Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

morebabies voimia sinne vuotojen ja epävarmuuden keskelle :hug: Mistähän tuommoiset hematoomat edes alkunsa kohtuun saa, en ole sen kummemmin asiaa ikinä tutkinut. Istukan sijainti varmasti vaikuttaa mutta noin alkuraskaudessa kuin sinäkin olet, ei istukkaa vielä ole nimeksikään jotta siitä johtuisi.

nyt olikin ollut muilla hyviä uutisia, eli onnea diiselikissalle lähestulkoon negasta hcg tuloksesta ja melkein tyhjästä kohdusta :flower:

evyalle onnea ja lykkyä kierron loppuun, kunpa luget auttaisi ja raskaus kestäisi 9kk :hug:

Lumi muakin väsyttää ihan hirmuisesti, enkä joudu edes töissä olemaan :D Lumeton talvi vaikuttaa kummasti omaan virkeystilaan.. ja tylsä alkukierto |O

Onnea myös heille joille täti on ollut toivottua vieras ja paljon tsemppiä uuteen kiertoon heille jotka punanuttu yllätti joulunpyhinä :hug:

Tässä vielä ON: Täällä menossa kp5 ja kirkasta verta kera hyydykkeiden tulee edelleen aika reippaasti pyttyyn ja siteeseen asti. Megavuoto käynnissä siis. Soitin klinikalle, helmikuussa on aika sinne (kun kuopus täyttää vuoden). Tän viikon pe on soittoaika hoitavalle lääkärille, saa vähän kertoa mulle miten toimin tämän kierron suhteen. Terot ei ole auttaneet kiinnittymiseen niin ajattelin kokeilla antaisiko luget kokeiluun jo nyt vai lähdetäänkö alkututkimusten jälkeen suoraan clomeihin kuten oli jo aiemmin lääkärin kanssa puhetta. Eli pidettäisiin hiljaiseloa pedissä tämän kierron ovulaation paikkeilla..Munasarjat ja kohtu mulla on ultraten normaalit ja ovulaatioita sekä hedelmöittymisiä tapahtuu joskin verrattain myöhään, eli toivon kovasti hormonihoitojen hoitovasteen olevan meidän kohdalla hyvä. Hyvillä mielin uuteen vuoteen ja kohti pysyvää raskautta :)
 
pikkuinen: mulle lääkäri sanoi, kun yritin että oltais otettu clomit käyttöön ettei määrää, koska ovuloin muutenkin, mutta sullehan voisi olla apua niin saataisiin ovis aikaistettua. Istukalla ei ole varmaan mitään merkitystä, koska tässä ja edellisessä raskaudessa hematooma on tullut heti samantien kun raskaus on lähtenyt käyntiin. Tämä raskaus oli mun kohdalla tässä, tummanveren lisäksi tulee iha järkyttäviä hyytymiä. Nyt vaan mietintämyssyyn oliko tässä myös meidän yritykset kolmannen suhteen. En kestä kun tämä vaikuttaa niin paljon meidän normaalielämään, ei vaan ehkä ole sen arvoista ja ei voi olla sattumaa nuo peräkkäiset hematoomat. Pakko olla jossain jotain vikaa ja ei riitä aika alkaa selvittämään missä...Felicitaksesta ehdottivat, että tehtäisiin IVF, mutta en näe siinä mitään järkeä. Keinohedelmöitetyssä raskaudessa on käsittääkseni aina suurempi keskenmeno riski eikä sitä varmaan meidän suhteessa voi enää kauheasti isommaksi kasvattaa. Ja kun ongelma ei ole siinä etten tulisi raskaaksi vaan jotenkin limakalvossa tai veressä.
 
morebabies mulla tosiaan ovis tulee tosi myöhään eli alkukierrossa ei hormonit pelaa lainkaan, siksi oli clomeista jo puhetta heti kättelyssä. Mutta niitä katsotaan sitten kierronkartoituksen jälkeen eli varmaan joskus keväällä alkaa ekat hoitokierrot jos pari kuukautta menee verikokeisiin sun muihin.

Positiivisin mielin yritän olla, sitten vasta heitän kirveen kaivoon jos joku lääkäri antaa meille lopullisen tuomion ettei kolmosta pystytä saamaan. Siihen asti elän siinä ajatuksessa, että ensi vuoden aikana saadaan miehen kanssa joku ihana aamu ihastella kaunista plussaa raskaustestissä joko ylläriluomuna tai hoitojen seurauksena :heart:

Tosi kurjaa jos susta nyt vaikuttaa siltä että raskaus meni kesken, se on vaan niin väärin että kauan toivottu ja kaivattu raskaus otetaan tylysti pois heti alkuunsa :( Milloin sulla oli seuraava ultra? Nyt on kuitenkin hyvä tilanne siinä mielessä että sen jälkeen ei tarvitse enää arpoa. Siellä joko on syke tai ei ole, et jää enää "tyhjän päälle" roikkumaan epätietoisuuden vallassa. Miksipä et päivystykseenkin voisi mennä vaikka jo tänään jos tuntuu ettet enää kestä epätietoisuutta ja hyytymiä tulee paljon. Omaa henkistä vointiasikin ajatellen se voisi olla oikea ratkaisu.
 
Ultra on maanantaina, mutta ihan turha odottaa uutisia, siis hyviä. Spontaani keskenmeno menossa, niitähän on mulla ollut jo 2 kappaletta aikaisemmin, joten selvästi tunnistettavissa. Nyt siis on keskenmenoja 4 kpl:tta spontaani 8/2006, spontaani 3/2009, keskeytynyt 9/2011 ja spontaani 12/2011. Väliin mahtuu onneksi nuo onnistuneet raskaudet 4/2008 ja 12/2012. En jaksaisi lähteä päivystykseen odottelemaan ja antamaan jotain tyhmiä klamydia näytteitä. Toivon vaan nyt, että kohtuu toimii toivotulla tavalla ja tyhjenee kokonaan. Maanantaina sitten pystyvät varmistamaan, että on tyhjä ja laittaa lähetteen km:n jälkeiseen hcg mittaukseen.
 
Heippa :wave:

Saanko liittyä joukkoon? Olen vähän aikasessa, koska keskeytynyt keskenmeno on yhä loppuun saattamatta, mutta en löydä oikein mitään muutakaan sopivaa ketjua. Meillä siis kaksosraskaus joista ultrassa näkyi toinen lopettaneen kehityksensä jo joitakin viikkoja sitten ja nyt odottelen ensi viikon tarkastusultraa, niin että tiedetään toisenkin varmasti pysähtyneen. Itse olen asiasta 100% varma, koska aiemmin sykkeet näkyneet 7+ viikon ultrissa ja nyt ei. Mitään oireitakaan ei ole ollut ja fiilis on koko ajan ollut "väärä".

Istun täällä nyt kädet kyynerpäitä myöten ristissä ja toivon, että kkm muuttuisi vielä spontaaniksi keskenmenoksi, koska mua hirvittää ajatuskin tyhjennyksestä lääkkeellisesti tai kaapimalla. Aiemmat kokemukset vuonna -08 lääkkeistä tai kaavinnasta ei ole olleet häävejä. Lääkkeillä kohtu ei tyhjentynyt kokonaan ja tehtiin vielä kaksi kaavintaa joista toinen tähystyksessä. Kaksi kohtutulehdusta sain kaupan päälle. 4kk meni ensimmäisestä toimenpiteestä ennen kuin sain terveen paperit ja sitten alkoi tutkimukset Ashermanin syndroomasta (arpikudosta tai kohdun limakalvo vahingoittunut pysyvästi). Luulin jo ettei meille koskaan tule toista lasta kun yksityislääkärin suosiolllisella avustuksella saatiin raskaus alkamaan vuosi tuon helvetin alun jälkeen.

Nyt pelottaa taas, että on edessä kuukausien projekti ennen kuin voi yrittää uudestaan, jos ei kaikki mene tällä kertaa niin pieleen, että ei tosiaan tarvitse enää yrittää ollenkaan. :'( Lisäksi me asutaan nyt uudessa maassa jossa meillä ei ole ketään, jota voisi pyytää kaitsemaan lapsia, vaan jos tulee joku ambulanssikeikka tai yleensäkään mitään sairaalassa oloa, niin yksin saan siellä olla ja sinne mennä, koska miehen pitää olla lasten kanssa. Mutta en vielä lyö kirvestä kiveen, jos tämä vaikka tällä kertaa hoituisi sittenkin itsestään, neljä päivää olisi aikaa. :)

Tervehdys "tutuille" morebabies ja pikkuinen, ikävää ettei teilläkään ole mitään mukavampia kuulumisia. :(
 
Tervetuloa Filuuri!! Ja pahoittelut keskenmenosta. Toivottavasti kaikki sujuisi tällä kertaa "mallikkaasti" ilman ongelmia. :hug:
Meilläpä sitten aika samanlainen tarina. Mulla kaksosraskauden kkm marraskuun puolivälissä. Varhaisultrassa 2 sydäntä pompotti rv 7+3, mut sit np-ultrassa toinen jo lähes hävinnyt, toisen kasvu pysähtynyt 9+0. Lääkkeellistä tyhjennystä tässä läpi on käyty ja edelleen olen "toipumisvaiheessa". Kaavinnalla uhkailtu jo monesti ja viimeksi tänään sen vältin.
Eli kontrollissa Hcg nyt 50, kohdussa sitkeesti joku 1cm:n hyytymä, mitä eivät lähde kaapimaan jos ongelmia ei tule. Ja tänään itseasiassa olikin 1. vuodoton päivä 6 viikkoon!! *tuulettaa* =) Toivo taas siis herätelty, josko tämä sittenkin "hiljaa hyvä tulee"-linjalla lähentyisi loppuaan tämä keskenmeno ja pääsisi elämässä eteenpäin. 2 vkon päästä on vielä hcg-kontrolli. Nyt peukut pystyyn, että seuraava runsas vuoto olisi varmasti se menkka-vuoto, jonka yhteydessä vika hyytymä tulisi pois. Ultralla on tarkistettu, että verenkiertoa ei "massassa" ole ja lekurien mielestä näyttää vaan verihyytymältä, ei esim. istukankappaleelta.
 
Viimeksi muokattu:
Filuuri heipä hei sinullekin, eipä tässä pinossa toivoisi tuttuihin törmäävän :hug:
Nyt toivotaan että jos ei kohdusta elämää enää löydy, onnistuisi tyhjennys mallikkaasti ja pääset pian uuteen yritykseen. Rankalta kuulostaa sinun aiempi kokemus, kamalia asioita joutuu ihminen kokemaan. Aivan kuin keskenmeno itsessään ei olisi tarpeeksi raskasta.
 
Kiitos pikkuinen tsempeistä! Täällä on omat toiveet vähän liiankin korkealla ja luotan tuon lääkkeen voimaan jo aivan liikaa. Viime yön painajaiset onneksi palautteli jo takaisin maan pinnalle. Toivottavasti sinunkin vuotosi on jo rauhoittumaan päin ja saisitte jotain uutta apua gyneltä tilanteeseen. Useiden keskenmenojen jälkeen sitä on valmis kokeilemaan melkein ihan mitä vain pysyvän plussan vuoksi.

Kunpa myös diiselikissan vuodot olisi nyt tässä ja se viimeinen hyytymäkin häviäisi pian, jotta pääsisitte aloittelemaan uutta kiertoa ja menkkojen myötä uutta yritystä! :)

Filuurille tervetulotoivotukset ja pahoittelut kokemastanne! :hug:

ON: laskelmien mukaan dpo 6 olisi meneillään, mutta otapa tästä selvää. Hirmuisesti on jo (kuviteltuja?) oireita, joita ei voi olla huomaamatta. Mutta eihän mun pitäisi vielä mitään tuntea? :whistle: Voi mielikuvitus! Tässä kierrossa tiputaan ja korkeelta!
 
PERJANTAI 30.12.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli...................KM 08/11......................................KP 22/28-32
Tillu79...................KM 01/09, 08/09, 01/10.................KP 34/26-30
maikkuliini.............KM 10/10
Micaela.................KM 11/10, 04/11............................KP 20/33
Idylli.....................KM 09/10, 10/11
taraolivia..............TM 11/11....................................... KP 17/?
kodehu.................KM 4/11, 8/11................................KP 11/30-32
celinee..................KM 12/11......................................KP 29/28


HAAVEISSA TOINEN



kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10.............................KP 17/30-35
_Lumi_................KM 11/11.......................................KP 4/28
diiselikissa..........KKM 11/11......................................KP 11/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11.............................KP 50/28-30
tiiru.....................KM 11/11.......................................KP 2/
Dyra ................ KM 08/11, 09/11 ja 11/11 ................ KP 20/28-31
rontti1...............KM 09/11, 12/11 ..............................KP?



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11...........................KP 28/26-32
Whisky Peat....KM 07/11...........................KP 16/30-35
Missa-76..........KM 04/11...........................KP 13/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11, 12/11....KP 7/27-46



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 42/25-?
johnu......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu..............KM 08/10, 08/11....KP 20/28-29
Mamiksi monelle.........KKM 10/11..........KP 5/33-36


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 16/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, tiiru, Filuuri, miinu92




:heart: PLUSSANNEET :heart:



2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel, Callisto

Joulukuu: ElinaMaria, taaperotx5, Chamon, Quu, Coco-85, Sanle

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian




Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tillu Ihan mielettömän hienoa, että plussat vahvistuu (jos jo digikin näyttää "raskaana" niin uskottava se on!). :) Ilmoittele vaan kun sut saa siirtää plussanneisiin.

Tervetuloa mukaan Filuuri! Pahoittelut keskenmenosta. :( :hug: Jos haluat mukaan listalle, niin laita tiedot punaisella ja päivitellään sitten. Samoin miinu92 ja jos on muita uusia. :)

Listaa saa muuten muutkin ihan vapaasti päivitellä sitä mukaan kuin ehtii! :)

Täällä reipas vuoto jatkuu vaan. Miten voi pieneen kohtuun mahtua niin paljon tavaraa?! Niin paljon kuin km tyhjennyksen jälkeen tulikin tavaraa ulos, niin vieläkin riittää. Mutta hyvä, että tyhjenee nyt kokonaan. Harkitsen jo vakavasti greippimehuostoksille lähtöä seuraavaksi. :)
 
Lumi: sanopas muuta. Jos mulla oli eilen eka vuodoton päivä 6vkoon, niin johan täällä tänään taas hanat aukes. Sulla tietty ihan menkat, mut mikä ihme siinä on ettei se mun "hyytymä" tule ulos/vuoda pois, ku koko ajan vuodan ja se ei vaan pienene. :(

Mulla muuten kaiketi on jo kp10, jos sitä viime vkolla alkanutta nyt kuitenkaan voi kuukautisiksi lukea, mikä lie "ikivuoto"...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!:wave: Tkn pissasta otettava raskaustesti oli negatiivinen ja menkat myöhässä 11 päivää : / Soitin taas neuvolaan että mitä tehdään ja tällä kertaa oli oikeen oma neuvola täti paikalla :heart: Laitti labraan lähetteen verikokeesta otettavaan raskaustestiin :saint: epäili että jos olisin sitä sakkia ettei pissa näytä. jos ei siinäkään näy niin sit varmaan lääkkeitä jo avuksi että saa kierron taas tasaantumaan. Toiveet niin korkealla että vihdoin tärppäis!!
 
Moikka :wave: Varovasti hiipisin teijän pinoon kuumeilemaan. Toinen lapsi olisi haaveilussa. Syyskuun lopussa sain syntymäpäivä plussan joka vuoti 4 päivänpäästä pois. 3.11 sain taas plussan, mutta kärsin vatsakivuista niin pääsin varhais ultraan jossa todettiin että näkymä ei vastaa viikkoja (mitkä laskettu syyskuun plussa vuodosta) siitä seuraavana päivänä hcg mittaukseen joka taas vastasi ultra näkymään. 4 päivänpäästä uuteen ultraan jossa kaikki oli hyvin ja todettiin normaaliksi raskaudeksi joka syyskuun takia on hedelmöittynyt/kiinnittynyt myöhemmin. Marraskuun vaihduttua joulukuuksi alkoi rusehtavaa vuotoa tulla, välillä punaista. Pääsin ultraan 5.12 jossa todettiin kehityksen lakanneen edellisen ultran jälkeen :'(. 8.12 oli kontrolli jossa saatiin sama tuomio kkm, silloin otin ensimmäisen napin ja 9.12 menin sairaalaan suorittamaan lopun lääkkeellisen tyhjennyksen.:'(
Huomenna olis kontrolli hcg joka on aika varppina laskenu kerran vuoto kesti 13 päivää ja loppui eikä mitään kipuja ole.
Yhdet kuukautiset pitäs odottaa mutta tuntuu aika tuskalta odotella : /

On se odottavan aika näinkin pitkä. huh huh.
 
rontti1 Tervetuloa mukaan! Raskas syksy sullakin ollut takana. :hug: Toivottavasti ensi vuosi tuo tullessaan onnistuneen raskauden! Ja toivotaan, että huomenna hcg olis ok.

En ymmärrä kun mulla jo kp3 ja edelleen rinnat tosi arat. Ennen esikoisen syntymää rintojen arkuus oli ihan normi PMS-oire, joka hävis kp1 aikana. Synnytyksen jälkeen sitä ei ole enää ollut, paitsi siis nyt. Raskaana en tosiaan missään nimessä ole, testi oli nega ennen vuodon alkua ja vuoto on tosi runsasta eli menkoista on kyse. Ehkä mun hormonit käy turbokierroksilla km:n jälkeen? :)
 
rontti1 Tervetuloa! :wave: ja pahoittelut kokemastasi! :hug:

Itellä on kyl sellanen olo vahvasti, ettei tärpänny tästäkään kierrosta..masentaa niin, että tuntuu..tänään dpo6 ja eihän ny mitään oireita pitäis ollakaan..ettei niistä voi siis mitään päätellä, mut silti..ei vaan jaksa uskoo.. :(
 
Kiitos tervetulotoivotuksista. Kaikilla niin ikäviä kokemuksia täällä. :hug: Mä voisin mielelläni olla listalla taustalla kun ei ole tuota kiertoakaan vielä. Viime yönä näin unta, että sain plussan testiin ja olin jo ihan innoissani kunnes muistin, että mähän olen yhä "raskaana" ja tottakai testi on plussa. :(

Sitkeästi on sinulla jotain siellä kohdussa diiselikissa, toivottavasti se nyt tulisi ulos ja loppuisi pitkä vuotaminen. Se on niin peeestä, varsinkin kun haluiaisi päästä uuteen yritykseen. Mulla kesti jälkivuoto ensimmäisen synnytyksen jälkeen 11 viikkoa ja aloin jo olla ihan itku silmässä kun koko ajan sai jonkun suojan kanssa pelata. Saanko muuten kysyä miltä sinusta tuntui kun se oli kaksosraskaus joka meni kesken? Tuntuiko, että olisit menettänyt jotain "enemmän" (kömpelö ilmaus, mutta en keksi parempaa)? Anteeksi, jos tämä on tunkeileva kysymys. Mun mies sanoi, että olisi ollut mieluummin tietämättä, että ne olivat kaksoset, koska hänellä on nyt surkeampi mieli.

rontti1 toivottavasti huomenna hcg olisi laskenut ja menkatkin tulisi pian, niin pääsisit uuteen kiertoon. :hug:

ON: Viime yönä oli jo niin lupaavasti vatsa ja selkä kipeänä, että olin ihan varma siitä, että nyt se km alkaa, mutta niin vaan aamulla sitten heräsin ilman mitään tuntemuksia. Joka päivä kuitenkin tulee edes vähän ruskeaa vuotoa ja useampana päivänä olen nähnyt ihan tuorettakin verta pieninä määrinä, joten toiveikkaita ollaan, vaikka aika alkaa käydä vähiin. Saahan sitä varmasti jäädä odottelemaan sen ensi viikon lääkärinkin jälkeen, mutta halu päästä eteenpäin on niin kova, että taidan silti valita lääkkeet avuksi kun ei siitä ole takuita, että vaikka vuoto itsestään alkaisikin, niin se kohdun kokonaan putsaisi. Kuullostan ehkä karsealta kun keskityn tähän tyhjennykseen ja ajattelen jo uutta, vaikka edellinenkin on kesken, mutta tämä on tietoisesti valittu selviytymisstrategia. Mä olen käytännön ihminen ja minulle on helpompaa keskittyä km:n fyysiseen puoleen ja ajatella sitä projektina jolla on alku ja loppu, kuin miettiä sitä mikä olisi voinut olla ja mikä nyt on menetetty.
 
No nyt olisi sitten kp1 mutta missä ihmeessä ne kivut on?! :O Aina olen kärsiny tosi tuskaisista kivuista kerran kuussa mutta nyt EI MITÄÄN. :O
Olen kyllä aika tyytyväinen kun pääsin kerrankin vähällä! Ja keskenmenon jälkeen kiertokin vielä suht säännöllinen vaikka muutaman päivän heitti. Oletan, että seuraava onkin sitten jo tasaantunut normaaliksi. :) Nyt vain terveellistä ruokavaliota ja toiveita ilmaan. :)
 
Filuuri: Aluksi ei tuntunut. Suhtauduin km:eek:on enemmän "järjen" kautta tai jotenkin tunteettomasti, tyyliin "parempi nyt kuin myöhemmillä viikoilla ja että vauvoilla varmaan oli jtn vikaa" jne.(vaikea selittää) Myöhemmin ja erityisesti kun vuoto alkoi putosin sit ihan polvilleni, ja nyt tuntuu et kaksosia oikein tulvii silmien eteen kaikkialla. Silloin tulee aina mieleen, et ei nyt saada kokea sitä tupla-onnea, mitä kaikki mulle hoki, kun alkuun oltiin kieltämättä vähän järkyttyneitäkin kaksosuutisesta. Nyt mä olen jo aika sinut vauvojen menetyksestä, mut tää fyysisen toipumisen hitaus alkaa ottaa jo aika paljon päähän ja pelottaa tuleeko vielä jtn takapakkia(kohtutulehdus tms.) Ja pelottaa lähteä uuteen yritykseen, kun pelkään jos uudelleen tulee km ja taas sama piiiiiitkä fyysisen toipumisen taival edessä. Mä kyllä yritän suhtautua positiivisin mielin tulevaan ja olen päättänyt(jos se oiskin aina itsestä kiinni...), et seuraavalla kerralla vauva pysyy turvallisesti matkassa 9kk. :)

rontti1: Tervetuloa ja pahoittelut! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
).( täällä on päivä kärvistelty supistuksissa. On ollut kipeämpiä kun missään muussa keskenmenoissa. Tuloksena silti vaan verta eli ei kudoksen palasia, tai ainakaan siteeseen ei ole tullut. Toivottavasti tulisi nyt ulos kokonaan, että hcg pääsisi nopeasti laskemaan. Omituisinta on, että koko raskauden aikana en ole kärsinyt pahoinvoinnista tai kipeistä rinnoista, ja nyt on molemmat. Pahoinvointi johtuu varmaan kivuista ja rinnat laskevasta hormonitasapainosta. Koko päivän ollaan miehen kanssa pohdittu mitä tästä eteenpäin: jatkuuko kolmosen yritys vai jääkö tähän. Toisaalta mulla on sellainen olo etten halua tuhlata tätä seuraavaan vuotta mitä olen lapsien kanssa kotona stressaamalla tulenko raskaaksi ja meneekö taas kesken ja kun olimme päättäneet alunperin jäädä kahteen lapseen ja sen mukaan eläneet eli hankkiutuneet vauvatavaroista ym eroon. Olisi niin helppo, ei tarvisi vaihtaa autoja, olisi ylimääräinen vierashuone, tytöille paremmin aikaa, voisi alkaa treenata taas kunnolla kun olen ollut melkein heinäkuusta treenaamatta näiden hematoosi raskauksien takia...Mutta jotenkin sitten taas toisaalta olisi niin ihana kokea vielä yhdet potkut sisällä, yksi synnytys, se vauvan tuoksu sylissä ja se tunne kuinka joku tarvitsee sua...Vitsi kun tietäisi mitä tehdä...
 
Filuuri ja rontti1: tervetuloa ja pahoittelut!

_Lumi_: täällä myös jaksaa vuotaa. Menossa kp4 ja onneksi 1-3 päivän "kraanat-auki -vuodon" jälkeen on vähän himmaantunut, koska istuin lähinnä vessassa nuo päivät. Vuoto jatkuu, mutta pahimmat menkkakivut on onneksi laantuneet. Rinnat on täälläkin kipeät ja turpeat, en tiedä miksi. Huomasin myös, että pari päivää ennen vuotoa alkaneet PMS-oireet oli aivan kamalat: huusin, itkin ja raivosin, enkä yleensä ole noin voimallisesti reagoinut. Toivottavasti ei ole näin joka kuukausi :( Tai siis toivottavasti ei ylipäätäänkään tulis kuukautisia...

morebabies: ei ole helppoja päätöksiä. Itsellä pitkin syksyä samanlaisia ajatuksia. Ja toisaalta järjellä ajateltuna olis helpompi olla tässä ja nyt, tällä lapsimäärällä ja ilman stressiä uudesta raskaudesta tai sen alkamattomuudesta. Mutta kun ainakin itsestä tuntuu sille, että on vielä paikka yhdelle, eikä sitä tunnu oikein voivan järjen äänellä tainnuttaa.
 
mamiksi monelle Sama juttu täällä. Vuoto alkaa nyt muistuttaa normaalia kuukautisvuotoa, mutta aika hurjat pari päivää oli! Ja täälläkin kauheet PMS-oireet just joulun aikaan. :O Mutta jospa tämä tästä tasaantuis.

morebabies Hauska tuo nimimerkkijuttu. :D Isojen päätöksien äärellä olette miehesi kanssa, mutta se hyvä puolihan tässä on, että vaikka nyt päättäis pitää taukoa yrityksestä, niin ainahan saa muuttaa mielensä. Mäkin ajattelin muuten tsempata itseeni tuon treenauksen suhteen. Liikun yleensä tosi aktiivisesti, mutta tämä syksy etenkin km:n jälkeen on mennyt ihan perseelleen siinä suhteessa. Treenauksesta sais kans vähän muuta ajeltavaa kuin nämä vauva-asiat. Plus oon imetyksen lopettamisen & työn aloittamisen jälkeen lihonut kuin possu! Toivottavasti sulla pian helpottaa vuodon yms kanssa eikä mitään lisätoimenpiteitä tarvittais!

miinu92 Sulla on kyllä tosi jännä tilanne! Milloin meinaat mennä sinne veritestiin? Tule sitten raportoimaan tuloksista. :)

diiselikissa On kyllä tuskattuttavan pitkään sulla jo vuotanut! Sais nyt loppua jo. Sanoiko ultrannut lääkäri sulle muuten mitään viime käynnillä kierron käynnistymisestä? Mulle gyne sanoi, normaalin kierron käynnistymisen näkee mm. limakalvon muodosta.

Evya Tsemppiä tulevaan piinaviikkoon! Pidetään peukkuja, että teillä olisi tärpännyt!

Joko muuten tehdään uusi pino keväälle?
 

Yhteistyössä