*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

arskalle tulin antamaan suuren tsemppi :hug: :hug: ihan varmasti nyt alkaa tapahtua, onnea koitokseen, pian teidän pieni pääsee äitin syliin =)

kiitokset vielä kaikille onnitteluista :heart:

ja onnea kaikille uusille, ihanaa että ootte päässy mukaan :heart: :heart:

eliisa ja pikkuinen sylissä tuhiseva neiti :heart: ( piti muuten paikkansa mun tuntemukset ja ultran näkymät, siis siitä että tyttö oli tulossa =) )

Toiveelle liikkeistä. Minulla nyt 16+6 ja olen muutaman viikon ajan tuntenut just sellaisia muljahduksia, en läheskään päivittäin mutta aina silloin tällöin. Odottelin niitä "perhosen siiven kutituksia" mitä muistan edellisistä raskauksista tunteneeni, mutta niitä en ole tuntenut, vaan suoraan alkoi nuo muljahdukset, kuin pieni tekisi kuperkeikkoja tai jotain. =) Mutta on siis tosiaankin tässä vaiheessa, ja tuossa sinunkin vaiheessa normaalia että liikkeet eivät tunnu päivittäin. Sykkeen vaihteluista en tiedä, mutta kuulostaa järkevältä että pikkuisella levossa syke laskee ja liikkuessa taas nousee. Täytyyhän sen välillä huilata ettei koko ajan rehki siellä masussa! =)

AE:lle tsempit, voimia raskauden viimeisiin hetkiin!

:heart: Tuuliska ja Pieni 16+6 :heart:

Kiitos kaikille tsemppaamisesta. :flower: :heart:

On kyllä ollut ihan kauheat pari päivää. En sitten kuitenkaan tajunnutkaan mihin ryhdyn, kun siihen veriseulaan menin. Ja minä kun olen pahin pessimisti mitä olen ikinä tuntenut. Olin tietysti jo ennen tätäkin haudannut vauvan mielessäni monta kertaa, mutta nyt en melkein muuta ole osannut ajatellakaan.
Minun sydämeni toimii silla lailla, että haluaisi nyt kieltää koko raskaana olemisen. Jos sitten olisi helpompaa mahdollinen luopuminen. Aivot kyllä sanovat, ettei se niin ole. Muutaman viikon päästä tulee sitten se päivä, joka on joko ihanin tai kamalin tähänastisessa elämässäni - ne tulokset.
Mutta taidan nyt vetäytyä vähäksi aikaa sivuun - palailen sitten kertomaan miten kävi.
Nyt on tämä oma juttu niin pinnalla että jää kommentoinnit. :ashamed:

KIITOS KAIKILLE vastanneille kommenteista!!! Mä tänään juttelin tuttujen kanssa tästä ja kukaan ei huolissaan ollut. Soitan kuitenkin maanantaina vielä omaksi mielenrauhaksi neuvolaan. Kuuntelin tunti sen hidastuksen jälkeen ja nyt mini oli taas ylempää ja laukkas aivan normaaliin 152 sykkeen tahdissa, enkä havainnut hidastumia. Mä kans mietin, että ehkei kotidoppler sovellu tällaselle heikkohermoselle kun muutenkin olen kova huolestumaan välillä ties mistä... :ashamed: Oottete kyllä kaikki niin ihania täällä kun AINA jaksatte mua tsempata mun pelko hetkillä, KIITOS!!! :hug:

Yks kysymys ihan mielenkiinnosta kaikille: kun teillä oli np-ultra, niin katsottiinko siellä ns sydänkäyrää eli tuliko teille niihin kuviin käyrät mukaan? Mun kuvissa ei ole mitään ja hoitaja ei kertaakaan edes silloin laskenut sykettä. Kun taas miehen sisko kävi samassa paikassa, mutta hällä oli lääkäri niin oli kuulemma tarkkaan laskenut sykkeen ja otti käyrääkin ja hänellä kuvissa myös ne rytmikuviot...Ihmetyttää nyt sekin kun kerran sama paikkakin missä oltiin. Tosin me ollaan vierekkäisiltä paikkakunnilta mut luulis ettei se vaikuta asiaan. :/

Toive81 ja rakas, rakas mini 18+6

toive81,
mulla ei ainakaan mitään käyrää otettu eikä sen suuremmin sykkeeseenkään puututtu...
KAtsoivat vaan että sydän pamppaili kunnolla ja läpät ja kaikki näkyi hyvin :)

frizzantelle hirmuisesti jaksuja rankkaan odottamiseen :hug:

Onkohan AE tositoimissa?! :heart:

täällä ollu vähän menkkamaista jomottelua masussa ja selässä ja pari suppariakin muttei mitään kunnollista... olo kuitenkin vielä tosi puolikuntonen joten ihan hyväkin ehkä...

Tini+Pingu rv 36+3

heips

Pikaisesti AE:n kuulumisia tulin kurkkaa.. joko, joko, joko??? Paljon tsemppejä edelleen!

NullPoints: Hienoa että masussa kaikki hyvin! ja hyvää hääpäivää teille! :flower:

Tiniille, Irtosoralle.. oliko muita aivan lopusuoralla, nyt en muista äkkiä?? niin paljon tsemppiä jos lähtö tulee!

Itsellä alkoi päivällä mieletön mahakipu ja närästys. olin tosi kipee :/
vasta joku aika sitten helpotti ja nyt tuntuu etät kaikki ei olekkaan niin kun pitäs :'( en tiiä miks moista tunnetta pukkaa.. tuntuu että nyt on liian hyvä olo :ashamed:
okei, jospa vaan mielikuvitus tekis kepposia, eikä olis mitäänm vaisto perästä :ashamed:
ehkä pitäs taas hieman ihteesä potkia hiukan positiivisemmaks.. helpommin vaan sanottu kun tehty.

Frizzantelle :hug:

Toive ...mä en edes uskalla hankkia mitään kotidoppleria.. :snotty: En osaa sanoa tuohon mitään, mutta toivotaan, että kaikki on ihan normaalisti. Se leposykejuttu kuulosti minusta järkevältä. :)

AE: jokohan.. B)

Danjuska: Olitkohan syönyt jotain epäsopivaa? Millainen mahakipu?

(.) Kaivoin vaa'an tänä aamuna kaapista ja ilokseni totesin, etten olekaan lihonut. :D Painoin jopa 200 g (eli vessakäynnin verran) vähemmän kuin edellisellä kerralla kolme viikkoa sitten. :) Se oli mukava yllätys.

T. Kärppä ja papuska 11+1 (tai +0)

toive ei katottu sydänkäyrää tai sykettä kuunneltu ultrissa.

danjuskalle kiitos lähtötsempistä!

(.) täällä ihan normisti ollaan :) viime yönä näin kyllä kivan unen, pitkästä aikaa lensin ja ne unet on aina hyvin kannustavia, joten nyt on taas mukavampi olo odotella synnytystä. illalla kävi meinaan vähän jännittämään, kun erehdyin katsomaan katastrofileffaa ja niistä lähtee aina mielikuvitus laukkaamaan...

rauhallista sunnuntaita kaikille!

irtis ja piäni 39+4

Täällä on nyt ollut hiljaista.
Varsinkin AE:sta ei kuulu mitään. Tais se Helsingin lääkäri laittaa synnytykselle vauhtia. ;) Jos noin on niin aivan mahtavaa!!!!!!!!!!!!!! Ihan oon ollut addiktoitunut tähän nyt. :ashamed:
Tinii Kävin katsoo sieltä teidän syyskuun pinosta sitä ensimmäisen syntymistä. Tosi pieni vauva oli maailmaan putkahtanut. Noi loppu viikot ovatkin just sitä et vauva kerää painoa ja voimia. Minut jouduttiin ottamaan maailmaan n 3 viikkoo etu käteen, koska mutsilla on Rhesus - veret. Tosi vaarallista noihin aikoihin. Olin ollut just yli 3kg, mutta mun paino oli sit tippunut jonnekin 2,700g ja mutsi oli ollut varma etten jää henkiin.... :| Meidän eka taas meni sen 40 viikkoo ja oli 4250g. Mun mies ihannoi et on niin ihanaa kun ei oo pieni, ettei pelota et se hajoo käsiin. :kieh: Minusta oli tosi helppoa kans käsitellä, kun oli vahva vaaveli. Tällä kertaa kun tullaan sektioimaan aikaisemmin toivon ettei liian aikaisin. Mieluummin odotan niin kauan kuin vaan kykenen... Mut tuo ei sit varmasti ole mun päätettävissä. Tietysti epävarmuutta antaa et onko vaavi ok masussa sinne kun ei näe. Mutta koska liikkeet niin helposti tuntee lopussa, niin tietää et siellä on elämää.
Kiitos Tinii ja Danjuska onnitteluista. Danjuska Toivottavasti mieli paranee pian. Hankalaa on tietty aina olla positiivinen. Haleja sinne kamalasti! :hug:
Frizzantelle kans haleja :hug: En epäile yhtään et pelottaa. Täällä ei missään vaiheessa tutkita et onko vauvalla vikoja. Tietty jotkut näkyy noissa ultroissa, mut..... pimeydessä siis asioista ollaan. Eli sieltä sit tulee mitä tulee............ :/

NullPoints + Tirri 19+3

pikaseen ennen kun meen pötkölleen..
juu illalla olo tosiaan helpottui.. nyt olo heikko ja viluinen. Otan tirsta niin jos helpottas vähä.

Kärppänä heinalatoon: En tietääkseni mitään epäsopivaa oo syöny.. aamulla erehdyin kupin kahvia juomaan mutta ei siityä nyt ois pitäny noin kaamee olo päivällä tulla :x

NullPoints: Meillä kans pätkä paino sen 4250g ja oli vankka vaavi. Kavereitten vauvat ollu semmosta 3kg niin tuntuu että ne on niiin pieniä omaan jyskyyn verrattuna =)

Huomenna ois neuvola.. vähän turhauttaa mennä vaan lappuja täyttämään ja huomaamaan että paino jo noussut :/ haluaisin niiin varmuuden että onko tuolla eloa, mut eihän ne vielä sydänääniä kuuntele.. no pv kerrallaan..

Mie voisin olla seuraava päivittäjä, jos vua soppii :wave:

Mul oli eile polttarit ja ol kyl todella hauskaa! :heart: Sain kasvohoidon, sit mentii syömää Amarilloon ja sit särkkikseen =) Sai pikkuinenkii kyytiä ko olin eri laitteis :D Tosi ihana pvä ja ny oon kyl onnellisempi ko ikänä :heart: Jotenkii sitä vaa välil aina huomaa, et kuin sitä voikaan olla näin onnellinen elämäänsä B)

Hiljaista täällä on. :/
Miracle Minä ainakin kannatan täällä et otat ton päivityksen hartioillesi. Kiitos siitä!!! Mulla on kans ollut kiva päivä, juhlittiin päivä myöhässä hääpäivää. Oon aivan täysi kun syömässä käytiin. Elämä on tosiaankin ihanaa välistä. :D

NullPoints 19+3

Nyt on kyllä AE varmasti jo saanut nyytin kainaloon kun hiljaiseloa sieltä suunnasta on ollut jo jonkun aikaa, toivotaan kovasti!!!!! :heart:

Täällä oltiin jo eilen lähössä laitokselle kun supparit tuli monta tuntia säännöllisinä, mutta onneks kuitenkin jäätiin kotio kun ne siitä sitten lopulta otti ja laantu... synnärille matkaa sellanen 1,5h autolla joten ei oikeen turhia reissuja viittis hirveesti tehdä!

Tänään edessä siivouspäivä, saapi nähä minkälaisia suppareita se tuo tullessaan B)

Tini+Pingu rv 36+5
(JES, pian jo 37+0 ja vauva ei enää keskonen :heart: )

Maanantaita!

Kiitos kaikille masukoon onnitteluista!! Ajatella, että täällä alkoi tänään rv 33 :D :D Vähänkö olen naama kuin Naantalin auringolla, vaikka ulkona ei arska paistakaan :LOL:

Arskasta puheen ollen... Vide... jokohan siellä ois lääkkeet tehneet tehtävänsä ja vaavi tekis tuloaan, tai sit on tehnyt jo :heart:

Tinii: Just toi arpomisvaihe on se mikä itteäkin mietityttää, että lähteäkö vai ei... Onneks laantuiviat siulla, että vaavi vielä kasvaa saa. Mutta onnea hienoista viikoista :heart:

Miracle: Mulle sanottiin heti kun lippuja särkkikseen ostin, että laitteisiin ei sit oo menemistä... tai siis karuselliin ja tälläisiin oisin saanut mennä mutta nou thänk juu :LOL: Oisko johtunut sitten siitä että masu jonkin verran jo isompi ;) Hienoa, että pääsit rentoutumaan ja tuulettumaan :D

toive: ei täälläkään käyrää otettu, eikä ääniä kuunneltu vaan pelkästään ultrasivat vaavia :/ tuosta sykkeestä niin täällä kanssa vaavin syke käy välillä todella matalalla, eivät siihen ole neuvolassa puuttuneet mitenkään. Voimisia :hug:

Frizzante: Voimia murunen :hug: Rankkaa tuo tulosten odottaminen, mutta pidetään lippu korkealla, eix vaan? :heart:

NullPoints: Onnittelut sykkeen kuulumisesta :heart: On se vaan joka kerta aivan valloittava tunne :heart:

Lumi-Marja: Lämpimästi tervetuloa joukkoomme ja onnittelut alkaneesta raskaudesta :heart: Päivitän sinut tuonne listallemme :)

Nyt pitää keskittyä Serranoihin, kun ei tää nainen pysty kahta asiaa tekemään samaan aikaan :LOL: :LOL:

T. Miikkis ja masukki 32+0 :D

Heipsis!

Voi ankeuksien sadepäivä.. Eka lomapäivä ja vettä tulee taivaan täydeltä.
Noh, meneehän se aika sohvallakin maatessa..
Ei tartte keksiä syitä, ettei jaksa lähteä lenkille! No, huomenna haetaan se koiranpentu, joten ei tarvitse tekemistä keksiä sen jälkeen!

Olen käynyt täällä kurkkimassa varsinkin AE:n tilannetta, joka taitaa olla paranemaan päin! Jokohan vauveli on sylissä? Toivotaan näin. Pian kuullaan varmaankin
-uutisia!

Lumi-Marjalle kovasti paljon tervetuloa!!! Ja onnea plussasta!

Frizzantelle jaksamista toivotan!!!! :hug: Ei varmasti sanat nyt lohduta, odotuksen taakka on varmasti kova. Minulla on ekasta veriseulasta nyt kolme viikkoa (tulosten piti tulla 2-3 viikossa) ja viime viikolla tokassa veriseulassa sanottiin että viimeistään maanantaina pitäisi tulosten jo olla tullut. Kyllä on ollut pelko takalistossa, varsinkin jos puhelimeen on tullut puheluita tuntemattomasta numerosta. Täällä päin testituloksia ei ilmoiteta erikseen, jos ei "jää kiinni". Toivottavasti nyt Frizzante teidän kohdalla on kyse väärästä hälytyksestä. Ilmoittele sitten, mitä sieltä sanottiin. Voimia sinulle.

Miikkiksellä oli niin nätti massu, voi että. Toive kyseli, milloin se massu oikein tulee sellaiseksi vauvamahan näköiseksi. Samaa odottelen minäkin. Nyt näyttää lähinnä siltä, että kesäaikaan on ruoka maistunut..

Toive, meillä ei np-ultrassa mitään käyriä otettu. Soititko tänään sinne neuvolaan, mitä niistä sydänäänistä sanottiin?

Miraclea kannatan minäkin päivittäjäksi, olet niin ahkera palstailija että varmasti pysyt ajan tasalla!
Eipä sillä että Miikkiksenkään päivityksiin olisi sanomista, ihanaa että jaksatte!!!

Tänne ei ihmeempiä. Dopperi on kovassa käytössä. Vauvelilla on iltaisin vauhti päällä, ei pysy kauaa dopplerin alla vaan saa tosissaan jahdata missä laukka kuuluu. Nyt kopse on siirtynyt selvästi ylemmäs, aiemmin löytyi ihan alhaalta. Eilen mies tunsi mahan päältä ekan kerran "muljahduksen" kädellä. Muuten liikkeet, nuo muljahdukset ja kutitukset tuntuvat aika satunnaisesti vielä ja niitä saa odotella.

Mukavaa viikon alkua,

Luminia 15+3

Päivää! Täällä aurinko välillä suvaitsee näyttäytä, mutta karmeita pilviä leijuu taivaalla. Aamulla tuli kaatosade, mutta nyt ollut poutaisempaa.

Luminia: en sitten soittanut neuvolaan. Täällä saitte sen verran mulle mielenrauhaa, että koitan jaksaa odottaa sinne rakenneultraan niin kyselen siellä sitten, JOS muistan. Vitsit teillä onkin tuntunut aikaisin liikkeet! Täällä hyvällä tuurilla tunnen jotain muljautuksia kun löhöilen sohvalla tai makoilen sängyssä... Tosin odotan esikoista niin ehkei mun vielä kuulukaan sen kummempaa tuntea.

Mulle nyt vain vaivaa riittää...En tiedä oliko kyse sitten jälleen kovasta kasvukipu kohtauksesta vai mistä, mutta kävelyllä ollessa iski yht äkkiä tosi kova kipu vatsaan. Pisteli ja vihloi. Teki mieli kävellä ihan kyyryssä. Vasta nyt kotona on helpottanut. Vuotoja ei ole. Neuvolan soittoaikakin on jo mennyt, mutta päätin seurata tilannetta. Aamulla kuuntelin sydänääniä ja hienosti mini siellä laukkas taas ylempää. Ton kipukohtauksen jälkeen kuuntelin äsken dopplerilla ja laukka kuului nyt vaimeana todella alhaalta karvoitusrajalta. Nyt on sellasta inhaa pistelyä joka puolella ja otinkin nyt panadolin. Toivottavsti se auttaa kun pitäis vielä lähetä anoppilassa käymään. Ei tuntunut oikein supistelultakaan. Ainakaan sellaselta mikä oli keskenmenojen yhteydessä. Tiedä sitten mikä taas on... HUOH! :eek:

-Murheen kryyni toive81 ja mini 19+1

Täällä taas...sairaalan aulassa...

Nyt vähän eri tunnelmin tosin.
Eli, Meille syntyi eilen illalla 20.47 pikkuinen pojan vesseli. mitat: 3625g ja 50cm ja pipo 35,5cm.. syntymäpäiväksi tuli 10.08.2008 (10082008) :)

se helsinkiläinen lääkäri laittoi ihan oikeasti sen vauhtiin. 10.25 puhkaistiin kalvot ja 11.30 laitto oksitosiini tipan..hitaastihan se meni..klo 18 aikoihin olin VASTA 6cm auki ja sain epiduraalin (joka taas epäonnistui 3kertaa ja neljäs kerta vasta onnistui ) oli tympeä anestesialääkäri(kätilökin ihmetteli). klo 20 kanavaa oli vielä melkein sentti ja auki olin 7cm...kunnes vartin yli kaheksan olin auki melekeen 10cm ja kanavan reuna jälellä. puolelta sitten kokonaan auki ja kanavan reunaa edelleen jäljellä. varttia vaille alkoi ponnistus ja siitä 7min vauva oli maailmassa...
lääkärin piti käyttää imukuppia, koska koko synnytyksen ajan supistusten aikana vauvan syke laski 60, mutta palautui onneksi sitten takaisin.
ja poijalla oli nyrkki poskella kun ulos tuli...luulin ihan oikeesti että repeän ja se ei sovi tulemaan, mutta kappas, yhtään repeämää ei edes tullu..
Ainut pikkupulma joka tuli synnytyksessä oli yksi pieni peräpukama :LOL: ja tunne että jää meidän viimeiseksi(varmaan viikon päästä olen jo erimieltä :D )

Nyt lähen kahaville...

Ajatuksin AE ja LAURI-poika ( LAURIA mietittiin jo raskausaikana, ja sattuikin olemaan LAURIN nimpparipäivä eilen ja nytkin soi radiosta LAURI tähkää...)

AE VOI MITEN MAHTAVAA!!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower:
Minä oon odotellut tulisilla hiilillä milloin tulee uutisia. Parhaimpia uutisia saatiinkin!!!
Kivan kokoinen pojan nassikka sit tulikin ja sulla AE on vihdoinkin rääkki ja kiusaus ohi.
Nauti nyt kovasti uudesta tulokkaasta ja yritä joskus tulla kuulumisiasi ilmoittelemaan. :wave:
Tämä olikin nyt päivän paras uutinen. :D Ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!

NullPoints + Tirri 19+4

Aurinkoenergiaa sylintäydeltä onnea Lauri-pojasta koko perheelle :heart:

Minä vain murehdin, pelkään ja mieli maassa. Ruskea tuhrua muutaman päivänä jo ollut. Lääkärissä kävin tänään ja lekuri ei ollutkaan se mikä piti. No, vastaukset jäi samatta. Tuhrustakin vain sanoi, että voi olla vaarallista tai ei. Tuon tiedän sanomattakkin. Katto vähän ja ei sen ihmeemmin noteerannut. Jostain se tulee vaan tuumas :headwall: Keskiviikkona on neuvola ja sieltä sit saan lähetteen varhaisultraan. Nyt hetimmiten ei päässyt, kun jos vaikka km tulossa, niin eiköhän se vuotokin sit ala ja.... ei muten yhtään helpottanut pelkoa. Mulla pelkona itellä ku, tm, vakava sairaus pienellä tai jotain muuta kamalaa, mutta ei todellakaan päällimmäisenä ajatuksena, että kaikki hyvin. Toiovn sitä, mutta en usko siihen.

Ei sais olla näin pessimisti pelkuri, mutta minkäs teet. Liian monta menetystä tekee mut hulluksi. Onhan mulla noita pieniä tuhruja ollut muissakin raskauksissa, mutta on se vain sellainen häytysvilkku mun pääkopassa. Osa mennyt loppuunasti hyvin ja osa taas ei. Tytön aikana oli 8kk kestävä seksikielto ja jälkivuodon kesto päälle, joten vähän teki tiukkaa keksiä jotain, ettei ukko hyppinyt seinille, mutta onneksi on mielikuvitusta :snotty:

Nytkin kiellettiin seksi, lenkkeily, nostelu ja stressaaminen (ja mitenkähän se onnistuu). Ainakin oin ihan varmuuden vuoksi. Anteeksi tämä vuodatus, on vaan niin paha olo.

Lumi-Marja ja Pikkukulta 5+3

arskalle lämpimät onnittelut, se oli työvoitto! :LOL: :flower: =) upeaa, että kaikki on nyt hyvin ja pieni käärö on käsissänne kasvamassa :)

(.) aikasta väsynyttä menoa mulla, vitsitki jo ihan surkeita omastaki mielestä, joten en nyt kommentoi muille kuin että pitäkää häntä pystyssä ja voikaa oikein hyvin.
viime yönä supparit alkoi jo tuntua erilaisilta, joten välttämättä ei mee enää kauaa, ku päästään miehen kanssa tutustumaan suomalaiseen kätilötoimintaan käytännössä ;) pitkään säännöllistä tai kivuliasta supparia ei ole tullut, mutta tiheys ja voima on silti ihan toista ja jotenkin supparien sisäinen liike on ihan erilainen kuin niiden vain mahaa kovistelevien. ajattelin yöllä, että jaa, jos kerran pystyn vielä nukahtamaan näiden supparien keskellä, niin eipä taida vielä kiirettä olla soitella synnärille :LOL:
palailen, kun jaksan :)

irtis ja entistäkin eloisampi 39+5

ae:lle onnea kovasti!

(.) Meidän Toivosta tulis sitten virallisestikin Toivo. Hautajaiset vietetty. Siunaustilaisuus oli kaunis ja pappi puhui kauniisti myös meidän koululaiset huomioon ottaen. Tilaisuudesta jäi kaunis muisto. Tuhkat on myös siroteltu ja enää muistolaatta pitäis käydä ostamassa, mutta sillä ei oo enää kiirettä.
Labrassa kävin tänään ja 7 putkea verta otettiin jälleen. Ensi viikolla kuulemme ensimmäsiten verikokeiden vastauksia ja patologin tulokset kuulemme myös. Olen varautunut siihen, ettei syytä välttämättä saada selville, mutta jos saadaan olen siitä iloinen, oli se syy mikä tahansa. Olisi helpompi tietää miksi näin kävi jälleen. Samalla kerralla selvitetään mitä kokeita otetaan vielä jatkossa.

Kasvattakaa mahojanne!!!

Heippa,
Mahtuuko mukaan?
Enpä ehtinyt kauaa olla tuolla keskenmenopuolella kun positiivinen raskaustesti yllätti kirjaimellisesti. Tai eihän se mikään yllätys voi olla jos harrastaa sukupuoliyhteyttä ilman ehkäisyä, mutta kuitenkin. Km kesäkuun puolessa välissä ja nyt menossa rv 8+1 (tosin väitän että se terveydenhoitaja arpoi sen). Pitkä juttu.

Yhteistyössä