Keskenmenon jälkeen kuumeilevat talvella

Talvenhaave2 Ainahan ne kehottaa odottamaan ainakin ne yhdet normaalit menkat.. Itse ensimmäisellä kerralla odotin ne, tulin ensimmäisten normaalien menkkojen jälkeen raskaaksi ja tämä osoittautuikin tuulimunaksi. Sen tuulimunan jälkeen mietin kovasti ja päätin, että turha odottaa mitään normaaleja menkkoja enää toista kertaa. Ei mitenkään erityisesti yritetty enkä tikutellut ovista, mutta en myöskään ehkäissyt. Normaalit menkat sitten tulivat ja nyt taas yritetään ja kovasti toivotaan. Ja monta tapausta tutuilla, että tullut raskaaksi heti keskenmenon jälkeen ilman odotusta ja normaaliraskaus ollut loppuun asti. Ei kannata liikaa ajatella ja stressata siitä, kyllä se plussa sieltä tulee jos on tullakseen ! :)
 
Viimeksi muokattu:
Talvenhaave2 miullahan oli nuo keskeytyneet raskaudet elokuussa&marraskuussa - niin kuin siullahin..ei ole kukaan sanonut,(lääkärit sairaalassa, tai hoitajat)että pitäis taukoilla?

Tammikuussa todetussa keskeytyneessä km:ssä. toinen lääkäri sanoi, että 3kk tauko - toinen sanoi 1kk tai jälkivuodon loputtua vaikka heti jos haluan!
Tosin, miullahan onkin ikää(45) jo niin paljon, ettei oikein voi jäädäkkään laakereillaan lepäilemään(paitsi tietenkin jos tähän olisi selkeä SYY/SAIRAUS)

Keskeytyneet olivat kemiallisia(08/4+5 ja 11/5+4)

Sie toimit niin kuin lääkäri kehoitti, tai kuten siusta itsestäsi tuntuu!:heart:
..miulla meni 6kiertoa, ennen kuin kroppa/kierto palautui ja silloin heti raskauduin(kemiallinen)..: /
 
Viimeksi muokattu:
Hyyyyrrrrrr kun on KYLMÄ! Oon ihan syväjäässä, kun kävelin pari kilsaa asemalta kotia tuola ulkona!! Laitoin saunan päälle samantien kun pääsin sisälle!

Huikkis oikein hieno plussa :heart: Mulla oli haaleampi viiva vielä yhtä päivää ennen menkkojen oletettua alkua, sulla näyttäs olevan vielä useampi päivä oletettuun alkamispäivään, joten oikein lupaavalta näyttää toi sun viivan vahvistuminen :)

Tipetsu mainitsi joulusta ja siihen liittyyvistä askareista. Mulla on tällä hetkellä sellanen fiilis, että voisin skipata koko joulun! Kun sitä kaikkein toivotuinta joululahjaa (vauva masussa) ei sitten tullutkaan, niin nyt ei oikein huvita koko joulu. Olin jo kuitenkin ehtinyt kuvitella, kuinka ihanaa olisi aattonakin olla, kun olisi pieni salaisuus masussa :( Joulukortit sentään sain tänään postiin ja niidenkin kirjoittaminen piti tottakai jättää perinteen mukaan viimeseen iltaan :D

Onko Tipetsu toi koe, mihin oot menossa, se keltarauhasen toimintaa mittaava koe?

Neiti-81 ymmärrän niin nuo sun fiilikset :hug: Onneksi teillä ei enää ole montaa viikkoa, että pääsette niihin tutkimuksiin ja toivottavasti sen jälkeen asiat lähtee rullaamaan positiivisempaan suuntaan ja se pysyvä plussa sieltä vielä tulee! Kyllä teille vielä vauva tulee :hug:

Barbamama35 en mäkään usko, että sulla mikään on vialla. Ennemmin ne digitestit oli viallisia ;)

Talvenhaave2 aika jännä, että teille suositeltu 3kk taukoa :O Mulle on jokaisen km jälkeen suositeltu, että odottaa yhet menkat, mutta ei kuulemma mikään katastrofi vaikka olisi tärpännytkin heti. Eilen lääkäri perusteli mulle tauokoa henkisen tauon kannalta ja kuulemma liian "tiheä raskautuminen" voi itsessään lisätä keskenmenon riskiä jonkun verran. Lähinnä kai taukoa susoitellaan sen takia, että kroppa pääsee normaali tilaan ja uudelle raskaudelle paremmat mahollisuudet. Tosin minäkin tiedän ainakin yhden tutun, joka tuli heti km jälkeen raskaaksi ja syntyi ajallaan terve lapsi.

InnoM ja Sandemar plussatuulia :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar Jep,keltarauhas koehan se. Lääkäri kyseli viimeksi että onko ollu tiputtelua ja erityisesti clomien kanssa. ja kerran on ollu. Just silloinkin kävin 3 pvää aiemmin samaisessa s-prog. kokeessa ja muka hienosti ovuloitu jne,oli vastaus. Mutta kp 20 alkoi tiputtaa. Mainitsin siitä lekurille viimeks,niin varmaan nyt sen takia katotaan tuo taso ja jos plussa tärähtää,niin sit keltarauhas arvot seurantaan,eli kai joku tukilääkitys sit sikäli mikäli,häikkää on. Saas nährä.

Huuh,väsyttääpi.

Palailen taas! Öitä!
 
Talvenhaave2: mulle lääkäri sanoi tässä marraskuussa, että testaile nega tuossa joulun alla et varmasti on kohtu tyhjä ja kokeile sitten uudelleen. Kysyessäni sit, et onko siitä haittaa jos raskaaksi tulee ennen sitä niin siihen hän sanoi, ettei ole, ultralla sitten vaan määritetään laskettu aika. Tuota menkkojen käynnistymistä ne lähinnä haluavat odottaa siksi, että raskauden kesto ja kulku on helpompi määrittää.

Esikoistani aloitin odottamaan suoraan km:n jälkeen. En usko, että johtui siitä, mutta supisteluja oli jo vkolta 16, keskosehkäisyssä olin viikoilla 25-26 ja poika syntyi vkolla 34. Silti mielessä on epäilys, että olisiko kohtu ollut vielä valmistautumaton raskauteen. Lääkäri kyllä sanoi siitä nyt kysyessäni, ettei se siitä johtunut. Toinen raskaus sujui lähes ongelmitta, muistelen kerran käyneeni tipassa, kun supistelut meinasivat alkaa. Lienee siis alttiutta siihen, joten huoletta tässä yritän raskautua suoraan km:n jälkeen :D

Tänään oksensin ekaa kertaa aamusella, että toivo elää :)
 
Mä laskeskelin tuntemastani ovulaatiosta (johon en kyllä nyt satavarmasti luota), että eilen ne oikeastaan päälle pärähti eli dpo6. Yhtenä varmana oireena pidän janoa, joka välillä yltyy ihan pohjattomaksi ja on vaivana vasta iltapäivästä eteenpäin. Eilen aloin sen veden kittaamisen, janolle ei loppua tullut.

Olin tuntevani jotain puikkomaista pistelyä illalla dpo4, johon nyt yhdistän sitä kiinnittymisoireilua. Sen mukaan tässä oireet kulkis ihan aikataulussa. Kiinnittyminen kun eri lähteiden mukaan tapahtuu dpo4-10 eli uskoisin sen silloin sitä olleen. Olen aina ollut ihan ylihedelmällinen ja kroppaani osannut lukea kellontarkkaan, siksi luotan nyt oireisiini :)
 
Öh,hittolainen minkä flunssan iski yöllä!! Pari viikkoo oon yskiny,mut eilen illalla töissä alkoi nenää kihelmöimään ja nyt pää tukossa! Ja iltavuoroon pitäs mennä,yäk! Kuumetta mulle ei kyllä tule,eli vätys olo vaan vaivaa..Ihana palvella asiakkaita pää täynnä räkää.
Mitenkähän nämä flunssalääkkeet vaikuttaa mahdolliseen pikkuiseen tuolla mahassa..??
No on kyllä suht pessimistinen olo plussan suhteen,kun vain nännit aristelee ja eilen illalla tuntu kovaa nipistely/kuplintaa oikeella puolella..

Huh,buranan voimalla kai sitä pitää tää työvuoro selvitä. Aion kyllä sanoo pomolle,josko huomiseen vuoroon hommais jonkun..
 
ON. CB:n digi tuli postissa tänään.. Huiiii! Mies tutki sitä ihan innoissaan ja luki ohjeet todella tarkasti :D En tosin ajatellut, että vielä sitä "tuhlaan". Tikuttelin aamulla (1-2h pidätystä) taas negan. Eilen tilasin herkempiä liuskoja :D Edelliseen kertaan vertailen taas, mutta silloin ennen, kuin tulin raskaaksi oli kierto 44 ja oireet alkoivat kp 28 ja haamun sain apteekin omalla kp 32! Nyt kp 31/32-42. Oireet alkoivat jo 20, eikä haamun haamua noihin 25uML tikkuihin :O Hieman alan epäillä, että olen kuvitellut kaikki oireeni :D No, ehkä tässä on vielä toivoa.. Jos täti tulee niin sitten ens kierrosta ;)
 
Heippa kaikille!! :wave: Ja kiitti kannustuksesta...

Joo kyl se ovis olis nyt, mahaa jomottaa, turvottaa ja lämmöt oli 36.9 kun normaalisti 36.2/36.4 ja on sellai ihan ihme olo, tein viel yhden ovistestin ja nyt siihen piirty testiviiva samantien ja se oli vielä vahvempi kuin kontrolliviiva... Jes mun kroppa toimii ja oon tulkinnu aiemmissa kierroissakin oireet ihan oikein ilman testejäkin...
Olishan se ihana saada joululahjaksi positiivinen raskaustesti ja kokeilla hyödyntää ovis mutta juttelin miehen kanssa eilen ja sovittii et tehdää kompromissi ja odotellaa nyt ne toiset mensut vielä ja yritetään sen jälkeen... :p
Meillä on nyt jo jouluvalmisteöut hyvällä mallilla.. Josko tuo joulumieli vielä kohenisi entisestään kun mies pääsee lomalle ensiviikon alusta... :xmas:
Sandemar ille peukkuja ja plussatuulia... +++++:whistle:
Tipetsu lle pikasia paranemisia... :hug:
 
innoM, onnea uudesta digi-testistä :D Toivottavasti saat siihen vielä sen kivan tekstinki, RASKAANA :) Vielä sulla on toivoa :wave: Mä en oo vieläkään tuhlannu omaani vaikka eiköhän se tulos ois jo aika selvä :D

Talvenhaave2
, kiva että pääsitte miehenne kanssa yhteisymmärrykseen siitä, kuinka toimitte.. :) Paljon joulumieltä sinne :xmas: Ja pysyvää tärppiä sitten kun on taas sen aika :)

Tipetsu, täälläkin tuli kamala flunssa päälle just ennen plussaa ;)

Sandemar on niiin raskaana ;) Mullaki muuten eskoisesta alko supistelut jo viikolla 16 :( Hän kyllä syntyikin tosiaan ennenaikaisena, mut sitä ei voi kukaa tietää edesauttoiko ne supistukset asiaa vai ei, sairaalassa kohdunsuu oli kuitenkin vielä kiinni muutama tunti ennen synnytystä (kaula kyllä hävinnyt jo silloin..) Jospa mä nyt sitten saisin sen helpon raskauden ja täysiaikaisen lapsen :D (joo, ainahan sitä on kiva kuvitella... :ashamed:)

Sanmar82 :wave:

Oma napa on väsynyt, närästävä ja kiukkuinen..
 
TORSTAI 16.12


HAAVEISSA ESIKOINEN



Tipetsu....................KM 08/10, 10/10................KP 20/27
durasel....................KM 03/10, 10/10................KP 23/24-28
innoM......................KM 08/08, 09/10................KP 31/32-42
ginger-lemon-honey...KM 09/10.........................KP 33/
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 34/30-75
Kiitäjä......................KM 06/09, 12/09................KP 43/28
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10



HAAVEISSA TOINEN



Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10...KP 19/?
Mariel85..............KM 12/09, 08/10....................KP 20/?
Huikkis.................KM 09/10..............................KP 26/28
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 30/26-32
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Kengumamma......KM 03/04, 11/09, 11/10
kultakimpale2.......KM 03/09, 12/10



HAAVEISSA KOLMAS



Neiti-81............KM 12/08, 06/09, 06,10 & 11/10..KP 2/24-29
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10..........KP 34/28
Ruttuinen Rusina KM 07/10.................................KP 41/28-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
Sandemar........KM 04/01, TM 11/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10..................................KP 18/23-28
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09........KP 23/31
Vaavimasu..........KM 8/10....................................KP 29/25-29
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10..............KP 45/31
Maximilian..........KM 06/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



mamakone...............KM 06/10............................KP 23/27-28
miss bamse..............KM 11/10


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10......................KP 56/35





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa, An-nie, Muutosta, Dino80



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88



 
Onnea plussanneille!!! :flower:

Ja tsempitykset piinailijoille! Eiköhän sieltä vielä piiiiiiitkä + rivi tule joulukuulle! :)

Itse odottelen tätiä jouluksi kylään.. Ovista ku en bongannu ja nyt on terot puolessa välissä..
 
Täällä on niin monella lupaavia oireita! Kovasti pidän peukkuja jokaiselle!

Täällä nakataan kirves menemään.. tyypilliset oireet alkoi iltamassa.
Tosin olen syväjäässä ja rintamuskin aavistuksen hellä/turvoksissa, mutta samantyyppinen kierto oli myös joku kk sitten. vaikka toki sitä toivoo niiiiin kovasti, mutta minusta on typerää kun kiusaan edes ihteeni.
Sitä vaan ihmettelen että jos viikko sitten sain ovis+:n niin miten jo nyt menkat alkaa???
 
hei
Onnea plussanneille:flower:
Itselle ei ihmeitä,rinnat sivuilta hieman arat,vko.n loppuna pitäis tädin tulla kylää:kieh: pupuiltii muutaman kerran ovis limojen aikana,mut oli toi viisureiden poisto ,oli aika kipeet ja söin särkylääkkeittä joten se siitä sitten..:|
 
Danjuska miulla on ollut kolmella tärppikierrolla: vilutusta,(vitu**sta) hikoilua, menkkajomotuksia seljässä&masulla alk.n. viikko oviksesta, kiihtyen kierron loppua kohden - selkeitä PMS-oirehia aivan!!

..eli, vielä älä ihan sitä kirvestä heitä - Plussatuulia:heart:
 
Kyllä tässä ollaan vahvasti (vale)raskaana, aamuoksut on ohjelmassa ja rintavarustus elää aivan omaa elämäänsä. Työpaikan labratestiä en kehannu työkavereiden edessä pyöritellä ja sihrata, mutta pienoista haamua olin siinä näkevinäni. Ihan tollona ne olis mua pitäny, jos olisin kysyny. Niille se joko on plussa tai nega, ei siltä väliltä. Seuraavan testin teen kotona enkä häpäise itteeni toisella negalla ens viikolla :(
 
Sandemar, sama homma!! Nega pärähti TAAS herkkyydellä 25! Tänään posti tuo uusia liuskoja 10 herkkyydellä. No, mutta en mä noita negoja ihmettele yhtään. Nyt kp 32/32-42 ja kierto tosiaan mitä on ja viimeks sain hailakan haamusen apteekin omalla 32/32-42 ja näillä liuskoilla (herkkyys 25) vasta kp 35 plussan. Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, jooko? ;) Ja negassa ei ole mitään hävettävää!! Nyt 1,5h pidätellyt.. Yritän pidätellä postin tuloon asti, vaikka tiukkaa tekee : /
 
Tsempitykset ja peukutukset täältä innoM ja Sandemar!!! Kyllä sieltä plussat tärähtää!!

Täällä räkä lentää! Ja ei todellakaan oo mikään raskautunu olo. Tai vaikka ois niin ei sitä tämän rään seasta huomaa..:) Sain tasan tämän päivän saikkua ja uhmasin pomon käskyä hankkia lääkärin todistus. Terveyskeskukseen en lankoja pitkin päässy,eikä työterveys lääkäri ole paikalla,niin työterveys hoitsu kirjotti yhden päivän. Soitin jo liittoonkin tarkistaakseni asian,että eikös hoitsun todistuksenkin pitäs kelvata. Heh,voipi pistää pomolle luun kurkkuun jos alkaa itkemään.

Ei mulla muuta,ei tunnu missään miltään..Paitsi päätä särkee ja korvat ja nenä lukossa..
Yh..
 
10 herkkyydellä testattu negat (tein 2 testiä ja 3h pidätyksen jälkeen)! Olo vähän outo. Helpottunut ehkäpä. No, päiviä on vielä ja jos 42 kierron ja laskurin mukaan mennään oviksen kanssa niin eihän se vielä näkyiskään, kun vasta ens viikolla(?). Plussatuulia teille muille!! :) Oireet jatkuvat, mutta nyt pidän "vk.loppuloman" tästä tikuttelusta!! Jos maanantaina sitten tekis CB:n digin ;)
 

Yhteistyössä