Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Voi että mä odottelen noita aikoja kun tuntee liikkeet :love: Makoilen jo nyt välillä ihan hiljaa paikoillani ja koitan kuulostella, josko mahassa tuntuisi jotain liikehdintää. Iltaisin maha toimii kyllä edelleen siihen malliin että on aivan mahdotonta sieltä kaiken mahan mouruamisen joukosta tunnistaa mitään pieniä hipaisuja :p
 
Moikka!
Mä voisin vähän tännekin ilmoittautua, jos sopii? Olen siis tuore plussaaja, la sijoittuisi toukokuun puolenvälin tietämille. Päätin etten kertakaikkiaan voi pelätä koko raskausaikaa, se kun on aivan hyödytöntä. Mutta väkisinkin mietityttää, jännittää (ja kauhistuttaa!) ja vertaistukea kaipaan.
Taustalla siis ihana, terve lapsi vm -12, ja sen jälkeen menetykset -14 (22+0) ja -15 (10+4).
 
Moikka!
Mä voisin vähän tännekin ilmoittautua, jos sopii? Olen siis tuore plussaaja, la sijoittuisi toukokuun puolenvälin tietämille. Päätin etten kertakaikkiaan voi pelätä koko raskausaikaa, se kun on aivan hyödytöntä. Mutta väkisinkin mietityttää, jännittää (ja kauhistuttaa!) ja vertaistukea kaipaan.
Taustalla siis ihana, terve lapsi vm -12, ja sen jälkeen menetykset -14 (22+0) ja -15 (10+4).
Hei ja tervetuloa! Saanko kysyä tuosta 22+0 raskaudesta......mitä tapahtui? Pakko ei ole kertoa. Itsellä keskenmeno viikolla 12 ja se otti kyllä koville.....
 
Hei ja tervetuloa! Saanko kysyä tuosta 22+0 raskaudesta......mitä tapahtui? Pakko ei ole kertoa. Itsellä keskenmeno viikolla 12 ja se otti kyllä koville.....
Kiitos! Olen pahoillani keskenmenostasi :(

Meillä tämä rv 22+0 oli geneettinen raskauden keskeytys. "Narahdimme" nt-ultrassa ja siitä alkoi viikkojen piina ja selvittely mikä vauvalla on vialla ja miten vakavia vammat ovat. Valitettavasti kehitys- ja rakennepoikkeamat olivat niin vakavia, ettei elinmahdollisuuksia ollut :(
Seuraava, raskausviikkojen 10+5 menetys oli sitten "tavallinen" keskeytynyt keskenmeno.
 
tryydu tervetuloa! Teilläkin rankka tausta takana, nyt kaikki menee hyvin :)

Täällä on oireet kadonneet kuin tuhka tuuleen, saapa nähä miten käy. Maanantaina on ultra joten ei tässä kauaa tarvitse odotella.

Nivusia kiristää ja valkkaria tulee, mutta turvotusta ja pahoinvointia ei tunnu olevan. Lisäksi alapää haiskahtaa, mutta näin oli ekassakin raskaudessa jo ennen keskenmenoa. Ja kaikki tuppaa ärsyttämään :mad::LOL: Eilen oli selkä ja maha pinkeänä/kipeänä ja tietysti heti aattelin, että nyt supistelee tai jotain ja ulos tulee. Mutta ei ole mitään tullut.

Raskausoireet tulee ja menee, mutta eipä tässä uskalla juhlistaa vielä mitään. Mitään paniikkia ei ole, koska oon koko ajan varautunut pahimpaan. Ihanaa kun tästä raskaudesta voi nauttia niin täysillä :unsure:

Tänään 6+3.
 
Kiitos! Olen pahoillani keskenmenostasi :(

Meillä tämä rv 22+0 oli geneettinen raskauden keskeytys. "Narahdimme" nt-ultrassa ja siitä alkoi viikkojen piina ja selvittely mikä vauvalla on vialla ja miten vakavia vammat ovat. Valitettavasti kehitys- ja rakennepoikkeamat olivat niin vakavia, ettei elinmahdollisuuksia ollut :(
Seuraava, raskausviikkojen 10+5 menetys oli sitten "tavallinen" keskeytynyt keskenmeno.
Oi miten rankkaa......toisaalta hyvä että tuossa kohtaa selvisi, ettei sitten kun synnytys käsillä ja olisi saanut pitää pienen vain hetken täällä.....jaksamisia ja nythän kaikki on toisin(y)
 
tryydu tervetuloa! Teilläkin rankka tausta takana, nyt kaikki menee hyvin :)

Täällä on oireet kadonneet kuin tuhka tuuleen, saapa nähä miten käy. Maanantaina on ultra joten ei tässä kauaa tarvitse odotella.

Nivusia kiristää ja valkkaria tulee, mutta turvotusta ja pahoinvointia ei tunnu olevan. Lisäksi alapää haiskahtaa, mutta näin oli ekassakin raskaudessa jo ennen keskenmenoa. Ja kaikki tuppaa ärsyttämään :mad::LOL: Eilen oli selkä ja maha pinkeänä/kipeänä ja tietysti heti aattelin, että nyt supistelee tai jotain ja ulos tulee. Mutta ei ole mitään tullut.

Raskausoireet tulee ja menee, mutta eipä tässä uskalla juhlistaa vielä mitään. Mitään paniikkia ei ole, koska oon koko ajan varautunut pahimpaan. Ihanaa kun tästä raskaudesta voi nauttia niin täysillä :unsure:

Tänään 6+3.
Sua mietinkin aamulla, että mitä mahtaa kuulua. Täällä edelleen kanssa oireet kadonneet. Eilen illalla kyllä tein melko tutkimusta rintojen kanssa, että ollakko vai eikö-arkana.....en oikein päässyt selvyyteen. Hcg maanantaina. Onnea jo etukäteen sulle ultraan maanantaille!!!!!(tää ei kieliopillisesti oikealle lauseelle kuulosta mutta mitäpä tuosta:geek:...)

Laskin vau.fi laskurin mukaan niin mulla olis menossa 6+2 menkoisa laskettuna......epäselvä kierto joten en tiedä kuinka muuttuu...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Kyllä pahalta tuntuu Jutskan puolesta :cry: Mikä siinä onkin että kaikille ei hyvää onnea riitä. Ei tähän mitään viisasta voi sanoa, yritä jaksaa ja ehkä vielä tulee oikea aika teillekin jos jaksatte sitä tavoitella.

Vauvelilla on huomenna ultra, eikös? Peukut pystyssä (y)(y)(y) Voih, se tunne kun pienen sykkivän papusen siellä näkee :love:

KevätTähti, ihanaa että olet päässyt jo noin pitkälle! Mitkä fiilikset, alkaako jo mieli tehdä hankintoja? Olen itse vähän kahden vaiheilla että hankitaanko meille doppleria.. Esikoisesta ei ollut.

Täällä muuten tasaisen varmaa oireilua ja olo on jo aika luottavainen. Korkealta sitä kyllä putoaa jos jokin vielä pieleen menee :cautious: Ensi viikolla meenkin jo seulontakokeisiin ja iiiiiks, kohtahan se nt-ultrakin jo ovella kolkuttelee.

Paksua vointia kaikille :love:
Bosch 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onnea Vauveli vanhalle huomiseen ultraan! :love: Se on kyllä aivan ihana kokemus kun ensimmäistä kertaa näkee elävän vauvan alun ja sykkeen ultralla. :love: Itse ajattelin ensin mennä varhaisultraan yksin, mutta en sitten viitsinyt viedä mieheltä sitä iloa pois, että näkee pienen ensimmäistä kertaa yhtä aikaa kun mie. Taisi homma konkretisoitua hällekin, kun ultraan pääsi mukaan. Odottaa jo innolla seuraavaa ultraa. :D

Minttumar 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Peukkuja vv huomiseen ultraan! (y)

Mä oon tosiaan jo varovaisesti aloittanut hankintojen teon. Kirpparilta kerännyt nyt viikonloppuna hyväkuntoisen näköisiä pieniä (50-62) kietaisubodeja. Ja yhden pörröhaalarin (jossa vauva tulee näyttämään ihan meidän koiralta :D ) ja unipussin. Ja ja käyttämättömän babynestin.

Vähän välillä hirvittää, mutta kyllä mä nyt jo haluan uskoa, että kaikki menee hyvin.
 
Ja dopplerista: mulla ei ole ollut hirveästi käyttöä sille, mutta nyt tämän viikon se on ollut ihan kiva. Pari kertaa tullut kuunneltua, ja on ne äänet sieltä kuulunut vaikka etenkin iltaisin on ollut vaikea löytää kun maha pitää niin paljon kaikkea muuta ääntä. Ennen työreissua en saanut selvästi ääniä kuuluviin, toisaalta asia ei kyllä ollenkaan stressannutkaan mua kun tiesin että oli aikaista, joten ei se doppleri silloinkaan mikään miinus ollut.

Reissun jälkeen oli kyllä valtava helpotus kuulla sydänäänet, ja silloin olin todellakin kiitollinen dopplerista :) Olin ollut tosi huolissani siitä miten pikkuinen selviää siitä kun tarvon ulkona, parina päivänä sateessa ja rännässä, aamusta iltaan. Arvioin, että vaikka itse työ enimmäkseen on paikallaan kyykkimistä, niin niihin paikkoihin kävely tarkoitti pitkälti yli 100 km kävelyä 1,5 viikon aikana, josta noin 40 km melkein täysi 75 litran rinkka selässä. Loputkin painava päiväreppu selässä. Kerroin kyllä työparille raskaudesta ja otettiin pitkät kävelyt hitaampaan tahtiin ja enemmän taukoja pitäen kuin yleensä. Ja hyvät kamppeet piti riittävän lämpimänä jopa räntäsateessa, joten mitään suurempaa hätää ei ollut. Mutta eivät nuo työt mitään laiskottelureissuja ole, ja vaikka olen kyllä maastokelpoinen niin en todellakaan ole missään kovin rautaisessa kunnossa, joten tuo kävely ja kantaminen kyllä todellakin on fyysisesti raskasta ja tuntuu kropassa :p
 
Kiitos kaikille ultratsempeistä! Meen ilman suurempia odotuksia sinne. Viimeksi syke näkyi varhaisultrassa mutta meni siitä muutaman päivän päästä kesken. Jos syke näkyy, niin pieni askel on otettu eteenpäin, mutta en silti uskalla liikoja iloita.

Kevättähti sun työ kuulostaa ihanalta! Mää olen sellainen metsäläinen ja liikun paljon luonnossa ja harrastuskin on luonnon parissa. En mää mikään kriinpiissi silti ole :LOL: Tosin 75 litrainen rinkka täynnä kamaa sun viikoilla... ei kuulosta enää niin ihanalta :p Sulla on mahtava kunto :)
 
Ei ollutkaan pahoinvointi vielä ohi, vaan vasta alkamassa. Huono olo on joka aamu herätessä ja yleensä saa sen kerran käydä päätä pöntöllä käyttämässä, ennen aamupalaa. Tyhjällä mahalla oksentamisen ja aamupalan jälkeen onneksi helpottaa. Pahoinvointi kuitenkin palaa jos on liian kauan syömättä ja välillä saa päivälläkin käydä oksentamassa. Ihanaa kun on kerrankin varma olo raskaudesta. :love: Oksentaminen ei vaan tällähetkellä kovin ihanaa ole, kun flunssa on tuloillaan ja kurkku niin maan p*rkeleen kipeä. :(

Minttumar 7+5
 
minttumar: pistin sulle peukkua tuohon oksentelu-viestiisi, mutta ihan siinä mielessä, että oireita löytyy! Koita jaksaa halailla Arabiaa!

Vv: Joko on ultra kuulumisia?????

Itsellä hcg verikoe ennen yhtä tänään. Kaikenlaisia oireita on iskenyt nyt viikonlopun aikana, mutta menen nyt kuitenkin tuonne ottamaan arvot.
 
Heiii, ehkä mä vihdoin uskallan tännekun tulla pyörimään:D. Eli, mä olen kanssa majaillut tuolla keskenmenon jälkeen yrittäjissä, tosin viime aikoina vähän siellä takavasemmalla..
Historiaa; vuoden sisään mahtunut kaksi keskenmenoa rv 7 ja rv9.

Ja nyt sitten oltaisiin menossa tasan rv 16:). jos joku haluaa tietää enempi raskauden alusta, niin kirjoittelin siitä joku päivää siitä tuonne keskenmenopalstalle, samalla kun ilmoittelin että mut voi ehkä jo lisätä plussaneisiin:LOL:.

Tosiaan, aika varovaisesti olen nyt vasta ruvennut ajattelemaan että tässä voisi hyvin käydäkin:rolleyes:. Kyllä noi keskenmenot tekivät vaan sen että tuntui ettei tajuntaan mahtunut mitkään muut asiat kuin ne, että mikä kaikki voi olla pielessä. Ja kun tähänkin raskauteen mahtui kaikkea epäselvyyttä, oli valemenkat, kipuja, vuotoja, varhaisultrassa vastasi reilua viikkoa pienempää kuin plussatusta ovulaatiosta olisi laskettu (mikä pisti epäilemään että jokin pielessä :confused:). Olen käynyt polilla rv 8 aivan 99% varmana että kesken meni. Mutta ei.
NP-ultrastakin jouduttiin varmuuskontrolliin mutta siellä oli kaikki hyvin:love:.

Seuraava jännitys olisi sitten rakenneultra, sitäkään ei ajatte enää niin että mennään selvittämään onko poika vai tyttö, vaan että onko kaikki hyvin. Ja tietty jos kaikki on hyvin, kyllä me sitten halutaan sukupuoli tietää:p. Ennestään on siis kaksi poikaa, 7- ja 3-vuotiaat. Tyttö olis kiva mutta enpä jaksa uskoa:LOL:.

tää oli nyt vaan omaa napaa tällä kertaa. Toivotaan että kaikki nyt pysyisivät täällä(y).

Vauveli vanhalle onnea ultraan!

MeaMinnis rv 16
 
Minttumar ihanaa, oireita, lähetä tänne :D

Mulla on ultra iltapäivällä. Käyn kyllä kertomassa täällä uutiset, oli ne sitten hyvät tai huonot. Nyt kyllä on ihan mahdoton pelko persiissä, oksettaa ja pyörryttää. Tähän asti on mennyt aika nopeasti ja oon elänyt melkein kuin normaala elämää (pelko välillä noussut silti esiin), mutta nyt jännittää ja paljon.

Oon jo miettinyt, että jos tulee huonoja uutisia ja joudun tällä viikolla tyhjennykseen, että miten järjestän sovitut menot. Onhan tää ihan pönttöä joutua miettimään tällaisia.

Jos tulee hyviä uutisia, niin pitää varata eka neuvola. Ja ultraan haluan uudestaan viikolla 9.

Ninnikselle tsemppiä hcg:n, sieltä tulee hyvät lukemat!

MeaMinnis ihanan pitkällä jo oot, nauti :love:
 
Onnea Minnis, pitkällä olet. Meillä taitaakin molemmilla olla la maaliskuussa? :)

Täytyy muuten sanoa, että jos nyt menee putkeen niin saan juurikin toivomani kevätvauvan. Sellaisen, joka syntyy kun päivät alkavat pidetä, ilmat lämmetä ja olen ajatellut että siihen aikaan vuodesta jaksaa kaikkea uutta ja valvomisia paremmin kun kesä on tulossa. Ja kesällä on sitten jo vähän seurallisempi kaveri ja vauvasta huolehtiminen jo vähän rutinoituneempaa, jos vaikka pääsisi sukuloimaan ja mökille. Ai hitsi, kumpa kaikki nyt sujuisi...

Ja minttumar - sekä onnittelut että pahoittelut siitä pahoinvoinnista :D

Vv - täällä pyöri ihan samanlaiset ajatukset ennen ultraa. Ei jotenkin uskaltanut toivoa liikoja, joten mietti jo millä aikataululla tyhjennyksen saa järjestettyä. Mieskin sanoi jälkeenpäin, että oli jo henkisesti valmistautunut siihen jos joudunkin tyyliin suorilta jäämään tyhjennykseen. Onhan se vähän karua, että ajatukset ultraa odotellessa ovat tuota luokkaa... Mutta kaikki peukut sinne, että ne negatiiviset ajatukset ovat vain sellaista pahimpaan varautumista ja saat hyviä uutisia :)

Peukkuja myös ninnananna hcg:n mittaukseen (y)

Täällä pyörähti tänään 14. viikko käyntiin. Ja viikon päästä on seuraava neuvola, silloin varataan myös ultra-aika :)
 
Mua pelottaa tonnilla tuo verikoe.....kuinka paniikissa olen viikon päästä kun on eka ultra!:confused::confused::confused:

Musta ei yleensä kauhean helposti verikoetta saa, joten saas nähdä montako reikää pitää kairata ennenkuin saadaan onnistumaan:ninja:......viimeksi taisi olla niin, että molemmat käsivarret oli kolmeen otteeseen rei´itetty. Ei mulla hätää, mutta piikittäjä oli kauhuissaan......:D
 
Mua pelottaa tonnilla tuo verikoe.....kuinka paniikissa olen viikon päästä kun on eka ultra!:confused::confused::confused:

Musta ei yleensä kauhean helposti verikoetta saa, joten saas nähdä montako reikää pitää kairata ennenkuin saadaan onnistumaan:ninja:......viimeksi taisi olla niin, että molemmat käsivarret oli kolmeen otteeseen rei´itetty. Ei mulla hätää, mutta piikittäjä oli kauhuissaan......:D
Puuh, meitä on sitten kaksi! Oksettaa, pyörryttää, jännittää, pelottaa. En olekaan vähään aikaan pökrännyt ketarat auki, toivottavasti tänään ei käy niin :D

Tänään on oltava hyvien uutisten päivä, sovitaan niin!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Ihania uutisia molemmilla, Vauveli vanhalle ja ninnananna!!! :love::love::love:

Pääsetkö Vauveli vanhalle ihan kunnallisen kautta uusintaultraan vielä ennen np-ultraa? :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä