*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

jei, eliisa! mahtavaa, you did it! paljon onnea pikkuisesta! :flower: :flower:

ae:lle jaksuja! miten se istukan kalkkeutuminen todetaankaan, ultrassa vai? oonko ymmärtäny väärin, että kaikki istukat kalkkeutuu tai niistä loppuu teho loppuraskaudessa?

(.) mulla alavatsan lihakset on sattuillu koko viime yön ja tän päivän ikävästi :( siis sitä samaa kipua, mitä koko raskauden aikana on välillä ollut eli jos esim. sängyssä kääntää kylkeä liian nopeasti, vatsan "kyljistä" alkaa sattua lihaksia. sit sitä jää meikäläinen jumiin johonkin asentoon, kun ei millään voi kivulta liikkua senttiäkään enää eteen- tai taaksepäin :x eli vissiin "pikkuinen" alkaa olla jo aika iso ja antaa vastapainoa liikkeilleni.
kovasti oon ollu lepoasennossa tänään, mut ku ei sekään oikeen oo vastaus tuolle kivulle, se vaan sattuilee.
huomenna normineuvolaan, tästä nyt ei ainakaan tuu lähtöä synnärille ennen sitä :D

joko-mää-täällä-tänään-jo-kerran- kävin -irtis ja 38+6

Voih Eliisa, kuinka ihanaa!!
Onneksi olkoon koko perheelle!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Toive+muut: ehkä en osaa ilmaista itseäni tarpeeksi hyvin, mutta olen tilanteesta aivan rikki. ja ukko raivona. ihmettelen myöskin koska sanoovat että ajattelevat VAIN vauvan parasta..mutta ei oikein tunnu siltä...tuntuuko teistä? vai olenko vainoharhainen?? Ja se lääkäri saa mut itkemään JOKA kerta..vaikka kuin yritän vastaan punkea, niin silti se jyrää mut JOKA kerta.

käytiin saunassa just ja ajateltiin laittaa simat yöksi vaikuttaa..riittääköhän yön yli hauduttelu??
Ja huomenna soitan vyöhyketerapeutille josko se laittais tän käyntiin( tiedä vaikka auttais)

Tänään kun kävelin sieltä synnäriltä kotia(matkaa tuli n. 5km), niin olin tuntevinani että jotain tuli housuihin, kotiin päästyäni menin vessaan, haistelin valahtanutta, ja totesin että ei se ainakaan ollu pissiä, no levähtelin ja katsastelin tilannetta kunnes ystäväni kehotuksesta (hän on kätilö ) soitin synnärille ja sieltä vaan totesivat että ei varmaankaan ollu lapsivettä, ei tartte tulla näytille. mä olin ihan että HÄ :eek: no kaipa tietäävät siellä päässä paremmin mitä musta vuotaa...

HermoHeikko AE ja vauvajokatoivottavastivoihyvin 39+5

irtis: joo oikeassa olet, kaikki istukat kalkkeutuu loppua kohti, jotkut vaan aiemmin ja jos niistä loppuu tehot enne aikojaan niin sehän on TOSI vaarallista vauvalle..kun siltä loppuu silloin happi ja ravinto..monesti sellaisessa tapauksessa vauva kuolee kohtuun. sitähän tässä saa myös pelätä :'(

ae huhhuh, toivottavasti ne nyt siellä tarpeeks usein tuota tilannetta sitten tarkkailee ja mittailee siellä! mut sun vauva on joka tapauksessa sissi, hyvin siinä käy :) toivotaan, että pääsette tosi pian synnyttämään!

AAM
Eliisa80 :flower: onnea ja iloa monen monta kiloa.. :) :heart:

daizz ihana lukea sun juttua alkoi oikein urakalla hymyilyttämään =)

miracle nyt loppuu stressaminen !!! :D me odotetaan yhdessä nämä loppuun asti mua et jätä !!! :kieh: :D :hug: päästiin yhdessä Rva Pikkumyyn vanavesissä pois niin täällähän pysytään seuraavat 9 kk !! PISTE! is that a deal ?? :)

aurinkoenergia sullahan on siellä kinkkiset paikat edessä, sun pitää mennä notkumaan päivittäin sairaalan edustalle.. jos vaikka käynnistyis.. tai käväseppä siellä vyöhärillä... mulla ykkösen kanssa avitti osteopaatti. paineli kuule niin että killistelin vaan pesillä ja sanoin et missään ei tunnu ja supisteli niin perkeleesti että kun sieltä lähdin... suht säännölliset sup alkoi 3 päivän päästä ja syntyi 3 päivän päästä sup alkamisesta. minä uskon että toimii :) !!!

Minä tulen toistamiseen tänne, kun täällä nyt tapahtuu taas.............
Luminia Tosi ihanaa kun ultrassa oli pikkuisella kaikki hyvin!!!!!!!!!!!! Nyt saat relata jo ihan oikeesti!!!!!!!!!!!!! :flower:
Sille neuvolan akalle sais tosiaankin antaa nuija nukutusta! :kieh: Miten tuollaiset saa ihmisten kans olla tekemisissä??? Eläimetkin juoksis tuollaista karkuun!! |O
Miracle Voihan noita keskenmenoja montakin sattua, en tiedä prosenteista. Mut ei satu aina!!! Ei kannata pelätä, positiivista ajattelua vaan kehiin. Niin no, itsekin olin hermoraunio ne ekat 12 viikkoa. Katso täällä on monta meitä joilla menee nyt hyvin, joten miks ei menis sinullakin!!!!!!!! :hug:
Kärppis Salmiakki, laku ja suolakurkut täälläkin maistuisivat, mutta yritän olla liikaa kaikkee hotkimatta... :x
Eliisa :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Ihanaa!!!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Onneksi olkoon!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
DaizzKiva on kuulla sinustakin! Mulla oli tosiaankin ekan kans se ravinnolla kontrolloitu raskausdiabetes. Se on helvettiä. Niin karmee oli heikotus jos unohti syomättä. Tällä kertaa katson kaks kertaa mitä suuhuni laitan, eikä oo vielä se karmee olo iskenyt. Jospa tällä kertaa ei tuliskaan??? Toivon sitä niin paljon! :headwall:
AE Vielä kertaalleen... Siis mulla ainakin meni jakeluun toi sun tila. Miten ihmeessä niillä on siellä sun synnärillä niin v-n vaikeeta ymmärtää???????????????? Varmasti on sun ukko raivona, oon minäkin sun puolesta! :/
En tosiaankaan tajuu mitä ne odottaa??? Siis nyt vikat keinot kehiin ja mee raivoamaan tai ota joku mukaan joka on hyvä raivoamaan sun puolesta. Jos ei kauniisti, niin pahasti sit. Joskus on vaan vissiin pakko hermostua et saa jäseniin niille liikettä. Se et alat vaatimaan oikeutta itsellesi ei ole paha asia! Kaikella on rajansa ja tuon raja on nyt just tässä. Sinä tiedät paremmin kroppasi kuin joku urpo siellä. On eläimilläkin oikeudet, missä on viimeisillään olevien naisten???? Hitto et mua ärsyttää................... Anteeks nyt neidot avautumiseni mut mulla loppui ymmärrys nyt. :x
Nyt hiljenen ja pakenen paikalta... :wave:

NullPoints taas + Tirri vieläkin 18+5

NullPoints, juu mie kovasti yritän aatella positiivisesti et kaikki menis hyvin :heart: Ja suht hyvin kyl onnistunukin B)

AE , mie en ny yhtää voi ymmärtää, et miksei ne käynnistä sitä? Onks yleensäki lääkäreil muka hirmusen korkee kynnys käynnistää synnytys, miks? Mua oikeesti pelottaa sun ja vauvan puolesta! Varsinkii jos se ol lapsivettä se, joka tänää valahti? |O :eek: Onko siula millo taas sit ultra tai muu vastaava? ny laitat kovan kovaa vastaan! Vaavi pitää suaha terveenä syliin! Mä en ymmärrä tommosia lääkäreitä!! :'( Mut mie pidän peukkui, et ne nopsasti sen käynnistäs ja pian saisit nyyttisi kainaloon! :heart: :hug:

Allusmamma Näin me teemme!! Ei vastaväitteitä! :kieh: :kieh: :D

Eliisalle ja koko perheelle hirmuisesti onnea :heart:

AE:lle kauhiasti jaksuja ja kaikki liikenevät supparit nyt koko maasta sinne suuntaan että pien pääsis jo äipän syliin!

Täällä oltiin tänään vikassa neuvolalääkärissä ja pienen painoarvio oli tänään 2,6kg ja jos menee täysaikaiseks niin lääkäri povas meille sellaista 3,4kiloista ruusunnuppua :heart:
Muutoinkin sai neiti lääkäriltä täyden siunauksen tulla koska vain parhaakseen näkee! Kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttiin ja suu oli pehmeä, vaikkakin vielä kiinni. Nyt jännäillään että tuleeko se pieni lähipäivinä vai vasta 6viikon päästä käynnistettynä :D
Toivottavasti pian!

Luminialle onnea ihanista ultrakuulumisista!

irtiskin menee jo aivan kalkkiviivoilla, sun puolesta jännäillään täällä kovin ;)

Meinasin muuten pienet yökukkuja-kyyneleet tirauttaa kun katsoin MyAngelsin ihanaa masukuvaa ja tajusin että sullakin on viikot kiirineet jo kolmen kympin paremmalle puolelle!!
Onnea murunen :heart:

Harmi muuten että asutaan kaikki hirveen eri puolilla suomea kun ois ollut ihana tavata tän porukan kanssa... :headwall:

Mutta nyt lähtee tää pallomaha nukkuilemaan!
Hyviä vointeja kaikille :flower:

Tini+Pingu rv 36+0 (keskiyön yli kun päästiin niin pääsin taas poksauttelemaan viikkoja :D )

Elisalle hirmusti onnitteluja pienen käärön syntymisestä! :heart: :flower:

AE:n juttuja myös luin ja ihmettelen kllä, että antavat asian vaan olla, mutta pidän peukkuja, että eilisillan siimahännät olisivat tehneet tehtävänsä ja tänään pääsisit synnyttämään! :hug:

MyAngelsilla ja toiveella: Ihanat masukuvat, jos en jo aiemmin maininnut!

Luminia , Fleur ja kaikki jotka lähipvnä saaneet hyviä tuloksia: Onnittelut teille! :flower:

Irtis: Sinullakin jännät hetket lähenee, samoin varmaan monella muullakin: Teille kaikille lämmin toivomus, että kaikki sujuu hyvin ja pian on monta pientä ihmettä maailmassa! :heart:

Uudet odottajat allusmamma, miracle ja oli muitakin: Juu sovitaan : Nämä vauvat kasvatamme kohduissamme vauvoiksi asti! :heart: Kiva, että allusmammankin ultra aika osui samalle pvlle, ompahan jännitettävää kaksin verroin! :saint: :heart:

Kaikille Toivon oikein ihanaa päivää ja masujen kasvattelua! =) :flower:

Rva Pikkumyy ja Pirpana( Tänään jo rv 5) :heart:

Eliisa Hurjan paljon onnea pikku prinsessasta :heart: :flower:

Luminia ja Karherine onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

AE mä en oikeesti voi käsittää tota kohtelua, toihan on ihan hullua antaa vauvan olla vielä noilla viikoilla jos sykkeet tippuu ja istukka kalkkeutuu :eek: rupeet vaan hankalaks siellä sairaalassa, etkä suostu sieltä lähtemään ilman vauvaa :heart: Mun kaverilla oli samanlainen tilanne öö 5 vuotta sitten, ottivat sen sitten sisään ja ku vauva synty niin lääkäri sano, että hyvä kun tulit istukka oli jo niin kalkkeutunut ettei ei tiiä oisko kestäny enää montaa päivää :eek: Kyllä mun mielestä toi on jo oikeesti vaarallista leikkiä noilta lääkäreiltä. Mutta toivotaan, että vauva nyt rupeaa tänään syntymään eilisten harrastusten tuloksena ;) :heart:

ON Eilen tuntu ensimmäiset ihan oikeet potkut :heart: ukko vähän korjaili sitä mun doppleria eilen töissä ja olivatkin saaneet sen toimimaan, itse asiassa paremmin toimii ku aikasemmin koskaan :D siinä oli ollu joku osanen vähän vinossa varmaan jo kauemmin ja nyt kuuluu ne viuhviuhit ja hevosen laukat ihan ku te ootte kertonu =) Eilen illalla sitten testasin doppleria ja kuuntelin sydänääniä ja pikkupotkuja mitä mikkiin kuulu, ei ilmeisesti tykänny kuuntelusta ku mojovasti potkas mahaan niin, että ihan säikähdin =) :heart: Meiän pikkutaistelija :heart:
Purnausta... mä meinasin eilen kuolla töihin, en ees kävelly ku varmaan alle puol kilsaa koko päivän aikana, mut musta tuntu että lonkista lähtee jalat irti |O mä en oikeesti tiiä miten kauan tällasta istuma-toimisto työtäkään voi tehdä tässä kunnossa :ashamed: Kotiin ku pääsin niin menin heti nukkumaan ja enpä sitten illalla meinanukkaan saada unesta kiinni niin menee tääkin päivä ihan pipariks :eek: :ashamed: Mä taidan ruveta olemaan sairaslomalla aina parin viikon välein :kieh:

Orchid ja pikku taistelija 14+0 UUSI VIIKKO :heart: kotona pitää päivittää masu kuva... joka on järkyttävän iso näille viikoille

Pikaisesti ennen töiden tekoa.. Ihmiset palanneet lomilta ni ei voi enää surffailla.. Hö.

Mutta siis onnea upeista ultrauutisista Katherine ja Luminia! :flower:

Ja Eliisalle superonnittelut pienestä tytön tylleröstä! Upeaa!! :heart: :flower:

Fleurille myös lämpimät onnittelut parhaista mahdollisista tuloksista! Ihanaa että kaikki voi kääntyä parhain päin! :heart:

Ja Aurinkoenergialle paljon tsemppiä ja kaikkea mahdollista, kyllä mullakin hajoaisi huolesta tossa tilanteessa pää.. Eli et todellakaan ole vainoharhainen! Toivotaan nyt paljon onnea matkaan ja se viimeinen lähtökäsky vauvalle! Jaksamista.. :hug:

Uusille oikein paljon tervetuloa ja pysykäähän täällä! :flower: Tuttuja nimiä olikin monta.

Orchidin ja Luminian kanssa mennään aika samoilla viikoilla, täällä tänään 14+1. Ja toivotaan että kaikki menee hyvin, sillä nyt tietävät töissä kaikki. Pakko oli kertoa pomollekin, kun alkoivat jo muut arvailemaan. Maha on kasvanut tosi paljon, mutta tällä viikolla tuntuu että vähän pienentynyt.. Toivottavasti johtuu vaan siitä, ettei tarvii ihan niin hirveästi enää syödä, ei sitten turvottaisi enää. Mä en pääse tästä pelosta eroon, että vauva on kuollu yhtäkkiä.. Niin se edellinen kummittelee.. Ja pimeitä ajatuksia, mä mietin tossa aamulla, et kohta ollaan niillä viikoilla, minkä kokoinen meidän enkelivauva oli synnytyksessä, että mä todella tiedän, miltä sen kokoinen vauva näyttää.. Ei tarvitsis tietää kenenkään niin tarkkaan.. Synkkiä ajatuksia mulla, mutta pelko on persiissä näköjään vähintään siihen asti, että tuntee liikkeet. Ja siihen voi mennä vielä kauan, esikoisesta tunsin 18+ viikoilla..

Iloisempiin ajatuksiin, Daizz kirjoitti niin sydämellisesti ja elämänmyönteisesti, että tuli tosi hyvä mieli! Onnea jatkoon teillekin! :hug:

Kaikille loppusuoran painajille paljon jaksamista ja pitkää pinnaa! :wave:

Palaillaan!

Helmis ja työvoitto 14+1

Onnea Eliisa!!!! Mahtavaa, että teillä on nyytti kainalossa!
Tulehan sitten kertomaan lisää, kun tärkeimmiltä kiireiltäsi ennätät!!

AE:n puolesta on tosiaan surku!
Voimia sinulle toivon oikein rutkasti. Kuulostaa kyllä tosi karsealta tuo sinun kohtelusi synnärillä, ei ihme että hermot on pinnalla sinulla ja miehellä.

Mukavaa kuulla Helmitaustailijastakin. Ajattelin jo sinua huhuilla näin aamusta, mutta olitkin jo ehtinyt paikan päälle
Tylsää, että työkaverit häiritsevät surffailua
Minä en ole vielä töissä kertonut, mutta ihme jos eivät epäile. Ensi viikolla alkaa puolentoista viikon loma, jos sen jälkeen sitten kertoisi.

Kiitokset kaikille ultraonnittelijoille. Katsellaan tästä nyt eteenpäin rauhakseen (jos onnistuu) ja odotellaan sitä rakenneultraa, joka vielä jännityksen paikka.

Mukavaa keskeistä viikkoa!
Luminia 14+5

Nullpoints mä luulen, et mun himo saattoi jäädä kertaluonteiseksi. :D Vetelin eilen aika reippaan satsin (ja sitten olin illan turvoksissa :saint: ) ja sen jäljiltä sormet haisi koko illan niiiiin suolakurkulle, et nukkuumaan mennessä äklötti koko lemu. Nyt ei tosiaankaan teen mieli suolakurkkuja. :whistle: ...ihan hyvä niin. :D

Eliisalle ONNEA! :flower:

Mulla särkee päätä... Pakko mennä ottaa tabu ja pitkäkseen hetkoseksi. :/

T. Kärppä ja papuska 10+4 (tai +3)

Elisa lämpimät onnittelut sinulle ja perheellesi :flower:

AE onnittelemmekohan seuraavaksi sinua vauvauutisista, toivottavasti! No huh, on sinulla rankat viime metrit :( Kumpa päästäisivät sinut jo tositoimiin!!!! Olet kyllä ihme epeli, kun olet noilla viikoilla pystynyt kävelemään 5 km, mulla jo tässä vaiheessa (rv 13) supistaa kahden kilometrin jälkeen tosi ilkeästi =)

Miracle, Allusmamma, Kesis, Rva Pikkumyy ja oliko muitakin huhtikuisia. Kyllä huhtikuu on loistava kuukausi saada vauva :heart: Esikoiseni on syntynyt 5.4. ja muistan aina kuinka ihana oli tulla synnäriltä kotiin, kun ruoho alkoi pilkistämään lumen alta ja räystäistä tippui vesi, aurinko lämmitti jo kivasti. Ja ne vaunureissut kevätvauvan kanssa, ihanaa! Tytöt onkin sitten syntyneet marraskuussa ja silloin meininki ulkona luonnossa oli aivan toinen...Tosin oli ikimuistoista saada pitää ristiäiset joulun aikaan. Ja eipä tässä helmikuussakaan ole mitään moittimista: näen jo itseni vaunuttelemassa vauvan kanssa helmi-maaliskuisessa auringonpaisteessa, hohtavien hankien keskellä :saint: Voi, sinne on vielä matkaa...

Pikkumyy, miten se teidän ultra menee, pääseekö mies mukaan? Oen ite käynyt jo monesti ultrassa, mutta mies ei ole ollut vielä kertaakaan mukana tämän raskauden aikana :( Me ei olla haluttu kertoa vielä hänen työpaikallaan, kun on muutenkin vaan muutamille kerrottu, joten eipä sitä pääse kesken työpäivän niin vain livistämään. Se on kyllä hiukan kurjaa mennä yksin.

Miten teillä muilla, tekeekö hormonit kepposiaan, heitteleekö tunteet laidasta laitaan? .Jotenkin mulla tuntuu nuo hormonit sekottavan pakkaa välillä tosissaan ja yhtäkkiä sitä keittää joku pieni asia yli aivan totaalisesti. Rakastan miestäni nyt enemmän kuin koskaan ja silti tulee hermostuttua ja sanottua pahastikin, ja aika useinkin...Onneksi hän ymmärtää ja jaksaa rakastaa. On mulla ihana mies :heart: Ja nyt sitten kun oikein omaa kultaa ajattelee niin mieli on aivan liikutuksesta :'( ja :D ja :heart:

MyAngels jopa on kyllä sievä massu! Aatella, että näin pitkällä jo olet =) Olen matkaasi seurannut ja olet kyllä ihanan positiivinen :heart:

Orchid onnittelut eka potkuista :flower: Kyllä toimistotyö voi olla kuluttavaa raskauden aikana, minäkään en pysty istua enää kovin kauaa yhtä mittaa. Pitäs olla sopivassa suhteessa istumista, kävelyä ja kun maatekin pitäs jo välillä päästä...Muista jättää ne nostelut :attn:

Helmitaustailija millä viikoilla sun vauva kuoli massuun? :hug: Mulla samanlainen tausta, ja kyllä se vain pelottaa :(

Luminia, Fleur, Katherine ja kaikki, jotka saaneet ultrasta hyviä uutisia :flower:

Kärppä minä ostin kanssa suolakurkkuja, mutta niitä pikkuruisia cocktail-kurkkuja =) On ne hyviä...Ja illalla sormukset kiristi, aijaijai :headwall:

Tonttuliina ja Niina86 ainakin olivat uusia: onnea ja tervetuloa mukaan! Tonttuliina kyseli ultrista: minä olen kyllä päässyt km:n jälkeen tosi varhain eka ultraan ja olen kyllä useaan otteeseen jo ultrassa ollutkin, vaikka viikkoja on nyt vasta rv 13. Toivotaan, että onnistuu sinunkin kotipaikkakunnallasi!

Daizz nuuh, kyllä se on totta, että vauvojen varpaat tuoksuvat aivan vastustamattoman viehkeälle...samoin niiden nenänpäät :heart:

(.) olen saikulla ensi viikon loppuun saakka. Mulla on ollut supisteluja jo muutaman viikon (yleensäkin mulla supparit ilmestyy rv10) ja alamahatuntemuksia, semmosia teräviä, kipeitä pistoja kohdunsuulla. Kanava on kiinni ja ok, mutta ultrassa nähtiin taasen etinen istukka. Mulla on ollut se ennenkin, esikoisen kanssa kaikki meni ongelmitta. Mutta ei tiedetä onko tämä samainen etinen istukka syy/yksi syy helmikuiseen keskenmenoon. Eli täysi nostelukielto, kahvipannu on lääkärin mukaan raskain esine mitä saan nostella. Ensi viikolla keskussairaalaan ja siellä päätetään miten jatkossa seurataan jne. Pelottaa kyllä, että joudun kokea uudelleen sen helmikuisen, mutta eipä sitä auta etukäteen murehtia. Päivä kerrallaan :heart:

Hyviä vointeja toivottelen!

Muumiska ja Näppylä 13+2 :wave:

Kiva Luminia kun olit kaipaillut! Jotenkin kun työssä istuu 8 tuntia koneen ääressä, ei kotona enää jaksa tuijottaa ruutua. Ja siks pitää yrittää nyt töissä jossain välissä käydä kurkistamassa.. Kuten tällee, et muut on syömässä, itse kävin jo.

Muumiska, mun vauva todettiin kuolleeksi rakenneultrassa 19+2.. Koska hänellä oli triploidia -niminen kromosomihäiriö, aiheuttaa se pienikasvuisuutta, joten koko vastasi 15+4. Onneksi tavallaan, helpompi synnyttää tuon kokoinen kuin 20 viikkoinen.. Mutta siis pelko asuu vielä kauan.. Pahoitteluni sinun kokemuksesta, helmikuisista sitä jo luinkin. :hug:

Ei muuta tällä erää..

Helmis ja työvoitto 14+1

kiitos kaikille onnitteluista :heart:

ja jopas tääl on turistu, kauhee määrä tekstiä
AE toivottavasti nyt alkaa pian tapahtuun, ihan mahdotonta toimintaa lääkäreiltä, pakkohan se on käynnistää jos ne näkee että istukka ei kunnolla toimi, jaksamisia :hug:

ja näin kaikki tapahtui :D lauantaina siivosin koko aamupäivän mutta ei tuntunu missään, ennenkun iltapäivällä alko tuleen hyvin lieviä supistuksia mut ei mitenkään säännöllisesti, no sanoin miehelle että nyt on ihan sellanen olo kun on ollu ennen molempia aiempia synnytyksiä että varmaan yöllä tai huomenna tulee lähtö, no mies vaan sano että ei kai me nyt yöllä mihinkään lähdetä, aamulla vasta =) käytiin illalla saunassa ja laitettiin lapset nukkumaan ja menin itekkin ajoissa kun aattelin et ehdin sitten nukkuakkin
vessassa kävin kerran mut muuten nukuin oikein hyvin, poika herätti mut joskus puol kuuden aikaan ja sit alko pikkuhiljaa supistukset tuntuakkin jossain ja kun sain pojan nukahtaan uudestaan nousin olkkariin niitä laskeskelemaan, niitä tuli noin 5 -10 minuutin välein
mies vei lapset kahdeksan jälkeen mummilaan ja sairaalaa kohti lähdettiin joskus yhdeksän aikaan, siellä olin käyrällä puolisen tuntia ja kohdunsuu oli auki noin kolme senttiä, mulla oli koko ajan sellanen tunne että oikeestikko se nyt syntyy, ootin kokoajan et joku sanoo että menkää nyt kotiin siitä =)
saliin mentiin 11 maissa ja supistukset sattu jo melkosen mukavasti mutta kun kätilö katto tilanteen olin vasta 4 senttiä auki, mä siis jännitän niin paljon sitä kipua että lihakset menee ihan lukkoon, päädyttiin sit kätilön kans että epiduraali olis parempi mulle kun spinaali ja kahdelta puhkastiin kalvot ja laitettiin epiduraali ja se oli avan mahtava, kaikki kivut hävis, se laittaminen vaan ei oo kivaa mutta parempi sekin kun ne kivut
no kätilö lähti tekeen raporttia kun sen vuoro loppu,sano vaan et soita vaan kelloo kun siltä tuntuu, no hetki miehen kanssa höpöteltiin kunnes rupes tuntuun kauhee paineentunne pepussa, ehkä viis tai kuus supistusta ooteltiin ja sanoin vaan miehelle että se taitaa nyt oikeesti tulla, pitäsköhän soittaa, lopulta sit painoin kelloo ja se meidän kätilö tuli vielä kattoon ja sano että vauva on kuule ihan tässä, tukka näkyy, pääsee toinen kätilö ottaan vaan kopin, uus kätilö tulikin siihen ja vetäs hanskat käteen ja käski ponnistaan kun tulee supistus ja niin meidän neiti tuli kolmessa minuutissa kolmella ponnistuksella, oltiin miehen kanssa ihan ihmeissämme nopeesta lopusta
napanuora oli kerran kaulan ympärillä ja inhottavin vaihe olikin se kun sitä irrotettiin eikä saanu ponnistaa mut se kesti vaan hetken ja kaikki kipu unohtu kun sain pienen tytön mahan päälle :heart:
mitat oli siis 3555 g ja 50 cm, päänympärys 34,5 cm ja syntymäaika 14.54 pisteitä tyttö sa 9-9 yks vähennettiin värin takia, mikä johtu siitä napanuorasta mutta muuten kaikki oli loistavasti, neiti alko hamuaan rintaa viiden mnuutin ikäsenä ja osakin heti syödä kun hänet siirsin rinnalle
sairaalassa oltiin kaks vuorokautta, eilen siis kotiuduttiin ja nyt vaan kaikki kilpaillaan siitä kuka saa eniten pitää sylissä
niin tytöllä on pitkä tumma tukka ja pitkät ripset :heart:
oma olo on ihan hyvä jo mitään repeämiä ei tullu, lihakset vaan vähän kipeenä ja jäkisupistukset on ihan tajuttoman kipeitä,ja nyt tissit on hurjan kipeet kun maito on noussu mut nää on kaikki onneks hyvin lyhytaikasia vaivoja, nyt vaan haluaisin ihastella kaikkia kolmea lastani, ei tätä onnen määrää voi sanoin kuvata :heart: :heart:

anteeks pitkä sepustukseni =) kiitos kaikille suunnattomasta tuesta koko tällä matkalla, toivon teille kaikille kaikkea hyvää ja juuri tätä onnentunnetta, kiitos yhteis :hug: kaikille

ja en mä teitä kyl heti ainakaan oo hylkäämässä, jännitän mukana kaikkien taipaleella =) mutta nyt täytyy lähtee syömään jotain ja soittamaan meille ekaa neuvola aikaa
hyviä vointeja kaikille ja AE:lle ja irtikselle kunnon supistuksia lähettelen, saatte mielihyvin nää jälkisupistukset :D

vauvantuoksun keskeltä onnellinen eliisa ja pikkuruinen neiti 3 vuorokautta :heart:

katherinelle onnittelut hyvin menneestä ultrasta =)

ja fleurille onnea hyvistä tuloksista, ihanaa että kaikki oli kunnossa =)

Hip hei mamuskat :wave:

Ja miten ihana yllätys odottikaan vkonlopun jälkeen, 6 uutta odottajaa :D
Tervetuloa joukkoomme JJ-T, Allusmamma, miracle, nina86, Kesis ja tonttutiina :heart: Onnea kaikille plussasta ja voimia ja jaksamista masun kasvatukseen :flower:
Päivitin tietonne tuonne etusivulle, mutta käykäähän varmuudeksi tarkistamassa. Mökkireissun jälkeen ei tuo aivotoiminta ollut ihan normaalia :LOL:

Luminia: Onnea hienosta ultrakuulumisesta :flower: Noi neukan tädit on aika peestä joskus. Se ois vaan niin tärkeetä meidän kannalta että vastassa ois oikeasti asiasta kiinnostunut täti joka huolehtii ja tahtoo tietää kuulumisia ym.. Meillä on vähän sama tilanne, kun oikea täti jäi osa-aika eläkkeelle ja tilalle tuli kimuli, joka tekee kanssa just perusjutut ja sit ulos |O Todella ärsyttävää :headwall: :headwall:

Katherine: Rakenneultra on niin jännittävä paikka, onnittelut terveestä pirpanasta :heart:

AE: SIIS WHAT?? ei vieläkään käynnistäneet?? Johan on toimintaa :headwall: Pistää ihan vikax täälläkin päässä |O Toivotaan että pääset piakoin nyytin hakuun, ihan oikeesti ;) Voimia loppuajalle :hug:

Eliisalle ja hänen perheelleen suuren suuret onnen toivotukset sirosta tyttärestä :flower: Hienoa, että synnytys sujui ilman suurempia mutkia ja voitte kaikki hyvin :heart: Jaksamista kotiin *yrittää nuuhkia vauvatuoksua* :D

Fleur: Voi mikä helpotus!! Erittäin hyviä uutisia testituloksista :heart: Onnittelut niistä :flower:

Orchid: No johan nyt koetellaan, onneksi teitin pikkuinen on sitkeä sissi :D Ja potkutkin jo tuntuu, hienoa :heart:

Lasten lukumäärästä sen verran että onnellinen olen jos edes tämän yhden saamme pitää :heart: Sen olen tämän kaiken tuskan ja yrityksen keskellä oppinut että lapset ovat todellakin lahja, ihana ja kauan odotettu lahja :heart: Mutta jos lukumäärään saan vaikuttaa niin kolme olisi unelma. Kaikki mahtuisivat tuohon farkkuun ilman lisäjärjestelyjä :LOL:

( . ) Neuvola oli tänään, kaikki ok.
Painoa tullut 467g/vko lisää, yhteensä nyt 7,3 kg :D
Turvotusta +
RR 112/72 eli tosi hyvät
Tarjota rt
SF-31 eli taas mennään käyrien yläpuolella melkein :LOL: Masu alkaa olla jo karmivan iso, yritän huomenna laittaa kuvaa :snotty:

Tilasin myös synnärille tutustumisajan ja on vasta 3.9 :eek: eli kuukauden päästä kun viikkoja sit kait 35 Sanon vain että toivotaan että tämä masukki pysyy kyydissä sinne asti...

Pitäis mennä taas jatkamaan ompeluja... Pussilakanat ei valmistu itesestään :LOL:

Voikaa hyvin ja palataan huomenna asiaan :wave:

T. Miikkis ja masukki 31+2

Alkuperäinen kirjoittaja Miikkis:
Ja miten ihana yllätys odottikaan vkonlopun jälkeen, 6 uutta odottajaa :D
Tervetuloa joukkoomme JJ-T, Allusmamma, miracle, nina86, Kesis ja tonttutiina :heart: Onnea kaikille plussasta ja voimia ja jaksamista masun kasvatukseen :flower:

Lasten lukumäärästä sen verran että onnellinen olen jos edes tämän yhden saamme pitää :heart: Sen olen tämän kaiken tuskan ja yrityksen keskellä oppinut että lapset ovat todellakin lahja, ihana ja kauan odotettu lahja :heart: Mutta jos lukumäärään saan vaikuttaa niin kolme olisi unelma.
Kiitos onnitteluista!! Ja mie peesailen noita loppujakin, eli todellakin lapset on lahja, enkä voi muuta kuin olla ylettömän onnellinen jos ny ees tän yhden sais :heart: Ja muutoin lapsilukua mietin sit ko ois ees tää yks, ni tietäis mite jaksais =) Mut usein oon miekii tota kolmea miettiny :heart:

Varasin kuin varasinkin varhaisultraan ajan!! 27.8 ois siis aika klo 15!! Sillo ois vkoja 7+6! Jännittää ja pelottaa jo nyt! Haluis niin kovin tietää, et siel ois kaikki hyvin! Ja sit ainakaan ei ehtis millekään 12 vkolle mennä jos se kesken meniskin aiemmin. Näin on parempi, on siel sit elävä tai kuollu alkio sitten. Mut kovasti uskon ja toivon, et tää mytty siel sydänääniään jumputtelis ja kaik ois hyvin äidin rakkaalla!! :heart:

eliisa aivan ihanasti meni teillä synnytys! tosi kiva kuulla noin mukava tarina, jospa meilläkin menis noin mukavasti :) vaan sen näkee sitten.

miikkis meilläpäin muuten pääsee synnärille tutustumaan vasta r-viikolla 36.

muumiskalle malttia pötkötellä siellä nyt iisisti :) hyvä, että siellä ollaan tilanteen tasalla!

(.) neuvolassa kaikki hyvin, verenpaineeni alapainekin oli nyt taas hyvä eli laskenu vähän. sf sama ku viime viikolla, 35, johtui kuulemma siitä, että vauvan peppu on vähän eri asennossa kuin viimeksi. pikkuinen pisti polkaksi, kun tunsi dopplerin pään mahaa vasten ja oli muutenkin hyvällä sykkeellä, 150, liikkeellä :LOL: painoo oli meitsille tullu parisataa grammaa lisää.
vauvelin pää on vielä melko ylhäällä, eikä ainakaan kiinnittynyt, mutta eipä tuosta nyt muutenkaan voi kuulemma ennustella mitään...
eli kaikki hyvin ja mistään oikeasti synnytystä ennakoivista merkeistä ei mitään tietoa ole vieläkään, joten suunnittelemme pientä maaseutumatkailua tähän väliin. pari päivää jos tuulettuis eri maisemassa, jaksais sitte taas kotona odotella h-hetkeä.

irtis ja pippurinen 39+0

Voih! eliisalla on niin mahtava tilanne..ihan vähän kateeksi käy...

mie siis edelleen kasassa. Kävin tänään siellä vyöhyketerapiassa, se täti paineli multa vaan joitain pisteitä päästä, jaloista ja käsistä, ja sai niillä ihan ihme tuntemuksia tuonne kohdunsuulle ja alamasuun ja alaselkään.
menkkajuilintaa myös sen jälkeen ollu, ja hirveä päänsärky..
ai niin sanoihan se vyöhyketerapeutti että mun kroppa on lukossa, ja ei siksi ala aukeemaan kohdunsuu..pitäis antaa peloille ns. "vapaus" eli alkaa elää niiden kanssa, eikä pelätä liikaa, niin kyllä se siitä...
Niimpä se vissiin onkin...heti sen käynnin jälkeen tuntui jo kaikki paremmilta...

Mutta saipa se masunkin toimimaan..tai en tiedä onko kyse suppareista vai mistä mutta kuitenkin :D

AE ja vilho 39+6

Yhteistyössä