*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Kiitos kovasti onnitteluista!! :) :heart:

Ja suuren suuret onnittelut Fleur05:lle hienoista kromosomi-uutisista ja katherine:lle rakenneultrasta :flower: :heart:

Onnea Luminia huomiseen ultraan =)

Kiitos kaikille alkuraskauden ultra-kommenteista. Nyt kun Kärppä kertoilit että sulla näkyi jo 6+ se syke, niin tekis mieli vähän aikaistaa varaamaani aikaa :snotty: Katsotaan nyt...

).( Sain varattua neuvola-ajan 7+0. Neuvolantäti yrittää meidän tapaamisen jälkeen laittaa lähetteen mulle sinne julkiselle ultraan, mutta luulenpa että se pyyntö tulee bumerangina takaisin (koska takana 2 eikä 3 keskenmenoa), joten taidan pitää yhä voimassa sen alkuraskauden ultran yksityisellä 7+3.

Kesis 4+3
 
Lenkki heitetty..

Piti tulla vielä kurkkaamaan.. :)

Miracle, mulla oli np-ultra rv12+4, jossa ei niskaturvotusta mutta huomattiin että vauvalla mahalaukku oli suurentunut. Sain rakenneultra-ajan vasta 15.9. mutta vaadin tähän väliin ylimääräisen ultran, jotta voisivat katsoa, onko pieni vain juonut ylenmäärin ja siksi maha pullistunut. Siitäkin voi kuulema johtua. Jos huomenna sama tilanne kuin pari viikkoa sitten, niin alkaa piinaava odotus rakenneultraan. Että semmosta jännäämistä.

Luminia *painelee suihkuun*
 
Kesis Tervetuloa!!!!!!!!!! Nyt on ollut jotain ilmassa, kuin noin monella plussattaa!!! Harjoitus on tuottanut tulosta!!! :kieh:
AE Vieläkö oot kasassa??? Kyllä sen vatsan putoamisen jälkeen seuraava mikä pitäis pudota, niin on se vaavi!!! =)
Allusmamma, Rouva Pikkumyy ja Miracle Tosi nopeesti olette saaneet noi pahoinvoinnit. Toivotaan et ne menevät pian poiskin... Mulla ei ollut esikoisen kaa mitään. Sen keskenmenneen kans oli viikoilla 7-8 paha olo, toinen km oli niin nopee etten ees tienny olleeni raskaana ja nyt tän kans oli karmee olo n rv 7-8. Ainut asia mitä kannattaa vältellä oli raaka liha. Silloin meinasin yrjötä, mut raitis ilma pelasti tilanteen..........
Orchid Kylläpäs sua säikäydellää. Onneks pikkuisella ei ollut hätää ja tarrasukat toimii. Toivottavasti tuo oli nyt viimeinen hälytys. Usko miestäsi tuossa, ei minkään nostelua enään!!! :$
Kärppänä Heinälatoon Kylläpäs sun mies aikoo sua kiireisenä pitää!!! Sulla siis tulee olemaan nää tulevat vuodet aika lailla raskaana olemista!!! :whistle: Mun mies ei ole vaatinut sen kummempaa. Ekan jälkeen sanoi et jos se ainoaksi jää, niin ok. Sit se innostui mun kans toisesta. Minä tässä kolmea haaveksin. Hänelle varmaankin kaksi olis riittäviin. Lähinnä yllättynyt on ollut kun kolmosesta jo puhun....... :eek:
Fleur Ihanaa et kaikki on ok!!!!!! Mahtava juttu! :heart:
Katherine Tosi kivaa et sielläkin ultra paljasti pikkuisen jolla on kaikki hyvin!!!!! :heart:
Luminia Toivotaan parasta sulle huomiseen. Jospa pikkuinen ei olisi hotkinut liikaa nestettä ja masu olisi normaali nyt. Ison potkun minäkin antaisin jos vaan noilla perus hymiöillä vaan voisin... :wave:

NullPoints + Tirri 18+4
 
miracle uusien (tulevien) ohjeiden mukaan tuo np-ultra pitää tehdä 12+6 mennessä ja veriseula tulee pakolliseksi kaikkialle.

MUTTA tällä hetkellä on monia paikkakuntia (mm. meidän, jotta tervetuloa Tampereelle), jossa np-ultra tehdään vasta 13+ ja ei tunnu olevan niin väliä, vaikka menis pikkasen tuohon 14+:kin puolelle. =) Ja veriseulaa täällä ei tehdä ollenkaan. Rakenneultraan pääsee julkiselle, JOS np-ultrassa on häikkää. Muuten sekin on sit yksityinen.

T. Kärppä ja papuska, joiden np on 13+2 (+3 ...riippuen siitä, miten papuska on silloin kasvua kuronut B) )

Oo, ja p.s. NullPoints mää oon tuolle ukkoselle sanonu, et taitaa joutua ettimään muun synnyttäjän niille lopuille. Mä vedän rajan kolmeen (johon mies vastasi, et no vähintään neljä :saint: ).. :D Mut saatais ny tuo ykkönenkin ekaks turvallisesti maailmaan, niin nämä keskustelut tuntuis jotenkin "todenperäisemmiltä". :LOL:
 
Täällä edelleen koossa :kieh:

On tainnu Eliisalle tulla lähtö, kun ei oo näkyny...Hyvä Hyvä!! :D
niin ne muut käy vaan pyöräyttelee niitä muksuja..ja mie taidan liittyä niihin jotka synnyttävät toivottavasti tän vuoden puolella :whistle:
kohta se Irtiskin tulee kertomaan että nyytti on kainalossa..ja mie vaan oottelen...pamukin taitaa ennen mua saada...

Että ei yhtään epätoivoiselta kuullosta... :kieh:

Huomenna meen käymään siellä synnärillä aamulla, kattoovat tuon istukan tilanteen...ja kaipa ne samalla kurkkaa kohdunsuun tilanteenkin...mun tuurilla siellä ole mitään tapahtunut, vaikka suppailee koko ajan..nytki ollu sitä menkkajuilintaa jo neljättä päivää..ai niin kävinpä neuvolassakin tänään, kaikki oli suht kunnossa...vauva kuulemma kiinnittynyt, kun sanoi ettei oikein liiku enää...sydämen syke oli kuulemma vaan aikas matala... :eek: mutta muuten kaikki kunnossa. Ihmetteli terkka vaan kovasti sitä etteivät ihan oikeesti ole käynnistäneet kunnolla, sanoin vaan että kaikki muutkin sitä ihmettelee, paitsi se synnäri lekuri.. :eek: mutta näin täällä...yheksältä olis aamulla se tarkistus..pitää vissiin mennä nukkuun että jaksaa herätä sitte...

iltaisin tunnelmin AE ja vilho 39+4
 
Aa ja Kesis: jos oot varma hedelmöittymishetkestä (kutensakin muutaman päivän heitolla), syke näkyy silloin 6+ jo (ainakin sen mut ultranneen gynen mukaan. Sanoi, et syke näkyy neljä viikkoa hedelmöittymisestä, jos on näkyäkseen.). Mut tietty jos on epävarma, ja vauva saattaakin olla saanut alkunsa vasta myöhemmin, kantsii oottaa siihen 7+ (jos sitten totuudessa onkin vasta vaikka 6+). ;) Mulla nyt oli 6+5, mutta tiesin, ettei tuo voi heittää ainakaan päivää enempää alle tuon (vanhempi ois voinu olla). :)

Ja ae :hug: Lohduttaako yhtään ajatella, että ei sinne vielä ole kukaan sisään jäänyt, vaan kyllä ne kaikki ennemmin tai myöhemmin ulos tulevat? :D ..joo... ei taida lohduttaa. Voi kun mäkin saisin jo nyyttisen syliin (siis oisin myös riittävän pitkällä. Papuska on hyvä vaan ja kasvelee mun vatsassa piiiiitkän tovin vielä. :saint: ) Mut sulla jo ihan kohta ae. Ihan kohta. :D
 
Pamun muruset siellä nukahdelleet mihin sattuu



Suuret tervetulotoivomukset Miracle, nina86 ja Kesis!

Onnea tuhannesti plussista ja kaikkea hyvää pienten masumatkaajien taipaleelle!



Kesis kyseli alkuraskauden ultrasta. Mulla rv 5+1 näkyi ruskuaispussi kohdun sisällä ja siellä pieni kaiku, ja rv 6+5 näkyi syke



Frizzante: Voi kiitos sanoistasi

Pojan kuolema on tehnyt musta peruspositiivisen, joka yrittää aina ajatella miten pahasti asiat voisivat olla, niinpä sitä osaa sitten arvostaa omaa olotilaansa...



Toive81: Ihana pieni masukumpu siellä!



NullPoints: No tuota, täytyy sanoa ettei ollut ensimmäinen "yliluonnollinen" juttu tuo, vaan niitä on ollut todella paljon pojan kuoleman jälkeen...



Orchid x2: Sullakin viikot kasaantuu hurjaa vauhtia,
hyvä hyvä!!

Samanlainen taipale sulla tuon vuotavan istukan kanssa kuin mulla oli

Se on raastavan pelottavaa aikaa, mutta tärkeintä että olet nostelematta ja muutenkaan rasittamatta itseäsi. Mä jouduin olemaan 2kk sairaslomalla nostelukiellon takia, sitten hematooma oli kuivunut ja istukka noussut kohdunsuun edestä sivuun jopa 4cm. Lääkärit vaativat 2cm jotta alakautta synnytys onnistuisi



Tuttiritari2: Mulla oli rv 15-20 aikoihin tuota paineentuntua, eli uskon että normaalia on



Fleur05: Oi mahtavat uutiset olitte saaneet!!

Onnea!!!!



Katherinelle suuret onnittelut rakenneultrasta!!

Hienoa!!



Luminian ultrauutisia täällä odotetaan peukut pystyssä!



Jokohan Eliisalle on tullut lähtö?



Mites Irtis?



AE:lle voimia odotteluun!!



ON: Täällä rinnat vuotaa ihan hulluna,
pitää kyllä hommata liivinsuojat...

Pikkujätti on erittäin energinen

Viime yönä kun kävin vessassa, niin pieni heräsi ja sitten monoa tulikin tunnin verran


Tosi erilaisia liikkeet näillä viikoilla, mitä ennemmmin. Mutta tietysti tila alkaa pienellä käydä ahtaaksi

Ennen jos mieheni laittoi kätensä masulleni ja painoi vähän kovempaa niin pieni potkaisi ja meni samantien iskää karkuun

Nyt se puskee kantapäällänsä niin mahottoman lujaa että välillä mä luulen että se puskee mahan läpi koipensa

Eilen mieheni sai vauvan kantapäästä kiinni, ja sen jälkeen monoa vasta tulikin!


Ihoa kiristää tosi kovasti, ei riitä enää aamuin illoin rasvaus, vaan pitää öisin ja päivisinkin rasvata



Voisin laittaa masukuvani tuohon viime viikonlopulta,
eli siis rv 30+0







MyAngels ja pikkujätti
rv 30+4 (ultra rv 30+6)
 
myangelsilla vallan superi massu :) se on ihanaa, kun tuntee hyvin pienen liikkeet, vaikka siitä sit seuraakin se kääntöpuoli, ettei ihan joka yö saa ihan maksimaalisia unia. mutta se on helppo kestää, kun tietää, että jos ei tuntisi liikkeitä helpolla, olis jatkuvasti aivan pannarissa. mun tsysteri ei odottaessaan tuntenut paljon yhtään liikkeitä, miten hän on voinut selvitä odotuksesta järjissään?? :D

ja luminian hymiön hikinauha ja lenkkeilyasento alko kovasti naurattaa :D voin nähdä sut silmissäni hiipimässä tuolla maisemissa =) hienoa, että liikunta sujuu.

täällä ollaan yhä vaan, eipä kummempia raportoitavia uusia asioita :) kirjoja ahmin, kun en paljon muuta jaksa tehä, nyt menossa komisario beck -dekkari.

irtis ja 38+6
 
Huomenia kaikille!


Eilisen iltavuoron jälkeen olin aika väsynyt/kireä ja nälkäinen!!


Töihin menin kello 13:ksi, ja alkoi palaveri..Siitä jouduin lähtemään ensimmäisen asiakkaan luo jo 15:ksi, juuri kotiutunut, siellä menikin tunti ja sitten kontrollikäynti erään luokse, vasta 17:30 ehdin pitää suunnilleen seisten ruokataukoni, ruhtinaalliset 5min! Koko illan painoin asiakkaalta toiselle ja pääsin vasta yli 21 töistä. Hermot kiereällä ja sainkin aikaan mojovan riidan mieheni kanssa!


Asia koski varhaisultraa: Jonne hän perjantaina oli luvannut lähteä mukaan innoissaan, eilen ei kuulemma muistanut koko asiaa ja sanoi, ettei hän niin konkreettisena pidä nähdä pient "katkarapua, jolla sydän sykkii" Siitä mä niin riemastuin, sai mies kuulla kunniansa!


No loppujen lopuksi riita sovittiin! Oikeasti ymmärrän, että hänen mukana olonsa ei ole tarpeellista ja hänellä 60km työmatka ja aika keskellä pvää jne....Mutta joku ehkä ymmärtää nämä tunnekuohut, mies valitettavasti ei ymmärtänyt!


Tänään minua jopa asia hymyilyttää, riita moisesta asiasta, mutta eilen olin tulta ja tappuraa! :saint:


Minulle tuli mieleen, kun minulle tulee vauvalehti, siinä uusimmassa numerossa kehotettiin äitejä kokeilemaan tuohon vatsan toimintaan tälläistä, ellet ole allerginen! Eli aamulla ensimmäiseksi kuorit kiivihedelmän syöt sellaisen joka aamu heti herättyäsi tyhjään vatsaan, kuulemma auttaa!

Minun vatsa vielä toiminut suht normaalisti, mutta yleensä kyllä tulee vaikeuksia sen kanssa! :headwall: Siis odottaessani! :heart:

Tänä aamuna olen ollut reipas: Imuroinut koko talon, tiskikone on ollut käynnissä, pessyt pyykkejä koneellisen, siivonnut kodinhoitohuoneen, ja mankeloinut, eli olen tyytyväinen itseeni!


Hiuksista: Ihmettelinkin, kuinka nämä ovat näin kiharat??? Siis minulla luonnostaan jo luonnonkiharat ja nyt extra kiharat! :heart: :saint: Tykkään kyllä, kynnet myös ainakin vielä hyvässä kunnossa, mutta töissä läträän jatkuvasti veden kanssa, saa nähdä haurastuuko?

Täällä myös tervhoitoalan ihmisiä: Voinko turvallisesti käyttää käsidesiä????? :headwall: Töissä siis, ettei siitä imeydy pieneen mitään? :heart:

Sitten täällä ilm useamman kerran sektiotuja äitejä muitakin? Minulle siis 4.s sektio tulossa! Ilmeisestikään ei ole mitenkään mahdollista saada synnyttää normaalisti? Vaikka kyllä sitäkin haluaisin, mutta turvallisuus ennen kaikkea! :heart:


Tänä aamuna vasta yksi yökötyskohtaus: Siivotessa alkoi yskittämään ja yskärefleksi saa näemmä minut yökkäämään helpolla! :x

Ajattelin jotain uusia kukkia hankkia pienen Pirpanan kunniaksi! :heart:

Kahvista: Join sitä , mutta jälki haju kahvissa on yököttävä! :headwall:


Ps ai niin neuvolakin jo tuli tilattua, se on 3.9.2008 silloin rv 9 jo! :heart: Oletteko muut 8.4.2009 kolleegat tilanneet neuvola aikaa?? :heart: ihana odotella tässä kaikkia noita mukavia juttuja mitä edessä on, kuitenkin pv kerrallaan tästä ihanasta ihmeestä nauttien!! :heart: :heart:

Ihanaa pvää kaikille! tänäänkin iltaan menevä


Rva Pikkumyy ja Pirpana



My Angels : ihana masu sinullakin! :heart:

Irtikselle: Jaksuja loppuaikaan!


Onnittelut kaikille, hyvistä ultra ym tuloksista saaneille!
 
Hei kaikille ja onnea plussista :flower:

Jos joukkoon mahtuun niin täällä olisi takana 3 perättäistä keskenmenoa vuoden sisällä ja nyt uusi raskaus alulla viikkoja 6+1. Jännittää ihan hirveästi miten tässä käy. kaksi lasta ennestään löytyy 04,03 syntyneet tyttö ja poika ikää itsellä on 25. neuvolaan en ole soittanut enkä uskalla ennen kuin viikkoja on yli 7 . niin monta kertaa jo soittanut ja perunut etten nyt pidä mitään kiirettä. toivon niin että nyt kaikki menisi nyt hyvin mutta uskalla ei riemuita
:ashamed:
 
tonttutiina, tervetuloa joukkoon! :flower: toivotaan, että neljäs kerta nyt toden sanoisi!! :heart: :hug:

mie oon huomannu, et useammanki kerran ku oon syöny ni alkaa kuvottaa. Just ko sanotaan, et sillo kuvottaa ku ei oo syöny :p Ja enne pistin sitä ruoan piikkiin (et no jos maito ol pilaantunutta, tai sit tää ja tää ruoka), mut ny kyl söin iha kunno tuoretta ruokaa enkö maitoo juona olleskaa.. Ja taas tul öklö olo. Mut onneks erittäin lievänä :)
 
Fleur & Katherine!! ONNITTELUT aivan mahtavista uutisista!!! :flower:
jippii!

tonttutiina, tervetuloa mukaan!!

lapsiluvusta vielä, että kolmesta ollaan miehen kanssa jo ennen ekaa raskautta haaveilut. Ehdin jo tossa ajatella, että meidän lapset on tässä kaksi perättäistä km kokeneena...
mutta etiäpäin sanoi mummo lumihangessa! Nyt näyttää jo hyvälle B)

Mutta kyllä se sit siinä taitaa olla. 3 passaa meille. :heart: :heart: :heart:
 
synnärillä käyty..

ja ei mitään edelleenkään ollut kohdunsuulla tapahtunut, vaikka kuin suppailee joka välissä..välillä kipeemmin välillä ei niin kipeesti..tuo menkkajuilinta vaan häiritsee ja selkäsärky..
Väsyttää...
istukka ennallaan..eli hieman kalkkeutunut, vauva ei kunnolla liiku, ja syke välillä liian hidas, lapsivettä vähän (joka osaltaan tekee sen ettei vauva liiku)...mutta silti EI ANNETA käynnistystä..(vielä)
perjantaina meen käyrään taas, ottaavat kuulemma pitkän (1h) käyrän ja jos se vaatii niin sitten ultrataan, mutta jos ei niin saan seuraavan ajan ens viikolle...
Puuduttavaa...

lapsilukumäärästä...taitaa olla parempi tyytyä nyt näihin kolmeen, kun synnyttäminen tuntuu joka kerran vaikeutuvan...

nyt taidan kellistää itseni tuonne sängylle...(särkylääkkeet vie voimat kokonaan...)

AE ja vilho 39+5
 
Miracle Toivottavasti ei toi pahaolo pahene. Toisaalta itse ottaisin kaikki mahdolliset vaivat kunhan saisin paperilla lupauksen et vauvan saan kainalooni. Hetki kerrallaan niinhän se on...
MyAngels Toi on tosi jännä juttu noi sun yliluonnolliset kyvyt. Siis enkelisi antoi sinulle uusia kykyjä. Jännää. Mulla ei oo tosiaankaan tuollaisia kykyjä. Esikoista odottaessakin luulin et poika tulee ja tyttöhän se oli :eek: . Nyt en enää arvaile tuon enkä muunkaan suhteen. Ei tosiaankaan oo lahjoja tuollaiseen... :) Onneks nyt en oo täysin tumpelo kaikissa asioissa, joten voin hyväksyä itseni sellaisena kuin olen. B)
Rouva Pikkumyy Ei munkaan mies ole tullut ekan, eikä tän takia ultraan. Täällä kun kestää noihin juttuihin n 3 tuntia, niin ei se pääse.... Itse olen noi menot, hyvät ja huonot hoidellut. Pääasia on mulle et hän on hyvä isä ja auttaa sitten. =)
Mulla tulee siis toinen sektio ja mielelläni sen otan, kun ei tosiaankaan suksi luista tavallisin tavoin... Täällä maassa ei saa synnyttää normaalisti 2 sektion jälkeen. Repeämisvaarahan siinä on. En tiedä miten siniristilippu maassamme homma oikein on???
Tonttutiina tervetuloa mukaan vaan!!!!!!! Täällä ei pureta :kieh: .
AE Siis mä oon ihan järkyttynyt!!!! Hitto sentään et sua retuutetaan :eek: . Siis mun mielestä ei oo kauheen hyvä jos vaavin sydän äänet heikkenevät ja istukka rappeutuu!!!!!!!!!!!
Minä menisin hulluksi tuossa tilanteessa. Siis pakkohan niiden on sut pian aloittaa jne. Nyt kyllä sapettaa ihan sun puolesta.... :x

NullPoints + Tirri 18+5
 
Teillä joilla on monta keskenmenoa oletteko saaneet ultraan aikaa nopeammin? Monellako viikolla olette menneet neuvolaan? Entä oletteko käyneet terveyskeskuksessa raskaustestiä tekemässä? Mietin että voisin huomenna soittaa terveyskeskukseen ja mennä tekeen sinne raskaustestin!
 
Tervetuloa Tonttutiina ja onnittelut plussasta!
Toivotaan että kovien kokemusten jälkeen tällä vauvalla olisi liimaa tossuissaan kunnon klöntti!

MyAngelsilla on niin nätti maha! Voi että. Ja Toivekin loli laitellut massukuvan, tosi mukavaa nähdä noita kuvia!

Rva Pikkumyyllä on virtaa riittänyt! Saat kyllä olla ylpeä aikaansaannoksistasi.. Täällä pitäisi imurille näyttää vähän paikkoja (pitkästä aikaa) mutta kun ei jaksa niin ei jaksa..
Huomenna tulee vieraita, joten ennen sitä olisi vähän pakko.. Varmaan menee ihan viime tippaan..

Voi hitsi AE! Kyllä on vauveli sitten kiinnittynyt ja kovasti kun ei meinaa haluta tulla. Mutta ihmeen pitkään ihmettelevät ja odottelevat tuolla synnärilläkin. No, toivottavasti ei montaa keikkaa enää tarvitse sinne synnärin suuntaan heittää.

Elisa lienee tosiaan vauvanhakumatkalla?

Tänään oli se ultra. Painajaisia tuli nähtyä viime yö ja aika piinallinen aamu, jännitti ihan hirveästi. Siellä odotustilassa vauva taisi tuntea äitinsä jännityksen, kun alkoi ilmoittelemaa itsestään ja kutitteli taasen! Ilmeisesti yritti rauhoitella.. Mutta onneksi vauvan massu oli ihan normaalikokoinen, samoin virtsarakko. Huh! Mutta rakenneultra-aika pitää edelleen ja ihan hyvä, sillä täälläkään sitä ei muuten saa, paitsi yksityiseltä. Mutta helpottihan tuo tämänpäiväinen käynti. Pikkuisen saa hengähtää. On tämä kyllä melkoista. Ensin odottaa ihan kauhuissaan, että meneekö raskaus kesken ja kun se pelko hieman helpottaa, tulee pelko että vauvalla ei ole kaikki hyvin.


Eilen oli neuvola. Täytyy kyllä sanoa, että on osunut meikäläisen kohdalle aika lailla törppö neuvolan täti. Mies oli mukana (kuten tänäänkin) ja ei kyllä noteerannut häntä millään tavalla. Pääsi nurkkaan istumaan.. Yhteensä koko käynnillä meni vajaa vartti!!! Eka neuvolakäynti oli pidempi, melkein puoli tuntia (ja kyseessä oli silloin ihan eka kerta). No eihän siinä kauan mene kun iskee odottajalle nipun esitteitä käteen..
Suurin osa ajasta meni tällä kertaa siihen, että täti laskeskeli, onko minulle tullut kiloja liikaa.. Tuli sitten pitkän pähkäilyn jälkeen siihen lopputulokseen, että 200g/vko viimeisen kuukauden sisään on ihan ookoo..
Kuunteli sentäs sydänäänet. Tuohon vauvan mahan suurentumisjuttuunkaan ei kommentoinut mitään.. Meillä ei siis näköjään mitään kuulumisia siellä kysellä, vaan käynnit on näköjään pissa purkkiin ja ulos- tyylisiä.. Uutta aikaakaan ei ois antanut, mutta itse sitte kyselin että miten se seuraava kerta! Aargh! Kyllä potuttaa se täti!


Pahoittelut tästä ruikutuksesta (fiilikset on nyt oikeasti paremmat kun saatiin hyviä uutisia).

Luminia 14+4
 
Luminia, no mut onneks kaikki oli kummiskii hyvin ultrassa! :heart: :hug:

Miul tosissaan ei mitään oireita oo, muuta ko iltasin sit alkaa vähä ain sattuu mahaan.. Kumpa tää ei silti menis kummiskaa kesken! Anopin luona kävin ja se o iha innoissaa :) Tosin tietää sekin toki, et iha alus vast ollaa, ni ei voi sillai viel iloita kunnol.

Sanokaas, et mikä prosentti on se, et sais uudelleen keskenmenon? Ko eikös kummiskii suurin osa raskauksista mee hyvin.. ? Sit ko täält palstalt välil lukee useitakin huonosti päättyneit raskauksia, ni tuntuu et keskenmenot o iha hirmusen yleisiä. Ja niinhä ne onkin, jos puolet suunnillee menee kesken. Mut silti.... Ko mietin et jos on jo yks km ollu ni kui helposti sit saa uuden?
 
Hei,

Tiiättekö paljonko noita suolakurkkuja saa syödä? :snotty:

T. Hän joka on jälleen löytänyt vanhan kaverinsa suolakurkun. Ilmeisesti salmiakkihimo on poistunut (tänään ei kaupassa käyny yhtään silmä kohti salmiakkiaskeja), mutta kotona huomasin suolakurkkupurkin (tai vielä joku maustekurkku eli eikös noissa ole enemmän sokeria?) kutsuvan minua jääkaapissa. :saint:
 
KÄÄK kun on taas tullut paljon uusia joukkoon, ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!! :flower:

MyAngels: IHANA masu!!! Tuota odotellessa... =) Noi on kyl jänniä nuo yliluonnolliset tapahtumat..Itse uskon niihin. Ekan keskenmenon jälkeen kun oli kulunut päivä ja itkin yksin sohvalla ja katselin tuulista syysilmaa ikkunasta niin vain yksi lehti leijaili pitkään ikkunan edessä. Tuli ihan kummallinen olo, että se pieni mut jotenkin hyvästeli ja antoi ymmärtää, että hällä nyt parempi olla :'( Voi toki olla, että hormoni lasku sai mut sekaisin, mutta toisen keskenmenon jälkeen näin ihan kummallisen mallisia pilviä taivaalla, kuin kaksi hahmoa siellä olisi katsellut...No, mua jotenkin ne lohdutti kun teki (ja tekee edelleen) tosi kipeää nuo keskenmenot.

katherine: Upeaa, että ultrassa kaikki hyvin! Mehän täällä se jo tiedettiinkin :D Voih, kunpa munkin ultrassa tulisi vain hyviä uutisia. Sitten olenkin asettanut jo seuraavan paalun mihin tähdätä ja se on viikko 22. En tiedä itsekään oikein miksi, mutta kun sen olen ylittänyt niin tää mamma alkaa nauttia odotuksesta täysin rinnoin! Ja masuin :D Ja aion sortua ostamaan minille jotain hyvin söpöä ensi nuttua :p

Luminia: No niin, lapsivettä se vain oli! Loistavaa, että sait ihania uutisia! Tästä vain täysillä höyryllä etiä päin =) Ja harmi, että teille on osunut tylsä neuvolatyyppi. Raskausaika on muutenkin aika hermoja raastavaa välillä niin ois kiva saada edes ihanaa kohtelua omassa neuvolassa. Et millään sais vaihdettua toista itsellesi vai onko se akka siel ainoa?

AE: EI OLE TOTTA! Voi perkule, mä pian rynnin sinne ja annan niille monoa persuksiin, että saatais sun nyytti nyt kohta ulos tuhisemaan teidän kainaloon! Toi kuullostaa jo ihan liian riskaabelilta mun korviin. Mä en varmana pystyis olemaan noin lungi miltä itse vaikutat! Mä lähetän sulle nyt virtuaali toiveita, että supparit sais aikaan sen mitä halutaan eli vauvan puskemaan itsensä maailmaan =)

tonttutiina: mä kävin yksityisellä viikon välein (6-8) tarkistuttamassa tilanteen kun miulla oli runsaasti vuotoja ja kipuja. Kaksonen ilmeisesti tuli ulos heti alussa. Neuvolatäti meinas, että olisin päässyt kyllä omalla taustalla jo julkisenkin puolella ultriin, mutta en ottanut neuvolaan yhteyttä kun vasta 8+4 ultran jälkeen ja varasin vasta silloin ajan...Soita ihmeessä ja tiedustele asiaa! :) Ja itse olin ekassa neuvolassa vasta 10+1 ja kotitestit oli ainoat mitä tein. Tosin mulla seurattiin pariin otteeseen veren hcg nousua juuri vuotojen takia ihan alussa!

fleur05: Jee! Hyvä, että kaikki ok!!! :hug:

ON: Täytynee varmaan alkaa päivittää tuota masuprofiilia viikon välein. Taas tuntuu, että on jälleen pullahtanut lisää =) Mikä passaa mulle hyvin! Ja joku täällä niistä liikkeistä mulle sanoi, että voisivat jo niitä olla. Taidan kans niin uskoa sillä eilen nukkumaan mentäessä oli aika moiset myllerrykset menossa. Yölläkin kerran niihin heräsi ja hymyilytti. Aivan ihana tunne!!!
Ja mikä oli kans ihanaa, mini laukkas tänään oikein mallikkaasti dopplerilla =) Ja nyt sain laukan kuulumaan jo pari sormen leveyttä navasta alaspäin. Tosin tais olla vaavi vain vähän ylempää tällä kertaa :D Kova se on siellä kirmaamaan kun koko ajan karkas alta pois, on se vaan niin rakas jo...En enää pitkiin aikoihin ole häntä ajatellut sikiönä vaan meidän vauvana :heart:
En muista kirjoittelinko jo aiemmin, mutta mun rakenneultra on siis kahden viikon päästä, IIKS!!! :eek: Toisaalta helpotus, että vielä aikaa siihen, mutta toisaalta tahtois, että ois jo ohi ja kaikki ois hyvin, aargh!

-Toive81 ja ravuri mini 18+2
 
Voi että, kumpa iteki ois pian tän alkuraskauden hermoilun yli päässeenä ja ois jo masuakin, sitä odotellessa :heart:

Munkin korvaan tuo kuulosti todella oudolta tuo aurinkoenergiaan juttu, et ei käynnistetä!! Eikös se vaavi oo vaarassa jos noin asiat on, et sykkeetki laskee ja istukka kalkkeutunu? :eek: Mut tseppiä! Toivottavasti pian käynnistäsivät ja kaikki menis mainiosti :heart: :hug:
 
Eliisa80 Onnea onnea :heart: :flower: :flower: Pienestä rinsessasta.Vauvan tuoksuista arkea teille...haisteleppas tytön varpaita...niis tuoksuu vauvan varvashiki ;) Aivan ihana tuoksu... :D Mä kummitytön varpaita nuuskuttelin koko vkolopun ku olivat kylässä tuos joki aikaa sitten...sekasin se pisti :LOL: :heart: Kyllä vauvat on sitten niiiiiiiiin ihania... :heart:

Joku aikasemmin kyseli nännien arkuudesta...Mulla ainakin koko tissien arkuus vaihtu nänni arkuudeks tuos joku pari vkoa sitten.

Niin ja joku kyseli lapsi lukumäärästä mistä haaveillaan.Meillä mulla siis on jo kaks...mutta oon aina sanonut et jos sen verran ihanan ja hyvän kumppanin saan rinnalleni lasteni isäksi ni niitä saa tulla montakin.Jos isä on kotona viihtyvää tyyppiä jne jne...
Nyt mulla semmonen on todellakin... :heart: Ollaan yhessä puhuttu että kun nyt ensiksi saadan etes se yksi ihana yhteinen pieni sekin on jo niin paljon.Mut jos saadaan toinenki yhteinen ni kyllä ollaan onnellisia...isäntä on sanonut et kaks ois aika hyvä varmasti noiden mun kahen lisäks mutta kun oli puhetta isoista perheistä esim 10 lasta...et mite oiskaan hienoa olla niin monen lapsen äiti ja isi...ni kyllä isäntä siihen tokasi et oishan se komeeta ;)
Eli siis kunhan saadaan tämä ihana yksi turvallisesti syyliin asti niin se on jo paljon noiden kolmen km:non jälkeen. :heart: :heart: :heart:

Mä oon niin nolo kun en muista kuka on mitäkin kysellyt ja mitäkin kirjottanut...mutta
Ihanaa kun uusia tulee onnea teille kaikille plussista...Liisteriä pikkusten varpaisiin että pysyvät äidin turvallisessa mahassa loppun asti. :flower: :flower:
Ei tainnut olla monikaan nyt viimeaikoina pudonnut...se on hienoa.
Mutta niille hirmunen :hug: jotka on sen inhottavimman ja raskaimman asian ovat joutuneet kohtaamaan.

(.) Täällä liikkeet tuntuu jo ihan selkeesti heti kun ite on vaan pikkasen rauhallisemmin et ei rymyä tuol missään eikä mitään silleen...aina vaan selkeemmiks käy..päivä päivältä.Mulla tää pikku kaevri on kans aika vilkkaan olonen sintti...kun diblerilla kuunnellu ni ei millää meinaa saada kunnon kopsetta aikaan ku karkaa...liikeeet kuuluu kyllä niin selkeesti et ei epäilystä...korvat on hajota ku tulee kipakoita potkuja suoraa mikkiin... :D Mutta kyllä tuo dobleri on ollut hyvä juttu mulle...pitäny pään kasassa tuon ressin suhteen.
Suosittelen!!
Meiltä otettiin tuo seula...öökohta kaks vkoa sitten eikä sieltä mitään mole kuulunut...vkon sisällä siitä otosta oisi pitänyt jotain kuulua jos siellä oisi joku arvo kohollaan.Mutta eipä ole kuulut eli meillä siellä asiat on varmasti aika hyvin :saint: :heart:
Nyt mietin lähtiskö sitä rakenneultraan vaiko eikö...kun mä oon nyt mittaillu sokereita ni sieltä kautta pääsisin sitten muutamaan ylimmääräseen ultraan jos nuo arvot nyt heittelee...ei kyllä pahasti jos ei ole kiireinen päivä sillai et ei kerkii syömää jatkuvasti jtn...sillon jos ei kerkiä ni arvot on korkeet...esim jos kerkii syömää kolme kertaa pvässä ni onha se selevä et sillo tulee syötyä maha täytee...ja sokerit kohoaa.
kyllä tekis mieli silti tuohon ultraan lähteä...oottelen isäntää iltavuorosta kotiin jos se olis miettiny asiaa kun annoin sille tehtäväks miettiä sitäkin töittesä lomassa.Pitäisi sitä aikaa kohta varailla...nkot rupee olee nii lähellä sitä jo...

Siis miettikää....pian ollaan puolessa välissä...WOW...Ihanaa ja kohta ollaan niillä vkoilla et vois jo selvitä...Ihan mahtavat fiilikset rupee olemaan...vaikka onhan noita niiiin inhottavia juttuja aika monella et vauva on myöhäsillä vkoilla enkeliksi taivaaseen lähtenyt...Mutta rupee olemaan joka tapauksessa jo turvallinen olo...ku voi noita ihania mylläsyjä jne tuntea useinkin. :heart: :heart: :heart:
Voi rakas laps ku me sut saadaan...elävänä ni jo on äiti ja isi onnellisia :heart: :heart:

Kyl ois lähettävä laittaa saunaa lämpiämää...isäntä tulee tunnin päästä kotiin ni pääsis sit saunaan...meillä kun on tuommone puu sauna...piha sellainen vielä... :)

Mutta kyllä sitä kasassa ollaan ja luen kyl näit juttuja ain välillä mut ei kerkii oikeen kirjottaa..hegessä mukana siis...jännitän teitä loppu suoralla olijoita..ja innolla kuulumisia lueskelen kun koneelle pääsen.

Tsemiä kaikille...pysytäänhän kasassa me joiden täytyy vielä pysyä...mutta et jotka sinnittelette ihan viimesillänne...ni tsemii kyl se siitä...onnea vauvanhakureissuillenne :heart: :heart:

Niin onnellinen Daizz ja ihemlapsi-sydänkäpynen rv 17+4
 

Yhteistyössä