**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

On hieman aikaa vierähtänyt ku olen viimeeksi tänne ehtinyt....onneksi on ollut kaikenlaista niin ettei ole kauheasti ehtinyt miettimään raskautumista. Pää on nimittäin meinannut hajota kun joka käänteessä on ajatuksena raskaus.

Täti on käynyt kylässä ja hieman on ollut hämmentynyt olo...lokakuussa bongasin vahvan oviksen kp16 eli seuraavat menkat ois sitten pitänyt olla kp32. Noh, ne tulivatkin kp26 ja olivat ihan älyttömän runsaat ja kivuliaat.

Seuraavan oviksen bongasin kp14 eli menkkojen olisi pitänyt alkaa kp28. Jossain vaiheessa oviksen jälkeen alkoi tulla outoa metallin makua suuhun ja väsyttää ja rintoja kivistellä...tottakai sitä pienen pieni riemu kupli jossain syvällä sisällä...eipä mitään täti tuli käymään kp26 ja taas oli tosi runsaat ja kivuliaat plus että samanlaista materiaalia tuli kun keskenmenossa.

Mietinkin että oisko voinut olla keskenmeno?! Soitin kuitenkin lääkäriajan kun nuo menkat eivät todellakaan ole normaalit (super tampooni kesti ehkä 2 tuntia) Nyt ois sitten maanantaina lääkärissä käynti....metallimaku ei oo vieläkään hävinnyt ja rintojakin kivistelee...

Että sellaista eli kp3 jos nyt sellainen on menossa.

Hieman on masentunut olotila etenkin kun joka puolella kuulee vauva-uutisia.

Hanja sulla voi olla että on ollut keskenmeno tai sit ns. kemiallinen raskaus. Minulla on ollut kaksi kertaa ja niissä vuoto oli mieletöntä.
Toisaalta jos sulla vieläkin metallinen maku ja rinnoissa tuntemuksia, niin tiedä vaikka ois matkalainen matkassa. Itse kun odotin toista lasta ja raskauden alussa alkoi vuoto, joka oli tosi runsasta. Menin päivystykseen varmana siitä että taas olisi keskenmeno (oli jo yksi ollut paria kuukautta aikaisemmin). Lääkärikin kun näki että housuissani oli kaksi sidettä päällekkäin ja siitä huolimatta puski jo pisaria läpi, sanoi että selvä keskenmeno, ei muuta kuin kaavintaan. Toinen lääkäri halusi kuitenkin ultrata ja onneksi ultrasi, pikkuisemmehan siellä sinnitteli mukana. Odotin kaksosia joista toinen siis keskeytyi heti alku metreillä. Raskaus oli hankala, vuodin vähäväliä ja kohtu oli supistelu herkkä, mutta hyville viikoille pääsimme ja saimme pojan, joka on nyt 16-v :)
Eli ei niistä vuodoista aina todellakaan voi tietää onko keskenmeno vai mikä.
Toivottavasti sinulla selviää vuodon runsauden syy ja saat avun.

Itelle ei mitään erikoista, eilen taas puputeltiin, kovasti odotan että bongaisin oviksen ensi viikolla. Ennen tunsin todella hyvin oviksen, saa nähdä onko ne tuntemukset ennallaan.
Oon hurahtanut vesijuoksuun, piti mennä kaverin kanssa kokeilemaan ja jäin siihen koukkuun heti. Tänään pitää taas päästä altaille juoksemaan :)
MUkavaa viikonloppua kaikille!!!

Täällä ootellaan kuukautisia ja pohditaan pitäiskö silti vain jatkaa yrittämistä ennen kuukautisia vaikka lääkäri sanoikin, että ne pitäis odottaa. Torstaina pitäis vielä käydä verikokeessakin, vaikka viimeksi hcg oli tosiaan vain 5..

Pintsu: minun mielestäni voisit aloittaa yrittämisen, kun kerran tuo hcg oli vain 5. Vaikuttaa siltä, että raskausmateriaali on poistunut. Mutta tämä on siis vain oma mielipiteeni, enkä ole lääkäri!

Oma tilanteeni hämmentää oikein kunnolla. Eilen PC:n liuska nega parin tunnin pidättämisellä, mutta tänä aamuna haamu ilmestyi ja aivan testiajalla, myös mies näkee sen ;) ! Pientä vuotoa on ollut, sellaista ruskehtavaa ja vähäistä. Aikaisemmin ajattelin sen olevan kiinnittymisvuotoa, mutta voiko se kestää useita päiviä??? Nyt siis menossa 4:s päivä. Ihan pikkarisuojalla olen pärjännyt toistaiseksi. Mitään raskauden oireita ei ole, eli onko kyseessä kemiallinen vai mitä?? Tänään kp 27/29?.

Toivotaan, että olisi pieni matkassa, mutta hyvin epätodennäköiseltä se tuntuu. Antaako PC vääriä plussia tms.???

**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Lauantaina 8.12.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 31/33-38
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 23/26
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12______________________KP 5/26-32
Miwwi___22v___KM 5/12, TM/KM? 9/12________________KP 16/28-36
rupeltaja___30v___KKM 10/12_________________________KP 21
Naapurin tyttö___28v___KEM 6/10,SKM 10/12_____________KP 45/29
*tinakenkätyttö*___24v___KKM 7/11___________________KP 18/27-29
Maame__________30v____km 7/12____________________KP 36/35-41
Cattibrie___25v__KKM 4/12, KEM 12/12_________________KP 5/28-30

HAAVEISSA TOINEN

pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
Nöhvi1___33v___KM 10/12____________________________KP 12/24-28
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 23/28?
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 51/26-32
lauru__27v____KKM 10/12_____________________________KP 21/28
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12__________________KP 5

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12__________________________KP 8/30
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 28/28-30
Miima81____TM 1/06, KM 10/12_______________________KP ?
Marlin____29v___KM 7/12, KU 11/12______________________KP 13/28

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12_______________KP 27
nelikko82__30v__KM 01/11,KKM 06/11,KU 10/12___________KP 28/28-30
dyddö_29v_KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö1/11,KM1/12,9/12__KP 53/30-32

HAAVEISSA VIIDES

Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12____________________KP 8/28-30
rakkaudesta äiti__32v___KKM 10/12_____________________KP 5/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP 13/33

***Piinailijat***
nelikko82
zapata

:heart: :heart:PLUSSANNEET 2012 :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo

TAUSTALLA/KATEISSA:

kattikati
Sachie
miss bamse
miuku9
Maniokki
Starhope
kokkeli
puskajussi
Mirrimami
MiNalo

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2208249-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2012-2013-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!

Minäkin tahtoisin tuonne listoille :) Eli kolmas lapsi olisi toiveissa. Ikää 32v. ja keskenmeno 11/12. Ja se kp on ikuisuuskysymys näin keskenmenon jälkeen, mutta vuotelu alkoi viikko sitten joten sanotaan nyt vaikka kp7 :D

mamuska7 Vähän samanlaisia ajatuksia minullakin oli. Sen takia kävin ostamassa raskaustestin ja päätin että teen huomen aamulla testin.

En osaa edes enää laskea kiertopäiviänikään :D Eli sehän on kp11 tänään.

Toinen mikä poikkeaa normi arjestamme on se että koirani on viime aikana vahtinut ja marhannut minun perässä aina kun olen kotona. Jos käyn lattialle istumaan niin tulee ihan kiinni tai jopa syliin. Tämä on todellakin hyvin outoa käytöstä koiraltani. Luin jostain että koirat voisivat aistia raskauden?! Noh, nää taitaa olla epätoivoisia toivonmurusia joihin yrittää tarttua *huokaus*

hanja Täällä on sama asia tuon koiran kanssa ja meillä myös kissa mikä kulkee perässä ja nukkuu vieressä sohvalla ja sängyssä. Sitten on vielä nämä "oireet" pahaolo, huimaus ja heikotus (meinannut jo 2 kertaa pyörtyä muutaman päivän aikana), väsyttää, pissattaa, närästää ja ihme tunne mahassa... No on vaikka mitä, mutta ei jaksa kaikkea luetella... Pahinta on nyt ollut kuvotus ja tämä huimaus ja heikotus:(

Enpä saanut nukuttua ja tartti nousta ylös etten herättäisi miestä, tulin sitten tänne keventämään ajatuksia. Oletteko huomanneet että teille olisi keskenmenon jälkeen tullut enemmän pelkoja muiden lastenne suhteen? Itseä on karminut viime aikoina (normaalia perusmurehtimista enemmän) huonot lapsia koskevat uutiset. Nytkään ei sitten uni tullut silmään kun erästä todella ikävää uutista mietin tippa silmässä ja selkäpiitä karmi josko omalle kohdalle jotain vastaavaa ikinä tulisi. Jotenkin on ajatus et pahimmasta km-järkytyksestä olisi jo yli päästy, mutta muhisikohan menetys kuitenkin jossain alitajunnassa ja oireilisi näin esikoisen osalta murehtimisena? En tiedä, saattaahan tämä tietysti olla perus-pms:ääkin, kierto alkaa lähestyä loppua. No jos lähtisi takaisin sänkyyn unta odottamaan. Kiitos ja anteeksi tällainen keskiöinen rykäisy :)

hanja Pahoittelut, että täti on aina vaan yllättänyt :( Täälä sama juttu, edellisessä kierrossa luulin, että olin raskaana koska oli joitakin oireitä ja sitten täti tulikikin ihan ajallaan, mutta tosi voimakkaana. : /

Alexa Toivotaan, että sielä on joku pieni kiinnittynyt, saatko kuvaa testistä?

Hemu Pahoittelut keskenmenosta. : /

ON: Aloittelin eilen ovis testaamisen ja sain MUKA heti plussan, tai ainakin viiva on tooosi vahva, verrattuna mitä yleensä oon testannu kun ovis ei oo ollu lähellläkään, tänään kokeilen kans testata, jos se olis vielä vahvempi. :) Ihanaa kun ovis on kerrankin näin ajoissa (jos on), ettei mee sinne kp 22.. Peittoja ollaan heiluteltu jo muutama päivä. :)

• Tykkää
Reactions: mamuska7
hanja teitkö testin?

Miwwi miten noi ovis testit oikein toimii? Pitääkö niillä vaan testailla joka päivä vai näyttääkö se jotenkin ennakkoon esim paria päivää ennen? Paljonko ne testit maksaa?

Täällä eilen puputeltiin...laskeskelin että ovis olis tällä viikolla tässä loppu viikosta ja ainakin tyttösiittiöthän voi elää viikon, joten hyvällä tuurilla vois vaikka tärppi käydä :D

Olettekos huomanneet että turvottaako teitä oviksen aikana? Mulla eilen mahaan iski melkonen turvotus. Ja nythän olen juossut noilla kuntosaleilla ja uimahallissa vesijuoksemassa lähes joka päivä. Senttejä kivasti lähtenyt, mutta tänä aamuna vaaka näytti sellaset lukemat, että meinas itku tulla. Mutta sitten ajattelin että voisko olla että ovis turvotuttaa ja kehossa nyt vaan nesteet jumahtanut?

mamuska Ihan hyvin, kokeilin ihan alku vaiheessa david- merkkisia ovistestejä ja ne oli tosi huonot, ei näyttänyt kunnolla kun oli ovis, mut sit kokeilin Preckcheck testiä ja se on osottautunut ihan hyväksi, näyttää aina selkeesti vielä siinä vaiheessa kun sitä pitää siitä tiirailla, että onko saman vahvuset, koska mulla ainakin kun ei oo ovista niin se on haalea viiva. Ja nytkun aloitin yhtäkkiä vaan testaamisen niin sain muka heti oviksen, tai mulla oli jotenki tuntemuksiakin, että nyt on ovis(yleensä mulle ei oo mitään) kun halut pomppas kattoon ja turvottaa :D mut aijon kyllä vielä testailla ja kattoo jos se ovis oliski TAAS vasta kp 22..

Viimeksi muokattu:
mamusta7 Mulla on kans noita Pregcheckin testejä ihan prismasta. paketissa on muistaakseni 10 (?) testiä ja oliko hintaa jotain 9e. Mut mä oon aina terävillä saksilla puolittanut sen liuskan niin yhdellä voi testata kahdesti. Ja siinä suositellaan testaamaan esim aamupissasta kp 12:sta lähtien. Mukana tulee myös semmoisia pikkukuppeja johon voi pissata.

ON: mulla on näemmä jo kp 24/28 menossa. Tässähän alkaa jännät päivät. Joko teillä on tässä vaiheessa raskaustesti näyttänyt plussaa jos on tärpännyt vai pitääkö uskollisesti odottaa tuonne lauantaihin? :)

• Tykkää
Reactions: Miwwi
miwwi ja lauru näinköhän minunkin pitää hurahtaa noihin :D Mulla nyt turvotusta ja valkovuoto on runsasta ja limaista eli sellaista kirkasta venyvää limaa, hermot tiukilla. Mietinb että voiskohan olla ovulaatio nyt? Vaikkakin kiertohan mulla pitkä (viimeks 33) ja joku laittokin että sen mukaan ovis pitäis olla 19 päivänä ja nyt on 16 vasta menossa. Vai voiko oireet alkaa jo ennakkoon? Pitää varmaan mies laittaa prismaan menemään kun tulee töistä :)

eikä:mad: kirjotin äsken kilometrien mittaisen tekstin ja se katos!!!! No teidän onneksi varmaan.En tiiä oisko sitä kukaan jaksanut lukeakkaan:LOL:

Harmittaa silti ku syvimpiä tuntojani puran tänne ja sit kaikki menee hukkaan.
Lyhyesti nyt jotain-

Eilen vein pissanäytteen tk:seen ja se oli nega.Näkeekö siitä jos raskaushormoonit ois vielä ihan pikkusen koholla vai vaatiiko se verikokeet näkyäkseen?
Huolettaaq ku oon jatkuvasti kipeenä sen keskenmenon jälkeen vaik normaalisti en juuri ikinä.Taas nousi lämpö ja joka paikkaa särkee ja ihan just parannuin edellisestä flunssasta.
Mun muutenkin herkkä vatsa meni nuista tyhjennykseen käytetyistä lääkkeistä vieläkin herkemmäksi.Jatkuvasti vatta sekasin.

Ekat menkat keskenmenon jälkeen oli paljon kipeemmät kuin itse keskenmeno.Tai no sillonhan en ollu yhtään kipeä ja nyt oli pitkään ennen menkkoja vattan nipistyksiä ja pahoinvointia(luulin olevani raskaana ja ties vaikka olinkin) ja menkkojen aikaan vattakivut jatkui.Vuoto oli paljon runsaampaa ku tyhjennysvuoto keskenmenosta ja hyytymiäkin tuli vähän.Ihan pikkuisia mut kuitenkin.Menkkojen alettua loppumaan alko tulla ruskeaa vanhan näköstä verta.

Nyt pitäs yritellä vauvaa ku loppuviikosta luultavasti ovulaatio mut eilenkään ei jaksanu ku tulin kipeeksi.Jospa tänään jaksas vaik väkisillä ku sain nukuttua poikien kans päiväunetkin.

Surua on taas ollut ilmassa,ku muutama asia muistuttanut mua siitä että olin vasta onnelliseti raskaana ja nyt sitä pientä ei ookkaan tulossa :'(
Naapuriin tulee kaks kuukautta ennen sitä mun menetetyn vauvan laskettua vauva ja aijoin kertoa heille joskus ultran jälkeen että meillä ois sitten melkein saman ikäiset pienokaiset,mutta nyt kun nään naapurin pyöristyneen vatsan niin vängällä tulee mietittyä kuinka iso mun vatsa nyt ois.Ja toivon todella että kun tuovat vauvan kotia niin minä oisin uudelleen raskaana.
Joulukorttien tekoakin oon siirtänyt kun ajatuskin toi pahan mielen.Ihan vaan sen takia kun tänä vuonna aijoin laittaa joulukorttiin meidän neljän lapsen kuvan lisäksi myös viidennen lapsen ultrakuvan ja lasketun ajan.Nyt sitten kun jaksasin laittaa kuvakorttia meidän neljästä muksusta niin ei enään kerkeä,joten taidan antaa armoa itelleni ja jättää tänä vuonna kortit muille kuin isovanhemmille laittamatta.

Vessakäynneillä menkkojen aikaan oli myös mulla vihlontaa ja kipuilua.
Ja herkkyydestä keskenmenon jälkeen..sitä on ollut mullakin siinä asiassa että oon ollut herkempi meidän muiden lasten suhteen ja nyt oon todella tajunnut kuinka onnekas minä olen että olen saanut nuo neljä lasta:heart: vaikka niin paljon ois voinut mennä pieleenkin.
Lapsettomuusajan,keskenmenon,kohdunulkoisen ja keskeytyneen keskenmenon jälkeen tietää että lapsien saaminen ei ole itestään selvää.Vaikkakin ekan jälkeen mulla on alkanut nuo muut kolme raskautta ihan hirmu nopeeta.Yksi muistaakseni kolmannesta kierrosta ja kaksi heti ekasta.Tai toinen niistä ekasta ja toinen sen kierron aikana jonka jälkeen aijottiin alkaa yrittämään ja sai alkunsa YHDESTÄ keskeytetystä yhdynnästä.Oli siis oikein iloinen yllätysvauva:)

Mulla tuo hedelmällisyys muuttui siis selvästi ekan raskuden jälkeen,ku niin monta vuotta sai sitä eka raskautta oottaa ja sen jälkeen kaikki on tapahtunu lähes heti tai heti ku oon halunnu.Ei ois voinu ajatellakkaan lapsettomuustutkimuksissa käydessämme että joskus raskaudun heti ku haluan.Ajattelin että uus tuskanen oottaminen alkaa sitten kun haluamme lisää lapsia.Nyt on kuitnekin keskenmenosta huolimatta aika valoisa olo raskautumisen suhteen,mutta eipä sitä kyllä voi tietää tekikö tuo keskenmeno ja ne lääkkeet jotain mun kropalle..välillä epäilyttää raskautuminen ku olo on ollut niin outo

Mutta parasta toivon että saisimme 2013 vuoden aikana terveen vauvan:heart:

..voi ku tää kirjotus ei nyt häviäis

rakkaudesta äiti kp 10/28

rakkaudesta äiti Ihanasti kirjoitit ja haluan toivottaa jaksamista sinulle halauksen kera! :hug: Itse usein ajattelen, että kumpa osaisin pukea sanoiksi kaikki tuntemukset, joita on ollu tässä viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana. Tämä pikkukakkosen yritys on ollut kaikkea muuta kuin helppoa! :( Tiedän, että kun kirjoitin viimeisimmän keskenmenoni jälkeen tänne..annoin tosi positiivisen kuvan tunteistani ja toki edelleen yritän hakea positiivisia asioita elämästäni. Mutta totuus on että kaikki tämä sattuu ja kovasti..ihan kaiken aikaa. Nyt kun vielä pitäisi olla yrittämättä raskautta niin se tuntuu olevan ihan ylitsepääsemätön juttu! : /

miwwille tärppionnea!! :heart: :)

Alexa ja hanja mikä tilanne?! ;) Kunpa olisitte molemmat plusanneet! :popcorn:

ON: Mulla tilanne nyt se, että odottelen edelleen sitä toimenpideaikaa..Tulis jo!! Tietäisi edes jostakin jotakin. Gynehän kirjoitti mulle reseptin ehkäisyrenkaasta, mutta en ole sitä aloittanut käyttämään..vielä ainakaan. Jotenkin tuntuu niin vaikealta, kun en kummiskaan haluaisi yrityksestä luopua. Tiedän, tyhmää! Lääkäriä pitäisi totella ja toisaalta, jos mulla n sitä endometrioosia niin hyvhän se olis saada poistettua ennen uutta raskautta. Olen siis entistä varmepi siitä, että minulle lienee endometrioosia muuallakin kuin siellä munasarjassa. Viime päivinä on ollut sen verran kipuilua alamahallaja myös munasarjoissa, myös tärinäkipua! Liekkö keskenmenosta aiheutuneet hormoonimuutokset pahentaneet endoa...Voi kun tietäisin nyt heti, mistä tässä kaikessa on kysymys! :headwall:

Miwwi: heitin testin jo pois, kun vuoto tuntui lisääntyvän, eli ajattelin, että tätihän se siellä :'( !

rakkaudesta äiti: tunnistan oikein hyvin nuo sinun tunteesi! Toisten vauva uutiset vihlaisevat ikävästi, vaikka yritänkin pitää kulissia yllä. Välillä silittelen vatsaani ja mietin, että minkä kokoinen se jo olisi... Kamalan hankalalta tuntuu päästää irti menneestä raskaudesta.

MiNalo
: olen tavallaan plussannut (pc:ssä viiva lauantaina ja eilen apteekin omassa roskishaamu), mutta en sitten kuitenkaan! Tämä on nyt vaan niin epäselvä tilanne. Pientä vuotoahan minulla on ollut nyt keskiviikosta? saakka, mutta lähinnä sellaista ruskehtavaa. Tänäänkään siteeseen ei ole tullut mitään!?!
Huomiselle on jemmassa yksi apteekin oma, ellei täti nyt sitten päätä kunnolla tulla!
Minun vuotoni eivät koskaan ole mitään niukkoja, eli siksi tämä on niin outo tilanne. Täytyy jännittää huomisen aamutestausta.
Saisi tulla kunnon plussa tai sitten täti, tälläinen epätietoisuus on perseestä!
Palaan asiaan!

Kuinka kauan teillä on kestänyt keskenmenosta ensimmäisiin kuukautisiin? Mulla on nyt 7,5 viikko tyhjennyksestä, eikä edelleenkään kuukautisia. Ei alkanut vuoto edes Terolutilla. Verensekaista limaa tiputellut kyllä päivittäin tyhjennyksestä asti ja tiputtaa edelleen. Kuitenkin jo 3 päivää Cytotecien jälkeen ultratessa raskausmateriaalin piti olla vuotanut ulos. Ei ymmärrä! Onkohan tää enää ihan normaalia?

rakkaudesta äiti: Ensinnä tsemppi hali :hug: Toisekseen, kiitos kun jaksoit kirjoittaa! Joskus tuntuu varsinkin näin joulun alla, että kaikki ovat iloisia ja stressaantuneita ja oma suru pitää piilottaa ja jotenkin vain unohtaa kun se ei nyt vain kuulu tähän jouluun. Pitäisi laittaa kortit yms. ja suunnitella muiden lasten lahjoja, vaikka oma lapsen alku on juuri menetetty (itselläni ei siis lapsia vielä). Sehän oli ja meni ja nyt elämän pitäisi jatkua ja olla niinkuin ei mitään...Ei ole kiva kuulla, että muillakin on rankkaa, mutta vertaistukena helpottaa kun joku muukin joskus sanoo sen pahan olon ääneen..

mamuska: Kuullostaa ovisoireilta! Eikun peitot heilumaan! Mulla on kans turvotusta aina oviksen aikoihin ja enemmän kipuja kun menkkojen aikaan.

ON: Täällä alkoi eilen aika voimakas mahakipu ja säikähdin hetkeksi. Aamulla kuitenkin bongasin syyn.. Ovislimahan se siellä. Elikkäs oviskipuja. No aamulla sain kuin sainkin sitten miehen innostettua hommiin ennen töihin lähtöä. Aika kiire tuli ehtiä töihin, mutta ehkäpä se ovis tuli nyt hyödynnettyä :D. Torstaina pitäis verikokeissa vielä käydä km vuoksi.

Alexa Onko sulla ultrattu kohtu kunnolla ettei sinne keskenmenosta olisi jäänyt mitään? Mullahan viime keväänä ultrassa ei ensin kunnolla näkyny, mutta sitten kohtu täytettiin vedellä ja siten selvisi, että sinne oli kuin olikin jäänyt raskausmateriaalia. Ja siis lisäksi oli tullut tulehdus. Oireina oli ruskea tiputteluvuoto, joka kyllä haiskahti hieman pahalle. Lisäksi testi siis näytti haaleeta plussaa, vaikka tyhjennyksestä oli 4 viikkoa..Mutta jos nyt on niin ettet ole uudestaan raskaana niin toivotaan, että kunnon vuoto alkaa ja näin myös mahdolliset jäänteet kohdusta tulisi ulos. Mutta jos vähänkään on tulehdukseen viittaavia oireita, suosittelen piipahtamaan lääkärin juttusilla. Mutta edelleen..toivotaan että uusi raskaus olisi kyseessä ja viivat vahvistuisi! :)

muoks. Niin sitä mun piti vielä kysyy, onko sulla eka kierto km:n jälkeen nyt menossa vai onko ekat menkat siis jo tulleet?

Viimeksi muokattu:
kanella Ootko tehnyt negatiivista raskaustestiä tyhjennyksen jälkeen? Sinullekin sanoisin, että kannattanee kipaista lääkärissä tarkistamassa tilanne..Jotenkin kuultostaa oudolta tuo vuotelu noin pitkään..?

MiNalo Oon testannu negan jo useita viikkoja sitten. Aluksi ei haalistunut, mutta kun 2 viikon kuluttua Cytoteceista tuli vielä runsasta vuotoa ja hyytymää, niin sen jälkeen rupesi haalistumaan. Ekassa keskenmenossa mulla tosin negatestistä ja siististä ultrasta huolimatta oli jäänyt kaavinnasta residuaa, eli ei kai noi testit niin varmoja ole, vaikka gynet toisin väittääkin.

kanella aivan..hankala tilanne sullakin! Toivottavasti se täti sieltä tulisi mahdollisimman pian! Jospa se runsaampi vuoto silloin pari viikkoa tyhjennyksestä tavallaan "siirsi" sun menkkoja eteenpäin. Siis kun on vuotanu tyhjäks asti..Eli kyllä ne pian sieltä taitaa tulla. Tsemppiä! :)

Nyt ihan täysin itkuinen omanapailu! Täällä kp 2/24-26! Kierto sen kun vain lyhenee, yritä nyt sitten raskautua kun täti tulee joka kuukausi aikaisemmin ja aikaisemmin! Mä en vaan nyt kestä tätä oloa. :'(

MiNalo olisitko ihana ja päivittäisit vähän aikaa? Mä yritän keräillä itseni taas kerran täällä...

Yhteistyössä