*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Huomenia ladyt!

Täällä kyseltiin kuinka monta lasta toivoisi. Mä pitkään olen rukoillut, että saisi tämän ensimmäisenkin, mutta kahta ollaan miehen kanssa haaveiltu. Mä ehkä salaa kolmattakin =) Tosiaan riippuu miten pärjään edes yhden kanssa :)

Ja sukupuoli ois kiva saada tietää rakenneultrassa vaikkei sillä ole mitään väliä kumpi tulee :) Tulis edes toinen :D

katherine: Täällä pidellään peukkuja hyvän rakenneultra kokemuksen puolesta! Muakin jo jännittää se oma ihan kauhiasti vaikken vielä ole edes aikaa tilannut. Maanantaina ois tarkoitus varata se ja siitä sitten kaksi viikkoa niin on sitten oma vuoro, IIK!

HEI, onko muilla esiintynyt palttiarallaa näillä viikoilla (18) nännien arkuutta? Mä oon nyt huomannut, että ovat todella arat. Rinta itsessään on normaalin oloinen, mutta nuo nännit ihan hirmu arat...?
Yöllä muuten herään nykyään kun käännän kylkeä niin inhottavaan kohdun muljaukseen, sillai vihlovaan. Kait siellä paikat alkaa venymään. Masu ei ole oikeastaan yhtään kasvanut. Tajusin just että näytän lähinnä hyvin syöneeltä kuin raskaana olevalta :( Tosin ne jotka mut tuntee, näkee selkeän vauvamasun kun ennen ei vatsaa ole ollut yhtään. Mutta turhaan tuolla kylillä olen kulkenut "masu pystyssä" kun ei se vielä ihan oikea masu olekaan :| No, ehkä se pian siihen pumpsahtaa.
Dopplerista vielä, mini on varmaan tehnyt jonku sortin kasvupyrähdyksen kun eilen sain oikein kunnon laukat ja napsumiset kuulumaan :D Helpotti ja hurjasti!
Mutta nyt jatkamaan muita hommia, ihanaa päivän jatkoa kaikille!!!

Toive81 ja mini huomenna jo 18+0 :heart:

heip :wave:

eliisa kiitos kysymästä, eilisillasta lähtien olo oli todella tukala aamuyöhön asti :eek: harjoitussupparit ilmeisesti kovisti mahaa ihan jatkuvasti, koko maha oli siis koko ajan aivan kovana, eikä sitä myöten henki tuntunut kulkevan, pyörrytti, ei missään asennossa ollut hyvä, jne. pohdin jo jorviin soittoa, mut menin sit kuitenkin vaan odottamaan unta. joskus kolmelta sainkin nukahdettua ja maha on välillä ihan rentonakin, mut voipi olla, että kohta soittelen sairaalaan ja kysyn, onko tästä jotain haittaa. särkylääke ei oo auttanut rentouttamiseen :/ vauveli kyl liikkuu, punkeaa ja hikkailee, joten siellä kaikki varmaan about okei, mut kamala olo! päänahkakin oli ihan märkä yöllä, kun tuskastelin.
mites siellä vointi? entäs arska? vähiin käy aika itse kullakin :D muistakaas viime metreilijät mun kokeneen lääkärin vinkki, että istukalle pitää tarjota paljon vaaka-asentoa näillä viikoilla! jotain virtauksia tai muita se kuulemma helpottaa :)

galluppeja ootte kysellyt, en nyt kaikkiin vastaile, mutta muutamaan :) sukupuoli kysyttiin rakenneultrassa, saatiin (toivon mukaan :D ) selville ja on kerrottu se kaikille, joita vaan asia on kiinnostanut. meistä oli jännää saada tietää edes jotain konkreettista tyypistä, joka meille on tulossa :)
lukumäärä noo, ekaa tässä yritellään :D ja kun eka saadaan, ollaan ikionnellisia :heart: sen jälkeen? ei tietoa.

findgirl :attn: tuleepi rautavinkkejä sulle! mää join eka sitä rautajuomaa, kräuteriä, joka vissiin imeytyi ihan hyvin ja vaikutti nopeasti, mut apteekin suosituksesta vaihdoin obsidaniin, koska sen pitoisuus on paljon isompi kuin tuon mehun. tabut ei alkaneet imeytyä hyvin, mut sit sain vinkin, että kannattaa todella pitää huolta niistä ruokatauoista, mitä obsidan-reseptissä suositellaan. ja ainoa keino huolehtia tauoista raskaana ollessa, kun kerran syö ihan koko ajan, on se, että kun oon käyny yöpissoilla, oon ottanu yhden obsidanin kerrallaan, yhteensä kaksi yössä. juomana pitää olla c-vitamiini-pitoista (lisätty vitamiini) mehua, se auttaa imeytymistä.
voit vielä kysyä näistä vinkeistä neuvolasta, mutta mun neuvolahoitaja ainakin piti järkevänä tätä. oon syöny rautalisää, öö, jostain huhtikuusta asti ja jatkan synnytyksen yli, kunnes annetaan lupa lopettaa.

vaan nyte meen kokeilemaan pötkölleen, mitä vatsan kovisteluille kuuluu. ainakin aamiaiskananmunan paisto sai heti olon taas ihan tuskaisaksi, mut kokeillaas tätä lepotilaa.

kivaa viikonloppua, mammat ja tulevat mammat!

irtis ja 38+3

Luminia: Oih, ihanaa, onnittelut kutittelusta

Pikkuisesi siellä ilmoittaa äiskälle että täällä ollaan, ja hyvin voidaan!

Mä pidän sulle hirmuisesti peukkuja ens viikkoa varten!

Ja onnenpotkunkin saat tästä

Miikkis: Kiitos, on se hurjaa ajatella että ollaan raskaana jo näin pitkällä

Mulla iskostui niin päähän tuo rv 23:n ylitys, että olisin pitemmällä kuin enkelin aikana, ja nyt tosiaan välillä havahtuu että aika menee niin lujaa etten meinaa perässä pysyä

Sama juttu täällä, pikkuinen ilmoittaa heti jos istun vähänkin liian lytyssä

Pikkujätti potkii kylkiluita minkä ehtii - huutaa varmaan siellä että "Hei, mä haluun tilaa!!"

Mä oon ihmeen helpolla päässyt noissa muissa kipuiluissa, lukuunottamatta suppareita, jalkasärkyjä ja iskiasta. Esim. liitoskipuja, suonenvetoja, yms. en oo tuntenut vielä ollenkaan. Koputtaa puuta *kop kop*

Ei vaan, niinkuin sanoit, on tää silti niin IHANAA

Pitäkäähän hauskaa mökillä

Ja kaunis kiitos uudesta elokuun pinosta

Moikka Stoppis!

Kiva kun kävit meitä moikkaamassa,
ja kertomassa kuulumisia

Ihanan nimen poikanne saa

Voikaa hyvin!

Muidenkin vauvaantuneiden kuulumisia olisi kiva lukea, esim. Repan joka aikoinaan "pystytti" Km:n jälkeen kuumeilevien pinon

Joten jos kuulet, niin tulehan huikkaamaan mitä teille kuuluu!

Aurinkoenergiaa: Onnittelut 4-vuotiaalle!

Jokseenkin ihana pieni uhmakas tapaus

Mukavaa kolmen ÄSSÄN treeniä ja voimia!!

Katherinekin siellä tuntee kultaisen potkut jo mukavan vahvoina, kiva kiva!

Ymmärrän täysin tuon sun pelkosi rakenneultrasta

Toivotaan toivotaan
ja toivotaan että saatte erinomaisia uutisia

Me tiietään kumpi saadaan, ja ollaan kerrottu parille ihmiselle se. Muille ollaan sanottu että tiedetään, mutta ei paljasteta. Eivät ole sitten enempää udelleet eivätkä onneksi loukkaantuneetkaan

Voimia anopin kanssa! Muista että tarvittaessa toisesta korvasta sisään, toisesta ulos...

Voi kuinka mukavaa
että saatiin tänne taas paljon uusia palstalaisia!

Tervetuloa siis JJ-t ja Allusmamma!

On niin ihanaa lukea teidän juuri plussanneiden oireista

On väsyä, nälkää, pahoinvointia ja kestokrapula-oloa

Onnittelut oireista, mahtavaa että niitä on!

JJ-t halusi vinkkejä alkuraskauden panikointiin

En osaa sanoa muutakuin että hetki kerrallaan. Tottakai pelottaa ihan hulluna miten kaikki tällä kertaa menee, mutta yritä kuitenkin säilyttää positiivinen mieli ja asenne, niin vauvakin voi varmasti paremmin kun äiti on iloinen

Ultrat helpottivat kovasti panikointia, joten jos mahdollista, niin alkuraskauden ultraan kannattaa mennä

Niin, ja kyllä minä muistan Sinut kuumeilupuolelta

Toive81: Kyllä tuo nopea viuh viuh -ääni on varmasti pikkuisesi, koska istukan ääni on paljon paljon hitaampi. Oliskohan ollut joskus rv 20+ kun sain kuunnella navan alapuolelta ääniä

Eli siihen saakka ne kuuluivat tuolta karvoituksen kohdalta. Yksilöllistähän tuo tietysti on

Rouva Pikkumyy: Voi, kiitos paljon sanoistasi

Lämmitti paljon mieltäni ja sydäntäni

Täytyy sanoa, että kiitos samoin
myös minä ihailen Sinun positiivisuuttasi

Kiitos että sain olla tukena silloin kun sitä tarvitsit

Noista vitamiineista, mä oon soittanut tuonne Teratologiseen tietokeskukseen, ja sieltä sanoivat että raskauden ajaksi (ja myös yritysajaksi) riittää Multitabs raskausvitamiinit, 2tbl/vrk. Siinä kuulemma on kaikki tarvittavat ainekset

Mä oon enimmäkseen tehnyt testit tuolla Apteekin omalla, ja muistaakseni sain siihen yhtä vahvat viivat, tai testiviivan vahvemmaksi kuin kontrolliviivan joskus kun oli täynnä rv 5-6. Kyllä se viiva siitä vahvistuu, näin uskotaan!

Nyt ilolla ja jännityksellä odotetaan
tuota teiän varhaisultra-aikaa

Pamunkin kuulumisia oli mukava lukea

Kiitos onnitteluista, täällä nautitaan raskausviikkojen täyttymisestä ja kömpelyydestä

Kyllä vastasyntyneet vaan tuoksuvat niiiiin ihanalta...

Mullakin on tässä lähipiirissä 2 pientä vauvaa ja yksi on kohta puoliin syntymässä. Nuuhkinut heitä olen, vaan en syliini ole pystynyt ottamaan

Muistuttavat liikaa poikaani, kun sukupuolikin sama

Mutta toivon ja uskon näiden äitien ymmärtävän miksi nuuskuttelen heidän vauvojaan vähän kauempaa

Voi sentään, tosi harmi että kamera meni rikki

Mä oon mestari pudottelemaan tavaroita, sekä megamestari pudottelemaan ruokaa rinnuksilleni, niin kuin Nullpoints mainitsi tehneensä esikoisen aikana

Findgirl: Toivottavasti rauta tepsii pian hb:n,
ettei ainakaan enempää laskisi vaan tehoaisi!

NullPoints: Oli se aika jännä juttu kun en yleensä käy tuolla Suomi Keskusteluissa, mutta sinä hetkenä tuli vain melkoisen voimakas tunne että pitää käväistä siellä...

En edes lukenut muita viestejä kuin sun, ja vastasin siihen. Sen jälkeen en ole niillä sivuilla enää vieraillutkaan

Joten taisi olla jokin "suurempi" tarkoitus hakea sut tänne meidän joukkoon

Lapsilukumäärä-haaveista kyselit... Mä oon aina haaveillut kolmesta lapsesta... Let see kuis käy, miten elämä kohtelee jatkossa

Muistahan ottaa rauhallisesti äkkinäisten liikkeiden kanssa

Nuo repäisykivut voivat olla kyllä tosi kipeitä, kun ei muista siirtyä suht hitaasti asennosta A, asentoon B

Kun luin tuota sun tekstiä, että olisit nyt raskauden lopussa jos eka km olisi ollut normaali raskaus, hokasin että mulla olis huomenna laskettu aika jos toinen raskaus olisi jatkunut normisti

Ei tuo tunnu onneksi pahalta, tuo huominen päivä. Esikoisen merkkipäivät riipaisee syvältä, mutta tuo keskenmenoni tapahtui niin nopsaa (rv 5+6) joten en osaa sitä niin surra, verrattuna esikoisen menetykseen...

Mutta ei kai se väärin ole, toivottavasti ei...

Voimia sulle Nullpoints kohtaamaan tuo laskettu aika

Myös Muumiskalla on enkelin laskettu aika ihan käsillä... Voimia sullekkin oikein paljon!

Tosi ihanaa että te molemmat olette nyt uudelleen raskaana, se helpottaa tuskaa

Eliisalle voimia ja paljon rutistuksia!
Jänskyttää ihan hirmusti että koska lähdet jakaantumaan

Kiitos sullekkin onnitteluista ja toiveista
että pahoinvointi lakkaisi

ON: Täällä vasta maistellaan aamupuuroa... Häjyä tekee

Pikkuinen puskee kylkiluihini minkä kykenee, ja jopa muutaman kerran oon tuntenut monotukset tuohon rintojen alle, eli taitaa pieni olla jo hyvän kokoinen kun monottaa niin lujaa että tuntuu vaikka istukka onkin tuossa edessä ylhäällä

Ei tänne kummallisempaa,
erittäin hyvä ja onnellinen olo koska vauva voi hyvin

Nyt kuitenkin tuntuu että vaihdan tämän puuron mehujäähän

Mukavaa päivänjatkoja kaikille ihanille ihanaisille!!

:MyAngels ja pyllyllään
mahan muodottomaksi puskeva Pikkujätti rv 30+1
(ultra rv 30+3)

B)
hei nyt on vielä pakko tulla kertomaan yks juttu!! :D
ja meinaan harmittaa että se kamera on rikki...koska

heitin kaikki matot ja petivaatteet toiselle partsille lastenhuoneesta ja kunnolla imuroin ja pyyhin heidän sängyt yms. sitten laitoin tytön katsellessa uusia lakanoita peittoihin, jolloin hän tyytyväisenä keräs pari tyynyä maton päälle ja pyys peiton...
minä annoin, sanhain rauhassa tehä hommaani...ja käänsi selän...

:heart: siellä se rakas murunen nyt nukkuu päikkäreitä meidän parvekkeen lattialla :heart:

klo 15:00 --> muoks
:LOL: :LOL:
no nyt puhuin miehen kanssa joka on pojan kanssa mustikassa, että jätkä nukkuu turpeessa!! :LOL:
siis ei voi olla totta!
mikähän niitä nyt noin väsyttää, ei ihan jokapäivä käy tämmöstä.

ja eiku kahville. :D

Heip!

NullPoints, mulla olis kans ollut nyt elokuussa laskettuaika. Vähän haikeena sitä oon tässä miettinyt.. :| Mä haluisin niiiin paljon saada tän vauvan jo syliin, ei millään jaksais odottaa joulukuuta. Vaikka tietty toivon ettei tämä tapaus ennenaikasesti synny..
Ja lapsiluvusta.. Yksihän meillä nyt on, 2,5v tyttö ja tää toinen lapsi tilauksessa ja tulossa.. Mies on puhunut että kaks riittää, mutta mul on ainakin semmonen olo ettei tää mitenkään voi olla vika kerta ku oon raskaana!

Katherine me ei kysytty sukupuolta, lähinnä miehen tahdosta..

Toive81 mulla on ainakin nyt viime aikoina/viikkoina ollut nännit tosi arat. Nyt siis viikkoja kasassa 21. Alkuraskaudessa ei ollut mitään arkuutta..

irtis kiitos rautavinkeistä! Mitenkähän muistaisin aina sillon yöllä ottaa sen tabletin?!? :D Kyllä mäkin nimittäin pomppaan 1-2 kertaa yössä vessassa.. Obsidania ostin apteekista kun sitä käytin viime raskaudenkin aikana ja tehosi ihan ok.

Tyttö on just tulossa kotiin mummi-hoidosta joten viikonlopun jatkoja kaikille! :)

Findy :heart: 21+2

Heippa taas!
Piti vaan tulla vielä AE:lle kertomaan, kun kolmesta ässästä kyselit, että tää poitsuhan lähti tulemaan seksin jälkeen rv 39. Pötköttelin sen jälkeen siemenet sisässä tyyny pepun alla aikani kirjaa lueskellen ja eikös sitten parin tunnin päästä alkanu supparit melko kivuttomasti mutta melko tiheään :) :wave:

stoppis ja huomenna nimettävä Taavi 8vkoa

iltaa Leidit!

Stoppis: täytyy kyllä kokeilla tuota nesteiden sisässä pitämistä :LOL:
kaikki keinot käyttöön...

Meillä on täällä Suomen Tivoli (<-- siin on yksi ässä :LOL: ) käymässä, ja ostettiin sitte muksuille rannekkeet ja oltiin siis tivolissa koko päivä (7h :eek: )
kyllä supistelee..mentiin kaiken lisäksi sinne pyörillä :D ja totakai tultiin poieski pyörillä.. :D Nyt vielä Saunaan ja sen päälle Seksiä..hmm..jospa se kohta... :saint:

miten on Eliisan vointi?
sie varmaan puhkeat enne minnuu.. ja Irtis myös! Miten Irtis voi?

hengessä mukana AE ja ukkeli 39+2

nina.....22.....K-HKS........km06/08........2 la. 1.4.09

elikkäs keskenmenon sain kesäkuussa ja nyt plussasin uudelleen jo heinäkuussa. raskausviikkoja on noin 5+3. ultraan olen jo päässyt kerran ja taas maanantaina uudelleen. hcg-hormonia mittailtiin heti plussan jälkeen ja sillonen nousu oli todella hyvä =)
jonkun näkösiä mahakipuja on ollut, en muista yhtään et oliko esikosta alussa kipuja. sen muistan että verta vuosin pariinkin otteeseen, että niitä en varmaan osaa ihan heti hätkähtää, vaikka kaikkea muuta pientäkin kipua mahassa säikähtää jo aivan h****tisti!

Huomenia kaikille!

Nyt vähän jo hehkutankin alkanutta raskautta, koska apteekin omaankin rtestiin tuli selvä plussa!

Eilen en paljoa jaksanut kommentoida, olin aika väsynyt koko pvn, se on tätä alkuraskauden riemua, väsy nimittäin ja tiedän tästä se vielä lisääntyy. ;=) Niin onnellinen kyllä olen!

En muista , mitä kukakin kommentoi minulle, mutta kiitos kommenteista!

PamuK: in lasten nukahtaminen jäi mieleeni, molemmat toinen marjametsässä
ja toinen parvekkeella
, oiva paikka muuten nukkua varmaan juuri parvekkeella. Harmi kun kameranne putosi!

Katherine: Kiitos tuosta varhaisultra jutusta, pitänee soittaa TYKS:iin ja kysyä asiaa. En vaan yhtään tykkää kun ultrassa kandeja mukana, viime raskaudessa, ekalla kerralla ei ollut, kun sanoin, etten halua, toisella kerralla oli 2 miestä, vaikken olisi halunnutkaan! Onko sinne pakko päästää niitä kandeja mukaan, vaikka on opetussairaala?

Elisa: Juu liikunta on ihanaa, sen avulla olen selvinnyt monesta murheesta elämäni aikana!

nina86: Kyllä tämä pino on kaikille keskenmenon jälkeen plussanneille, että tervetuloa vaan mukaan!

Miraclelle: Tännekkin onnittelut plussauksestasi, ihana yllätys, sen pienen tuhruilun jälkeen! Onnittelut!

Aurinkoenergian juttujakin mielenkiinnolla seurailen , mikä S:stä tepsii synnytyksen alkamiseksi!

Stoppikselle onnittelut Taavi vauvasta ja hyviä ristiäisjuhlia tänään!

Irtosorallakin : Jo jännät paikat, pian on pieni jo sylissäsi! Onnea!

Toive81:lläkin raskaus edennet jo melkein puoleen väliin, niin se aika vaan menee nopeasti!

Oikein ihanaa sunnuntai päivää kaikille!

Rva Pikkumyy , Pirpanastamme niin onnellinen 4+4 :heart:

nina tää on kaikille plussanneille, yhdistävänä tekijänä edeltävä km tai tm, joten mukaan vaan :) rohkeesti ovesta sisään, ole kuin kotonasi! sulle ja miraclelle suuren suuri onnittelu plussauksesta ja oikein hyvää odotusta!!

pamu k voi että oli suloisen kuuloista tuo teidän pienten simahtaminen!

pitkällä oleville odottajille sallitaan kopipeistaus ;) :p eli:
(.) täällä olen päässyt vissiin sukkapuikkokipujen makuun, tänä aamuna tullut pari kivanoloista "sarjaa" tuonne kohdunsuun tienoille. samoin yksi iso alavatsan sattumis"kohtaus", joka voisi olla ollut ikäänkuin supistus. mutta ei selässä tuntunut, jos supparin tarkoitus on siellä tuntua..? ihan uusi kipu se kyllä oli, eikä ollut mikään vatsanväänne. ja jatkuva vatsan kovistelu eli harjoitussuppailu käynnissä. eli eli: lienen minäkin nyt sitten jo etiäisiä saavien joukossa :D jei!
[kopipeist päättyy]

hiih, kahtotaan, meneekö viel pitkään ennenkuin päästään synnärille =) jänskättää kyllä nytte jo ihan eri lailla, mutta kivasti :) oon jo enempi sillä mielellä, että lähtö voi tulla mikä päivä hyvänsä. tähän asti oon ollut sitä mieltä, ettei tarvii kauheesti valmistautua, ei ole ollut vielä synnyttelyolo :D
tattatadaa, taidankin tästä mennä viikkaamaan lipastoon kehtoon pinotut silitetyt vaatteet :LOL:
(toivottavasti täällä ei oo montaa muuta ensikertalaista kuin minä eli että teillä olisi jo edes yksi lapsi kotosalla tuomassa iloa elämäänne, mutta varuilta esikoista odottaville muistutus, että tässähän voi mennä viel kolme viikkoa ennen itse synnytystä eli ei nuolasta ennenku tipahtaa :) )

kaikkea mahtavaa teille!

irtis ja möyrivä 38+4

Huomenta!!

Onnittelut ninalle ja miraclelle ja lämpimät tervetulotoivotukset!! :flower: :saint:
Mua jännittää ihan sairaasti toi huominen R-U............................... !!!!!!!!!!! on tullut tunne, että oikeasti en kestä jos kaikki ei oo ok...tai vauvalla joku hätä.................. pelko on kamala tunne, ja se on nyt täällä vieraana huomiseen, vaikka mitä tekis. EN pysty paljo mitään ajatteleen.....miten selviin huomisesta työpäivästä sitä ennen?????????
Oh no....

irtikselle voimia loppusuoralle!!! ajattele maraton juostu, melkein, loppusprintti edessä enää ja sitten luvassa palkinnonjako, vaude.......... :saint:

mun täytyy keksii jotain tekemistä..taidan lähtee kävelylle...tekee hyvää kun painoakin taas humpasahtanut tosta noin vaan........ :ashamed:

katherine ja kultanen 19+6

Kylläpäs täällä on alkanut meno vilkastua! Kivaa! =) :heart:

Ja uutta porukkaa on tullut mielin määrin, suurin osa mullekin tuttuja nimiä. Onnea hirmuisesti ja tervetuloa!!! Hetki sitten olin itse niitä tuoreimpia, ja nyt mullakin on jo viikkoja 17! Vaikka aika siis onkin kyllä mennyt hiiiitaasti, on tuo sellainen luku etten ikinä ois uskonut joskus näin pitkällä olevani.

Stoppikselle ja Taaville ristiäisonnittelut! :flower: :flower:
Ihana nimi, samoin kuin AE:n Aaron. Jos meille poika suodaan se on kyllä aviokriisin paikka... Ei sitten millään päästä yhteisymmärrykseen poikien nimistä!

JJ-t, no onpas jännää jospa siellä vaikka olisikin kaksi asukkia! Alkuraskauden panikointiin oon huono antaan neuvoja. Mutta mulla se meni suunnilleen näin: plussan jälkeen n. 2 viikkoa olin ihan hysteerisessä paniikissa. Sitten alkoi 1,5kk pahoinvointi, jolloin kaikki energia meni siihen että ylipäätään uskoi säilyvänsä hengissä. NP-ultran jälkeen oli hetken rauhaisa mieli, mutta sitten tuli pientä tiputteluvuotoa ja taas paniikki! Edelleenkin oon joka toinen päivä sitä mieltä, ettei tästäkään mitään tuu. Mutta yritän nauttia niistä hyvistä päivistä! Eli se lienee neuvoni.

Toive ja muut doppleriharrastajat: mä oon lukenut, että olis kolmenlaisia ääniä. 1. Istukan viuhviuh, joka on siis huomattavasti hitaampi kuin sikiön syke (reilusti alle 120/min). 2. Nopeampi viuhviuh tai jumpsjumps, joka on napanuora, joka sykkii samaan tahtiin sikiön sydämen kanssa. 3. Koppotikoppoti-laukkaaminen, joka on sikiön sydän. Musta tää kuulostais aika järkevältä?

Pamu k, harmi että kamera hajosi! Millä viikolla sulla alkoi tuntua liikkeet vatsan päältäkin?

NullPointsin lapsigallupiin: meillä sunnitelmissa max. 2. Eli nyt tuntuis, että ennemmin 1 kuin 3, mutta 2 ois kai se ideaali. Mutta saapas nähdä! Kunpa sais nyt tämän yhden ensin. Ja onhan sitten näitä, että sen ekan jälkeen tulee kolmoset... :LOL:

Mä olen muuten myös yksi, jolla olis ollut LA elokuussa. Oon kyllä niin onnellinen, että oon taas raskaana. Muuten olis varmaan ihan hirveät ajat. :'(

Katherine, onnea maanantain ultraan! Me varmaan kysellään sukupuolta, ja täytyy sanoa että oon HIRMUISEN yllättynyt jos tyttöä veikattaisiin! On niin poikaolo ollut alusta lähtien. Sitä ei olla mietitty kerrotaanko muille, jos asia selviäisi.

MyAngels, ihanaa kun jaksat olla noin positiivinen! Olet sitä mieltä, että oot kipuilujen kanssa päässyt helpolla, vaikka varmaan meidän kaikkien mielestä oot kärsinyt kaikenlaista niin paljon enemmän kuin tarpeeksi! Itseäni ihan hävettää, kun juuri jollekin valitin miten "kauhean raskasta" mulla on muka ollut... :ashamed:

).( On jo tullut kauhean pitkä juttu, mutta pakko vielä kertoa doppleriseikkailua. Ollaan kuunneltu sydänääniä jostain rv13 lähtien ja AINA ne on löytynyt tosi nopeasti. Nyt sitten yksi ilta en meinannut saada millään kuuluviin ja paniikkihan siinä meinas iskeä! Lopulta kuulin heikkoa jumpsutusta kaukaisuudesta ja sitten mies viimein sai ne kuulumaan ihan kunnollakin. Huh. Mutta nyt oon sitten tehnyt tutkimusta ja huomannut seuraavaa: aamuisin äänet löytyy aina samasta paikkaa ja tyyppi pysyy yleensä kiltisti paikallaan. Iltaisin (jolloin muutenkin usein tunnen jorailua masussa) äänet onkin vaikeempi löytää ja tyyppi karkaa helposti alta. Ja toden totta onnistuu välillä löytämään kolosen, josta niitä ääniä ei hetkeen löydä sitten millään! Minne se oikein menee??? :eek: :LOL:

frizzante rv 17

Kiitos onnittelijoille!! :heart:

frizzante, se on vikkelä otus! ;) :D

katherine, eiköhän siellä kaikki hyvin ole!! Onnea huomiseen ultraan!! :heart:

Rva Pikkumyy
, kiitos viel onnitteluista ja ompas kaunis viiva!!

Miullakii viiva on vähäsen kai vahvistunu (ekan testinhä tein vartin yli kolme eilen, ja ny tein tänään aamupissasta), noh, ostan apteekin oman ja testailen jossai vaihees viel uuvellee :)

**miracle & mytty 4+3 :heart:**

Wau, tännehän saadaan koko ajan lisää porukkaa. Hyvä juttu! Eli huikeat plussa onnittelut myös miracle ja nina86 :flower: Täällä pinossa on siis kaikki keskenmenon jälkeen plussanneet. Tuo elokuussa tarkoittaa vain uutta pinoa kun pakkaa tulemaan muuten tosi pitkät ketjut niin on järkevämpi joka kuukausi aloittaa uusi pino :D

Toive81 ja kultaakin kalliimpi mini 18+0 :heart:

P.S. Sain vihdoin lisättyä profiiliin jonkun sortin kuvauksen ja pienen masun alunkin tältä päivältä =)

heips

täältä pikaiseen kirjottelen..

oi miten paljon tuttuja tuolta toiselta puolen on tullut :D onnea jokaiselle!! :flower:

Miracle: Se sitten vahvistui se sun roskishaamu ;) :D

sori nyt tulee vaan omaa napaa :ashamed:
väsy in armoton ja palelee aivan kuin olis kamala kuume.. poik villihtee tuossa vieressä... on tänään taas käyty kaikki koneet aina traktorista, mönkkäriin ja ruohonleikkuriin läpi :whistle: nyt tuntuu väsymys ihan ylivoimaislta ja olo masentuneelta :snotty:
sori, ei sais valittaa.. :ashamed: muilla suurempiakin huolia ja ongelmia mut tämä nyt vaan oli tämmöinen purkaus. kyllä se taas tästä kun illalla pääsee nukkumaan |O

tuosta sukupuolesta.. (jos sinne asti päästään) ei olla vielä puhuttu siitä mitään.. vähän tekisi milei tietää mut ei sillä niin väliä.. pojasta ei eka haluttu ja viimesessä ultrassa kun kysyttiin niin oli jalat tiukasti ristissä eikä näyttänyt ;)

no mut nyt pätkä huutelee leikkimään joten tsemppaan vielä sen hetken kun äiti ja sisko palailevat reissusta :LOL: ollaan siis täällä mummolassa (minun kotipaikalla) pojan kans käymässä.

sori omanapaisuus tällä kertaa!

Heips taasen!!!!!!!!!!!!!!!!
Tänne on tosiaankin tullut paljon uutta porukkaa!!!!!!!!!! Onnea Allusmamma, Miracle ja Nina86!!!!!!!!!!!!!!! Jos taas jonkun unohdin niin anteeks!!!!!!!!!!!! Hienoja viivoja ootte kaikki saaneet aikaan! :flower: :flower: :flower:
Jännä miten monella olisi ollut LA elokuussa MyAngels, Muumiska, Findgirl ja Frizzante Tuo pykälä ohitetaan vatsa kasvaneena. Täytyy sanoa et niskakarvat nousi pystyyn kun tajusin asian, mutta alkaa tuska laimenemaan. Ilolla vaan uutta odotetaan, kuten sanoittekin varmasti kirpaisisi pahemmin jos ei vielä olisi raskaana.
Allusmamma Miehet ovat aika uskomattomia noiden testien suhteen. Itse jouduin esikoista odottaessa tekemään pari ennen kuin mies meinas uskoa. Sit kun sille upposi asia sieltä tulikin itku ilosta. :eek: Sen jälkeen ei oo tarttenu tehdä kun yhden kerran per raskaus et sille on mennyt jakeluun. Hmmmmmmmmm, muuten tuulimuna raskaudessa tulee ihan tavallinen viiva. Ihan vaan kokemuksesta sen tiedän. ;)
Katherine Sulla on anoppi samaa laatua kuin mullakin. Sen vouhkaaminen on vähä onneks rauhoittunut. Vouhkasi se silloinkin kun esikoista odotettiin, mutta luulin sen johtuvan et oli eka lapsenlapsi. Nyt se sanoi et haluu ehdottomasti tietää kumpi on tulossa jne. Sama se kai sille on kumpi tulee kun sillä on molempaa sorttia nyt lapsenlapsina??? Enemmän on merkitystä mun mielestä meille. Noh, mulle iski piru ja ajattelin et en todellakaan sano muille jos saan tietää, enkä varsinkaan hänelle. Kerkee niitä pinkkejä ja vaaleansinisiä vaatteita muut ostella kun vaavi ulos putkahtaa. :$
Jotkut naiset muuten tykkää olla kotona lasten kans ja venyttävät lasten teot tosi pitkäksi aikaa. Tunnen tyypin jolla on vanhin 20v (sai sen tosi nuorena) sit aikamoisilla väleillä 3 muuta. Nyt sen mun mahaa katsellessa puhui et ehkä tekee viidennen. Se sopii hänelle. Itse en haluis tuollaisia välejä. Tosiaankin jos vielä tän jälkeen yritetään, niin se yritys voi alkaa 2v jälkeen tän vaavin jälkeen. Ikää kun alkaa hiipimään pikku hiljaa. Saa nähdä miten käy. Toiveita aina kannattaa olla, mutta todellisuus todellakin aina yllättää.
Tsemppiä muuten rakenneultraan Katherine ja tule heti kertomaan miten meni. ;)
Toive Kyllä toi on ihan selkeesti vauvamasu!!!!!!!!!!! Kävele vaan nokka & Masu pystyssä ympäriinsä! Vauva tuolla on ihan selkeesti!!!!!!! :D
Pamu K Toivottavasti oot toipunut kameran menetyksestä. Ne hajoo tosi helposti, ei tarte paljoo kolauttaa. Mulla on alkanut tippuu kamat jo vähä, taidan vältellä kameran käsittelyä. Just in case. :headwall:
MyAngels Niin sinä kävit pelastaa tosiaankin mut pois sieltä! :saint: Kyllä mä aikalailla luulin et oon yksin tunteitteni kanssa. Pelotti nii-in kamalasti. Olisko sulla jotain yliluonnollisia kykyjä kun tunsit et joku siellä apua kaipaa??????????
En ole itse pahemmin sinne sen km jälkeen kirjoitellut. Silloin kysyin paniikissa apua ja sain tosi tökerön vastauksen. Ihan fiksuna kysyin mielipidettä kun en tienny mitä tapahtui ja vastaus oli suunnilleen et mä olisin keksinyt koko jutun(!!!!!!!!!!!). Sen jälkeen en todellakaan kirjoittanut kun tuon yhden kerran, kun pelkäsin et joku tulis vaan "viisaampana" jotain väläyttelemään. :( Jos olisin tiennu et tällainen palsta on täällä, niin suorilla olisin tänne tullut.......
Frizzante Niin se todellakin aika rientää. Mä tajusin kans et en enää oo "nuorimmasta päästä" täällä. Pian puoliväli täälläkin häämöttää. Ihana seurata kaikkien menoa. Aamupahoinvoinnista supistuksiin! :LOL:
(.) Mun suomen vieraat lähtivät pois ja on mulla tosi itketyt silmät. Tässä en tiedä milloin seuraavan kerran näen kotimaata tai rakkaita sukulaisiani. :'( :'( :'( Näillä näkemin sit vasta kun meitä onkin yksi lisää.
Kurja olo. :(

NullPoints + Tirri 18+3

frizzante , höh kun en ihan muista koska ne alko tuntuu jo miehenkin käteen...no ei siitä kuitenkaan kauheen kauaa ole, pari viikkoa? sitä ennen tunsin vaan ite, mies ei tuntenut vaikka koitti. Nythän tuo jo välillä melskaa niin että hui! mikä vääntö.

miracle, ONNEA! tervetuloa mukaan munkin puolesta, "vanha" tuttu!
toivotaan ja uskotaan, että nyt menee kaikki hyvin loppun asti.

nina, Sinulle kans, tervetuloa parhaaseen sakkiin! ONNEA plussasta!

Katherine , kyllä se huominen hyvin menee, mua auttoi se, että koitin oikeesti mennä sinne ihan tyhjin mielin, tulee mitä tulee asenteella, ja kysyin kaikkea mahdollista. Onneks mies oli mukana.

NullPoints, toipunut kait joo...oon kova ottamaan kuvia, vaikka en sit ottaiskaan kerralla kuin pari, lähinnä tietty lapsista. Oikeestaan vaan ärsyttää ku piti sählätä.
Mun yks hyvä ystävä oli ulkomailta kylässä, asuu briteissä ja mäkin surun täällä kun hän asuu niin kaukana, ihana nähdä, mutta NIIN kurjaa sit taas erota....kun ei tiä koska seuraavan kerran näkee...

tämmöistä täällä,
pakko oli tilata HM uusia vaatteita tytölle! Olivat niin superihania, värit, kuosit ja kaikki! Pojalle on kivasti saatu serkuilta kierrosta vaatteita, mutta tytölle ei ja hänen synttäritkin lähenee...tässä vaan itelleni perustelen tuota tilaamista... :saint:
ne oli oikeesti niin ihkuja!!! =)

Pamuk ja tasaviikot 24

Moi kaikille! :wave:

Kesis, eli entinen Nti Kesäheinä melko tuoreine plussineen ilmoittautuu pinoon :wave:
Eli viime keskiviikkona haamuilin Clearbluella ekan kerran, ja siitä se sitten lähti vahvistumaan. Jos kaikki menee hyvin (tuttuakin tutumpi litania ;) !), niin laskettu aika olisi kutakuinkin 10.4. Meillä takana kaksi peräkkäistä km:a, 01/08 rv 7+ sekä 06/08 rv 11+5.
Nyt on sitten peukut ja varpaat ristissä, kun tärppi tuli ekalla yrityskierrolla viimeisimmän keskenmenon jälkeen (odotettiin yhdet menkat ennen yritystä). :snotty:

Todella mukavaa nähdä niin monta tuttua nimeä tuolta vauvakuume-puolelta täällä! :)

Lukaisin nopeasti viimeisimpiä juttuja, lapsiluvusta ainakin oli puhetta.
Meillä on yksi ihana pojan pallero :heart: , ja hänelle kovasti toivotaan pikkusisarusta.
Ollaan aina miehen kanssa ajateltu/toivottu kahden lapsen perhettä, mutta optio kolmanteenkin on olemassa, jos sikseen vauvakuume taas joskus pukkaisi päälle uudestaan. B)

Mulla olis heti kysymystä teille; Alkuraskauden ultrassa käyneet, millä rv:lla kävitte? Mulla olis nyt varattuna yksityiselle aika rv 7+3. Esikoisen viime neuvolakäynnillä juteltiin samalla näistä raskausjutuista neuvolantädin kanssa, ja hän lupasi yrittää saada mulle lähetteen julkiselle puolelle ultraan seuraavan plussatestin jälkeen. Joten täytyypi huomenna ottaa luuri käteen ja soitella sinne neuvolaan päin. En usko, että onnistuu, yleensä se täälläpäin vaatii 3 peräkkäistä km:a, joten sen vuoksi varailin tuonne yksityiselle jo sen ajan.

Kesis 4+2

Yhteistyössä