Keskenmenon jälkeen kuumeilevat talvella

Voihan venäjä, meni cooperi ihan pipariksi, ekan kierroksen TYYPILLINEN virhe, eli liian kovaa juostu sakotti seuraavasta kierroksesta ihan paskan (ottaen vielä huomioon että tälssä ollaan terveenä oltu vasta vajaa 2 vkoa, viimeksi kesällä juossut..) olen oikeesti vetäny 21 km matolla aikaan 2h23min, nyt cooperissa kirin JUURI normialueelle :/ MURRRUR!!!! Ja itseasiassa oikea juoksutekniikka löyty vasta testin jälkeen. HUOH. No eihän normitulos huono ole, mut ketuttaa silti, no tästä on suunta vaan ylöspäin! Täytyy alkaa kunnolla palauttamaan sitä kuntoa mikä on ollut....
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista... :flower:
Onnittelut Mintulle plussasta! :heart:
Mur-Mur Joo sain lääkkeet siihen bakteerivagioosiin.. ihmettelen vain neuvolan ja lääkärin toimintaa että miksetvät voineet edes epäillä aiemmin moista kun ei itsellä käynyt edes mielessä, oireettomana tottakai...
Ja meillä ei tosiaan oviksen bongauksen eikä raskautumisen kanssa ole ollut mitään hankaluuksia, molemmilla kerroilla nyt pojan jälkeen touhuttiin kerran kierron aikana ilman ehkäisyä ja molemmilta kerroilta tärppäsi samantien.. ja molemmat meni kesken 6+... Aiemmat toinen 7+ ja toinen keskeytynyt km rv11+5..
Kovasti tekisi mieli jättää nytkin ehkäisy käyttämättä mutta kai se on ainakin toiset mensut odoteltava vielä ennen yrittämistä... :|
Kroppa varmana niin sekaisin että oho...

Hirveästi plussatuulia puhaltelen täältä kaikille jännääville!! :whistle:
 
Tilasin mammaksi . fiistä raskaustestit jotta voin tarkistaa onko keskeytynyt poistunut kokonaan, saan halutessani selvittää sen myös verestä, mut ajattelin ihan tavan. testillä. Siellä lukee että saa ilmaisen ovistestin kaupan päälle. mutta tilasin kortsuja samalla. eilen kun lähetys tuli ni siellä olikin ylim. kortsu, tyhmää. oisin piruuttani tahtonut koittaa tuota ovis testiä. tunnen ovikseni hyvin ilmankin mutta olisin tahtonut nähdä sen testissäkin.
Miehen kanssa naurettiin sitä ylim. kortsua et silläkö testataan ovista jos et tule raskaaksi kumi toimii tai ei ole ovis, mutta jos tuut raskaaksi ni kumi ei toimi ja ovis on :) :)
sivuil kyl luki myös et jos tilaa kumeja saakin ylim. kumin , höh.
Jännä tehdä se raskaustesti ja toivoa negatiivista jottei joudu kaavintaan, välillä niinki päin.

Onnea plussanneille tai sitä tässä vielä odottaville!!!

Tätä ketjua kun lukee ni rupee itekin toivomaan et pääsis jännäämään. Eilen lapsille raivotessani päätin ette yhtään enää koskaan ikinä. Mutta kun öljyt oli pyyhitty lattialta ja olin rauhottunut eikä mikreenikään enää vaivannut ni kuume palasi takas.

Voiko alhainen hemppa vakuttaa muuhunkin jaksamiseen kuin fyysiseen? Olo on jotenkin tosi masentunut välillä (ja yleensä olen tosi ilonen yms.), vai enkö ole kokonaan käynyt vielä keskenmenoa päässäni läpi vaikka omasta mielestä olen. Ja muuta syytä ei tule mieleen, hemppa oli laskenut 129 stä 109siin (vaikken vuotanut kuin vajaan viikon ja ihan norm. määrällisesti kait). Olen nyt 3 päivää syönyt rautaa joten vielä en ole muutosta huomannut.
 
Viimeksi muokattu:
eiku siel siis luki se et jos tilaa samal kortsui saaki ylim. kortsun. En lukenu tilattaessa siis niin pitkälle. Huomasin tuon ku olin laittamas palautetta. Mut väärin silti, sais mun mielest te valita. Jos oisin ajoissa huomannu olisin laittanu lisätietoja kohtaan että ottasin ovis testin ennemmin.
 
MISSBAMSE: Kyllähän väsymys itsessään (joka aiheutuu matalasta hempasta) aiheuttaa masentuneisuutta, eli uskon kyllä et voi hyvin johtua väsymyksestä/huonosta Hb stä. Toisaalta, itsellä tulee vieläkin paljon kausia kun km:t masentaa... eli voi olla henkistäkin:hug: Muistathan huolehtia C-vitamiinin saannista myös (käsitytääkseni tukee raudan imeytymistä) ja maitotuotteita ei ilmeisesti saisi raudan kanssa samanaikaisesti ottaa? Häiritsee imeytymistä.


Jep, eipä ne menkatkaan alkaneet sitten cooperinaikanakaan.. hmm..
Pääseeköhän sitä jouluna testaamaan? :whistle: Sillon testaan jos eivät ole alkaneet....
 
Onnea sinä joka olit plussannut(anteeksi kun mä jo ehdin unohtaa sun nickin..) Mutta toivon sinulle paljon ihania hetkiä masuasukin kanssa ja että kaikki menisi todella hyvin niin että saisit ens elokuussa pienen ihanan käärön syliin <3

Itselläni ei vuotoa enään ti jälkeen ole tullut ja nyt aloin sitten tikuttelee ovista.. katotaan onko ees tässä kierrossa sitä.. hmm.. ainakin eilisen testiin ja tänään tehtyyn oli tullut muutosta. :)
NIin ja siis ke sain soiton ettei ole enään hormooneita veressä. Onneksi toipuminen meni näin nopeasti.. kun viimeksi oli kauheet komplikaatiot.
 
Minttu: onnea ihan hirmuisesti odotukseen!!!!!!! :heart:

Sanmar: voi äääh :( ihan paska juttu! Mutta nyt tutkimuksiin ja hoitoa ja sitten se pysyvä plussa! :hug: :hug: :hug:

Itsellä kamala päänsärkypäivä tänään, ja täällä palstalla kun pyörin aina välillä niin heti herää toiveet, että päänsärky oiskin plussaoire ;) :whistle: No onhan sitä tässä kierrossa parit talletukset tehty, ja jatkossa varmaan useammin, kuhan vaan alapää kestäis. Eli omituiset vaivat on helpottanut, mutta ei poistunut kokonaan. Seuraavaksi testaukseen lääke, jota ei saa raskauden aikana käyttää, eli jos ei menkat kohta ala niin pääsen minäkin testailemaan...

Voikaa hyvin ja iloista viikonloppua! :)
 
Huhhui, paljon on ehtinyt ajatuksia vilistä päässä viikon aikana. Vuoto jatkui sitten normi kuukautisina, nyt ollaan jo ihan viimeisten pisaroiden vaiheessa. Paljon on itketty, niin yhdessä miehen kuin monien sukulaistenkin kanssa.

Nyt kuitenkin olis jo kauhea hinku yrittää uudelleen, eikä millään malttaisi odottaa niitä seuraaviakin kuukautisia. Mies sai kuitenkin sukelluspukuja oikein tukkupaketillisen näin viikonlopun kunniaksi, joten kyllä me nyt ainakin yritetään pitäytä pelkässä harjoittelussa eikä vielä siirrytä tositoimiin. :D
 
Minttu81 oikein hirrrrmusti onnea plussasta :heart: Sinäkin oot saanu niin kauan uutta plussaa odotella :hug: Kunnon lasti tarrasukkia pikkuselle mukaan matkaan ja toivottavasti ei nähä enää tällä puolella ;)!

tömpsis kiva, että alkaa alakerran vaivat vähän edes helpottamaan. Plussaonnea :whistle:

Neiti-81 taitaa tädin sijaan se plussa kolkutella oven takana ;) Toivon sulle kyllä niiiin sitä kestävää plussaa joululahjaksi!

Lilly86 kovin samanlaisia ajatuksia tääläkin.

ON. Täälä vuoto jatkuu vieläkin. Loppuis jo. Ajattelin, että haluaisin kerrankin aloittaa yrityksen samantien, enkä pitää mitään välikiertoa. Kun eipä niistäkään mitään hyötyä ole raskauden jatkumisen kannalta ollu. Ja ei kai siitä ole mitään haittaa, vaikkei välikiertoa pitäisikään, kun meni kuitenkin niin alussa kesken tämä... Tuo mies on kyllä nyt niin vauvakuumeinen, ettei tosikaan, mikä on kyllä ihanaa :heart: Eli luulisin, että saan houkuteltua senkin jatkamaan yritystä samantien. Kun varmaan niihin tutkimuksiin saa jonottaa jonkun pari kk ainakin, niin kerkeää siinä välissä ainakin kerran yrittää :D
 
Huomenta!

Ei niitä menkkoja vieläkään....
Lisäksi mä nään taas unia kokoajan..
Tänään tarttis kaverille mennä vähän juhlimaan, enkä nyt oikein tiedä mitä tekisin, en varmaan uskalla ainakaan viinaa ottaa:ashamed:
Kai mä joudun testiostoksille vielä tänään....
Mulla kyllä oikeesti on ihan törkeen tarkat kuukautiset, niin toivohan tässä taas herää....
ärsyttävää:stick:
 
Osaako kukaan sanoa kuinka kauan yleensä oviskivut kestää??

Nyt 6 päivä, kun nännit kipeenä, juilimista nivusissa, päänsärkykohtauksia välillä(lyhyitä), huonoa oloa.. :x VTI alkaa helpottaa, kun sain siihen lääkkeet! :)
 
Oviskivut kestää kait muutaman päivän korkeintaan, kipua aiheuttaa venytys ja ovulaation jälkeen veren tihkuminen vatsakalvolle. Itse ovulaatio kestää vain muutaman minuutin, jonka jälkeen kivut helpottavat.

Entäs jos kipu ei enää olekaan ovulaatiota, jos se onkin kantanut hedelmää ;)
 
Sandemar, no sitähän tässä ollaan pähkäilty :D En mä jaksa itekkään oikein uskoa, että kivut olis mitään oviskipuja, kun viime kerralla nää kivut oli juuri sitä, että olin raskaana ja nää on nyt tosiaan sen 6päivää jo olleet. Oli siis aivan samanlaiset oireet! Tosin pahoinvointia en huomannut silloin, mutta muuten..

Nyt kp 26/(32)42. Haamun sain edellisellä kerralla tosiaan 32/(32)42. Eli odotellaan!
 
Anteeksi, että nyt tulee ihan vain omaa napaa. Ovistestit ihmetyttää. Olen testannut ovista nyt ensimmäistä kertaa eläessäni ja olen kovin yllättynyt sen plussan puutteesta.

Taustaa:
Aiemmin kiertoni oli n. 30 pv. Viimeisen pieleen menneen raskauden jälkeen viimeiset kierrot ovat olleet lyhemään päin 28, 25 ja 23 pv. Selkeät oviskivut bongasin viime kierrossa kp 11 ja pari päivää sitä ennen ovislimoja. Tästä taitaa tulla nyt pidempi kierto.

Aloitin tässä kierrossa ovistestaamisen kp 10 (cb digitesteillä), jolloin alkoi ihan selvät ovislimat (olen litkinyt tosi paljon greippimehua tässä kuussa eli limat todella huomasi). Nyt jo neljä päivää nega testi ja limailu jatkuu, mutta vähenee. Useamman päivän olen myös ollut tosi itkuherkkä ja toisaalta ärtynyt. Kolmatta päivää nyt on menkkamaista juilintaa ja välillä kovempia ovismaisia kipuja.

Ennen testaamista olisin ollut melko varma oviksesta jo eilen tai tänään, mutta edelleen tuo testi oli nega. Mitä ihmettä? Kuinka kauan tätä voi oikein jatkua ennen kuin ovis tapahtuu? Siitä plussastahan menee vielä vuorokausi ennen kuin ovis itse asiassa tapahtuu. Eikö niin? Testasin keskiviikkona päivällä ja sen jälkeen aamun ensimmäisestä pissistä. Voiko noilla cb digitaalisilla mennä h-hetki ohitse, jos testaa vain kerran päivässä? Olen ymmärtänyt, että liuskoilla kannattaa testata aamuin illoin. Mites näiden kohdalla?

Kuinka nopeasti teillä tikuttajilla tulee ovisplussa limailun alkamisen jälkeen? Voiko niistä cb digitestin viivoista päätellä oviksen lähestyvän vaikka ohjeessa sanotaan, ettei niillä ole mitään merkitystä? Ensimmäisissä parissa testissä viivat oli melko hailukoita, mutta nämä kaksi viimeistä ovat olleet ihan yhtä leveitä kuin vertailuviiva ja melko vahvoja, muttei ihan yhtä tummia kuin vertailuviiva.
 
Onnittelut plussasta Minttu!!! Nyt kamalasti liimaa pienelle!!

Neiti-81 Taidat plussata..;)

InnoM Oikeen lupaavalta kuullostaa sielläkin suunnalla!! :) Peukutan b :) d


Täällä elellään pp 1 tai 2 ja kp 15/27. Luulen kyllä ovistelleeni eilen nippailun ja vihlonnan takia. Ollaan kyllä ahkerasti viihdytty tuolla kammarissa,joten ei ainakaan harjotuksen puutteesta voi mahdollinen nega johtua..:whistle:
Mä niin toivon että pysyvä plussa tulis. En haluis mihinkään hemmetin tähystyksiin ja kromosomi-tutkimuksiin!!! Eipähän lääkärikään osannu oikeen kommentoida mitään kysyessäni että mikä mussa on vikana,kun kaikki on kuitenkin ihan ok,vaikkakin se limis kohdussa onkin paksu. Hemmetti,jos joutuu siihen limakalvon kaavintaan,niin sehänTAAS lykkää hoitojen alotusta ja yleensäkin raskautumista,näin luulisin. Koska limakalvoa "rapsutellaan" ohuemmaksi siinä operaatiossa.

Huoh! Miten lapsen saaminen voi ollakin näin pirun vaikeeta??!! Jotkut vaan kännipäissään hairahtaa jonkun tuntemattoman kanssa sänkyyn ja PAM,ollaan raskaana eivätkä varpilla saa keskenmenoja tms.
Sorry,olen katkera joo!:ashamed:

Noh,näillä eväillä mennään pari viikkoo. Plussatuulia!!
 
Viimeksi muokattu:
Barbamama35 veikkaisin, että ovis ihan nurkilla jo=)
..ja kyllä niistä digitestien viivoista voi kattoa, onko viiva vahvistumaan päin - jos nyt viivanen jo vahvempi, Oili-neiti saapuu koht siltään!
..mikäs Kp siulla nyt onkaan?

Ps. Itse suosittelisin käyttämään digitestin rinnalla halppis liuskatestejä alkupäivien testailuihin!
Kun sitten liuskan viivat alkavat vahvistumaan, voit digillä vielä varmistella oviksen.=)

..ja näin ei kukkarokaan rasitu liiaksi, digitesti kun on niin tyyris: /

Sitten kun opit kiertoasi tuntemaan paremmin, voit dippailla jatkossa liuska tai puikkotesteillä!

Hedelmällista oviksen mettästystä!!:wave::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mur-mur! Olen yhä enemmän pihalla tuon ovistestaamisen suhteen...

Nyt on siis kp 14. Edelleen testi oli aamulla nega ja nyt se viiva oli enää hailakka haamu. :O Eilen illalla tuon edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen tuli sellainen hengen salpaava kova kipu, jonka olen aiemmin tulkinnut ovikseksi. Voiko olla, että se siis meni jo? Vai enkö ovuloi tässä kierrossa ollenkaan? Ihmetyttää...

Taidan poiketa tänään markettiin hakemaan paketin niitä liuskoja ja testata niillä vertailun vuoksi illalla. Voiko se viiva haalistua välillä ja taas vahvistua, jos ovis onkin vasta huomenna tai ylihuomenna?

Miten teillä tikuttaneilla on omat tuntemukset (limailut, kipuilut ym.) osuneet oviksen kanssa? Minulla siis tähän asti jota kuinkin näin:
kp 10 alkaen limailua
kp 11 alkaen menkkamaista juilintaa ja ketutusta
kp 13 kova kipu
Tuleeko ovis sittenkin vasta tuon kivun jälkeen? Mitä se kipu sitten oli ja miksi viivat vahvistuivat sitä kohti ja nyt taas haalistuvat?

Sori, että hysterisoin tällä asialla. Pakkomielle raskautumisesta vaan kasvaa kierto kierrolta. Tahtoisin niin saada sen plussan vielä tämän vuoden puolella. Luulin homman käyvän ihan helposti tälläkin kertaa, kun edelliset raskaudet ovat alkaneet ensimmäisestä kierrosta. Nyt tuntuu tökkivän ja mielessä kummittelee lähestyvä enkelipojan laskettu aika. Se ahdistaa. Tuntuu, että se olisi helpompi kohdata uudelleen raskautuneena. Siksi päätin tällä kertaa kokeilla tuota testaamista eli ollaanko tähdätty oikeisiin päiviin. Ilmeisesti ei olla???
 
SUNNUNTAI 12.12


HAAVEISSA ESIKOINEN



Tipetsu....................KM 08/10, 10/10................KP 16/27
durasel....................KM 03/10, 10/10................KP 19/24-28
innoM......................KM 08/08, 09/10................KP 27/42
ginger-lemon-honey...KM 09/10.........................KP 29/
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 30/30-75
Orkidea88................KM 09/10...........................KP 33/32
Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 39/28
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10



HAAVEISSA TOINEN



Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10...KP 15/?
Mariel85..............KM 12/09, 08/10....................KP 16/?
Huikkis.................KM 09/10..............................KP 22/28
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 26/26-32
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Kengumamma......KM 03/04, 11/09, 11/10
kultakimpale2.......KM 03/09, 12/10



HAAVEISSA KOLMAS



Neiti-81............KM 12/08, 06/09, 06,10 & 11/10..KP 27/24?
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10..........KP 30/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10.................................KP 37/28-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
Sandemar........KM 04/01, TM 11/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 14/23-28
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 19/31
Vaavimasu..........KM 8/10....................................KP 25/25-29
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 41/31
Maximilian..........KM 06/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



mamakone...............KM 06/10............................KP 19/27-28
miss bamse..............KM 11/10


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10......................KP 52/35





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie, Muutosta, Dino80



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81



 
Barbamama35 tässä miun mielipiteeni..

En suosittelisi noita O-testejä jos stressinpoikasta alkaapi tulemaan - se stressi haittaa sel-ke-äs-ti raskautumista!!: /
..tämän kirjoittelen ihan kokemukseni kautta..

Mie luulen, että melko varmasti eilinen "hengen salpaava kipuinen" OLI munarakkulan puhkiamiskipu - Ovis!=)

Nyt vain jaksuja n. parin viikon odotteluun, kävikö tärppi - Plussasätehiä!!!:heart:


Ps. Joskus munarakkula irtoaa kaksikin kertaa per kierto, harvemmin kuitenkin..

Vielä..oma kiertoni meni sillä tapaa, että: eilen Kp12 sain melkein tasavahva viivasen testiin(oli kipuja, turvotusta, pinna kireällä..)ja tänään aivan hailukka viivanen enää:|
..eli..luulen ovisplussan olleen kuitenhin eilen ja tänään-huomenna ovis!
Testit loppuivat, ja uusia en enää tälle kiertoa hanki - näin sitten mennään.=)
..huonommassa tapauksessa saatoi olla myöskin ovuloimaton kierto.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako kukaan sanoa mitä tämä voisi olla?

Täällä tuskaillaan epätietoisuudessa ja pettymyksiä pelätään. Takana lähes 10 kuukautta yrittämistä, johon lukeutuu yksi keskenmeno ja yksi tuulimunaraskaus. Todella raskaita kokemuksia. Menkat olleet aina epäsäännölliset, tosin nykyään suhteellisen säännölliset eli 1-2 kuukauden välein tulee vaihdellen. Ja näiden keskenmenojen ohella suhteellisen oikeaan aikaan tulleet.

Eli viimeisimmät menkat 5.11.10

Kirjoitan viikoittain niin helpompi käsittää kun tämä on niin monimutkaista.

1. viikko perjantaina menkat alkoivat (5.11)

2. viikko

3. viikko perjantai Ovistesti + (first signal)

4. viikko tiistai Ovistesti - (biogard) ja perjantai Ovistesti + (biogard)

5. viikko keskiviikko Ovistesti + (biogard) ja lauantai Raskaustesti - (clearblue)

6. viikko maanantai Raskustesti - (first signal) sekä Ovistesti + (biogard)

perjantai Raskaustesti + mutta TODELLA TODELLA haalea (first signal) sekä Ovistesti taas + (biogard)

sunnuntai (tänään) Raskaustesti + mutta vielä HAALEAMPI kuin edellinen (first signal) sekä Ovistesti taas + (biogard)


Mitä ihmettä tämä voi olla??? Ovulaatiotestit näyttää kolmatta viikkoa plussaa mutta raskaustesti minun mielestäni miinusta (koska niin älyttömän haaleita eikä se edes tummunut parin päivän vaan haaleni hieman vaikka sama testi). Raskausoireista en jaksa kertoa koska nehän voivat aina olla toiveajattelua. Mutta sen voin todella sanoa että mahassa tuntuu välillä vihlomista ja muuta mutta sehän voi olla mitä vain.. Voi kuinka toivoisin että vielä tulisikin kunnon plussa ja ultrassakaan ei kerrottaisi huonoja uutisia enää.

Kertokaa toki jos tiedätte jotain vastaavaa tai mitä tämä voisi olla. :)
 

Yhteistyössä