~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Minalo Päivää ennen ovista taitaa olla paras päivä yrittämiselle kun siimahännät on valmiina odottamassa kaveria. Meillä viimeks tärppäs just niin että satuttiin touhuileen päivää ennen ihan vahingossa. :)

Mariah33 Rutistus täältäkin sinulle! Itsekkin torstaina mietiskelin, että sinä päivänä olis ollut np-ultra. :/ Eilen sain myös äidiltä kuulla, että serkku saa lapsen maaliskuussa. Koko ajan vaan tulee uusia vauvauutisia, mistä toki olen iloinen, mutta hieman haikeaksi mielen vetää. Äiti on viime aikoina katsellut vatsan seutuani hieman sillä tyylillä, että odottaisko perheenlisäystä meillekkin. Huoh!

Nyt olen kyllä todella hämilläni omasta kierrostani. Eilen aamulla sain ovistestissä haalean viivan. Iltapäivällä alkoi särkeä alaselkää ja poltella alavatsaa todella paljon ja se kesti koko illan. Illalla tein taas testin ja näytti puhdasta negaa. Tänään aamulla lämmöt oli vielä alhaalla ja ihmeellisiä limojakaan en oikein bongannut. Kohdunsuu kuitenkin melko auki. Olikohan se ovis nyt vai en. Hmmm... Täytyy varmaan vaan seurailla lämpöjä josko ne nousis. Siitä yleensä olen bongannut oviksen. Torstaina ja eilen touhuiltiin, että saa nyt nähdä. Onneks kohta loppuu noi ovistestit niin en voi sekottaa niillä päätäni.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Syssy^^ Joo, niinhän se on paras ajankohta yleensä. Ollaan vaan aina varmisteltu vielä ovispäivänä ja sitä seuraavana. Jos on vielä jaksanut ja huvittanut! :D
Toivotaan et ois ollu ovis sulla. :) Mä saan noihin ovistikkuihin aina jonkinmoista viivaa ja sit toisena päivänä se voi olla vahvempi ja sitten taas hailumpi. Kunnes ovisplussa on iihan selkee ja se näkyy sinä yhtenä päivänä.
 
Täällä olis kp 2/32. Oon iloinen että menkat tuli n 4 viikkoa kaavinnasta ja toivon että ensi kierrot pysyisivät suht samanlaisina ettei lähtis temppuilemaan. Yllättävän hyvä ja rauhallinen olo. Jotenkin tuntuu että pää saa hetken levätä enkä ajattele tätä asiaa nyt joka sekunti kun nyt sille ei voi mitään. Sitten kun vuoto loppuu ja mahdollinen ovis lähestyy nii alkaa taas piinailu ja jännäily. Mut nyt yritän nauttia hetken tästä kun jotain muutakin pystyy välillä ajattelemaan. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Kiitos halauksista! :heart: Oon tosiaan sanonu jo aiemminkin että mun miehellä on ollu koko ajan sellainen tunne että se plussa tulee vasta sen jälkeen kun tuo la on mennyt ohi... Ja oikeassahan hän oli. Toivottavasti nyt ei vaan kauaa tarvisi odottaa enää sitä plussaa! :heart: Mun olotilat on ollu kyllä semmoset tässä kierrossa että en yhtään ihmettelisi jos se plussa tulisi nyt.. Kamala nälkä kokoajan ja sitten niitä outoja kramppeja/vihlaisuja tuolla alamahalla... Mutta on mun mieli tehnyt aiemminkin tepposet, joten en uskalla toivoa liikoja. :ashamed: Varmaankin se on taas nega sitten kun uskallan testata! :(

Nyt vihdoinkin kävin muuten ostamassa niitä Gelee Royaleja! :) Ja aloitan niitten napsimisen heti ens kierron alusta mikäli se seuraava kierto alkaa. ;)
 
Syssy: Minkä merkkisiä ovistestejä käytät? Itse en ainakaan oo kaiken merkkisillä viivoja saanut. Niissäkin on vissiin eri pitoisuuksia mittaavia.. Toivottavasti ny kropan merkit oli oikeassa :)

Mariah: Itsellä kans meni viime kuussa la ohi. Kyllä sinä päivänä oli jotenkin haikea olo ja kun muistan että talvella päättäväisesti aion voida paksusti ennen tuota la:ta.. Mutta kaiketi olin vaan niin stressissä ettei ollu mahollista.. Pidetään peukkuja et oireet olis sitä itteään :)

ON: Käväsin kanssa eileen hakemassa noita gelee royaleja, kokeillaan nyt kun kaveri niitä jumaloi :D Nyt pitäis vaan tädin tulla, niin pääsis syömään niitä.. Nyt on ollu kyllä parina päivänä lievää menkkakipua. Juossu vessas tarkastamas joko alkoi... On vissiin niin päällimmäisenä mielessä tuon ajatus tädin tulemisesta et viime yönä näin unta et tein digi testin ja siinä oli raskaana 1-2, 2-3 ja 3 kaikki :D Mietiin unessa että miten tuonkin ny pitäis tulkita :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Pölö Jotain davidin testejä tein mitä sattui löytymään varastosta. Mies tilas niitä joskus jostain kiinasta. :D Niillä olen saanut paria päivää ennen ovista haaleita viivoja ja muuten ei viivasta tietoakaan. En varmaan koskaan ole saanut tosi selkeää viivaa. Musta tuntuu, että mulla menee hormonit niin nopeesti ohi ettei ehdi näkyä testeissä. Noh enpä ole testeihin luottanut muutenkaan oikein, kunhan huvikseen testailin kun sattui olemaa testejä. Ennen käytin niitä luonnolisen ehkäisyn apuna välillä. :)

Tänään oli lämmöt noussu, että sovitaan vaikka niin, että perjantaina oli ovis tuntemuksista päätellen. :D Eli tänään olis dpo 2. Sitten jännäillään pari viikkoa. Toivotaan, että oli sitkeitä ja vikkeliä siimahäntiä liikenteessä! :)
 
Pölö- joo niin aattelinkin, ite en oo saanu kontrolliviivaa vahvempaa kertaakaan, noin saman vahvuisen kyllä! :D

Syssy^^, ite alotin jo yritysaikana syömään Foliren foolitabletteja 400 mikrogrammaa. Hyvän hintanen purkki! Mutta monivitamiini valmistetta ei voi oikein samaan aikaan syödä kun siinäkin on foolia.. Joten jos tärppää ja ei oksentele, niin sanottiin että ei tartte monivitamiinia jos syö moniopuolisesti. Syön noiden lisäksi C- ja D-vitamiinia, magneessiumia kun muistan ja eilen aloitin kalsiumtabletit! Olen huono käyttämään maitotuotteita tarpeeksi!
 
Mulle sanottiin neuvolassa että foolihapon syöminen pitäisi aloittaa jo silloin kun yrittäminen alkaa.

mua alkaa jo huolestuttamaan tämä alavatsan nipistely. Ehkä odotan vielä kuukautiset ja jos ensi kuussakin nipistelee, niin menen lääkäriin. Ihan kuin olisi ovis kokoajan.
Iskiaskin vaivaa ja hormonit heittelee. Saatan kaupassa suuttua myyjälle nopeasti jos ei palvele...
Ja iskias vaivaa oikealla takareiteen ja vasemmalla taas alhaalla. Ja himot katos kipujen tultua.
 
Juuh niinpä kai foolihappo kannattais alottaa ennen yrittämistä, mutta en tiennyt sellasesta, eikä edes ehditty yrittää kun tärppäs ihan vahingossa. Mies vaan luki siitä jostain ja oli ihan paniikissa, että nyt sun täytyy alkaa syömään sitä foolihappoa!! :D

Mullakaan ei tullut nyt kunnollisia limoja jostain syystä. Toivottavasti siltikin tärppi kävis!
 
Foolihappoa voi kyllä hyvin ottaa myös erikseen raskausvitamiinin lisäksi, moni lapsettomuuslääkärihän määrää sitä 800ug/vrk :) Ja jos on jotain tarvetta lisääviä perussairauksia kuten epilepsia tai diabetes, niin annos voi olla jopa 1-4mg/vrk. Itse en kyllä vieläkään ole muistanut ostaa erikseen syötävää, vain raskausvitamiinit on ollut käytössä (niissähän se annos yleensä 400ug).

Plussatsemppejä kaikille!
 
eltsu81 Eihän, ja viä apteekissa kysyin ja sanoivat ei.. MUR, huomenna kyllä haen äippävitamiinit lisäks, vähä helpompi syyä yks tabu kun kourallinen.. Hmm, kiitos! Mulla vaan pienikin määrä rautaa noissa vitskuissa pistää mahan huonoks, ihan tukkoon. :ashamed:
 
Onkos täällä plussapuhuri laantunut? Vai onko niin monella jännät päivät vasta edessä, vielä ehtis lokakuun puolella plussaamaan! :D

Itsellä olisi vielä viikko keltarauhashormoonia jäljellä napsittavana ja sitten pitäisi menkkojen alkaa. Ainakin mukavaa on se että kierto tasaantuu, vähemmän mukavaa on se jos ovulaatiota ei tapahdu lainkaan ja raskautuminen on mahdotonta. Ovulaation tikuttaminen on myös vähemmän mukavaa koska se jos jokin mua stressaa ja stressistä nyt ei ainakaan seuraa mitään hyvää. Eli voisinko mä nyt vaan raskautua vahingossa kun joku kaunis kerta kun spontaanisti päätämme osoittaa toisillemme rakkautta mieheni kanssa makuuhuoneessa? Ei kai se niin vaikeaa voi olla? :ashamed:

vitamiineista itse syön juuri tuota "suositusten" mukaista määrää foolihappoa. YRITÄN syödä monipuolisesti, napsin gelee royalea ja kolmen viikon kuureina ruokalusikallinen maca-jauhetta joka ilta. Tupakointi ja alkoholin käyttö on jäänyt taakse mutta kuka sitä tietää onko millään todellista vaikutusta raskautumismahdollisuuksien paranemiseen juuri minun kohdallani. Kun kyllähän sitä kaikenlaiset känniörveltäjät ja tupakoitsevat ja muutkin vähemmän terveellisiä elämäntapoja noudattavat ihmiset tuntuu raskautuvan tuon tuostakin, joten mene ja tiedä. No ikuinen pessimisti kuittaa! Tsemppiä kaikille ja toivotaan että tää piina meidän jokaisen kohdalla päättyisi mahdollisimman onnellisesti :heart:
 
Piti tulla kertomaan, että täällä mennään 6+3 viikoilla, ja sydänkin jumpsutteli kun tänään varhaisultrassa kävin.. Aikainen plussa ja vuotelu silloin selittyi sillä, että kohdussa on ollut kaksi matkustajaa.. Nyt siis yksi, ja toivotaan että pitää lujasti kiinni loppuun asti :heart:

Pakko käydä teidän kuulumisia aina katsomassa :) suuret halitukset, ja toivottavasti nähdään odottajien puolella :)
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Maanantai 28.10.2013



Mariah33____33v____KM 5/13________________________KP 25/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13______________________KP 20/28
VanillaLady___27v____KM 8/13________________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13____________________________KP 17/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13______________________KP 48/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13________________________KP 16/26
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_________________KP 34/28
eemiliah____22v____KKM 8/13_________________________KP 4/32
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP ?/28-30?
Tähtisilmä*____26v____KKM 10/13_____________________KP ?/?
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Maikkki____25v_____KM 10/13_________________________KP ?/27-30



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12,KEM 10/13__KP 18/28-30
-pansku- ____25v_____KKM 7/13______________________KP 13/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13__________________KP 56/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13_____________________________KP 25/?
Tyntti___22v____KKM 9/13___________________________KP ?/?
Mimmimiina___33v_____KKM 9/13______________________KP ?/?
Kirppu.81______KKM 08/13___________________________KP 9/30



Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 14/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 26/28
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 13/26-28
Millamaria14___29v____KKM 8/13______________________KP 8/26-30



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 5/27



eemiliah dpo 14
Mariah33 dpo 10
MiNalo dpo 3
Syssy^^ dpo 3




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Hipsunpöpsy
Miminda
Emeli-




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Kataja82, Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Minnah88 Onnea ihanista ultrakuulumisista ja ihanaa masumatkaa sinulle! :heart:

Vitamiineista Mä olenkin jo kertonut täällä aiemmin et syön foolihappoa 800mikrogrammaa päivässä ja lisäksi niitä vehnänalkioöljykapseleita 1 päivässä. Ja pyrin syömään monipuolisesti. Ja tietysti minun tilanteessani huolehtimaan sokeritasapainosta. Näillä mennään! :)
Tänään dpo 3. Eilen ja toissapäivänä juili mahaa melkoisesti ja mietinkin et oliko ovis sittenkin vasta viikonloppuna..Hankala sanoo. No, eipä me oltais voitu sitä hyödyntääkään kun meillä molemmilla oli työviikonloppu, joten näillä mennään tämänkin asian suhteen! :D Toivon mukaan ovis oli perjantaina tai viimestään lauantaina et torstai-illan siimahännät ehtivät perille. ;)
 
Heippa.

Minäkin liityn joukkoonne. Itse plussasin pari kuukautta sitten, mutta se meni ikävä kyllä kesken.. :'( Onko täällä jollain kokemusta heti keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi? Mulla tuli eilen liman seassa hiukan verta, siis tosi vähän ja nyt ihmettelen mistä se voisi johtua? Mahdollisesta kiinnittymisestä vaiko ovulaatiosta?! Hmm.. Tein huvikseen r-testikin tänää ja siihen tuli toodella himmeä haamulainen. Jännittää ja pelottaa samaan aikaan. Kohtu mulla on jo pari viikkoa sitten ultrattu tyhjäksi ja testitkin ovat olleet negoja enne tätä.
 
Yemina Milloin sait keskenmenon? Voiko olla vielä vanhan raskauden hormonin rippeitä?
Mä kävin 1kk keskenmenon jälkeen vielä testissä ja se näytti negaa. Neuvolassa sanottiin, että sen jälkeen on hyvä alkaa vasta yrittämään.

Jaahas, se on täti sitten tulossa kylään. Ilmankos mahaa ja selkää on juilinut. Alkaa kk vaan aikaisemmin kuin piti.
 
Niin ja tapahtumasta on n. neljä viikkoa ja se tapahtui rv 12, missä sikiö oli jo pari viikkoa sitten menehtynyt. Ei tarvittu lääkkeellistä tyhjentää tai kaavintaa, tuli siis kaikki itsellään ulos.
 
Yemina pahoittelut keskenmenostasi :hug: Itsellä on vasta jännäpäivät menossa, kun oli km vasta ja kuukautiset eivät ole vielä tulleet.. Eli en osaa välttämättä sanoa oikein mitään sulle, kun en tiedä oisko mullakin tärpännyt, voi vitsi oispa.. :heart: Itellä on mahakipua mutta rinnat ei oo arat niinkun yleensä ennen menkkoja.. Mutta en uskalla testata ennen 8.-9.11. tuolloin olisi noin kuukausi kun puolentoista viikon vuoto oli loppusuoralla.. Mutta tosiaan voihan täällä olla joitakin joka on plussannu heti, tai jossain odotuspalstalla?
 

Yhteistyössä