*** Keskenmenon jälkeen plussanneet heinäkuussa***

Tervehdys pitkästä aikaa!

Olen kyllä käynyt lukemassa, mutta keuhkokuumeesta toipuminen vei ihmeesti voimia, joten nyt sitten jaksaa taas osallistua keskusteluun.

Mymmyryy ja Viuhtis
teille molemmille voimia ja jaksamista. Me kaikki täällä tiedetään, että sanat eivät juuri nyt auta vaan ikävä kyllä aika.

Toive sinulle kans voimia jotta jaksat tuon erossa olemisen, raskaana ollessa se on vielä rankempaa, kun sitä kaipaa toista lähelleen ja tueksi.

Danjuska tervetuloa joukkoon, aina on niin ihana kun joukkoon saadaan uusia odottajia.

AE
on toivottavasti saanut jo oman pikku ihmeen turvallisesti rinnalleen tuhisemaan.


Vastaukset Katherinen kysymyksiin.

1. Uimassa en ole käynyt kertaakaan enkä tohdi mennäkkään, kun oli keuhkokuume. Saunassa olen kova käymään, saatan olla siellä jopa ½ h kerralla ja nauttia olosta, löylyjäkin tykkään ottaa aikastalailla.

2. Ennen raskautta en juonut kahvia yhtään, mutta nyt raskauden myötä olen alkanut juomaan muutaman kupin viikossa. Ihme himo, kun yleensähhän ei tee kahvia mieli.

3. Seksissä meillä ei ole juurikaan muutoksia, nyt kun supistelut on tulleet kuviohin ei tohdi enää niin usein kuin ennen.

4. Anoppi ei ole ärsyttänyt, mutta oma äiti on jotenkin liian huolehtiva sitä ei tahdo aina jaksaa.

5. Ennen keuhkokuumetta harrastin liikuntaa päivittäin nyt olen vain yrittänyt jumpata vatsalihaksia. Viikon päästä olisi tarkoitus aloittaa taas vesijuoksu, kun uimahalli avataan.

6. Meidän vauvaahan on ultrattu miltei viikottain joten en enää pelkää rakenneultraa niin paljon, jotenkin luulen että jos jotain olisi vialla olisi se jo huomattu.

Onko teillä muilla supistellut varhaisessa vaiheessa? Minä heräsin tänä aamuna, kun kohtu oli ihan kova, tunne oli tosi inhottava. Nyt on viimeisen viikon ajan supistellut miltei joka päivä. Kävin päivystyksessä tänään ja enpä juuri saanut sieltä muuta apua kuin sen, että voi johtua keuhkokuumeesta. Onneksi huomenna on neuvola jospa sieltä saisi paremmin apua ja tukea asiaan. Nytkin on supistellut koko illan, lepoa lepoa lepoa sitä nyt vain pitäisi saada. Esikoiselta supisteli kans koko raskaus ajan, mutta kun kaikesta on jo kahdeksani vuotta aikaa niin ei muista enää kovin hyvin oliko supistelut näin voimakkaita. Nyt tietenkin pelkää, että onkohan jokian vialla.

Tässä tänään havahduin tajuamaan, että kohta on raskauden puoliväli käsissä. Periaatteessa, jos kaikki menee hyvin meillä pitäisi reilun20 vkon päästä olla pikkuisen rinnalla. Meillä on luvassa sektio ja se tehdään joskus joulukuun puolivälissä.

Täällä sivustolla sen huomaa miten aika juoksee. Myangels oli muistaakseni alle 20 vko raskaana, kun tänne itse liityin ja nyt hänelläkin alkaa viimeiset 10 vko kohta juoksemaan.


Iloista odotusta kaikille.

Hemuli ja masuasukki 17+1
 
hemuli hyvä että tauti helpottanu =) ja voi johtua supistukset siitä taudistakin, mulla on alkanu toisessa ja tässä kolmannessa raskaudessa supistukset aikasin, joskun 14 viikolla, kivuttomia kylläkin mutta paljon on supistellu, lepo auttaa yleensä että yrität vaan ottaa hyvin rauhallisesti =)

toive :hug: koita jaksella, inhottavia tollaset että joutuu oleen erossa, en tykkää yhtään kans, toivottavasti menee nopeasti aika

miikkis onnea täydestä kolmestakympistä :D

oloon ei mitään uutta, samanlaisena pysyy, jotenkin nyt tuntuu siltä että ei vielä oo tulossakaan =) mutta ei se niin vaarallista kunhan pienellä vaan kaikki hyvin =)
huomenna neuvola, tuun sit taas kertoon mitä siellä sanotaan, vaikka ei varmaan mitään uutta :D

eliisa ja pikkuruinen 38+4
 
niin unohdin vielä...

danjuska mä pelkäsin enemmän kans sitä ultraa ettö jos taas näkyy vaan jotain elotonta, aivan hirvee tunne oli nousta siihen tutkimuspöydälle, mutta sit se vaihtukin suureen onnentunteeseen =) pelkäsin kyllä vuotoakin mut enemmän sitä ultraa

fleur onneks ei enää montaa päivää, voimia vieläkin odotukseen ja täällä peukut pystyssä =)

luminia minkä ikäset teidän isotsiskot on? oon ihmetelly kun meidän neiti kohta kuus vee ei oo kyselly mitään tollasta, ehkä se vielä jossain vaiheessa tulee mieleen :D mutta hyvä että ottivat uutisen hyvin, meillä ainakin molemmat oottaa innoissaan =)

:wave:
 
Katherinen kyssäreihin vastauksia:

1. Oon viimeksi käynyt uimassa omissa polttareissa 3.v. sitten. Mä oon kauhee vilukissa, ja mieluummin käytän noita koiria uimassa,
kuin itse sinne pulahtaisin

Saunassa tykkään käydä joka toinen päivä, ja otan kyllä kovat löylyt


2. Kahvia kuluu aamuisin jotain 4-5dl


3. Vain kerran voitu vaakatangoa harrastaa tässä raskaudessa joskus rv 20 aikoihin kun hematooma oli kuivunut ja istukka siirtynyt kohdunsuun edestä sivuun. Nyt sitten suppareita ja paikat vähän auki, niin ei taaskaan saa/uskalla...


4. Anoppi ei oo ärsyttänyt kertaakaan. Nöyrän onnellinen on tästä raskaudesta


5. Kävelen päivän aikana varmaan ½-1h koirien kanssa. En yhtäjaksoisesti vaan useita pieniä lenkkejä


6. Rakenneultraa pelkäsin asteikolla 1-10...
Sanoisin että 100 000



Miikkis: Onnittelut! Nyt alkaa sitten rv:t kolmosella!



Nullpointisin tyttärelle onnittelut!



Danjuska: Joo meillä on kolme Kultaista noutajaa, ja sitten kaksi Kääpiöpinseriä. Melkoinen sirkus täällä joskus on menoillaan

Onnittelut karvaisesta perheenjäsenestä!



Irtosora: Mukavaa mökkeilyä!



Toive81: Voimia oikein paljon ikävään...



Fleurille voimia tulosten odotteluun



Hemuli: Aika menee todellakin nopeasti

Alkuraskaus oli hidasta, mutta nyt välillä sitä havahtuu että kohtahan viikot on jo täynnä


Mulla tuli muutamia harjoitussupistuksia rv 18 jälkeen, ja nykyään niitä tulee joka liikkeessä, sekä levossa, mitä ikinä teenkin niin maha menee kivikovaksi

Kipeitä suppareitakin tulee mutta onneksi vain 1-2 päivässä. Yritä vain huilailla tosi paljon



On: Pieni herätti mut tänä aamuna hikallaan

Ristiselkäsärkyä on, mutta muuten vointi ok

Remontti valmistuu pikku hiljaa - ihana saada talosta omannäköinen!


Nyt syömään!
Ja jälkkäriksi jätskiä




:MyAngels ja pikkujätti rv 29+3 (ultra rv 29+5)
 
Heippa pitkästä aikaa! En olekaan kirjoitellut pariin viikkoon tänne palstalle, jotenkin on vaan aina jäänyt. Lukenut olen kyllä lähes joka päivä!

Viuhtikselle jaksamista! Toivottavasti voitte miehen kanssa tukeutua toisiinne, se antaa paljon voimaa jaksaa vastoinkäymisiä.

Mymmyryylle kirjoitinkin jo toiseen pinoon. Tule kertomaan kuulumisia, kun jaksat.

Olipas mielenkiintoisia kysymyksiä, vastaan minäkin.

1. Juuri kävin eilen uimassa, oli eka kerta tämän kesän aikana! Uskallan kyllä uida luonnovesissä, mutten enää ole samanlainen hurjapää kun nuorempana, jolloin veden lämpötilalla ei ollut mitään väliä...
Saunon ehkä kerran viikossa, jos sitäkään. Mulla on sellainen hassu raskausoire, että rupeaa päätä jomottamaan saunassa, samoin kuin otsa- ja poskionteloita. En voi olla kuumassa saunassa yhtään, pitää ottaa vain mietoja löylyjä.

2. En juo kahvia yleensäkään, paitsi erikoistilanteissa. Nyt raskauden aikana en juo yhtään, ei todellakaan tee mieli. Hajukin jo tekee tiukkaa! Ja vaikkei tekisikään, en joisi sen kofeiinin vuoksi. Saan sitä oman annokseni vahvasta mustasta teestä, jota juon brittityyliin maidon kera kupillisen aamulla, ja joskus toisen illalla. Ennen join teetä 4-6 kuppia päivässä, mutta nyt kroppa kertoo, ettei sovi juoda niin paljon (ei vaan tee mieli enempää).

3. Valitettavasti on myönnettävä, että hiljaista on sillä saralla! Viime raskaudessa kävin huomattavan kuumana, nyt painaa väsymys (esikoinen herää klo 5-5.30 joka aamu). Mua myös supistelee huomattavan kipeästi ja kovaa yhtään villimmän session jälkeen, joten jätetään suosiolla koko touhu väliin.

4. Anoppi on tavallaan kestoärsytys ;) Käytiin varmaan pahimmat ristiriidat läpi esikoisen kohdalla. Meillä oli odotusaikana tosi hyvät välit, mutta esikoisen synnyttyä yhteenottoja on meinannut tulla jatkuvasti. Me ollaan joissain asioissa liian samanlaisia, joissain liian erilaisia. Nyt on varmaan löydetty edes jonkinmoinen yhteinen sävel, eikä pinna kiristy kovin helpolla.

5. Liikunta on jäänyt arkiliikunnan tasolle. Meillä ei ole autoa, joten kävellen tai pyörällä hoidetaan kaikki asioinnit. No, eilen pyöräiltiin uimarannalle, yhteensä 24km. Siinä tämän viikon urheilut :)

6. Pelottaa rakenneultra, muttei mitenkään mielettömästi. Ehkä 6/10. Tulevat sydänultrat, 2kpl, pelottaa ehkä 7-8/10.

Omia kuulumisia sen verran, että liikkeitä tuntuu jo satunnaisesti. Rv14+ tuntui ekoja kertoja, mutta aika vaimeina tuntuvat vieläkin. Mulla on istukka edessä, se varmasti vaikuttaa. Kunnon potkuja odotellessa...

Tuttiritari 16+5
 
Moro,

Vähän apeissa tunnelmissa täällä.. Kävin uteliaisuudestani lukemassa maaliskuisten ketjua, kun Danjuska kerroit jostain riidasta. Ja voi luoja! Siellä on todella niitä odottajia, jotka haluavat ajatella, että kun laittaa silmät kiinni todellisuudelta, MINULLE ei voi tapahtua mitään, vaan muille. :kieh: :kieh: Huh, että pistää vihaksi.

Sitten kävin tapani mukaan lukemassa h-hetkeläisten ketjua.. Siellä oli yhden odottajan vauva kuollut kuusi tuntia synnytyksestä ilmeisen (ainakin minun mielestäni, en ole lääkäri tietty..) hoitovirheen vuoksi.. :'( Tuollainen on niissä kauheimmissa kauhukuvissa kätkytkuoleman ym. lisäksi.. Kamalaa.

Sitten vielä itselläni tuli ihan vähän rusehtavaa valkkaria lauantaina. Tiedän, ei kuulosta pahalle, mutta kun viime raskaus oli mitä oli, niin sitä pelkää heti vauvan kuolleen.. Lisäksi käyn vessassa tosi usein, paljon useammin kuin tähän asti raskaudessa kun olen käynyt usein.. Joten soitin neuvolaan ja huomenna käyn labrassa antamassa näytteen ja sitten pääsen kuuntelemaan sydänääniä. Toivottavasti kuuluu.. Alkuraskauden lääkäri piti olla viime ke, mutta oli sitten terkkari kämmännyt sen ja ei ollut aikaa.. Ja tietty sit heti pitää tulla tällastä. Johan sitä nt-ultran jälkeen pari päivää oli edes hiukan rauhallinen olo.

Muuta juttua..

Ensin Danjuskalle valtavasti onnea ja enkeleitä matkaan! Toivotaan kovasti, että pieni pysyy kyydissä. Ja tutulta kuulostaa nuo sinun ajatukset, älä huoli. Ja minunkin pahin pelkoni on, että vauva on yhtäkkiä kuollut kohtuun, viimeksi kun niin kävi. Ja kun sitä ei tässä vaiheessa mitenkään voi tietää.. Tämä jatkuu kaikilla varmasti ainakin siihen edellisen viikkojen ylitykseen asti, olen ainakin itse todennut, että minulla sinne puoliväliin, ja ehkä siitä vielä "eloonjäämisviikkoihin" asti..

Sitten kysymyksiin:
1. viime kesänä, nyt haluaisin, mutta en uskalla, kun pelkään kaikkia pöpöjä..
2. ihan joskus vaan juon kupillisen, esim. kylässä. Ei tehnyt aluksi mieli, ja nyt välttelen
3. harvoja on kerrat, useammin haluaisi, mutta väsyttää niin paljon.. Ei vielä ole asentoihin maha vaikuttanut, mutta lopuksi kyllä tulee vaikuttamaan.
4. No ei vauva-asiassa juurikaan, mutta muuten välillä..
5. liikunta jäänyt ihan nollaan, kun ei ole voimia. Inhottavaa, ja nyt pitäisi alkaa vähän edes kävelemään.
6. Samaa kuin MyAngels.. Ei riitä asteikko. Meillähän vauva todettiin kuolleeksi rakenneultrassa. Siinä oli iloinen 4D..

Miikkikselle onnittelut "hyville" viikoille pääsystä!

Toiveelle tsemppiä, varmasti on kurjaa! :hug:

Mukava kuulla Fleur kuulumisiasi, toivotaan, että hyvät tulokset tulevat pian! Itse odottelen veriseula+nt -tulosta, ja kyllähän se koko ajan takaraivossa jyskyttää, mitä jos.. Kovasti voimia sinulle! :hug:

Toivottavasti Hemulin supistelut rauhoittuu, ei ole varmastikaan kiva tunne.. Koita ottaa rauhallisesti kuten MyAngelsinkin täytyy. Ja kohdunsuun tilannehan olisi varmasti hyvä tietää.

Oma maha on pullahtanut nyt ihan yhtäkkiä oikeastaan sen ultran jälkeen. Täytyi siirtyä jo äitiysvaatteisiin.. Sitä se muutamat liikakilot ja kolmas raskaus kahden vuoden sisään ilmeisesti teettää.. Rakastan vauvamahaa, kunhan tämän kasvavan pallon saa vaan pitää!! :heart:

Tulipa romaani, lukekoon ken jaksaa..

Helmis ja pikkupotkuttelija 12+6
 
Heippa ystävät!
Apea on ollut mieli edelleen viime viikon ikävien uutisten jälkeen. Kävin myös lukemassa heinäkuisten pinoa ja itkin täällä itsekseni varmaan tunnin. Ja epäusko tästä omasta raskaudestakin on palannut. Elämä kuitenkin jatkuu, päivä kerrallaan.

Kärppis, sulla oli tänään ultra? Kuulumisia odotellaan. =)

Danjuska, tervetuloa! Kävin mielenkiinnosta lukemassa tuota maaliskuisten pinoa ja onpas siellä tosiaan äkkiä saatu melko kiivas ajatustenvaihto aikaan!

Katherinen kysymyksiin:
1. En oo uskaltautunut uimaan koko kesänä, mutta ei johdu kyllä raskaudesta. Saunomisessakin oli yli 1,5kk tauko, kun pahoinvointiaikaan ei tullut mieleenkään mennä. Nyt oon käynyt kaks kertaa ja ihanaa oli!
2. En juo kahvia, teetä 1-2 kuppia päivässä.
3. Ei ainakaan vielä muutoksia, ja aika harvinaista herkkuahan tuo on täälläkin ollut.
4. En omista anoppia.
5. Liikuntakin jäi kun oli niin pitkään paha olo... Pääsin ehkä pari kertaa viikossa pikku kävelylenkille. Nyt pitäisi ryhdistäytyä. Mammajoogaan ajattelin mennä elokuussa.
6. Rakenneultraan on nyt aikaa n. 4 vkoa ja pelkokerroin ehkä 8... Saattaa siitä kyllä vielä nousta.

Toiveelle halauksia! :hug: :hug:

Hemuli, mulla kun on eka raskaus menossa niin en oikein tiedä miltä ne supistukset tuntuu ainakaan näin alkuvaiheessa (tiedän että loppuvaiheessa maha menee pinkeäksi jne., mutta nyt ei tuota mahaa edes kauheasti ole...). Kyllä mulla kaikenlaisia mahatuntemuksia on yhtenään, ja on tosi vaikea sanoa mitkä johtuu suolistosta, mitkä on raskauteen liittyviä ja pitäiskö jostain olla huolissaan vai ei. Tunteeko sen supistuksen niin, ettei ole epäilystä?

MyAngels, on kyllä ymmärrettävää, että sulla tuo rakenneultravaihe oli kaikkein raastavin. Onneksi kaikki oli hyvin! Ja pian saat jo kuunnella pikkujätin hikkaa masun ulkopuolella! :heart:

Tuttiritari, kiva kuulla susta! Esitän sulle saman kysymyksen kuin Hemulille, että miltä ne supparit oikein tässä vaiheessa tuntuu?

).( Oon tässä tajunnut, että me ei vieläkään olla kerrottu raskaudesta kuin kahdelle kaveripariskunnalle (jotka tiesi plussaamisesta asti), mun vanhemmille np-ultran jälkeen ja kahdelle muulle kaverille tässä kun on satuttu näkeen. En ois voinut kuvitellakaan, että vielä rv 16 panttailen tuota tietoa! Mutta ei vaan oo tehnyt mieli kuulutella asiaa, kun joka toinen päivä oon ihan varma ettei tästä mitään tuu. Omasta mielestäni mun masusta ei oo enää epäselvyyttä, mutta ainakaan yksi työkaveri + liuta miehen sukulaisia, joita tässä on nähty, ei kukaan huomannut mitään. Tai sitten ovat vaan niin hienotunteisia...? Miehen yks kaveri taas näki mut vilaukselta kaukaa ja oli muka heti huomannut...
Töihin paluu on edessä 2 vkon päästä, ja nyt alan miettiä pitäiskö mun kuitenkin yrittää piilotella rakenneultraan asti eli 2 työvkoa. Olin aiemmin ihan varma, ettei se tuu mitenkään enää onnistumaan rv 18... Mulla vaan on niin tarkkanäköisiä pikku "asiakkaita" etten tiedä onko ainakaan niitten suhteen toivoakaan olla paljastumatta. Hmm...

frizzante 16+1
 
Hellou,

Pikaisesti laiskana koppaan toisesta pinosta meidän ultrakuulumiset.. :D Eli:

Kaikki hyvin. B) Papuska oli kasvanut ihan normaalisti, nyt 2,42-2,44 cm pitkä (jälleen se poseeras eri kokoisena kuvakulmasta riippuen :D ) ja vahva syke. Koon puolesta vastais 9+1 aikaa eli saattaapi olla, et tuunkin vasta päivän jäljessä... Iso pää ja pienenpienet kädet. Näytti minusta ihan pullapojalta (siis semmoiselta, joka on tullu uunista ja kädet on jäänyt semmoisiksi pikkunappuloiksi :D). Toinen tais olla untenmailla, mutta pari kertaa vähän nytkähteli. Lääkäri koitti saada sitä lisää liikkeelle, mut ei se kukkokaan käskien laula (tosin sit kun lääkäri lopetti härnäämisen, papunen suvaitsi taas vähän tanssahdella isille ja äitille :whistle: )

Enivei, kaikki oli hyvin. Vuoteluille ei edelleenkään mitään syytä eikä millekään muullekaan. Valkkari tuolla sisällä näytti ihan normaalilta ja limakalvot, kohdunsuu yms. kanssa oli, kuten pitääkin. Lääkäri sanoi, et ei tarvitse huolestua, vaikka tulis vielä hiukan lisääkin vuoteluita ja vaikka ois punaistakin. Todennäköisesti ne johtuu vaan hormoneista tai sitten keltarauhasesta (sanoi, et joskus vuotelut voi johtua siitä ). Keskenmenoriski on kuulemma tässä vaiheessa, kun papuska on kasvanut juuri kuten pitääkin ja syke on vahva, todella pieni. :)

T. Kärppä ja papunen rv 9+2 tai 9+1
 
moikka!

Kiitos ihanat naiset vastauksistanne!!! oli mukava lukea teidän mielipiteitä =)

hemuli jännä joo miten kahviin on tullut "himo", join kyllä ennenkin raskautta, mutta nyt oikein täytyy laskea eittei ylity tuo turvallinen määrä päivässä..varmaan siitä just johtuukin, kielletty herkku on aina himokkaampi..
oliko sulla mones lapsi nyt tulossa? ( sori, mennyt ohi....)
Mietin noita sun supisteluja, koska itellä eka, niin en osaa sanoa ja oon miettiny onko mullakin niitä vai mitä kun välillä on kipua, menkkamaista jomotusta mutta voi olla vaan kasvukipujakin..että miten ne erottaa? Maha tuntuu olevan alhaalta koko ajan kova..en tiedä..
(sillon kun 14 viikolla supisteli ja sikiö piti alateitse saada ulos, niin se oli kyllä jotain ihan toista..ihan kovia kovia kipuja silloin..aivan eri luokkaa......)
nyt tylppää ja välillä vihlovaa jomotusta, who knows..

joo, palailenkin varmaan huomenna, täytyy alkaa kattoo serranon perhettä koneelta, että ehtii vielä ennen tajutonta väsymystä joka iskee kaheksan jälkeen yleensä..
:wave:

katherine ja kultanen 19+0
 
Heippa taas!

kärppänä heinälatoon Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin ja pieni siellä kasvaa kohisten =)

hemuli08 ja muutkin Mä olen kans miettinyt, miltä nuo supistukset tuntuu...Mullakin kun jälleen ollut vatsa kipeämpi niin pistää heti miettimään mistä johtuu kun levolla helpottaa. Kipu ei siis ole mitään sietämätöntä, mutta aina sitä pohtii onko vain normi kasvukipuja vai... eli kokeneemmat, kuvailuja!!! :wave:

Oma N: eilinen meni miehen lähdettyä vain parkuessa ja täydellisessä itsesäälissä. Itkin niin, että vatsassa tuntui. Mini oli varmaan ihmeissään. Tuskin pieni vielä mitään mun itkuista ymmärtääkään... :| Tänään sai sentään töissä muuta ajateltavaa ja vielä en ole itkun itkua saanut aikaiseki, jeah :D Onneksi tekstiviestit kulkee ja pian saadaan varmaan webkamera toimimaan ja skype niin tuntuu varmaan oikein kivalta!
Tosiaan vatsa ollut kipiä. Värinöitäkään en ole taas hetkeen tuntenut, mutta niinpä se neuvolatäti varoittelikin, että välillä voi mennä päiviä ettei tunnu missään mitään. On kaiffa vielä kuitenkin tosi pieni :heart: Ja mulla ei onneksi ollut pisutulehdusta! Perjantaina kun tein labrassa uudestaan testit niin kaikki puhdasta! Onneksi... :whistle: Mutta en oikein osannut kuvailla neuvolassa nuita kipuja tarkemmin eikä täti ollut hirveän huolissaan, mutta töissä kipu on selkeästi kovempaa vaikkei mikään äly raskas työ olekaan. Sairaslomaakaan en kehtaa pyytää ku levolla on helpottanut...Hmmm.... :| Onneksi sydänäänet kuului tänäänkin heti...

Eipä kait tähän hätään miulla muuta, ihania lämpöisiä päivän jatkoja!!!

-Toive81 ja mini 17+1
 
heippa

Täältä vielä naputtelen.. yliväsyneenä |O ja aamulla pitäis jaksaa kuudelta ylös. Tämä väsymys on aivan tolkutonta!

Kärppänä heinalatoon: Hienoa kun ultrassa kaikki hyvin! =)

Miikkis: En muutes tajunnut että eka sivulla on synnäreitten lyhenteet.. elikkäs mulle saa sitten laittaa OAS, mutta sillä ei vielä kiirettä.

Toive: :hug: jaksuja kun mies poissa.. onko kauankin??
Itse en noista supisteluista osaa sanoa.. mulla meni eka raskaus ilman mitään ja sitten kun alko tapahtua, löi selän niin jumiin etten kunnolla tuntenut supistuksia. tai olin ainakin luulevinani että olin vaan kipee selästä :LOL: okei ehkä vähän sekavaa.. mut kyllä saliin mennessä hengittelin ilokaasua kun koski jonkun verran supistukset.. mut tunnetta en osa kyllä kuvata :whistle:
aaa.. mut sitten tuli mieleen että mulla raskausarvet napsahti tulla yhdessä yössä.. muistan että oltiin anoppilassa ja masu oli kauheen kireen ja kipeen tuntuinen illalla... että voisko olla tosiaan vaan kasvukipua kun massu ja paikat venyy??

helmitaustailija:
joo valitettavasti näkyy kränää olevan.. ei oikein jotenkin jaksas ja itelläki vetää mieltä matalaks kun moisesta asiasta pitää rueta tapelemaan/nostaa noin kamala meteli..

mulla eka neuvola kahden viikon päästä. ja tuota varhaisultraa mietin.. helpottaisko jos kävis vai mitenkä.. tosin tässä on rahan menoo muutenkin.. ja samalla mietiskelen että mahdunko enää hääpukuun syyskuussa.. mulla alko viime raskaudessa turvotusta olemaan jo rv8..

jep mut nyt nukkumaan

 
Heippatirallaa Jengi!

kotona taas, ainakin hetken.

Ihan ensiks haluan kanssa ottaa osaa; Viuhtis ja Mymmyryy, oikeita sanoja ei ehkä oikein löydy...mutta mielessä olette.
voimia.

Ja sitten Tervetuloa ja Onnea Danjuska sekä Riine!

Tämmöistä tämä elämä on...iloja ja suruja...

AE, mikä meno? nyyttiä hakemassa? toivotaan niin.

Toive81 minnepäin maailmaa sun mies lähti? työreissu vissiin? ja koska saapuu takas, jos saapi olla näin utelias.
Mun mies lähti tänään mutta tulee onneks jo ke takaisin, silloin tällöin reissaa työnpuolesta, mutta onneks ovat suht lyhyitä parin päivän keikkojaa, niin ei tarvi kauaa kärvistellä yhna!
ja vielä kun mä oon NIIN huono nukkumaan yksin...


Mulla oli pitkästä aikaa neuvola, viime pe jossa kaikki hyvin.
Matalat paineet edelleen 108/69 mutta semmoset ne mulla vaan on.
Kaveri jumppas mahassa ja liikkeet tuntuu vaikka mulla on istukka etuseinässä, kuulemma vaimentaa aika laillakin.
No ei sen väliä koska liikkeitä tuntuu ihan tarpeeks ni tietää kaverin menot masussa!

Tänään tyttö heräs päikkäreiltä unen pöpperössä ja kömpi syliin, pötköteltiin masut vastakkain sohvalla niin kaveri jumpsutti selkeesti terkkuja siskolleen.
Ihan tunne, yksi mahan päällä ja toinen sisällä. Kummallakin vissiin aikas hyvä olla. Esikko vielä tuhisi unissaan lähellämme.

Katherinen Kyssärit olit hyvät, joten minäkin vastaan, luinhan teidänkin vastaukset innolla!

1. Oletko käynyt järvessä uimassa tänä kesänä? ENtä otatko saunassa kovia löylyjä?
-> olen pulahtanut järveen juhannuksena, pari kertaa tässä nyt meressäkin, mutta aikas nopee oli tuo käynti!
Uimalassa tullu käytyä pari kertaa.
Saunassa tulee helposti huono olo, matalat paineet vaan sitä lisää, ett suht maltilla olen vaikkakin suht useesti käymme.

2. jos juot kahvia, minkä verran ? ( Vrk)
->pari kolme kahvikupillista

3. Onko seksiasennoissa tullut muutosta? Mikä asento paras?
Ei vielä kauheesti muutosta (nyt rv 24) mutta loppua kohden tulee kyllä muuttumaan!
heh, kokemuksesta tiiän...Vielä masu ei niin kauheesti ole ns. tiellä vaikka mies sitä kyllä jo vähän varoo jos esim on päällä,
muuten nuo kaikenlaiset sivuluisu asennot on kivoja!
Ja kun kerran kysyit ni kyllä sit takaapäin voi koska vaan, milloin vaan ja ihan loppumetreilläkin!!

4. Onko anoppi ärsyttänyt raskausaikana enemmän/ vähemmän / ei yhtään?
-> en ole nyt tässä odotuksessa huomannut vielä mitään muutosta...eipä tuo juurikaan ärsytä, on oikein ihana anoppi.

5. MInkä verran liikuntaa harrastat päivässä tai viikossa?
-> näin kesällä vaihtelevasti riippuen siitä ollaanko kotosalla, jos niin suht usein, lähes päivittäin jotain lenkkiä ja pikkujumppaa,
reissussa jää hyötyliikuntatasolle.

6. Miten paljon pelkäät / pelkäsit rakenneultraa asteikolla 1-10?
-> en ihan kamalasti osannut pelätä, ajattelin ehkä enemmin, että tulee mitä tulee...mutta kyllä se silti jännitti!

joops, tämmöistä täällä, kuulumisiin arvon naiset :wave:
öitä...ZZZzzzz
 
Möksä reissulta kotiuduttu väsyneenä mutta hyvinvoivana!
Kiitos muruset kun olitte minuakin muistaneet, hymy nousi huulille (..ja tippa linssiin joka ei näillä hormonivuoristoradoilla oo yhtään outoa) :heart:

Kovasti viikonloppuna pohdiskelin Mymmyryyn ja Viuhtiksen menetyksiä... tuli monta kertaa syyllinen ja paha olo omasta vauvasta, vaikka eihän tässä vielä loppuun ole päästy :headwall:
Palattuani luin ensimmäisenä heinäkuisten pinosta suru-uutisen ja huh kun oli taas kova tipautus maan pinnalle! Niin kovasti kaipaan pientä nyyttiä syliini etten uskalla edes kuvitella miltä tuntuisi jos se nyt vietäisiin... huh... kyyneleet alkaa valumaan pitkin poskia :'(

Ehkäpä yritän hieman rauhottua ja vastailen katherinen kysymyksiin:

1. Oletko käynyt järvessä uimassa tänä kesänä? ENtä otatko saunassa kovia löylyjä?
- Järvessä olen käynyt useita kertoja, viimeksi eilen ja lääkärin siunauksenkin olen pulahtelulle saanut siihen asti kun paikat alkaa aukeilemaan! Ja mitä saunomiseen tulee niin olen kauhea himosaunoja :ashamed:
Kysyin myös tästä lääkäriltä ja hän sanoi ettei koe että olisi vauvalle mitenkään haitallista kunhan en tunteja siellä lauteilla paistattele.

2. jos juot kahvia, minkä verran ? ( Vrk)
- Kahvia en juo ja kokiksenkin jätin alkuraskauden ajaksi kofeiinin takia. vasta joskus viikon 20 jälkeen uskalsin alkaa taas maistelemaan herkkujuomaani mutta vieläkin olen yrittänyt rajoittaa kittaamista.

3. Onko seksiasennoissa tullut muutosta? Mikä asento paras?
- Ai onko?! :D ...jonnekin viikolla 30 meni ihan mutkattomasti mistä päin vain mutta nyt alkaa jo massukka olemaan tiellä joka asennossa! takaa-päinkin ottaa masu jo kiinni sänkyyn :D Muuten fiilikset aika maissa kun itsellä mammutti olo mutta onneksi mies jaksaa halia ja helliä ja pitää muutenkin hyvänä :heart:

4. Onko anoppi ärsyttänyt raskausaikana enemmän/ vähemmän / ei yhtään?
- Anoppi on ollut kiltisti joten ei oo tarvinnut polttaa päreitä hänen kanssaan, luojan kiitos!

5. MInkä verran liikuntaa harrastat päivässä tai viikossa?
-Alkuraskaudesta kävin uimassa ja nyt jo normaalit hyötyliikunnat tekee tiukkaa... Ollaan kyllä tallattu korkeasaaret, ikeat, itäkeskukset ja kaikki läpi viime viikolla mutta muuten kyllä liikunnat jäänyt syssymmälle!


6. Miten paljon pelkäät / pelkäsit rakenneultraa asteikolla 1-10?
- Pelkäsin aivan kamalasti... en ehkä ihan 10 (kun sinne kuitenkin selväpäisenä pääsin paikalle) mutta 8?

Onpas muuten ihana lueskella viestejänne kun niin moni jo niin pitkään kuumeillut on jo hyvillä viikoilla ja vahvasti suuntana kohti nyytin hakea :heart:

Lähdenpä unten maille että jaksan aamulla kiusaamaan neuvolan-tätsyä B)
Yöt mammoille ja vauva-liimat massukoille!


Tini+Pingu rv 34+5 (oikeesti rv 34+6 kun kello jo reilusti yli puolen yön)
 
Heippa,

Mä lueskelin vasta nyt vähän taaksepäin (aina muka niin kiirettä.. :snotty: ) niin mun vastaukset tulee "vähän" jälkijunassa. Tosin nytkin pitää pistää osiin, kun tekstiä on niin paljon ja pakko ehtiä siivota ennen kuin huoltomiehet tulee kohta päättelemään, onko meillä vesivaurio vai vain ylihöyrystyvä astianpesukone.. :xmas:

Eka Katherinelle:
1. En ole käynyt uimassa ja en normaalistikaan ota kovia löylyjä, vaan oon vähän semmoinen "saunapyrähtäjä".
2. En juo.
3. On joo tullut muutosta. :xmas: Toistaiseksi koko touhu on joutunut pannaan..
4. Mullakaan ei ole enää anoppia. Appiukon tyttöystävä on mukava.
5. Nyt raskausaikana liian vähän. Käyn kävelyllä n. 4 kertaa viikossa.
6. Mä en vielä osaa pelätä rakenneultraa, kun ois vielä tuo np edessä... :whistle:

Ja Toive ja muut supparimietteilijät: Mä en ole synnyttänyt vielä koskaan, joten en tiedä, miltä synnytyssupistukset tuntuu. Mut ne supparit, joita oli kaavinnan jälkeen, kun kohtu työnsi sitä vikaa riekaletta sieltä ulos, tuntui siltä kuin joku ois painanut jollakin tosi leveällä kapulalla mun koko alamahaa alaspäin.. Ja kipu oli h...moinen. :xmas: Odotan innolla synnytyssuppareita. :LOL: Mut joku on sanonut, et tuo alkuraskauden kivuton painontunne olis myös harjoitussuppareita? Tietääkö kukaan tästä enempää? :) Mullla alkoi kanssa tuossa 7+ viikolla ekoja kertoja tässä raskaudessa menkkajuilimiset. Sit olivat melkein kaks viikkoa poissa ja nyt taas on ollut.. Lääkäri ei niistä eilen oikein osannut sanoa mitään muuta kuin, että ovat (kai) ihan normaaleja.

Frizzante
mä kävin kans lukemassa heinäkuisten pinoa ja totesin, et se sun aikaisempi lista, mitä PITÄÄ tehdä, pitää niin täysin valitettavan, ärsyttävän paljon paikkaansa.. Siis heti, kun saa itse ultrasta positiivisia uutisia, heti heti heti pitää mennä lukemaan netistä tarinoita, joissa joillakin on silti vielä mennyt sen jälkeen monta kertaa homma pieleen.. :xmas: On se hitto, kun ei voi olla lukematta. Siis että oikeesti voisi nauttiakin tästä raskaudesta joskus.

helmitaustailija: Se rusehtava voi ihan oikeesti olla ihan harmitonta. :hug: Mulla on tullut tässä raskaudessa kanssa (mistä johtuen kävin eilen uudestaan alkuraskauden ultrassa), mutta lääkäri totesi, että kaikki on kunnossa. Sille vuodolle voi olla n. tuhat ja satayksi vaaratonta syytä. :) Mulle annettiin "ohjeeksi", et jos se enteilee pahaa, se ei lopu mitä todennäköisemmin loppuis kokonaan vaan ennemmin kovenis kokoajan. Ja tosiaan eilen lekuri sanoi, et ei tarvi pelästyä (yeah, right.. senkin kun näkis :xmas: ) vaikka tulis ihan punastakin. Sit vasta on huolenaihetta, jos/kun tulee isoja hyytymiä mukana. Ennen kuin niitä näkyy, pitäs onnistua pitää hermot kylminä ja ajatella, et se ei ole vakavaa. ...juu... tiiän... vaikeeta, jos ei mahdotonta. Mut toivotaan, et pääset pian tarkistuttaa just vaikka sydänäänet. Se rauhottaa. :hug:

Mut nyt tähän väliin on pakko mennä järkkää keittiötä (jossa on astianpesukone keskellä lattiaa :xmas: ) jotta ne kosteusmittajaat kohta edes mahtuis sinne. =)

T. Kärppä ja papunen 9+2 (tai 9+3)
 
Huomenta!

Danjuska ja Pamu k: mies lähti töihin melkein naapuriin ja sopimus ensi vuoden huhtikuun loppuun asti jolloin paluu kotiin. Koitan tässä nyt päästä visiitille jos sais pidemmän putken vapaata töistä, että kannattaa lähteä. Muuten nähdään vasta lokakuun puolessa välisä kun jään lomille ja siitä sitten varhennetulle äippälomalle. Ehkäpä aika menee loppujen lopuksi aika nopsaa, näin toivon :)

Vielä noista kivuista...tänään on ollut sellasta polttelua. Vatsa toiminut ihan ok:sti joten siitäkään ei luulisi olevan kyse. Vuotoa ei onneksi ole esiintynyt, mutta sellanen epämiellyttävä olo. Samanlaiset poltot oli silloin 12+4 ja lääkäri totesti kohdunkaulan olevan siisti ja kiinni. Silloinkin helpotti pikku hiljaa levolla ja lääkkeillä. Olinkin silloin vielä lomalla. Nyt töissä ei oikein lepoon pääse...

Palaillaan!

-Toive81 ja mini 17+2
 
Mymmyryylle paljon voimia! Tuota tapahtumaa en kenellekään soisi.. Itse vastaavan synnytyksen läpikäyneenä toivon, että sinulla on mennyt kaikki niin sujuvasti, kuin se tuossa tilanteessa voi mennä.. :hug: Olo on varmasti tyhjä ja epätoivoinen. Paljon jaksamista rankkoihin päiviin! :hug: :'(

Aamulla kävin antamassa pissanäytteen, pikavastaus ainakin oli ok. Sydänäänet kuunneltiin ja sitten terkkari kysyi halutaanko ultralla kurkkaamaan. No joo! Se varmaan muisti, kun viime raskaudessakin ilmeisesti saatiin muka sydänäänet kuuluviin ihan selvästi, vaikka vauva on voinut silloin jo olla kuollut. Ultrassa näkee sitten varmasti, mikä on tilanne. Siellä taisi pieni vedellä aamu-unia vielä, vähän sätkähteli ja suoristi kinttunsa. Kaikki näytti olevan ok. Toivotaan näin. Kyllä sitä vaan on pelokas koko ajan. Ja Mymmyryyn ja muiden sekä oma kokemus pyörii päässä vähän väliä.

Ei auta kuin yrittää katsoa positiivisesti huomiseen! Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne! :hug:

Helmis ja pikkupotkuttelija 13+0
 
Heips!!

Eilen oli niin saamattomuus-päivä että huh huh!! Piti oikein potkia itteäni persuksiin että sain liikettä kinttuihin :LOL: Aloitin jopa pyykki rumban :D Siis vauvan vaatteiden, että niitä onkin jo ehtinyt kertyä, melkein hävettää kun koko ajan tekee mieli kuitenkin ostaa uusia :ashamed:
Kysymys Oletteko paljon hankkineet vaatteita, ja minkä kokoisia? Kuinka monta kappaletta kokoa 50 kannattaa hankkia (esim. pari bodyä ja potkareita) ? Entäpä 56? Haluan että vauvalla on sopivia vaatteita, ei liian isoja siis (tiedän että koko 50 menee vain hetken, mutta silti ;) )
Kysymys 2: Aijotteko/oletteko hankkineet rintapumpun? Ja minkälaisen ja merkkisen jos olette... Neukan täti sanoo että käsillä voi lypsää sen mitä tarvitsee.. tuntuu jotenkin niin viime vuosituhannen jutulta, joten kovasti mietin sitä pumpun ostoa..

helmitaustailija: Hienoa että ultrassa kaikki vaavilla hyvin :heart: Se kummasti auttaa jaksamaan kun näkee pikkuisen, hieno neukkatäti teillä kun ehdotti ultraa! Tuo pelko ei taida poistua koskaan mielestä, olemmehan kokeneet niin paljon tuskaa ja surua ennen tätä raskautta. Itsellä vieläkin tulee ajoittain sellainen tunne että mitäpä jos.. :ashamed:

tiniille tervetuloa takas möksältä :D Teitähän ilmatkin suosi oikein kunnolla ;)

Arskaa miekin huhuilen :wave: Taitaa pikkuinen pitää mamin niin kiireisenä, että saamme odotella uutisia intopinkeenä täällä :p

Kärppis: Superhieno uutinen :heart: Todellakin kun olet jo 10 viikolla niin riskit on pienet, toivotaan että kaikki koettelemus olisi jo takanapäin :hug:

( . ) Täällä yöt alkaa olla aika tuskallisia tavallaan, vessaan monta kertaa yössä ja sit ei saa unenpäästä enää kiinni ni valvomiseksihan se menee. Kuitenkin pitää 9 jälkeen olla hereillä joka aamu kun Serranot tulee. Ja voih mikä jakso tänään oli... niinhän se menee että elämä elämästä :'( Vähänkö kun hormoonit otti vallan jakson aikana :ashamed:
Muuten elämä rullaa täällä tasaisesti... Aloitan ompelemaan vaaville pussilakanoita ja lakanoita, kävin viime viikolla kangaskaupassa ja niiden pariin siis ;) Ja pyykkäämään :LOL:

Nähdään taas!!

T. Miikkis ja masukki 30+1 (JEE :D )
 
Huh mua kyllä niin tekee pahaa tuo heinäkuisissa tapahtunut järkyttävä menetys... :'(
Yritän koko aika mieheltä piilotella kyyneliä kun se motkottaa muuten etten saisi lukea tuommosia...


Huih kun sulla Miikkis on jo viikkoja hyvin kasassa, perässä tuut kovaa vauhtia! Tuntuu kuin kirisit mua pikku hiljaa kiinni :D
Olit myös kysellyt vaatteista ja siihen vastaan että pienimmät meillä on 50cm ja niitä vain pari, 56sia on jonkun verran ja suurin osa sitten 60cm. Mä ostin käytettynä tommosen hirmuisen kasan bodyja ja potkareita joten niistä ei tuu puutetta!
Vaatteet on pestynä ja lipastossa odottamassa käyttäjäänsä, äippäpakkauksenkin sain perjantaina joten ne vielä odottaa pesua.

Rintapumpusta: mä hommasin chiccon pumpun. Siinä on tosi hyvä se pumppaussysteemi kun pumppaus tapahtuu silleen etä puristetaan sellasta palluraa mikä on niissä vanhoissa verenpainemittareissa, vaikuttaa oikein näpsäkältä!

Jaksuja massukoille!!! :heart:


Tini+Pingu-Rinsessa rv 34+6



Lopuks vielä neuvolakuulumisia tältä aamulta:

rv 34+6
painoa tullut kokonaiset 9,1kg / 434g/vk
turvotus ++ vaikka ei kyllä näy mutta tuntuu jaloissa ja sormus siirtynyt jo kaulariipukseen
RR 132/93 (kotona yleensä n. 125/80)
pissa puhdas -/- ja myös pissatestin tulos viime viikolta oli puhdas
hemppa 118 (viime kerralla kun mitattu niin oli 139 joten aika iso lasku mutta ei lisärautaa ainakaan viela)
sf 30cm
tarjonta RT vaikka neito kääntynyt hieman viistoon ja pää nyt tuolla oikean jalan puolella alhaalla...
syke 140 ja liikkeet ++
 
Tuttiritari: Onnittelut liikkeiden tuntemisesta!

Tuo istukka edessä vaimentaa kyllä tosi paljon. Mulla oli sellaisia ihania pitkiä jaksoja jolloin vauva oli istukan edessä ja potki mua, kunnes se sitten livahti päiväksi tai pariksi istukan taa ja potki sitä. Nyt ei pieni taida enää mahtua siirtymään istukan takaa pois, jalat potkivat istukkaa eikä mua, ja se vaimentaa niin paljon etten potkuja ole tuntenut yli 2 viikkoon. Mulla istukka on ihan tuossa rintojen alhaalla edessä. Onneksi pikkujätin kädet sentään tunnen



Helmitaustailija: Onko vuotoa tullut vielä? Toivotaan että se on vain jotain harmitonta

Oi, ihanaa että pääsit kurkistamaan pikkuista



Noista suppareista kyselitte. Eli mulla on niin että kun tulee harjoitussupistus, niin maha menee ihan kivikovaksi. Ei tee kipeää, mutta jokseenkin epämiellyttävä olo

Ei tee mieli liikkua silloin. Se kestää sellaisen 10-40 sekuntia. Nyt niitä tosiaan tulee joka liikkeessä ja paljon myös levossakin

Neuvolassa sanoivat että harjoitussupparit on normaaleja ja niitä kuuluukin tulla, mutta ei liikaa. Hmm....
Mikähän on sitten ei liikaa...

Voisin kysyä sitä huomenna neuvolassa


Mulla tulee niitä pahimmillaan noin 10 tunnissa, eli maha on melkein koko ajan pinkeenä

Just kyykkimiset ja kumartelut on pahimpia, silloin tulee aina harjoitussupistus. Kun noita tulee oikein usein, tuntuu mahanahka vähän hellältä, ei kipeältä mutta just sellaselta niinkuin se olis hirmu usein kiristettynä, niinkuin se onkin


Kipeet supparit taas on mulla sellaisia että tulee järkyttävät menkkakivut alamahaan ja/tai alaselkään, ja samalla maha menee kovaksi

Näissä suppareissa maha ei mene ihan niin kivikovaksi kuin harkkasuppareissa, mutta pinkeäksi kuitenkin. Tai sitten en kivuiltani tunnista mahan kovettumista

Kipu on tosi kovaa, ja se lamaannuttaa kokonaan supparin ajaksi, eli noin 15-30 sekunniksi

Sen jälkeen menkkakivut loppuvat kuin seinään


Toivottavasti tästä oli jotain apua



Kärpälle onnitelut ultrauutisista!



Pamu k: Mullakin on matala verenpaine. Kotona mitattaessani se on 100/50-60 mutta neuvolassa se on aina jotain 110-120/60-70, eli taidan jännittää silloin jonkin verran

Mä oon oikein himosaunoja, eikä ihme kyllä paineet oo vaikuttanut oloon. Mies kyllä aina huolehtii että mulla on mehua/vettä juotavana, kai se ennalta ehkäisee huonoa oloa

Ihana hellyyshetki sulla molempien pikkuisten kanssa



Heippa Tinii!
Olipas kiva lukea sun kuulumisia...vaikka surkealla mielellä olitkin

Munkin mielen on vetänyt matalaksi nuo kaikki suru-uutiset...

Ne tuntuu repivän samalla auki omat haavat, jotka ei oo kyllä vielä arpeutunutkaan, mutta silti...

Iso hali sulle ja pikkuisellesi



Mymmyryylle lohtuhali...
Vastasin sulle



Oma napa: Mitäs tänne...
Mittasin navan ympärystän pitkästä aikaa

On kasvanut 60cm:stä 93cm:n hui!

Pikkujätti punnaa pyllyllänsä minkä pystyy, ja masu on ihan hassun muotoinen


Voikaa hyvin!!!



:MyAngels ja pikkujätti rv 29+4 (ultra 29+6)
 
Kiitos MyAngels, oot aina niin ihanan välittävä ja huolehtivainen :heart:

Tsemppiä ultraan! Täällä myös muuten samanlainen pyllyn törröttäjä joten maha on monesti kaikkea muuta kuin pyöreä :D


PS. Täällä pienellä taas kauhea hikka menossa! En ollut tuntenut hikkaa kun vasta ekaa kertaa jokunen viikko sitten ja nyt sitä onkin sitten ollut melkeen päivittäin...
 
Nimra
Hei,

Ensiksikin pahoittelut Mymmyryy ja Viuhtis menetyksistänne. Aivan kamalaa ja ihan itkien tässä mennään, kun tulee omat muistot samalla mieleen ja tuollaista ei kenellekään ei siis kenellekän toivo - Olen niin pahoillani.

Danjuska - Onnea Plussasta ja kovasti tarrasukkia matkaan :D

Kärppänä heinälatoon: Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Kaikille muillekin oikein hyvää kesän jatkoa ja oikein mukavia hetkiä elämään! Ihanaa kyllä, kun monet tuntee jo liikkeitä - Sitä niin itsekin kovasti odotti ja nyt niitä tulee jo ihan melkein koko ajan ja tuntuu ettei pikkuinen lopeta äipän häiritsemistä ollenkaan, mutta toisaalta se on rauhoittavaa :)

Omaa napaa sen verran, että kävimme mieheni kanssa rakenneultrassa aamulla ja tuossa lapussa lukee, että normaalin oloinen sikiö, normaalimääräisessä lapsivedessä, istukka takana, siisti. Kallo,selkäranka, sydän, mahalaukku, munuaiset, rakko ja raajat normaalit. Painoarvio on: 465 g Keskiarvio 21+6 rv, joten hyvältä kuulemma näyttää kaikki - Kyllä tuota tavallaan pelotti mennä teettämään, mutta yhdessä kun mentiin miehen kanssa niin se tilanne oli jotenkin rauhallisempi ja lääkäri oli erittäin mukava ja selitti hyvin asiat. Vielä olen kuitennkin jalkani takia sairauslomalla, mutta muuten menee siis ihan hyvin ja suurimmat pelkokynnykset ovat nyt ohitettu....seuraava onkin sitten pidemällä -

Vastauksia Katherinelle:

1. En ole käynyt uimassa enkä juuri liioin saunassakaan. En ole erityisemmin kummastakaan asiasta innostunut.

2. Kahvia juon noin 3-4 kertaa/päivä ja normaalin kupin verran joka kerta (2 - 2,5 dl)

3. Seksiä ollaan harrastettu harvoin, kun olen ollut niin hermoheikko tuon suhteen, että sattuis jotain pahaa, mutta ei ole massu tiellä ja asentoihin ei ole vaikuttanut, joten ihan moraalisti mennään tosin harvemmin kuin ennen raskautta.

4. Minulla on valitettavasti anoppi kuollut ennen kuin olemme mieheni kanssa tavanneet, joten hän ei ole ollut häiriöksi. Appiukon uudesta naisystävästä en osaa sanoa, sillä emme juuri näe (asuvat eri paikkakunnilla eli vasta seurustelevat).

5. Liikuntaa päivässä oikastaan eniten työssä (rakennuksella) ja pieniä lenkkejä muuten. Ei pysty pitkiä tekemään, kun on jalkojen kanssa ongelmia (kova turvotus). Nyt jännevamman vuoksi en liiku juuri ollenkaan (ihan pakolliset vain).

6. Rakenneultraa pelkäsin oikeastaan paljon enemmän aiemmin, kuin esim varsinaisena ultra päivänä. Sanotaanko, että kk ennen ultraa pelko oli 9 ja tänään (kun mentiin yhdessä miehen kanssa) pelko oli ehkä 2 sillä sinne oli mentävä ja mies sanoi vielä aamulla, että kaikki on varmasti hyvin ja jos on jotain niin sitä mietitään sitten, antoi suukon ja otti kädestä - Ei sitä enää silloin osannut pelätä...

Miikkiksen kysymyksiin vastauksia.

1. En ole ostanut yhtään ainoaa tavaraa/vaatetta. Äitini ostaa näköjään meidänkin puolesta. Soittaa aina ja kysyy, että nyt on tällainen ja tällainen...käykö ? =) No totta ihmeessä käy. On ostanut jo silloin kun viikkoja oli 5 :D Kokoja en tarkaan tiedä, mutta eipä ole tietääkseni ostanut kovinkaan paljoa alle 60 cm vaatteita ja joitakin vaatteita esim talveksi (2009 vuodelle) on ostanut jo joitakin 80 cm...

2. En ole kyllä edes miettinyt rintapumpun ostoa - Ei siis ole ollut mielessä ja emme varmaan osta ellei siihen tule mitään erikoista syytä hankkia.

Vielä kerran kaikille onnea ja iloista kesän jatkoa !!!!!!!!!

Nimra & Pikkuveikka 21+3 (ultran mukaan 21+6-22+1)
 
Jälleen heips!

Otti sen verran töissä ikävää että päätin soittaa neuvolaan puhelinaikana ja meinasivat siellä, että jälleen kyse kovista kasvukivuista. Kuulemma jos ei elopainoa itsellä kovin paljon niin jotkut vain tuntee kasvut kovempina kuin toiset ja se saa säikähtämään :eek: Sitten kysyi puhelimessa miten mä töissä pystyn ja luulin, että hän tarkoitti, että onko mulla mahdollisuus pötkötellä siellä johon sanoin, et sohva löytyy mutten usko että sitä hyvällä katsotaan niin nauroi että tarkoitti jos hän kirjoittaisi loppu viikon saikkua :LOL: Arvatkaas nolottiko. No menin pomolle juttelemaan ja pääsin kotiin puolilta päivin ja olen nyt pötköttänyt. Jos aamulla vielä tuntuu kipeältä tuo masu niin sitten varmaan pidän ne saikku päivät vaikken kuolemansairas olekaan. Hassua kun istuu niin kipu tuntuu, mutta kun makaa niin heti helppaa...hmmm. Kuuntelin heti kotona sydänäänet ja siellä mini laukkas joten uskoisin, että hällä kaikki hyvin! :/ Nyt vaan olen kovissa TUNNON tuskissa "kehtaanko" jäädä lepolomalle vai raahaudunko töihin. Kivut yleensä alkaa kun olen siellä jalkeilla... :/ Silloin viikolla 12 kivut helpotti levolla, mutta olinkin silloin lomalla niin ei ollut tunnon tuskaa. Oon varmaan liian tunnollinen työntekijä :ashamed: Tärkeintä on kuitenkin tämä pieni mini ja hänen hyvinvointi! Noh, ehkä tunnustelen vielä illalla uudestaan miltä tuntuu vähän jaloitella.

Mikä ihmeen matsi siellä maalismammojen sivuilla on? Kävin kurkkaamassa ja onko kyse tupakasta? Vai onko se ihan uusi juttu? Mä olen aikalailla jättäytynyt tuolta tammimasuista kun täällä on kotoisampi olla...Kiva kun täällä kommentoidaan muiden juttuja ja autetaan tarvittaessa! :hug: kaikille!

-Vatsakipuinen toive81 ja rakas mini 17+2
 
tini ja muut, aivan kauhee toi heinäkuisissa tapahtunut, ei voi tollasta ymmärtää, tippa linssissä aina kun sinne kattoo :'(

myangels selitti hyvin tyhjentävästi noi supistustuntemukset, ihan just tolta ne tuntuu, mä vaan nyt toivosin enemmän noit kipeitä ja on niitä tänäänkin tullu, mut ei vaan tarpeeks =)

miikkis mulla on ollu molemmilla käytössä rintapumppu sen verran että oon saanu vähän pumpattua pakkaseen että on maitoa jos tarvii hoidossa olla jossain vaiheessa, mut siis mitenkään saannöllisesti en ala pumppaileen

kärppis ja helmis oli käyny ultrissa, onnea hyvistä näkymistä =)

ja onnea nimralle hyvistä rakenneultrakuulumisista =)

toive lepäilee nyt ihan rauhassa, eikös sitä niin sanota että kipu on muistutus siitä että pitää levätä, ainakin näin raskausaikana

neuvolassa käväsin taas tänään
paino - 350g/viikko eli yhteensä koko aikana tullu noin 7,5 kg, muista tullu paljon enemmän
paineet 117/75
sf 30
rt ja pää niin alhaalla ettei oikeen edes tunnu
sykkeet 130-150
liikkeet ++

sano että lapsivettä tuntuu olevan vähän, mutta johtuu kai vaan siitä että istukan toiminta hidastuu loppua kohden mut jos liikkeissä tapahtuu muutosta niin näytille ja sano kans että kun on noin alhaalla niin voi tulla nopeestikkin, sanoin vaan et älä nyt enää lisää pelottele kun sitä oon itekkin miettiny... no nyt vaan jatketaa odottelua ja toivotaan että supistukset voimistuu, nytkin täs istuessa koko ajan supistelee mut ei kyl satu viä tarpeeks =)
nyt täytyy keksiä jotain pojan kanssa kun nukahtaa kohta istualleen, nukku vähän huonosti viime yönä, jos lähettäs vaik pesulle ja syömään ja sit sänkyyn =)
huomiseen

eliisa ja pikkuruinen 38+5
 
Nimralle onnea ultrauutisista!



Eliisalle puhkun
täältä kipeitä suppareita!

Hyvä että vastaukseni oli tyhjentävä



Toive: Tuli mieleen noista sun kivuista, että ne voivat ihan hyvin olla kohdunkannatinsidekipuja. Mulla tuli esikoista odottaessa rv 17-20 aikaan ihan järkyttävät kivut, joihin auttoi vain lepo. Kun seisoin, liikuin tai istuin niin kipu oli tosi kova, mutta kun makasin vasemmalla kyljellä niin kaikki oli ok. Oikealla kyljellä maatessakin kipuja tuntui

Jouduin makaamaan 2 vrk sairaalassa tutkimuksissa, ja lopulta kun kaikki oli ok, lääkärit totesivat kivut kohdunkannatinsidekivuiksi

Noina viikkoina pieni kasvaa ihan hurjaa vauhtia, ja paikat venyy että natisee

Lepäilehän nyt vain oikein kovasti



ON: Täällä on pahoinvointi löytänyt mut uudelleen

Järkyttävää öklö-puklu-oloa, oksettaa, hajut tekee häjyä ja tuntuu kurjalta

Samaan aikaan kyllä on nännit tulleet ihan älyttömän kosketusaroiksi ja mahanahkaa pitää rasvata useasti päivässä, joten taitaa vaan olla jokin hormonijuttu kun vauva kasvaa nopeasti


Mies raasu lähti hakemaan mulle mehujäätä kaupasta - mikään muu ei laskea alas. Sanoin kyllä ettei tarvi lähteä, mutta se oli jo kävelemässä autollepäin


Heippa taas!



:MyAngels ja pikkujätti,
edelleen rv 29+4 (ultra 29+6)
 

Yhteistyössä