**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

Pikaisesti kysymys:
Kuinka aikasessa vaiheessa olette tunteneet vauvan liikkeet?
Itse mietin voiko olla jo niitä vai kuvittelenko vain, kun sitä niin toivoo että kaikki ois pienellä masussa hyvin..
Rouva ja masukki 13+0 poks
 
rouva: kyllä tunsin hirmu aikaisin liikkeet tässä raskaudessa, viikolla 13 jo hentoisia. Sitten ei mennyt montaakaan päivää, kun ne tunnisti jo ihan varmasti vauvan liikkeiksi. Istukka on takana ja ylhäällä, joten ei ole toiminut vaimentimena. Eli hyvin voit jo tuntea :heart:
 
Täällä kärsitty pahoinvoinnista... luulin jo sen kadonneen, mutta tänäänkin kuvottanut pitkin päivää, ruoka ei maistu flunssan takia. Masu on turvoksissa, näyttäisi, että olisin pidemmällä, mitä viikkojen mukaan... Aika epätodelliselta tää odotus vielä tuntuu kaikenkaikkiaan.

Kuiskaten 7+5
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja rouva-77:
Pikaisesti kysymys:
Kuinka aikasessa vaiheessa olette tunteneet vauvan liikkeet?
Itse mietin voiko olla jo niitä vai kuvittelenko vain, kun sitä niin toivoo että kaikki ois pienellä masussa hyvin..
Rouva ja masukki 13+0 poks
ekassa tunsin vasta 17 ja jtn mutta nyt tokaa odottaessa niin 15 alussa.. mut kaveri sanoi tuntevansa jo 13 rapiat..
 
:wave:

rouva-77 mä tunsin ekat liikkeet rv 14+1. :) sellainen selkeä tök-tök-tök. Ihan ku joku olis sormella tökkiny! :LOL:

Suukkis on varmaan viime yönä synnyttäny ku ei näy missään.. ei oo ees mesessä ollu. :D

(.) kyllä sitä limaa vähän vieläkin tulee... hmm. noh, ei auta ku kattella että mitä tapahtuu. En suostu mitään pääsiäisvauvaa saamaan. :D :D Vappuvauva sen olla pitää. B) :LOL: :LOL: Mut sen verran alko jänskäämään että aloin pakkaamaan tuota The Kassia! :D Siellä on jo eväitä ja shamppt sun muut... ei kai sinne sen kummempaa tarviikkaan...

EM ja Dodoliina 35+2 :heart:
 
Jeij otin tänään elämäni tokan masukuvan, onhan edellisestä jo viikko :ashamed:
Hyvin näyttäs ainaki kasvavan :LOL:



Pienestä onnellinen.
Taas pari pv poksuihin.
Pari pv sitten tunsin herätessä hassua tunnetta josta mietin olisko liikkeit
..voiko olla vaik ei olis tuntunu enää uusiks?? :eek:

dada 15+4
 
Iltsu tsemppiä! Toivottavasti alkaisi pian tapahtumaan. :hug:

rouva77 mä tunsin ekat liikkeet 18+. En mä kyllä niitä kauheesti ajatellutkaan. Silloinkin tunsin varmaan ihan vahingossa!

dada hyvinhän se massu kasvaa! :heart:

Kuiskaten toivottavasti pahoinvointi helpottaa! :hug:

EM toivottavasti saat vielä odotella, että tulisi vappuvauva! :heart:

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Päksäkkä 22+3
 
Heipparallaa ja hyvää pääsiäistä koko poppoolle!

Kyllä tulee tarpeeseen tää neljän päivän viikonloppu! Mie oon ainakin oottanut tätä kun kuuta nousevaa, kun viimeiset päivät olo on ollut kuin jyrän alle jäänyt...siis mua väsyttää niiiiin paljon.
No iteppä pyysin oireita :LOL: Tissit on nyt myös kipeytynyt kovasti ja välillä on ihan sika kylmä, uni on katkonaista.

Talvicci kiitos onnitteluista! Hyvin sie pysyt kärryillä :)

Sukkapari tervetuloa ja vielä onnea plussasta tähänkin pinoon :flower: Meillä onkin sitten sama laskettu aika =)

EM ihana masukuva! Toivotaan tosiaan että hetken vielä pysyy asukki mahassa, jotta saisit sen vappuvauvan sitten ;) Eiköhän sulla vielä hetki ole aikaa.

Pikille ja riturille onnea hyvistä ultrakuulumisista! =)

iltsulla onkin jo tosi jännät paikat, toivotaan että pian on nyytti jo sylissä!

Mitäs mitäs, no nyt on masuasukilla työnimi; siitä tuli Pömppis :heart:
Jospa tuo toisen "nimellä" kutsuminen toisi vähän todellisuutta tähän, kun ei millään asiaa sisäistä.

Yritän olla positiivinen, mutta jotenkin en vieläkään tajua olevani raskaana, siis sisäistä/tiedosta sitä kunnolla. En yhtään osaa ajatella että olisi tulossa vauva, oon "vain raskaana"
Oon nähnyt outoja ahistaviakin unia joissa tässä käy jotenkin huonosti, km-unia niin sanotusti.
Joka kerta kun käyn vessassa tarkistan paperin veren varalta :ashamed:
Jotenkin sitä haluaisi hypätä ajassa joitain viikkoja eteenpäin, tai käydä ihan vaan kurkkaamassa tulevaisuudessa...
Vaan kait se tästä ajan kanssa helpottaa, kun viikkoja kertyy edes vähän lisää nyt alkuun.

Meritähti :heart: Pömppis 5+3
 
Meritähti :D Mä en muuten huomannu et meil on sama la.. onpa MUKAVA :D saadaan potkia toisiamme tasatahtiin h-hetkeä kohti.. :D
Mul on ihan samoja ajatuksia km:n suhteen.. en ole viel uskaltanu sanoa muille ku isännälle raskaudesta, vaik töissäki pitäs sannoo melko heti ku tietää, mut en taija uskaltaa.. edellinen ku meni kesken 12+? ni pitänee ootella sen yli.. onneks on tämä palsta missä saa käydä tuntoja tuulettaan
 
Mä poksun täällä hiljakseen viikolle 7 . Väsyttää, palelee. Pitäs pakatakkin ja kämppä näyttää kyllä siltä että voi itku. Ja kuuteen menen töihin.

Luin kaikkien kuulumiset mutta tääläkin laho pää, kyllä mä pikku hiljaa alan pysymään kärryillä. Mä tunsin molemmista lapsistani liikkeet viikolla 14.

Tajusin että mulla on ens viikolla lääkärin neuvola :D , ja pitäs olla jo ultra varattuna siihen mennessä. Meillä pääsee kun ei mene kehitysvamma seuloihin niin ultraan jo viikollla 10, että ei siihen nyt kauaa ole :D . Toivottavasti pieni jaksaa pysyä mahassa vaikka äitillä onkin hieman ressiä muutosta.

Tunnin päästä pitäs olla jo kassalla ja pää ei oikeesti toimi, sori jos on kirjotus virheitä.

Mullakin turvotusta ollut jokaisessa raskaudessa alavatsassa alussa, ja kaikki huomaa heti alkuun ja nyt olen joudun kulkemaan kaavussa :D koska en haluisi ihmisten tietävän no eilen äiti huomas jo että se siitä piilottelusta. B)

Mamizuukkeli ja papu 7+0 (hiljaa kuiskaten poks poks :heart: )
 
tikruliini toivottavasti vuoto lakkaa kokonaan. Varmasti säikäyttää vaikka olisikin harmitonta. Mä olen huomannut että kauhean monella on vuotoja raskauden alussa. En nimittäin tiennyt että se on niinkin yleistä. :hug:

Meritähti mä tsekkailen vieläkin vessapaperia! Eipä taida tavasta päästä eroon. :)

Mua ärsyttää kun vauva on koko ajan jalat alaspäin ja potkiminen alkaa tuntumaan koko ajan vain epämukavammalta. Nyt tuntuu jo tosi epämiellyttävästi tuolla alhaalla. No mutta sit jos se on hiljaa niin sitten huolestuu että miksi se ei liiku. Mä en siis ole mihinkään tyytyväinen! =)

Harmi kun sää on niin harmaa! Toivottavasti päivää kohti paranee!

Päksäkkä 22+4
 
Moikkamoi kaikki, ja hyvää pääsiäistä!!

Kauheesti juttua viime kerran jälkeen, ainakin onnea kahdelle uudelle äidille!!! Danjuskalla oli surua siinä samassa, lämmin osaanotto. Jotenkin välillä tulee niin konkreettisaena se, että kun yksi tulee ni toinen menee. Ekan kanssa mulla kävi ihan samoin.

Ja kohta on lisää vauvoja, eiköhän se suukkiskin jo tänään pääse laitokselta jos sen viime kirjotuksensa jälkeen on lähtenyt vääntämään. Ja am on siinä lähtökuopassa, ellei jo lähtenyt ja ja... Kamalasti loppusuoralaisia!!!


Vessapaperin kyttäily on kyllä raskausajan parasta antia... Muistan kun kakkosta odotin, ni always tai joku firma keksi mustat pikkuhousunsuojat. Sain jostain niistä näytteitä mut totesin että EI kertakaikkiaan käy. Pitää olla vaaleeta että voi kaikki tulemat analysoida, onko verta, onko sitä tai tätä. Oi oi, pienestä tulee ne elämän ilot!!

Tikruliinille tsemppiä tuhrujen kanssa, pikihän kanssa tuhruli ja nyt oli hyvät ultrakuulumiset? Onnea niistä!!!

Mites iltsun vesitilanne?

No, mulla ei itselläni ihmeitä, vainoharhaisesti odottelen liikkeitä, nyt taas tuntuu, että maha on pienentynyt. Jossain kohtaa se oli mukamas tossa ihan valtavana, mutta eilen mieskin oikein sano, että ei toi erotu. Sais tää penska alkaa joraamaan jo, ärsyttää. Enpä muista aiemmin kytänneeni, että liikkuuko vai ei. Ainakin ekasta muistan, että ihan yllätyin ku eka monotus tuntu kädelle. Tais olla aika aikasin, mut en kyl muista tarkemmin. Onhan tuolla mahassa kuplintaa yms juttuja, mutta mä en liikkeeksi laske kuin sellasta, jonka selkeästi mahanpäältä tunnistan, tai selkeästi sisältä. Ymmärrän, että moni "tuntee" jo aiemmin, kyllä mäkin "tunnen" jos oikein yritän, mutta satavarma en ole, ni en laske niitä. Mutta voi kun pian alkaisi tuntumaan. Seuraavaan neuvolaan on vielä pari viikkoa, pitkä aika jos joka päivä menee aikaa vaan siihen, että makoilee jaodottelee, että josko..

Mut hei, mä lähen nyt maalaamaan lasten kanssa munia, eiku ihanaa pääsiäistä tosiaan kaikille!!!!


wrv17





 
AAM
woodoo ja muutkin :wave:
äh mä mihinkään lähtenyt täällä killun ko orpopiru :D

landella pitäis lähteä käymään ko eilinen pihan koristelu havukasveilla ja orvokeilla ja haravointi ja pyllistely ja kaikenmaailman multasäkkien kantelu ei tuottanut edes yhtä kipuliasti supistusta :kieh: :attn: :attn:
niin siis sieltä mennään klapeja hakemaan :D eli ruumiillista työtä tiedossa ja illemmalla grillataan vähän, pitäis tehdä myös lassea.. lasagnea siis.. oikein pääsiäismalliin :LOL: heh..
neuvolassa kaikki oli siis kondiksessa: :)

hemppa 114 se sama ko viimeks.. toivoisin et hivenen nousis..
painoa +644gr
vauvan syke 145-155
oma paine 122/70
RT
liikkeet ++
turvotus+
lirkki ok

ensi ti seuraavan kerran 40+1 silloi.. jos nyt on sisällä mutta tuskin lähtee sitä ennen.. sanoi kyllä että hyvin on laskeutunut ei paljon heilunut pää.. mut :xmas: kyllä tää tuolla vehtaa hyvin säännöllisesti.. |O

am & hippunen 39+5 :heart:
 
am: voi höpsöliini.. nyt sit "treenin" jälkeen jalat taivasta kohti ja nukkua porskutat.. otat sen toisen ääripään käyttöönä.. hippusella on siel yksiössään niin mukavat oltavat ja se tietää ettei saa pääsiäismunia jos ei malta odottaa yksiössään pääsiäisen yli, en mäkään syntys, ku tietää ettei saa suklaata muuten :saint:
 
AM se täällä vieläkin... menaatko vappuvauvan pyöräyttää vai?! :p Oi grillailua!!!! :D ihanaa!

woodoo mä alan jo toivomaan että ei tuntuis niin paljon noi liikkeet! :D viime yönä taas sellanen meiniki mahassa että HUH! :eek: Tekee oikeen kipeetä kun se oikein vääntää!!

Omaan napaan ei mitään erikoista... ihana aurinkoinen päivä takana! :D Olo on tyytyväinen ja onnellinen vaikka alkaa tuntumaan vähän jo kypsältä... Mut vielä pitää malttaa muutama viikko!!! :)



EM ja Pikku-Pupu 35+4 :heart:
 
AAM
EM ei taida tämä ppuun asti pysyä.. vaikka jokin ajatus kiehtoisi :eek: NOT !!! |O

(. ) kauhia päänsärky ollut koko päivän.. oireilisko jotain mene ja tiiä.. ei tunnu ainakan syömisellä lähtevän mihinkään ja nukkunutkin ole suht ok.. ? no katsellaa ja kuulostellaan.. :whistle:

am & hippunen 39+5
 
hyvää pääsiäistä!

täällä pimut syö noidan piilottamia munia suut suklaassa ja itse tuskailen lelujen kokoamisen kanssa.
muutoin oloon ei kummempaa. ei mitään vuotoa. viime päivät touhunnut ulkona 10 tunnin päiviä. mies rakensi eilen lapsille hienon liukumäki-leikkimökki-keinu systeemin ja muksut ihan innoissaan. eilen sain palkaksi muutamia kunnon suppareita illalla suihkun jälkeen, mutta ei sen kummempaa.
mulla vähän 2-jakoinen synnärille pääsy "himo". tuossa kun sitä koitettiin käynnistää niin sen muisti taas että mikä onkaan edessä. sinänsä siis tekisi mieli lykätä ko toimenpidettä mahdollisimman pitkälle, mutta edessähän se on ennemmin tai myöhemmin kuitenkin.

toivottavasti teillä yhtä hieno ilma kuin meillä -sormet syyhyää päästä eroon kindereitten kokoamisesta ja pihalle... :p

iltsu & itsepäinen beibe 38+3 ( 39+6 )
 
Iltsulle lähettelen supistustuulia!!! :D :D :D

dada onnea poksuista ja juu, kyllähän toi saattoi olla supistus! :) Mulla niitä tuli joskus rv 20 tienoilla muistaakseni ekat.. :)

Meillä laitettiin meijän kangassohvaan sellainen kankaan suojausaine ja hyi hitto että se haisee... yök. Nyt on ovet ja ikkunat auki... no puolen tunnin päästä lähetään mun vanhemmille kylään niin saa jäädä tänne tuulettumaan. :) Pakko oli sellanen suojaus tehä kun niin tuollaista huokoista ainetta että siihen kun beibe pulauttaa maidot niin olis kyllä aika nätti läntti sohvassa... :p

(.) alkaa jänskättää.... 30 päivää laskettuun aikaan. :D Ja tänään on myös mun ja miehen seurustelun vuosipäivä: 7 vuotta yhdessä! :heart: :heart: :heart:

EM ja Dodoliina 35+5 :heart:
 
heips

Hyvää pääsiäistä tulin tähänkin pinoon toivottamaan =) :flower:

Koneella olo jäänyt nyt vähemmälle...

kiitos kaikille onnitteluista!

Täällä lähtenyt vauva arki käyntiin todella kitkattomasti.. neiti ollut tyytyväinen ja nukkuu yöt hyvin.. pari kertaa herää syömään ja jatkaa unia samantien.

Itsellä iski rintatulehduksen jonka seurauksena maito meinasi ehtyä ja en tiedä sekö sitten tytön mahaankin vaikuttaa.. ne päivät/illat jolloin itsellä korkea kuume, neitokainen on mahaansa ähissyt.
Nyt olen lääkekuurilla ja olo parempi. vielä eilen illalla kuume hipoi 40 astetta..

Isoveli on ottanut pikkusiskon hyvin vastaan :heart:
porukat oli nyt käymässä peri yötä niin mummosta oli ainoastaan mustasukkainen ;)

Woodoo: Sullakinhan alkaa jo puoliväli häämöttää :D jospa ne liikkeet alkas piakkoin tuntumaan :)

AM: sullakin alkaa olla ihan loppumetrit.. vai pitäiskö sanoa että sentit käsillä =)

Ja pikaisella silmäyksellä uusiakin olisi tänne puolelle tullut mikä on ihanaa!! Onnea ja jarruja mukaan pikkuisille!!

danjuska ja "nennu" 9vrk
 
AAM
Danjuskalle :hug: tulehduksen kouriin.. toivottavasti hellittää. Ihana kuulla että isoveli ottanut pestin vielä toistaiseksi vaivattomasti.. :)

dada: kuulostaa ihan harkkasupparilta.. :) nou problemo niitä voi tulla noinkin aikaseen viikkoihin..

( . ) joo täällä ollaan kärsimättömänä tosiaan.. jokaisella supparilla toivois että ois kivuliaampi =)
ja kovin ollaan yritetty huhkituttaa mua pihalla :D :LOL: haravoinnilla ja lehtien keräämisellä, ainakin piha "kiiltää" kuin juutalaisen välineet ja kaikki on ordnugissa miestä ja sen säätöjä varten.. :whistle:

Am & hippunen 39+6 huomenna öfficiell pokspoks..
 

Yhteistyössä