*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Frizzante, eihän tuo suhdeluku tarkoita muuta kuin sitä, että jos teille tulisi 55 lasta, niistä yhdellä olisi mahdollisesti jotain, mutta ei mitenkään välttämättä... Ei ole vielä mikään kuolemantuomio, vaikka siltä kuulostaakin.
Meillä kun on sydänvian uusimisriski (tälle toiselle lapselle) noin viisi prosenttia, niin yritän aina ajatella, että voisin tosiaan tehdä kaksikymmentä lasta, joista yhdellä olisi sitten joku sydänvika. Ei kuulosta enää kovin pahalta tuolla tavalla ajateltuna!

Jahas, mies häätää mut koneelta pois, täytyy jatkaa huomenna.

Tuttiritari 18+0
 
Onnea Eliisa! Mäkin täällä silmät kyynelissä luin synnytyskertomustasi.. Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja olette saaneet nyytin kainaloon! :flower: :flower: :flower:

Frizzante Nyt koitat ajatella positiivisesti eli teillä on siis 54 mahista saada terve vauva ja vain yks mahis, että jotain olisi vialla.. Mä itse en mennyt veriseulaan, vaikka sitä täällä tajotaankin. Ajattelin np-ultran riittävän ja en ole katunut päätöstä kertaakaan. Toivon sinulle paljon jaksamista tulosten odotteluun.. :hug:

Meillä täällä kaikki hyvin, pikkunen potkuttelee minkä kerkeää!

Findy :heart: 22+0 (wau!)
 
iltoja

Frizzante: :hug: ja positiivista mieltä lähetän sekä voimia! varmasti mielen päälle moinen koko ajan. :hug:

Luminialle hyvää viimeistä työpäivää ennen loman alkua :D itsellä lomaa vaan tämä viikko.

Aurinkoenergiaa: Voihan se olla että hyvinkin pian se lähtö tulee. Vaikka ymmärrän kyllä turhautumisesi.. itsellä samoja fiiliksiä osittain kun kotia takas jouduin.. ja ennen kaikkea tuo sinun kohtelu siellä sairaalassa potuttaa kovasti!
Mut ikään ei tosiaan tiedä millon lähtö tulee.. ite vedin makkarapottuja (mihin mieletön himo esikoista odottaessa) vielä vähän ennen puolta yötä ja neljän maita alettiin sitten tehdä lähtöä synnärille kun olin koiran kans tuskissani pitkin katuja jonkun aikaa köpötelly :LOL:

irtosora: joo tuo kuulostaa oikein hauskalta kaaviolta kun vaan osain noin ajatella :D

jep, ja tämä aamu alkoi sillä että yökkäilin sappi (vai mitä liene nestettä) ihan antaumuksella.. koko yön oli niin huono olo että en voinut nukkua ja aamulla hyvä kun ylös pääsin niin piti käydä yökkäämässä :x

nyt pikku hiljaa unille
 
:flower: Onnea Eliisa! :flower:

AE, joku muukin tossa ehdotti ja minä yhdyn, miehen sisko muuten kans teki niin, eli
huomenna et vaan lähde pois sieltä sairaalasta!!!
siis tietty vain jos susta itestä siltä tuntuu kans...sorry kun puutun sun asioihin, :ashamed: mutta moni on tuolla lauseella/asenteella saanut jotain henkilökunnassa aikaseksikin.

Frizzante
hirmu paljon voimia ja tsemppiä! Pääsithän jo tutkimuksiin, vaikka sekin on rankkaa, saati sitten tulosten odottelu mutta asiaa viedään eteenpäin ja taas tiedetäänkin lisää.
ja hyvin sanottu Findy:" teillä on siis 54 mahista saada terve vauva ja vain yks mahis, että jotain olisi vialla..."

nyt kutsuu unet...ja mieskin tuol jo huhuileepi :heart:
 
Huomenia!

Luminia, kyllä mäkin kuulin sellasta, että tutustumiskäynnit on lopetettu.. tosi typerää.. Ja se ilokaasun lopettaminen ainoana ilmeisesti koko maapallolla.. Sit remontin jälkeen perhehuoneet on kuulema poistettu ja sellasta mukavaa.. Että tervetuloa vaan synnyttämään Keski-Suomen keskussairaalaan! Houkuttaa sikana, kun vielä esikoisen kanssa saimme infektion, ni tekis mieli olla sattumalta jossain porukoilla Etelä-Suomessa lasketun ajan lähellä.. Ja ultria ei ole ja synnytysvalmennusta ei ole (ainakaan maalaiskunnan puolella). Että sellanen keskussairaala täällä! Mur! :kieh:

Frizzante, paljon jaksamista ja onnea tuleviin viikkoihin! Toi on aina paha paikka, kun ultra ei kerro mitään. Harvemmin silloin mitään on vialla, mutta varmasti jäisi vaivaamaan mieltä. Meillähän ei kromosomipoikkeavuus näkynyt ultrassa mitenkään, veriseulassa ei silloin käyty. Mikään ei noista tutkimuksista ole varmaa, joten pakko vaan edetä niin, miten itsestä hyvältä tuntuu. Menette sitten punktioon tai ette, teet niinkuin tiedät, että juuri sinun pitää tehdä. Paljon voimia, ei tuota soisi kenellekään ahdistamaan. :hug:

Eliisan synnytys kuulosti ihanalta, onnea vielä! :flower:

Luminialle hyvää lomaa!

Mulla jatkuu vieläkin paha olo.. Varsinkin iltapäivällä, jos ei saa lämmintä ruokaa neljän aikaan viimeistään, ni huh. Ylös ei oo tullu pitkään aikaan, mutta lähellä on käyny. Esikoisesta ei kestäny näin pitkään. No, yritän ajatella, että jospa kaveri olisi hengissä, kun näin on raskausolot..

Mukavaa perjantaita kaikille!

Helmis ja masulainen 14+3
 
Huomenta!!!

Repa Ihanalle kuulostaa tuo vauvantuoksuinen arki! En voi odottaa et sellaiseen itsekin pääsisin!!! :heart:
Daizz Toivottavasti oli normaalia tuo pienokaisen sydämen pomppailut... Tietty jos saat asian tarkastettua, niin mielenrauhan siitä taas saa!
Frizzante Toivottavasti tuo oli vaan väärä hälyytys! Mulla ei oo hajuakaan mitä toi tarkoittaa, mutta ei toi suhde oo ainakaan 1:1, eli toivoa on!!!!!!
Irtosora ja Miikkis Mä kun oon tosiankin ulkomaan elävä, niin systeemit toimii erilailla täällä. Suomen neuvolaa vastaava on normaali lääkäri ja sit kuten suomessakin käydään siel synnytys sairaalassa. Eli ekaks omalle lääkärille, sit oli se sairaalatutkimus ultran kanssa (mulla oli se ultra eri aikaa kuin ne muut tutkimukset kun sillo säikähdin et taas tulee km). Nyt on siis oma lääkäri, 4vkon päästä uudelleen, sit sinne sairaalaan 4vkon päästä siitä (silloin on rv 28) jne.... Eli toi normi lääkäri ei paljoo tee. Kyllä sillä sellainen torvi on, jolla myöh vaiheessa kuulee sydän äänet (se kai on 23rv jälkeen), en vaan muista onko sillä muita kapineita joilla kuulis mitään. Aika vähä siitä kostuu siis.
Sit toi sokerirasitus. Niin on outoo etteivät kirjettä ees lähettäneet. No, onneks ei tullut ainakaan huonoja uutisia. Mulla on toinen sokerirasitus rv28 ja sanoinkin sille naiselle et laita papereihin et sitä ennen en tänne tuu. Puoliksi vitsinä, puoliksi tosissani. En tiedä sit laittoiko??? Ja vaikka laittoi tuskin ne sitä olisivat uskoneet! :LOL: Itse ainakin tiedän olostani paremmin kuin mistään sokerirasituksesta et kaikki on ok. Saa nähdä et jos ne ovatkin lähettäneet sen kirjeen sit mun lääkärille. Tai ehkä ne täällä säästävät postimaksuista eivätkä ilmoita ollenkaan. :kieh: :kieh: :kieh:
Helmitaustailija jne Outoo et noin vaihtelee synnytys sairaaloiden kanssa. Eikös ne lopettaneet sen ilokaasun sen takia ettei henkilökunnan tarte sitä nuuskia. Mutta jos siitä on vaaraa, niin samanlaista vaaraa kai on muillekin muissa sairaaloissa??? Ei kai siellä olla sen herkempiä kuin muualla niiden sivuvaikutuksiin??????????? :kieh:
Sit kuulin et Porissa eivät tee sektioita kuin pakon alla, kun erikoislääkärit ovat Turussa ( sieltä ne sit matkaa Poriin). Minusta on vaan outoo et kaikkialla ei oo samanlaista. Luulis nyt et kaikkialla naisilla on samanlaiset tarpeet. Tää nyt on ihan sivusta seuraajan mutinaa kun omia kokemuksia tuosta ei tosiaankaan ole...

NullPoints + Tirri 19+1 (hurjaa!)
 
Eliisalle, prinsessalle ja
koko perheelle ihan valtavasti onnea!!!

Ihanaa! Odotuksenne palkittiin!




Kiitos masukehuista Irtis, Rouva Pikkymyy, Luminia, Toive, Tinii ja Muumiska!



Kiitos Tinii sanoistasi

Vai meinasit yökukkuja-kyyneleet tirauttaa...

Voi että, sait sanoillasi mulle ihan kyyneleet silmiin

Oot ihana!

Voi teidän pikkuinen on jo 2,6kg

Jänskyttää milloin hän päättää maailmaan tulla ja valloittaa vanhempiensa sydämen

Vaikka onhan hän jo sen tehnyt



Myös Muumiskalle lämpimät kiitokset ihanista sanoistasi

Voi toivotaan ettei tuo etinen istukka aiheuta mitään pahaa

Mulla oli etinen istukka, mutta se onneksi siirtyi sivuun pitkän nostelukiellon jälkeen.


Rouva Pikkumyy: Käsidesin käyttö on turvallista
raskauden aikana

Meillä oli hygieniakoulutusta just tossa muutama kk sitten ja asiaa käsiteltiin siellä.
Voi sentään kuinka matala RR sulla on!

Mulla on jotain 100/50-60 ja huimaa joskus tosi paljon! Nyt vain lakua ja salmiakkia syömään



Tervetuloa joukkoomme kirjavaan
ja mukavaan Tonttutiina!!

Onnea plussasta ja kaikkea hyvää!



Aurinkoenergiaalle hirmuinen lohtuhali!!

Sua kyllä nyt koetellaan ihan järkyttävästi

Ystävälleni tuli ihan loppuraskaudessa kaamea pahoinvointi, just niinkuin alkuraskaudessa. Neuvolassa olivat sanoneet että monelle synnytyksen teettämä jännitys ja stressi tekee pahoinvoinnin.


Luminia: Voi kuinka mahtavaa että ultrassa kaikki hyvin!

Nyt toivotaan että rakenneultrassakin kaikki on kohdallaan

Mä olen huomannut neuvolassa sen, että mun kannattaa mennä sinne yksin, ei miehen kanssa. Neuvolantäti häkeltyy liikaa mieheni läsnäolosta ja hyvä jos saa kynää pysymään kädessään

Päädyimme mieheni kanssa siihen, että enemmän saan irti neuvolakäynnistä jos mieheni ei tule mukaan, niin käyttäytyy tuo tätikin sitten normaalisti ja rennosti.


Kärppänä heinälatoon: Varmasti kohtuus pätee noissa suolakurkkujen herkuttelussakin niinkuin salmiakissa ja lakritsissakin liiallisen suolan saannin takia. Ite huomaan kyllä heti sormista että nestettä alkaa kerääntymään, niin tietää hetken taas vältellä noita herkkuja



Toive81: Noi yliluonnoliset jutut on kyllä huikeita. Mä oon saanut lukemattoman määrän erittäin selviä "viestejä" tuolta toiselta puolelta, omalta enkeli-pojaltamme....

Kuulostaa järkyttävän pelottavalta, mutta sitä se ei missään nimessä ole ollut, vaan erittäin turvallista ja hyväntuntuista

Mutta en viitti tässä enempää kertoa ettei ihmiset ala pitämään mua ihan pöhkönä




Helmitaustailija: Tuo enkelin aikaisen raskausviikkojen ylitys on helpottavaa. Ite ajattelin samaa silloin kun viikkoja oli 23, niin tiesin minkä kokoinen, minkä näköinen vauva niillä viikoilla on. Se oli jotenkin pelottavan hurjaa ajatella että kannoin sillä hetkellä tätä vauvaa masussani, sen ikäistä ja kokoista kuin esikoinen josta jouduimme luopumaan

Mutta kun päivät menivät eteenpäin, oli suunnaton helpotus kun tämä raskaus jatkui. Olin niin jo mielessäni valmistautunut että joudumme tämänkin hyvästelemään rv 23 aikoihin. Onneksi niin ei käynyt...

Voimia ystävä!



Repan kuulumisia oli kiva lukea!



Daizz: Mulla on käynyt kerran samallalailla sydänäänien kuuntelussa kuin sulla. Kuulin ihme taukoja, ja syke oli tosi epätasainen. Seuraavana päivänä oli kuitenkin ultra jossa kuunneltiin ja katsottiin pienen sydänfilmi joka oli normaali ja tasainen. Eli se kuulemani äänäi tulikin vissiin napanuorasta tai jostain....

Toivottavasti kaikki on hyvin!



Voi Frizzante... Voimia kauheesti epävarmaan tilanteeseen...

Pyydä vain saikkua, kyllä tuolla syyllä sitä saa. Ite tekisin niin, on se varmasti niin kova shokki

Vaikka suhdeluku voisi olla pienempikin, on tuo jo hälyttävä, ja varsinkin kun omalle kohdalle sattuu niin se on ihan varmasti kamalaa...

Ja vaikka monet hälytykset ovat vääriä, ei se varmastikkaan paljon mieltä lämmitä kun osuu omalle kohdalle



ON: Eilen oli oikein energinen päivä!


Pesin juuri laatoitetusta lattiasta saumalaasti-moskan pois

silitin vaatteita
revin vanhoja tapetteja vauvan tulevasta huoneesta pois, perkasin mansikoita, leivoin marjapiirakkaa,
tein ruokaa
pesin pyykkiä
ja astioita

imuroin
tein lättyjä,
järjestelin vauvan tavaroita
ja lenkitin jokaisen ison koiran erikseen (laatuaikaa...)

ja illalla teimme vielä miehen kanssa noiden kolmen ison koiran kanssa lenkin.
Illalla olinkin sitten ihan sippi, hokasin etten ollut juuri istunut päivän aikana yhtään


Nyt kyllä tuntuu jaloissa, iskiaksessa, selässä ja masussa että tuli resuttua eilen vähän liikaa...

Taidan ottaa tänään vähän lunkimmin


Ens viikolla alkaakin synnytysvalmennukset. Mun mielestä se pitäis järjestää paljon ennemmin. Ite oon ainakin katkera siitä ettei oltu mitään valmennuksia ehditty käymään kun enkeliä piti mennä synnyttämään, ja sattui vielä sellainen kätilö joka ei tukenut/ohjannut millään lailla



Noh, päivän jatkoja kaikille!




MyAngels
ja pikkujätti rv 31+0 (ultra rv 31+2)
 
Vettä tulee kaatamalla
onneks ei tarvii nokkaansa tuonne ulos pistää kun on poitsun kanssa kotona. Kerkes loman jälkeen olla 3 päivää päiväkodissa kun tuli kipeeks
onneks kuitenkin nukkuu ihan hyvin kipeenäkin.

Frizzante tosiaan noi seulat taitaa antaa enemmän niitä vääriä hälytyksiä kuin oikeita, tiedän kyllä miltä tuntuu saada huonoja uutisia ja odottaa sitten kokeita ja tuloksia
voimia näihin viikkoihin ja yritä nyt kuitenkin ajatella postiivisesti niin vauvakin voi paremmin


Daizz mä muistan, että kerran kun neuvolassa kuunneltiin esikoisen sydänääniä ne kanssa tolleen oudosti hidastu ja kaikkoni ja sitten taas nopeni ja lähesty ihan dopplerissa lukemat kävi jossain 110 vaikka muuten aina yli 150, neuvolatäti sano, että ihan normaalia kuulema on kun ei kestä kauaa. Jotain muutakin se selitti mut en muista ku siitä on kuitenki 3 vuotta aikaa jo
mut ei vaatinu mitään lisätutkimuksia eikä mitään. Joten ota nyt ihan rennosti
:D

Nyt rupee väsyttää, kun en onnistunut linkittämään tohon kuvaa niin uuden masukuvan 14+0 löytää profiilista


Orchid ja pikkunen potkiva taistelija 14+2


No ei nähtävästi halua päivittää sinnekään tuota kuvaa
:ashamed:
 
Frizzante..toivotaan että tuo teijä seula vaa nyt pahan kerran säikäytti.että ei muuta ihmeellistä siinä ole sitten ja pieni syntyy terveenä.

Nullpoints...juu kyllä pisti mietteliääks nuo heittelyt...et mitä ihmettä...Kuuntelin sit seuraavana pvänä pitkän jakson ääniä ja tasasilta vaikutti.Toivotaan et oli jokin hetkellinen heitto.

Myangels...Aivan aivan...No mä mietin et jos se oli istukka joka sutkutteli silleen...en sit tiiä.Mut mietitttiin sitä ukkelin kanssa et ku oltiin reissussa koko loppu vko viimevkosta ja olin sen reissun jälkeen ihan tosi väsynyt et jos se johtukin siitä..hmmh...sitä ei tiiä..täytyy neuvolassa ens vkolla kysästä asiasta.Ihanaa kun säkin oot nyt jo selvinny pitemmälle ja asiat näyttävät olevan ihan hyvin :) Sun juttujas on nii ihana lukea kera hymiöiden että... :D
Kylläpäs sä oot ollu eilen sitten virkeenä...voi kunpa mäki saisin jonku virtapiikin.

Orchid...Okei...kiva kun kerroit sen mulle.Helepotti kovasti,Mut varmistan asian ajantasalle... :LOL: kun pääsen neuvolaan.Mä yritttäny kyl nyt joo olla ressaamatta aisasta ja yleesäkkää mistää.Jospa se siitä...

omaa napaa..Mulla on nyt muutamana pvänä ollut ihme heikotuksia...Mistäköhän johtuu..tänää kävin kaupoilla yksin ja esikoiselle esakri vaatteita ostellessa mulle tuli tuskanhiki päälle ja rupes heikottaa...hyvä etten jättäny ostoksia tiskille kun jonotin,edellä oli erittäin hidas mummonen.Mä naama punasena sitkuttelin jonossa ja rupes humisemaa päässä olin ihan paniikissa et mistä ihmeestä tää johtu.Ajoin sit terpan pihaan kövin vessassa ja join mukillisen vettä.istuin hetken autossa ja mietin käynkö neuvolan tätiltä asiasta heti...mut olo hieman parani hetkellisesti..sit lähin ruokakauppaan..ja kärryihin nojaten tein pikasesti vkoloppu ruoka ostokset ja äkkiä pihalle...join vähän vettä lisää j söin mysllipatukan..olo ehkä hieman parani..ja ajelin kotiin.Pelon sekasin tuntein.Mitä ihmettä tää on...huh..selevisin hegissä kotiin...ja isännälle sanoin asiasta et hyvä ettei jääny ruuat yms ostamatta.Isäntä tuumas et ota nyt ilta rauhallisesti huilaat ja syöt hyvin...lähti ite iltavuoroon töihin.
Niin onko muilla ollut tuommosia tuskanhiki huimaus olotiloja ollenkaan????
Mistäköhän moinen vois johtua??
Liikkeitä tuntuu onneks ihan kivasti..sykkeitä en oo nyt kuunnellu...

Mut jos nyt ottas ja heittä päivä unille...muksuille lehva pyöriin..ja petiin hetkeks..
Jos olo helpottus.

Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen tasan 18 vkoa JEEE !!!
 
Pakko tulla sanomaan, että jos Kärppä tarkoitit mua tuolla alkuraskauden hermoilijoissa, niin en todellakaan luule, että pahoinvointi olis tae siitä, että kaikki menee hyvin. Yritän vaan itseäni lohduttaa tilastoilla, jotka sanovat, että naisilla, joilla on raskauspahoinvointia, on vähemmän keskenmenoja. Jostain se on pakko yrittää repiä tukea, kun 24/7 miettii, onko vauva vielä hengissä.. Mutta siis valitettavan tietoinen olen siitä, että mikään ei ole tae mistään.. :'( Ihan hyvässä hengessä tämä siis, halusin vaan tuoda esille, että tiedän asian oikean laidan. :)

Voishan sitä jotain muutakin samalla kirjoitella.. NullPoints, toihan siinä ilokaasujutussa on kaikkein älyttömintä, että mites muut, jos se kerran meidän sairaalassa on niin vaarallista henkilökunnalle? Ja eikö ensisijaisena keinona olis opettaa synnyttäjiä paremmin sitä hengittelemään, ettei pääsis ilmaan niin pahasti, ja ilmastoinnin parantaminen siellä homesairaalassa?? Käsittämätöntä touhua. Ja sit vielä kehtasivat kirjoittaa lehtijutussa, että kyllä me tarjotaan muuta kivunlievitystä, kuten epiduraali, spinaali, ym. puudutteet! Ihan vaan on vähän eri asia puhua puudutteista kuin luonnonmukaisemmasta aineesta, joka poistuu elimistöstä.. Aarg, tää asia saa mut kiehumaan. Ja se vielä painettiin jotenkin tosi villaisella, että ei edes kummoista keskustelua aiheesta noussut.

MyAngelsilla on energiaa! Ihanaa! Ja joo tosiaan, kyllä tuo seuraava etappi, 15+4 minkä kokoinen pieni enkelimme oli, on tosi kova pala. Seuraava on sitten 19+2, jolloin vauva todettiin kuolleeksi.. Näitä riittää. Kivaa että pääsette synnytysvalmennukseen! Mulla ei ollu eka tuo enkelin synnytys, mutta voin vaan kuvitella,että jos olisi ollut, olis ollut paljon vaikeampi ja pelottavampi paikka. :hug: Meillä ei edes kätilö ollut huoneessa, kävi vaan lääkkeitä antamassa..

Helmis ja *työt maistuu* 14+3
 
daizz mulla on ollut koko raskauden ajan tuskanhiki/huimaus-kohtauksia. oon ollut tunnistavinani, että ne johtuu siitä, että kohtua alkaa kovistella (välillä rasituksen yhteydessä, nykyään ihan vaikka leipääki tehdessä eli melkonen "rasitus" :D ) , ja sit loppuuki happi, henki ja voimat raajoista, keuhkoista, joka paikasta... silmissäki voi sumentua ja pyörryttää. tämä meikäläisen oireilu kuuluu kuulemma ihan perusraskauteen, on katteltu kyllä arvoja eli ei täs oo sen kummempaa syytä saatu. eikä tarvitakaan tietty, kunhan on varmistettu, ettei oo kyse mistään vakavasta.
jäin kuitenki tän oireilun takia saikulleki pariks viikkoo toukokuussa, kun en pystyny työmatkaa ees menemään ilman, että huippas oikeen kunnolla. sen jälkeenhän oonkin ollu kesä/äitiyslomalla. pelkäsin, että joku kerta jään viel matkalle, loukkaannun tai joku ryöstää mut, kun oon niin huonona, tms. :ashamed:
jos on samaa ku mulla, niin vähennä vaan rasitusta aina kuin tuolta tuntuu ja hengittele rauhassa. se menee ohi, kun rauhassa ottaa, eikä oo vaarallista sulle tai vauvalle :) mutta varmuuden vuoksihan sun kannattaa aina kysyä asiaa neuvolasta, kuvailla asia tarkkaan ja kahtella, tarvitaanko jotain lisätutkimuksia.
jos ite jatkan touhuilua tuollasen olon sattuessa, sen helpottamiseen voi mennä pitkäänkin.
nykyään tota oloa tulis koko ajan, joten oon joutunut vaan helpottamaan ja teen nykyään enää tosi vähän mitään kotihommia, tms.

irtis ja 39+2
 
Mä oon täällä tappoflunssan kourissa mutta oli pakko nopsasti kommentoida Daizzin 'kohtauksia':

Mulla on ollut tollasia molemmissa raskauksissa! Tässä raskaudessa oli ekaa kertaa rv8 ja sen jälkeen suht usein ja varsinkin sillon kun oon jossain isossa kaupassa... Kysyin tosta äippäpoliltakin kun säikähdin sen verran ekoilla kerroilla ja sanoivat että ihan normaalia on ja sitten on vaan otettava aivan rauhassa kun muuten voi hyvin lähteä jalat alta.

Oonkin pariin otteeseen joutunu istahtamaan ihan lattialle shoppailun lomassa kun on alkanut puskemaan tota tuskan hikeä... mut tosiaan kannattaa siinä vaiheessa vaan jättää ostokset tekemättä ja suunnata ulos raittiiseen ilmaan ISTUMAAN. Pyörtyminen ei meinaa oo kuulemma kaukana kun tuo alkaa ja sehän ei oo ollenkaan suositeltavaa kun voi vaikka istukka irrota siinä rytäkässä!

Mut jooh lähen takas kitumaan basillejeni kanssa :headwall:


Tini+Pingu rv 36+2
 
Daizz Monta syytä voi löytyä tohon pyörtyilyyn ja joskus vaan raskaus itsessään on se syy. :kieh: Eli jos on verenpaine ja sokeriarvot ok, niin on normaalia. Kuuma olo esim pyörryttää. Mulla tuollainen tuskan hiki, vapina ja pyörrytys oli aina riskinä esikoisen kans jos ne verensokerit alkoivat heittää. Koskaan en minnekään lakoontunut, mut ei ollut kaukana :eek: .
Helmis Joo ei tuon ilokaasun kans oikeen taida olla logiikkaa??? Outoo menoo on. Vuotaako Kuopion seudulla naisilla enemmän suupielet??? Ei varmaankaan!!!!!!!!!! :kieh: äly hoi älä jätä............ :headwall: :headwall: :headwall:

NullPoints + Tirri "odotellaan sitä tarkastusta vielä ja puolivälissä pian" 19+1
 
Helmitaustailija itse asiassa mä en tiiä, tarkoitinko sua, mut jos tarkoitin, niin vastaan sulle. :D Kun en enää muista, mistä ketjusta sen luin, tästä on päivä tai pari aikaa (mut jos sä et kirjoittanut, et se on tae siitä, sit se et ollut sinä. Koska siinä kirjoituksessa oli just tuo "takuu"-sana, joka mulla pisti silmään). :xmas: Mut juu, en mäkään sitä millään pahalla tuolla sanonut enkä siitä silloin siihen alkuperäiseen ketjuunkaan sanonut mitään. ...mulla itsellä se väite ehkä vaan aina pistää siksi korvaan/silmään, kun itselläkin vielä sillä tuulimunan toteamisviikolla (ja seuraavan viikon) edellisessä raskaudessa tuo pahoinvointi vain voimistui (en tosin oksentanut, mutta läheltä liippasi). Ja sitä huonoa oloa kesti kaavintaan asti, joskin onneksi se hiukan helpottui loppua kohti. Joten joo... Yleisesti ottaen tälläkin palstalla sitä pidetään ehkä vähän liian suurena takeena pelissä, missä ei ole koskaan takuita mistään. Mut joh. Ei varmaan ois pitäny sinnekään mitään sanoa, tuli se vaan mieleen siellä, kun just kirjoittelin, et itsellä taitaa taas olla alkamassa oireettomampi kausi. Ja johtuen just tuosta yleisestä uskomuksesta monet sitten pelästyy usein turhaan, kun se pahoinvointi alkaakin helpottaa... Joten siksi lähinnä toin sitä puolta ilmi. :)

Äh. Mä taas osaa tänään selventää itseäni ollenkaan. Mut ei siis pahalla täältäkään päin. :) :hug:

MyAngels: taisin vedellä silloin heti ekana suolakurkkuhimotuspäivänä yliannostuksen suolakurkuista ja nyt en voi syödä niitä enää yhtään. :LOL: Mut ei kyllä harmita (ei ole ikävä sitä turvotusta :xmas: ).
 
Frizzante: Tulehan vähän lähemmäs, että yltyn antamaan sulle kunnon halit :hug: :hug: Nyt pitää pysyä positiivisena ja ajatella just kuten joku sanoi että teillä on kuitenkin erittäin hyvät mahikset saada täysin terve vauva!!!!

Rva Pikkumyy: hui miten alhaiset paineet!! :eek: Mitäs nyt, ruvetaanko niitä seuraamaan vai saitko jotain lääkitystä? Nyt vaan lepäilet ja otat lugesti :hug:


MyAngels: No jopas olit reipas, kyllä se oma keho sitten sanoo kun liika on liikaa, toivottavasti jakselet jo paremmin siellä :hug: Mä en oo ainenkaan enää moneen viikkoon ollut energinen, tuntuu että hengästyn pelkästä kävelystä jo :LOL: :LOL: Sen verta korkeella tää kaveri on :D
Aika jännä, että valemmukset alkaa vasta. Onko ne pelkästään lokakuussa synnyttäville? Täällä meillä alkoi heinäkuun alussa, mä silloin rv 28. Johtui ehkä siitä että mukana on syys-, loka- ja marraskuussa synnyttävät. Syyskuisilla menee aika tiukalle koska pari kertaa vielä jälkellä kuitenkin :LOL: Yhteensä siis 6 valmennusta + synnärille tutustuminen!
Todella ihana massu siulla, ootahan kun näät tän valaan :LOL:

Danjuskalle ja muille pahoinvointia poteville voimia sen Norjaan soittamisen kanssa :D Niin inhottavaa kun se onkin niin samalla niin ihanaa, koska siitä tietää että elimistössä on raskaushormoonia yllin kyllin :D Tai sit mulla vaan aika kultaa muistot :LOL:

Irtiksellä alkaa olla kohta H hetki lähellä. Onko vielä mitään viittauksia ilmassa? Täällä jännäillään jo puolestanne,,

Toivottavasti AE on nyytin haku reissulla jo ;)

( . ) Tänne ei uutta, masua "pakottaa" jännästi.. Kovasti on alkanut pelottamaan tuo synnytys, että mistä mä sit oikeesti tiedän että milloin ennakoivat supparit muuttuu niiksi oikeiksi suppareiksi ja että milloin pitää lähteä??? oon lukenut juttuja, että vaavi meinas syntyä autoon kun ei tajunnut että olikin synnytys menossa koska ei tuntunut missään :eek: Nyt oon ihan paniikissa tyyliin joka supparista että nytkö jo... Hölmöä :ashamed:

Yritän liittää tähän masukuva tältä aamulta eli 31+4, aikasmoinen jo :D



Nyt suihkuun ja sit sairaalaan kattomaan 1 vrk:n ikäistä tyttövauvaa :D Iskööhän vauvakuume päälle ;)

T. Miikkis ja masukki 31+4
 
ihana masu Miikkiksellä :heart:
Uskon kyllä että tunnistat supparit sitten kun totisesti alkaa tuntua! Itselläkin ollut jostain viikoilta 20 harkkasuppareita ja nyttemmin sitten pariin otteeseen niitä kivuliaita ja kyllä ne tunnistaa! :D Varsinkin sitten kun synnytys käynnistyy niin uskon että kyllä ne sitten kertoo kun on lähdön aika!

AE:sta utelen minäkin, toivottavasti oisit jo päässyt tosi toimiin!!
 
Voi kiitos rakkaat sisaret...ihanaa ku muillaki ollut et en oo yksin...

Irtosora...Mä en kyl huomannu mahan kovenemista...mut jos tulee uuestaa kohtauksia..ni täytyy ihan seurata.Muistin tuossa et olihan mulla jo sillon ennen ku tiesin olevani raskaana tuommonen kohtaus.Olin sillo koiranäyttelyssä...kaveri tuollo huumorilla heittikin et sä oot raskaana...ku mä kalpenin ja hikoilin siel... :| Huh huh miten on pelottava olo...viel ku olin yksi kauppareissuilla..eikä isäntä ollu ottamassa koppia.

Tinii...Juu ihan huippu pelottava on tuo olotila...ja tuntuukin just siltä et pyörtyy hetkenä minä hyvänsä.Mulla ei oo ollu näitä noiden kahen odotuksessa,siksikin mulle niin outo juttu.Huh...kyllä sanon et...kuhan nyt ei usein tuu...ni ok.Koetahan ite parantua lunssasta.

Nullpoints...Juu no mä en ihan usko et johtus sokereista...ei jotenki oo semmonen olo.Ku ei mulla ne kauheesti heittele...paitsi sillon jos syön kiireisesti ja paljon kerralla.Mut aamulla olin noin puoltoist tuntii ennen sitä syönyt ihan hyvän tasapainosen aamupalan.Jotenkin epäilen tota sokerin heittelyä...mut voihan se tietenki olla mahollista.Ite mietin verenpaineita...mut ei ne mulla oo ainakaa ennen heitelly...et täytyy jutskaa neuvolassa.Toivotaan nyt et ei oo mitää muuta syytä kun tuo pieni ihmelapsi tuolla pötsissä joka jytkää jo nii urakalla ihanasti. :heart: :heart:

Nukuin taas tehokkaat päiväunet...ja pitäs pikkasen jtn touhuta..mut ku ulkona sataa vettä kaatamalla...hmmh...ja muksut hillu tuos...hm hm..nooh...piirretyt tulis...

Mä lähen pistää ne ojennukseen...palataan..
Ja suuret kiitosket teille ku kerroitte etten oo ainut... :heart:
 
daizz mulla on kans ollut tässä parin viikon aikana kaks kertaa pyörtyminen lähellä! Se on aika pelottavaa, kun en o ikinä pyörtynyt tai muuten ei ole tuntunut semmoselta. Eka kerta oli täydessä junassa, missä oli tosi huono ilma ja jouduin vielä seisomaan, kun ei ollut vapaita istumapaikkojakaan. Heti kun pääsin ulos raittiiseen ilmaan niin olo helpottui. Toinen kerta oli töissä, aamulla kuudelta ja taas tosi huono ilma, kun ilmastointi ei o ollut päällä koko yönä. Alkoi just sillai hikoiluttaa ku kuvailit ja silmissä jotenkin kaikki näkyi tosi kirkkaana.. Siitäkin selvisin, kun pääsin parempaan ilmaan.
En tiedä voisko johtua mun hempasta, joka oli viikko sitten pudonnut sataan. Kun eikös se hemoglobiini tarkoita punasolujen määrää veressä ja ne punasolut just kuljettaa happea ja kun ilmassa on vähän happea ja veressä vähän punasoluja ni alkaa pyörryttää?? HUOM tää siis lukion bilsan pohjalta päätelty =) Korjatkaa ihmeessä jos/kun olen väärässä! =)

Findy 22+1
 
Heippa kaikille tasapuolisesti :wave: Jospa sitä uskaltautuisi mukaan, vaikka tuntuukin olo niin epätodelliselta. Enemmän kuin yksi r-testi ja labratulos kertoo, että olen raskaana ja raskaana haluan myös pysyä. Kaiken maailman pelot vain jyllää mielessä, mutta kaippa se on normaalia.

Viime pidemmälle ehtinyt raskaushan päättyi suruun, kun pienellä enkeli-pojallamme todettiin anenkefalia. Sen takia tätä raskautta nyt tutkitaan alkumetreiltä asti tarkkaan. Meillä piti alkaa maanantaina lääkärikäynnillä suunnittelu hoidoista, mutta lääkäri käynti muuttuikin luonteeltaan toisenlaiseksi. Se siis ensimaanantaina. Eka neuvola on keskiviikkona jo. Ihan hyvä, että heti alusta asti seurataan, ettei jää kysymyksiä ilmaan leijumaan, ainakaan paljoa.

Kumpa osaisin olla täysillä onnellinen ja iloita, mutta pelottaa vain ehkä vielä enemmän. Päivä kerralaan on tavoite tässä edetä. Tässä olis riviä, pitää vielä käydä lunttaamassa, mitä muuta teillä on merkittynä, mutta lisäämpä sitten muokkaillen tuota riviä. Päivittäjä saapi muokata tuota sitten semmoiseksi, miten parhaakseen katsoo sen listaan mahtuvan.

Lumi-Marja 36v....enkelityttö-92, KM4/98, KM5/99 rv 15+5 tyttö, KM11/04, RK2/08 15+5 poika, KM7/08........6./2. yhteinen ...............la 10.4.2009.....SeKs

Lumi-Marja ja pikkuinen 5+0 (pieni kullanmuru vielä vailla "virallista" tekonimeä )
 
Minä täällä istun :attn: SAIRAALAN :attn: aulassa...

Ja tippa silmässä luen noita teidän tsemppauksia...

Tänne raahauduin eilen ja annoin sille lääkärille täydeltä laidalta, joten se sanoi että ottaavat mut TAAS osastolle, ja heti eilen aloittivat käynnistystabut (täälä kertaa emättimeen suoraan)
viime yönä supisteli puol kahteen asti aika napakasti, mutta sitten TAAS loppuivat. Aamulla sain taas yhden tabun tuonne alas (tänään olis pitäny kolmesti antaa,mutta olen saanut vain kerran sillä on suppailu koko päivän säännöllisesti) .
Ja arvatkaapa mitä, kohdun kaula oli lyhentynyt hieman ja paikat pehmenneet.
Kävin "juoksemassa" portaita ylös alas (P-9 kerrosten väliä) ja äsken tuolla ulkona...ja joo´o kyllä supistelee...en vaan tiedä onko nää tarpeeksi kovia supistuksia mutta kuitenkin jotain...MUTTA jos nää taas loppuu, niin Saan aamulla uutta satsia..toivottavasti. En kyllä haluaisi enää ilman nyyttiä täältä lähteä... :kieh:

Mutta tällaisia väliaika ilmoituksia...en ole vielä räjähtänyt (tuskin tällalailla etenevää voi ees kutsua räjähtäväksi :LOL: )

Ajatuksin AE ja vilho 40+1
 
AE No mut hienoa, et pääsit osastolle ja yrittävät käynnistää! Sie ja pikkunen ootte mun ajatuksissa ja toivon, et pika pikaa syntyis ja kaikki menis hyvin! Paljon jaksuja sekä halituksia :heart: :hug: :hug:

**miracle & mytty 5+1**
 
iik, meijän syyskuisten pinoon on syntyny eka nyytti!! la samana päivänä kuin meillä ja jo eilen olivat päässeet kotio, iik mäkin haluan jo nyytin hakuun!!


AE:lle nyt tsemppauksia sinne ja pian on sullakin nyytti kainalossa, ihan varmasti :heart:
 

Yhteistyössä