Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

diiselikissa voi ei :( Ehkäpä sulle se kaavinta sit tulee, mut onhan siinä hyvätki puolensa. On sit nopeesti ohi (niin, yleensä, vaik mun kohdalla meni toisin), ja vuoto kestää sen jälkeen normisti 1- max 10 päivää. Jaksuja sulle :hug:

Evya ja Celinee :hug:
 
diiselikissa :hug: Voi että miten kurjaa! Ensin keskenmeno ja sit vielä odotella turhautuneena sitä, että loppuis nyt edes vuoto ja häviäis se hcg! :( :( Voimia kovasti!

Sanle Aivan, nyt tuli selväksi historiasi ja ymmärrän erittäin hyvin, että sinulla se "rajapyykki" on sitten siellä np-ultrassa. Itselläni puolestaan nyt jotenkin päällimmäisenä on mielessä se, että onko tuolla massussa ketään...kun edellinen oli tuulimuna, joka todettiin rv7+3...eli tavallaan se varhaisutlra on sitten mun "rajapyykki". Vaikkakin sen jälkeen tulee tietenkin uudet huolet ja ehkä joskus rakenneultran jälkeen sitten pystyisi hetken aikaa nauttia! Tottakai on hetkiä, kun nautin muutenkin ja olen äärettömän onnellinen ja kiitollinen..ja sitten niitä synkkiäkin hetkiä... mutta tosiaankaan mitään lastenvaate/-tarvikehankintoja ei tule mietittyä vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan...

Evya ja Celinee Voimia kovasti!:hug:
 
Niin ja vielä Pipsapippurille teki mieli kommentoida tänne puolelle, kun en ole itse elokuisten pinoon kirjoittanut...kun sinne siis olit kirjoittanut, että keskenmenossa vuoto on kovaa ja kivut kovia ja vuodossa hyytymiä... Joo... sellaista on siis sitten se kohdun tyhjennysvuoto...mutta kyllä keskenmeno voi tapahtua jo paljon aiemmin ja esim. pienet vuodot alkuraskaudessa voivat olla ensimmäisiä merkkejä esim. tuulimunasta tai keskeytyneestä keskenmenosta! Eli siksi ihmiset ovat huolissaan niistä pienistä vuodoista!

Tottakai on myös monta ns. normaalia syytä miksi verta voi alussa niukasti tulla, mutta KAIKKI keskenmenon kokeen ihan varmasti järkyttyvät suunnattomasti jo pienestä verimäärästä alussa, koska monet tietävät mihin se voi johtaa. Ei enää ole niitä vaaleanpunaisia laseja, joiden läpi on helppo kuvitella, että se on vaan normaalia! Itselläni esim. tuli ihan minimaalinen tilkkanen verta ja seuraavana päivänä ultrassakin vain minimaalisesti oli kohdun pohjalla verta... ja tuulimunahan se siellä! rv 7+3... ja vasta sitten sen jälkeen spontaanisti (luojan kiitos) alkoi se tyhjennysvuoto...jolloin vasta tuli kivut ja klöntit ja suuremmin verta!
 
Kyllä mulla ainakin kaikki vuodot 3 km:n ja 2 kemiallisen raskauden jälkeen on säikäyttänyt. Esikoisen raskaudessa (2.raskaus) mulla oli kohdussa hematooma, joka vuoteli. Silloin lääkäri infosi, että vuotelu ihan vaaratonta ja kun sykkeet näkyy, niin luultavasti raskaus sujuu hyvin ja niin menikin. Mutta nyt sitten viimeisessä raskaudessa sama lääkäri, joka esikoisen kanssa väitti toista, totesi nyt kun sykkeet ja liikkeet olivat loppuneet, että kyllä ne vuotelut on useimmiten merkki siitä ettei kaikki ole hyvin. Siis täh?!? Epäloogista...

diiselikissa: halaus sinne! On niin turhauttavaa, kun hcg ei laskekaan ja joutuu odottelemaan ikuisuuden että pääsee yrittämään uudestaan. Mulla kesti 10 viikkoa että hcg laski 3 ja sitten kun päästiin yrittämään niin tuli toi kemiallinen. Yksi haamu, jonka jälkeen nega ja vuoto sitten alkoikin. Mutta tekipä toikin kemiallinen jonkin häiriön kehoon, nyt kp 10 ja viimeiset päivät tullut ihmeellisiä "hanat auki" veri hulahduksia pari krt päivässä. Just odottelen lääkärin soittoaikaa...

muoks! ja lääkärin soittoa odotellessa päätint tehdä ovistestin ja r-testin kun kuitenkin kysyy, niin tässä tulos:


eli siis reagoiko herkkä raskaustesti Lh:n nousuun eli ovikseen, vai ovistesti edellisen kierron kemialliseen raskauteen?
 
Viimeksi muokattu:
Juu, ei ne keskenmenon vuodot aina oo kovia ja kivut kauheita..itellä oli ainakin keskenmenossa (6+2 meni kesken) ensin ihan pientä vuotoa joka seuraavana päivänä sit vasta yltyi..kipuja ei ollu sen enempää ku olis kuukautisten aikaankaan ollu..ehkä pikkusen enemmän..ja hyytymiä ei aluks tullu..olihan toi aika alussa, mut keskenmeno kuitenki..
 
Yritin rauhoitella kirjoittajaa joka mietiskeli tuhruvuotoa.. oman kuulemani (neuvola) mukaan km vuotaa paljon ja voi olla hyvinkin kivulias. Mutta tähän muuhun niin olen seurannut lähipiirissä km rv 12 ja 20 ja siltä pohjalta ei oma kemiallinen tuntunut "miltään". Että kaikki on suhteellista vaikka inhottavia tilanteita toki jokainen :| Sain keskussairaalasta melko tylyttävää tekstiä kun soitin kysyäkseni mistä vuotoni johtuu ja onko tämä nyt keskenmeno, sairaanhoitaja ystävällisesti kertoi miten ei ole kyse mistään raskausasiasta lainkaan että jos ei testejä olisi, en edes olisi tiennyt olevani raskaana. Eikä tarvetta jatkoseurannalle. Kun tavoitin oman neuvolaväkeni, he pyysivät josko kuitenkin varmistaisin asiaa ultralla mutta kun cb digi näytti negaa parin pv päästä niin peruin ajan.

Voimia kaikille tarvitseville :hug:
 
Morebabies, kyllähän R-testi voi reagoida ovikseen..
..mutta arvelisin, jotta siun tapauksessa on HCG hieman vielä koholla ja siksi R-testikin haamuttaa.

Eli..O-testi nyt ehkä myös reagoinut tuohon HCG-hormoniin..vai mitä luulet, olisiko ovis jo ihan nurkilla(oireet?)..sekin myös mahdollista.

Näin päätteleisin tuosta Kiertopäivästäsi, joka vasta 10..
..ja tuo verinen vuoto kielisi myöskin hieman siitä, että km vuotoa vielä tulee..

diiselikissalle paljon voimasia:hug:.siulla tuo meni nyt vaikiamman kautta, voi miten ikävää:(..ihan kun ei jo suruista tuo keskeytynyt itsessään ja nyt kohtu ei meinaa tyhjetä:'(

Jaksuja ihan hirmuisen paljon:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Piti vielä kysymäni, että onko teillä kellään käytössä lugeja? Jos on, niin missä vaiheessa kiertoa ootte aloittaneet ne? Sain tänään yllättäen ajan gynelle ja niinhän ne asiat alkoivat selviämään. Nyt tuntuu, etten olekaan enää murheideni kanssa yksin. Sain matkaani Lugesteron-reseptin ja seuraavasta plussasta aloitetaan sen lisäksi Klexane. Toivoa on vielä sittenkin! :)
 


MAANANTAI 12.12.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli...................KM 08/11......................................KP 4/28-32
Tillu79...................KM 01/09, 08/09, 01/10.................KP 16/26-30
maikkuliini.............KM 10/10
Padmerine............KM 11/10, 04/11
Coco-85................TM 07/11.......................................KP 24/28-31
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 23/30-32
celinee..................KM 12/11......................................KP 11/28


HAAVEISSA TOINEN



kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 29/?
Chamon..............KM 07/11, TM 09/11
Quu.....................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11..........KP 25/28-32
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 20/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 28/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 32/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 18/32



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11...........................KP 10/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 27/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 28/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 35/38



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 24/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 33/28-29
Mamiksi monelle......KKM 10/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 29/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, tiiru




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel, Callisto

Joulukuu: Sanle, ElinaMaria, taaperotx5



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:[/QUOTE]
 
Nyt on sellanen tilanne että päivittäjän paikka olis avoinna. Mulla ei oo oikeen aikaa päivitellä ja nyt kun meidän yritys on tauolla kevääseen niin en haluis käydä täällä lukemassa tätä ketjua kun itellä alkaa vauvakuume nostaa päätään ja tosiaan ei voida alottaa yritystä kun vasta keväällä. Yritän nyt vaan unohtaa tän vauva-asian siihen asti. Eli päivittäminen on tosiaan helppoa: painat vain tosta viimeisestä listasta lainaa ja poistat
tekstit alusta ja lopusta. Kaikkea hyvää teille kaikille ja paljon plussia tänne ketjuun toivottelen :)
 
Viimeksi muokattu:
Evya - onpa mukava kun tuosta epäonnistumisesta huolimatta, jaksat toivoa:heart:

Luget
aloitellaan: kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä.(ei siis ovis plussasta)
..ja mikäli lääkäri määrännyt ne keltarauhasen vaajaatoimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
P a k k o vielä kommentoida tuohon vaavin tavaroiden/vaattehien hankintaan..kos-ka..

Mie hankin(käytettynä)melkeinpä suuren osan perusjutuista JO ennen ensimmäistä epäonistunutta raskautta.(ensimmäinen keskeytynyt km 2/2010 ja tuon jälkeen vielä 3 kemiallista)

*Vaunut(kerkesin JOPA kolmet ostaa, ennen kuin viimoset tällä vuotta möin pois;))
*Sänky
*Turvakaukalo
*Sitteri
*Hoitotaso pinniksen päälle
..ja ISoooo määrä pikkasia vattehia..

Olin siis kaikesta vaavi varusteista&vaattehista jo luopunut.(-04 viimeiks hankitut poikaselle)

..niin..miekö i h a n*****..Juuuu-uuuuh:whistle: T A I _ehkäpä_ en sitten kuitenkaan:)

Siellä ne on jemmassa - vielä..kattotaan milloin raskin luopua kun sitä pientä vaan ei toiveista huolimati tullutkaan..lisää en enää ensimmäisen keskeytyneen jälkeen mitään ole hankkinut..no, paitsi vaunuja tosin huokeaan hintaan(löytöjä mukamas)ostin ja taasen myin etiäpäin:p

Jotenhin minua ei nuo hankinnat kaduta..ne on vain tavaroita ja vaattehia ja saa etiäpäin jos nikseen menee.
(olen kova nettikirppareiden käyttäjä)
 
Viimeksi muokattu:
mä kun plussasin esikoisesta, olin jo seuraavana päivänä lankakaupassa vauvalankoja ostamassa, seuraavalla viikolla olin ostanut ison läjän vauvanvaatteita sekä toppapuvut tytölle ja pojalle :D Testejä tein tasan sen yhden ja varmuudeksi vielä tk:n pissatestin joka plussasi myös ja olin tosi riemuissani, ei huolen häivää keskenmenoista.

Onnekas kyllä olin kun nuoren tytön intoa ei silloin aikanaan lytätty näillä epäonnen sattumuksilla... Kakkoselle olikin sitten jo kaikki valmiina joten silloin ei tarvinnut rynniä kaupoille. Seuraavallekin on kaikki valmiina joten ainoa mutta tässä on, missä vaiheessa antaa itsensä täysillä nauttia raskaudesta kun se kohdalle sattuu. Tai no, kyllähän tässä aika täysillä sitä kolmatta raskautta odottaa kun ei ole tullut luovuttua mistään tarpeettomaksi jääneistä vauvatavaroista kuopuksen kasvaessa... ja tuplakärryjäkin välillä tulee kurkittua...

Mun kiertopäiviin ei muuten tuolla listassa voi nyt uskoa, menossa vasta dpo3. eli kiertopäivissä 35/45. Oireilut samaa kuin viime kierrossa mutta omat fiilikset on semmoiset että ensi vuonna alkaa hoidot eikä se ole huono juttu laisinkaan :)
 
pikkuinen..noinhan se menee..
Alkuun ruusunpunaisten lasien läpi katsoo onnellisena, luottavaisin mielin..ja sitten kun niitä pettymyksiä(keskeytyneitä)alkaa tulemaan, ei enää juurikaan hehkutella ja hankintoja tehdä..pelko persiissä vain: "kestääkö tämä(kään)"?..

..mutta pakkohan se on vain jaksaa yrittää jatkaa jos sitä pientä kaipaa kovin syliinsä:heart:

Omalta kohden se aika ajoi jo ohi..mutta teillä nuoremmilla vielä toisenlaiset mahdollisuudet ikännehin puolesta.:)
..niin miekin muutaman vuotta nuorempana, vielä sitkiästi jaksaisin jatkaa&toivoa - joka kuukausi.
..nyt enään vain jotahin..ihmettä kai mielessäin toivon.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon tavaroiden haalimiseen. Sillon ku ekaa odotin ni mulla oli häkkisänky pedattuna viikolla 10. Ja petasin sen monasti uudelleenkin ennen vauvaa. Ekat vaunut olin jo myynyt ennen vauvan syntymää kuten sitterin ja rattaatkin ku kaveri tartti myös.
Ennen kakkosen odotusta mulla oli ollut jo 4 kaksostenrattaat ku halval sai. Ja toki me kuskattiin naapurin kanssa lapsiamme niissä ku olivat suht. saman ikäsiä. Myin neki pois hiukan ennen ku kakkosta rupesin odottamaan. Tällä hetkellä mulla on ollut yli 20 rattaat, osa uusia ja osa vanhoja, osa ihan tuunattavia.
vaatteita ompelen aina kun kankaasta jää sellanen pala ettei isoil mitään enää saa. Ei mene hyvät kankaat hukkaan. toki aina välillä annan vauvalahjoiksikin, mutta otselleni niitä teen. Eikä vitosta oo ees alettu yrittämään, enkä tiedä millon ruvetaankaan.
 
Huomenta kaikille. täällä on taas haavat nuoltu viime kierron epäonnistumisen jälkeen.
17 päivä alkaa luget 3xPvä ja 20.12 pitäis olla sit Pas, jos meitin huurunenät selviää sulatuksesta. Kuulin jostaki lääkkeestä mitä on määrätty nyt useille siirron jälkeen- pitäs parantaa kiinnittymis mahiksia huomattavasti. Joku Gonapeptyl nimeltään. Onko kellään parempaa tietoa kyseisestä aineesta?
 
Evya Hienoa, että mieli on taas piristymään päin! :) Ja mulla on kans noi klexanet tiedossa kun seuraavaksi plussaan..

Vaavimasu :hug:

Tillu Tsemppiä PAS:iin! :)

Ite en oo sen kummemmin vauvatavaroita haalinu..no, oon ostanu joskus hulluuksissani potan, ku halvalla sai! :LOL: mut en muuta kyl, vaik aina haaveilen ostavani kaikkee, mut en viitsi ennen ku on saatu ees raskaus alkuun kunnolla..
 
tilly: Tsemppiä PAS:n!!

Mullahan on ollut kaikki vauvakamat valmiina, kun kuopus täytti vasta 2 v. viime viikolla ja esikoinenkin vasta 3 v. muuuutta mähän siis olen hankkiutunut kaikesta eroon eli myynyt ja antanut. Olin niin varma etten ikinä enää jaksa yritys/keskenmeno rumbaa ja kun meillä nuo lapsoset on ollut niin superhelppoja, niin uskalla ottaa riskiä siitä kolmannesta. Pakko näillä prosenteilla saada ei-nukkuva, ei-hyvin syövä, itkevä, kitisevä vauva, mutta sitten aloin miettimään että ehkä mä jaksan sen näiden helppojen jälkeen :)

Ei tuonut tämä päivä selkeyttä mun tilanteeseen, ovistesti edelleen vahvaa plussaa, mutta raskaustestiä en enää viitsinyt tehdä. Jos huomenna ovistesti edelleen plussaa, marssin lääkäriin tai ostamaan digi-raskaustestin. Viimeksi kun ovistesti oli 3 päivää plussalla, olinkin raskaana...Mutta nyt siis ei sitä mahdollisuutta, koska tein nega testin silloin. Mutta tämän päiväinen raskaustesti eli kyllä taitaa Lh olla huipussaan, kun raskaustestiinkin nostaa tälläisen viiva:

 
Viimeksi muokattu:
Tillu79
MITÄ GONAPEPTYL ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN

Lääke on injektioneste, joka on pakattu kertakäyttöiseen ruiskuun. Ruisku on tarkoitettu vain yhtä käyttökertaa varten. Lääke annetaan pistoksena alavatsan ihon alle.
Lääke sisältää triptoreliinia, joka on luonnollisen gonadotropiineja vapauttavan hormonin eli GnRH:n synteettinen analogi. GnRH säätelee gonadotropiinien (sukupuolihormonien eli luteinisoivan hormonin [LH] ja munarakkulaa stimuloivan hormonin [FSH]) eritystä. Gonapeptyl estää GnRH:n toimintaa ja pienentää näin LH:n ja FSH:n määrää (ns. down-regulation). Näin estetään ennenaikainen ovulaatio (munasolun liian aikainen irtoaminen).
Gonapeptyl-valmistetta käytetään naisilla hedelmöityshoitojen yhteydessä. Hedelmöityshoidossa ovulaatio voi joskus tapahtua liian aikaisin, jolloin raskauden mahdollisuudet pienenevät oleellisesti.
Gonapeptyl-valmistetta käytetään vähentämään ja ehkäisemään ennenaikaisia LH-erityshuippuja, jotka voivat saada munasolun irtoamaan liian varhain.
Gonapeptylin vaikuttavaa ainetta triptoreliinia voidaan käyttää myös muuhun, kuin tässä
pakkausselosteessa mainittuun tarkoitukseen. Kysy lääkäriltä, apteekista tai hoitohenkilökunnalta jos sinulla on lisäkysymyksiä ja noudata aina heidän ohjeitaan.
 
morebabies - en IKUNA ole kellään nähnyt tänne laitetuista kuvista, noin VAHVAA R-testiviivasta LH-huipun aikaan!!!:eek:

..oletko VARMA, ettet olisi pieniin päin?:)

Olitkos sinä käynyt nyt milloin viimeiks siinä HCG määrityksessä?..ja tulos oli?..
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur: Ton tiedänkin, mut nykyään on kuulemma tuota lääkettä alettu käyttämään kerta pistoksena alkionsiirron jälkeen. Parantaa kuulemma jopa 20% alkion kiinnittymisen mahdollisuutta. Kiinnostas kuulla jos jollaki on kokemusta tällaisesta.
Juttelin päivällä mun lapsettomuuslääkärin kanssa ja alkoi selvittämään Gravidaksesta käytäntöä.
 
Ok Tillu - niin siun arvelinhin jo googlettaneen tai muualta saaneen tietoa asiasta.=)

Tuotetiedoissahan mainitaan vain tuo ennen alkionsiirtoa annettavana..
..MUTTA mainitaan kuitenhin vielä erikseen: Gonapeptylin vaikuttavaa ainetta triptoreliinia voidaan käyttää myös muuhun, kuin tässä
pakkausselosteessa mainittuun tarkoitukseen.
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur: en mäkään ole nähnyt. Mutta jos olisin raskaana, niin testiviivan käytännössä pitäisi olla ihan musta, koska ovulaatio on ollut jo 19.11. paikkeilla eli silloin viimeksi ovistesti positiivinen. Mähän sain haamun, mutta sen jälkeen pari negaa ja alkoi vuotokin. Oli tosi niukka, mutta sen jälkeen ollut omituisia verihulahduksia muutamina päivinä. Hcg mittauksessa olen käynyt aikoja sitten ja se oli 3, mutta olen tehnyt monta negaa sen jälkeen. Kuva on tosi tumma kun en käyttänyt salamaa, mutta silti eilisestä tummunut. Toivotaan tämän tarkoittavan jotain hyperovulaatiota, joka irroittaa hypermunasolun ja parin viikon päästä voisin laittaa kuvan samanlaisesta testistä.
 

Yhteistyössä