~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Foolihappo ja vehnänalkioöljy -keskusteluun lisäisin akupunktion. Olen kuullut siitä paljon positiivista, auttaa kuulemma raskautumaan. Skeptisenä epäilin väittämää kunnes vuoden raskautta yrittänyt läheinen ystäväni teki positiivisen raskustestin 2 kertaa akupunktiohoidossa käytyään. Vauva syntyi viime joulukuussa.

Aika uskomaton juttu. Hoitaja kertoi ystävälleni että juu, hänellä käy paljon saman asian kanssa "kamppailevia" ja hyvin usein käydään ison mahan kanssa kiittelemässä, kukkapuskan kera =)
 
Rosuliina tsemppiä! Jos yhtään kohduttaa, niin itse hakeuduin lääkäriin rv 5+4 aivan törkeän kovien alavatsakipujen vuoksi, verta tuhrusi myös. Ultrassa ei minullakaan näkynyt mitään, kodun ulkoista epäiltiin vaikkei sielläkään mitään näkynyt. Mutta HUS:n alueella kun olin, niin tapansa mukaan mut passitettiin kotiin syömään Panadolia ja käskettiin tulla uudestaan jos kivut vielä yltyy. Sain uuden ajan ultraan vasta 2 viikon päähän ja sitten siellä näkyikin jo viikkoja vastaava sikiö :) Joten toivoa on!!! Jaksamista sinne!!! :heart:

stellini
 
  • Tykkää
Reactions: Rosuliina
Tuskinpa Rosuliinan tapauksessa enää toivoa on, koska hcg laskusuunnassa tuplautumisen sijaan. En luo toivoa, koska itse kokenut tuon kohdun ulkoisen melko vaikean kautta, mutta kovasti haluan tsempata ja sanoa, että siitäkin selviää, ja suunta on ylöspäin..
Me ollaan kaikki vahvoja naisia, koska kaiken kokemamme jälkeenkin pystymme asiat käsittelemään, ja jatkamaan eteenpäin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rosuliina
Helsingissä ollaan ja hengissä! Ihanaa. Vatsassakaan ei tunnu kun aina lennon aikana sinne kerääntyvä ilma:)
Stellini minun kohdalla just toi hcg arvon tippuminen kuvastaa että kesken meni.

Onneksi oireet tulivat näin ajoissa ja tilanne lähti purkaantumaan.

Kiitos tsempeistä! Paljon syksyisiä plussapuhureita kaikille meille!
 
Rosuliinalle tsemppihalit! Ihanaa että pääsit takaisin Suomeen ja olo on jo parempi. Toivottavasti ei enempää harmia koidu vaan pääset uuteen yritykseen. Koettelemusten kautta voittoon, tota ajatusta koitan itse ylläpitää kynsin hampain, kun ei se katkeroituminenkaan vaan auta mitään. Ja mitä oma lääkärini sanoi niin raskautuminen itsessään on jo hyvä merkki, täytyy vain jaksaa uskoa että pian pääsee maaliin asti :heart:

Täällä menkat näyttäisivät vihdoin olla ohi, eli on omien sanojeni mukaan lopputuhruttelupäivä. Mä kovasti tässä mietin tikutanko ovista kierron puolen välin paikkeilla vai en.. kun ei tiedä missä kohtaa kiertoa se voisi olla, jos tämäkin taas venyy yli 40päivän mittaiseksi. No katsotaan, saattaa olla että mennään ilman tikuttelua, ainakin tässä vaiheessa kiertoa fiilis on vielä rento ja kuten taisin jo aiemmin mainita miehen kanssa ei olla vauvanteosta hetkeen puhuttu joten asia ei ole niin tapetilla, lähinnä jyskyttää ajatuksena meikäläisen takaraivossa :D

Nyt töihin! Hyvää viikonloppua teille kaikille upeat naiset :flower:
 
Heippa...

Ilmottaudun joukkoon mukaan...

Tänä torstaina hiukan yli kello 21:00 synnytin rv 15+4, 13 rv ikäisen, kuolleen vauvamme.... kyseessä siis kkm..

Miten olette keskenmenon jälkeen uskaltaneet alkaa yrittää uudelleen? Haluan kovasti toisen lapsen, mutta pelkään sekoavani jos tulen raskaaksi... minulla on puoli vuotias tytär.

Mieheni on ilmeisesti asian kanssa jo sujut. Minulla taas jokainen päivä on toista pahempi... syntynyt vauvamme oli niin kaunis, pystyi erottamaam kasvonpiirteistä siskonsa näköä...

Anteeksi, tekstini on varmaan sekava. En edes näe kunnolla kun silmät on koko ajan täynnä vettä...

Tyntti, Fiia ja enkeli Valma
 
tyntti :hug: :'( Oon niin pahoillani siitä mitä oot joutunut nyt kokea... Minä myös synnytin toukokuussa viikoilla 15+6 mutta vauva oli elävä kun syntyi. Mun kohtuun oli päässyt joku bakteeri, minkä johdosta se alkoi työstää kaikin puolin kunnossa olevaa vauvaa pihalle... :'( Ja se todellakin näytti niillä viikoilla jo ihan pieneltä minivauvalta ja oli kauneinta mitä oon ikinä nähnyt! :'( Tiedän siis just mitä tarkoitat. Kovasti voimia kkm:stä toipumiseen! :hug:
 
Tyntti pahoitteluhalaus, ja tervetuloa mukaan! Tämä ryhmä on kyllä itselle ollut pelastus, toivottavasti sinäkin saat täältä apua ja lohtua, sekä vertaistukea, ja toivottavasti myös voimia jaksamaan yrittämistä! :hug:

).(
Mikähän päähänpisto taas, että piti napata kaupasta testipaketti mukaan. Ja vielä rfsu:n testejä. Joku viivanpaikka siihen ilmestyi n.15min kohdalla, mutta niitähän ne taitaa antaa useastikkin. Ei taas jaksais kiertoa joka venyy lähelle 50kp:vää.. :/
 
Huhhahhei! Täällä on raskausoireita ja kp:t on jotain 19? :eek: Voiko olla mahollista, että ovis ois ollu heti menkkojen loputtua? Tai siis ilmeisesti voi, kun pitihän se googlettaa ja niin monet on kuulema raskautunu todistettavasti ainakin viikkoa ennen oletettua ovulaatiota!
Täytynee kuitenkin nyt vain odotella ainakin sinne kp35 asti(jos ei ennen sitä ala), kun kerta viine kiertokin oli sen 37.. Ei jaksais pettyä turhaan, ja siis en usko että oisin ovuloinu jo.. En tiiä!
 
Kiitos kaikille... kovia aikoja, tämä syksy on ollut niin surullinen... erittäin rakas mummuni nukkui pois 3.9 ja sitten tämä.. tästä jos selviäis, nousen vahvempana kuin koskaan...


En saa puhelimella laitettua punaisella tekstiä, mutta jos tiedot voisi lisätä:

Tyntti, haaveissa toinen, kkm 9/13, kp ei tällä hetkellä hajua.. ikä 22v..
 
Viimeksi muokattu:
tyntti Ei suruja voi verrata.. Ihan varmasti on ollut meillä molemmilla ihan yhtä kauheaa. :'( Kuinka voi muuten olla tällainen sattuma että sä menetit sun mummin tätä menetystä ennen ja mä menetin mun äidin kolme viikkoa ennen kuin menetin meidän pienen pojan! :O Uskomaton yhteensattuma... Silloin kun mun äiti kuoli niin joku sanoi että kukahan kuolee seuraavaksi kun tuntuu että meidän suvun kuolemat tapahtuu aina pareittain... En olisi kuitenkaan uskonut että siinä on mitään perää, mutta kuinkas kävikään... :( Unohdin muuten vastata tuohon sun kysymykseen että kuinka kauan kesti että oli taas valmis yrittämään... Mulla meni oikeastaan kuukausi kun toivon kipinä taas heräsi. Sitä ennen olin jossain niin syvällä kuopassa että ajattelin että miten elämä voi jatkua enää ollenkaan.. Mulla ei oo lapsia vielä ollenkaan, joten niitäkään ei ollut siinä ympärillä "puskemassa eteenpäin". Yllätyin kyllä kuinka nopeasti sitten kuitenkin nousin sieltä kuopasta... En mä vieläkään täysin oo toipunu noista menetyksistä... Enkä varmasti toivukkaan ennen kuin vihdoinkin sitten saan sen oman lapsen syliini niin elämään tulee taas tarkoitus. Pelkään kyllä sitä kuinka hysteerinen oon jos/kun seuraavan kerran raskaudun... Se on varmasti ihan kauheaa stressaamista sitten kokoajan! Mutta pakko vaan ottaa vastaan se mitä annetaan ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin.

Rosuliina Nyt vasta huomasin mitä kauheaa sulle oli tapahtunut! (Oon lomareissulla joten tämä palstan lukeminen on ollut hieman satunnaista) Ihan kauheaa! :'( Kovasti voimia! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Rosuliina
Mariah33 Niin se elämä taas potkas oikein kunnolla:(

Jos/KUN tästä jossain vaiheessa taas raskaudun, niin se on aivan varma, että en uskalla iloita vasta kun rakenneultra on takana, jos silloinkaan. Enkä aio etukäteen miettiä mihin vauvansänky laitetaan tai millaista talvi-, syys- tai kevättakkia voin pitää. En mieti kuinka ensi vuoden kesä- ja talvilomalla meillä on erilainen loma tiedossa kolmisin. En hanki puhelimeeni raskaudenseuranta appsia (en nytkään ehtinyt vaikka selailin kyllä tarjontaa) enkä liity plussaketjuisten toukomuru-, kesäkeiju tai heinätuhisija-palstoille.

Niin, tuo viimeinen mietitytti jo tämän toisen raskauden kohdalla. En ehtinyt liittyä toukomuruihin, koska jotenkin se ei tuntunut hyvältä. Nyt kun takana on kaksi keskenmenoa en usko, että voin olla samalla palstalla niiden kanssa, jotka onnellisesti ongelmitta ovat saaneet elämän hedelmän kantaaksen. En ihan täysin osaa perustella tätä, mutta tältä nyt tuntuu.
Mitä mieltä te olette tästä?
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsunpöpsy
Rosuliina :hug:

Tyntti: voimia sinulle. Itse itkin paljon ja ilmoitin heti miehelle, että meidän lapsi määrä jää tähän yhteen. Sain tietää rv10 elokuun alussa että vauva on kuollut jo viikolla8.

Kk on mennyt ja kuukautiset meni ja ovis on. Ilmoitin jo miehelle ne parhaimmat päivät kun voin tulla raskaaksi. Kyllä sitä miettii, että jos se käy uudestaan, mutta osaan nyt aikaisemmin vaatia sairaalaan pääsyä.
Ovis on nyt ja raskaustesti polttelee kovasti tuolla. En sitä tee kuin vasta sitten, jos kk ei ala ensi kuun alussa.
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Sunnuntai 15.9.2013



Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 41/28-37
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 32/31-35
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 11/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 9/32
Emeli-____22v_____KM 6/13________________________KP 27/29
Sunflower86_____KM 5/13__________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13______________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13__________________________KP 5/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13____________________KP 31/28



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 4/30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 41/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 4/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13____________________KP 20/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13________________KP 13/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13___________________________KP ?/?
Tyntti___22v____KKM 9/13_________________________KP ?/?



Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 4/28
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 4/28-29
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 7/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 11/30
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 19/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 17/27
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 34/28-35








TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
saraah
Villemo
_Kenguru_
Ambrosia85
verppu
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
tyntti suuret pahoittelut ja lämpimästi tervetuloa ryhmään, tää on mahtavaa vertaistukea! Kovin pitkälle sullakin raskaus meni, itsellä havaittiin myös kkm rv 11+2 ja sikiö kuollut 2päivää aiemmin mittojensa perusteella, kyllä siinäkin vaiheessa ultrassa jo ihan pienen ihmisen näköinen tyyppi vatsassa oli mutta sykettä ei löytynyt joten tehtiin tyhjennys. Toipuminen ottaa aikans ennenkuin on valmis uuteen yritykseen, luulen että tiedät itse kun siltä tuntuu, ja pelko tuskin koskaan poistuu tälläisten jälkeen. Tsemppiä surutyöhön, onneksi sulla on yksi pikkuinen siellä kotona muistuttamassa että raskaus voi päättyä myös onnellisesti.

Rosuliina Mä en myöskään aio enää liittyä mihinkään ryhmiin, tunnen myös samanlailla kun sinä. Mietin myös liittyväni esikoisesta haaveilevien ryhmään mutta ei sekään tunnu omalta kun itsellä yksi raskaus jo takana vaikkei se 12viikkoa kauemmin kestänytkään. enkä myöskään aijo sen kummemmin kailottaa raskautumistani niinkuin viimeksi. "Se kel onni on se onnen kätkeköön"- periaatteella oon päättänyt mennä seuraavalla kerralla jos ja kun se kohdalle osuu.

Royal Gelee ja maca-jauhe tuntuu nyt parin viikon käytön jälkeen ainakin piristäneen, herään aamulla virkeänä kun ennen olisin voinut nukkua vaikka kellon ympäri ja siltikin töihin lähtiessä laiskotti. Eli ainakin jaksaminen ja yleinen mieliala on parantunut jos ei muuta. Kuukautisetkin kesti nyt vähemmän aikaa kuin viimeksi vaikka olihan tää 8päiväinen vuoto aika pitkä (mikäli tänään ei ala enää vuotamaan) ja runsas, mutta se saattaa olla ihan normaalia tällaisten hormoonimylläköiden jälkeen kun en muutenkaan ole säännöllisestä kierrosta koskaan saanut nauttia.

Tänään kp9 ja ovistikut kuumottelee kaapissa, ehkä kuitenkin jätän ne sinne ja jatkan rentoo meininkiä :D

MUOKS. Jos joku ihana Minalo vois mulle seuraavaan listaan päivitää kierron pituudeks
43 eli nyt tänään olis 9/43 saattaa toki olla että se kierto jopa pikkuhiljaa lyhenee mutta yli 40 päivää se nyt on ollu keskenmenon jälkeen ja myös ennen raskautta. kiitos! =)
 
Viimeksi muokattu:
tyntti pahoitteluni tapahtuneesta, suru on varmasti kova mutta täällä se ymmärretään kyllä ja itse henk. koht. en tiedä missä kondiksessa olisin jos en täällä olisi päästellyt tuntojani esille.
Anna itsellesi aikaa toipua, tämä on aivan ainutlaatuinen ryhmä ja saat varmasti tukea ja ymmärrystä, oli fiilarit hyvät tahi huonot. Lämpimästi siis tervetuloa.

Rosuliina ihana kun pääsit takaisin Suomeen!! Huh, kyllä olit mielessä ja paljon! Ja olen aivan samoilla linjoilla. On vaikea hehkutella raskautta kun se omassa päässä epäonnistuu joka tapauksessa ja on vaikea hössöttää vauvajuttuja kun on sellainen fiilari (josta itsekin blogissani puhuin jokin aika sitten) että karman kainaloita kun lähtee kutittelemaan ja erehtyy haaveilemaan ja hössöttämään, niin pa**a karma palauttaa kyllä maan pinnalle alta aikayksikön.

Oma paniikinapa: Ei. Ei ei ja ei. Voisin myydä pieniä määriä pinkkiä limaa, jos jotakuta vaan kiinnostaa. Ja hyvä jos sitäkään esiintyy, viimeksi eilen aamulla. Pelkotila alkaa nostaa päätään koska menkat eivät ole alkaneet mutta krampit on kamalat (ollu jo viikon). Tässä olen nyt tätä katsellut aika kauan ja kierron alussa pistin takarajan testaamiselle ja se olis huomenna.

Olen tehnyt vaikka mitä sadetansseja, jotta kunnon vuoto alkaisi.... Mutta kun ei niin ei. Mä kun olen sitä mieltä (tätäkään en noissa kuukausiryhmissä ikinä kehtaisi sanoa) että tuhru ei oo hyvä merkki, nou nou. Mutta jos vuoto ei tänään ala (hirveät polttojomot kun tätä tässä kirjoittelen) niin pakko pissata huomenna tikkuun. :( Huomaattehan miten innoissani olen aiheesta....? :headwall: Jos nääs plussaan, niin se käy työnimikkeellä "kohti seuraavaa keskenmenoa"...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt se on naiset niin, että tikkuun pärähti kaksi tasavahvaa viivaa (KP32?). Raskaana. Viime kerralla en saanut tasavahvoja viivoja edes KP50. Nyt tuli vahva viiva heti, vaikka testin mukaan testitulos tulisi vasta 3min päästä. No, se tuli kymmenessä sekunnissa.

Mies on nokosilla ja päätin käyttää tämän hetken ja sulatella tulevia viivoja, oli niitä yksi tai kaksi. Taidan mennä herättämään tuon nyt ja näyttää... Sitten... En tiedä. Olen nyt vähän shokissa niiden tuhrujen takia.

Voi helvata. Eli tosiaan, nyt virallisesti kohti keskenmenoa? Mäenkestä.

T.Seko
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33 ja MiNalo


Olispa edes vähän photoshopattu. Nope. Otettu 30 sekuntia pissan jälkeen. Tujua menoa.

En mä tätä olotilaa nyt "ihanaksi" Rosuliina muru kutsuisi. Kauhunsekaiseksi, ehkä. Mies tyytyväisenä köllii sängyssä vielä, sanoi olevansa kauhean onnellinen. No kiva kun edes joku on.

Tunti kerrallaan eteenpäin. Niinhän se on kai mentävä. Nyt pitää miettiä miten tätä salailee jos on vielä raskaana kun käydään sukuloimassa Suomessa ja kissanristiäisiä riittää.

Argh.
 
Enpäs oo tälläkään puolella piipahtanut.
pippuri oli kyselyt toimiiko mulla clomit ja kyllä toimi. 1 tabletti kp 3-7 niin sillä oli ekassa folli-ultrassa 2 isoa follia. Kp tais silloin olla 12 ja follit oli kooltaan 21 ja 17 jos en väärin muista :)

Voi Rosuliina, ei oo helpoksi sunkaan tietä tehty:/

Pisti silmään Väpän teksti enkelipojan odotuksessa kun oli herttamainen kohtu. Mitä tämä herttamaisuus tarkoittaa vai tarkoittaako mitään ? Itse kun kävin jälkitarkastuksessa niin sanoivat vaan että on hieman herttamainen. Muuten kukaan ei ole herttamaisuudesta mitään puhunut..

tyntti tervetuloa minkun puolesta. Pahoittelut menetyksestänne. Meidän triploida-raskaus keskeytettiin rv21+0.
Kannattaa varmaan ottaa aikansa - mulla oli keskeytyksen jälkeen hirveä draivi päällä että pitää tulla äkkiä uudelleen raskaaksi, mutta nyt elän aika seesteistä aikaa. Kaikki aikanaan. Toki testailen ovista edelleen ja ajoitetaan yhdynnät "oikein", mutta stressi asian suhteen on kaikonnut.
Meillä myös mies oli hyvin äkkiä "sinut" asian kanssa. Keskeytys oli perjantaina ja mies oli jo maanantaina töissä. Mies kyllä aina välillä sanoo että on tyttöä miettinyt paljon, mutta meillä mies ainakin mielummin suree yksikseen esim kun ajelee autolla.

Itse perustin suljetun ryhmän tuonne kerhoihin, jossa on vain ns myöhäisen keskenmenon / keskeytyksen kohdanneita. Jos tuntuu että haluaa privaatimmin jutella niin sinne siis. On kuiitenkin tietyllä tapaa menettää lapsi rakennepoikkeavuuden tai kohtukuoleman takia ns varmojen viikkojen jälkeen. Enkä tarkoita sitä, etteikö varhaiset keskenmenot satuttaisi - kaikki ne satuttaa, mutta uskoisin että suru on erilainen.


evaparadise kerroit syöväsi macaa.. onko sulla jauheena se käytössä ? Miten sitä saa alas :D ? Vehnäalkioöljy on löytänyt voittajansa - tiukkaa tekee :D


Niwhai voi onnea!Paljon tarrasukkia ja kärsivällisyyttä matkaan!!

Tänne kuuluu hyvää
. Meille tuli tosiaan koiranpentu jokinen aika sitten ja sen kanssa menee aika ja energia. Tulee oltua paljon ulkona ja liikuttua. Nautin elämästäni. Toki puuttuu se iso osa, ja mm viime yönä heräsin todella surulliseen oloon ja ikävään tyttöämme kohtaan, mutta ikävä tulee varmasti aina olemaankin.
Olen yllättävän stressittömästi ottanut ovulaation - testasin kyllä ja tuli siinä talletuksetkin tehtyä. Tosin vain kahtena iltana enkä edes vetänyt mökötyksiä /mykkäkouluja kun jäi yksi ilta hyödyntämättä ;)
Vielä en ainakaan ole aloittanut oireiden bongailua (koska niitähän on joka kierto - varsinkin jos niitä kyttää!) mutta eipä tässä nyt taida vielä olla kun dpo3 kenties :)
 
Ambrosia85 On varmasti vielä astetta tai pari, kolme rankempaa menettää vauva toisin kuin alkio tai sikiö. Itse tosiaan ennen rv 12 keskenmenot kokeneena en koe, että menetin vauvoja vaan lähinnä haaveet romuttuivat. Enhän kummassakaan raskaudessa päässyt edes sikiövaiheeseen. Toki ensimmäinen km sattui enemmän kun sain olla raskaana pidempään ja siten niitä odotuksia ja suunnitelmiakin ehti muodostua.

Mutta vaikka km tuleekin alkio-tai sikiövaiheessa ennen maagista 12 viikon rajaa voi keskenmeno sattua ihan p******sti. Varsinkin jos yritystä on takana jo pidemmän aikaa.
 

Yhteistyössä