KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET~~<3 ~~ Kesäkuussa~~<3~~

Leinikki JEE :D Ihanaa, onnea tosi paljon :flower: Teillä oli sitten samanmoinen vipeltäjä kun meillä, ei kans meinattu mittaa saada saati kunnon kuvaa. Turvotuksen määräkin oli sama =)
Ihana juttu, onnea vielä kerran! :flower:

Barbapörrö ties vaikka miehet valmistuis samasta koulusta, mehän oltiin molemmat Tampereelta ;) Kyllä tuo mies lupasi täälläkin siivota, mutta ei se ihan osaa kaikkea ottaa huomioon mun "juhlastandardien" mukaisesti :D musta tulee hullu juhlien alla :ashamed:

Kleopatralle tsemppiä loppumetreille! =)

Meritähti :heart: Pömppis 13+2
 
SusSoo
Leinikille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Kleo :wave: mullakin on myös tuo sektiopelko. Ai sä jouduit olemaan sairaalassa 14 vrk! Mä vaan olin 7vrk. Oikeesti mä en näin jälkeenpäin ajatellen ollut kotiuttamiskunnossa edes tuossa vaiheessa. Itse sektio sujui kehnosti ja toipuminen siitä oli tosi hidasta. Taisi mennä yli 2 kk ennen kuin pystyin mm. kävelemään normaalisti... Sektiohaava aukesi jo sairaalassa (neuvolakortissa tosin lukee, että sektiohaava parantunut täysin sairaalassa), ja haava tulehtui sitten kotona :eek: Täällä siis toivotaan myös kovasti, että alatiesynnytys onnistuisi tällä kertaa. Viimeisin synnytys oli alatiesynnytys ja toipuminen siitä sujui kuin unelma. Tsemppiä sulle näihin viimeisiin viikkoihin ja toivon, että pääsisit alatiesynnytykseen kun siitä niin haaveilet :hug:

Sussoo ja Suloinen 33+6 :heart:
 
Neuvolakuulumiset:
Viikot siis tänään 23+4, painoa tullut 290g/viikko, sf 19 eli nätisti menee omaa käyrää, lapsiveden määrä N (eli vissiinki normaalia tarkottanee ), asukkaan syke 140, liikeet ++, hemppa 123 eli laskenu vähän. sovittiin et alotan raudan.
MUTTA mun RR noussu viimekerran 126/70 -> 138/78 ja pulssi 115, puolen t päästä 88 ja neukkatäti tunsi pulssia mitattaessa jotakin outoja lyöntien poisjääntejä..
Huomenna otetaan labrassa EKG, sit takas neuvolaan kattomaan mitä se sanoo..
asukkaalla siis kaikki hyvin, mun voinnista en niinkään sit tiiä.
Kiinnittävät huomiota entistä enemmän ku mulla 6v sitten oli käytössä beetasalpaajat kun lepopulssi oli 120 luokkaa ja lyöntejä tuli lisää ja välistä jäi pois.
Mitään muuta en kyl oo ite huomannu ku et pienestäki rasituksesta nousee pulssi heti kauheen korkeelle.. 200m kävely normaalitahtia tekee pulssin 130een.. normiako?
no, ei huolta ennen huomista :)

Samalla sain ajan 2,5vk päähän lääkärineuvolaan ja siit muutaman pv päästä normineuvolan.
Kirjotteli vaan lääkäriaikaa varatessaan että kattoo sielki paineet ja pulssin.

dada 23+4
 
SusSoo
Dada :wave: kuulostaa tosi tutulle noi sun oireet. Mähän jouduin sairaslomalle "epämääräisten rytmihäiriöiden" vuoksi. Viikon lepäilyjen jälkeen syke tasoittui vähitellen ja pystyin itse havainnoimaan, koska rytmit alkoi mennä sekaisin. Kerran kävin EKG:ssä, mutta kun "kohtaus" ei ollut päällä, käyrä oli ihan normaali. Mulla tuo siis johtui täysin väsymisestä ja stressistä. Sairaslomaa sain töistä äitiysloman alkuun asti. Toivottavasti saat apua ongelmaasi ja jospa vaikka se lepo auttaisi sinuakin :)
 
Sussoo: menitkö lääkäriin itse vai huomattiinko neuvolassa? antoiko ihan suosiolla sairasloman? mulla enää kuukaus töitä jäljellä ylipäätään ennen kesälomaa ja sitten varhennettua mammalomaa, varhennettuna otan oman jaksamisen vuoksi.
Mun työ tosi hektistä, 8 tuntia päivässä jokapaikan höylänä jalkojen päällä ja mietinkin mikä on se piste jossa en enää anna rasituttaa itseäni, tai pumppua.


ihanaa kun joku muukin :hug:
 
SusSoo
Dada :wave: Neuvolassa ei pahemmin asiaan puututtu. Yhtenä aamuna tuli sitten pahempi "kohtaus" parin viikon tykytysten jälkeen ja tuolloin soitin työterveyteen ja sain lääkärille ajan. Sairaslomaa sain kolme päivää (ke-pe) ja lääkäri käski ottaa vaan lunkisti... Se oli semmoinen nuori jätkä, joka tuntui ottavan työnsä rennosti purkkaa jänkyttäen... Ke-su välisenä aikana tuli vielä kolme uutta kohtausta, joista yksi erittäin paha. Maanantaina soitin uudelleen työterveyteen ja pääsin taas lääkärille. Siellä kirjoitti suosista sairaslomaa äitiysloman alkuun. Tämä toinen lääkäri jaksoi kuunnella mun asiani ja päätyi siihen, että on parempi levätä kotosalla kuin ahertaa töissä. Niin kuin lääkärikin vähän epäili, niin osa syy varmaan on ollut tämä stressaava odotusaika kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen.
Aikaisemmissa raskauksissa en ole kehdannut hakea sairaslomaa, vaikka silloinkin olisin sitä tarvinnu. Nyt olin kerrankin viisas ja jäin kotiin lepäämään ajoissa. Ilman muuta haet sairaslomaa. Kukaan ei sua siitä tule syyllistämään. Kateellisia voi tietenkin työpaikalla olla, mutta olkoot. Pääasiassa olet sinä ja tuleva lapsesi :hug: :heart:
 
:wave: :wave: :wave: Saanko liittyä mukaan vaikka en tähän jaksa vielä uskoakaan
http://www.aijaa.com/img/t/00532/4310234.t.jpg
Edellinen keskenmeno 8.4 eli yhdet menkat välissä ja nyt oltais taas raskaana? Toi viiva on kyllä haamu, niitä olen maanantaista lähtien tehnyt jo viisi ja viiva ei vaan vahvistu, ei sit millään....eli melko varma olen et kesken tulee....mut vielä ainakin siis raskaana :heart: :heart: :heart:
 
Minäkin haluaisin mukaan. Testasin tänään ja sain mahtavan plussan. Km 10/01 ja 10/08. Viimeksi raskaus päättyi pienen enkelin syntymään rv 18.

omenaruusu...32v....KOKS.....KM 10/01 ja 10/08....3

Mulla on myös noita epämääräisiä rytminvaihdoksia sydämessä. Johtuu stressistä ja osittain myös refluksitaudista. Närästys saa aikaan muljahduksia ja rytmin nopeutumista. Mulle on sanottu, että vaiva on ihan normaali ruuhkavuosissa elävillä naisilla. Tunne on vaan niin inhottava.
 
Voi Leinikki, onnea todella paljon! :heart: :flower:

Onnittelut myös plussista coitus interruptus ja omenaruusu! :heart: :flower:

Harmi kun taas sataa! :( Mulla on varmaan sen takia jotenkin saamaton olo. Harmittaa oikein itseäkin! :(

Päksäkkä 30+3 :heart:
 
Mun mahassa on pippeli! Eli tämän mamman tyttöolo meni aivan metsää. POIKA siellä köllötteli ja esitteli antaumuksella haaroväliään rakenneultrassa tänään. :LOL: Rakenteet kunnossa ja painoarvio 300 g. Olo on helpottunut ja huojentunut. Ja tuleva isä on niin polleeta että. =)

Onnittelut uusille! Ja myös muille, joilla ultrassa hyviä uutisia tullut!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 19+4 (ultran mukaan 19+3)
 
Barbapörrö :LOL: onnittelut poikalupauksesta :heart: Hienoa että kaikki on hyvin.

Esikoisesta mulla oli toooosi vahva tyttö-olo, ja hetken olin uskomatta korviani kun lekuri sanoi että kyllä se pojalle minusta näytti :D mutta sitten olin jo ihan pilvissä ja soittelin kaikille että JEEEE mä saan POJAN! :LOL: :D

Millonkohan tää hb lähtis nousemaan.. Yhden Retaferin oon päivässä ottanu raskausmultitabsin lisäksi.

Kovasti väsyttää..Huomenna poksuu jo rv 16 täyteen :heart:

Tänään ei meinannu nahkatakin napit enää mennäkkään kiinni :D

Heinis ja BeBe 15+6
 
SusSoo
Coitus I ja Omenaruusu :flower: onnittelut plussauksista!

Heinämassu :wave: minähän kutisin tammi-huhtikuun välisen ajan ihan mielettömästi. Kävin jo verikokeissakin, mutta onneksi ei mitään löytynyt. Mulla normaalistikin atooppinen iho, joka nyt tässä raskaudessa päätti sitten kutista oikein urakalla. Nukkumaanmeno ja yöunet olivat ihan kauheita. Yöllä heräsin siihen, kun raavin itseäni vereslihalle :eek: Ja mistään rasvauksista ei ollut mitään hyötyä. Onneksi nyt on sentään helpottanut. Toivottavasti pääset kutinoista eroon!

).) Kävin neuvolassa... Ja painoa tullut kahden viikon aikana 2,2kg :whistle: Ei kuulemma mitenkään hälyyttävää, koska näki mun jaloista heti että kauhee turvotus on päällä. Verenpaineet ihan ok ja masun kasvu on nyt menossa keskikäyrän alapuolella. Parin viikon päästä on uusi neuvola-aika ja juhannuksen jälkeen äitiyspoliaika. Ennen juhannusta lopetan Primaspanin syönnin, jotta en sitten synnytyksessä vuoda liikaa.

Ihana, että on näin viileä ilma! Edes hieman helpotusta mun turvotukseen, siis ihan pikkaisen kyllä vaan :D

Poksuista iloinen
Sussoo ja Suloinen 34+0 :heart:
 
omaa napaa:
Tänään otettiin ekg ja rytmihäiriöitä näkyvissä, niitä kattellaankin sitten tarkemmin kun kolmen viikon kuluttua lääkäriaika mut mitään akuutin hälyttävää ei ollut kuitenkaan. Huoh, sitten Maanantaina pääsee setvimään yhden edellisen terveyskeskuksen kanssa että saan vanhoja epikriisejä ku en ite muista asioita tarkkaan 6 vuoden takaa, ja lääkäri tahtoo tietää miksi mulla oli sillon kotvan sydänlääkkeet..rytmihäiriöitä oli silloinkin mut vähän suuremmalla mittakaavalla.
eli näillä mennään ja sit katellaan :)
Hassua..mä en olis ite ees ottanu asiaa esille kun se ei mua tavallaan häirii, kun ei kipuja tai mitään (koputtaa puuta ) .. :)
Mut kiva tietää että tuol neuvolassa huolehditaan. :)
Huhhuh, tänään oliki taas päivä, kelaan kun asiat hoidin..maanantaina saa selvitellä töissäkin sitten mut se on onneks helppo homma :D


mites muitten kesäsateinen päivä?? :)


sussoo: oliko sulla mistään mitään apua atopian/ihon kuivuuden aiheuttamaan kutinaan?
heh, minä epätoivosesti yritän kehittää keinoa pitää atopian loitolla, mut kun ei vaan auta vaikka rasvaa.




dada 23+5
 
Heinämassu mulla ei juuri kutise iho mutta välillä musta tuntuu että se tippuu pois. Laitan iltaisin aina koko kroppaan apteekin rasvaa ja aamulla iho tippuu varsinkin käsivarsista ja jaloista ja taas saa rasvata. Väilillä oikein ärsyttää. :|

SusSoo onnea poksuista! :heart:

Barbapörrö hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin! =) Onnea poikalupauksesta. :flower:

dada oletko nyt saikulla vai jatkatko vielä töissä?

Mä en taas tiedä mihin mun päivä on mennyt. Ainakaan hirveästi mitään en ole saanut aikaan! :whistle:

Päksäkkä 30+3 :heart:
 
coitus interruptus ja omenaruusu onnittelut plussauksesta ja tervetuloa mukaan :flower:

Barbapörrö Mä varmaan huudan ton "Mun mahassa on pippeli!" siä ultrassa ääneen jos mun mahasta poika löytyy :LOL: On vaan niin vahva tyttöolo, etten varmaan ihan heti usko jos poika onkin.
Oon kyllä sanonut, et vaikka poika oliskin niin kerran ainakin joutuu rinsessamekon päällensä laittamaan :LOL:
Omaan ultraan vielä 1viikko ja 2päivää.

pinkkimieli ja pallopää 19+0 *poks*
 
päksäkkä: Töissä jatkan..Jos voinnissa tapahtuu muutoksia niin sit heti takas neuvolaan, mut muuten ei kuulema tartte yhtään varoa että nähdään tapahtuuko muutoksia johonkin suuntaan.
Siel seukis lekurissa niitten tuskin ainakaan kannattaa mua saikulle laittaa..ku sen jälkeen enää reilu vk töitä jäljellä, sit alkaa kesäloma.
Mut kovin oli sitä mielt että toistaiseksi normaalielämää, mut herkästi pitää ottaa yhteyt jos jotain tulee. :)

pinkkimielelle onnea poksuista :)
 
SusSoo
Dada :wave: mä kokeilin kaikkia mahdollisia apteekin voiteita ja rasvoja mun ihooni. Mikään ei auttanut. Kun otti housut pois, niin lahkeista ropisi valkoista "ihorouhetta" lattialle :D Mulla normaalistikin helpottuu iho-ongelmat kun ilmat lämpenee ja aurinko näyttäytyy. Tosin nyt vähän ilmat näyttävät kehnoilta :/ Mulla on kaiken lisäksi valoallergia eli oikeestaan en voi kuitenkaan olla auringossa pitkiä aikoja. Tai ainakin pitää hyvin suojata iho ja pitää hattua päässä. Niin ja hieno juttu, että pitävät hyvää huolta sun rytmihäiriöistä siellä neuvolassa :)

Hienoa! Pinkkimielelläkin poksupäivä, onnittelut! =)

Barbapörröä olen aivan unohtanut onnitella pippeliuutisista :D

-S & S 34+0 :heart: -
 
Onnittelut plussista coitus interruptus ja omenaruusu! :heart: :flower: :heart:

Barbapörrö onnea hienoista ultrakuulumisista ja pippelilupauksesta :D

Dada hyvä että tutkivat siellä ja pitävät huolta, onhan se sitten otettava varman päälle jos syytä on. Mutta se on varmaan hyvä merkki ettei ne ole sua itsees niin häirinneet.

Heinämassu mulla kans finnejä pukkaa naamaan ihan hulluna ja iho on etenkin jaloissa niin kuiva ettei oo tosikaan. Erehtyy raapimaan niin heti on haava ja rasvat ei tunnu auttavan. Ja kun kutisee... :headwall:

Mulla on itsellä ollut tänään energisempi päivä kun pitkään aikaan! :) Tosi hyvä mieli kun on saanut niin kauheesti aikaan. Jotenkin ollut lippu korkeammalla.
Hyviä öitä ja hauskaa viikonloppua!

Meritähti :heart: Pömppis 13+3
 

Yhteistyössä