Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

Voi itku mitähän tämä nyt on :( mulla jää pyyhkiessä paperiin vähän ruskeaa. Eilen illalla jo olin havaitsevinani punertavaa. Mut nyt muuttunut ruskeaksi. Ja lieviä menkkakipuja ilmaantunut myös. Eihän nämä nyt alkavat menkat voi olla kun vasta 27/32 ja mulla ei ikinä noin lyhyt kierto ole ollut vaan päin vastoin venyy pidemmäksi jos ei ajallaan ole tullut :( No vähäisetkin toiveet raskaudesta katosi nyt. Tämmöstä täällä.
 
Tai menkkakipuja parempi kuvaus on puristava tunne. Etäisesti vaan menkkamainen. Ihan kummallista ja nyt ahdistaa jos tää kierto tosiaan oli nyt tässä niin vahvoine mukamas raskausoireineen :( Tuhru on kyl kokoajan ollut tosi tosi minimaalista ja näyttäis nyt ONNEKSI hei vähentyneen ja vain paperiin asti on päätynyt että missään nimessä ei voi vuodosta puhua. Kohdunsuu tosin edelleen tiukasti kiinni ja kova, joka hyvä juttu! Mut mä heitin jo kirveen kaivoon.
 
Voi siis olla vielä toivoa. ♡ pidän sulle peukkuja!

Mulla ei menkkakipuja, joskus tuota samaa "puristavaa" tunnetta. Ja tänään tullut ihme ruokahimoja. Aivan pakko saada jotain tiettyä ruokaa. Mulla on yleensä nyt alkanut menkat niin että tullut limaa jossa veriviiruja, ja siitä sit alkanut menkat. Nyt ei ole sellaista ollut. Ja en pääse tänään ostamaan testiä kaupasta niin menee huomiselle osto ja testaus sitten ylihuomiseen :D lähikaupassa ei ole testejä niin ei saa sieltä ja kauemmas tossa tuiskussa en kävele. Mieskin yön töissä niin ei ehdi hakemaan.

Muistaakseni kun odotin esikoista, niin mulla ei ollut mitään oireita sen kummemmin. Ja nyt sama. Ei mitään erikoista. Ja siis en osaisi näitä ottaa edes oireina jos ei tätä yritystä olisi näin kauan takana. Esikoinen kun sai alkunsa ekasta kierrosta. Silloin ei ehtinyt edes ajatella oireita.

Nyt siis kp 29/30 :)
 
Toivotaan niin sulle plussaa!!! Mulla ihan sama että esikoinen sai alkunsa ekasta kerrasta ja en kyllä mielestäni oireillu mitään tällaisia mahatuntemuksia ainakaan ennen plussausta. Mut en osaa sanoa kun plussa tuli niin yllätyksenä.

Kyllä tätä ruskeaa tuhrua nyt sit kuitenkin edelleen tulee. Kotimatkalla tuli jo pöksyihin asti ihan vähän. Ja nyt mä tiedän minä tää tunne ja lievä kipu mahassa on. Tuntuu kyllä melkein samalta kuin keskenmenossa :( mulla ei siinä järkkyjä kipuja ollut. Mitähän ihmettä tämä oikein on :( voisko olla varhainen keskenmeno jo ennekun menkkojen pitäis edes alkaa? Ei kai sellasta voi olla? Mut täysin poikkeava tunne jos menkkakipuja ovat. Huokaus.
 
Voi harmi :( en osaa tohon oikein mitään sanoa, pahoittelut ♡ oisko sitten vaan menkat nyt lyhyemmällä kierrolla? Mullahan oli kauan kierto 30 pvä sit väheni ensin 28 pvä, sitten 27 ja sit 25 pvä. Sen jälkeen meni taas normaaliksi kierto eli nyt ollut viimeiset 3kk sen 30 päivää.
 
o0o
iinaalisa: itsekin täällä olen uudehko, mutta eiköhän kaikki mahdu mukaan. Pahoittelut keskenmenosta!

ON: Täällä kp 15, mut ovulaatiotestit näyttää just just erottuvaa haaleaa. Kovasti olen greippejä ja greippimehua juonut ja nyt ehkä sen takia kirkasta "kananmunalimaa", joka yleensä olis kai ovulaation merkki. Vähän kyllä pelottaa tähän ekaan kierton kokeilla jos ovu nyt edes tulee.
 
Tervetuloa iinaalisa ja pahoittelut keskenmenosta ♡

Täällä tänään kp 30/30. Pahoinvointia esiintyy silloin tällöin. Ja jotain vatsatuntemuksia, ei ihan menkkamaisia mutta jotain painetta tai muuta. En osaa selittää edes. Huomenna testaan!

Mites Hattarah? Mikä tilanne siellä?
 
Hyvin tuore juttu tämä keskenmeno on, mutta en luovu toivosta!

Ikää on 17-vuotta ja eilen olen osastolta toipunut kotiin. Hyvin nopea, mutta kivulias kokemus. Osastolla kerkesin olemaan vaivaiset 9 tuntia nopean edestymisen takia.
Viikoilla 9+2 todettiin ultrassa että sykettä ei löydy ja lääkäri teki lähetteen naistentautien plk'lle. Siellä sitten selvisikin, että odotin kaksosia, mikä teki surusta vieläkin suurempaa. Kummallakaan ei siis sykekkä, ja keskeytynyt keskenmeno viikoila 9+2 ja 9+3. Olivat niin päälleikkäin, että ei aikaisemmin huomattu kaksosraskautta. KKM 1/16.
Nyt kotona ei onneksi minkäänlaisia kipuja, mutta pientä vuotoa on. Kuinka nopeasti sitä uskaltaa alkaa yrittämään uudestaa, vaikka sairaalassa sanotaan, että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa? :eek:

*Muok. Tosiaan esikoista toivotaan miehen kanssa
 
Viimeksi muokattu:
Iinalisa ikävää että joudut tänne liittymään mutta mukaan mahtuu tottakai :)

Täällä ei mitään uutta eiliseen verrattuna. No se typerä rusehtava tuhru jatkuu taas mut siis edelleen todella minimaalista. Ei voi muuta kuin odottaa että mitä tapahtuu ja mihin tää johtaa. En kyllä yhtään ymmärrä mitä tää on :( ihan uutta mulle. Laskeskelin kuitenkin eilen noita päiviä oviksen tienoilta ja jos ovis olisikin ollut jo 15 pv sitten mikä on myös limoista päätellen ollut mahdollista niin sitten tää enteilisi kyllä alkavia menkkoja :( mut mä silti edelleen luulen että ovis oli 12 pv sitten ja sillä perusteella menkat pitäis tulla maanantaina. Ja vaikee uskoo että menkkatuhruttelu alkais jo 5pv etukäteen kun muutenkaan ennen ei ole tälleen tuhrutellut päiviä ennen menkkoja. Paitsi viime kierrossa alkoi 2-3pv ennen tuhru ja sit vasta kunnon vuoto. Yhteenvetona siis epäilen kyllä että menkat siellä kolkuttelee ovea. Ei paljoo hymyä irtoa. Eilen olin ihan hajalla vaikka mies koitti lohduttaa tolla kiinnittymisvuodolla. No testin teen joka tapauksessa sunnuntaina jos ei menkat siihen mennessä ala...

Mites Bettinah olot siellä? :)
 
Lisäyksenä muuten vielä se että tossa Keskenmenneessä raskaudessa mulla tuli valemenkat jotka oli oikeastaan vaan pelkkää ruskeaa tuhrua ja pikkuhousunsuojalla pärjäsin. Enhän mä edes tiennyt olevani raskaana kun kerran menkat alkoi. Vasta reilu viikko menkkojen alkamisesta ja kun edelleen epäsäännöllisesti joka toinen tai kolmas päivä tuhrutteli niin kaveri kehotti tekemään testin ja sehän oli positiivinen! Silloin oli jo noin 5+4. Ja mulla tää tuhruttelu jatkui siis samaan tahtiin muutama päivä viikossa kunnes sit meni kesken 7+ jotain. Eli jos nyt taas elätellään toiveita niin tällä perusteella ei raskaus ole poissuljettu niin kauan kun selkeästi oikeat menkat ei ala. Mut sitähän ei tosta Keskenmenneessä ikinä saa tietää että johtuiko tuhruttelu kenties jo alusta asti huonosti alkaneesta raskaudesta vaikka testin viiva oli vahvaakin vahvempi. Vai oliko tuhru täysin harmitonta monilla alkuraskauteen kuuluvaa vuotelua. Niin ja nyt vasta siis toinen kierto menossa km jälkeen.
 
Harmi, että on uusia tullut mukaan. Iinaalisalle pahoittelut. :(

Hattarah, mulla oli nyt just keskenmenneessä kanssa vuotelua ennen plussaa. Mut mulle se ei ole sinänsä epänormaalia, alkaa usein tiputella ennen menkkojen varsinaista alkua. Mut tiputtelu muutaman päivän hyvin lievästi (vain pyyhkiessä käytännössä) ja sitten loppui. Sit ei ollut mitään vuotoja ennen kuin alkoi se km, mutta tossa välissä kaikki olikin "hyvin" eli alkiolle ilmaantui syke jne.

Peukut pystyssä sekä sulle että muille. Ei vielä kannata kirvestä kaivoon heittää, sen ehtii sittenkin, jos on varmasti aihetta. (y)

Mulla alkaa teoreettinen ovulaatioaika lähentyä. Pitäs ens viikolla olla, mut ei ole kyllä vielä mitään oireita (kuulukaan olla tässä vaiheessa). Nyt mietin kovasti, että mitenköhän tässä tekisi, yrittäisikö sittenkin jo tästä kierrosta vaiko ei. Saapi nähdä, tämä ei välttämättä ole mun päätettävissä. :X3: Jotenkin on kroppa sekaisin. Hirveät hormonifinnit ja ei kyllä sänkypuuhat houkuta, vaikka kuinka miettisi. Finnit ei ole mun kiertoihin epänormaaleja, mutta tässä vaiheessa kiertoa on. Yleensä on vain menkkoja ennen ja oviksen aikaan. Ei tällä tavalla väliajalla. Mutta vaikea on raskautua, jos ei edes himota. :whistle: Katsotaan, josko se ovulaatio nyt sieltä oikeasti päätään nostaa ja sitä myötä mieli muuttuu. Alunperin mietin siis, et jos tän kierron antais mennä ohi, kun on sairasteltu nyt niin paljon. Mut katsotaan. Ne ekat menkat km:n jälkeen ehti siis mennä jo.
 
o0o
Mrs 80 mietti tuota peiton heiluttelutiheyttä. Joka toinen päivä tosiaan varmaan ihmisilläkin optimaalinen. En tiedä toimiiko ihmisillä ja koirilla samoin, mutta koiranjalostusasioissa törmäsin joskus tutkimukseen, jossa siittiöiden määrä laski jyrkästi jos joka päivä otettiin näyte. Kaksi peräkkäistä päivää vielä kesti, muttei kolmatta.

Jos ovulaatiota ei tiedä niin kai hyvä just joka toinen päivä talletella pidemmällä välillä. Jos ovulaation tietää, ollaan kyllä talleteltu kolmena peräkkäisenäkin päivänä ja saatu niin kahdesti plussa aikaiseksi. Olaan siis talleteltu kun testi on jo lähes positiivinen, sit seuraavana päivä kun plussaus niin taas ja vielä varmuuden vuoksi sitä seuraavanakin.
 
Viimeksi muokattu:
o0o
Kärppänä heinälatoon Jos raskautumisessa yhtään ollut ontelmaa tai ikää enemmän niin ei kai enemmän kuin yhtä kiertoa kannata jättää väliin varsinkaan jos ei kaavittu? Raskautuminen kai helpompaa heti keskenmenon jälkeen ja munasolut laadukkaampia.
 
Sen verran hermona oon tän tuhruttelun takia että taas pitää antaa tilannerapprttia. Ei oo onneksi ollenkaan lisääntyny tuhru ja tosi tosi vähäistä siis on. Eikä ole ollut samaa puristavaa tai kouristavaa tunnettakaan (ainakaan vielä) kuin eilen. Tovoa siis on edelleen! No ihan varmaan tän sanottua tapahtuu jotain...

Mä oon talletteluista samaa mieltä ja oon asiasta monesti lukenutkin että joka päivä ei ole suositeltavaa talletella just siksi että uudet siittiöt eivät ehdi kasvaa ja kehittyä tarpeeksi elinkelpoisiksi vahvoiksi uimareiksi. Joka toinen päivä on kaikista paras ja paras aloittaa noin viikko ennen ovista mutta just luin että lisäksi ovulaation aikana parasta on sitten taas kaksi peräkkäistä päivää eli ovista edeltävänä päivänä ja ovispäivänä.
 
Heippa pitkästä aikaa! Harmi kun on tullut uusia keskenmenoja mutta tokihan tänne mukaan sopii. Plussia toivon kaikille tasapuolisesti!

Uusi kierto alkoi jo viime viikolla, harmittaa tietty mutta ei auta jäädä surkuttelemaan. Nyt kai jo kp9. Kierrot olleet tyhjennyksen jälkeen 38pvää ja 36pvää, normaalia kohti siis ehkä mennään..? Olen nyt taas siinä alkukierron mielentilassa että vauva tulee sitten joskus kun tulee, loppukierrosta sitten takuuvarmasti hermoilen ja piinailen tuskastumiseen saakka. Pientä ikäkriisiä alkaa pukata, kesällä tulee mittariin jo 30v ja vaikka tiedänkin ettei se vielä paljon ole niin olisin kyllä toivonut saavani lapsiluvun täyteen ennen tuota ikää.

Hattarahilla ihan varmasti on kiinnittymisvuotoa siellä nyt vaan ja Bettinah plussaa tällä viikolla (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Mä olen todella hermostunut koko ajan. Olen ihan varma et kohta menkat alkaa ja sit taas saa pettyä pahasti. Mutta ei ainakaan vielä. Eikä ole myöskään menkkakipuja. Vihlaisu tuli toiselle puolelle yhdessä vaiheessa mut sekin oli hetkellinen. Jatkuvasti käyn vessassa, mut lähinnä siksi et käyn tarkistamassa et joko ne alkoi. Samaan aikaan olen varma et nyt on tärpännyt ja samaan aikaan et kohta saa taas pettyä kun menkat tulee. Huhuh..

Kovasti tsemppiä! Mä niin toivon Hattarah että se on vaan kiinnitymisestä johtuvaa :)

Bosch sua just mietin tänään aiemmin. Mietin että mitäs sinne kuuluu. :)

Odotan miestä kotiin, lähden testi ostoksille ja sit testaan huomenna aamusta. Kunhan ne menkat ei nyt tule!
 
Ainiin ja tämä väsymys on kyllä ihan omaa luokkaansa. Siis aivan tajuton väsymys. Tänään vapaapäivä ja heräsin kyllä siinä 9 aikaan mutta nukahdin pian jo uudestaan ja nousin vasta klo 11. Ja nyt kello 15.30 ja olen ihan valmis ottamaan päiväunet. Todella väsy. Vatsassa paineen tunnetta tai jotain sellaista,outoa joka tapauksessa :D
 
Mulla on just sellanen olo että menkat alkaa. Välillä tulee sellanen menkkakipu ja sit menee pois. Tuhruttaa vaan edelleen. No nähtävästi oon jo ehtiny sopeutumaan ajatukseen että tää kierto oli tässä ja uutta odotellessa kun on ihan suht rauhallinen fiilis vaikkakin surettaa. Mut edelleen ihmettelen miks näin etuajassa tapahtuu :(
 

Yhteistyössä