*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Iltaa!

miracle: mulla oli kans alussa usein päiviä kun ei ollut mitään oireita. Tietenkin olin varma, että se siinä. Toisin kävi =) Ja uskon, että sullakin ne oireet kerkiää vielä monasti sua muistamaan =)

Miikkis: Ihana masu!!! Tahtoo kans, pian!

Lumi-Marja: Tervetuloa pinoon ja onnea plussasta! Hurjan näköinen rivi sulla. Pahoittelut menetyksistä :hug: Mutta nyt uskotaan, että kaikki menee tällä kertaa parhain päin =)

daizz: Yhden kerran koin säikähdyksen kun kuuntelin dopplerilla...Se oli tässä alkuviikosta. Siis: syke kuului ihan hyvin ja oli nopea. Mini oli taas nopia ja karkas välillä niin häntä vähän jahtasin siinä. Sitten yht äkkiä syke "jämähti" aivan hitaaksi ja kuului vain kaksi kertaa jumps, jumps. Tässä kohtaa sain melkein halvauksen ja meinasin oksentaa kun pelästyin niin paljon, että tähänkö Mini loppuu?!? Otin heti dopplerin pois päältä ja yritin saada oman sykkeeni alas kun hakkasi tuhatta ja sataa, ymmärrät varmaan. Kun hieman rauhoituin, koitin uudelleen niin syke oli aivan normaali, noin 150 paikkeilla. Kuuntelin siinä aika pitkäänkin ja ei tullut enää onneksi saman moista. En tiedä johtuiko sitten dopplerin asennosta vai mistä, mutta kyllä säikäytti! :whistle:

MyAngels: KAHDEHDITTAVAA energisyyttä! Heitäpäs ripaus tännekin! :D Mä en muuta tee ku makaan soffalla, syön, käytän välillä koiran ja taas makaan soffalla :ashamed: Ja roikun täällä iltaisin =)

AE: No niin! Ehkäpä pian pääset asiaan ja tulet pian kertomaan vauva uutisia :D JEE! Paljon suppari puhalluksia sinne :D

Oma napsukka: Olen siis tuntenut mielestäni jo jonkinlaisia liikkeitä muljahteluina...Maanantaina mini oli ihan "villillä" tuulella tai sitten hyvässä paikassa kun tunsin pitkin päivää muljautteluja ja illallakin vielä nukkumaan mennessä. Dopplerissakin laukkais oikein mallikkaasti. MUTTA sen päivän jälkeen on ollut tosi rauhallista...Syke ihan kuuluu, mutta tunnen välillä tuurilla pienen muljauksen nukkumaan mentäessä kun oikein keskityn. Ja luulenpa, että nekin on vain ollut halua tuntea jotain...Lohduttakaa rakkaat sisaret ettei näillä viikoilla vielä TARVITSE tuntea vältsisti mitään moneen päivään!?! :eek: Odotan kuitenkin vasta esikoista niin eikö jotkut voi tuntea yleensäkin jotain vasta viikolla 20+? Olen pitänyt muutenkin itseäni onnekkaana, että on tuntunut edes jotain hassua...
Ja toinen "murhe"...Masu on aamulla sievä pieni pyöristynyt, eikä mielestäni näytä yhtään vauvamasun alultakaan. Iltaisin on tietty eri juttu kun on turvoksissa suurilta osin, niin silloin on kuin "maapallon" puolikas. Koska se OIKEA masu ilmestyy niin, että on jo aamulla "ilmiselvä"??? :attn:

Terveisin: liikaa aikaa ajatella Toive81 ja mini 18+5
 
heippa

Oi, hienoa AE että olet jo siellä :wave: kyllä sulla pian on oma tuhiseva nyytti kainalossa :D tsemppiä ja voimia tulevaan!!

Tiniille
pikaista paranemista!!

Toive:
Itse taisin esikoista odottaessani tuntea liikkeitä.. pienen pientä kutitusta ja kuplivaa tunnetta.. joskus rv17+

voi, nyt en enää muista mitä muuta piti..

sen verran omaa että huonovointisuus jatkuu mutta raikas ilma tekee kyllä hyvää. käytiin reilu 3km pojan ja miehen kans metsässä käppäilemässä aamupäivällä ja ihan hyvä olo tuli. samoin pyöräiltiin pojan kans kaupassa niin hyvältä vaan tuntui.. vaikka muuten pitää väksisin aina jotain syödä kun ei maistu mutta jos ei syö niin tulee entistä huonompi olo.

nyt miehen viekkuun telkkua kattoo..
 
Onnea AE, nyt olet jo siellä sairaalassa sentään! :)

Frizzantelle vielä, kun jäi eilen kesken. Tuollainen riskiluku varmaan säikyttää ihan älyttömästi, ja toki sitä pohtii pitkät illat. Onhan se kasvanut luku, mutta se on kuitenkin vasta alustava lukema, joka hälyttää siitä, että riski on kohonnut. Yritin siis edellisellä viestillä ilmaista sitä, että ei kannata ajatella sitä rataa, että nyt kaikki on pielessä ja teillä olisi ratkaisun paikka edessä. Teillä on vasta kohonnut riski, niinkuin meilläkin on sydänvian suhteen. Se on tämänhetkinen tieto, eikä sen pohjalta kannata vielä jossitella, vaikka voikin olla ihan mahdotonta käytännössä.

Tuosta huimaamiskohtauksesta oli puhetta. Mulla tulee niitä myös, mutta olen huomannut, että voin omalla käytökselläni joko pahentaa tai helpottaa niitä. Jos alan panikoida "nyt pyörryttää", varmasti kohta on vielä pahempi olo. Jos käy istumaan tai kaupassa vaikka nojailen kärryihin ja ajattelen ihan muita juttuja, olo helpottaa. Kasvava kohtu lienee painaa verisuonia, ja verenkierto häiriintyy. Ilmiötä ei tietenkään helpota kasvanut verimäärä, mikä myös pistää huimaamaan osaltaan.

Toive, eiköhän sun maha kuukauden sisällä lopeta tuota kuurupiiloa :) Useimmilla on rv23 mennessä jo ihan kunnioitettava maha, joka on ja pysyy. Toisilla se tulee vähitellen, toisilla taas ihan parissa päivässä. Joku päivä voi vain olla, ettei se illan pallo laskekaan aamuksi :)

Tuttiritari 18+1 (kai, vai olenko viikoissa sekaisin??)
 
Täällä aulassa taas istuskelen..ja kyyneleet vaan valuu taas :'( :'( ...
mitään ollu taaskaan tapahtunut...ei lyhene kanava eikä aukea paikat...mä olen TOSI turhautunut ja itkuinen...ei meinannu kätilö mua päästää osastolta tänne aulaan, ku näki miten rikki olen...
istuin äsken suihkussa varmaan tunnin, eikä itkusta meinannu tulla millään loppua...on tämä raskasta ja vaikeaa.... :'(
jaksais siellä huoneessakaan olla...siellä on yksi ylipirteä kaksosten odottaja, joka on tosi positiivinen ihminen...mulla ei vaan oo tällä hetkellä kovin paljon positiivisia ajatuksia...niin siksi ei jaksa sellaista nyt...

Anteeksi vuodatukseni taas....
 
AAM
voi ei... se on niin rassaavaa nähdä sit joku ylipirteä tyyppi ko itte hyppimässä seinille ja tekis mieli repiä jokaisen vastaantulevan pää irti.. :kieh: :|
Hei sä olet sentäs saanut nyt itses sinne sisälle hospitaalikseen ja mielessäs pidät että beiben kanssa sieltä sivakoit ulos :) :hug: meni siihen sitten se yksi-kaksi päivää tai jopa enempi... perkele !! :D ilman kahdentumista sieltä et suostu lähtemään ;)

VOIMIA !

AM
 
AE Hienoo et antavat noita tabuja!!!!!!!!!!!!!!! Jos aukee 1cm niin eiköhän ne sit voi puhkaista vedet ja sit laittaa sut tippaan! Rupee vaan hankalaksi ettet kotiin lähde, vaikka ehdottaisivat. Ja tuo liikkuminen auttaa kans. Ravaile vaan siellä niin paljon kun kykenet.
Olet ollut ajatuksissani nyt pari päivää. Pidän sulle peukkuja pystyssä. Halejakin kamalasti sinne! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Pakko on mennä makailemaan. Kommentoin mun neuvolareissua ja muita juttuja huomenna. Nyt naattina on mentävä pitkälleen!!!!!!!!!!!!

NullPoints + Tirri 19+1 (tykyttävä sellainen)
 
tinii nyt jo eka vauva teidän syyskuun ketjussa?! epistä! :D

daizz mulla muuten eilen kaupassa kävi taas noin, että meinas mennä taju, joten mentiin sitten vähän istuskelemaan ukkelin kanssa jakkaralle. siitä meni alle parikyt minsaa, niin tuli oikea suppari ruokakaupassa, huh. illalla tuli viel soffalla leffaa katsoessa toinen, joten kun kokonaiset KAKSI supparia päivässä bongattu, niin jokohan lähdettäs synnärille? :LOL: koko illan kovisteli vatsaa, välillä tuosta tulee ihan tosi järkyttävän tukala olo, yöks.

arskalle heitin terkkuloita tuolla jo meidän toisessa ketjussa :hug:

lumi-marjalle lämpimästi tervetuloo! onnea plussasta ja tiedoksi vaan, että tästä ketjusta ei sitte pääse ku vajaan 40 viikon päästä synnyttämällä a) pojan tai b) tytön tai c) tytön ja pojan tai d) jonkun muun yhdistelmän ;)

(.) joku kyselikin, että onko meillä merkkejä synnytyksestä ilmassa, niin joo-o, keskiviikkona oli suppareita ja eilen :D no, mut eihän se paljoa vaadi, kun yhtäkkiä homma pyörähtää käyntiin :) kyllä meitä ensikertalaisia täällä jo kovasti jänskättää!

irtis ja 39+3
 
Ihana massu Miikkis :heart: Kohta taas seuraat meikää ja tuut tonne kerhon puolelle,vaikkakin siellä on melko hiljaista...

Arskalle kauheesti voimia,koita vielä jaksaa... :hug:

Meiksin poika se vaan sikeit vetelee....

Repa ja Kasper 2,5kk
 
AE: Jaksamisia! Kyllä se vauva pian sieltä tahtoo ulos sun viekkuun! :hug:

Iso oma napa: Äsken kun kuuntelin dopplerilla niin JÄLLEEN kävi niin, että syke yht äkkiä hidastui ihan selkeästi ja oli noin puoli minuuttia TODELLA hidas, APUA! |O Nyt en sammuttanut masiinaa vaan kyyneleet silmissä seurasin, miten käy ja pikku hiljaa syke nopeentui ja sain laskettua noin 134 mikä on kyllä reilusti hitaampi kun yleensä ollut se 150...Laukka äänen sain aivan karvarajalta vaimeana taustalta. Ei tunnu kyllä normaalilta. Oon jo vollannut silmät tyhjiksi kyyneleistä, että menetänkö tämänkin pienen? Täytynee soittaa neuvolaan maanantaina ja kysellä mitä tämä meinaa. Ei ole kiva odotella rakenneultraan asti ja saaha sieltä tuomio...Oon nyt aivan down ja kuvittelen jo kaikkea pahaa mitä jälleen voi käydä. Ja ei ole edes mies tällä htekellä vieressä mua rauhoittamassa :'( :(

Surullinen Toive81 ja terve?!? mini 18+6
 
toive81 :hug: olisikohan doppleri voinut ottaa kaikua sun omasta verenkierrosta? Mut soitto neuvolaan on jo oman mielen rauhan kannalta kannattavaa, vaikka mitään hätää ei olisikaan. Minä ainakin omaan hyvin matalan perkoertoimen raskaudensuhteen ja olen soitellut milloin mistäkin kysellen. Eiköhän kaikki ole hyvin, toivotaan niin :heart:

irtosora, oliko tuo lupaus :D Voi kun kävisikin noin onnellisesti. Sullahan on jo mahtavasti viikkoja takan, justhan sä plussasit tuolla jossain menneinä kuukausina, mutta aika menee...

AE voimia...olisitpa jo tositoimissa tai mikä parasta, nyytti kainalossa :hug:

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista. Oli todella mukava tänne tulla ja kierrosta, josta vähiten plussaa odotettiin. Tuota mahanpojaa vaan reoii ja särkee ilkeästi. Mulla ollut tuota menkkamaista kipua jokaisessa alussa ja eikä endometrioosi sitä ainakaan vähennä. Mut mukavalta ei tokikaan tunnu. Eikä se hailakan vaaleanpunainen lima vessapaperissa näyttänyt mukavalta. Tosin taas kakilla käynnin jälkeen ja sen jälkeen ei mitään. Mulla on heikot limakalvot atopian takia, joten voi olla jotain täysin vaaratonta. Niin ainakin haluan uskoa. Muuten tästä ei tulis yhtään mitään.

Isännällä on tänään synttärit, joten taidan mennä kakun koristelemaan. Paistamaan sen jo ehdinkin tässä josaain palsatilun välissä:) Olen yrittänyt lukea pinoa läpi, mutta vielä on paljon lukematta.

Lumi-Marja ja pikkukulta 5+1
 
Toive, käsittääkseni sun kokemus on yksi sellaisista, joiden takia odottajia hoitavat eivät yleensä varauksettomasti suosittele kotidopplereita! Sikiön syke voi vaihdella, ja onhan se vaihtelurajakin tosi runsas, muistaakseni 120-160, ja saattaa mennä ali/yli tuosta. Sikiön sydämellä on vielä yli 20 viikkoa aikaa kehittyä, joten ei ole ihme, että se vielä vähän harjoittelee. Liikkeet ovat paras mittari. Jos sikiö liikkuu aktiivisesti, ei kannata välittää sykkeistä (niin kauan kun ne ylipäänsä kuuluu). Jos asia ihan hirveästi huolettaa, soita neuvolalääkärille/äitiyspolille ja kysy, onko tuo vaihtelu normaalia. Hyvin todennäköisesti on, ja johtuu joko dopplerista, dopplerin käyttäjästä tai sitten luonnollisesta sykevaihtelusta.

Ja tuosta liikkumisesta vielä: hyvin voi mennä kaksikin päivää ettet tunne liikkeitä, mutta kolmantena päivänä kannattaa jo yrittää vaikka makeaa syömällä ja masua hieman tuuppimalla. Itse käytän aina kolmannen päivän sääntöä, eli vasta kolmantena päivänä huolestun, jos vielä on aihetta. Vasta rv22+ liikkeitä pitäisi tuntea joka päivä, sanoo mun raskausajan oppaani. Siihen asti sikiö pystyy vielä menemään piiloon kohdun uumeniin.

Voimia vielä kerran AE:lle! Multa loppuu kyllä lohduttavat sanat kohta kesken, kun olen niin tyrmistynyt sun saamastasi kohtelusta. Kyllä pitäisi jo ottaa järeämmät keinot käyttöön! Kai olet säännöllisesti käyrillä?

Tuttiritari 18+
 
toive en paljoa tunne vauvan syke/doppler-asioita, mutta kyllä mulla on neuvolassa kuunneltuna (kotona ei siis ole laitetta) usein heitelly melkein ton verran se syke? eli vaihtelu ollut 130-150 ja sit on merkattu korttiin se ylempi syke. alempi syke on kai leposyke, ku pieni alkaa nukkua tai jotain, lepovaihehan on tosi usein pienellä tuolla kohdussa.
mut mä oon maallikko ja ensikertalainen, soita ihmeessä tuosta jo tänään äippäpolille ja kysy, ettet pilaa viikonlopun päiviä pelkäilyllä :heart: soita rohkeesti aina, jos pelottaa, ennen pitkää saat vähän rauhaa odotukseen ja jaksat herkemmin "peljästyksiä" :)

lumi-marja juu, äkkiä on aika mennyt! alkuviikot ja -kuukaudet oli totisesti varmaan elämäni pisimpiä, mut sit alko aika juosta. oon aika hyvin saanu oltua rauhassa km:n tms. pelon suhteen, siitä oon tyytyväinen.
tässä ketjussa on kivointa, kun porukka on eri vaiheissa ja sitten "vanhemmat" ketjulaiset tsemppaa tuoreempia, vaikka usein on käyny niin, että minä oon saanu neuvoja ja rauhottelua heiltä, joilla jo on kotona yksi tai useampi pikkuinen =)
uusille tulokkaille pitäs jakaa pinon portilla semmonen sertifikaatti, että "sinulla on lupa hermoilla täällä täysin vapaasti seuraavat 10 kuukautta" :LOL:
kaikkea hyvää toivon odotukseesi!
 
täällä edelleen koossa...olen vähän väliä käyrillä..onneksi.
Tänään aamulla säikäytti pikkuinen vaan kovasti, kun normaali syke taso lepotilassa on ollu 120 luokkaa niin tänään jopa alle sadan..syke laski yhessä välin 60 ja pysyi jonki aikaa siellä.
Onneksi täällä on nyt eri lääkäri, Helsingistä asti päivystävä (kuitenkin kajjjaanissa ollaan)
Ekaa kertaa multa kysyttiin mielipidettä ja MUN tuntemuksia. :eek: olin ihan että öö..
sanoi vaan että tänään laitetaan kunnolla niitä cytotecia...eikä pelleillä...paikat on kuulemma tosi pehmeet..auki olen 2cm ja kanavaa 3cm jäljellä..sanoi että kun kanava sulaa niin sitten puhkaistaan kalvot..eli nyt sitä odotellaan... :|

Kiitos teille rakkaat kun jaksatte tsempata mua...ilman teitä hajois varmaan pää mulla
! :heart:

AE ja ukkeli 40+2
 
AAM
täällä mielenkiinnolla odotetaan sun ilouutista !!! :hug: :flower: :)
hyvä kun pistävät kunnon tällit menemään.. pääsette sitten tositoimiin ja oman nyytin saat kainaloon pian :) :hug:
Koeta jaksaa odottavalla aika on pitkä.. ja lepäile se tulee viemään voimia koetos itsessään.
 
täälläkin piti heti ekaks aamulla paukata koneelle ja tarkastamaan AE:n tilanne :D
Ei, en ole mitenkään addiktoitunut seuraanne :D

Yöllä oli vähän menkkakipuilua muttei mitän kunnon suppailua ja ihan hyvä niin koska tää flunssa vielä vie aika paljon voimia ja mielummin lähen elämäni koitokseen kunnon ruumiin ja hengen voimissa!

Irtosora: tuli juu jo viikko sitten maailmaan eka syysvauva :heart:
Nyt mä sitten oottelen et koska mun vuoro ois :D Näin jo unta että paikat oli kokonaan auki ja sain alkaa puskemaan... ihania nää raskausunet!

Jaksuja mussuille ja masuille :flower:


Tini+Pingu rv 36+3
 
Heips!

Tervetuloa Lumi-Marja!!! Täällä voi tosiaankin hermoilla ihan rauhassa, tuttua se on. :D
Todellakin on sua koeteltu kamalasti! Huh, huh! Eikö tuollaiseen ohuisiin limakalvoihin oo mitään lääkitystä? Mun siskoa vaivaa sama asia, mutta se ei oo asialle tehny mitään. Se kun ei oo vielä näitä vauvoja yrittänyt joten ei oo ollu ajankohtaista... Eikös tuo endometrioosi pitäis helpottaa kans iän kanssa??? Mulla ei tosiaankaan oo hajua noista jutuista, joten tyhmä täältä kyselee. ;)
Toivotaan et alkais sun raskaus menemään hienosti ja et olisi masussa sitkeä sintti!!!!!!
Kärppä ja Helmis Noista oireista se vaan et tosiaankin oireettomuus ja oireellisuus ei oo mikään merkki. Toisaalta oireiden loppuminen sai mut ainakin paniikoimaan ja jos on oireita, niin on todellisempi olo et on raskaana. Kyllä niitä tuli tuijotettua, vaikka järki sanoi et ei kannata. :/
Miikkis Ihana masu sulla on. Siellä on tapahtunut paljon kasvamista!!! :D
Uusi päivittäjä Sitä Miikkis kyseli. Minä kannatan ihan ketä vaan kuka vaan haluaa! Olisiko jollain siis kiinnostusta?????? Mulla tulee tosi kiireiset kuukaudet töissä pian, joten en tiedä olisko mulla miten aikaa, muuten voisin minä ottaa tuon homman. Mutta todellakin, olisko muilla aikaa???????????????????????? Käsi pystyyn vaan!!!!!!!!!!!! :D
Tinii Tosi aikaisin on jo joku siis teidän pinosta saanu vaavin. Onhan se kivaa jos ei tarte koko matkaa mennä, mutta vauvalle on parasta jos lähemmäs sen 40viikkoo masussa pysyy. On sit vahvempi ja kehittyneempi. Eli odotelkaa vaan rauhassa, hyvä vaan ettei liian aikaisin synny. ;)
Toive Ensisynnyttäjillä todellakin kestää lähemmäs rv20 ennen kuin niitä liikkeitä alkaa kunnolla tuntumaan. Sulla on varmasti pikkuinen kiinteä masu. Oo onnellinen ettet oo norsu kuten mä! :LOL: Minä varmasti paniikoisin ton kojeen kans jos mulla sellainen olis. Normaalia on varmasti se. Ihan varmasti vaavilla on kaikki ok. Tarkasta neuvolasta kuitenkin ihan varmuuden vuoksi. :hug:
(.)Olin siis neuvolatarkastuksessa eilen ja kaikki on hyvin. :D Mun verenpaine oli 110/70 eli normaali. Sit OLI sillä se KONE!!!!!!!!!!!!!!!! Eli VIUH, VIUH saatiin kuulumaan!!!! Ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sydän siellä sykki nopeudella 120. Kohtu oli kasvanut just alle navan, joten sekin oli normaali. Virtsassa ei näkyny kummempaa. Painoa ei otettu eikä verinäytettä. Eli sellaiset olivat ne uutiset. Kaikki hyvin, normaalia, mikä on hyvä. :D
Sit ei ollu sielläkään mitää uutisia mun verensokerista, joten näyttää sille et ne ei sit mitään ilmoittele.
Eilen illalla oli taas masussa ptkut meneillään. =)
Toissa päivänä kärvistelin tietokoneella, kun tuli pistoja kohdun suuhun???? Niitä sukkapuikko juttuja??????????? Voiks niitä nyt jo tulla? Sitä seurasi muutama tosi laimee suppari aivan kohdun suulla. Outoja tuntemuksia.... :eek:

NullPoints + Tirri (VIUH, VIUH) rv 19+2
 
Nullpoints noin mäkin ajattelin kunnes lääkäri antoi vauvalle luvan tulla tiistaina :D
Tiedän kyllä että jokainen päivä on beibelle hyväksi mutta toisaalta myös pelkään jokaista hetkeä kun hän siellä masussa viettää kun en oikeen vieläkään saa taottua päähäni että kaikki vois mennä hyvin ja saatais se kovasti kaivattu esikko ehjänä maailmaan....

Kyllä se vaavi sieltä tulee sitten ajallaan, mutta mä toivoisin että se aika olis jo :D


Onnea NP ihanista VIUH VIUH- äänistä :heart:

*muoks*
JA Toiveelle vielä että mullakin tais olla viikkoja just yli 20 ennenkö alkoi liikkeet tuntumaan ja joillain menee vieläkin pidempään! Kyllä ne pienet muksaukset sutkin yllättää just sitten kun et osaa niitä oottaakkaan ;)
 
Minä vielä et AE!!!!!!!!!!!!!!!!!. Musta kuulostaa et pian alkaa tosi hommat. Hienoo kun on joku muu lääkäri siellä, se edellinen tais olla täysin tollo??????????? :headwall:
Hyvä kun aukee paikat ja varsinkin et SUA KUUNNELLAAN!!!
Ps Tänään olis muute ihan hyvä päivä synnyttää. On meiän hääpäivä! :D
 
Heippa!

toive ihan sama täällä!!! Helppo sanoa nyt sulle, että älä huoli!!! kyllä ne alkaa tuntumaan ja noilla viikoilla ei tarvikaan säännöllisesti ym. ym!!! mutta ite oon ihan yhtä huolissani, välillä menne päiviä ettei oikeinmitään tunnu ja välillä tuntuu napsahduksia enemmänkin... ja mulla on istukka etuseinäs joka vaimentaa, mutta kyllä kätilö rakenneU:ssa sano että pari viikko ni johan tuntuu!! ( ja yks kaveri, jolla terve vauva, sanoi ettei oikein tuntenu liikkeitä koko raskausaikana kun sikiö istuskeli siellä eikä paljooo liikkunut, mutta terve ihana tytsi on maailmassa heillä!!)
Että yritetään olla huolehtimatta, ja nautitaan tästä ajasta... kaikki on hyvin siellä minilläkin!! :hug:

hei nyt unohtu..kommentit..täytyy palata takasin lukeen.. :wave:

katehrine ja kultanen 20+5
 
AE tsemppiä, kyllä varmaan viikonlopun aikana nyytin saat :heart:

Toive mä nyt kuuntelin kanssa tossa puolisen tuntia tuota menoa mahassa, ja kyllä ihan samalla tavalla hidastuu syke aina välillä ja välillä ottaa taas spurtin ja syke nopenee :heart: mä lukasin eilen vielä netistä tuosta sykkeestä niin monella sivustolla sanottiin, että 106-150 saattaa sikiön syke vaihdella. Levossa kun on, mitä vielä todella suurenajan ajastaan on niin syke hidastuu ja kun lähtee liikkeelle niin syke nopenee :heart: Kuunteleppa samalla kun itse liikut silloin esim. syke on hitaampi ku vauva todennäköisemmin on unessa, taasen kun meet makuulle niin vauva todennäkösesti herää ja syke kasvaa kun toinen alkaa liikkumaan.

Mä tunnen sen, että kun baby kääntyy niin vähän sen jälkeen syke hidastuu sitte nopenee ja tulee pari mojovaa iskua suoraan dopleriin :D samoin oon huomannu että se vauva tulee siihen doplerin "luo" ihmettelemään vähän ajan kuluttua siitä kun rupeaa kuuntelemaan, ja sillon ne sykkeet hidastuu. Ehkäpä se rauhottuu siihen dopplerin luo. Ja tuon ikäsenä siellä kohdussa on vielä niin paljon tilaa liikkua, että voi tosiaan olla päiviä ettei edes neuvolan dopplerilla saada sykettä näkyviin.

Koeta nyt muru rauhallisesti ottaa siellä :hug: :heart: vaikka tiiän että on vaikeeta.

Muoks. Ja älä säikähdä, jos et seisaaltaan niitä ääniä kuule. Piti vaan tää tulla vielä muokkamaan. Toisilla ne äänet kuuluu vaan makuultaan, toisilla puoli-istuvassa jne...

Orchid ja taistelija 14+3 :heart:
 

Yhteistyössä