**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

Seki o nii suhteellista. Joskus tuntuu märältä, mut ei sitä mu mielest nii älyttömästi oo, etteikö pärjäis pikkareiden vaihtamisella kerran pvässä. Eli mun mielest ei tuu paljoa, mut jonkun mielestä sekin voi olla paljon. Riippuu kai siitäki mihi o tottunu :p

HUIHAI kaikille. Ihanasti hyviä ultrakuulumisia tullut, ONNEA!! Mites pikin tuhrut?

EM kokemuksesta voin sanoa, että ei sitä voi tietää, onko vettä vai ei. Mulla oli vähän enemmän vuotoa kun normaalisti, ei roiskunu, ei läiskyny, eikä tarttenu pikkuhousunsuojaa vaihdella kesken päivän. Pikkuhousunsuojaa käytän aina. Synnärille tosiaan lähetettiin neuvolasta (ihan pelkällä vähän enemmän vuotoa lausahduksella) ja siellä sanottiin, että juuuuuh, vettä on. Sillon oli jo sydänäänet vähän "huonot", eli sille tielle jäin. Oon sitä mieltä, että jos epäilee, ni sit kandee käydä tarkistuttamassa. Mullekin aika selkeästi sanottiin, että pöljä olin ollut kun en aikasemmin mennyt.. En kuitenkan nyt vihjaile että sinä olisit pöljä. :)

Hieno pino, ja ihanat kuvat, kiitos!!

Onkohan se Danjuska jo vääntämässä? Kohta meillä on iso liuta palstavauvoja....

Voikaa hyvin!!!!

wrv15

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Juu, eikös sitä sanota, et varmuutta ei muuten saa ellei mee näytille. Ja sit ne kahtoo niillä testeillään onko lapsivettä. Tosin eikös sitä sanota että hajustakin vois ehkä jotai päätellä? Tosin en muista miten päin se lopputulos sit meni.. :p

Täällä edelleen päivä kerrallaan eteenpäin, melko oireettomasti on odotus edennyt, alun kuvotuskin on lopahtanut, välillä masua nippaillut, muuten ei kyllä huomaisi odottavansa, paitsi turvonneesta masusta.
Ensiviikolla varailen aikaa neuvolaan ja ultraa joutuu odottamaan vielä monta viikkoa, koska en ole yksityiselle menossa.
Vähän kyllä arvelluttaa, mahtaako viikot pitää alkuunkaan paikkaansa, kun kierto km:n jälkeen niin epäsäännöllinen ja pitkä, laskin sen kuitenkin viimeisten menkkojen perusteella 28 vrk kierron mukaan, joten sillä mennään, kunnes asia varmistuu aikanaan.

Kuiskaten 6+5

heip

täällä vielä ollaan :D

jos kuitenkin kopsaan ekaks oman napasen tuolta maalismasuista...

omaa napaa: kävin tänään siellä käyrällä.. käyrä oli ok mutta lääkäri halusi ultrata samantien niin ei tartte maanantaina mennä..
sanoi että hyvin on paikat kypsynyt ja pyöritteli kalvoja (tai jotain) että vauhditas vähän.. sanoi että hänen mielestään parin pv:n sisällä syntyy.. no tuohon en jaksa itse uskoa |O ja sitten lisäsi että ma aamuna heti käynnistykseen osastolle jos ei ole siihen mennessä syntynyt =) painoarvio oli nyt 4100g
että helpottunut olen..

kotiin pojan kanssa kerettiin niin alkoi järkyttävä kipu alaselässä ja alavatsalla.. aivan kuin km:n aikaan kun laittoivat sen tabletin tuonne alapäähän.. paikallaan ollessa kivut ei tunnu nyt kun otin särkylääkkeen.. liikkeellä ollessa yhtä tuskaa ja portaat kun kävelin yläkertaan niin vetää kasinkerroin.. tässä nyt odotellaan ja katsotaan.. mietitään että lähdetäänkö viemään poika mummolaan (tai siis lähteekö mies viemään puoliväliin vastaan.. perille asti ei vie kun matkaa 135km )
tuntuu että haluaisin pojan pitää kotona lähellä.. jos vaikka nämä kivut nyt tästä vielä asettuu.. sekavat fiilikset.

EM: Itsellä ainakin tuntuu että koko ajan housunsuoja märkänä ja saa vaihtaa kerran, kaksi päivässä.. ei minun mielestäni ole lapsivettä.. ultrassakin todettu että vettä on hyvin.
Vuoto enemmän semmoista juoksevaa kirkasta limaa..
Mutta jos siltä tuntuu niin käy tarkistuttaa.
Jospa pikkuinen vielä jonkun viikon malttaisi masussa pysyä. lepäilehhän :)

NP:
On kyllä kaikki keinot käytetty mutta tulosta ei synny
:LOL: no jos maanantaina tosiaan sitten osatolle päästään eikä lähdetä sieltä ennen kun vauva kainalossa ;)

jep jep.. nyt ei muuta.. äsken tuli aika tuju supistus vaikka paikallaan tässä olenkin.. ajattelin varovasti yläkertaa rueta siivoilemana miehen avustuksella.. jos sais jotain aikaseks.. siis jos vaan kärsin.. taas viiltää :whistle:

danjuska ja vilma 40+5

kiitos kaikille TAAS vastauksista... mä tein sen vessapaperitestin ja kyllähän se kastui mut siihen pinnalle jäi valkosta, et taitaa vaan olla runsaampaa valkkaria. :) Mä nyt vähän seurailen et mitä tapahtuu ja jos siltä vaikuttaa niin soittelen huomenna neuvolaan. Jostain luin et se haisee makeelle ja ihan erilaiselle ku valkovuoto, mut mistäs mä osaan sanoo et mille valkovuodonkaan kuuluu haista.... :D :D et kai mä vaan luen liikaa näitä juttuja täältä netistä... :snotty: B) :LOL:

taitaa olla parasta vaan jättää lukematta noita juttuja... hih. B)

ElinaMaria mietti lapsivettä. Kannattaa käydä tarkistuttaa. Mullakin tuntui silloin joku viikko sitten, että tulis sitä. Ku se haisi siltä. Mutta ei se sitten ollutkaan. Tai ei sen hajuista kyllä enempää oo tullukaan. Valkovuoto on muutenkin koko raskauden ajan ollut kuin vettä vaan, eli menny sen paperin läpi, jos niin ku testailis silleen ku on jossain ohjeena, miten tunnistaa lapsiveden. Ihan ihmeellistä, ei oo ennen sellaista ollu. Mutta sekin normaalia, niin kuin kaikki tuntuu olevan... Toivottavasti sullakaan ei tule lapsivettä, vaikka on nyt hyvät viikot, mutta helpompaa kuitenkin jos muutama tulis lisää! :heart:

Danjuska, jospa vauva pian syntyisi.... :)

Heinämassulla oli hyviä kuulumisia, ihanaa! Ja kiitos kauniista pinon päivittelystä! :)

Sinillä oli hyviä ultrakuulumisia, loistavaa! :) Mukavampi jatkaa taas odottelua...

Täällä kaikki hyvin. Yritin joku päivä kirjoitella, mutta ei onnistunut. Tekstit ei tallentunut. Jospa nyt kuitenkin. Me käytiin viime vloppuna ostaa vaunut, lipasto/hoitotaso, sitterisäkkituoli ja kaukalo. Ei saatu vielä kotiin asti niitä tavaroita, paitsi se säkkituoli. Ehkä joskus ens viikolla saa. Ostettiin Brio joy vaunut. Jospa olis kelvolliset. Vointi on vieläkin hyvä. Pieniä kipuja sillon tällöin, mutta e mitään valittamista. :) Viikkoja tänään 31. :heart:

Ah ihanuutta, vihdoinki saanu valaistua työkavereita (juorukelloja :) ) raskaudesta ni ei tartte supista selän takana ja arvuutella, kamuja kuitenkin kaikkien kesken..
Tänään ostin ekat mammahousut, tuntuu tooosi hyvältä kun ei purista eikä kiristä.
Ja nätitkin on, :heart:

dada ja ihanuus 14+4

Danjuskalle hyvää synnytystä :hug: vai miten sen nyt sanoisi :xmas: Mutta lähellä on kuitenkin :D

Eilen oli varsinainen touhupäivä, siivosin, pyykkäsin, laitoin ruokaa, leivoin... Ja illalla selkä ihan jumissa. On ollut muutaman päivän jo parempi, mutta ei nyt. Ja tänään :headwall: Olen puoli tuntia kärsinyt tässä; poika sai kauheet kilarit kun iskä vei työkavereille kakkua ja meille ei jäänyt (vielä, teen oman sitten kun jostain sais lisää kananmunia) kotiin yhtään :headwall: Maailma romahti... Että osaa olla vaikeeta...

:wave: Hauskat viikonloput kaikille! :wave:

-HP-

Huomenta!

Laiskana kopioin tuolta marraskuisten pinosta :

Tulihan se aamu tännekkin, kun kahvi ei enää uppoa! Tähän asti ei oo tehny pahaa, päin vastoin..Mutta nyt meinas oksennus kyllä tulla.

Pakko oli syödä puuroo ja juoda mehua, ja edelleen paha olo velloo. Ennen raskautta mun aamupala oli kahvia ja tupakkaa, ekan kerran söin joskus 9-10 aikaan jotain pientä. Todella vaikee totutella siihen että syö jotain!

Heinis ja toukka rv vissiin 7 nyt :D

Hyip, aamulla tuli oksennus kun keittiössä haisi banaani. Pojasta en ikinä oksentanut, tytöstä kerran ja nyt oksettaa koko ajan. Ja nuo banaanit olivat siis ihan hyviä ja olivat pöydällä mutta se haju oli jotenkin ihan kamala :x .

Muutenkin oireita on, no se on toisaalta hyvä :D .
Ja muuten heinämassu ei uppoo kahvi tääläkään.

Rv tänään 6

Mulla oli neuvolalääkäri alkuviikosta

Vauvan tämän hetkiseksi painoarvioksi saatiin 1312g! Iso typykkä Sara-neiti jo on <3

Lääkäri näytti että tuossa nukkuu vauva, silmäluomi kiinni, kielellään lipoi huulta<3 awwwww..

Toisen ultran sain peräjälkeen kaupan päälle kun kätilö mittaili kans kun harjottelee ultrausta.. samat mitat sai kätilö (1300g)

Paikat oli kiinni ja kohdunkaulaa jälellä noin 4cm. =) Oih kamala että mä oon onnellinen, 8 vuotta tulee lapsille ikäeroa mutta saan vihdoin ja viimein oman pienen tytönkin :heart:

kleo :heart: Sara-vauva 29+1

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
no hmm... :/ no onks teillä muilla sit kuinka paljo sitä valkovuotoa?! Siis et onks niin paljo et pöksyt on märkinä ja et pitää käyttää pikkuhousunsuojaa?
Mulla on :wave: Lääkäri sanoi sisätutkimuksessa et onko hiivan oireita, mä vaan et eipä oo..

ja olo senkun pahenee vaan |O

Onneks oon kotiäitinä, en tajuu miten kykenis töissä olla jos tällänen olo on! Tuskanhiki puskee päälle, ja tuntuu että hetkenä minä hyvänsä pitää juosta vessaan!! En mä muista että esikoisen kohdalla olis näin huono olo ollu, eikä tuossa pidemmälle ehtineessäkään ollu mitään tällästä...

YÄÄÄÄK! kai mun on pakko mennä pitkälleen..

Kai olette käyneet jo kurkkaan äitiyspakkaus 2009 kuvat =) , ajattelin vain huikata.

Ja danjuska mietiskelin että mistä tuo nikki niin tuttu niin mehän oltiin joulutähdissä aikanaan yhdessä (olen ent rinsessanrinssinäiti ja minja87) :wave:

DANJUSKA ONNEA PIENESTÄ TYTÖSTÄ!!! :heart: :heart: :heart:

Kleolle onnea hienoista neuvolakuulumisista.... no hyvä et muillakin tuota tavaraa tulee tuolta alapäästä enemmän... :whistle:

Heinikselle :hug: pahan olon kanssa!!!

(.) mulla alkoi tänään virallisesti mammaloma. =) sen kunniaksi kävin mammajoogassa, shoppailemassa ja kiinalaisessa lounaalla. nam. :p lilndexillä oli bodyja alennuksessa niin ostin niitä pikkuiselle - nyt on tarpeeks varmaan noita ihan pieniä 50-56 senttisiä.. niit on varmaan joku 10-15 kpl. Housuja ei oo läheskään niin paljoa... :/ paljokohan niit tarttis olla? Sit ostin itelleni imetyspaidan ja äippälomalahjaksi ( :D ) korvikset ja kaulakorun... :p

Nyt vois käpertyä sohvalle uusimman vauvalehden kanssa... :)

EM ja Dodoliina 34+3 :heart:

Onnea Danjuskalle!!!!! :flower: :flower: :flower: Arvelinkin et on lähtö varmasti lähellä, kun oli sen verran takkusta menoo eilen. B) Nopeasti on homma mennyt (mitä luin joulukuisista). :eek: Onnea aivan sikana siis täältä! :xmas:

NP ja Tirri

Laitoin eilen viestiä, mut se ei suostunut ilmestymään tänne?!? Hm. Mut ehkäpä nyt paremmalla tuurilla.

Onnea ensiksikin Danjuskalle tytöstä! :heart: Eilen just yritinkin toivotella synnytysonnea mut näköjään toimi telepaattisestikin! Ei mennyt sitten ihan hirmuisen kauan kuitenkaan, tosi hieno juttu =)

Heinikselle ja Sinille onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

EM: Ihanalta kuulostaa sun ensimmäinen äippälomapäivä! Olen itsekin mietiskellyt tota lapsivesijuttua, mutta päätellyt, että kyseessä on vaan aivan vetinen valkovuoto. Kuitenkin jo pari kuukautta tuota samaa lorissut ja paljon :x Mutta muiden kokemuksethan ei sikäli mitään merkkaa, joten käy ihmeessä tarkistuttamassa juttu jos vielä huolettaa.

Omaa napaa: Sairaalakassin pakkasin eilen (sekä itselleni että vauvalle). Toissa yönä kiljuin kun vauva kairautui niin mojovasti alaspäin, luissa vihloi aivan tuskaisesti. Niin siis siitä pelästyneenä sain sitten vihdoin sairaalakassit alulle -> eivät toki ole ihan valmiina, eipä kiirettä :whistle:

Olen kyllä tosi huono palstailija, saan just just luettua viestit täältä ja huhtikuisista, eikä aikaa jää lähes koskaan muiden juttujen kommentoimiseen, vaikka usein oiskin jotain sanottavaa :ashamed:

Mut anyway viikonloppuhalaus yhteisesti kaikille :hug:

Oxford 38+2

Sain tänään tilattua ajan neuvolaan. En tiedä miksi jännitin kauheesti sinne soittamista. Tuli semmoinen jännä pelko päälle kun näpyttelin numeroita. Aika on 14 päivä.
Soitin miehelle puhelun jälkeen ja ääni kuulemma vapisi oikein urakalla.

tikruliini ja pörris 5+4

Heippa,

Varovasti, epäuskoisena ja onnesta soikeena kurkin taas tänne odotuspuolelle. :heart:
Tänään pamahti niin komia plussa testiin, että uskottava se on että on tärpännyt taas.

Osa minut varmaan muistaa tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevista, tai täältäkin.
Joulukuussa täältä lähdin toisen km:n jälkeen. Keskenmenot on olleet 02/08 viikolla 14 ja 12/08 viikolla 9.

Nyt olisi sitten kolmas yritys ja laskettu aika laskurin mukaan 8.12.2009, viikkoja hurjat 4+3 :)

MUOKS: Niin ja listalle näemmä muitakin tietoja vielä, eli ikää minulla on 24 vuotta, esikoisesta haaveillaan ja synnäri olisi TAYS.

Oon vähän huuli pyöreenä täällä ja ihmeissäni, kun vain kahdet menkat ehti tuon joulukuisen km:n jälkeen tulla. Viimeksi kun kesti 9 kuukautta tärpissä ja olin nytkin varautunut odottelemaan...
Nyt täytyy vain uskoa ja toivoa, että kolmas kerta toden sanoo, ja yrittää olla positiivinen vaikka jännittääkin.

En vielä ehtinyt niin teidän juttuja lukea, mutta enköhän pian pääse kärryille taas =)

Meritähti :heart: 4+3

voi Meritähti ihania uutisia!!! =) :heart: ONNEKSI OLKOON!!!! :hug:

Oxford no en mä sitä kyl enää ees mieti... sitä valkkaria se todennäköisesti on kun sitä nyt on koko ajan lorissu ihan kunnolla... et kattelen nyt jos se yltyy tuosta jotenkin tai muuttuu erilaiseksi niin sit soittelen johonkin.

Yhteistyössä