelin vaan, ett oliko sulla helv..... poltot vai sattuiko sillai kun vanne olis puristanut alavatssaa ja alaselkää. Mulla meinaa nyt sellaista kipua....

Ja äitee2: Ihanaa!!!!!! Tuhannesti onnea kaksosista... :heart: kyllä se äidinvaisto osuu usein oikeaan....

Mulla on neuvola tos muutaman tunnin päästä, jos sais lääkärin katsomaan paikat... Täällä ei kyllä yleensä niin hyvää palvelua saa. olis vaan kiva tietää, ett onko tää kipu edistävää vai aivan turhaa....

Riikkuli 39+1
 
Minuakaan ei löydy tuosta listasta...

l.a 24.4.2008, HUS-lohja synnärinä, km 05/07 ja 07/07 ensimmäistä muksua odotellaan :heart:




Mikä kumma siinä on, että lähes kaikki keilleollaan kerrottu, ovat tuumanneet alta kulmien, että "toivotaan nyt että kaikki menee hyvin, eihän tiedä koskaan tiedä" :kieh: Miksei voi vaan olla onnellinen ja niin pois päin, vaan ne kauhukuvat on liimattava sinne seinälle uudestaan ja uudestaan... Nämä ihmiset eivät aina edes tiedä, että meillä on kaksi enkeli vauvaa :/




 
vimpula sielä taitaa hormonit mennä vuoristorataa, voimia. muistan ku poika synty, ja millainen syyllisyys mulla oli esikoisesta, ku se oli vasta 1,5v ja kaikkia aika meni tissi takiaisessa. meillä noi ilmavaivat loppui ku lopetin d-vitamiini tipat (kuten täällä jo niistä mainittiin) ja imetin pikku huikkia koko ajan. meillä esikoinen rakasti veljeään hakkaamalla sitä puulusikalla aina ku oli tilaisuus. se syyllisyys on vaan sellainen pikku ääni, jota pitää vaan opetella kuuntelemaan toisella korvalla, ku se ei mihinkään katoa. viimeks eilen tuli joku muisto mieleen noiden termiittien vauva-ajoista, ja taas syyllisyys kuiski korvaan jotain. :kieh: ristiäisvalmisteluihin voimia myös (aina pohdintaa mitä pistää/mikä mahtuu päälle ja yritys olla kyynelehtimättä) :heart:

äiteelle onnea kaksosista

plussanneille :heart:

omanapa: ei mitään kummempia, maha kasvaa ja kilot kertyy. mun äiti on liian innokas tästä vauvasta, mietin jo et yrittääkse peittää jotain ajatausta, et ois kaks riittäny. mulla on varmaan opiskeluhommia liian vähän ku ehdin näin tärkeitä pohtia :ashamed:

riikkuli toivotaan et kohta alkais olla tosi kyseessä ja pääsisit hommiin. eihän tätä jännitystä enää montaa päivää jaksa. :heart:

hiidi +terminaattor3 15+
 
Vai on Riikkuli vielä yhtenä kappaleena... Kyllä se sieltä ulos vielä tulee, eihän sulla oo vielä edes viikot täynnä, eikä sinne masuun oo koskaan ykskään vauveli jäänyt =) Meiän esikoinen syntyi rv 36+6 ja kuopus rv 40+0, saas nähdä miten nyt käy. Toivottavasti ei ainakaan kauheesti yli menis.

Laitanpa teillekin tänne vähän piristystä päivään, käykää kattoos, aika veikee video: http://www.youtube.com/watch?v=31x2WpuSAkA&eurl=http://apps.facebook.com/superwall/view.php?id=801276037&owner_id=699879762

Adrian laitan sulle nyt sit sen 23.7 lasketuks ajaksi, muutetaan sitten jos aihetta.

Eliisa täältäkin sulle hurjasti onnea :hug: :sen kera!! Ihanaa, mehän sillon joulukuisista sillon toukukuussa molemmat tiputtiin. Ihanaa saada sut tänne puolelle kanssa :heart: .

(.) ei mitään ihmeellistä, vähän oon ollu huolestunu kun Kirppu on ollu kovin hiljanen masussa eilen ja tänään, muutamia liikkeitä oon vaan tuntenu :ashamed: Luulen et on pikkunen vaihtanu asentoaan jotenkin koska ei paina enää rakkoakaan samalla tavalla, viime yönäkin jouduin käymään vessassa vaan kerran. Ei kai mun tarvi kauheesti huolestua, mitä ootte mieltä? Sitä vaan on niin pienestä jo ihan paniikissa :ashamed:

Eipä mulla nyt muuta, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Ja Riikkuli tuu kertoon neuvolakuulumisias!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 25+1
 
Onnea Äitee2 :heart:

Mulla vähän surkeampia uutisia. Käytiin tänään aamulla np-ultrassa NKL:lla. Kätilö oli tosi tympeä ja kun vauva nukkui väärässä asennossa mittaamisen kannalta niin paukutti ultralla mun vatsaa(kohtua) täysillä, sattui! No, vauva alkoi melskaamaan ja millään ei meinannut olla hyvässä asennossa mittaamisen kannalta. Haastavaksi tapaukseksi sanoi kätilö. Vaikutti kaikin puolin normaalilta sikiöltä, 2 kättä, 2 jalkaa, normaali kallo, nenäluu kunnossa, mutta sitten kun jotenkin onnistui sen turvotuksen mittaamaan niin sai luvuksi 2,6mm. Raja olisi ollut 2,3mm kun viikkoja ultran mukaan 12+1. Tylysti totesi, että jatkotutkimuksiin joudumme ja riski saada vammainen lapsi on. Sanoin, että biopsiaan eli siihen punktiojuttuun en lähde ja veriseuloja ei kunnallisella puolella vielä tehdä (ja muutenkin siitäkin lukenut aika epämääräistä tietoa).

Tilanne on se, että huomenna aamulla NKL:n sikiöntutkimusosastolle erikoislääkärille ultrattavaksi ja siellä sitten selvinnee lisää. Pelottaa ihan kamalasti, vaikka itse uskonkin kantavani täysin tervettä lasta. Esikoisesta turvotus oli muistaakseni 1,8mm ja silloin se raja oli 3mm. Nythän se raja aina vaihtuu viikkojen kuluessa, silloin mun mielestä se oli sen 3mm koko niskaturvotusmittausviikkojen aikana.

Ikäähän mulla on sen 27 että riski kai melko pieni näin ikään suhteutettuna, mutta mutta...jäi kyllä paska maku suuhun ja se kätilö antoi ihan olettaa, että me odotamme nyt sitten varmasti vammaista lasta tuon turvotuksen perusteella... :'(
 
Eevarouva:: :hug: kaikki voi olla kuitenkin ihan normaalisti... Tuttavani tytöllä oli suuri niskaturvotus ja terveen tytön saivat! Ei tuo turvotus aina kerro mitään. sehän on vain viitearvio... Ja jos sulla on vielä vahva tunne, että kaikki hyvin, niin äidinvaisto on usein oikeassa... Tsemppiä !!!!! :heart:

Riikkuli
 
Eevarouva odottele ihan rauhassa huomista lääkärikäyntiä ja anna erikoislääkärin tutkia. Jospa se kätilö ei vaan saanut kunnon mittaa, jos pikkunen oli liikkuvalla päällä. Jaksu :hug: sinne!

Itse kävin myös viime viikolla ultrassa. Kätilö joutui myös meidän pikkusta herättelemään...taitaa olla yhtä aamu-uninen kuin äitinsä. =) Niskaturvotus lukemaksi saatiin 1,3 ja veriseulan tuloksista saan kuulla parin viikon päästä jos aihetta.

Riikkuli se vaan yhtenä porskuttaa etiepäin...no mutta kyllä se vauva sieltä vielä ulos putkahtaa. Odottavan aika vaan tahtoo käydä pitkäksi aina välillä.... ;)

Onkos muilla muuten paino alkanut noussa missä vaiheessa tai masu kasvaa?? Itselläni se tilanne, että paino on alusta hieman laskenut tai ainankin pysynyt samassa. Kaitpa se on ihan normaalia... Masuakaan ei vielä ole yhtään, joten piilossa pysyy niiltä joille ei olla kerrottu.

tuutikki 11+6
 

Yhteistyössä