**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Talvella 2012-2013**

Rupeltaja Lueskelen parhaillaan ketjua taaksepäin tässä odotellessa. Ihanasti olit tuolla joulukuussa kirjoitellut fertiili-ikäisen naisen lobotomiasta, se hymyilytti :)

Ekat lääkkeet laitoin puol 8 tänään ja puol 12 otin toiset sitten suun kautta. Nyt vaan odotellaan. Kipuja ei ole, vuotoa ei ole. Vähän huimailuttaa ja jotenkin sellanen krapulaisen oloinen olotila tällä hetkellä, pahoinvointia alkaa olla enemmän.

Eilen miehen kanssa juteltiin tulevaisuudesta, sanoi että yritetään uudelleen heti kun mahdollista. Itse mietin kun tämä oli/on miun ensimmäinen raskaus, että positiivista on ainakin se, että tulen raskaaksi ja se, että kiinnittyminen tapahtuu kunnolla. Toisaalta, ehkä tämä olisi ollut aavistuksen helpompi jos olis tullut itestään pois silloin kun sikiö kuoli eikä näin että nähdään ultrassa tilanne. Onneksi ei menty varhaisultraan, se olisi antanut täysin väärää toivoa, sikiö kuoli kuitenkin viikoilla 8+2.

Mitään vuotoja tai alavatsakipuja miulla ei ollut varoituksena keskenmenosta. Toisaalta ei mitään selkeitä raskausoireitakaan, en osannut niitä etsiä kun tämä tosiaan ensimmäinen raskaus. Rinnat kasvoi ja oli vatsan turvotusta, vessassa piti juosta useammin (mutta se on minulla melkein normaaliakin).

Täältä jo bongasin tuttuja nimimerkkejä elokuisesta odottajaryhmästä Essence, Pikkusukka, Miwwi ja sydänx3

Useammalle ystävälle laitoin viestiä heti kun suru-uutisen saimme ultrassa ja heidän kanssaan eilen kulutettiin puhelinlaskua ja haasteltiin ihan naamatustenkin. olen sitä mieltä ite, että mitä enemmän pääsen tästä puhumaan, sen paremmin saan käsiteltyä asian.
 
stellini Mulle gyne sano sillon kun kävin vuotojen takia äitipolilla ja oli menossa keskenmeno tai no lopuillaan. Niin muistelen että hän sanoi 1,7 tai 1,5 mm limakalvon paksuus eli silloin ollaan normitilanteessa. Mulla oli silloin jo alle 2mm ja sano että ihan lopussa on keskenmeno jo.

Essence Joo no tänään olis pitäny menkat alkaa jos kierto 28pvää ja ollaan menossa kierron oikeessa vaiheessa, no näistähän ei voi varmaks sanoa kun ei tiedä. No ei oo vielä alkanut menkat niin testasin kyllä joo aamulla, ja näyttää omiin silmiin haalealta haamulta mutta voi olla myös mielen tekosia kun niin kovasti tärppiä toivoo : /
En minä oikeen tiedä. Taidan ens viikolla testata vasta uusiks jos ei menkat ala..
 
Oho, mitenhän mulla limis voi olla 5 mm kun kaavinnasta aikaa sen 5 päivää, eikös ne siinä kaavinnassa nimenomaan kaavi kaiken pois..? Vai onko se limis jo kasvanut takas ton verran? Oon vähän pihalla näistä jutuista :D
 
stellini
Kuukautisvuodon päätyttyä ja osan kohdun limakalvosta poistuttua on limakalvo vain noin 0,5-1 mm paksu. Vuotoa seuraa noin kymmenen päivää kestävä kasvuvaihe, jolloin epiteelin solut jakautuvat ja limakalvo kasvaa paksuutta. Kasvuvaiheessa limakalvoon kasvaa runsaasti verisuonia ja siihen kehittyy paljon rauhasia. Kasvuvaiheen päättyessä on limakalvo noin 3 mm paksu.

Eritysvaiheessa, joka seuraa kasvuvaihetta ovulaation tapahduttua, limakalvon rauhaset laajentuvat ja ne toimivat aktiivisesti erittäen ravinteita. Noin kaksi viikkoa kestävän eritysvaiheen aikana kohdun limakalvo kasvaa 5-6 mm paksuiseksi. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, suurin osa kohdun limakalvosta poistuu kuukautisvuodossa.

Elikkä itse olin ymmärtänyt asian väärin. Minulla siis tyhjennyksen loppupuolella siis oli sen 1,5mm limis, mutta sen jälkeenhän on alkanmut tietysti paksuuntua. Anteeksi ei aina ole ajatus mukana näissä mitä kirjottaa :D
 
Pahoittelut Equus ! :hug: Tiedän mitä käyt läpi. aikaa vaatii,niinkuin kaikilla meillä meidän menetykset. helppoa tämä ei ole,mutta kun sisua ja tahtoa löytyy ja puolison tuki,niin eikös tässä kaikki selvitä, ja niitä plussia saada jokikinen!! :heart:

Ja kyllä rupeltaja oloa kevensi kun sain miehen puhuttua että oikeesti nyt mennään eikä meinata,ja kun aikakin saatiin nopeasti! Toiveet nousi tulevaisuuteen, ja toivon sitä meille kaikille!
Tsemppiä kaikille ja :hug: sitä tarvitseville ! kyllä se varmasti iloksi muuttuu meille kaikille!! sitä ainakin kovasti toivon ja uskon! :heart:
 
Löysin tällaisen runon täältä internetin ihmeellisestä maailmasta, joka lohdutti miuta eilen suunnattomasti kaiken itkun keskellä. Kaikella on tarkoituksensa..

Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?
 
Ja tähän perään omaa napaa (.) Ei VIELÄKÄÄN mitään! Pientä menkkamaista jomotusta, oksettavaa huonoa oloa, lämmöt koholla, kerran paperiin tullut verensekaista limaa. EI MUUTA. Miten voikaan tällainenkin vi*uttaa niin rankasti?! Ensin sitä odotellaan ettei mitään vuotoa tule ja nyt tällaisessa tilanteessa sitä toivoisi enemmän kuin muuta.. Onhan miulla vielä huominen aikaa odotella jos tämä tästä vuodoksi muuttuisi. Huoh, ei vaan hyvältä näytä..
 
Moi kaikki!
En oo saanu aikaseks kirjottaa tänne, vaikka oon käyny puhelimella lukemassa teidän juttuja. Paljon onnea rakkaudesta äiti ja marsilio =) Ihanaa, että täällä plussataan!

Kertomisesta. Minä olen alkanut kertomaan tilanteestamme vähän avoimemmin kuin ennen. Vaikka asiasta puhuminen on tosi vaikeaa, kun etukäteen ei voi tietää tarkkaan miten toinen osapuoli asiaan suhtautuu...pahinta on sääliminen. Monien kanssa on kuitenkin ihan hyvä ollut jutella. Moni on sanonutkin, ettei ole mitään hätää vielä, mutta en mahda ajatuksilleni mitään. Ajattelen lapsettomuutta tosi paljon :ashamed: Mulla on vain yksi kaveri, joka on itse kokenut keskenmenon ja hänen kanssaan asiasta on helpompi puhua monestakin syystä. Kauheeta ajatella, että tässä kuussa meillä ois ollu laskettu aika :( Nyt tuntuu, että ei sitä vauvaa tule varmaan edes tän vuoden aikana enää...

Meillä edetään hommassa nyt niin, että varasin ajan yksityiselle. En vaan kestä enää tätä miettimistä ja pelkoa lapsettomuudesta. Voi olla, että en saa vastauksia ihan heti, mutta ainakin ne etsinnät laitetaan nyt käyntiin tavalla tai toisella. Gyneaika on 1,5 viikon päästä. Nyt pitäisi olla ovisaika ja ainakaan tikun perusteella sitä ei ole. Muuten oireita on jälleen,mutta varmaan kuvittelen taas kaiken, niin kuin muillakin kerroilla. Arrggh!:mad:

Mut kiitos teille ja tälle palstalle. On lohdullista huomata, etten ole yksin ja että jossain joku painii lähes täysin samojen ongelmien ja ajatusten kanssa. Kiitos!

Maame
 
Essence: Onnea tärpistä. Voi kuinka ihanaa kun noin nopeasti :) Tarrasukkia puhallellen siihen suuntaan :)

Stellini: Voi tua sun kirjoitus siitä kuinka tämä koettelemus on sulle muistutus siitä ettei omaa elämää voi hallita täysin on niin riipaisu omaa elämääni.. Jotenkin tuntu että tuo km oli oikein rykäsyllä muistutus mulle, ettei mikään mene niinkuin käsikirjoituksessa. Tosin, mua ei oo ennenkään tässä elämässä päästetty sieltä mistä on aita matalin vaan kaikessa on pitäny kurkotella korkeimmasta kohdasta.. Mutta jotenkin tuo sun kirjoittamana tiivisti mun ajatukset.. Ja yrittämisestä kaavinnan jälkeen. Itse en ole löytänyt netistä hirveesti mitään esteitä. Rypäleraskauden ja kohdun ulkoisen jälkeen virallisesti pyydetään odotteleen. Mutta kaavinnan jälkeen ei.. Ainut on että he haluaisivat pystyä laskemaan LA:n, mutta nykyään ultrauksella sen saa niin hyvin selville. Enkä usko että keho aloittaa uutta raskautta ellei siihen pysty. Voi Stellini kun sua on koeteltu!! Vielä tulehduskin kaupan päälle. Todellakin alkais sun kohdalta riittämään!!! Toivotaan nyt että antibiootit puree. Ehkä sittenkin voisin sanoa, että tuon tulehduksen takia kannattaa oottaa seuraavaan kiertoon? Tulehdukset voi olla haitaksi raskaudelle..

Equus: Voimia sulle :hug: Toivottavasti nyt jo olisi vuotoa alkanut tulemaan. Nää päivät on sulle varmasti niin raastavan kamalia. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin tunnelin päässä on valoa. Itselleni tämä keskutelupaikka on ollut kyllä niin tärkeä. Yhdessä me selätetään nää vaikeudet ja ollaan kaikki vielä odottajien puolella. Mutta nyt ensin, toivomme että sun tilanne saataisiin päätökseen. Pidän sulle peukkuja. Oliko puhetta kun sait lääkkeet että mitäs sitten jollei tule pois? Löytämäsi runo oli muuten aivan ihana, kiitos että jaoit sen meidän kanssa :)

ON: Mä oon yrittäny bongata sitä ovista, mutta se varmaan meni jo.. Eli nyt sit ootteleen vaan tätiä.. Ovis oli viime viikonloppuna luulisin ja silloin oli vielä km vuotoa.. Joten ei mahiksia nyt sit ehkä olleskaa ku maanantaina vasta vuoto loppu.. Nooh, ens kiertoon sitten uusiks.. Mies kyllä kattoo mua välillä alta kulmien siinä uskos et olis tärpänny tällä viikolla.. Koska oon ihan järkyttävän hermopinkeenä koko ajan, just samallailla ku uutena vuotena.. Mutta yritän olla miettimättä näitä oireita ja tuntemuksia, koska en ees tiedä millasia ne olis normisti ennen menkkoja :D.. Nyt pistän näitä tuntemuksia vain mieleeni että sitten jos se täti tulee niin tiedämpä mikä on normaalia :) Mun pitäis oikeesti keksiä itselleni jotain tekemistä. Alkuvuoden väsyn vuoksi oon jotenkin jumahtanut tänne kotia neljän seinän sisälle :( Vaikka suht positiivisin mielin kaikkeen suhtaudun jne.. Niin alan pelkäämään että tää vetelyys vie voiton ja oon pian rappiolla.. Olisko ideoita mitä vois harrastaa ilman että menis kovin rahaa? Ainoot jokka on mun lisäksi päivisin kotona on kaverit jotka on pieniensä kanssa päivät kotona.. Jotenkin juuri nyt tähän vauvan kaipuusen se ei sovi.. Tai ehkä pitäiskin mennä leikkimään niitten pienten kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Saanko liittyä joukkoonne?

Täällä taustalla kkm, rv 8+5 todettiin sykkeetön alkio, joka vastasi kokoa rv6 (siitäkin tosin monta näkemystä lääkäreillä). Tuosta on aikaa nyt kolmisen viikkoa ja kuluva viikko on sitten lääkkeellisesti tyhjennelty. Vuodan edelleen, suurimmat on jo onneksi tulleet pois.

En osaa vielä kuumeilla uutta ihmisen alkua meille, kun tuntuu ettei tämäkään ole vielä ohi. Suru on suuri vaikka olenkin koittanut järkeistää asioita. Uskon että me vielä nyytti meille saadaan, nyt ei ollut oikea aika näköjään. Ehkä jo kuukauden päästä kuumeilenkin taas :)

Equus, ihanan runon olit löytänyt! Minä en ehtinyt monta sanaa lukea kun itku jo tuli. Tosi kaunis kirjoitus :heart:

Näköjään muitakin elokuisia päätyi tänne. Meidän porukkamme näyttikin saavan huonoja uutisia ihan liikaa.. :(

Omat tietoni lisään kun pääsen koneelle, puhelimella kirjoittelu on hanurista ;)
 
Aamuyötä vaan kaikille...
Tulin tänne avautumaan.. Uni ei tuu, kuten huomaatte.. Ei vaan väsytä. Alaselkä kipuilee inhottavasti koko ajan samoin rintoja särkee ja vihloo inhottavasti, jokapuolelta. Mitä tääkin nyt on? :/ Tekee pahaa eli etoo koko ajan.. Tuntuu kuin tämä olotila muistuttelis mulle raskausoireita. Mikä on tietenkin täysi mahdottomuus. Km kun oli pari viikkoa sitte ja sen jälkeen negaa näyttänyt hyvääsesti. Onko teillä muilla ollu km:n jälkeen alaselkä kipeenä ja rinnat? Mietin jo et oisko joku pissatulehdus.. Anteeksi kaikille tämä turhamainen pohdinta.. Mutta kello on jo tuon verran ja alkaa pää olla pikkuhiljaa sekaasin!! :headwall:

Bambimi: Tervetelua, tosin inhottaa toivottaa ketään tänne tervetulleeksi ymmärrettävistä syistä, tänne ei tarvisi kenenkään joutua.. Mutta tervetullut olet joukkoomme. Kovasti voimia sinulle :hug: Minulla tuli päinvastoin kovempi vauvakuume km:n jälkeen. Tuntuu että tuli suurempi tyhjä aukko elämään jonka haluaa täyttää ja tietää millä ainoastaan sen saa täytettyä. Suru täälä taustalla itsellä silti on. Eiköhän meille jokaiselle vielä se nyytti tule, kun sen aika on :)
 
Viimeksi muokattu:
Bambini tervetuloa joukkoomme..vaikkakin joo ei oo mukava joutua tänne. Paljon voimia sulle :hug:
stellini iso halaus sulle :hug: Toivottavasti tulehdus lähtee ja kaikki tulee kuntoon ja elämä kirkastuis vähäsen. Ei ole kiva kun ei sitten voi edes yrittää jos tuo tulehduskin vielä vaivaa : /

ON: Testasin vielä tänä aamunakin ja ei kyllä oo muuttunu miksikään tuo testi. Nyt pitää malttaa odotella ens viikon loppupuolelle ja katotaan sit: / Sitä vaan toivoo niin kovasti että viiva tulis mut ei niin ei. Jotenki nyt on aika pettyny olo ja oottelen vaan menkkoja. Pää hajoaa vielä näitten asioiden kanssa :headwall: Mutta toisaalta jos menkat alkaa ens viikolla niin eihän siitä pitkä aika seuraavaan testikertaan ole...täytyy vaan jatkaa tän liikunnan parissa niin pysyy ajatukset muualla. Eilen tuliki jo juostuun vähän niin uskaltaudun ehkä taas juoksuvermeet laittamaan päälle ja lähtee juoksulenkille :)
 
Pölö Kätilö gynen polilla ohjeisti ja kirjallisessakin ohjeessa lukee että jos ei vuoto kahden päivän kuluessa ala, pitää ottaa yhteys gynen poliin. En sitten tiedä pumpataanko miuhun lisää lääkettä vai lähdetäänkö samantien kaavintaan.

Bambini Halaukset! Meitä elokuisia tosiaankin on täällä ihan liian paljon.

Onneksi täällä on toisia ketkä on kokenut saman, se merkitsee niin paljon kun tietää että joku toinen voi täysin samaistua tähän tilanteeseen. Äsken heräsin, ei vieläkään vuotoa, paperiin jäi ruskeeta tuhrua. Huoh.

Mutta päivittelen jatkoa varten miun tiedot: Haaveissa ensimmäinen-Equus-27v-KKM 1/13
 
Voimia sinulle Bambini! :hug:
Samoin tsemppihalit Equus! Toivotaan että alkaisi vuotaa itsekseen, eikä joutuisi uusimaan koko toimenpidettä. Itse ainakin koin tyhjennyksestä pari viikkoa kauhean ahdistavaksi ajaksi, kun ei oikein tiennyt mitä kuuluisi tapahtua ja mitä ei. Olen aina ollut tietoinen, mitä kropassani tapahtuu ja kierron vaiheet ovat hyvin olleet selvillä, niin nyt olen ihan pihalla kaikesta :(

Voi kun olet reipas pömppis!! Itsellä tuntuu ettei jaksa mitään ylimääräistä liikuntaa harrastaa ja olen suorastaan kateellinen tuosta juoksemisestasi. Itsekin olen juoksua harrastanut ja on kyllä niin koukuttavaa, mutta nyt ei vaan saa itseään niskasta kiinni. :ashamed:

Pölö, itselläni on ainakin maha välillä todella kipeä, rinnat ei kyllä kipuile ollenkaan. Mutta kai se kroppa vaan palautuu rasituksesta. Yhtenä päivänä laitoin farkut jalkaan joita en ole pitänyt sitten joulukuun alun, ja ne sattuivat lantioluihin? Voikohan lantio olla jo sen verran leventynyt 9 viikon raskauden aikana? Ennen en ole kyllä tällaista ongelmaa noiden farkkujen kanssa huomannut, ja painokin on samassa kuin ennen :confused: Rinnat ovat edelleen yhtä "suuret" kuin raskauden aikana, eivät ole ainakaan palautuneet normaaleiksi, vielä.

Minun on jo monena aamuna ollut tarkoitus tehdä raskaustesti ja katsoa, piirtyykö vielä viivaa, mutta aina olen unohtanut ja kitannut jo vettä ja kahvia, höh. Ehkä huomenna muistan :) Olen lueskellut omia kirjoituksiani raskausajasta tuonne Elokuisten ryhmään ja kyllä se ikävä kyllä palauttaa mieleen sen epäuskon tuohon keskeenmenneeseen raskauteen. Muistan hyvin ne kaikki unet joita näin, joissa meille ei sitä vauvaa tullut, välillä vuotounia, välillä vain surullisia tilanteita. Olen kokoajan enemmän ja enemmän alkanut uskomaan siihen että ihminen pystyy vaistoamaan kaiken tällaisen jollaintasolla. Missään vaiheessa minulla ei ollut tyttö/poikaoloja, tunnetta että minulla olisi lapsi mahassa. Siksi toivonkin, että jos meille vielä se yksi onnistunut raskaus suodaan, niin kokisin sen kaiken alusta alkaen oikeana odotuksena. Oireethan minulla eivät loppuneet, vaikka alkio olikin kuollut, mutta yhtenä aamuna heräsin ja mietin että minä en ole enään raskaana... ja siitä 3 päivän päästä murskauutisen kertoi sitten lääkäri. Kovin on vahva usko siihen että meillä vielä tärppää, mutta kai sitä joutuu itseään hiukan hillitsemään, jos niin ei kävisikään, ettei koko loppuelämä mene sen asian murehtimiseen.

Plussatuulia puhallellen meille kaikille, onneksi pian alkaa oikea kevät :heart:
 
***Keskenmenon jälkeen kuumeilevat***

Maanantaina 4.2.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___25v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 14/33-38
Maame___30v____KM 7/12___________________________KP 23/39
Hanttuliini84_____KM 10/12___________________________KP 29/32-34
Eleonoora86____26v___TM 11/12______________________KP ?/?
verppu___23v____KM 12/12___________________________KP 15/28
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13_________________KP 22/30-36
Pölö-______KM 1/13_________________________________KP 18/?
Equus___27v____KKM 1/13____________________________KP ?/?

HAAVEISSA TOINEN

alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 23/28-32
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?/?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 22/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 8

HAAVEISSA KOLMAS

Hemu2___32v___KM 11/12_____________________________KP 65/?
Stellini___30 v____KKM 12/12___________________________KP ?/?
p.ö.m.p.p.i.s___26v___KM 1/13_________________________KP 31/28
Nemmiina___24v___KKM 1/13___________________________KP ?/?
Pikkusukka___35v____KKM 1/13__________________________KP ?/?
sydänx3___25v____KKM 1/13____________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__40v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 21
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 8/30-35

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 14/28-30

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12______________________KP 10/28

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12__________________KP 22/30

***PIINAILIJAT***:popcorn:




:heart: :heart: PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart: PLUSSANNEET 2013 :heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu:

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/


TAUSTALLA/KATEISSA:

miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo
Naapurin tyttö
Tulkinnanvarainen
nelikko82
Pippari
Marlin
*tinakenkätyttö*


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ei vieläkään mitään vuotoa. Soitin tänään osastolle ja ohjeistivat huomen aamulla soittamaan gyn.pkl:lle, osastolta sanoivat että todennäköisesti kokeillaan lisälääkkein ja varaudu siihen että jäät odottelemaan polille. Juu joo. Tässä pakannut kassiin kirjan ja käsityöt ja laitailen parhaillaan soittimeen uutta musiikkia. Pakkohan siellä aika on saada kulutettua, en aijo vaan tuijotella seiniä, muutenkin ahdistaa tollaset paikat :/ eli huomen aamulla siis soittamaan polille.

Mie alan olla jo enemmän ärsyyntynyt ja v*ttuuntunut tästä tilanteesta, suru on tuolla jossain taka-alalla. Mie vaan haluisin tän nyt ohitse, en halua odottaa monta päivää enää. Eiköhän tässä jo ihan tarpeeksi ole koettelemusta. Voipi olla että huomenna itku taas tulee mutta itkettävä on kun itkettää.

Kuinka monet muuten on töissä kertoneet mitä on tapahtunut? Mietin että huomenna sanon asiasta kun soitan ja kerron etten tule edelleenkään, kun tuntuu tyhmältä vältellä tätä asiaa. Tapahtunut se on kuitenkin.
 
equus voi elämä onpa inhottavaa : / jaksamista sulle kovin... toivotaan että saavat nyt tuon tilanteen nopsaan ohitte..
Töissä minä ainakin kerroin ja sieltä sain hyvin tukea ja ymmärrystä myös olinha monta päivää poissakin sillon. Kannattaa kuunnella omaa itseään ja kertoa jos tuntuu siltä ja jos ei niin sit ei.. mutta kyllä itseä ainakin helpotti kertominen :)

Huomenna alkais taas työviikko... mitenkä lie jaksan vielä tässä odotella menkkoja tai sitten uuden testin tekoa... ihan tässä alkaa kohta loppuu toivo... Välillä :| noo jospa se viikko menis nopsaan...pitää kehittää kaikenlaista =)
 
Voi itku Equus, voin kuvitella ärsytyksen ja v***tuksen määrän! Kun todellakin koetellaan muutenkin niin sitten joutuu vielä odottelemaan lääkkeiden vaikutusta! Toivottavasti alkaisi nyt lääkkeet toimimaan... Jos kaavintaan asti joudut, niin siitä voin lohduttaa että mille se oli kokemuksena kyllä miellyttävämpi kun ei ollut mitään kipuja ja viikkotolkulla kestävää vuotoa kuten lääkkeellisessä
Mutta jokaisellahan nuo toimii eri tavalla. Hurjasti voimia sulle :hug: Töissä kerroin asiasta esimiehelle ja muutamalle muulle ihan avoimesti. Etukäteen eivät raskaudesta tienneet. Olen kyllä tyytyväinen että kerroin, hyvin on saanut sieltäkin tukea.

Pikkusukka, ihan samat aatokset, uskon myös jonkinlaiseen vaistoon tai alitajunnan voimaan! Myös minä näin raskausaikana vuotounia, olin ehdottoman jääräpää ettei meidän lapset saa saada tietää raskaudesta jne. Kirjoittelin silloin vauva.fi:n sivustolle ja kun selailin vanhoja kirjoituksiani, olin 4-5 päivää sikiön kehityksen loppumisen (siis sen mukaan mitä mittoja sykkeetön sikiö vastasi silloin np-ultrassa) kirjoittanut etten usko kohdussani olevan mitään elävää elämää... Vaikka olin vain muutamia päiviä aiemmin nähnyt ultrassa kaiken olevan hyvin!

Muuten omaa napaa; antibiootit on tepsineet, särkylääkettä en ole tänään enää tarvinnut ja olo on tosi hyvä, normaali :) Kaikki vuodot on vihdoin loppunut kokonaan ja aivan täysin, ihan vaan normaalia valkkaria, ekan kerran melkein 7 viikkoon!!! Pienet on ilonaiheet... :D
 
Equus Pahoittelut, että jouduit myös kokemaan tämän! Ja kurja tilanne sulla muutenkin! :ashamed:


Kertomisesta: Mä en oo kertonu oikeen kenellekään tästä, vaikka 3 km onkin takana niin omat vanhemmatkaan ei tiedä tästä, musta jotenkin tuntuu, että jos heille kertoisin niin he vain hössöttäisi, haluan rauhassa saada selville mikä tässä mättää, töissä en todellakaan oo kertomassa, vaikka kuinka joutuisin trampata lääkärissä tai ym. niin se ei niille kuulu..

Kommentoin myös tuohon mitä Equus sanoi, että on positiivista, että edes raskautuu. Mä oon ruvennu miettimään, kun tosiaan tuloksia ei olla vieläkään saatu, että onko se tosiaan hyvä asia, että raskaantuu mutta loppu ei sujukaan hyvin.. Tässä tosiaan kun on aikaa miettiä, kun lääkäristäkään olla mitään ilmoteltu, ja kun kerran tässä kierrossa ollaan menty ehkäisyn kanssa, kun ei tiedä kannattaako tulla raskaaksi ennenkuin saadaan tulokset. Oviksenkin kyllä bongasin viikonloppuna.. Ja myös se, että jos pitää odottaa joku 2-3 kuukautta, että voi mennä ottamaan ne verihyytymätekijät, vai mitkä nyt olikaan, nii miten tässä taas nyt niitäkin odotellaan.. Joudutaanko me siis odottamaan vielä 3 kuukautta, ennenkuin voidaan edes alkaa yrittämään. Eka on saanu odottaa vuoden, että olis saanu edes jollain niistä kolmannesta kerrasta mitkä onkaan tullu vuoden aikana raskaaksi niin se pikkuinen, mutta ei, vuosi on yritetty, 3 kertaa raskauduttu ja nytten vasta päästään hoitoihin ja sitten saa tässäkin vielä odottaa.. Tuntuu kohta, että mieskään ei enää jaksa odottaa ja se vielä puuttuis, että vika löytyy sitten minusta.

ON vielä: Täälä ei siis mitään kummenpaa, ovis ilmeisesti oli viikonloppuna, eli vuoto odotellaan taas siinä kp 36 paikkeilla, eli 2 viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkusukka: Itselläni oli kanssa todella vahva tunne että kesken se menee. Tein varmaa kymmenen testiä. Viimeisen kun tein digitaalisen, niin rukoilin et näytä 3+.. Näytti 2-3 viikkoa.. Mietin että tää ei päädy hyvin tai sitten mulla vain nousee hitaasti se hormooni.. Miehelle koko ajan hoin, että jotenkin tuntuu epävarmalta.. Sitten kun se km tulikin, niin totesin itkien miehelle, et miks hemmetis mä en koskaa oo vääräs.. Mut jotkut asiat vaistoaa..

Mulla on vuosien saatossa ollut muutenkin paljon tapauksia, missä vaistot on enteilly todella hyvin.. Enkä ole ainut perheessäni, Isälläni ne on vielä vahvemmat.. Josta tulinkin tänne nyt avautumaan. Kävin tänää moikkaamas isäukkoa.. Oon pelänny et se olis aavistellu viime aikasia. no.. Yhtäkkiä se sano mulle et näki pari viikkoa sit unta että mulla oli vauva, se oli niin kaunis vauva ja hän oli niin onnellinen... Järkytyin niistä sanoista ja suustani tuli vain sanat että sain keskenmenon silloin... Hiljaisuuspiti äkkiä rikkoa joten heitin vain että oliko vauva poika. Isäukko sanoi että tyttö, niin kaunis tyttö.. Ja hän oli niin otettu tytöstä.. Sit se oli hiljaa ja meni kattomaan tv:tä.. Voi että kun olisin saanu pidettyä suuni kiinni, mutta ne sanat vain tuli, en ehtiny edes ajattelemaan :| Tarkoitukseni oli, etten sano kummallekkaan vanhemmistani mitään. Tiedän että ne toivoo multa jo vauvaa, mutta ajattelin et se on niille kiva yllätys sit kun se tulossa.. Että sellaista tänään..
 
Kiitos Miwwi, Pölö, stellini, prinsessat, pikkusukka, p.ö.m.p.p.i.s

Pölö Halaukset! Tuo on toisaalta aika karmivaa, kun on näitä ihmisiä ketkä näkevät unia/vaistoavat asioita. Miunkin lähipiirissä pari sellaista ihmistä ja monesti ihmettelen miten voikaan ihmisvaisto toimia niin? Mysteereitä mitä ei koskaan saada varmaan selitettyä. Kuule, jospa se olisikin hyvä asia, että siun vanhemmat tietää missä mennään?

stellini Onneksi siulla alkaa helpottamaan! Hienoa hienoa!! :)

(.) Tiimivetäjälle kerroin tänään tilanteesta kun soitin etten tuu töihin. Ja soitin sitten iltapäivällä uudestaan että näillä näkymin tulen vasta perjantaina.

Kävin siis polilla tänään. Lääkäri ultras ja totes "ei tämä ole hievahtanutkaan". Kaikki raskausmateriaali on siis kohdussa edelleen, ihan niin ku kuvitella nyt saattoikin kun ei mitään vuotoja ole tullut. Sanoi sitten että miulla on kaks vaihtoehtoa, lisää lääkettä tai kaavinta. Murruin siinä tilanteessa ihan täysin kun sanoin etten halua pitkittää tätä enää. Sain ajan kaavintaan keskiviikolle ja sairaslomaa torstaihin saakka.

Mietin jälkikäteen olisiko pitänyt edelleen kokeilla lisää lääkettä. Kaavinta on aina riski niin kuin muutkin toimenpiteet. Toisaalta, jos olisin ottanut lisää lääkettä ja se ei olisi toiminut, seuraava mahdollinen toimepideaika (siis kaavinta) olis ollut vasta ensi viikolla(!). Nyt kuitenkin tiedän, että kaavinnan jälkeen kaikki raskausmateriaali on otettu pois, eikä tarvitse sitä enää murehtia. Ja miun ei tarvitse kestää lääkkeiden haittavaikutuksia. Pääsen tämän jälkeen vihdoinkin aloittamaan henkisen toipumisen ja katsomaan elämässä eteenpäin!
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja!

Pitipä minunkin tulla vielä kirjottelemaan... Mulla kanssa sama tunne siitä asti kun tein raskaustestin, että ei tuntunut todelliselta ja jotenkin oli sellanen tavallinen olo eikä raskaana oleva olo. Ajattelin kyllä jo elokuulle asioita miten järjestellään ja muuta, mutta sekään ei tuntunut todelliselta. Outoa. Ja muistan vielä yhen unen jonka näin tuossa joulun tienoilla, kerroin siitä vielä työkaverillenikin. Siinä unessa kävelin junan vierellä ja minun sylissä oli vauva. Ja taustalla istui junassa mies. SItten kävelin varastorakennuksen takaa niin olimmekin vaihtaneet sen miehen kanssa osia. Eli minä istuin junassa ja mies vauvan kanssa ulkopuolella. Se oli aika pelottavaa, mutta näin jälkeenpäin sillä olikin tarkotus. Meillä äiti ja minä ja minun sisko ollaan tällasia unista ennustajia. Nähdään kaikista asioista etukäteisunia. Äiti on itse ennustanut oman avioeron ja omien vanhempien kuoleman... että tallasia pieniä asioita... Noh mut on niissä kuitenkin kivakin puoli että näkee unia :D

Sen verran vielä tässä, että töissä luulin että menkat alkoivat kun vessassa kävin ja tuli ruskeaa pientä tuhrua paperiin ja niitä menkkoja oonkin oottanut koko päivän, mutta ei ne tullukkaan? Mitä ihmettä. No katotaan huomiseen tuleeko ne sitten..

Ainiin Equus voimia sulle tuohon ikävään tilanteeseen. :hug: Mut onneks sait nyt kaavinta ajan niin ei tarvitse odotella ja arvailla loppuuko se. Saat suunnata katsetta ehken vähän eteenpäin... :)
 
Tsemppiä Equus kaavintaan! Toivottavasti sinua rohkaisee se, että ainakin minulla se oli positiivisempi kokemus mitä odotin (ihan kun tässä jotain positiivista voisi olla), siis mitään kipuja ei ollut missään vaiheessa, se oli nopeasti ohi ja tosiaan sai sieltä sitten kaiken ulos. Ehdottomasti jos joudun tämän keskenmenon kauheuden vielä kohtaamaan, haluaisin kaavinnan sen helvetillisen lääkkeellisen "mini-synnytyksen" sijasta.Mutta miten sulla tulee noin lyhyt sairasloma?? Mä sain heti 3 päivää... Fyysinen olo oli hyvä, mutta ainakin mum käskettiin kunnolla levätä, kaikkea fyysisesti raskasta piti välttää jne. Mutta kovasti tsemppiä, varmasti alkaa olo siitä sitten pikku hiljaa helpottaa kun saa kaiken pois sieltä :hug:
 
stellini Hyvä pointti muuten, en tullut ajatelleeksikaan tuota ettei saisi itteään rasittaa?! Ei miulle kyl sanottu gyn.polilla :O en tiedä liekö tuohon sairasloman pituuteen vaikuttanut se, että olen ollut jo 31.pvästä saakka saikulla. En tiedä. Miepä vielä kysyn päikistä kun meen, että onko tosiaan niin, että miulla on periaatteessa vaan 1pv toimenpiteen jälkeen toipumisaikaa..
 

Yhteistyössä