Keskenmenon jälkeen kuumeilevat talvella

Iltoja tännekin kaikille! :)
Onnea Plussasta Elmijuu!!:flower: kummasti luo toivoa meille muillekin!

Oltiin tuossa anoppilassa syömässä ja meinasin siihen pöytään oksentaa, kun tuli kahvien vuoro ja siirryinkin sohvalle siitä... siinä kohtaan tuli oikein kunnon pahoinvointi kohtaus ja heikotus, tuntui etten saa happea, että oksennan siihen paikkaan ja taju lähtee!:x hetken päästä helpotti, mutta nyt kotiin tullessa oli "pakko" taas syödä ja nyt on jälleen ällö olo! :x aamulla tai kai se klo11 oli jo päivää lämmöt oli 37.3. Pissalla oon ravannu tunnin välein, mikä on mielestäni paljon... ja nyt alkoi alavatsaa taas oikein kunnolla tuikkia ja polttelemaan, oli pakko ottaa farkut pois, josko se helpottaisi olo!? Itkua oon tänäänkin tuhrustanut, jo pariinkin kertaan, vaikka yleensä en juuri itkeskele ellei oikeasti ole kunnon syytä!

eilen tosiaan testasin taas negan, tänään kp 53/?? tai 24/28
Jos ei loppu viikosta ole näkynyt kuukautisia eikä plussaa, alan oikeasti olemaan huolissaan... koska lämmöt on nyt ollut selkeesti koholla parisen viikkoa ja nuo alavatsa nipppailut/vihlonnat/polttelut saman verran! Kauhuskenaarioissani, olen jo sairastanut jos jonkin näköistä kohtutulehdusta yms...
 
Danjuska jos on taipuvainen tohon rannekipuun, se tulee raskausaikana turvotuksen takia. Ja arvaa vaan, mä kans joka kuukaus "raskaana", kun työn takii kädet kipeät ;) Vaik kolme oikeaa raskautta kokenu, silti mieli tekee melkein joka kuukaus kepposet millon minkäki oireen takia :LOL:
 
Sinderella, oviksen mukaan olis pitäny eilen alkaa kuukautiset.. :) Mutta tässä nyt sit odotellaan mitä tapahtuu, omituiset oireet, ja varma paha mieli kun täti tulee, mutta eikun uusintaan vaan jos niin käy.. Luulen että on myöhässä edellisen kuun KM takia.. Elmiju, milloin sait ekan haamun? oliko päivää ennen ku tädin olis kuulunu tulla? Tosiaan edellisessä raskaudessa pos näky 3pv ennen tädin arvioituu tulemista, nyt ei edelleen vaikka on päivän myöhässä. Ja mulla on tullu viimesen vuoden kp 28-30, yleensä just jompana kumpana noista päivistä. Ehkäpä mä oon ressannu itteltäni menkat pois :D
 
iltoja pinoon

Elmiju: Onnea! :flower:

Imoen: :hug: pahoittelut!

Miina/Nippinappi:
Itsellä ainakin km sekoittanut "hyvin" kiertoja.. ennen sitä kierrot oli muistaakseni aika tarkkaan 32pv.. sen jälkeen ei ole tullut montakaan samanmittaista kiertoa vaan heiluneet siellä 25-36 välillä... ja pari ekaa kk:ta ennenkaikkea, joten hyvin voi keskenmenosta vielä johtua. Ja sama oli ensimäisen km:n aikaan, että kesti pitkään ennen kuin kierrot tasoittui. MUTTA TOKI TOIVON että olis pieni matkalainen jonka takia menkat jääkin tulematta :D

Nyppy: Ite en ollut aikaisemmin kuullutkaan moisesta oireesta.. mutta toki tartuin siihen heti :LOL: Jep, mieli tekee tosiaan tepposia ja mietinkin että miksi edes tekee, kun ei kovin hyvät mahkut tässä kierrossa edes ole.. ja siihen olen kyllä varautunutkin.

jep, jep... oviksen mukaan tulee lyhempi kierto mikä ihan kiva.. osaa loppu vk:lle odotella menkkoja. Jospa ensi kuu olis parempi kaikin puolin.
 
Elmiju onnea sinulle! :flower:

Mä testasin aamulla negan. : / se oli ihan hyvä rauhotus, ku olen ollu jo mukamas niin varma raskaudesta. :( Lämmöt kun on normaalia oviksenjälkitilaa korkeammalla.. jopa 37,7! Enkä kipeä ole..
 
Imoen :hug:

elmiju onnea plussasta :heart:

Huikkis Onnea hyvistä ultranäkymistä :heart: Ja onnellista odotusta lopuraskauteen!

Neiti-81 kyselit tuola jossain muutama sivu sitten, millon meillä on ne tutkimukset. 15.4. vasta on aika, että sitä odotellessa...*huoh*

Koiksa-79 miten tutulta kuulostikaan tuo sun "tilitys", kun kaikki ottaa päähän ja mieskin alkaa "arpomaan" juuri oviksen aikaan. Aika samoja tunnelmia siis tääläkin noita työpaikka fiiliksiä myöten ja tuo ukkokin ihan samanlainen välillä |O Ihanaa, ettei ole yksin näiden fiilisten kanssa!

ON. Missä mun ovis on?? Se on ihan hukassa! Viimeset kerrat, kun oon tikuttanu, se on ollu täsmällisesti kp15, myös viime km:n jälkeen. Nyt mennään kp16, eikä digiovistestiin tullu vieläkään hymynaamaa. Toisaalta hyvä, jos se nyt on vaan myöhässä (ja tulee kuitenkin), koska oltiin nyt vkloppu sielä reissussa kaveripariskunnan kanssa, eikä sielä ollu oikein oviksen hyödyntämis mahiksia ;) Saa nähä kauan saa hymynaamaa vielä ootella...tulispa huomenna, koska tänään oli talletteluja ja huomenna kerkeis varmistella =)
 
Paljon onnea elmiju :)

Mulla loppu tuo km jälkeinen vuoto ja ekat talletukset tehty, back in business siis :)
Kierrosta ei hajuakaan vielä, toivottavasti tulis suht ajallaan menkat, tai siis mieluummin tietysti jäis kokonaan tulematta :)

Onko joku joka pidempään lasta yrittänyt, raskautunut heti km jälkeen, ilman menkkoja välissä ja vieläpä niin että olis se raskaus menny onnellisesti loppuun saakka? Mulle eka lääkäri, joka siis km totesi, sanoi että pitäs odottaa vähintään 3kk ennen uutta raskautta. Ja sit se lääkäri joka kaavinnan teki, sanoi ettei tarvii odotella ollenkaan vaikka siis kaavinta tehtiin. Jännä miten on eroja eri lääkäreiden mielipiteissä.

Jostain pitäs saada itsekuria ja pudottaa muutama kilo, kevään tullen alkaa aina nää ihrat ahdistaa ja nyt kun en raskaanakaan ole niin olis taas mahdollisuus laihduttaa. Mut kun ei sen vertaa saa itseä niskasta kiinni! :headwall:

Mulla oli muutamassa kierrossa ennen raskautta ovistestit käytössä, nyt en ajatellu vielä ainakaan niitä hommata. Ja mullahan toi edellinen raskaus näky haaleen vaaleena plussana cittarin pregcheckissä jo 4pvä hedelmöityksen jälkeen! :O hyvinhän se ei päättyny, et voi olla et kuitenkin oli hedelmöittyny aiemmin mut ei vaan koskaan kasvanu "aikataulussa", ekan ultran mukaan laskettuna siis oli vain 4pv hedelmöityksestä se plussa tullut. Että hyviä kokemuksia sinällänsä cittarin halpis liuskoista. Ostin taas sen 2kpl pakkauksen niitä, osaako joku sanoa pitäskö huomenna olla jo ihan nega kun kaavinnasta olis sit 9pvä ja vuotokin loppui just? Haluan sen yhden negan testata et ei tarvii sit sitä miettiä JOS vaikka haamua alkais jossain vaiheessa taas näyttää... :)

Sellasia tänne, mukavaa viikkoa toivottelen!

Bianca
 
Hei bianca, täällä yks jolla marraskuussa 2vuotta täyttänyt tyttö, raskauduin suoraan edellisen km jälkeen 08, ja raskaus sujui kuin kirjasta lukien. :) Eli ei mitään odoteltavaa, ellei ole toisin KÄSKETTY! XD Nyt paraikaa odottelen taas täällä, alkaako se täti tulla vai ollaanko sitä taas saatu pikkuöti heti km jälkeen :) Onnea yritykseen sinulle, ja kaikille muillekkin! Plussatuulia paljon paljon, sekä voimia niille joille täti on tullut :( <3
 
Mariel, negapahoittelut.

Nn, onpa sulla sitte se täti hukassa. EI-hyvä jos testiki on nega.

Bianca, mulle kans luvattiin heti jatkaa yritystä, vaikka kaavinta tehtiinki.

Toivottavasti Sanmarille se ovis lähiaikana tulee.
 
Nyt vaan omaa napaa. Operaatio "ollakko ovis vai eikö olla". Niinköhän on h-hetki sitteki vasta nyt? Kuluneen viikon aikana nimittäin lämmöt ei oo sittekään nousseet (tosin nousivat sillon yks päivä mutta sitte palasivat takas normaaleiksi) ja vatsaa on edelleen nipistelly. Ja nyt ois taas tulossa sitä oikeaa limailua. Ja kaiken lisäksi huomasin, että ajatukset on viime päivinä olleet hyvinki "tuhmia" - voisin käydä jokaisen ohikulkevan kaksilahkeisen kimppuun :LOL: Eli, onkohan km ja kaavinta sekoittanu kiertoa niin, että nyt tulee tosi pitkä ja ovis onki vasta nyt??? Tai sitte jos kierto onki normaalin pituinen niin voi olla ettei ovista tapahtunutkaan viime viikolla ja kroppa yrittää ovuloida nyt uudestaan. Tässä tapauksessa luteaalivaihe tulee kyllä olemaan auttamattoman lyhyt. Toissa päivänä tapahtui siipan kaato, pitänee kaataa tänään uudestaan (jahka hän töistä saapuu yhdentoista kieppeissä...)

Olkoon tuo kp-luku tuossa listassa kuitenkin tuo mikä on. Katotaan sitte, missä vaiheessa täti tulee.
 
Onnea elmiju!!:hug::flower:


Nyt mennään kp 24/27-28,eikä oireita! Taitaa täti tulla ajallaan sitten :(
No eilen alaselkä tosi kipee kun lähti liikkumaan,kauppaan ja muuta. Päätä särki myös ihan kamalasti. Mukamas huomasin sitten illalla saunassa nännipihojen tummuneen..tiedä sit? Ihme hikikohtauksia pienestäkin,poskia ja korvanlehtiä kuumottelee välillä. Eilen tuntui pieniä "sähköiskuja" kohdussa,ei muniksissa..
Mut silti jaksan ihmetellä kun tissit ei oo kipeytyneet? Yleensä AINA eka nännit kipeytyy oviksesta ja pian koko tissit. Eka tärpissä kipeytyivät vasta pari pvää ennen kierron loppua..Viime tärpissä olivat myös tosi kipeet ennen testiä..
Oviksen kyllä tikuilla bongasin ja järkyt kivut seuraavana päivänä..

Toivon kyllä että "kolmas kerta toden sanoo"-sanontaan ois tällä kertaa uskominen..:)
Mutta tuo "menkka-kipee" kohta on taas ilmaantunu vasempaan tissiin ja jalkoja jomottaa uskolliseen menkka-tyyliin...: /

Plussatuulia!
 
Viimeksi muokattu:
Hoh hoi!!
Täällä mietiskellään myös oisko tuo ovis sittenki vasta tulossa. Limoja taas ilmaantuntu jonkin verran ja nippailee ja nappailee menkkamaisesti. Väliin kyllä niin ärsyttää kun ei tiedä oliko ne vuodot menkkavuotoja vai liittykö vielä jälkivuotoon, tosin näiden vuotojen välissä oli viikko aikaa ja oli kyllä ihan oikeat menkkakivut ennen ku vuoto alko.
Taidan lurautella tohon ovistikkuun :LOL: Jos siihen ois viivoja tulossa. Viime viikon alussa tuli haaleita viivoja ja loppu viikosta ei muuta ku kontrolli viiva.
Tässä jo alkaa kuvittelemaan kaikkia oireitakin :D Viime raskaudessa rinnat kipeyty kyllä tosi paljon, mutta vasta ku oli jo plussa saatu testiin ja olin muka tunnistavinani silloin kiinnitymisen kipujen perusteella. Tiedä noistaki sitten, edellinen raskaus oli kuiten viikkoa pidemmällä että varmaan vaan sitä kuvitteli kivut ja muut :LOL:
No ens viikolla joka tapauksessa testiä kehiin ku on meno sinne jälkitarkastukseen.

Nyt jatkamaan kotihommia.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille=)
Ja kovasti plussapuhureita:heart:
 
Hei, kauanko ennen oviskivut/oireet voi alkaa? kp 7 nyt ja oireita selkeästi ja kohdunnapukka ylhäällä ja auki???? Liekö taas lyhyt kierto luvassa sitten?? :/ no, ainakin eilen illalla on talleteltu jo :D menkatkin loppui jo eilen aamulla... nekin on siis lyhentyneet 10 pvästä 5-6 vuotopäivään, ihanaa!!!
 
Neiti-81, mulla alko tässä raskautumiskierrossa oviskivut jo kp9 paikkeilla ja en nyt tarkkaan osaa sanoa milloin ovis oli kun en tikuttanu mut kipuja kesti yhteensä melkein viikon.. Ainakin luulisin et kivut liitty ovikseen, niin osuvaan aikaan olivat :D Ja aikaisemminkin mulla on joskus alkanu kivut tosi aikasin.. Siellä se munasolu kasvaa ja kipuilee, näin mä ajattelin :D
 
MAANANTAI 17.1.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



durasel....................KM 03/10, 10/10................KP 6/24-28
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10.....KP 17/28-29
Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 20/28
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10................KP 24/28
ginger-lemon-honey..KM 09/10
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10



HAAVEISSA TOINEN



Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 2/26-32
Yale....................KM.......................................KP 6/28
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10....................KP 8/
Omppu09.............KM 10/10.............................KP 14/27
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10...KP 19/33
Mariel85..............KM 12/09, 08/10....................KP 31/?
Nippinappi............KM 01/08, 03/10, 12/10.........KP 32/28-30
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis..............KM 07/10
Kengumamma.....KM 03/04, 11/09, 11/10
Miina84..............KM 11/10



HAAVEISSA KOLMAS



Neiti-81............KM 12/08, 06/09, 06,10 & 11/10..KP 7/24-29
Danjuska..........KM 05/10...................................KP 26/32-34
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10..........KP 30/28-40
Ruttuinen Rusina KM 07/10
Unicco..............KM 07/07, 03/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
koiksa-79..........KM 01/11
Bianca..............KM 01/11



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 26/31
Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 26/23-28
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 48/31
Vaavimasu..........KM 8/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.............................KP 24/28
mamakone...............KM 06/10.............................KP 55/27-28
äitix4.......................KM 9/00, 12/10


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07, KKM 12/10...KP 22/28-30
Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, jiinas, Oltermanni, Liinus, viirukissa, An-nie, Muutosta, Dino80



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju



 
KP 1.. Blaah. Turhaan taas innostuin :/ No, ens kuussa uudestaan. Nyt alko lämpöjen mittaus, niin eiköhän sillä saada tiedot mitä tarviin, ni ei tarvii joka viikonpäivä testejä käyttää.. Täällä sii odottelua taas. :)
 
Kauniita katsottavia nuo plussa testit :heart: :D Onnea vielä elmiju :flower:

Mullakin tuli aamulla plussa testiin, ei läheskään yhtä tumma viiva kun kontrolli viiva, mut ihan selkeä vielä. Täytyy vaikka viikonloppuna testata uudestaan.
Jotenkin niiiin turhauttava hetki nyt tän koko vauvahaaveen kanssa, kun ei yhtään tiedä kuinka tuo km heittää kiertoa tai heittääkö, millon olis mahdollinen ovis jne...
Kaverille on syntymässä ens kuussa vauva ja tänään kysyi tekstarilla et olisko mulla myydä jotain vauvan kamoja kun me ei kerran niitä enää tarvita. :O tietää siis tosta km:stä. Enpä sille mitään vastannu, tuntu tosi ikävältä kun niin sanoi, kyllä me aiotaan niitä vielä tarvita! :stick: ...kele!

Sekin mua tässä stressannu, et joudunko lähtee töihin tässä lasten välissä vielä?! Nuorempi täyttää parin viikon päästä 2v, et olis muutama kk aikaa tärpätä et voin hoitovapaalta jatkaa suoraan äippälomalle. Tota edelllistä raskautta odoteltiin 8kk... Oon hirmu hyvin viihtyny kotona lasten kanssa ja tarkotus oli et olis sen kolmannen tähän samaan putkeen sit saanu, mut eipä siitä tosiaan itse päätetä. : / Ikäerokin vaan kasvaa ja kasvaa...

Sellasia ajatuksen purkuja, ei oo oikein ketään kenellä näistä vauva asioista puhuis, mieskään ei loputtomiin jaksa kuunnella mun samoja juttuja :whistle:
 
Haudi!
Tossa ltapalaa tehdessä isäntä alko kyseleen, että sanoko se lääkäri mitään, milloin on mahdollista tulla uudelleen raskaaksi? Sanoin että kovin on yksilöllistä.. Voi tulla heti tai sit kuukausien päästä.. Tuntu taas olevan sillä kannalla, että tulkoon jos on tullakseen.. Oikeesti ärsyttää tuo vatulointi.:headwall: Mut siis onnellinen olen jos nyt taas hetken edes samalla linjalla mun kans. Toivon sormet ja varpaat ristissä, että ois taas super siimahäntiä liikenteessä..
Meillä on su aamulta yks talletus ja toivossa on hyvä elää. Nainen löytää keinot.. Tarpeeks ku mököttää, ni jollain se sit yrittää piristää.. Tai sit sanon jos et ala mua ni alan tuota mun kaalimaanprinsessaa.. Kävi yllättäen laittaan lapsille aamupalan ja kömpäs takas sänkyyn... Ei siitä sen enempää..;)

Plussaista tammikuun jatkoa!
 
Nippinappi: pahoittelut, :hug:

Elmiju: Onnea ja turvallista odotusta!!

Bianca: olipas tökerösti kaveriltasi sanottu :/ eikös itten ajatellut tosiaan että ehkäpä haluatte vauvan.
Itsellä samoja fiiliskiä.. että ikäero kasvaa jne.. MUTTA nyt olen pyrkinyt jättämään pois tuon ajatuksen. Nimitäin nyt jos mietin, että meille olisi vauva joulukuussa tullut niin olisin varmasti todella tiukilla ja väsynyt. Tyttö on kuitenkin niin äitin vauva kuin voi ja ihan mukava että saakin olla nuorimmainen.. Lisäksi huono uninen, erikoisruokavalio jne.. Toki toivon ( ja tottakai joulutontunen olisi ollut niin toivottu ja tervetullut kuin vain voi ) että uusi pikkuinen ilmoittaisi tulostaan mahdollisimman pian, mutta olen yrittänyt olla stressaamatta. olisihan se kiva että olisivat suht pienellä ikäerolla ja olisi toisilleen seuraa.
Meillä esikoisen ja typyn välillä on 3v4kk.. jos sitä ennen kaikki olisi mennyt hyvin niin olisi ollut 2v4kk.. mutta näköjään aina ei mene niin kun suunnittelee/haluaa.. jos ikinä :D
Meillä typy täyttää 2v huhtikuun alussa =)

Täällä aika-ajoin koviakin menkka juilimisia ja odottelenkin ke-to tietämille.
 

Yhteistyössä