kiitos kaikille onnitteluista :heart:
ja jopas tääl on turistu, kauhee määrä tekstiä
AE toivottavasti nyt alkaa pian tapahtuun, ihan mahdotonta toimintaa lääkäreiltä, pakkohan se on käynnistää jos ne näkee että istukka ei kunnolla toimi, jaksamisia :hug:
ja näin kaikki tapahtui
lauantaina siivosin koko aamupäivän mutta ei tuntunu missään, ennenkun iltapäivällä alko tuleen hyvin lieviä supistuksia mut ei mitenkään säännöllisesti, no sanoin miehelle että nyt on ihan sellanen olo kun on ollu ennen molempia aiempia synnytyksiä että varmaan yöllä tai huomenna tulee lähtö, no mies vaan sano että ei kai me nyt yöllä mihinkään lähdetä, aamulla vasta =) käytiin illalla saunassa ja laitettiin lapset nukkumaan ja menin itekkin ajoissa kun aattelin et ehdin sitten nukkuakkin
vessassa kävin kerran mut muuten nukuin oikein hyvin, poika herätti mut joskus puol kuuden aikaan ja sit alko pikkuhiljaa supistukset tuntuakkin jossain ja kun sain pojan nukahtaan uudestaan nousin olkkariin niitä laskeskelemaan, niitä tuli noin 5 -10 minuutin välein
mies vei lapset kahdeksan jälkeen mummilaan ja sairaalaa kohti lähdettiin joskus yhdeksän aikaan, siellä olin käyrällä puolisen tuntia ja kohdunsuu oli auki noin kolme senttiä, mulla oli koko ajan sellanen tunne että oikeestikko se nyt syntyy, ootin kokoajan et joku sanoo että menkää nyt kotiin siitä =)
saliin mentiin 11 maissa ja supistukset sattu jo melkosen mukavasti mutta kun kätilö katto tilanteen olin vasta 4 senttiä auki, mä siis jännitän niin paljon sitä kipua että lihakset menee ihan lukkoon, päädyttiin sit kätilön kans että epiduraali olis parempi mulle kun spinaali ja kahdelta puhkastiin kalvot ja laitettiin epiduraali ja se oli avan mahtava, kaikki kivut hävis, se laittaminen vaan ei oo kivaa mutta parempi sekin kun ne kivut
no kätilö lähti tekeen raporttia kun sen vuoro loppu,sano vaan et soita vaan kelloo kun siltä tuntuu, no hetki miehen kanssa höpöteltiin kunnes rupes tuntuun kauhee paineentunne pepussa, ehkä viis tai kuus supistusta ooteltiin ja sanoin vaan miehelle että se taitaa nyt oikeesti tulla, pitäsköhän soittaa, lopulta sit painoin kelloo ja se meidän kätilö tuli vielä kattoon ja sano että vauva on kuule ihan tässä, tukka näkyy, pääsee toinen kätilö ottaan vaan kopin, uus kätilö tulikin siihen ja vetäs hanskat käteen ja käski ponnistaan kun tulee supistus ja niin meidän neiti tuli kolmessa minuutissa kolmella ponnistuksella, oltiin miehen kanssa ihan ihmeissämme nopeesta lopusta
napanuora oli kerran kaulan ympärillä ja inhottavin vaihe olikin se kun sitä irrotettiin eikä saanu ponnistaa mut se kesti vaan hetken ja kaikki kipu unohtu kun sain pienen tytön mahan päälle :heart:
mitat oli siis 3555 g ja 50 cm, päänympärys 34,5 cm ja syntymäaika 14.54 pisteitä tyttö sa 9-9 yks vähennettiin värin takia, mikä johtu siitä napanuorasta mutta muuten kaikki oli loistavasti, neiti alko hamuaan rintaa viiden mnuutin ikäsenä ja osakin heti syödä kun hänet siirsin rinnalle
sairaalassa oltiin kaks vuorokautta, eilen siis kotiuduttiin ja nyt vaan kaikki kilpaillaan siitä kuka saa eniten pitää sylissä
niin tytöllä on pitkä tumma tukka ja pitkät ripset :heart:
oma olo on ihan hyvä jo mitään repeämiä ei tullu, lihakset vaan vähän kipeenä ja jäkisupistukset on ihan tajuttoman kipeitä,ja nyt tissit on hurjan kipeet kun maito on noussu mut nää on kaikki onneks hyvin lyhytaikasia vaivoja, nyt vaan haluaisin ihastella kaikkia kolmea lastani, ei tätä onnen määrää voi sanoin kuvata :heart: :heart:
anteeks pitkä sepustukseni =) kiitos kaikille suunnattomasta tuesta koko tällä matkalla, toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja juuri tätä onnentunnetta, kiitos yhteis :hug: kaikille
ja en mä teitä kyl heti ainakaan oo hylkäämässä, jännitän mukana kaikkien taipaleella =) mutta nyt täytyy lähtee syömään jotain ja soittamaan meille ekaa neuvola aikaa
hyviä vointeja kaikille ja
AE:lle ja
irtikselle kunnon supistuksia lähettelen, saatte mielihyvin nää jälkisupistukset
vauvantuoksun keskeltä onnellinen eliisa ja pikkuruinen neiti 3 vuorokautta :heart:
katherinelle onnittelut hyvin menneestä ultrasta =)
ja
fleurille onnea hyvistä tuloksista, ihanaa että kaikki oli kunnossa =)