**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

AAM
Heinis :hug: anoppitroublen kanssa.. siis miehen muksu on tää josta nyt noppi käy päälle jollai omistustekosyyllä ? noi on vaikeita asioita... :| mutta tehkää selvät pelisäännöt (jos pystytte) joita kaikki noudattaa ja pitäkää huolta että kaikki niissä pysyy. Anoppia myöten !! lapsen kunnioituksen kanssa tuskin on ongelmaa mutta anoppi jos sua painaa maahan niin.. :kieh: mulla menis kuppi nurin kans :hug: mies viimeistään sanomaan äidilleen ja tukemaan sua jos ei se nainen sua kuuntele ja usko ! kyllähän sun miehen sua tukea pitää.. united front !!!! :attn:

Danjuska :wave: :hug: kaikki on mennyt hyvin ? luoja tuntuu että oi ikuisuus siitä kun sait pikkasen :) :heart: vaikka vasta pari viikkoa.. :)

( . ) läskisti voidaan, minä syön ja vauva on ollut hiljempaa tän päivän.. suppiksia tulee 95 % kivuttomia :( ikävä kyllä, ja nivusiin on tänää tullut aimo kasa tuikkailuita.. siinä mun saldo. Nothing else.
Haluaisi kyllä konkreettisesti tietää mitä ne helvetin tuikkailut nivusiin tarkoittaa tarkoittaako mitään että tuolla edes tapahtuisi.. ? :headwall: muuten ne on ihan turhia ja vois jättää väliin :D :LOL: jos valita sais ;)

Am & hippunen 40+6

Taitaa Ox olla jo nyytti sylissä??? Ei ole näkynyt tässä... :flower:

Heinis, paljon jaksuja anopin ja muidenkin kanssa! Mun anoppi on kanssa sellanen, että päästelee suustaan mitä sattuu ja nyt viikonloppuna nähtiinkin ekaa kertaa joulun jälkeen vaikka asuu neljän kilsan pääsä meistä :eek: Ja meillä on kuitenkin kaikki lapset yhteisiä, ettei onneksi ole enää tuota päälle, ketkä ovat "oikeita" jne. Me vaan ei osata hoitaa/komentaa (ei saisi)/tehdä lapsia oikeaan aikaan (kun esikko syntyi, olin 21 ja mies 25 niin anoppi oli sitä mieltä, että lapset tekee lapsia) :headwall: Ja viime kesänen km, silon varsinkin anoppi osas olla tosi kiva (puoltoistaviikkoa km:sta näytti vauvavideota ja oli soittanut miehelle, että nyt pitäis jo lopettaa sureminen ja päästä irti) :headwall: :headwall: :headwall:

Sori vuodatus, mutta varsinkin noi viime kesäset sattuu vieläkin eikä akka edes ymmärrä vaikka sanoo suoraan. Sitten ihmettelee, miksi ei näe lapsia useammin. Kun vanhemmat ei jaksa kuunnella noita juttuja :( :eek:

Hyvää alkavaa viikkoa joka tapauksessa :wave:

HP & Pikkuinen 31+4

Kiitos teille ihanille ymmärtäväisille ihmisille!!Meillä on nyt tämä "oikea" lapsenlapsi ollut mummolassa jo lauantaista lähtien, mies meni hakemaan eilen kotiin niin anoppi EI ANTANUT! Kuulemma vasta tänään töiden jälkeen saa mies mennä hakemaan |O Ihan selkeetä pään aukomista mulle, kun tossa toissa viikolla totesin että on epäreilua toista kohtaan että toinen pääsee kerran viikossa mummolaan ja toinen ei. Yleensä on päivän ajan siellä ollut, nyt siis kolmatta päivää jo |O hermo menee, ja mies ei ymmärrä. Eikä tasan puolusta mua, vaikka asiasta sanoinkin. Siellä on uhkavaatimuksia aseteltu että jos en päästä lasta sinne niin mulla ei oo enää asiaa niille. No ei paljon haittaa :kieh: mielummin en näkis enää ikinä!!

henis äh kun kuulostaa inhottavalta tilanteelta... :hug: kyllä munkin mielestä teijän pitää miehen kanssa ottaa yhteinen rintama niinku AM sano! Et sovitte yhessä pelisäännöt, käytte kertaamassa ne anopillekkin ja vannotatte noudattamaan. Kaikkien elämä helpottuis... :hug: :hug:

HP mä muistan tuon viime kesän tarinan minkä kerroit...brr.... :x

AM mullakin tuikkailee. :D Mut sulle kyl jo soisin lähdön!!! Onks kaikki kotikonstikikat kokeiltu? Siivoamiset, seksit, saunat salmiakit, siiderit..... Noh, laps tulee kun se on valmis... mut kai se nyt jo olis valmis siellä! Sillä on liian mukavat oltavat! :)

(.) Parempi yö takana kun vauvakin tajus antaa mamman nukkua... :) Vaikka pissalla ravasin kyllä - ihan ku alkuraskaudessa!! :LOL: Yks kipeä supistus tuli yöllä, sellanen et piti ihan puuskuttaa ja pidellä mahaa.... täällä alkaa pikkuhijlaa jänskättää. :D

EM ja Dodoliina 36+6 :heart:

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
Kiitos teille ihanille ymmärtäväisille ihmisille!!Meillä on nyt tämä "oikea" lapsenlapsi ollut mummolassa jo lauantaista lähtien, mies meni hakemaan eilen kotiin niin anoppi EI ANTANUT! Kuulemma vasta tänään töiden jälkeen saa mies mennä hakemaan |O Ihan selkeetä pään aukomista mulle, kun tossa toissa viikolla totesin että on epäreilua toista kohtaan että toinen pääsee kerran viikossa mummolaan ja toinen ei. Yleensä on päivän ajan siellä ollut, nyt siis kolmatta päivää jo |O hermo menee, ja mies ei ymmärrä. Eikä tasan puolusta mua, vaikka asiasta sanoinkin. Siellä on uhkavaatimuksia aseteltu että jos en päästä lasta sinne niin mulla ei oo enää asiaa niille. No ei paljon haittaa :kieh: mielummin en näkis enää ikinä!!
:kieh: vetäisin kyllä megahepulit jo aiheellisetkin ensin miehelle siitä että anoppi ei ymmärrä selkeä lastenkasvatuksen perussääntöjä niin sille ei tarttis antaa "oikeaa" lastenlasta ollenkaan hoitoon (jos hää sillä kehtaa uhata) tai sit jos saa niin ehdolla molemmat VAIN !!! on se nyt saatana kun joku sanelee ehtoja TEIDÄN lapsista ! Jumakauta! selvität miehelle että lapset on todella älykkäitä tälläisten asioiden suhteen ja niillä herkät tuntosarvet, ymmärtää kyllä jos "ei kuulu joukkoon" ja kyllä varmaan sun oma lapsesi ymmärtää pikkuhiljaa anopin käytäntöä valitettavasti.. tuo anoppi pitää saada ruotuun ennenkuin se alistaa sut kokonaan.

Siellä on uhkavaatimuksia aseteltu että jos en päästä lasta sinne niin mulla ei oo enää asiaa niille
..
sit ku tää toteutuu niin kappas, ei kyllä tule lapsenlapsikaan enään hänelle :D :attn: :attn: :attn: |O et jos mä en ois tervetullut niin ei kyllä sitten miehen lapsikaan.. pistää vihaks tommoi anopit ! mutta sinähän hänet parhaiten tunnet ja tiedät mistä naruista vetää jotta saat tahtosi läpi.

Eikä tasan puolusta mua, vaikka asiasta sanoinkin.
tää on ikävää ja voi sanoa miehelle että jos te ette ole yhteinen rintama niin anoppi pilaa kyllä jossain vaiheessa käytöksellään teidän vcälit tahtomattaan... :whistle:

Voimia :hug:

Heinikselle jaksuja kurjaan tilanteeseen! :hug: :hug: Kyllä jotkut anopit voikin olla perseestä!!Ja AM on puhuu kyllä ihan asiaa =) Voimia kovasti sinne!!

Omanapa. Väsymys on iskenyt ihan täydellä terällä.. Mietin miten taas jaksan hoitaa tuota uhmista ja tehdä vielä kaikki opiskeluun liittyvät harjoitushoidot ja lukea öisin vielä anatomian tenttiin.. Huono olo myöskin jo tosi kamala :x Ja ens viikonloppuna pitäisi mennä POlttareihin!! Ei vois kiinnostaa vähempää mutta morsian on kuitenkin aika hyvä kaveri ja olen luvannut tehdä morsiamelle rentouttavan hieronnan ennen morsiussaunaa. Enä haluaisi paljastaa että olen raskaana. Me ollaan menossa pelaamaan sitä ihmeen Megazonea, ja siihen en kyllä pysty mulle tulee aivan sata varmana niin oksettava olo siellä että joudun lopettamaan kesken.. Nuokun varmaan jossain nurkassa koko polttarit ja kaikki ihmettelee mikä mua vaivaa :ashamed:
Piikittäminen menee jo suht helposti :D Onneksi, se helpottaa vähän elämää :saint:

Leinikki ja Baby- Jesus rv 4+6 :heart:

heipparallaa :wave:

heinikselle :hug: tsemppihalit! allusmamman kanssa samaa mieltä. miehille joskus väännettävä rautalangasta asiat -kokeile siis rautalankaa!

(.) verenpaineet viikonlopun ihan pilvissä ja olo ollut sen mukainen. soitin äippäneuvolaan ja käväsin siellä. pissa puhdas joten nou panik. beiben syke hyvä vaikka liikkuukin vähänlaisesti. mutta koska viime viikolla beibe ollut jo lähtöasemissa ja limatulppa tuli jo to aamuna niin sanoi että max. viikko limatulpasta niin beibe syntyy ( tieteellinen tosiasia ??? ) . verenpaineen nousu viittaisi synnytyksen käynnistymiseen. antoi perjantaille ajan, mutta sanoi että tod näk emme näe enään silloin
ja pah, katotaan vaan niin nähdään vielä 2 viikonkin kuluttua.

voikaahan paksusti!

iltsu & beibe 39+3 ( 41+0 )

Piti tulla pikavisiitille, kun ei ole aikoihin tullut kirjoitettua :ashamed: :wave:

Onnea ja tervetuloa Leinikille :flower: , ja muillekin jos on uusia enemmänkin =)

Jaksuja loppuvaiheessa sinnitteleville ja lisäksi erityisesti heinämassulle :hug:

Tsemppiä raskausoireista kärsiville myös :heart:

Täällä alkaa jo pikkuhiljaa pahaolo ja pahin väsymys helpottamaan, jee! :D Tosin siitä tietenkin seuraa epäilyä, että onko kaikki hyvin... :/ :kieh: :D Mutta eiköhän tämä tästä, saan varmaankin dopplerin lainaan, niin pääsee kuuntelemaan pikkuista :heart:

Piki ja pikkuinen 13+1

Oikeesti hei, iso kiitos kaikille teille tällä :flower: :hug:

Ehkä tää tilanne tästä muuttuu ja rauhottuu kohta. Pojat on menossa mun vanhemmille kahdeksi viikoksi kun me mennään sinne Thaimaan matkalle, että jospa anoppi ehtii pohtia ja miettiä syntyjä syviä tuona aikana. Ja onneksi erittäin ihana kaverinu lupautui mun pojan ottamaan np ultran ajaksi, niin saa anoppi oman kultapojunsa pelkästään sinne, ei tartte vaivata häntä mun lapsellani :headwall: :headwall:

Selkeesti on tänään tuntunu kipua alamahalla ja jopa tuolla kohdunkaulan alueella kun ollaan pojan kanssa oltu kaupungilla :| liekö sit tää stressi vaikuttamassa vielä pahentavasti asiaan. Muuten olo on ihan ok, ja yöllä sai taas valvoa :D ei tarvinnu säikähtää että se raskausoire olis menny pois :LOL:

Heinis ja rakas kirppu, 9+3

Lueskelin kaikki läpi. KAikilla menee hyvin :D

Täälläkin. Koko viikonloppua muuttoa ja töitä. Tänään kävin labrassa, otettiin 8 putkiloo verta :whistle: eli vähän ylimääräisiäkin testejä lääkärin käskystä nyt. Oli kyllä ihana lääkäri torstaina =) . Eli lääkärinneuvola käyty, kohtu kasvanut hyvin ( kauheee pömppö).
KAikki oireet ennallaan. Mutta nyt siivoamaan =) . Ja onnea plussanneille

Minun sairaalani on muuten TAYS

leinikki juu käyn näitten kahden pienemmän kanssa perjantaisin seurakunnan avoimessa kerhossa, esikoinen on jo eskarissa, ei oo tullu mll- kerhos käytyä kun sinne on meiltä aika matka ja kävellen kun liikutaan niin ei oo viittitty ( asutaan muuten siis toijalan puolella )
täytyy alkaakkin seuraileen sun juttuja tarkemmin :D ei vaan kyl mä tätä pinoo muutenkin käyn aika ajoin vakoilemassa =)

edelleen hyvää jatkoa kaikille :wave:

eliisa ja pikkuneiti 8 ja puoli kk

Ja tuosta anoppi jutusta, onhan ne hieman kummallisia tapauksia. Omani kyllä on ottanut lapseni ihan perheeseensä, onneksi. Olivat nytkin siellä pe kun muutettiin ja ovat välillä yötäkin. Minulla ja nykyisellä miehelläni ei ole siis vielä yhteisiä lapsia, mutta en usko että se tilannetta muuttaisi. Hyvin lapsirakas anoppi, ei ole ehkä vain vielä tajunnut poikansa kasvaneen jo aikuiseksi B)

Eliisa. Me asutaan kanssa Toijalan puolella, ihan tuon perhekahvilan vieressä :D Meidän on kanssa pitäynyt tulla sinne seurakunnan avoimeen monta kertaa mutta aina on tullut joku muu meno, eilen just ajattelin että jos ens maanataina tultais sinne. Yksi kaverini kellä on kaksi lasta on houkutellut meitä sinne :saint:

Heh, nukahdin hetki sitten sohvalle ja poika leikki mun vieressä. Saa olla tosiaan tarkkana ettei kuukahda mihinkään kun pitäisi tuota poikaa vahtia.

Ja varasin ekan ultrankin Väestöliiton klinikalle. Eli 5.5 on meidän jännityspäivämme, silloin rv 6+6. Huh, kun pisti jo valmiiksi jännittämään. Pojasta en käynyt alkuraskauden ultrassa lainkaan ja siitä syystä en ole ikinä saanut hyviä uutisia vielä koskaan alkuraskauden ultrasta :'(

Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Onnittelut plussanneille ja tarrasukkia matkaan!

Enpä ole paljon päässyt kirjoittelemaan, kun pahoinvointi on mukavasti valloittanut päivät. Ei ole jaksanu istua koneella. Nyt on ehkä hieman helpotusta havaittavissa, onneksi. Tänään oli Nt-ultra ja kaikki oli hyvin. LA muuttui sen verran, että nyt se on 8.11. Öttiäinen meille vilkutteli ja näytti kieltä. Siellä se pieni pyöri häkkyrän lailla. Sydän sykki oikein mukvasti. Niskaturvotusta oli 1,8 mm eli normaali. Kyllä nyt on helpottnunut ja tosi hyvä olo.

Rituri ja Öttiäinen 11+1

:heart: Poika :heart: syntyi torstaina 40+1, 3465 g ja 50 cm. Aivan ihana pieni tyyppi, eilen pääsimme kotiin.

Synnytyksen kestoksi merkittiin 11,5 tuntia joista 8 sairaalassa. Ekaks vietin tovin suihkussa ja sitten ilokaasulla selvisin avautumisvaiheen loppuun, ikävä ponnitusvaihe 50 min sitten pelkän lisähapen voimalla. Mut ei siihen kuollu vaik luulinkin B)

Oxford & Son :heart: :heart: :heart:

Oxford tuhannesti onnea :flower: :heart: :flower:

Omia kuulumisia varhaisultrasta, ei nyt niin hyviä kuin ois toivonut.
Eli suunnilleen oikeen kokoinen oli alkio, viikkoja 6+6 menkoista laskettuna eikä ruvennut la.ta nyt muuttelemaan. Mutta, mutta: syke löytyi, vaan oli liian hidas. :(
Ultrattiin myös kohdunkaulan kanavan virtauksia ja nekään ei ihan kunnossa olleet vaan oli "kuoppaa" joten määräsi primaspania otettavaksi joka päivä ehkäisemään verenkiertohäiriöitä.
Ensi viikon tiistaina meen kontrolliultraan, jossa katsotaan onko sydän vilkastunut.
Tulee aika piinaava viikko
Ketuttaa kun en kysynyt mikä se syke sitten oli, tiedän vain että liian hidas.
Sanoi että jos hyvin käy voi johtua huonosta näkyvyydestä kun viikkojakin on niin vähän,
tai sitten voi olla joku kromosomihäiriö mikä voi johtaa keskenmenoon... :'(

Meritähti :heart: Pömppis 6+6

Onnea tuhannesti OX :flower: :flower: :heart: :heart: !!!!!!
Ja tsemppiä seuraavina oleville!!! Jännitän hengessä mukana.
:wave: toivotteleepi mymmis, joka kurkkii ja vaanii teitä :saint: :saint:

*muoks*
meritähti :hug: :hug: :hug: älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Voimia tulevaan piinaviikkoon :hug: :hug: .

meritähti kyllä mun on paha olla sun puolesta, voi kun voisin kantaa tuskastasi edes vähän :hug: :hug: . Miksi aina samat ihmiset saa kärsiä kohtuuttomasti ja just toi epävarmuus on kamalaa. Se odottaminen on kauhiaa. :hug: :hug:

Voi ei Meritähti!! Tuntuu niin kurjalta sun puolesta :( Nyt vaan otat reippain mielin sitä Primaspania etkä heitä kirvestä kaivoon :hug: :hug: Mutta tiedän että varmasti säikäyttää, tiedän koska itsekkin olen ollut niin monessa epämääräisessä ultrassa..
Voimia ihan hirveästi piinaavaan viikkoon. Minä pidän täällä kaikki mahdolliset ulokkeet pystyssä että sitten kaikki olisikin hyvin. Olisi ehdottomasti teidän vuoro saada oma vaavi vihdoin kainaloon vihdoin ja viimein :hug: :hug:

ja Oxfordille iiisot onnittelut pienen pojan syntymästä!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Ja AM:lle suppareita jotta sinäkin pääsisit tositoimiin :heart: :heart:

Yhteistyössä